Maaliskuun Mussukat 2011 *TAMMIKUUSSA*

Mitä hittoa, tekee pahaa! Tuttu kuvotuksen tunne heti ku ylös pääsi ja alkoi yökkäyttään. Eilenkin kyllä hieman aamulla, ja sitten tosissaan sain taistella eilen oksentamista vastaan kun vaihdoin kissanhiekkoja. Taasko tämä vaiva on tullut.. Voi kyllä heittää hyvästit luuloille ALKUraskauden pahoinvoinnista :p En mä normaalisti yöki mistään kissanhiekkojen vaihdosta.

Oliko täällä kellään kissoja? Mä oon nyt aina desinfioinut kädet noiden hiekkojen vaihdon jälkeen. Yhdellä kaverilla on ollut se toksoplas.. mikä se nyt on :D No kumminkin mikä voi mm. kissoista tulla.

Virtsanäytteen myös otin tuossa, pitää viedä se labraan samalla kun meen puoli yhdeksitoista neuvolaan. Ihme kun pystyi olemaan 4 tuntia käymättä pissalla..

Pinsku: Hyvä että vauva pysyy vielä mukana :) Ja tosi kurja tuo äitisi juttu :( Jaksamista!

JennyA:n kuulumisia odottelen, toivottavasti kaikki on hyvin!

GCS15: Ihana ajatus tuo kynsien lakkaaminen.. vaikka onkin varmaan henkisesti raskas homma :( Jaksamista sinnekin!

Mä tuun myöhemmin kertoileen neuvolakuulumisia :)

LD + Pikkunen 31+2
 
Huomenta!

Turvotus... Oli muuten esikosta ihan järkyttävää! Tässäkään vaiheessa ei enää mennyt sormukset sormeen ja jalat oli kunnon tukit. Nyt jostain syystä ei vielä olla samassa vaiheessa. Ainoastaan kyllä huomaa, että sukista ja housujen saumoista jää kivat jäljet. Yritän nyt säännöllisesti nostaa koivet kattoon ja jos ei muuta niin saa ainakin hetken rentoutua samalla! Sormuksista kyllä huomasin ekana viimeksikin ja ei ne kaikki nytkään enää mene. Itse en niitä pidä ikinä kotona kun tuntuu et jää vain kiinni joka paikkaan, ja laitan sormeen vasta kun lähden kotoa. Mulla on kyllä sama kaikkien korujen kanssa et kotiin tullessa kaikki pois.

Tänään onkin saanut nukkua pitkään ja aion ottaa koko päivän ihan rennosti. Toi pitkään nukkuminen on meillä luxusta mutta eilen oli poikkeus ja poika sai valvoa yhdeksään kun kummisetä oli kylässä. Se sitten auttoi siinä ettei tänään noustu ennen kahdeksaa... Joka on tässä perheessä t-o-d-e-l-l-a harvinaista herkkua!!!! Ohjelmassa olisi kauppaa, kotihommia sekä uuden tatuoinnin suunnittelua kun samantien imetyksen jälkeen aion suunnata koristamaan taas itseäni. Kaksi kuvaa olis nyt listalla. Toinen semmonen jossa on vauvan syntymäaika ja nimi, ja toinen ihan reippaamman kokoinen koriste. Mä olen tosiaan hurahtanut noihin tälleen vanhemmalla iällä ja jokaisen harkintaan sekä suunnitteluun menee aikaa aikaa ja aikaa... Nuorempana olis varmaan ottanut jo samassa ajassa kuin nyt olen ottanut kolme niin kolmekymmentä :LOL::LOL: (nyt sitä miettii jo tarkkaan et mihin voi ottaa ja mitä ettei ne näytä kuihtuneilta tai hassuilta sitten 30-vuoden päästä ;) )

Alkuraskauden pahoinvointi... Mitä se on?! Täällä ollaan meinaan sitten vieläkin alkuraskaudessa... Päivittäin :wave:
 
LD meillä 3 kissaa, mutta mä en niiden pottaa putsaile raskausaikana. Yleensä sen saa selville verikokeesta, onko saanut toksoplasmoosin. Mun kaveri kun odotti tuossa loppuvuodesta vielä, niin se sai alkuraskaudessa sen verikokeella selville (ei ollut sairastanut, vaikka niin olettikin). Koitas kysyä neukkutädiltä :)
 
LD mulla kaks sisäkissaa. ja pahaa tekee se haju edelleen : / mulla tapaa olla hanskat kädessä ku siivoon laatikkoo. no mä kyl teenki sen tuol takapihal,mut kuitenki. sit vielä pesen saippualla,mut käsidesiä en oo ny käyttäny.
kokeiles silleen,et otat siihen sängyn viereen taas muutaman keksin ja syöt ne ennenku nouset sängystä.

Kisak mullekki on kertyny tatskoja useampia. nyt vaan ollu vuosien tauko,ku mun sillonen vakkarityyppi muutti lahteen ja en halunnu muiden tekevän.
nyt kyl on taas tullu mieli teettää joku kuva ja aattelin miehelle ostaa lahjakortin tatskaliikkeeseen synttärilahjaksi...

täällä tyyppi päätti parkkeerata pyllynsä mun kylkiluita vasten. vähä ahistaa...
 
Viimeksi muokattu:
Ihan nopsasti tulin vaan kommentoimaan,just lähetään miehen kanssa ostaa loput vauvakamat.

popkorneista ja riisikakuista ja niiden hiilihydraattimääristä niin riisikakuista en ole ihan satavarma mutta kuvittelen että yhdessä kakussa on n.10 hiilaria kun taas poppareissa ei kyllä ole juuri mitään!! Lapsesta asti hehkutettu mulle että kun muut syö karkkia niin syö sinä popparia:headwall:Muistaakseni jossain kolmessa desissä oli hikisesti just 10 hiilaria tms. joten sen puolesta niitä saa kyllä vetää. Eri asia sitten miten suolaisia ovat tms.

Nyt menoksi:wave:

-Naurukohtaus ja Poikani 32+2-
 
Hei tytöt,

Täällä alkanut supisteleen mukavasti, ihan ovat kivuttomia mutta niin epämukavia kun mahakin jo sen verta iso että supistuksen huomaa niin erilailla. Muina vaivoina kovat kivut alapääalueella. Alkaa jo hieman pitkät matkat olemaan tuskaa. Mutta muutoin mahassa möyritään mukavasti. Vielä ei olla raivotilassa mutta tässä on onneksi vielä monenmonta viikkoa jäljellä ja vielä mahtuu selvästikin kieppumaan.

POKS 32+0
 
Siis eikös poppareissa just ole hirveesti hiilareita kun ne on täynnä tärkkelystä? Kuten peruna?

Tänään täytän 28 ja tulee pieni ikäkriisi kohta on 30-vuotiset ja sitten tos pihas joku varmasti lyttää nuo hirveet numerot tohon ikkunan eteen. Hollannissa kun on tapana lyödä kylttejä pihaan kun lapsia syntyy, täyttää tasavuosia tai on naimisissa tasavuosia.


Yleensä olen leiponut tarjottavat itse mutta tänä vuonna pyysin anoppia tuomaan kaupasta yhden makean piirakan ja sitten teen lisäksi joulutähtiä niin ei tarvi kovin kauaa seisoskella. Kiva aurinko paistaa tänään. Sekin viel. Ihmiset näkee kuin paskaset ikkunat meillä on.. Pitää vissiin avata kadun puoleiset verhot ja vetää pihan puoli kiinni mistä aurinko tulee sisälle :D

Mucho 30+1
 
Tombatar: Mä just haluaisin aina hirveesti mutta sit olen aika "arka" ja jahkailen aina... Sen takia niitä ei ole kertynyt niin paljon kuin haluaisin! Nyt tosiaan suunnitelmissa on se isoin (tähän mennessä) ja se tulee olemaan nilkasta/jalkapöydästä johonkin puoleen sääreen. Se on se "unelma" ollut jo pari vuotta =).
 
Laitanpa neuvolakuulumisia :)

Rv: 31+2
Paino: + 850 :ashamed:
RR: 139/82
Hb: 132
Sf: 29
Tarjonta: PT
Pissa: Puhdas
Vauvan syke: 147

Painoa siis tullut nyt 11,2kg raskauden alusta. Kuten jo aiemminkin sanoin niin syömisestä se mun kohdalla johtuu suurimmaksi osaksi.. Eilen ostin TAAS karkkia. Nyt en kyllä oikeesti enää! Kun haluan saada ne kilot joskus poiskin.
Hemppa tosiaan oli noussut itekseen, kun enhän mä niitä rautatabuja voinut syödä kun muutaman mahavaivojen takia. Verenpaine oli aluksi ihan pilvissä ja syke jyskytti pitkästi yli satasta, tuo lukema minkä laitoin oli sen jälkeen kun varsinainen neuvolakäynti oli takana niin oli laskenut melko siedettäväksi.
Ja vauva tosiaan on perätilassa edelleen. Ja se möykky minkä tunnen aika ajoin oikealla rinnan alla, on sen pää. Terkka sanoi että jossei se viikolle 36 mennessä oo kääntynyt, harkitaan ulkokäännöstä, perätilasynnytystä tai sektiota. Mulla on jotenkin sellanen kutina ettei se tuosta käänny kun on koko ajan perätilassa ollut. Mutta eihän sitä tiedä :) Ääh, mä en millään haluais sektioon. Ensinnäkin jos siitä toipuminen kestää kauemmin, mikä kyllä on yksilöllistä. Ja sitten sitä jotenkin haluais kumminkin kokea sen alatiesynnytyksen. Mut nää nyt on niitä asioita mihin ei voi ite vaikuttaa.

Sukupuolta oli mahdotonta kuulemma nähdä kun vauvan peppu on mun lantiossa ja ei sinne päässyt näkemään, kuulemma helpommin näkee jos on raivotarjonnassa. Mut ehkä ens kerralla :) Tai sitten vasta kun vauva on syntynyt :D

Niistä liikkeistä puhuin kun huolestuttaa vähän kun en tiedä mikä on "normaalia" ja kuulemma mun kertoman mukaan vauvan liikkuminen on normaalia ja en tarvinnut mitään liikelaskentakaavakkeita. Mutta nyt sain sen esitietolomakkeen synnärille. Pitää täyttää se ja ens kerralla viedä neuvolaan niin lähettävät sen OAS:iin.

Kyselläänkö teiltä psyykkisestä jaksamisesta paljonkin? Kun tuo uteli siitä nytkin ainakin kahteen eri otteeseen. Sanoin että hyvin jaksan ja paljon paremmin kuin ennen raskautta :) Mut hyvähän se on että kysytään.

Nyt tosiaan on jo kahden viikon päästä seuraava neuvola.

mucho: Hyvää syntymäpäivää! :) Hih, hassu tapa tuo että laitetaan tollasia kylttejä. Vaikkei kyllä aina olis välttämättä oikeen kivaa : /

Kissasta vielä, että pitäs kai itekin juu olla hanskat kädessä varmuuden vuoksi.. Muuten en oo kyllä kissan kans olemista vältellyt vaikka sitähän sanotaan ettei sais antaa nukkua samassa sängyssäkään raskausaikana. Mut kun en mä raahi ajaa sitä poiskaan : / Mäkään en kyllä mielellään noita hiekkoja ite vaihtas enää mut ei tässä ole paljon vaihtoehtoja kun ei tuo kissa niitä itekään vaihda :LOL:

LD + Pikkunen 31+2
 
Viimeksi muokattu:
heips!
täällä oli aamusta itsellä oma neuvola ja nuorimmalla vihdoinkin tuo myöhästynyt 2v neuvola.
mulla hemppa noussut hieman,nyt oli 103 eli rautajuoma jatkuupi.
mutta nyt oli sokerirasituksen tulokset ja se 2h arvo oli koholla,joten joudun nyt piikittämään sen 6krt/päivässä viikon ajan ja ens viikolla on neuvola.
kasa opuksia ja ohjeita.
vinkkejä teiltä joilla sama homma meneillään?
nyt ruokahommiin nuorimmaisen kanssa,vapaapäivä molemmilla kun vanhempi meni aamusta tarhaan.


mamskeli ja maha 32+3
 
Turvotusta Täällä on ja välillä tosiaan oikeen reippaastikin. Painoa saattaa olla pahimmillaan yli 2kg enemmän kuin "normisti" olisi, kun turvotus on pahimmillaan. Sormuksen jouduin eilen ottamaan pois sormesta kun kiristi niin kovin. Turvotus tuntuu (ja näkyy) parhaiten/pahiten käsissä ja jaloissa.

Vauvan mitoista Ei tarvii huolestua jos ultrassa joku mitta vastaa isompaa tai pienempää kuin mitä meneillään olevat viikot on ELLEI lääkäri/kätilö siitä mitään sano! Nämä vauvatkin on kuitenkin yksilöitä! Taitaa olla aika harvoin kun juuri tasan meneillään olevia viikkoja vastaa! =)

Yö kukkuilu Heräsin itse viimeyönä puoli 5 ja ei meninannut uni tulla enää millään.... vessassa kävin ja juomassa ja varmaan yli tunnin vaan pyörin sängyssä. Aamulla kun olisi pitänyt ylös nousta, olisikin unitaas maittanut ja tuntuu etten vieläkään ole täysin hereillä! :D

Tatuoinneista Mun on kahdesti pitänyt mennä ottamaan mutta aika jouduttu perumaan KAHDESTI alkaneen raskauden vuoksi! :D Eli josko sitten kolmas kerta toden sanoisi.... Kuva lapsista siis suunnitteilla... ei muotokuva mutta syntymäaikaa ja sen sellaista! =)

pahoinvointi Täällä myös yksi ilmoittautuu joka moisesta kärsii lähes päivittäin ja oksennuskin vielä lentelee useamman kerran viikossa... tuskin meneekään ohi ennen kuin tämä pikkuinen ulostautuu! :D Ainakin olen jo toivoni sen suhteen menettänyt.

Mucho Onnea synttäreiden johdosta!! :flower:

( . ) Meillä tänään Esikolla 4v synttärit!! :flower: Johonkin se aika vaan näiden pikkuisten kanssa katoaa. Syntymäpäiviä juhlitaan kuitenkin vasta lauantaina.

Paastoarvo mulla oli tänään 6.3... Se vaan nousee nousemistaan ja oon ihan helisemässä koko raskausajan diabeteksen kanssa.... Jotain sitä vaan tekee ja syö koko ajan väärin tai sitten tuo sietokyky on ihan olematon. Oli miten oli, stressi tuon asian vuoksi on huikea. Onneksi huomenna saan soittaa sille diabeteshoitajalle, jos se pystyis antamaan edes jotain vinkkiä asian kanssa...

Liro ja papunen 30+3
 
Kissankakka-asiaa... Kannattaa tosiaan pitää ne kumihanskat kädessä! Osta LD semmonen kertispaketti missä on 100 paria hanskoja... Tai sit ainakin se käsidesi on hyvä kun saippuapesu ei kyllä kaikkea poista. Toksoplasmahan voi tulla ihan raaoista vihanneksista, lihasta tai jopa kukkamullasta. Ton takia myös hedelmät kannattaa kuoria kun pelkkä hutiloitu pesu ei niitä parasiitteja poista. Kissat ei sitä siis pelkästään levitä mutta on riski kuitenkin. Muutenhan sitä ei edes hoideta mut raskaana kyllä kun aiheuttaa sikiössä vaurioita. Immuniteettihan sille muodostuu jos sen kerran saa. Multa otettiin toikin koe Egyptin matkan jälkeen kun olin viikon kamalassa ripulissa. Oireethan tuossa on kuitenkin ihan influenssan kaltaiset, joten suurin osa on sen sairastanut todennäköisesti huomaamattaan.
Mä lopetin hiekkalaatikolla käymisen kesällä kun naapurin/naapurien kissa/kissat toistuvasti p*skoi sinne ja oli kyllä siis muutenkin lapsen kanssa epämukavaa, eli ei vaan raskauden takia. Hiekkakin vaihdettiin koko leikkipaikasta ja silti kissat jatkoi siellä käymistä. Ostettiin sit oma hiekkalaatikko takapihalle ja ei ole kakkaongelmia enää ;)
 
Heips!

suzz ompa hirveen tyyristä hommaa yksityisellä... Toivottavasti nyt järjestyy oikeanlainen terapia tuohon hommaan. Hieno nimi muuten tuo Sinna, aika harvinainen taitaa olla (?) :)

Hietakalle onnea pienestä pojasta! :flower: :heart:

Pinsku kiva, että pieni on kunnossa!

Juualle vielä tervetuloa pinoon :flower:

mucholle onnea myös syntymäpäivän johdosta! :flower: Hassu tapa tommonen kylttien pihalle laitto... :LOL: Liron esikoiselle myös onnea! :flower:

Kisak: sullakin kivannäkönen masu, ihan selkee poikamasu! Hauskalta näyttää, kun itse olet noin siro... :)

Neuvolalääkäri tänään oli ja hyviä kuulumisia sieltä sain, kaikki oli ihan hienosti. Lapsivettä normisti, painoarvio 1368g (on hieman keskimääräistä pienempi, muttei mitenkään hälyttävästi ) ja vauva oli kuin olikin RT:ssä ja aika epätodennäköistä on että siitä enää toisinpäin itseään kääntää, hyvä näin! :)
rv30+3
RR: 118/74
paino: 58,8 (56,8 oli edellisellä kerralla 28.12. )

Lääkäriltä kyselin näistä mun ristiselän kivuista, jotka on nyt ihan uusi juttu mulle, varmaan viikon verran ollut semmosta ontuvaa toi kävely ja vihloo jostain tuolta, selvästi kipu kuitenkin vähän tyyntyy kun on liikkeellä. Mitään lääkitystä ei oikeastaan suositellut (no, kipulääkettä voi ottaa jos tarve vaatii ) mutta tukivyön ehdotti hankkimaan (apuvälinelainaamosta), kun oli miltein varma että pahenee vaan masun kasvaessa nuo kivut. Sellasta sitten meinaan tässä hakea, kunhan kerkiän. Sanoi, että ihan normaalia kun löystyneet paikat sen verran tuolla, kun on kuitenkin kolmas raskaus menossa.

Seuraava neuvola-aika onkin sitten 3.2.

Painosta: en itse kanssa ota mitään ylimääräistä stressiä, mutta tilannehan vois olla toinen jos olis sen kanssa entuudestaan ollut jotain ongelmia. Musta tulis ihan surkee laihduttaja, sen verran helposti uppoo herkut muhun...:D

Turvotusta: ei ole yhtään ollu nyt, eikä muissakaan raskauksissa ollut.

Pahoinvointi: on edelleen joskus, varsinkin aamuisin.

Tatuoinnit: mulla ei oikeastaan ikinä oo kauheesti ollut mitään innostusta ottaa... Lapsen nimet kuullostaa kyllä kauniilta idealta, ja jos lapsi määräkin jää alle kymmeneen :D Tulee semmonen Wallu Valpio rinta, jossa tais olla kaikki tyttöystävät :x Heh, no makuasioista ei pidä kiistellä! Omaa silmää miellyttää isot tribaalit, mut nekin on jo aika kuluneita ideoita... Mä oon oikeastaan aika omaperäinen kun ei ole tatuointia ;)

Jaahas, nyt hommiin ettei mee ihan pelkäks lörpöttelyksi!

Mindi83 30+3
 
Mindi83 2007 vuoden jälkeen on alkanu vähän yleistymään, mut aika harvinainen vielä taitaa olla tuo Sinna. Sitä mä hainkin ku nimeä mietittii ;)

Vielä tosta puheterapiasta. Voihan ne yrittää meitä väkisin hakee yksityistä terapiaa, mut meillä ei mitenkään ole 400€/kk maksaa. Johonkin tappaavaan syöpäsairauteen tai muuhun ehkä harkittais lainaa, mut tämä nyt ei minusta ole niin hengenvaarallinen tauti että se VAATISI yksityistä hoitoa. Joko ne järjestää sen kuntoutuksen tai kunnallisen hoidin. Tai sit me tapellaan tästä asiasta uudelleen ku eskari alkaa. Joka tapauksessa mä en tästä rahaksi muutu, jos ne pellet ei sitä tajua niin ei väkisin. En mä oo mitenkään pihi ihminen, ja Sinna on mulle maailman tärkein asia, niin silti en ole valmis näin suurin raha summin.

Se lääkärihän sanoi et voi järjestää meille sosiaalihoitajan (rahaongelmiin). Tuntu tosi pahalta, kun ei meillä ole "raha-ongelmia" . Meillä on rahaa just sen verran että talous pyörii ja ruokaa on kaapissa. Hirveesti ei ylimääräiseen ole varaa. Tollasten maksujen jälkeen meidän talous pyöriin miinuksen puolella, jonka jälkeen pankki ottaa talon ulosottoon, autot lähtee (joo meil on 2 autoa koska mä käyn töissä 40km päästä kotoa sellaisina työaikoina ku julkiset ei kulje). Sit ku tosiaan töihin meen takasin niin olis varaa se 400 laittaa mut se vaatisi lyhennyslykkäystä kaikista meidän lainoista, ja ollaan sitä jo aika paljon jouduttu tekemään ku kävi tuo lama yms... Huoh :(

Himputin raha-asiat. Saapi nähdä miten tässä taistossa käy..
 
Hellurei,nyt paremmalla ajalla täällä istun.
Käytiin siis aamulla hakemassa kantokoppa vaunuihin ja samalla tarttui mukaan tutti,tuttipullo ja sähkökäyttöinen rintapumppu. Ostettiin siihen vielä se lisäimu osa että saa pumpata kahta tissiä yhtä aikaa,on mun mielestä niin kätevää. Sitten ostettiin sellainen ´kori´mikä on tarkoitettu astianpesukoneeseen laitettavaksi jos peset esim.tuttipullon tuttiosia tms.pientä sälää niin ne saa kaikki siihen lokerikkoon kätsysti ettei ole sitten pitkin konetta ja hävinnyt. En ole ikinä aiemmin moista nähnytkään ja meillä aina ongelmana just tuo kun jotain pikkusälää laitat tiskariin niin ne katoaa ku tuhka tuuleen. Eikä maksanut kuin kympin :)

tatskat Mulla on oikeassa rinnassa yksi. Tuollainen suht pieni merihevonen minkä sain 18v lahjaksi aikoinaan. Lisää haluaisin kovasti,ainakin alaselkään jonkin tekstin,olen ajatellut jotain latinankielistä lausetta joka olisi sitten ns.muistoteksti isälleni. Yläselkään haluaisin sitten keijun joka puhaltaa saippuakuplia ja näissä kuplissa lukisi lasten nimet. Tai ei välttämättä juuri tämä keiju mutta joku tuollainen mitä on helppo ns.jatkaa sitä mukaan kun lapsia syntyy. Rintaan olisi kiva ottaa lasten nimet,paikasta saisi jotenkin symbolisen kun voisi ajatella että lapset ovat aina sydämmessä:heart: Mutta tila taitaisi loppua kesken :)

turvotus tullut täälläkin vaivaksi viime aikoina, Sormet on kuin nippu nakkeja :( KUopuksen raskausaikana mun jalat oli niin turvonneet että jalkaan ei mennyt kuin miesten 45 koon Crocs-sandaalit ja mun normikoko on 38. Ja jalkapöytä oli turvonnut varpaiden päälle niin ettei niistä näkynyt kun päät:D Mutta silloin oli kyllä kesä että ehkä se vielä lisäsi pöhötystä.

pahoinvointia myös täällä niinkuin aiemmin kirjoitinkin. Sellaista epämääräistä kuvotusta:x

Nyt täytyy mennä etsimään meidän sateenvarjorattaiden jalkapeite,kaveri tulee ne kohta hakemaan kun myin ne heille,kivaa kun pääsee tavaroista eroon :) sitten lähenkin kouluun :)

-Naurukohtaus ja Poikani 32+2-
 
Viimeksi muokattu:
Kissoista: Meillä on kolme kisua ja kaksi niistä nukkuu sängyssä aina. Meille sanottiin neuvolassa jo silloin ihan alussa, että kissojen kanssa saa olla ihan normaalisti. Ainoastaan hanskoja on hyvä käyttää laatikkoa siivotessa. Meillä sen tekee nyt mies, kun itsellä vaikea olla lattia tasolla siivoilemassa niitä. Meille ainakin sanottiin, että sitä tautia ei voi saada itse kissasta vaan sen ulosteesta mutta sekin on todella harvinainen ja kuulema pitäisi lähestulkoon leivänpäälle pistää, että sen saisi :D Eli olkaa muutkin kisujen omistajat huoletta :)

Täällä kovasti möyritään ja potkitaan todella kipeästi tuonne alapäähän :( sattuu niin julmetusti. Koko raskauden ollut pääalaspäin mutta nyt ilmeisesti kääntynyt väärinpäin... :/ koko aika supistelee ja olo on kömpelö. Itseäni väsyttää tämä olotila ja haluaisin jo vauvan syliini ja tästä vatsasta kaikkine vaivoineen eroon.

Marrr + pikkuinen 34+2
 
Hirmusesti täällä on tapahtunu! :O

Pari maaliskuistakin lisää jo tullut maailmaan. Onnea kovasti Kaapolle ja hietakalle! :flower:

Monilla ollut vauvat tuloillansa, onneksi kuitenkin pysyivät vielä matkassa. :heart:

Painoa täällä oli viime neuvolassa -3kg lähtöpainosta. Nyt ollaan varmasti jo plussalla. Stressaa hirveästi tuo neuvolan suhtautuminen kun ei saisi yhtään enää kuulema tulla painoa. :( Noh, olihan sitä 15kg ylimäärästä raskauden alussa, mutta silti tuntui kurjalta jo marraskuussa kuulla että ei saisi enää oikeastaan tullakkaan painoa. Vaikka sitä ei vielä periaatteessa ollut tullut yhtään. Tippunut alkupainosta ja nousi takaisin, eli +/- 2-3kg sahannut tässä kokoajan. Paitsi nyt on tunne että on noussut enemmän. Jotenkin niin turvonnut olokin.

Turvotuksesta On jonkin verran. Yleensä aamusin sormus puristaa ja jalat kiristää. Iltaisin taas sormus pyörii jo ihan normaalisti sormessa.

Hirveästi alkanut hirvittämään tuo raskausmyrkytys. Ekassa raskaudessahan sen riemuista pääsin osalliseksi, tokassa ei uusinut, mutta nyt jotenkin on iskenyt pelko sen uusimisesta. Jotenkin sellanen tunne, että se tulee. Noh, toivottavasti ei...

Viimeiset pari kolme viikkoa ollut TOSI vetämätön olo. Voisin nukkua vaikka kellon ympäri. Mielialakin ihan pohjalukemissa ja väsyttää väsyttää ja väsyttää. Pienetkin asiat saa kiukun kuohahtamaan kunnolla. Hormonit ne kai heittelee... Yleensä ei sitä vaivaa ole raskauksissa ollut (mies ja pojat kiittää :D ).

Onko muilla ollut sydämen tykytystä, hengen ahdistusta ja/tai herkästi hengästymistä?

Itellä alkaa välillä, vaikka ihan sohvalla makais, sydän hakkaamaan hirveää kyytiä ja on tosi vaikea olla ja hengittää sillon. Sama jos vaikka vaan nousee sohvalta ylös niin saattaa samanlainen olo alkaa siitä. Aina silloin pakko istua tai maata tai alkaa huippaamaan hirveästi ja ei meinaa saada sitäkään vähää hengitettyä. Jotain lie rytmihäiriöitäkö?
Ensi tiistaina neuvola, niin pitää muistaa kysyä silloin.

Kyseliköhän täällä joku joskus sellaisen äp-pakkauksen mukana tulevan helistimen perään? Tuli mieleen kun luin Vauva-lehteä ja siellä niitä mainostettiin. Niitä pitäisi löytyä osoitteesta Suomi-lelut :D

Ammuska ja vauvanen 30+1 (unohin eilen tulla poksumaan :D )
 
Moikka

Onnea Kaapolle ja Hietakalle ja Pinskulle tsemppejä

Tatuoinnit Ammatin puolesta en ota näkyviin, mulla on tossa keskiselässä lastennimet ja syntymäajat, sillaisilla koristeellisilla kirjaimilla ja yksi siis lisää:)
Paino taitaa olla tällä hetkellä +8kg? EN tarkalleen muista ja 8kg oli liikaa ennen raskautta:/ Mutta empä mie turhia ressejä siitä ota:)
Turvotus tosiaan sormissa on jonkin verran, sitte ku on kävelly ni jalat turpoaa
Hengästyminen täällä on ongelma:wave: Töissäki ku joskus joutuu juoksemaan niin ottaa äkkiä hengityksen päälle.
Opiskelu eli yliopistossa luetaan lissää ja kärttyinen opo on riesana:p Töitä samaan aikaa ja alkaa olemaan aika rankka työt jätän tämän kuun lopulla ja opiskelut helmikuussa.

Saara Ja asukki
 
Ammuska Vauvalehdestä mäkin sen hymy helistimen silloin bongasin. Ostin sen, mutta yllättävän kauan meni että se tuli. En muista enää kuka sitä täällä kyseli. Toivottavasti löysi sun tai silloin aikaa sitten mun laittaman linkin. Ihmettelen, että eikö noita olisi muka riittänyt enää tämän vuoden pakkaukseen??
 
33+0!! :)

Tänään neuvolassa;
- hempat edelleen alhaset 104 eli rautaa naamaan...
- RR 105/75,
- kusi puhdas,
- sydänäänet normit,
- sf-mitta 30,5cm
- painoa tullu lisää 435g/vko (kolmas kerta ku alitettiin 500g!).

Sit saatiin loppuraskauden neuvola-ajat, toistaiseksi enää 4kpl. Lekuri ei ollu paikalla kommentoimassa saikun jatkamista joten soittavat huomenna mulle siitä. Tän viikon oon ainakin pois töistä ja omasta mielestäni loppuajan (ens viikko + 2pvää), kun ei tän huimauksen kanssa uskalla edes yksin lähteä lenkille, kauppaan siinä ja siinä. Työ on lisäks sellaista että pitäisi olla paljon liikkeellä eikä mielellään pitkiä aikoja yksistään, varsinkaan tässä tilassa ja huimauksessa. Ja ottaen lähiaikojen henkilöstöpulan ja täyden kalenterin huomioon, niin yksinoleminen ja kiire ois hyvinkin mahdollista... Tosin mulle siitä ois paljonkin iloa saada seuraa päivisin, mutta musta ei varmasti olis siellä iloa kenellekään kun jaksaisin lähinnä istua mikä ei kovinkaan paljoa kuulu ainakaan mun työnkuvaan :|
Supistelut on onneks vähentyny nyt kun oon ollu pois töistä, ennen tätä saikkua niitä tuli n. 5 krt työpäivän aikana :O


Niin ja tänään tuli meidän hoitoalusta postissa! Harsoja vielä odottelen, värillisiä kun tilasin viime viikolla :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ammuska ja Silvia Logo: minä ainakin kyselin tuota hymy-helistintä ja löysinkin sen juuri nuilta sivuilta sen linkin kautta. En vain ehtinyt tilata kun sama helistin tuli kirpparilla vastaan, joten ostin sen sieltä paljon halvemmalla. Se oli meidän esikoisen lemppari vauvana, mutta olen hukannut sen jonnekkin. Tälle vauvalle ei pakkausta otettu, joten helistin piti hankkia muualta.

Mua pusketaan alapäähän taas niin lujaa, että välillä pitää kiljahtaa ääneen! Mulla on alkanut tulemaan maitoa rinnoista :) Meillä tytöllä oli ongelmia verensokereiden kanssa laitoksella sen vuoksi joutui olemaan tipassa ja nenämahaletkussa kun ei suostunut tuttipulloa ottamaan, eikä tisseistä maitoa herunut heti. Josko tällä kertaa ei olisi sitä ongelmaa kun maitoa tursuaa jo nyt :)

Peppioliina rv 34+4
 

Yhteistyössä