Maaliskuun Mussukat 2011 *TAMMIKUUSSA*

Juuh, pitääpi ottaa kuva sitten kun poju syntyy kun ne lyttää sen meidän super-coolin hirven tai poro tai mikä lie :D tohon talon eteen. Mun miehen vanhemmilla on yritys jossa ne tekee huonekaluja ja kaikennäköisiä puutuotteita. Miehen veli on töissä siellä ja teki taannoin meille erikoisen merkin pihaan :D. Hirvi/poro jolla on jalkapallo paita päällä ja suomenlippu kädessä. Ja sitten puukengät jalassa. Tosin anoppia pyysin jos se vois pikkasen ehostaa kun herkimmät maalit on pikkasen kärsinyt.

Meilläkin naapurusto pisti kyltin talon etupuolelle, kun muutettiin tähän "tervetuloa naapurustoon" Hah ja jokohan ens vuonna juhlin synttäreitä hollantilaisen kaavan mukaan? Eli koko päivän xD Viidessä vuodessa olen taipunut jo iltapäivä/ilta juhlintaan.


Mullakin on tatska 18 vuotis lahja mun tädiltä. (täti on tehnyt tatskoja jonkun aikaa työkseen mutta lopetti siten kun selkä ei kestänyt) Vielä tekee kotona tutuille ja opetti just mun serkunkin tatuoimaan. Suunnitelmissa olis yksi lisää tatuointeja ja näinkin just semmosen jollakin saksalaisella kasvattajalla jonka haluan. Tosin haluan nilkan ympäri sen kun tällä naisella se oli ranteen ympärillä.

Oli varmaan taas muutakin mitä piti kommentoida mutta tää raskaus dementia vaivaa.
Kiitos onnitteluista.
Mucho
 
kissat ja koirat sängyssä no kissat vielä menee jos ei vauva tule samaan sänkyyn. meillä kissat lähti kun anoppi halusikin ne takaisin jo aikoja sitten :) eipä haitannut, paljon helpompaa ja ei ole niiden karvojakaan joka paikka täynnä, niistä lähti ihan älyttömästi!!!!
Koiraa taas en ottaisi sänkyyn ikinä.... tosin tää on sen kokoinenkin ettei sinne mahtuis kukaan muu enää ;) mutta mä oon jotenkin niin tiukka tän asian suhteen... mun mielestä lauman alimman jäsenen ei kuulu päästä samalle tasolle meidän muiden kanssa. vaan koiralla on oma paikkansa laumassa, ja se ei meidän perheessä ole sänky eikä sohva....
ja vielä vähemmän sinne mitää elukkaa kaipaa soheltamaan jos ite koitat imettää vaikka .... no, tääkin jakaa mielipiteitä...

tatuoinnit en omista yhtään enkä halua yhtään.... en oo koskaan kokenu et ne ois mun juttu. en tykkää.... kavereilla kyllä joitain on, ja mieskin haaveilee käsivarteen jotain kuvaa, toki sen saa ottaakin jos itelleen haluaa, en kiellä tietenkään. mä en vaan mun kroppaani mitää kuvia halua :)

supistuksia tulee, ja tänäänkin tullut vähä väliä... levossakin... hui :D
mutta ennakoivia vaan, ei kipeitä, eli näinhän niitä kuuluu jo tullakin että kroppa valmistautuu,,,, sillä hetkellä ei kyllä eteenpäin voi mennäkkää.... kestäävät jonkin hetken,puolisen minuuttia..... tai jotai semmosta, en kyl ole aikaa ottanu....viime yönäkin pari tuli, mut nukahdin samantien kun kerran meni sillä itekseen ohite.. :) kohta sitä ollaanki tosi toimissa!!! :D
 
suzz mun mielestä ei ole mitenkään mahdollista että kukaan joutuisi tässä maassa maksamaan noin isoa omavastuuta etenkään lapsen kuntoutuksesta. Jossain päässä on nyt väärinymmärrys. Voimia ja sinnikyyttä sulle, on ehkä about maailman rasittavinta vääntää tuollaisesta, mut täytyyhän tuohon saada selvyys. Mut vaikea tässä on nyt tietää missä kohtaa mättää, selvästi jossain koska ei ole todellisuutta että perheet maksaisi tuollaisia summia itse. Se ei vaan ole.

flower mullekin on ilahduttavaa se et mies ei ole koskaan pitänyt mua mitenkään epäseksikkäänä raskauden aikana. Hoidan sen kauhistelupuolen ihan riittävän hyvin itse ja kyllä se tuntuu mukavalta että miehen silmissä on edelleen se sama katse vaikka meikäläinen tästä vieläkin leviää, heh. Yks päivä kyllä kun katsoin masukuvaani, mietin et onpa kaunis vauvamasu :heart: mutta se ei vaan tunnu aina siltä olon perusteella. Fakta vaan on että minusta vauvamasu on aivan ihanan näköinen ihan aina ihan jokaisella.

LD mun yks ystävä jolla LA 5 vko ennen mua on puhunut myös että alkuraskauden pahoinvointi on tullut takaisin. Tosi ikävää.

GCS15 Miten pärjäilit kun kävit tädin luona? Mä en jotenkin uskaltanut mennä kun ystäväni vuosi sitten menehtyi. Olisin saanut käydä hänet hyvästelemässä, mutta silloin tuntui parhaalta jättää tästä nuoresta ihmisestä se elävä muisto mieleen ja en ole vieläkään katunut etten mennyt. Tosin mulla meni reippaasti yli puoli vuotta ymmärtää että se todella on pois eikä palaa. Hautajaisetkin oli jotain niin epätodellista. Ehkä se hyvästely ruumishuoneella olis tehnyt asian konkreettisemmaksi mutta pelkään että olen sellaiseen liian herkkä. Oman lapsen tai miehen kohdalla toimisin varmastikin toisin.

Lirolle erityisesti tsemppiä, kuulostaa kyllä tosi rankalta että arvot ei pysy kurissa vaikka tiukentaa ja tiukentaa.

Valvotaan täälläkin enenevässä määrin. Tänään ei enää tullu uni puoli viiden jälkeen. Suonenvedot ja pissihädät enimmäkseen herättelee.

hymyhelistin on kieltämättä symppis. Meillä tallessa esikoisen vuoden 2006 pakkauksesta.

tatuoinneista en tykkää. Ei sopisi edes mun olemukseen.

turvotusta mulla ei ole, ei ollut edellisilläkään kerroilla.

Leppismom 32+5
 
Mä uskaltauduin tänään vähän liikenteeseen kun olo/paineet ollu ihan ok nyt. Monta päivää vaan ollu kotona, niin oli ihana päästä vähän ihmisten ilmoille :) Kävin hoitamassa pakolliset asiat työkkärissä yms. ja sit köpöttelin hissukseen kaupoille. Muutamia hyviä löytöjä tuli tehtyä; pojalle mm. kahdet kengät (kesälenkkarit 11€ sekä vedenpitävät talvilenkkarit 17€), vauvalle muutamat sukat -50%, ja mulle kahdet anttilan "lörppö-imetysliivit" :D eli tuollaiset kaarituettomat perus mustat- ja valkoiset puuvillaiset liivit, olivat nekin -50%, joten hinnaksi jäi 5,95€/kpl. eipä ainakaan ollu hinnalla pilattu!

Hyvin jaksoin koko reissun. Hidastahan tämä mun lyllerrys on ja bussimatkat on aika tukalia. Kaikki töyssyt ja mutkat käy tonne alapaahän aika ilkeestä ja saa aikaan hirveen paineen tunteen : /
Ja nyt äsken huomasin, että jalat on ihan turvoksissa tästä kaikesta kävelystä. Hirveet urat jääny sukista nilkkoihin :O

Huomenna olis sitten vuorossa se sokerirasitus. Toivottavsti siinä nyt ei ilmene mitään häikkää, se tästä vielä puuttuis!

~ miraci ja pikku-ukkeli rv 32+5 ~
 
Viimeksi muokattu:
Tatuointeja ei oo mulla eikä miehelläkään. Itteeni on aina arveluttanu jos oon niille väreille allerginen ja en kummikaa osais valita kuvaa johon en kyllästys. Lisäks mulla on ihan järkyttävä arpitaipumus. Multa poisti joskus kirurgi 4 luomee ja ne oli ekat pari viikkoo ok, sitten alko kasvaa ylimäärästä arpikudosta. Nyt niissä on yli 3 kertaa isompi arpi kun alkuperänen luomi oli ja jokasessa tikinreiässä on omat pienet arvet...

Palstalle on iskeny joku nukkumatin karkottava nettivirus!! : / Viimeyön unisaldo jäi johonkin kuuteen tuntiin kahdessa pätkässä nukuttuna. Yöllä mies herätti mut kerran ja kysy vaan "Eikö sua häiritte?". Olin ihan pihalla ja kysyin että "niin mikä häirittee?". Mies nauro ja sano kertovansa aamulla. Onneks nukahdin heti takas. Aamulla mies kerto sillon yöllä pitäneensä tunnin verran kättä mun mahalla kun vaavilla oli ilmeisesti omat potkunyrkkeilytreenit menossa. :D Mies oli ollu vaikka kuinka kauan luulossa että mä vaan koitan nukahtaa mutta oikeesti nukuin ku tukki. Mun mielestä vaavi ei potkinu kun ihan hetken viime yönä, sillon ku olin hereillä... Jaa mullako hyvät unenlahjat. :whistle: Toivottavasti herään vähän herkemmin kun vauva on syntyny...

Katkonaisesta yöstä huolimatta oon ollu tänään ahkera. :flower: Sitä täytyy oikeen kukilla juhlistaa, on se vaan sen verran harvinaista! Oon pessy pari koneellista pyykkiä, laittanu vanhat pyykit kaappiin, pakastanu eilisen pernasopan (suom. huom. jauhelihakeitto) loput, tiskannu koneellisen ja tyhjentäny sen, hakenu puita ja pitäny hellassa tulta, järkkäsin ruokakaapin ja vein laatikollisen x-jämäastioita vinttiin. Jos nyt jois kupin espressoo palkinnoks ja ottais yhen gluteenittoman kauradigestiven ja pähkinöitä:p. (join höräsin kupin vauhdilla, oli niiiin hyvää!) Ja illalla sitten taas ihmettelen miksei uni tuu |O.

Nyt taidan mennä laittaan ompelukoneen valmiiks, jos vaikka päällystäs pinnasängynsuojan ja yhen äippäpakkauksen makuupussin nallefleecellä. Seuraavat 4 päivää oonkin tätillä oloneuvoksena!
 
Tatuointia en minäkään itselleni halua. Joskus pienissä määrin olen harkinnut mutta se halu on sitten mennyt ohi joten en mä varmaan tosissani halua ja siispä hyvä etten ole ottanut. Mutta monilla on hienoja tatuointeja jotka sopivat kantajalleen :)

Vauvan potkut tosiaan tuntuu kipeiltä aika ajoin, kun se potkii lantioon ja kohdunsuulle ja jonnekin tuonne. Eilen illalla tuntui myös kipeitä vihlaisuja jossain emättimen tienoilla.

Supistuksia mulle tulee oikeastaan "koko ajan". Tuntuu että vauvan liikkeet oikein saavat kohdun enemmän supistelemaan. Välillä tuntuu hirveältä vääntäytyä kyljelleenkin kun kohtu on niin kireänä. : /
 
Paljon onnea pojasta Hietaka! :flower:

Ei onneksi ole pahoinvointia eikä turvotusta.

Vauvan liikkeet kyllä ne välillä tekee vähän ilkeetä, mut ei ainakaan vielä mitenkään hirveen kipeetä.

Tatuoinnit On niitä nuo 4kpl. Yksi nilkassa, kaksi vasemmassa käsivarressa ja yksi oikeessa käsivarressa. Se oikeessa käsivarressa oleva on isoin n. 20cm. Kuvia en viitti laittaa, ei ole tarpeen tulla tunnistetuksi. Vanhimman oon ottanut 2001, uusin 2004. Vielä himottas ottaa ainakin yksi. Oon vaan siirtänyt sitä eteenpäin vaikka oonkin tiennyt jo vuosia mitä otan seuraavaksi. Ihan lapsesta asti oon halunnut tatskoja. Isälläni oli paljon, siis ihan jaloista kaulaan asti. Mä olin tietty iskän prinsessa ja rakkaus tatskoihin on sieltä tullut. Isän tatskoista mun lemppari oli jalkapöydissä olleet kirjoitukset "olen väsynyt" ja toisessa jalassa "niin minäkin" :LOL:
Lävistyksiä mulla on ollut silmäkulmassa ja kielessä. Kumpaakaan ei enää ole. Huuliläväri on himottanut jo yläasteelta asti, mut oon kyennyt hillittemään itteni sen suhteen. Koitan vakuuttaa olevani liian vanha jo semmoseen (täytän huhtikuussa 27)

Huomenna neuvolaan.

G+H 30+4
 
Kiitos tsempityksistä :heart:

Olihan tämä raskas päivä... Leppismom hyvin kaikki meni. Menin hautaustoimiston ukkelin kyydillä sairaalaan. He laittoivat kummitädin arkkuun kappeliin, mä odottelin niin kauan kahviossa. Silloin meinas tulla "paniikki" ja mennä pupu pöksyihin, mutta pakotin itseni edes yrittämään. Tiesin, että jos olisin pakittanut, niin en olisi koskaan ollut sinut sen asian kanssa. Menin sitten kappeliin, kun kaikki oli valmista. Sain olla ihan kahdestaan kummitädin kanssa, kertoa hänelle kuinka rakas hän oli ja kiittää yhteisistä keskusteluista. Lakkasin kynnet ja otin muutaman valokuvan itselle muistoksi. Itketti välillä kovaa ja välillä vähemmän.. Sen jälkeen rauha laskeutui itelle. Oli kuin kivi olisi vierähtänyt sydämeltä, kun sain päättää tekemättömän työn ja lunastin lupauksen ("Lupasin pyhien jälkeen lakata hänen kynnet"). Tällä hetkellä ei kaduta ollenkaan, vaikka näin hänet ja mä olenkin sellainen tyyppi, että haluan aina nähdä läheisen, sitten vasta pystyn käsittelemään, hyvästelemään ja hyväksymään. Ei kummitäti enää näyttänyt omalta itseltään ja jollekkin herkemmälle se olisi voinut olla inhottava kokemus, mutta mulle jäi hyvä mieli ja rauhallinen olo. Tiedän, että siinä ei enää kummitätiä ollut - vain hänen kuoret ja henki/sielu on jossain muualla.

Tällä hetkellä olo on edelleen hyvä ja rauhallinen, mutta tietysti todella väsynyt ja aivan kuin olisi henkisesti imetty kuiviin. Haluaisin vain nyt käpertyä yksinäisyyteen nukkumaan, mutta samanlainen olotila on aina hautajaistenkin jälkeen. Voihan olla, että yön univaje verottaa entisestään tätä mammaa...

GCS15 & Touko-Pouko rv 33+1
 
Heipat kaikille..

Täällä on taas niin samperin moiset iskias kivut ettei selkä/jalat ole antanut periksi istuskella tietokoneelle.. Nytkin nopsaa tänne kirjottelen ja sitten sohvalle etsimään jotain asentoa missä sietäisi olle :kieh:

tatuoinneista oli puhetta ollut. Itselläni on suhteellisen usea kuva kehossa olisko jotain ~10 kpl en nyt jaksa laskea :LOL: Toisen käden meinasin loppuun tehdä synnytyksen jälkeen jossa on molempien lapsien nimet sitten (esikoisen on jo). Melko naisellisia ja siroja nämä minun kuvani ja itse olen kyllä omistani tykännyt ensimmäisen laitoin 2002 ja siitä vähän väliä on näitä ilmaantunut. Veljeni myös tekee kuvia joten ehkä siitä tämä "innostus" ollut itsellä. Persoona kysymys joillain on joillain ei..

Osaiskohan joku suositella mistä saisi ostettua halvan vaipparoskiksen esikoisen kohdalla en sitä kokenut tarpeelliseksi mutta nyt olen alkanut miettiä jos semmonen ostettaisiin. Niin ja viellä jos olis suositusta minkälainen pönttö kannattaisi hankkia..

Dindei + pikku 34+3
 
Mucholle onnittelut! :flower: On kyllä hassu tapa tollanen kylttien virittely. :D

Tatuoinneista minulla ei ole ja tuskin koskaan tuleekaan. Miehelläkään ei ole, saas nähä ottaako hän joskus. Itse en niistä mitenkään innostunut ole.

Turvotuksesta Neuvola täti sanoi viimeks kun mittaili sf mittaa, että mulla on turvotusta. Mahaan jäi sormenjäljet ku paino. Nilkoista ja sormista kyllä olen turvotuksen huomannutkin, mutta en mahasta. Silläköhän se sf mitta sit taas niin hurja olikin! :D

Nukkumisesta täälläkin tuon unen kanssa yöllä on vähän niin ja näin. Joitain kertoja olen joutunut nousemaan ylös n. 5 aikaan, olen sit menny keittiöön syömään. :D
Vessassa saa käydä vähintään kaks kertaa yössä.
Kaippa sitä aletaan nyt valmistautumaan niihin vauvan yöheräämisiin. :)

Miehen unet Näkeekö teidän miehet vauvasta unia? Mun mies on nyt nähny muutamia kertoja painajaisia vauvelista.. Luin just siitä neuvolasta saadusta vauvakirjasta, että näihin aikoihin miehet alkavat unia näkemään kun alkavat valmistautumaan tulevaan vastuuseen.

Vaipparoskis Meillä oli kuopuksen aikaan sellanen lastentarvikieliikkeestä ostettu vaipparoskis. Tai se tuli kylkiäisenä ku osti Emmaljungan vaunut. Ovh sillä oli 50e. Aika turha kapistus oli kyllä mun mielestä! Käytettiin se "kasetti" loppuun, mutta uutta ei enää alettu siihen ostamaan. Normi poljin roskis on mun mielestä ihan ok ja ajaa saman asian.

GCS15 Sulla on ollut tänään raskas päivä :hug: Hienoa, että sait hoidettua asian loppuun asti.

FA Helposti muistettava hääpäivä teilläkin kyllä! Meillä on kans ku on ihan kymppiä vaan. :D

Pilleriina oli ollut ahkerana tänään.
Mulla kans on ahkerana olo fiilis. Raivasin poikien vaatekaapit, pesin pyykkiä (vieläpä tuolla ihan erirapussa, meidän kone ku on rikki ni käytetään sit taloyhtiön konetta ) siivosin ja vaihdoin järjestystä poikien huoneessa. Kaupassa käyntiä, asioiden hoitoa, ulkoilua, ruuanlaittoa ja vielä illalla leivoin pannukakkua. :p
Supistelee kyllä nyt siihen malliin, että tietää taas tehneensä...

Ihanaa, kun on alkanu tulemaan tämä "pesänrakennusvietti" :heart:

Taaskaan en sit muista mitään muuta mitä piti kommentoida.:rolleyes:

Tiitulipiituli ja töppönen 33+2
 
Leppismom niinpä. Iha hirveitä summia. Mut jospa tämä tästä lähtee aukenemaan, menee siinä Kelan hakemuksessakin ties kuinka pitkään. Nyt vaan ootellaan ja sit valitetaan :)

Potkut ei satu enää niin paljoa. Vois ehkä olla et vauva on nyt kääntyny oikein päin..

Närästys selkeitä eroja päivissä. Sillon ku ei meinaa saada nukuttua niin se närästys tulee vaan siitä syystä et väsyy..

Liikunta on jäänyt tosi vähälle, koska sillon ku noi potkut sattu, niin pienikin liikunta pahenti sitä. Nyt pelkkä pyykkikoneen purkaminen meinaa tuottaa ongelmia :|

SuzZ + masukki 32+5 :)
 
Heippa vaan...

Kuulumisia täältä suunnalta. Eli Kokkolassa osastolla makoillaan :( Supistuksia tulee ympäri vuorokauden noin 10-15 min välein, lääkistyskään ei pidä niitä pois. Levolla on joten kuten saatu pysymään nyt tilanne hallinnassa. Kohdunsuu pehmeä, mutta onneksi sisäsuulta vielä kiinni ja kanavaa jäljellä 3cm. Tilanne ei ole muuttunut sunnuntain jälkeen, eli ilmeisesti levolla on vaikutusta. Huomenna ehkä saisin lähteä kotiin, mut en tiedä uskallanko. Kun ei siellä kuitenkaan malta kunnolla pysyä rauhassa :/

Mä olen siis täydessä vuodelevossa, vessassa ja suihkussa saan käydä, sekä syödä istualtaan. Muuten pitää olla makuullaan, puoli-istuvaakaan asentoa ei suositella.

Vauveli painoarvio oli sunnuntaina 1611g (rv 32+1) eli sais vielä jonkin aikaa pysyä tuolla mahassa. Ai niin... Sukupuoltaan ei suostunut vieläkään näyttämään vaikka kuinka yritettiin houkutella...

Nyt alan valmistautuun nukkumaan, täytyy huomenna lueskella paremmin kuulumiset läpi...

-JennyA & hätäinen pikkuhäärä 32+4-
 
JennyAdelina: mukava kuulla että olet vielä ehjänä. Nyt vaan koitat lepäillä, jotta vauva saisi muutaman viikon lisää aikaa kasvamiseen.

GCS15: hirmu raskas päivä sinulla takana. Uskon surutyön kannalta olevan hyvä asia kun jaksoit olla mukana tänään. Nyt lepäät ja hemmottelet itseäsi. Voimia raskaaseen aikaan :hug:
 
JennyAdelina Kiva kuulla sinun kuulumisia! :) Hyvä, että vauva on vielä masussa.
Ymmärrän vallan jos et halua kotiin lepäämään. Tekis mullekkin tiukkaa vaan huilata kotona, sairaalassa se onnistuu paljon paremmin.

LD tais kysellä siitä, että kyselläänkö neuvolassa henkisestä jaksamisesta.
Multa ei ole kysytty vielä kertaakaan, mikä on kyllä vähän outoa. Fyysisestä jaksamisesta kysellään paljon, varmaan siks kun vielä töissä käyn.

Liikunta on täällä lähinnä kävelyä, muuhun ei enää oikein kykene. Joogassa kävin, mutta saas nähä meenkö enää jatkossa ku ei oikein ton mahan kanssa taivu ja osa liikkeistä tuntu pahalle.

Kantoliinoista oli ollu aiemmin puhetta. Mulla on tollanen vauvalehden tilaaja lahjana saatu kantoliina. Kokeilin kerran sitä kuopuksen kanssa, mutta mun mielestä se oli niin hankala laittaa, että siihen jäi.
Nyt yks päivä katsoin netistä ohjeita ja kokeilin sitä uudestaan, niin ei se niin hankalalle tuntunukkaan. Taiteilin sen myös miehen päälle ja laitettiin siihen tuo 4 vuotias ja hyvin pysy! :D
Nyt sit siitä innostuneena tekis mieli tilata se Hug-a-bub liina.
Kuopuksen kanssa käytin rintareppua ja sit myöhemmin rinkkaa, mutta kyllä tuo liina varmaan kätevin olis kantamiseen.

Tässä ois vielä pari päivää vapaita jälellä enne ku alkaa taas työputki. Jospa sitä siis kohta siirtyi oman vaatekaapin kimppuun ja sit pikkuhiljaa alkas laittelemaan vauvanvaatteita paikoilleen :heart:

Tiitulipiituli 33+3
 
POKS 30+0!!
Tilanne alkaa tasaantumaan ja elämä jatkuu! Tilanne kärjistyi monista pienistä tekijöistä jotka sitten pamahti kerralla. Mutta siis kaikki nyt ok ja koitetaan potkia eteenpäin! :) ( muuttokäskykin peruttu, joten ei tarvitse taivasalla asua ;) ).

neuvolakuulumisia toissapvltä:
rv 29+5, painonmuutos 240g/vk, turvotus +, RR 113/65, kohdunpohja 28 (hui), syke 155,
liikkeet ++, pää alaspäin on ainakin nyt, mutta saattaa vielä kääntyä..

seuraava käynti 9.2. ja sitten vasta 7.3!! :O säästökuurilla koko neuvolatoiminta, uskomatonta...

Liikkeet sattuu ihan hirveesti, kun vauvalla ei ole tilaa liikkua. vetelee nyrkeillä häntäluun kohdille ja se sitten saattuu...

Jaaha, kela sitten mokannut muidenkin kuin mun ä-pvraha päätökset! Jouduin taas ti käymään siellä, nyt ne laitto merkinnän että kiireellinen. Mullahan siis piti laskea puolen vuoden tulojen mukaan ni tekivät päätöksen 2009 verotuksen mukaan ja minimi pv raha!!!:mad: Pitäis tulla sen kolme kertaa enemmän kuin minimi, siksi olen hieman raivoissani...Katsotaan nyt mikä on seuraava päätös... Luulis merkonomin papereilla osaavan laskea paljon on 1+1.. Minäkin osaan laskea ne rahat paremmin kuin he!!!

Hietakalle onnittelut!!!! :flower: Olipas pieni mies :), mutta maasta se pienikin ponnistaa!!!

Joo, nyt lähen tästä labraan otttaan taas verikoetta, kun olen rh - ja viime seula hälytti koska olin saanut anti-d;n istukkanäytetutkimuksen yht, ja nyt ne haluaa tarkistaa että se johtuu varmasti siitä eikä vauva ole alkanut muodostaan vasta-aineita.

Mul on muuten ed ostamatta imetysliivit, hoitoalusta, tutttiosat pulloihin, rasvat etc....

kike79&pikkupieni 30+0


http://[url=http://aijaa.com/v.php?i=001967345506.jpg]Aijaa.com - 7345506.jpg[/URL]
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

6h yöunet, ja sit vaan herää. Piti muistaa ottaa aamipissa talteen neuvolatädille vietäväksi. Joutu ihan kellosta katselee et tulee monta tuntia ku on käyny vessassa. Normaali ihminen menee illalla nukkumaan ja aamulla pissaa. Mut ei täällä :D
Nyt oon saanu karsittua 2 vessakäyntiin nuo yöt, tosin muutoksia välillä on... Alkuvaiheessa pahimmillaa 15min välein.. se voi kyl olla vielä edessä et koputan puuta.

Tuttipullot olis vielä ostamatta. En oo panikoinu ku niitä saa ihan pienestäkin kaupasta, ettei sillee oo hätä..

Viikonlopuksi vanhempien mukana mökkeilemään, ei jaksa katsoa enää näitä talon seiniä...

SuzZ + masukki 32+6 :)
 
Kike voi kun sulla on pieni maha :) Oma mahani on jättiläinen sinun mahaan verrattuna. Hienoa kun olette kotona saaneet asiat järjestymään :) Vitsi tota kelan toimintaa. Eihän se haittaa jos mokaa, mutta kun ne päätökset tuntuu kestävän ikuisuuden! Ei ole kiva rahattomana elellä.

Pitää kai itsekkin alkaa soitella kelaan kun huomenna alkaisi äippäloma, eikä mitään päätöstä ole tullut.

Peppioliina rv 34+6 (eilen elin väärää päivää)
 
Jenny: Mukava kuulla kuulumisia! :) Varmaan kylläkin ikävää tuollainen kun joutuu ihan vuodelevossa olemaan.. Mutta onneks se on vauvan parhaaksi :)

Kike: Hyvä että tilanne on selvinnyt :)

Mullekin tuli Kelalta ihan ihme päätös sairauspäivärahasta, sellasta kapulakieltä etten kyllä tajunnut mitään, että miksei mulle makseta päivärahaa kuin kolmelta päivältä vaikka olin kolme viikkoa saikulla. Miksei ne voi kirjoittaa suomeksi?!

Näin viime yönä unta vauvasta ja se oli sairaalassa. Oli ihan vastasyntyneen näköinen, mutta osas jo puhua, ja hoki sitä "Silmä silmä, nenä, suu, se on *Nimi*, kukas muu!"-lorua :D

Munkin pitää ostaa vielä ainakin hoitoalusta, sitten se amme ja mitähän vielä. Mä olin suoraansanottuna lastentarvikeosastolla ihan sormi suussa ja kiertelin vaan hyllyjä tyhmänä. Onko siis niin, kun ostin Ainun tuttipullon, että siihen käy vaan ne Ainu-merkkiset osat? Ja onko niissäkin jotain erikseen että mikä just käy? :confused: Tuttipulloja ja tutteja oli kolme hyllyllistä ja olin jo ihan sekaisin ja sitten otin jotkut vaan. Tutteja otin semmosia tavallisia ja sitten jotain silikonisia (!?) Tunsin itteni ihan tyhmäksi siellä. Kumminkin älysin kattoa että ne on 0-3 months tai newborn. Ja mitä hittoa, yötuttejakin oli? Jaaa, vai on semmosiakin erikseen.
Sen nyt tiedän että vellitutit tuttipulloon on erikseen, kun pikkuveljellä oli.. Liivinsuojuksiakin oli varmaan sataa eri merkkiä ja otin jotain vaan mukaani.
Ja vauvanvaatepuolella olin kans ihan hämilläni, kaikkea oli, niin paljon.

Eilen illalla vauva potkas ihan jännästi virtsarakkoon, ja voin sanoa että jos en just olis käynyt vessassa, olis kyllä tullut housuun.

Tiitulipiituli: Joo on kyllä silleen vähän outoa jos ei kysellä, kun onhan se henkinen puolikin suuri osa tätä odotusta. Ainahan sitä toitotetaan että pitäis hoitaa kokonaisvaltaisesti. :)

Mulla on ollut maha tosi kipeenä, mutta se taitaa olla sellaista suolistoon liittyvää : /

Suzz: Joo mäkin jouduin eilen aamulla laskemaan että oonko nyt ollut tarvittavan tuntimäärän käymättä pissalla että sai sen pissanäytteen annettua :p Ihme kyllä että täyttyi..

Tänään ajattelin repäistä ja kävellä kirjastoon, jonne on peräti varmaan pikkuisen päälle kilometri :LOL:

LD + Pikkunen 31+3
 
Kike Joo on todella pieni maha sulla. :) Ja hyvä että kotiasiat on selvinneet..

JennyA Hyvä että olet vielä yhdessä kasassa. Nyt ei muuta kun lepoa, lepoa ja lepoa!!

Flower Me ollaan oltu tuolloin 11.2.2011 miehen kanssa 3v. kihloissa. :heart: Että hyvän hääpäivän ootte valinneet. :)

Turvotus Mulla on alkanu tulla aikamoista turvotusta. Eilenki illalla oli tästä tukivyöstä kauheet painautumat mahassa ja sukista myös kauheet rinkulat jaloissa. Makoilin selällään lattialla ja "poljin pyörää" ja pidin jalkoja kohti kattoa, ni aika nopeesti kyl alko turvotus laskemaan. Ei kai siihen muuta apua oo kun että juo paljon.

Mahallaan makaaminen Olin tässä yks päivä kiropraktikolla ja se käski mut makaamaan mahalleen siihen pöydälle. Olin ihan kauhuissani että en pysty, mut menin kuitenki ku se oli sitä mieltä et pystyy pystyy. Aika epämukavaahan se oli, mutta onnistu.
Aloin vaan miettimään että Onko haittaa maata mahalleen???

Yöunet Mä nukun huomattavasti paremmin nyt kun vielä n. pari viikkoa sitte. Ja olo on sen mukasesti myös paljon parempi. :)

Nunnika+Prinsessa rv 34+3 :heart:
 
Heippistä.

( . ) Soittelin nyt aamulla diabeteshoitajalle ja ois mut halunnut heti tänään lääkärille, mutta kun ei ollut ainuttakaan väliä enää mihin olisi mahtunut. Menen nyt sitten viikon päästä torstaina (torstaisin paikalla sis. tauti lääkäri näissä diabetesjutuissa) Eli pikkasen aikaistettiin nyt kuitenkin. Sanoi heti että liikaa on kyllä nousuja, että jotain tässä kyllä tarvii alkaa tekemään... mutta se että mitä niin sitä mietitään sitten viikon päästä. Siihen asti päivittäin pitää verensokeria mittailla.

Tänään oltiin myös esikon 4v neuvolassa eikä mennyt sekään ihan putkeen. Tyttö jännitti niin ettei suostunut mitään pyydettyjä juttuja tekemään ja neukkutäti sanoikin että katsotaan keväämmällä uudemman kerran ja mittailut, punnitsemiset ja rokotuksetkin vasta silloin. "Käski" menemään nyt johonkin kerhoihin, ottamaan tyttöä mukaan omiin neuvoloihin yms.
Ilmeisesti mammalla hormoonit hyrrää, kun nyt poden kauheita "huono äiti" fiiliksiä, etten ole tarpeeksi kuljettanut tyttöä ympäriinsä ja kasvattanut kunnon ujopiimän! :ashamed: Kavereita tyttö kuulemma kaipaisi myös varmaan jo enemmän... ei siis pelkkää veljen seuraa.... huoh... kai tässä jotain kerhoja tai jotain pitää nyt sitten alkaa katselemaan...
Aina tuo on super ujo ollut, mutta uskon että on kuten äitinsä eli luonnostaan tosi ujo, just vieraiden ihmisten kanssa.

Liro ja papunen 30+4
 
Heippa!

JennyA: Toivotaan, että vauva malttaisi vielä masussa asustaa!

Kike: Kiva, että asiat järjestymään päin! Ja sulla tosiaan on ihanan pieni maha :)

suzz mä pidän kanssa harvinaisista nimistä, ja meilläkin on lapsilla suht harvinaiset nimet (kuopuksen nimi kylläkin jo aika yleinen ) , kuitenkin semmoset, että ihan supisuomalaiset ja taipuu hyvin suussa.

Hymyhelistin: Mä kanssa tilasin sen tuosta silvian laittamasta linkistä silloin. Meidän esikoisella sehän tuli tuossa äp-laatikossa ja koira oli silloin pentu ja tykkäs varsinkin muovisista leluista, se meni sitten siinä :D Onneks nykyään saa olla muksujen lelut rauhassa!

Tilasin tuolta vauvalle myös tuommoisen "soittorasian" : anne-claire petit - lasten vaatteet - Lasten Metsola - lastenvaatteet

Ja metsolalta vielä potkupuvun ja siihen mätsäävän lakin kesäksi vauvalle :)

Sänkykin saapui eilen, ja sitä nyt malttamattomana varmaan viikonloppuna kasailen. Petivaatteita ei nyt ihan vielä kyllä viitsi laittaa, hetken saa ne vielä odottaa tuolla kaapissa.

Miehen unista: ei se ainakaan ole mitään puhunut, jos on jotain vauva-aiheista unta nähnyt... Itse nään paljonkin unia taas vauvasta ja miltein kaikki on jotenkin negatiivisia, joko vauva on kuollut tai todella pieni... :|

Närästys: eilen ihan hirveeeeeeeeeeeeeee, ei tullut yöstä oikeen mitään... Nyt se sitten varmaan onkin synnytykseen asti riesana :kieh:

Kaikki pikkusälä mullakin edelleen ostamatta, tuttipullot ja rasvat sun muut vaipat. Sitten kylvetystuki, imetystyyny.. oli jotain muutakin vielä, ei vaan tuu mieleen. Onneks miltein kaikki on sellasia jotka kerkee sitten vauvan syntymän jälkeenkin.

Jaahas nyt syömään ja sitten jatkan mun siivoiluja...

Mindi83 30+4
 
GCS15 Rankka päivä sulla ollut! :( Hienosti kuitenkin selvisit siitä ja aivan ihana juttu tuo kynsien lakkaaminen :heart:

kikellä nätti pikku masu! Kiva kuulla, että ootte saaneet asiat kuntoon :)

JennyAdeliinalle tsemppiä lepäilyyn! Ehkä tosiaan parempi pysytellä sairaalassa, kotona lepäily on yllättävän vaikeeta. Pikkuiselle mahdollisimman monta masupäivää lisää! :)

Mulla meni aamupäivä siellä sokerirasituksessa. Eipä se kovin karmiva kokemus ollut :D Monien puheiden perusteella odotin jotain paljon pahempaa, mutta eipä tuossa nyt mitään ihmeellistä ollut. Ehkä sitten olisi eri jos siellä joutuisi istumaan hirveän raskauspahoinvoinnin keskellä. Hieman tuli heikko olo hetkeksi sen sokerilitkun jälkeen ja alkoi väsyttämään, ei muuta. Pari tuntia meni mukavsti sudokuja tehdessä :LOL:

Huomenna taas naistenklinikka kutsuu... Pitänee ottaa taas sairaalakassi mukaan :rolleyes:

~ miraci ja pikku-ukkeli rv 32+6 ~
 
jenny paljon voimia makoiluun ja hyvä että vauva vielä kyydissä :) Mä kyllä ite makaisin mielummin kotona kun aikaisemmissa raskauksissa itekkin lojunu viikkotolkulla osastolla niin voi että se oli yhtä tuskaa. ne samat naama,lehdet,ruoat:stick:

kikellä ihana massukka. Paljon onnea myös asioiden selviydyttyä :)

gsc15 Paljon voimia:hug: Itse menin katsomaan isääni pari vuotta sitten,oli ollut vasta pari tuntia kuolleena mutta silti ihan erinäköinen :( En voinut kuin avata huoneen oven ja kurkata,sitten laitoin samantien takasin kiinni ja sain jonkinsortin paniikkikohtauksen :( Olin vielä raskaana silloin,ai että se oli rankkaa.

miraci myös mulla huomenna aika naikkarille,törmätäänköhän? ;) Mä voin siellä suunnistaa ja kysellä kaikilta pallomahoilta: Ootsä miraci? Mä oon naurukohtaus:LOL: Sen jälkeen mä varmaan suunnistan sinne meilahden psykiatriselle :)


-Naurukohtaus ja Poikani 32+3-
 

Yhteistyössä