****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

Heippa!

Tulin sorkkii tuolta joulukuisista.. :x Tehän olette oletettavasti seuraavat "jakaantuvat". Jännnä nähdä että miten noita syntyneitä alkaa tipahdella teidän pinoon! :) menee nii juuttaan nopeeta tää aika!!
Onnittelut vaan jo vauvaantuneille!! :flower:

Tuohon taksikeskusteluun halusin tulla kommentoimaan. Vaikka kela korvaisi sen taksimatkan niin taksissa on sama omavastuu kuin tuossa ambulanssissa eli tuo 9,25?.
Jos joutuu menee taksilla sairaalaan niin kannattaa muistaa pyytää/kysyä lääkäriltä sitä "taksilappua" kelalle. Ilman sitä en usko että kela korvaa matkaa. Ihan satavarma en oo joten elkää kivittäkö mua!! :x Mutta tuosta omavastuusta olen ihan SATAVARMA. se on tuo 9,25.

Tsemppiä teille loppumetreille!!
 
Onnea nyyttinsä saaneille =) :flower: :heart:

Täällä la lähenee, tulin tuolta marrasmasuista moikkaamaan taasen teitä pitemällä olevia. Itsellä supparit ovat kovimpia öisin ja päivällä rauhoittuu.

Taksista myös kommentia..... lääkäriltä/sairaalasta täytyy muistaa pyytää tuo taksilappu ja se sitten Kelaan, itse joutuu toki maksamaan sen omavastuun 9,...e Mutta näin sen pitäisi onnistua ettei tarvii tilata ambulanssa välttämättä. Itse ajattelin käyttää taksia jos ukkeli ei pääse tuomaan sairaalaan, eli lähtö olisi keskellä yötä.

viivin ja kaveri 38+0
 
:kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:

neuvolassa käyty, kaikki oli ok, mutta ensiviikolle en saanut uutta aikaa kun kaikki ajat jo varattu ja lakonuhan takia eivät saa tehdä ylitöitä/ottaa sijaisia! ja ensviikon pe mulla olis raskaus 10 päivää yli, jolloin ois pitäny varata aika äippäpolille :ashamed: eli seuraava neuvolakäynti olis sitten vasta 29 päivä, jolloin sitä yliaikasuuskontrolliakaa alettas varaamaan, eli mahollinen käynnistys menis vissiin marraskuulle :headwall:

voihan tämä tietenkin syntyä itestään jo ennen sitä, mutta mitään oireita ei ole ja alkaa usko mennä koko hommaan! muutenkin tuntuu aika pelottavalta olla yliajalla ja seuraavaan neuvolaan aikaa 1,5viikkoa...kiva kotona murehtia et onkohan kaikki ok :/

niin ja mullehan ei olla mitään vauvan painoarviota tehty ja mies oli syntyessään tosi harteikas ja painoa 4450, enkä minäkään mikään keijukainen ollut :'(
 
Kiisumirri: Osanottoni.


Pupu ja RouvaRäpylä Onnea!
Ei sitten RouvaRäpylän kanssa tavattu synnärillä, koska minä täällä edelleen.
Eilen sydänkäyrillä, kun vauva oli ollit niin hiljainen, mutta kaikki ok. Kohdunsuulla ei ollut tapahtunut mitään sitten rv:n 37 lääkärikäynnin. jepjep, siis 2 cm jälellä ja kiinni. :headwall:

No 41+5 mennään sit kontrolliin

Putsku ja vauva 41+0
 
Syvä pahoittelun kiisumirrille, olen sanaton. Ei näin saisi käydä kenellekään. Enkeleitä ja voimia teidän koko perheelle suureen suruunne.



Huomenna umpeutuu masuasukin vuokra-aika, mutta häätöuhasta huolimatta tämä vuokralainen tuntuu nauttivan olostaan eikä tunnu olevan aikomustakaan tulla ulos. Aamulla taas neuvolaan, ja ei vois vähempää kiinnostaa. mä voisin niin paljon mieluummin mennä sairaalaan jo, niin sopivasti ku kelan päätöksetkin äitiysloma ajan korvauksista tulivat. Vähän kesti, kun raukat joutuivat laskemaan mun lappusia, viimeisen puolen vuoden aikana ku mulla on ollut 7 työnantajaa (free-lancerin hienous heh)...
Rakas ystävä oli melkein koko päivän tänään mua viihdyttämässä. Asuu kaukana ja oli niin ihana nähdä pitkästä aikaa ja jutella kerrankin rauhassa. Pakkailtiin samalla laatikoita kun juoruttiin.
Nyt sitten iski sen kaltainen väsymys, kuin olis junan alle jäänyt. Taitaa ilta edetä niin, että kunhan miehen kainaloon sohvalle tästä seuraavaksi liikahdan, nukahdan varmaan samantein.

Joten, vointeja ja hyviä ponnistuksia kaikille!

ippuli 39+6
 
Myös täällä huomenna umpeutuu masukin vuokrasopimus, saa nähdä älyääkö tulla pihalle :)
Aamulla olisi mullakin neuvola, ja ei kyllä olisi hirmuistakaan kiinnostusta sinne mennä. Olin niin toivonut että tähän mennessä vauva olisi jo sylissä.
Odottavan aika on tosiaan pitkä:)

Nyt peiton alle, toivotaan että supistukset alkaisi yöllä!!
 
:eek: Kamalaa, muutaman päivän pois täältä, niin kamaluuksia on tapahtunut. En osaa mitään sanoa :'( Osanottoni kiisumirri :hug:

Ja onnittelut kaikille tähän mennessä nyytin syliinsä saaneille :flower:

Tuosta taksimatkasta tosiaan, että omavastuu on sen 9,25?. Sairaalasta pitää muistaa pyytää "taksilappu". Ja täällä meilläpäin toimii ainakin niin, että kuskille maksetaan vaan se omavastuu, ja annetaan se taksilappu, jolloin kuski hakee oman osansa pois Kelalta.. Satunpa tietämään, kun niitä lappuja olen tässä äippälomalla ollessanikin tilittänyt kelaan :D

Tämä masuasukki taitaa vielä viihtyä hyvän tovin yksiössään. Tiistaina kävin ultrassa, jolloin painoarvio oli n3400g. Vielä mahtuu tulemaan, muttei kuitenkaan lasketa kamalan yliaikaiseksi. Näin lääkäri totesi. Eli tiistaina (23pvä) menen uudelleen äitipolille, ja saattavat alkaa käynnistämään, jos tuo minun typerä värkki olis ymmärtäny itsekin aloitella valmistautumista tulevaan. Nyt oli vielä kiinni ja kiinteä ja kanavaa jäljellä 2cm :headwall:
Mutta nyt taidan painella nukkumaan. Tai ainakin yrittämään nukkumista. On nimittäin niin täysi olo, ettei minussa muuta ole kuin vauvamahaa :LOL: :D
 
Meille syntyi pikkuinen prinssi 14.10.07 raskausviikolla 39+6, klo: 8.44 :heart: :heart: , 2830g, 50cm, päänymp. 33,3cm. Todellinen hurmuri, synnärilläkin hurmasi kaikki =) . Tänään ollaan kotiuduttu ja totutellaan tässä uuteen. Synnytys oli helppo, mitään traumoja ei jäänyt. Nyt täytynee mennä, käyn myöhemmin kertoilemassa enempi pojasta ja synnytyksestä.

Ihan ihokarvat sai pystyyn ja kyynel tuli silmiin, Kiisumirrin surullinen uutinen :'( , meidän pojan syntymäpäivä... Todella paljon voimia koko perheelle ja jaksamista :hug:

-Tytteli74 ja pikkuprinssi 4 päivää
 
nyt jos jaksais kirjottaa jotakin siitä synnytyksestä..
elikkäs mentiin 13.10 kysille kovien supistusten takia,ja tiedossa oli jo ennen sinne menoa että paikat on auki 3cm.
siinä se yö meni synnytys salissa kärvistellessä supistelujen kanssa,sain kipu piikin persuksiin ja unilääkettä,koska synnytys ei ollut vielä varsinaisesti käynnissä..seuraavana päivänä sama meno jatkui..14.10 alkoi illalla puoli 6 supistelemaan säännöllisesti 3min välein ja kipeästi,lääkäri kävi tunnin päästä katsomassa tilanteen,olin 4cm auki ja päättivät vauhdittaa puhkaisemalla kalvot,ja siitähän se sitten lähti..kätilö sanoi että vauva syntyy aamulla mutta kymmenen aikaan illalla olin avautunut 6cm ja sanoikin että vauva on maailmassa 2h päästä..siinä heti sitten kutsuttiin lääkäri laittamaan epiduraali,jota saatiin odottaa kutsunnan jälkeen 1,5h ja kaiken lisäksi puudutus otti vain toiselle puolelle..ilokaasusta ei ollut mitään apua..aivan kauheaa oli se paineen tunne alapäässä,tuntui että koripallo olis takapuolesta tulossa ja kun kaikki kivut tuntuivat vasemmalla puolella,jonne puudute ei ottanut..ponnistus vaihe kesti puoli tuntia,ja oli ihan hirveä :)seurauksena tästä silmissä hirmuiset veren purkaumat..
poika syntyi 00.36 maanantaina 15.10 ja kotiin tultiin eilen..hirmuisen kiltti vauva,syö ja nukkuu..joskus itkee vähän kun pyllyä pesee..nyt se alkaakin heräillä tuolla syömään joten täytyy mennä =)

dogtor ja simppa 4pvä ikää :heart:
 
Pikaisesti tietoja: Poika syntyi 15.10 tasan laskettuna päivänä kaheksan tunnin uurastuksen jälkeen. 3555g ja 52cm pitkä. Nyt kotona taas opetellaan uusiksi pienen hoitoa. Isoveljet ylpeitä ja onnellisia.
 
piti tulla tuolta helmikuun odottajista kyyläämään että mitenkäs täällä synnyttäneet/viimeisillään olevat jakselevat :D itellä vasta viikkoja 21 ja kovasti odotellaan helmikuuta että sais sen vauvan jo syliin =) elikkäs paljon onnea kaikille synnyttäneille erityisesti dogtorille, ku tuon synnytys tarinan ja vauvan mittojen/syntymäajan mukaan voisin lyödä pääni pantiksi siitä että tunnen sen sinun miehesi aika hyvin, serkkupoika kun on :D
 
kovasti taas onnea teille joilla pieni käärö sylissä! :heart: alkaakin aika hieno pino olla etusivulla meidäna syntyneistä pienistä :D

heräsin vähäksi aikaa lueskelemaan kirjaa kun mies tuossa lähti töihin, ihanaa perjantai! appivanhemmatkaan eivät nyt ilmeisesti ole tulossa tänne, ihan hyvä kun ei täälä kerran mitään tekemistä olisi. tulevat varmaan sitten kun vauva on syntynyt, anopista kuitenkin iso apu sitten kun sitä oikeasti tarvitaan! sielähän ne kotonaan kaikki kovasti jännittävät että millon alkaa tapahtua...

tuossa "raskausajan-kalenterissa" mikä saatiin sillon ekalla neuvolakäynnillä sanotaan että suurimmalla osalla odottajista synnytys käynnistyy kun hedelmöittymisestä on kulunut kaikkiaan 38vk+2päivää, ja meillä tuo maaginen päivä olis sitten suunnilleen tänään...että alappa kaveri tulla ulkoilmaan sieltä ;)

no mutta minä teen vähän voileipiä ja menen sitten sänkyyn syömään niitä kirjaa samalla lueskellen. otan sitten vielä unet että jaksaa illalla valvoa =)

t.tiipii ja "väiski" rv40+3 :heart:
 
lhs
Huomenta. Olipahan taas ilta ja yö..Alkoi supistelemaan yhdeksän aikaan illalla tasan 4 min välein, ei niin kovasti, että olisin lähdössä vielä ollut, mutta kipeästi kyllä kävi, sekä selkään, että mahan puolelle. Vähän ehdin jo elätellä toiveita, kun supparit jatkui vielä senkin jälkeen kun sänkyyn menin..Mutta tietysti ne lopahti yhden jälkeen :headwall: Reilut 4 tuntia supisteli ilkeästi ja loppui, miten kauan tätäkin pitäis jaksaa? No, tietysti sitten kun nukahdin heräilin vielä vähän väliä, ja viiden aikaan, en enää saanut unta, maha on edelleen tosi hellänä noista suppareista, eikä selkäkään mitenkään loistavassa jamassa. Juuri kun sitten nukahdin, mies ja lapset heräsi ja miehen piti kiiruhtaa töihin. Eipä nyt sitten yhtään väsytä |O , no kaipa tätä vielä viikon jaksaa, ensi torstaina olisi sitten se yli-aika, sieltä en kyllä lähde enää ilman vauvaa kotiin.

Ja yli-innokas anoppi löytyy täältäkin..Soittaa joka ikinen päivä, ja kysyy ensimmäisenä, että no, vieläkös sinä olet kotona ja joko tuntuu sille, että kohta syntyy, argh! Mä en enää jaksa vastata, soittakoon miehelle..Se ei vaan näytä uskovan, kun olen sata kertaa sanonut, että kyllä me sitten ilmoitetaan kun vauva syntyy, ja ei, ei tunnu sille, että syntyy ennen joulua..Mutta se ei vaan käsitä, mulla räjähtää pää, jos se vielä kerran kysyy samat asiat! :headwall: :headwall:

Tsemppiä kaikille muillekkin kärvistelijöille, ja anteeksi tämä kamala valitusvirsi. Täälläkin tosin alkaa olla niin hiljaista, että suurin osa taitaa olla jo synnärillä omaansa hakemassa..Mä olen varmaan viimeinen :headwall:

lhs 40+6 *totaalisen kypsänä*
 
täällähän minäkin vie kärvistelen :headwall: huomenna olis se niin sanottu laskettuaika...tyttö synty 40+1,mut jotenki tuntuu,et tää jätkä antaa odottaa itteensä!!! no maanantaina on ainaki se polikäynti...jos vaikka käynnistävät sen koon takia.....
...nii joo...tuli sit eilen kokeiltua sitä yhtä S:ssää isännän kans pitkästä aikaa...et jos vaik avais pikkasen paikkoja :D nooh..olihan mulla sit yöllä hirveet menkkajomotukst...piti oikein välillä nousta ylös ja mennä istuskeleen....mut sit ne loppu tosiaan joskus neljän maissa!!!!! ny ei taas tunnu missään :ashamed:

mut joo..jos ny vaik söis aamupalaa ja sit menisin hakeen tytön mummulasta(ollu sie jo pariyötä)

henkka ja veeti 39+6
 
Ginnifer
Huomenet täältäkin,

sen verran riekuin eilen kaupungilla, että alkuviikosta vaivannut kurkkukipu palasi sitten entistä pahempana. Nyt meni äänikin ja tuntuu että räkää riittää vielä enemmän kuin normaaliflunssassa. :snotty: Pakko sitten ottaa rauhallisesti tämä päivä... Mutta kun ilma näyttää hienolta niin kyllä varmaan lähden taas ulkoilemaan.

Tässä sitten päivän tyhmä kysymys: mitä eroa on (vai onko?) harjoitussuppareilla ja ennakoivilla? Mä olen nyt vauvan tultua täysiaikaiseksi ihan surutta kävellyt reippaasti supistuksista välittämättä, eilen siis kaupungilla hyvinkin 6 tuntia ja mukaanlukien vielä että juoksin ehtiäkseni ratikkaan, niinkuin mulla tapana on. Ja nyt näitä mitä olen pitänyt harjoitussuppareina onkin tullut tiheämpään kuin ennen, ja niihin liittyy selvä tunne vauvan painumisesta alaspäin. Ei kuitenkaan kipua. Ainoastaan illalla nukkumaan mennessä ne tuntuvat vähän ikäviltä, mutta en sitä kivuksi kuitenkaan nimittäisi. Onko mulla siis ennakoivia vai ei?

Jotain muutakin piti kysyä, mutta se haihtui mielestä... Palaan kun muistan...

Ginnifer 39+4 (hedelmöittymisestä siis 37+4, eli ensi keskiviikkoonko tässä tähdätään?)
 
Neuvolakuulumisia, kaikki ok.
RR oli 118/70, paino oli pudonnut 500 g =) , vauvan sydön löi 142-147 ja sf mitta oli edelleen sen 34.
Pissassa oli proteiinia ihan hiukan, mutta oli sitä mieltä että se johtuu tuosta valkovuodosta, kun kaikki muut arvot oli ok.
Taas oli neuvolantäti sitä mieltä että en enää ensi viikolla neuvolaan mene, alkaa vaan mennä jo usko noihin heidän "lupauksiinsa".
Sain kuitenkin ajan ensi torstaille, toivotaan että silloin olen jo vauvan kanssa kotona!!
Kohta saan ne minun lomalaiset kotiin, onkin ollut ihan kauhea ikävä lapsia!!!
 
Huomenta!

jospa minäkin itsestäni ilmoitan..on tää niin hassua tietää että maanantaina meidän vauva syntyy, nyt tarvii kokoajan miettiä kaikkea turhanpäivästä mitä on muka tekemättä ennen vauvan syntymää ja onko kaikki valmiina! kuinkahan mies muka täällä pärjäis edes esikoisen kanssa, laittaako isäntä edes tarpeeks vaatetta ulos ja antaako ruokaa..?pöh,tiedän että ne pärjää ja ihan tyhmää ajatella ees tollasia, sitäpaitsi ihan niinkuin mitään ei voisi tehdä sitten kun vauva on syntynyt!

mut nyt aamupalalle kans!

Mikero ja Topi 38+3
 

Yhteistyössä