Maaliskuun Mussukat 2011 *TAMMIKUUSSA*

Hietakalle ja koko perheelle onnea pojasta!! :)

GCS15: Hyvä että kaikki on hyvin :) Samat sanat Naurukohtaukselle. Ja onnea myös poikalupauksesta :)

painoa mulle on tullut varmaankin n. 10kg. Neuvolakortin mukaan 8kg kun viimeks oon käynyt, ja nyt yks päivä äitillä punnitsin itteni niin edelleen ois se 8kg mutta luulen että se äitin vaaka näyttää vähän vähemmän, eli veikkaisin että 9-10kg on tullut. Mulla kyllä on syömisen takia tullut varmaan suurin osa kun oon herkutellut paaaaljon enemmän kuin normaalisti. Pitäs kyllä lopettaa moinen touhu.. En mä kyllä silleen sen enempää lihoneelta näytä, ainakaan jaloista. Monet housut suorastaan roikkuu päällä. Perse on vaan levinnyt ja maha nyt tietenkin. Ylipainoa mulla on ennen raskauttakin ollut niin ei kyllä tarvis tuota ylimääräistä tulla.. Pitäs oikeesti ruveta säännösteleen tuota herkuttelua. Ennen kun tulin raskaaksi sain kyllä n. 10kg painoa pois. Vielä oli tavoitteena toiset 10kg mut se sitten jäi :whistle: Joskus 18-19-vuotiaana painoin tosiaan 20kg vähemmän mitä nyt. Tosin silloin oli kaikkia ongelmia ja kun masennuksesta paranin niin paino alkoi nousemaan salakavalasti kun ruoka taas maistui.

Mä en tosiaan tiedä onko vauva perätilassa vai raivotarjonnassa :confused: Potkut kyllä tuntuu alhaalla tai sivuilla ja joku mötikkä oikean rinnan alla. Mutta sitten taas hikka tuntuu yleensä tosi alhaalla, tänään kylläkin keskellä mahaa. No huomenna neuvolassa tuo varmaan selviää. Aion myös kysyä taas sukupuolta että näyttääkö vauva edelleen tytöltä :D

Tiinellin hevoshommat kyllä kuulostaa mukavilta :) voi kun itekin joskus pääsis vielä hevoshommiin. Hevoset oli mun rakas harrastus lapsesta teini-ikään ja täysikäisyyteen asti.. Sitten tuli kaikkea muuta ja tallihommat jäi :( Ja kun muutin eri paikkakunnalle, niin ei ollut enää tallia missä käydä. ja rahaa ei ollut ratsastustunneille ja en mä siitä kehän kiertämisestä niin välitäkään. Parasta se tallilla ja hevosten kans puuhastelu, maastossa käyminen omassa rauhassa jne. Jospa mä joskus.. Yks päivä muuten mietin että osaisinko mä enää edes satuloida hevosta, laittaa suitsia jne. :D Mielikuvissa se ainakin onnistui! Tai joku suitsien kokoaminen. Osaisinko enää edes ratsastaa.. Kai mä, ainakin alkukankeuden jälkeen. On aivan ihanaa mennä täyttä laukkaa jossain pelolla, kuulla vaan tuulen suhina ja kavioiden pauke ja oma hengitys ja maisemat vaan vilistää silmissä.

Kaveri kävi pari tuntia täällä olemassa, oli mukava nähdä kun ei oltu nähty kun valmistujaisissa viimeksi :)

Onkohan se kohdun arkuutta vai mitä, kun joskus kun vauva on oikein kovasti möyrinyt ja sitten rauhoittunut, tuntuu menkkamaista kipua mahalla, muttei kumminkaan supistele!? onko muilla sellaista?

Äitiysrahapäätös mulle on tullut kelalta jo yli kuukausi sitten ja tais olla 18.3. milloin maksetaan eka kerran.

LD + Pikkunen 31+1
 
Viimeksi muokattu:
flower again selvittelin tässä noita hintoja niin 50-60€ näyttäs olevan käyntikerta elikkä kuussa tulis 400-500€ kuluja ja Kela korvais siitä vaan 85€ :D
Meillä ei vaan yksinkertaisesti ole sellaisia rahoja, päätti kuka tahansa mitä tahansa. Huomenna soitan sille kunnalliselle teraoeutille ja kyselen siltä vähän lisätietoja. Mut jos toi noin kallista tulee olemaan, niin ei meillä ole varaa. Meillä jää lainojen korkojen sun muitten 300€ sähkölaskujen jälkeen tyyliin 300€ kuukaudeksi rahaa :D
Ehkä vähän karski arvio mut ei kauheen kaukana todellisuudesta. Musta tuntuu et tää on vaa näitä juttuja joista pitää tehdä valitusosoituksia ja taistella paperisotaa ku saapi jotain. Ja kuulin myös että Kela kuntouttaa lapsia joilla toi puheenkehitys on jäljessä, niin ettei vanhemmille tule mitään kuluja. "Edellytyksenä on, että kielen kehitykssen viivästymä haittaa lapsen jokapäiväistä kommunikointia yms. Eli kyseessä on lapsen kannalta merkittävä haitta."
Ja valitettavasti Sinnalla toi kommuniointi on todella vähäistä ja voi tulevaisuudessa olla isompi ongelmakin... Sinna täyttää 4 vuotta maaliskuussa.

Mut mikään ei oo niin inhaa mu murehtia raha-asioita : /
 
SuzZ: Ehdottomasti tytön kuuluu päästä kunnalliseen terapiaan!!! Jos asuinpaikkakunnalla ei ole omia resursseja heidän kuuluu ostaa kyseinen palvelu ostopalveluna jostain muualta... Kai meillä kuitenkin on edelleen sen verran tasa-arvoinen yhteiskunta sosiaalipalveluiden kanssa ettei esim. varallisuus ja tuloerot saa vaikuttaa lapsen kehitykseen liittyvissä asioissa!
Se laittaako vanhemmat lapsensa sitten yksityiseen vai kunnalliseen palveluun/verkostoon asiassa kuin asiassa on jokaisen oma asia, mutta se mahdollisuus kyllä täytyy jokaisella olla!
 
Viimeksi muokattu:
SuzZ Onko sun tyttö päiväkodissa? Ja käynyt sairaalajaksoilla?
Luulisi kelan korvaavan enemmän tuollaisessa tapauksessa. Ikää on kumminkin jo noin paljon ja 6v. pitäisi selvitä eskarissa ja 7v. koulussa.

Voi olla että katsovat, että kun teillä on omaisuutta, niin yksityiselle ja he joilla ei ole, pääsevät kunnalliseen.
 
LD sitä täs oottelen,et pääsee taas konimuskaakkimuksen selkään viilettämään :LOL:

kyllä vaan maar toi sauna tekee hyvää ja ku meil on viel puulämmitteinen nii avot!!!

Naurukohtaus hyvä,et kaikki OK

SuzZ kyllä munki mielestä teidän pitäs kunnalliseen päästä. ihan ihme touhua!!!
 
Naurukohtaus hienoa ettei vauva vielä ollutkaan pyrkimässä ulos.

hietaka vauvaonnittelut!! :flower:

vastasikohan kukaan flowerille tuohon riisikakkukyssäriin? Mäkään en tiedä. Itse pohdin popcorneja.

juua tervetuloa! Tiedä vaikka treffattais Kättärillä, kun mun LA on 11.3. ja sinne kans menossa. Mulla on ikää 33 ja odotan kolmatta. Mulle tehdään kahden sektion takia nyt suunniteltu sektio eli lähes varmasti olen siellä joitakin päiviä ennen laskettua aikaa.

täytyy vastata tähän päiväpolttavaan, tärkeään mies ja wc gallupiin, heh. Mies on siisti vessassakävijä, siistii jäljet ja laskee istuimen sekä kannen aina alas. Tosin saisi vähän vähemmän aikaa viettää istunnoillaan joskus... Tässä asunnossa kun on vaan yksi wc mut kun rakennetaan niin sit onneks on kaksi vessaa tulevassa kodissa :)

vauvan asento Mulla on kokemusta perätilavauvoista ja tunnistan kyllä sen asennon kun vauva on jalat alhaalla ja pää painaa keuhkojen alla. Tämä vauva on jotenkin varmaan vinossa tällä hetkellä. Viime ultrassa oli kyllä perätilassa alle kuukausi sitten. Mut liikkeet tuntuu nyt eri tavalla kuin edellisissä perätilaraskauksissa.

Mäkin vähän ihmettelen, miksi 5 kiloa raskaana on niin paljon ettei enempää saa tulla. Siis toki jos on huomattavasti ylipainoa se on ehkä tavoittelemisen arvoinen nousu, mut jos lähtöpaino on normaalin tietämissä, normaali painonnousu on 8-12 kg. Se on siis ihan raskauteen kuuluva muutos. Itselle tullut nyt vähän alle 10 kg ja paria kolmea vielä odottelen aiempien perusteella. En ole painosta kauheasti murehtinut kun uskon että se sieltä palaa ennalleen kun elämäntavat saa entiselleen ja pääsee kuntoilemaan normaalisti. Kai se imetyskin asiaa edistää, vaikka tosin imetin ekaa ja tokaa saman ajan, niin silti tokasta lähti kilot paljon hitaammin.

Mulla on vähän hermo tiukalla välillä tän olon kanssa. On tämä kyllä selvästi nyt tukalampaa kuin aiemmissa raskauksissa. Ja sitten ihmettelen, miten onkin niin vaikeaa jaksaa. Viimeinen kerta raskaana ja 7 viikkoa jäljellä. Miksen voi olla ruikuttamatta :headwall:

Leppismom32+4
 
Viimeksi muokattu:
Sairaalasta kotiuduttu ja vauva masussa!!!

Eli luojan kiitos, ettei synnytys käynnistynyt oman heromostumisen vuoksi, mutta lähellä oli!
Poika oli jo painoltaan n. 2,2kg ja pituudeltaan n. 43cm ja pää alaspäin siellä porskutteli:)
Sain oikein ''neulasiedätyshoitoa'':D Elikkä pisteltiin varmaan 10 kertoja kämmenselkään ja sitä juuri pelkään ja pelkään piikkejä, joka kerralla 3 piti kii, että ne sai ne, jännittikin niin paljon että kädet oli siniset, kävelin sitte siellä käytävällä ku piti päästä vähä liikkeelle, ni oma vanha lääkäri tulee vastaa, hoisi kyllä mua viimeksi v. 08, mutta silti: ''Mitä sulle o tapahtunut ja sun mahalle?'' Kerroin asian ja se lähtiä äkkiä pois ja sano vaan : ''Miksi jo nyt?'' Empä voinu vastata enää mittää, Keskustelin sitten siinä lastenlääkärien kanssa mun ''peloista'' oikein ihmettelin, että ne JOTKUT TULI MUN VIEREE JA ISTU KUUNTELEMAAN! Ja jonossa asiakkaitta.
Tosiaan tosta äitistä vielä, oli sitte murtunut 3 kylkiluuta ja huuli veressä, mä en enää ikinä mee sinne! Pärjään yksinki, ehkä kastejuhlaan voin kutsua..
Mutta pääasia että poika voi hyvin, niin ja mulla on toi paino ei oo siis noussu joka oli tarkoitus laskenu sen sijaan on, mulla kun tätä eloapainoa on ihan mukavasti:(
No ei siinä vielä kaikki kaaduin sitten sairaalan oven eessä:ashamed: Valas rysähti, onneksi sentään perseelleni:D

Pinsku ja Poika 33+6
 
Moikka!

Taas on ihan hirveesti tapahtu ja kommentoitavaa on kertyny ihan liikaa. Koittakaa kestää mun romaanini, lupaan kommentoida jatkossa useemmin, niin ei tarvi tälläsiä maratoneja lukea! :rolleyes:

Ihan ekaks onnittelut Hietakalle ja Kaapo80:lle pikkusista! Toivottavasti pikkuset kasvaa ja voi hyvin!

RD-ruokavalio tiukkenee täällä koko ajan. Huomaa viikkojen edetessä sokerien nousevan samallakin ruualla aina vaan enemmän. Aamupala on mulla pitäny sokerit hyvinä, mutta iltaa kohti arvot nousee...:confused: Aamulla syön ekaks joko maustamatonta rahkaa ja sokeritonta mehukeittoo, kananmunan, muutaman siivun juustoo tai kinkkua ennen kaurapuuroo. Jos syön toisinpäin sokrut on pilvissä...

Suzz, ootteko hakenu siis puheterapian Kelan tukemana kuntoutuksena? Se haetaan muistaakseni C-todistuksella kuntoustussuunnitelmana ja kun vammaistuki on olemassa, sen saaminen pitäs olla helpompaa. Itekin saan vammaistukee, tosin keliakian takia. ;)

Kilot on alkanu nousta RD-ruokavaliosta huolimatta:O. Tosin turvotuksiakin on tullu viime viikkoina selvästi, verenpaineet on onneks ollu ok. Painoo on tullu nyt 5kg, joista 1,5kg 6viikon aikana... Mutta raskausmyrkytystä ootellen, kaikki onkin supistelua lukuunottamatta menny ihan liian hyvin. :|

Äippärahaa mulle ei olla vielä myönnetty. Sain eilen postitettua saikkulapun työnantajalle ja palkanmaksusta voivat sen saatuaan ilmottaa mun viimesen 6kk palkan kelaan. Toivottavasti se on saikusta huolimatta suurempi kun 2009 tulot...

Häät ois vähän ollut täälläkin suunnitelmissa. Miehen kans mietittiin jos käytäs maistraatissa salaa ja juhlittais sitten ristiäisissä yllärinä häitäkin! Me ollaan muutenkin tämmönen outo susipari, väki kyllästy jo yli 10 vuotta sitten kyseleen häistä, lapsista ne ei oo ikinä ees uskaltanu kysyä :D

Vessa on miehen jäljiltä siisti, lukuunottamatta käsiallasta. Hammastahnat se kyllä siivoo, muttei esim. hitsaamisen jälkeen kun se on pessy kädet, on allas ihan mustassa nokirasvassa :stick: No, oonkin opetellu joka aamu aamupesuillani nopeesti suihkuttaan altaaseen pesuaineen, pesen hampaat ja nopsaan altaan sen jälkee. Ei kestä kauaa, mutta... Miehen kaverit onkin toinen juttu. Uuden vuoden jäljiltä huomasin hirveet likaraidat pytyn etu-ulkopuolella! Mies vaan totes että kai joku oli kussu ohi tai oksentanu! Kaverit oli miehen vieraina, joten se sai siivota.

Rautalääkkeet ei voi imeytyä jos niiden kans samaan aikaan ottaa magnesiumia (tai kalkkia, maitotuotteita, teetä tai kahvia). En muista jutteli raudasta ja magnesiumista, toivottavasti ei mee illalla samassa hyppysellisessä. :) Mä oon ottanu Obsidania 100mg joka toinen päivä, mulla kun menee maha siitä ihan vetelälle.

Vaavin asento on vakiintunu rt ja yleensä selkä vasemmalla. Kerran kyllä hikkas ylävatsalla ja sen jälkee tais olla hetken poikittain. Se ei tuntunu kivalta, muuten noi möyrimiset tai potkut ei mua häiritte ollenkaa.

Perhevalmennukseen ei päästä täälläkään:wave:. Meillä ei kaupunki tarjoo sellasta ollenkaan. Oonkin aatellu käydä Terveystalolla yksityisessä neuvolassa valmennuksessa jossa jutellaan tärkeimmät jutut läpi lähinnä miehen vuoks. Se raasu on koko raskauden panikoinu synnytystä munkin puolesta. Ite oon ollu useemmissa ihmissynnytyksissä ja lukuisissa eläinsynnytyksissä mukana eli suunnilleen tiedän mitä on tulossa. :)

Rasvamaksasta vielä Pahkuratädille oisin kommentoinu. Meillä on suvussa korkeeta kolesterolia (yli 8) joka ei laske siis kun lääkkeillä. Kaikilla siitä kärsivillä on ollu rasvamaksa jo nuorella iällä, vaikkeivat lihavia ookkaan olleet ja kaikki milteipä absolutisteja, siis ottavat vaan häämaljat tms.

Aargh, ranne huutaa Hoosiannaa tästä kirjotusurakasta! Jos vaikka välillä siivoon kaappeja. (Joo-o, pesää kuulemma rakentelen, omasta mielestä oon vaan oppimassa siistiks ;) )

Pilleriina ja Bibi 31+4
 
Vielä riisikakuista ja poppareista! Ne molemmat on nopeita hiilareita, imeytyvät vauhdilla. Ainoo hyvä puoli on molempien keveys, mutta koko painon eestä sokereita sitten tuleekin.

Ja Pinsku, hyvä että kaikki oli kunnossa ja sait vielä jonkun kuuntelemaankin! Se usein auttaa enemmän kun vaan kuulla että kaikki on ok.
 
Pilleriina en ole hakenut kun kukaan sitä ei ole antanut vaihtoehtona. En tiiä miksi ne pimittää näitä tietoja...

Tosiaan meinasin soitella sille kunnalliselle terapeutille, jossa ollaan käyty VUOSI, että jos jatketaan vaan samaan malliin. Ja vois samalla kysästä sitä lähetettä et sais ne paperit sinne kuntoutukseen. Vaiva on kuitenkin riittävä peruste ja tosiaan mua on alkanut huolettaa et se eskari ja koulu alkaa ikävästi lähentyä :(

Psykologi oli sitä mieltä että vaiva ei ole sellanen mikä nopeasti lähtis vaan sujumaan, et se ois syvempikin oppimishäiriö tj.. Kyl minusta olis perusteet sille kuntoutukselle.

Oli se helppoo odottaa esikoista ku ei ollut tälläsiä asioita ajateltavana :D
 
HYVÄ PINSKU ET KAIKKI HYVIN!!

painosta sen verran,et mullon 20kg ylimäärästä,neukkutätiki valitti sillon ekalla käynnillä. siks en halua et kovin paljoo enää nousis,mut sitä kai ei täs vaihees voi enää hirveesti välttää,ku vaavi kasvaa lujaa vauhtia.
 
HYVÄ PINSKU ET KAIKKI HYVIN!!

painosta sen verran,et mullon 20kg ylimäärästä,neukkutätiki valitti sillon ekalla käynnillä. siks en halua et kovin paljoo enää nousis,mut sitä kai ei täs vaihees voi enää hirveesti välttää,ku vaavi kasvaa lujaa vauhtia.
Mulla oli lähtöpainossa n. 30kg ylimääräistä. Mut en sanois et siitä ois valitettu :D Asiasta mainittiin, mut onneksi siel ei oo kauheena toruttu, mut toisaalta painoa on tullu vain se 5kg niin ei ole ollut heillä valittamisen aihetta :D
 
SuzZ, mä luin tekstis vähä väärin. Kelan kuntoutukseen (esim puheterapia) voi hakee jos saa vähintään korotettua vammaistukee. Se neurologi osais varmaan sanoo ootteko siihen oikeutettuja ja samalla todistuksella hoitaa kuntoutussuunnitelman kuntoon. http://www.kela.fi/in/internet/liite.nsf/NET/300905212853ML/$File/2luku_2.pdf?openElement
Tossa Kelan lärpäke jossa ne oikeudet vammaistukiin on ihan kirjotettuinakin (kato sivu 26, jos et kokonaa jaksa lukee...:)) Ite oon töissä näiden juttujen kans tekemisissä aina välillä, syksyllä oli yks puiseva koulutuskin asiasta, eipä menny niiden hörinät ihan ohi...

Pilleriina
 
Tulin vaan nopeasti kysymään, että onko muilla turvotusta? Täällä hillitön turvotus käsissä.. Aloin miettimään, että onko se normaalia vai pitäisikö huolestua kun näyttää olevan raskausmyrkytyksen oireina? Minulla myös kipuja vatsassa ja painokin ollut isommassa nousussa kuin aikaisemmin (sehän tosin voi olla normaalia..).

Marrr + vauveli 34+1
 
Marrr mulla ollut jo noin kuukauden mahdoton turvotus. Sormukset ei mahdu enää sormiin, naama on kuin...no ei niin hehkeä ja jalkoihin jää painettaessa (päivästä riippuen) eri syvyinen kuoppa. Paino vaihtelee 83 ja 86 välillä riippuen turvotuksen määrästä. Eli se voi olla ihan täysin normaalia kuten mulla ekaa odottaessa ainakin, mutta siihen voi liittyä raskausmyrkytys jolloin kuvioissa on mukana korkea verenpaine, pissan proteiinit plussalla, päänsärky, näköhäiriöt ja/tai ylämahakivut. Kaikkia oireita ei raskausmyrkytysäidille välttämättä tule, mutta nämä on ne mistä pitää huolestua jos näitä on useampi.
 
marrr mulla vaihtelee,riippuu mitä on syöny. suolasta ei ollenkaa sais syyä. oonki sen takia karsinu kaikki pois,ja käytän sit muita mausteita tilalla. mut leivän päällä on pakko olla kinkkua ;)
mittasin just tos illalla verenpaineen, ihan normaali oli...

GCS sama se on mullaki. tuli vaan mieleen,ku sanoit,et sullon ens viikon tiistaina neuvola. kuten myös täällä =) mulla on ihan eka aika...

pitäs yrittää unta palloon,mut matti on karkuteillä :headwall:
jos joku näkee,vois komentaa tänne tulemaan :LOL:
 
Pahkuratäti: Sitä piti sanoa että mun vauvalla oli kans se reisiluun mitta pienempi mitä olis pitänyt viikkojen mukaan olla.. Noin viikkoa pienempää vastas muistaakseni. Vaikka muut mitat vastas viikkoja. Muttei se lääkäri siihen tosiaan mitään sanonut..

Mä kävin tänään shoppailemassa lahjakortilla jonka sain joululahjaksi. Ostin parit puolipotkarit, yhden paidan (vauvalle) ja potkuhousut. Tutteja muutamia, tuttipullon ja niitä tutteja siihen, liivinsuojuksia, jotain voiteita, harsoja.. Nuo vaatteet ostin kaikki kokoa 50-52 :) Nopeasti kai ne menee pieneksi mutta onpahan nyt jotakin ihan uutena pikkuvaatteistakin.
 
Hietakalle: onnittelut vielä tätäkin kautta :flower::flower::flower:

Naurukohtauksella onneksi hyviä uutisia :)

Pinskullakin onneksi kaikki kunnossa vammoista huolimatta. Mahdat olla kovin kipeä, toivottavasti sait hyvät kipulääkkeet. Olet kyllä kokenut kovia. Kovasti jaksamisia :hug:

Marr täällä myös turvottaa. Suolan käyttöä olen yrittänyt vähentää, juoda paljon vettä ja muistaa makoilla. Näin pysyy turvotukset minulla hallinnassa. Seuraan verenpainetta kotona, ettei raskausmyrkytystä kehitä kun minulla sitä proteiinia oli jo pissassa.

Tylsä päivä ollut tänäänkin. Kyllä nää viikot kuluu hitaasti, huoh...

Peppioliina rv 34+4
 
( . ) Jaaha, ja täällä oli pakko nousta yöpalalle. : / Mies luuli mun heittävän herjaa kun kerroin tulleeni keittään kananmunan ja kaurapuuroo. Puuroo keitin vaan tollasen desin annoksen. Hoksasin sitten herkutellessani, että olin jättäny päivällä yhen välipalan syömattä. Oon huomannu aiemminkin että mun kroppa vaatii sen 5 ateriaa, onneks niiden koolla ei oo niin väliä... :p
Ja jos se matti suostuis tuleen käymään täälläkin tänä yönä, nyt ei kyllä väsytä yhtään...

Pilleriina
 
hietakalle sylin täydeltä onnea pienen pienestä pojasta! :heart: Tulehan kertomaan lisää kun ehdit/jaksat. Mulla kanssa tota myrkytysepäilyä ollut jo muutamia viikkoja, niin kiinostaisi tietää miten tilanne sulla eteni.

Mä heräsin jo klo 04.00 enkä oo saanut enää unta sen jälkeen... Ärsyttävää! Hirvee nälkäkin olis, mut aattelin nyt heti aamusta soitella tohon labraan jos siihen sokerirasitukseen pääsisi jo tänään. Olis sekin sitten hoidettu alta pois!

Eilen oli neuvola ja siellä kaikki ok; paino jatkaa taisaista nousuaan ja tähän mennessä siis se +15 kg, paineet ok, proteiinit +/-, sf 30 cm. Sovittiin terkkarin kanssa, että soittelen hänelle uutta aikaa vasta tuon perjantain polireissun jälkeen, jos sitten vähän tietäis kuinka usein tarvii tuolla neuvolassa juosta.

~ miraci ja pikkumies rv 32+5 ~
 
suzz ootko asioinut ton asian puitteissa vaan kelan normi-luukulla??? niistä naisista kun saa joka kerralla eri lausunnon irti, yksi sanoo yhtä ja toinen toista... Ite aikoinaan omien asioideni takia sain vinkin että otapa yhteys suoraan kunotutus-puolelle!!! ja alko pojat heti rullaamaan...
Kovat taksat on terapialla,ei sillä mun kaverilla tollasia summia kyllä ole ...voi kamala, ihan ryöväystä tommone!!! :mad: onhan se kumma jos ei kunta jeesaa.... kovat aseet piippuun vaan :)

täällä tulee kyllä tekstiä mammoilta ihan eri tahtiin kun aiemmin :D mä en oikeesti meinaa pysyä enää perässä :D

painosta mullakin lähtöpainossa oli ainaki 10 kiloo liikaa jo, mut ei yhden puntarilukeman takia kannata murehtia... en ees omista puntaria joten mä vaan keskityn tähän hautomiseen ;) kiloja tulee teki mitä tahansa ja sillä siisti. ja enää kun mieskää ei arvostele mua (entinen osasi senkin taidon) niin oon kuulema kavereiden ja miehen mielestä söpö ja nätti, ni mikäs tässä :D
ehtii laihdutella synnytyksen jälkeenkin.....

turvotus no iltaa kohdin huomaan et jos paljon oon hääriskelly ni jalkoja alkaa särkeä, mutta ne tukisukat auttaa ja paljon.ja iltaa kohti sormetkin turpoaa. sormukset menee hyvin, otan kaikki muut yöks aina pois paitsi kihlasormuksen ;) et vissii ei paljoo turvottele, mä kyllä juon ihan hirmusesti vettä mikä varmaan osittain auttaa estämään paisumista ;)

pilleriina ja hääsuunnitelmat hehe hyvä idis :) maistraatti on kätsy valinta, ainoo vaan et esteiden tutkinta kannattaa ottaa huomioon, et sinne ei niin vain voi suoraan marssia.... papereita tarvii täyttää ja käsittelyyn menee aikaa noin viikko... ja siks mekin haluttiin maistraattiin vihkiminen kun jos henkikirjoittajan ois pyytäny esim. kotiin vihkimään, se ois kustantanu 200 e plus matkat.... no matka ei ole pitkä, mut ei haluttu viiden minuutin toimituksesta maksaa noin paljoa.... siispä mennään sinne, ja tullaan himaan juhlimaan :)
Lykkyä suunnitelmiin, saa jotenkin ihan kantapäät irti lattiasta kun jotain tällasta on mietinnässä itelläki, ei oikeen osaa muuta ajatellakkaa :D

pinsku hienostihan sä selvisit :) ja mitä äitiisi tulee, niin on varmasti tosi raskasta olla tollaisen kanssa tekemisissä kun ei ikinä tiedä millä tuulella toinen on :( ja kun vielä oma äiti.... ois helpompaa sanoa tähän et mä tiedän miltä susta voi tuntua.... mut en voi... toivottavasti arki rauhoittuu, ja saat keskittyä vauvaan ihan rauhassa ja stressaamatta äidistä... tollainen sairaus on raastavaa...VOIMIA KOVASTI!!!

pilleriina ja 5 ateriaa päivässä täällä kans eräs jonka on saatava jotain ja usein.... siis syötävää ;) heheheh
mutta siis paljon paremmin jaksaa kun verensokeri pysyy tasaisena eikä pääse sellasta järkyttävää nälkää tulemaan, ku sitte hätäpäissään tyhjentää koko jääkaapin ja ei kato enää ollenkaan mitä suuhun laittaa :O jaiks :D

jaaha ja sitten ois kyllä noustava aamutoimiin.... luvassa taas kaupungilla asioiden hoitoa..... ja jos poikkeis kaveria kattomassa samalla.....

Poksista: 33+0 huhuuuuuuuu mihin tää aika oikeesti menee???? ihhhi hiiiiiiii ei montaa viikkoa enää :D
 
Huomenta :wave:

Tombatar mulla muistaakseni klo 11 se aika. En oo ihan sata varma oliko 10 vai 11. Ehkä me joskus nähdään siellä ja sitten mulkoillaan epäilevästi, kunnes toinen sanoo jonkun salasanan... :D

( . )
Räyh! Mä valvoin 03-05 välin ihan kevyesti. Mä vihaan tätä nukkumattomuutta.. Voi kyllä johtua siitä, että tänään haetaan kummitäti sairaalan kappelilta. Mä meen laittamaan sen arkkuun ja lakkaan kynnet, jotka jäi lakkaamatta :'( Ostin sille nimittäin joululahjaksi kynsilakan (jota sillä on aina ollut, kun oon ollut pieni) ja lupasin, että tule pyhien jälkeen sitten lakkaamaan ne kynnet. No, en tietystikään koskaan ehtinyt. Nyt haluan tehdä sen.

Masussa oli tajuton ralli yöllä. Käänteli peppua puolelta toiselle ja hikkakin oli hetken päällä.. Yritäppä siinä sitten saada uudestaan unen päästä kiinni :rolleyes:

Nyt aamuteelle + -palalle ja suihkuun...

GCS15 & Touko-Pouko rv 33+1
 

Yhteistyössä