Maaliskuun Mussukat 2011 *TAMMIKUUSSA*

kela tarvinnee mennä käymään tänään... äitiysloma alkoi 10. päivä. mitään päätöksiä ei oo kuulunu saati rahaakaan.... just niin tyypillistä mun tuuria... ilmeisesti siellä aatellaan etten mä mittää rahaa tarttiskaa... ei mulle suostuttu edes kertomaan minkä kokonen summa se minimi ees on! täällä kelassa saa nimittäin kaiken onkia irti eikä ne siltikään selitä asioita oikein..menenpä sit tänään käymään ja kysymään et mikä siinä kestää.....

hääpäivä on siis 11.02.2011 :D hauska päivämäärä kun se on etuperin sama kun takaperin :D miehenkin siis helppo muistaa ;)
maistraatissa vihitään iltapäivällä, sen jälkeen juhlitaan lähimpien kesken myöhään yöhön saakka meidän onnea :p odotan jo innolla tuota hetkeä..... aaaaaaahhhh ......

painoa tullu nyt sitte yhteensä vissii se 15-17 kiloa mitä edellisistäki. jotenkin tuntuu harmittavalta kun joku murehtii et on tullu viis kiloa eikä haluis enää lisää,,,, kun itellä sitä painoa rysähtää joka raskaudessa aina tää sama lukema, vaikka olis syömättä ja kaikki konstit tekis. mut toisaalta on ne kaikki tulleet lähteneetkin... et en kyl tiedä oikeesti et mistä se kaikki tuleekaan :D

no, sittenpä pääsee taas lenkkeileen kunnolla, ja vaunuilemaan niin kyllä ne siitä taas karisee :)ja mulla käy vielä niin, et synnärille ei niistä kiloista jää kun pari hassua, kun toiset kehuskelee taas sillä et sinne jäi melkee kaikki :D mä raahaan tätä ruhoa kiloineen sit kotiin saakka, et turha ottaa kotiinlähtö-vaatteikskaa mitää muita ku mammahousuja.....

mies ja vessanpytty-gallup :D siis hei,mä oon pannu merkille et mun ei tartte pestä pyttyä miehen istunnon jälkeen :D aivan mahtavaa, kenen mies (osaa/)viitsii pestä pöntön jos siellä asioinut.... ei mun eksä ainakaan eikä moni miespuolinen kaverikaan sitä ikänä tehny... ja voi kamala miltä pönttö välillä näytti, ja vallanki just kun olit sen ite pessy ni jo sinne joku meni miinottamaan......täs aamulla vaan hoksasin et hei, on se vaan hienoo et vessaharjakin pysyy miehen kädessä!!!!!

suonenveto ja tukisukat oikeesti, nyt oon joka yö nukkunu tukisukat jalassa, ja pidän niitä koko päivänkin, eikä jalat särje.. mulla on vallankin vasemmassa jalassa kamala suonikohju, ja nyt en noita sukkia kyllä jätä pitämättä. ihana nukkua yö ilman särkyä ja levottomuutta...

kummit no meillä on siviilikummit valittu, nimiäiset meidän piti pitää mut saa nähä tuleeko pidettyä :) ei jaksa ottaa stressiä :) mut noit kummei ois sit yhtees neljä...

tänään hoitelen asioita kaupungilla,juosken paikasta toiseen toivoen että ei paljoa supistele ;)

Jenny adeline vissii jäi sairaalaan.... kauhee tämmönen epätietoisuus ja jännittäminen toisten puolesta :D

Flower again ja rakkauspakkaus 32+6
 
Painosta ei hajuakaan, mutta varmaan paljon :popcorn:. Tänään uuteen neuvolaan uudelle tädille. Eilen tuskailin isoa oloani ja miehen mielestä en edes ole iso...
Päivät menee lennossa täällä uudella kodilla. Eilinenkin ilta oli tallilla hevosten kanssa puuhailua. Ihmeesti oon piristynyt ja touhuan, raskaat säkit jne. oon suoisolla jättäny miehen nostettavaksi.

Kummeista ei myöskään mitään tietoa vielä. Mies saa valita ainakin yhden ja minä mietin sitten loput.

Huomenna mun vauvani täyttää 6 vuotta :heart:. Aika on mennyt niin nopeaa.

Vauvan asennosta, täällä tuntuu olevan oikealla puolella enemmän. En edes tiedä onko vauva kääntynyt jo. Liikkeistä päätellen olisi jo pää alaspäin. On ollut muuton ja lapin reissun takia pitkä väli neuvoloissa.

Nyt raittiiseen ulkoilmaan laittamaan hevoset pihalle =).

tiinelli ja tyttö 30+6 :heart:
 
Hyvää huomenta kaikille!

Niin paljon oli taas tullut kaikkea että kun tänne asti pääsin pää tyhjeni kokonaan.. Juuh eli ainakin täällä oli jänniä hetkiä muutamilla ollut??

Itsellä on väsymys alkanut rautatabujen mukaan helpottaa ja ehkä tuo hemppa onkin sitten jo parempi ensi kerralla mitattaessa. Minkälaisia annostuksia te olette syöneet tuota rautaa? Itse olen ottanut 1tab Obsidan 100mg / pv vaikka ohjeessa sanotaan että tarvittaessa voi ottaa enempi.

Esikois poikamme on lähtenyt jo kävelemään ihan kunnolla kun jouluaattona tosiaan otti ensiaskeleet ja nyt mennään jo sen aikasella vauhdilla :heart: Tuntuu jotenkin hassulta että vastahan hän syntyi ja nyt jo niin iso poika :confused: Niin se aika menee...

Mun piti moniin juttuihin täällä ottaa kantaa mutta enhän mää nyt enään muista mistä täällä on ylipäänsä puhetta ollut. Hattara pää :LOL:

Dindei + pikku 34+2
 
Huomenta!

Lyhyt yö jällleen kerran takana. Mietin tota vauva asentoa, mä en oikeesti saa selvää miten päin se on. Iskuja tulee kovaa joka puolelta et se voi olla melkei mite vaa :D
Neuvolassa ne sen kyl tietääpi, olis sinne meno torstaina, saa nähdä paljon toi paino näyttää kolmelta viikolta, kotona punnitsen aamupainon mut siel ku vaatteetki punnitaan, ja aamiaiset.. voi olla mitä vaan :D

SuzZ + masukki 32+4 <3
 
Huomentaaaah! :wave:

Vauvan asento masussa: Mulla vauveli on selkeästi suurimmaksi osaksi raivotarjonnassa, pylly vasemmalla puolella ja siinä sitten pyörii akselinsa ympäri. Välillä potkuja satelee tuonne navan oikealle puolelle ja välillä taas ihan sivuun vasemalle. Ehkä kerran päivässä se heittää pikkupeppunsa toiselle puolelle, kunnes havaitsee, että se vasen puoli on selkeästi sen juttu ;) ihana möyrijä, vielä ei hermostuta liikkeet, ellei kaupassa päätä puskea pissarakkoa lyttyyn.. :heart:

Perhevalmennukseen me ei päästä ja mua rasittaa se. Kun mä en kerran ole ensisynnyttäjä, niin niiden mielestä meidän perhe ei kaipaa valmennusta, vaikka miehelle tämä on esikoinen.. : / Just miehen takia se olis niin kätsä hommeli. Ite kun oli esikoisesta, niin en kokenut saavani mitään uutta, mutta esikoisen isälle se oli iso homma.

Selkäkipu täälläkin vaivaa :(

Nyt lähdetään äitipolille napavirtauskontrolliin

GSC15 + Touko-Pouko rv 33+0
 
Pikaisesti kommentoin vaan,täällä myös lähdössä lekuriin. Todella kipeitä supistuksia tullut koko eilisillan ja alkoivat aamuyöllä nyt uudestaan. Menen kuitenkin ensin omaan terkkariin,jos vaikka sattuukin olemaan tulehdus tms. Terveyskeskuksen täti oli sitä mieltä että mun synnytys on käynnistyny:O Ei toivottavasti ihan vielä.

miesten vessaharjagallup Meillä ei oikein tahota tietää missä se kyseinen kapistus sijaitsee:kieh: Laitoin ihan lapunkin vessaan että tuolta löytyy ja nuoli alaspäin mutta harvemmin mies sitä käyttää:x Silloin kun olen juuri kuurannut vessat niin mies ihan säntillisesti pesee jälkensä mutta siihen sitten jää. Tai jos laitan miehen itse rapsuttelemaan omia jätöksiään niin johan on hetken aikaa kiltisti ;)

äitiysrahapäätöstä ei ole näkynyt. Palkanlaskijalle soitin viime viikolla niin mä saan täyttä palkkaa toukokuuhun asti eli ei kai kelasta sitten edes tule mitään päätöksiä:confused:

Nyt pukemaan ja lääkäriin:wave:

-Naurukohtaus ja Poikani 32+1-
 
Naurukohtaukselle tsemppiä! Toivotaan ettei ihan vielä...

Mulla oli aamulla ekaa kertaa sellanen olo, että täytyy juoda vähän sitä mehua ja mennä makuulle, jos niitä liikkeitä tuntuis. Vauva oli jotenkin ihmeen vaisulla päällä eilen (kun yleensä illalla sillä on kunnon menot päällä ) ja aamullakaan ei tuntunut, eikä yölläkään oikeen liikkeitä. Mehun jälkeen kuitenkin meni varmaan pari min. makuullaan niin johan alkoi taas jytä... ja nyt tuntuu ettei se lopetakkaan! No kivempi näin :) Vitsit kun oon iloinen, kun huomenissa pääsen sinne ultraan kattelemaan!

Vauva oleskelee enemmän vasemmalla puolella, tuntuu peppu tjn. tossa kovana kohtana, ja liikkeet sitten enempi oikealle puolelle. Edelleenkään en kyllä ole ihan varma onko RT:ssä vai ei, no huomenna se selviää.

Painoarvio: Tais olla viimeksi tossa 4D:ssä, ja silloin oli 890g rv25. Mulla ei nyt hirveetä huolta oo tuosta vauvan koosta, on liikkeet vahvistuneet ja aavistelen että on suurinpiirtein samaa luokkaa kun nämä edellisetkin. Enempi huoli mulla on tuosta lapsiveden määrästä, kun siinä on ennenkin ollut ongelmia.

Paino itsellä on noussut jotain 6 kiloa, en nyt tarkalleen muista... huomenissa sitten uudempaa arviota. toi on Silvia jo aika hyvin, ettei yhtään ole noussut! Kiva juttu =)

Mies putsaa kyllä omat jälkensä, vessasta ja muualta... onneks!

Äitiysrahapäätös: ei kestänyt kyllä kauaa, oisko ollut jotain pari viikkoa. Lisäselvityksen joutusin tekeen miehen tuloista, koskien hoitolisää ja sen meninkin sitten paikanpäälle täyttään, kun meinas mennä hermot niitten lappujen kanssa! :kieh: Mut hyvää palvelua sain ja nopeesti, olin ihan ihmeissäni :D

Noita RD hommia lukiessa, tuli kyllä kiitollinen olo että ei itse tarvitse tarkkailla, hirveetä hommaa!

Pinnasänkyä päätin nyt odottaa vielä tän viikon, sitten kyllä soitan perään. Tilausvahvistus tuli silloin ihan normaalista sähköpostiin, joten luulen että se sieltä tulee (ja toivon ) .

flower: no on kiva hääpäivä kyllä ja takaa että mieskin muistaa kun on noin helppo :D

Jaahas, mä laitan ruuan uuniin ja lähdetään varmaan hetkeksi tohon pihalle. Siellä onkin aika liukas keli, joten täytyy kaikkien mammojen olla vähän tarkempia askeleissaan! Esikoinen kaatui eilen kaksi kertaa, kun käväsin hänet esikoulusta hakemassa, heh sanoinkin hänelle ettei tartte edes uimakouluun mennä, kun oli valmiiksi ihan uitettu jo :LOL:

Mindi83 30+2
 
miesten paskomiseen en tiiä miten tuo miun ukko paskoo,mut ei sen jäljiltä ikinä pönttö jää likaseksi :p

valmennuksesta ei olla menos.

NISKA JUMISSA!!! tarviis vissiin saada hierojalle aika... selkä yllättävän hyväs kunnos.

voi hyvänen aika! monella on jo nyt alkanu tulemaan vauvoja maailmaan :| toivottavasti pysyisivät vielä hetken kohdun suojissa!!! :hug:
 
Onnea hietaka pikku prinssistä ;) =)


Jeps. Tulin äskettäin neurologilta, kun meidän esikoisella on puhe jäljessä, niin väkisin tunkevat yksityiseenterapiaan. Oon jo hyvissä ajoin sanonut että meillä ei ole varaa mihinkään yksityisiin koska jään äippälomalle, mut eiiii.
Nytkin vaan juujuu, kela korvaa sen alimman vammaistuen (iha vammanen nimikin tuella). Se ei paljoo lämmitä se tuki ku maksettavaa jää yli satan euroo kuitenkin. Millä rahalla me sit syödään ja ostetaan vaipat ja maidonkorvikkeet. Pitääkö mun vauvan kanssa olla sossunluukulla heti aamutuimaan jonottamassa, että joo meillä esikoinen saa yksityisterapiaa, että mulla NIIIIN kiehuu noitten ihmisten kanssa.
Miten vaikeaa oikeesti on ymmärtää ettei ole rahaa. Ne hiton nuijat ei tajua että talot ostellan lainoilla ja niitä lainankorkoja on makseltava vaikka ei töitä tekiskään. Kunnalla on ilmainen terapia, mut eiiii se ei kelpaa ku pitää olla yksityinen.
Itellään ei saatana riitä resulssit pitämään niitä kunnallisia terapeutteja niin väkisin yrittävät tunkee yksityiselle ja itse pitää maksaa.
Huoh.... Stressiä, stressiä.....Huomaa ettei yölläkää oo saanu unta ku on niiiin kiukkunen ku ampiainen. Onneksi mies ei oo kotona, huutasin sillekkin varmasti suoraa huutoa, vaikka se ei oo tehnyt mitään.
Onneksi tänne voi tilittää niin huojentaa oloa TODELLA paljon....
Onko muilla ollut mitään ongelmia näillä rintamilla? Ylipäätään yksityistenterapoitten tai muitten?



SuzZ + masukki 32+4
 
Viimeksi muokattu:
Meidän vauveli on majoittunut köllimään vallan oikealle puolelle... näin on ollut jo monta viikkoa. Kylkeä voi kääntää eli potkii kyllä molemmin puolin, mutta kroppa on ja pysyy oikealla puolella....ja pylly ihna selvästi tuossa ylä oikealla. :D
Vasen puoli taas tuntuu ihan tyhjältä...

Painoa
Mulle tullut nyt 4-5kg... riippuu millon käy vaa'alla ja miten turvoksissa sattuu olemaan... enempää ei tarvisi tulla, enkä panisi pahaksivaikka paino vähän putoisikin.... luulempa vaan että toisin käy, eli lisää tulee varmasti... mutta toivon mukaan mahd. vähän kuitenkin!
Ja itse murehdin näitä "vähäisiäkin" tulleita kiloja koska painoa jo valmiiksi melkein 20kg YLIMÄÄRÄISTÄ niin ei tarvisi periaatteessa nousta ollenkaan. Edellisissä mulle tuli painoa 16kg ja 18kg ja vielä mukana niitä kantelen, eli mulla nuo kilot ei vaan lähde, vaikkka olen jotain koittanut tehdäkkin... toisillahan jo imetys saa painon laskemaan jopa lähtöpainon alle...

Flower again Sulla alkaa olla sitten jännät paikat jo häidenkin kanssa. Helmikuu on hyvä kuu mennä naimisiin. Itse ollaan menty naimisiin 18.2.2006, eli kohta tulee sitten 5-vuotta täyteen. Itse halusin ehdottomasti talvi häät kun KAIKKI tuntuu menevät kesällä naimisiin. Meidän hääpäivä olikin super ihana jo pelkästään kelien puolesta! :heart:

mies ja vessanpytty-gallup
Meillä isäntä on todella siisti veskissä kävijä.... siinä suhteessa ei siis pienintäkään marmatuksen aihetta! :D

Rautatableteista Itsellä käytössä myös tuo obsidan ja annostus 1/pv. Mulla aiemmissa raskauksissa tuo riittänyt nostamaan hb:n loistavaksi, joten toivottavasti nytkin! =) Ensiviikolla näkee kuinka on lähtenyt vaikuttamaan. Mun ystävä veti heti alusta alkaen 2tabl/pv ja sillä ei hb silti vaan noussut yli 100...

Naurukohtaukselle tsempityksiä kovasti matkaan!!!

Lapsivedenmäärä Mulla kahdessa aiemmassa ollut loppuajasta vettä niukasti ja se oli yksi syy (raskausdiabeteksen kaverina) miksi kakkonen sitten käynnistettiinkin 38+2... koska kahdessa aiemmassa ollut niukasti niin nyt jotenkin "pelkää" että niin käy tässäkin.

hietaka Paljon onnea pikkuisen miehen johdosta! Käyhän sinäkin kertoilemassa kuulumisianne!!

( . ) Koitin pitkästä aikaa syödä aamupalaksi ruisleipää... päälle ohuenohut kinkku siivu ja rumasti kurkkua... Närästys tämän jälkeen ihan mieletön taas eikä lähde pois antepsinin eikä rennienkään voimin! :kieh: Samoin sokeri arvo silti 7.9 (raja 7.8)
Saapa nähdä jos ne siellä polilla keksis mulle paremman ruokavalion... ois niin helppoa kun joku toinen antaisi valmiin mitä syödä, milloin ja kuinka paljon! :D

Liro ja papunen 30+2
 
Perhevalmennukseen me ei päästä ja mua rasittaa se. Kun mä en kerran ole ensisynnyttäjä, niin niiden mielestä meidän perhe ei kaipaa valmennusta, vaikka miehelle tämä on esikoinen.. : / Just miehen takia se olis niin kätsä hommeli. Ite kun oli esikoisesta, niin en kokenut saavani mitään uutta, mutta esikoisen isälle se oli iso homma.



hei kyllä teillä on oikeus valmennukseen päästä!!! meil tilanne sama, et isälle tämä on eka, mulle kolmas... ja kun asiaa kysyin niin oisivat toki ottaneet mukaan meidätkin. VAADI että pääsette!!!! meillä tosin mies totesi ettei hän taida tarvita mitään synnytys-dvd:n kattomista ;) et mennään ihan mun kertoman ja kokeman perusteella eteenpäin :)
 
Neuvolakuulumisia RV30+3 tältä aamulta:
Painoa +405g/vko (yhteensä nyt 6.6kg)
RR 138/66 (Yläpaine korkealla.. mut eipä sitä kommentoitu mitenkään)
Pissa OK
Vauvan päälaki- ja vartalonympärysmitta vastas just aikaa 30+3, mutta reisiluu pikkusella vastasi vain 28+3. Tuohonkaan ei lääkäri tai terkkari kumpanenkaan sanonu yhtikäs mittään.. Kai se sit on ihan ok.
Vauvan painoarvio kuitenkin 1450g, joka kuulemma täysin viikkoja vastaava :)
Raivotarjonnassa on.. ja liikkeet tuntuu enemmän vasemmalla puolella.. ja pyllyähän se tuossa keinuttelee niin ylhäällä ko suinki pystyy :D
Kohdunsuu kiinteä ja kiinni, lyhentyny 3cm:stä 2cm:iin.

Kaikki siis lääkärin mukaan kunnossa. Itteä vaan tuo reisiluun mitta huolettaa.. Ja sokerirasitukseen olisin uudestaan halunnu, mut ei kuulemma näillä viikoilla kannate ennää :confused: Meinaan vaan ku raja-arvoja liippas sillon siinä ihan alkuraskaudessa tehdyssä rasituksessa ne arvot.

Hietakalle onnittelut pikkuisesta :flower:

Ravintoterapeutille "päästään" miehen puolesta tässä kohta. Hmmh. Sillä siis todettiin työterveystarkastuksessa korkeat verenpaineet ja maksa-arvot. Tietysti heti epäily suuresta alkonkäytöstä - mitä tuo mies ei tosiaankaan paljoa käytä. Tai no jos se saunaolut sillontällön on ihan maksa-arvoja nostavaa käyttöä niin joo-o. Lihavakaan se ei todella ole!! Lopetti tupakoinnin vappuna ja senjälkeen on joitain kiloja paino noussu. Noh.. Tänään sille aloitettiin verenpainelääkitys :LOL: Joo. Mua naurattaa. HAHAA! En ees tiiä miksi, mutta mies on kuiteski 25v. pienellä vatsakummulla varustettu, makkarasta tykkäävä nuorimies. Korkeita sen paineet kyllä on ollukki. Maksa-arvojen nousun syyksi todettiin rasvamaksa, joka siis vaan elintavoista johtuvaa. Että semmonen elämänmuutos meilläkin tulossa. Jospa sitä sais raskauskilot ja muut ylimääräiset kilot itsekin haihtumaan samalla ku mieskin. Vaan niistä en aio huolehtia vastaku imetyksen loputtua. Jotenkin vaan pelko siitä, että onko taustalla KUITENKI jotain vakavempaa.. Ymmärtäisin, jos miehellä paljon ylipainoa, normaalia huonommat elintavat yms. Kuitenkin todella fyysisesti vaativaa työtäkin tekee :|

Olipas siinä nyt omaa tilannetta taas :D

-Pahkis ja minipoju 30+3-
 
Viimeksi muokattu:
Hietakalle valtavasti onnea pikkuisesta prinssistä :flower:

Toivottavasti Naurukohtauksella kuitenkin vauva vielä pysyisi masussa!

Kylläpä moni maalisvauva jo pyrkii ulos yksiöstään, ihan vielä ei tarvitsisi...

Meillä ei ollut edes esikoisen aikaan perhe- ja synnytysvalmennusta, olin silloin meidän kunnan ainoa ensimmäistä odottava sinä kesänä :whistle: Vaan hyvin ollaan pärjätty ilman, mieskin ;)

Eilen kävin lueskelemassa meidän sairaalan synnytys- ja lapsivuodeosaston sivuja, oi ihanuus, kohta pääsee sinne taas, on se vaan tunteet pintaan nostattava paikka :heart:

Meillä mies kyllä siivoaa jälkensä vessassa ja muutenkin, minen toisten pashoja halua siivota... Miun pikkuveli on sitten asia erikseen, meillä on "hieman" erilaiset siisteyskäsitykset :kieh: Veljet on ihania, jos niiden kanssa ei tarvitse asua saman katon alla...

Miulla oli painoa tullut n. 12 kiloa, mutta rd-ruokavalion aloitettua pari kiloa pudonnut, joten kotivaa'an mukaan hippasen vajaa kymmenen kiloa siis nyt lisää tullut lähtöpainoon.

Vauva on majaillut koko raskauden rt:ssä, pääasiassa peppu oikealla ylhäällä, kivasti pyörittelee sitä rintalastaan... Potkuja ja nyrkkeilyä kohdistelee kyllä minne milloinkin. MUTTA: tänä aamuna hikka tuntuikin yhtäkkiä ylhäällä :| Ei tarttisi enää kääntyä väärinpäin, ja miten ihmeessä mie en edes tuntenut kun 2,5 kiloa vauvaa muljahtaa ympäri :O Siis saman hikan aikaan kääntyi, ensin tuntui alhaalla, ja sitten siirtyi ylös... Jospa olisi tajunnut kääntyä samantien takaisin, seuraavaa hikkaa odottelen että selviää...

Äitiysrahapäätöstä ei ole vielä tullut, mutta mie saan vielä 3 kuukautta palkkaa äitiyslomalla, niin ei sillä kiire. Äitiysloma muuten alkoi eilen :) Eipä kyllä muuta mitään, lokakuun alusta asti kun kotona sairaslomalla olen ollut supistusten takia...

Huomenna aamulla sitten sairaalaan, kurjalta tuntuu kun pikkumiestä kiusataan nenämahaletkulla ja suolen tyhjennyksellä :( Vaan pakkohan se on tutkia missä kunnossa suolisto on. Ja mitenhän miun ruokailut sairaalassa tän rd:n kanssa menee :confused:

Nyt poju kaipailee...

Teto ja rakas rv 32+3 :heart:
 
Naurukohtaukselle tsemppiä! Alkas vallan jännittämään sun puolesta!!!

Hietakalle prinssin siniset onnittelut! Toivottavasti te molemmat voitte nyt hyvin! :)

FA Kato ku ei auta enää vinkua perhevalmennukseen. Juuri viimeinen tunti vedettiin ja seuraava alkaa vasta mun synnytyksen jälkeen.. jepujee : /

( . )
Seks:issä olin siellä äippäpolilla napavirtaus- ja painokontrollissa. Kaikki kunnossa! :wave: Napavirtauksissa ei mitään vikaa, sydän edelleen rakenteeltaan normaali (se niistä arytmioista), lapsivettä hyvä määrä, vauva liikkui TOSI aktiivisesti ja painoarvio oli 2200g. Sukupuoli myös selvisi... Pallit siellä heilui :D Eli pieni prinssi ilmeisesti tulossa tänne isoveljen kaveriksi :heart:
Mulla oli pissa puhdas, mutta paineet korkeahkot (142/89 ja 142/87) ja turvotus plussalla, joten lääkäri laittoi lähetteen verikokeisiin jotka sitten otettiin heti. Suljetaan raskausmyrkytys ja hepatogestoosi pois (PVK+Tromp, Alat, Fidd ja uraatti). Soittavat sitten, jos vastauksissa on jotain häikkää.
Mun kohdun suun tilanne on kyllä "jänskä", se on vähän miten sattuu riippuen kokeilijasta :D
14.12 se oli pehmeä, auki 1cm ja kaulakanavan pituus oli 2cm
11.1 se oli kiinteä, kiinni ja 2-3cm kaulakanava
18.1 se nyt on kiinteä, kiinni ja 3cm
Ota nyt sitten selvää millainen se on :stick:

No pääasia, että kaikki kunnossa. Seuraava neuvolakäynti on ens viikon tiistaina ja polikäynti RD:n takia sitten 14.2 (rv36+6)

Nyt päikkäreille.. tajuton väsy!
 
Me käytiin ekasta sillon siin perhe/synnytysvalmennuksessa, yks käynti jäi väliin. Oli aika tylsää mun ja iskän mielestä. :D

Painoa on tullu kai parisen kiloa nyt, katotaan torstaina kun on punnitus, mitäs se vaaka näyttääkään :) mäkin oon niiiiiiiin onnellinen, et sokerirasitus oli "puhdas", tosi hankalalta kuullostaa noo RD syömiset. Ja mul se syöminen on muutenki hankalaa ja jos ois viel tollanen siihen lisäks niin aijai...

Vauvan asento, en tiiä, kai pikkunen pää alas päin on, mut ei sen erityisemmin pidä majaa missään :) hikka tuntuu molemmin puolin kylkee. Tais olla sunnuntaina kun ihan törkeesti pisteli kohdunsuulle, ihan sävähti itekkin ku niin nippas.

Kela: mä laitoin sinne vissiin to vai pe sähköpostia että meneeks kauan viel siin äippäraha päätöksessä, niin samana päivänä tekivät sen päätöksen :D et oisko taas unohtunu... 27pvä alkaa äitiysloma mulla, 2.3 tulee ekat rahat.

Mä oon ruvennu vetää retaferin c-vitamiiniporeen kans alas iltaisin, kattoo auttaaks yhtään, et hemppa lähtis nousuun. Ja magnesiumia oon nyt kans ottanu jos auttais kramppeihin ja suonenvetoihin koska ne on ihan kauheita! Auts. Tosin synnyttäminen tekee viel kipeempää :D
 
kurkku kokeilkaas kuorittuna, ei närästä mua ainakaan :)

hietaka oi onnea kovasti pikkuisesta :D me täällä vielä jännätään ja jotkut on jo saaneet omansa maailmaan.... oi voi.... :heart:

suzz no harmituksia riittää voi sentää... mulla toisella lapsella ollu astmaa, ja hän sai aikanaan sitä vammaistukea. siis silloin se oli vielä nimellä sairaan lapsen hoitotuki, eikä sillä kuule mitään väliä ole millä nimikkeellä sen rahan saa,pääasia että saa , eikös niin :) vaikea noiden tahojen on nimetä jokaista diagnoosia vasten joku nimike ja sen vuoksi vaikka lapsi ei olekaan VAMMAINEN , on se ehkä selkein käyttää yleisesti jotain nimikettä, jos lapsi jotain ylimääräistä tukea saa....

mun kuuleman perusteella voidaan kyllä yksityiselle laittaakin menemään.... kaverilla lapsella oppimishäiriö ja adhd ja vaikka mitä, joutuuvat kerta viikkoon ajamaan liki 200 kilsaa yksityiselle toimintaterapeutille... kun ei omalla kaupungilla ole vastaavaa tarjota ilmaiseksi... saa matkakulut toki, ja en tiedä mitä muuta,mut on siinä kauhea lähteminen viikoittain... lapsi tykkää kyllä, ja edistyy koko ajan, mutta vanhemmille raskasta...

mitä,siis naurukohtauskin paineli sairaalaan vai?? pitäiskö iteki :D tänään tullu kyllä supistuksia, ja huomaa et joka päivä enempi edelliseen verrattuna.. pää on TODELLA alhaalla,ja vauva pyörii välillä akselinsa ympäri, kaveri sanoikin että et sä hei naimisiin pääse ennen vauvan tuloa, et kyllä jos tollanen olo on ni se muuten tulee etuajassa ;) hih, katsotaan nyt :D

liukas keli jo on pääkallokeli, en uskaltanu lenkille eilen, enkä muuten taida mennä tänäänkään vaikka meinasin.. kävin asioilla ja meinasin siellä jo kahesti lentää nurin :O ja vaikka kuinka on hiekotettu ni eipä paljoo hiekka pidä kun se liikkuu siinä jään päällä .... varovainen tarvii nyt olla...

kela kuinkas ollakkaan, oli TAAS mun kohdalla mokattu... oli siis ihan hyvä et kävin tarkistuttamassa asiaa... siel on joku unohtanu kuitata mun äippä-hakemuksen marraskuussa, kun oon sen sinne vieny, ja se oli jätetty odottamaan....!!!!! juu!!!! kiva.... ja muutoin ois maksupäivä jokaisen kuun 23.päivä, mutta mun raha tuskin siihen ehtii, et ne maksaa mulle sitte takautuvasti... sanoi et noooooooooo, ehkä siinä ens kuun alussa.... voihan kele..... kyl mä oisin sitä rahaa tarvinnu jo nyt!!!!et pitäis sit vissii mennä kelalle duuniin ja ainaki hoitaa omat asiansa kuntoon, ku siel niitä ei näköjään osata.....

noin, sit ois aika keittää päiväsumpit.... kaveri soitti just tunnnin puhelun, piristi ihan hirmusesti,päivä näyttää niin olleen harmaa ja tylsä... vaikka mieli onkin ihan iloinen ni silti.... kaipais kyl auringon paistetta, vaikka sillon kyl näkyis kaikki pölyt ja vallanki likaiset ikkunat ;)
 
ja tiinelli niin mun unelmaa tollanen hevostelu :) ihanaa luettavaa että oot niin touhukkaana siellä, jaksat hommia tehä, vaan kyllä tiedän itestäkin et hevoset antaa virtaa niin paljon, jo pelkästään se niiden tuoksu, tallin tuoksu,valjashuoneen tuoksu.,....... oiiiiihhhhh..... ja huoooooh :wave: nauti ihmeessä jokaisesta hetkestä, menee päivät nopeasti ja pysyy kroppa liikkeessä :) rapsutuksia :)
 
Moikka!

Hietakalle onnittelut pienestä miehestä :flower:

Painoa tullut nyt joku 10kg... Samoissa mennään varmaan kuin esikoisenkin kanssa.

Masukuvaa tältä päivältä eli 32+3



Vauvanasento on yhtä kärrynpyörää... Maha muljahtelee vähän joka suunnassa menemään ja todellakin liikkeet välillä myös sattuu. Mä en tie mitä tuo tekee mutta semmonen meno on välillä että tekis mieli käskeä olemaan paikallaan... :whistle:
 
Väärä hälytys täällä :D Eli terkkarista passittivat Naikkarille kun kohdunsuu pehmeä ja aristi niin pirusti:x Naikkarilla sitten tulehdusnäytteet ja sydänäänikäyrät ja kaikki ok. Kohdunsuu Naikkarin lääkärin mukaan ihan täysmittanen ja kiinni,hyvä! Tod.näköisesti tulehdus aiheuttaa nuo kivut,tuloksia odotellaan. Käski todella herkästi menemään takaisin jos supistukset vielä yltyy.

hietakalle paljon onnea pikku miehestä!!! Meillä taitaa olla aika paljon ennenaikaisia tässä pinossa,ainakin Juli ja nyt hietaka ja ketäs muita oli synnärille joutunu....

painoa tullut 15kg:headwall: Ei siitä sen enempää. Toivottavasti lähtee yhtä nopeesti kun tulikin.

vauvanasento on nyt useita viikkoja ollut raivotarjonta. Muutamia kertoja on kääntynyt hetkeksi pää ylöspäin eli ei kiinnittynyt ole vielä mutta pääasiassa pää alaspäin.

Mulla jotenkin ällö olo ollu taas tänään:x Inhottavaa. Kouluun en tänään mene,nyt lepään loppupäivän,katotaan sitten huomenna uudestaan.

Nyt sohvalle ja odottamaan lapsia kotiin :)

-Naurukohtaus ja Poikani 32+1-
 
Nyt on käyty neuvolassa
Paino on tippunut -1.4kg kahdessa viikossa. Eli on alle sen lähtöpainon.
vauvan syke 135
verenpaineet 122/72
hemppa 126
sokerit ovat pysyneet hyvin aisoissa.
Vauva nukkui selkä vasempaan kylkeen ja potki oikealle. Kai sitä nyt alkaa potkimaan ku taas herätettiin.
kohdun korkeus 31 ja th sanoi että on normaali, mutta ton kortin käyrän mukaan olisi yläkäyrällä. No 4 viikon päästä o lääkäri aika niin katsotaan mitä se sitten on. Silloin on taas myös ultra.

hietaka Onnea pikkuisesta pojasta :flower: Pieni vielä, mutta hyvässä hoidossa.


SuzZ itse kyllä yrittäisin saada jostain revittyä ne terapia rahat. Voittehan te kysyä, jos saatte pankista lainalle lyhennys taukoa, kun olet kotona. Silloin muistaakseni maksetaan vain korkoa. Näin saisit maksettu lapsen terapiaa. Ellei teillä ole sitten mahdollista kysyä jos isovanhemmat voisivat auttaa.


Silvia ja viliANNA 32+0 :heart:
 

Yhteistyössä