****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

***LOKAMASSUJEN LOKAKUU***

Syntyneet lokakuiset;

  • SadMam rv21+6, enkelipoika Onni

    Elza 28.8 rv34+5 poika 2690g 47cm
    Piituli1974 13.9 rv36+2 kaksostytöt 2315 g ja 2360 g
    Vilma-Onni 14.9 rv35+6 poika 2880g 48,5cm
    Rontti 17.9 rv38+2 tyttö 3160g 49cm
    NäkymätönNinni 17.9 rv37+4 poika 3525g 50cm
    LucyVanPelt 18.9 rv36+4 tyttö 2850g 47cm
    RäsyNukke 18.9 rv 36+4 tyttö 2700g 46 cm
    HemuliP 20.9 rv37+3 poika 3255g 49,5cm
    Viinika 20.9 rv38+2 tyttö 3400g 48cm
    Alppiruusu 24.9 rv 36+2 tyttö 2430g 46 cm
    L-ouisa 25.9 rv38+4 tyttö 2595g 46cm
    yksäiti84 26.9 rv38+2 poika 3040g 49cm
    Zenny1981 26.9 rv 36+6 tyttö 3790g 51 cm
    Santti 27.9 rv 39+4 tyttö 3120g 48 cm
    Pikku-Kuu 28.9 rv 38+6Kaksospojat molemmat 3460 g
    tuutilulla 29.9 rv40+0 tyttö 3080g 47cm
    Pyykki-Iida 29.9 rv 39+1 poika
    Piipa75 29.9 rv 39+2 tyttö 3780 g 50 cm
    Jane-78 30.9 rv 38+0 tyttö 3555g 50 cm
    Tuisku77 1.10 rv 39+4 tyttö 3750g 50 cm
    Niinukka 1.10 rv39+2 tyttö 3305g 48,5cm
    mamma3 1.10 rv 40+2 poika
    ]T[/u]uplamamma2005 3.10 rv 40+3 poika2970 g 50 cm
    Sepi Separi 4.10 rv 38+5 poika 3850 g 50 cm
    Inkku80 4.10 rv 39+4 poika 4060g 51 cm
    LillaStina 5.10 rv 40+3 poika 3820g 52 cm
    YOdottaja 5.10 rv 39+2 tyttö 3900g 54cm
    Susa79 5.10 rv 39+2 poika 3370g 49 cm
    Nökö 6.10 rv 39+3 tyttö 3624g 49,5cm
    Liplatus 6.10 rv 40+5 tyttö
    Panppe 6.10 rv 40+1 tyttö 3610g 52 cm
    Ansku87 6.10 rv 40+6 poika 3970g 52 cm
    tylsä 12.10 rv 40+5 tyttö 3990g 50 cm
    Suzi83 12.10 rv 40+4 poika 3350g 51 cm
    Papunen 12.10 rv 41+2 tyttö 4302g 50 cm
    Hemuli-76 12.10 rv 41 tyttö 3885g 51 cm
    möykkymamma 13.10 rv 37+3 poika 3230g 48 cm
    Saida 13.10 rv 39+3 poika 3380g 51 cm
    Ankka-80 13.10 rv 40+4 tyttö 3680g 50,5cm
    Tehotuhot 14.10 rv 41+6 tyttö 3455g 48 cm
    Lapanen 14.10 rv 41+2 tyttö 3850g 52 cm
    Tytteli74 14.10 rv 39+6 poika 2830g 50 cm
    Kiisumirri 14.10 rv 40+1 enkelityttö :'( :hug:

    Dogtor 15 .10 rv 38 poika 3260g 49cm
    Talluska 15.10 rv 38 tyttö 3130g 49,5 cm
    Zeina 15.10 rv 40 poika 3555g 52 cm
    Katjanna 15.10 rv 39+6 poika 3370g 52 cm
    Tin 16.10 rv 40+4 poika 3220g 50 cm
    Topsy2 16.10 rv 39 tyttö 3900g 52 cm
    Rouva Räpylä 17.10 rv 41+1 poika 4030q 50cm
    Mileko34 17.10 rv 40+2 tyttö 4115g 52 cm
    PuPu 10-07 18.10 rv 40+4 poika 2840g 49cm
    Hanna23 19.10 rv 40+3 tyttö 3590g 52cm
    Ippuli 21.10 rv 40+2 tyttö 3898g 51 cm
    Kotiäiti-1981 21.10 rv 40-1 poika 3520g 50cm


    *LASKETUT AJAT*


    1.10.
    baluu

    2.10.
    wilmuri 2lapsi LUS ( ultrassa näkyy poika)
    vilttitossu 3lapsi
    lillmam 2lapsi OYS
    Kahden tytön äiti 3lapsi


    3.10
    Tilhi 2lapsi
    Merika 2lapsi


    4.10.
    vieras 2lapsi


    5.10.
    brem 2lapsi
    mami -87 2lapsi
    into 1.lapsi


    6.10.
    Hedelmä 1lapsi
    mami 2lapsi
    Pilvi 3lapsi TAYS


    7.10.
    Liliq 1lapsi OYS


    8.10.
    Tiritomba 1lapsi
    Pinja-81 1lapsi
    vilma85
    tintti85 1lapsi KAKS


    9.10.
    SusMaria 1lapsi Jorvi tai Nkl
    Lokamamma-
    frog 1lapsi SATKS
    Onni masussa 1lapsi
    Hanne80 2lapsi KAKS
    papana 1lapsi
    inana 1lapsi

    10.10
    justiina 2lapsi
    Putsku 1lapsi KSKS
    Pihlava 1lapsi


    11.10.
    bella78 4lapsi
    minsu 1lapsi


    12.10.
    ellu-g 1lapsi
    sonja-85 1lapsi
    Heidi Maria 1lapsi EKKS
    Krisu 1lapsi (ultrassa näkyy tyttö )


    13.10.
    äiti vm 05 2lapsi
    Milla-maria 1lapsi (ultrassa näkyy poika)
    susa81 1lapsi KOS
    lhs 3 lapsi

    14.10
    papana 3lapsi PHKS
    Tilda77 1lapsi KYS (ultrassa näkyy poika )
    Sabira 4lapsi TAYS
    Luppis 1lapsi NKL

    15.10
    Diu Diu OYS


    16.10.
    tiipii 1lapsi OYS
    ctina 1lapsi
    Oliivia 1lapsi (ultrassa näkyy tyttö )
    kökkönen 2lapsi PHKS (ultrassa näkyy poika )
    happymommy 2lapsi SATKS

    17.10.
    tokavika 2lapsi
    nannanella 5lapsi
    mirkku87 1lapsi TAYS
    KanarianLintu 5lapsi


    18.10.
    Edukettu 2lapsi
    kinuskikissa 3lapsi L-PKS
    äidiksi 1lapsi KYS
    piippu 1lapsi TYKS
    milla-magia 8lapsi


    19.10.
    Sippu 1lapsi KOKS
    Toivotaan 1lapsi KOS
    Dirlittan 3lapsi KOS (ultrassa näkyy poika )
    Supatus 1lapsi KOKS



    20.10.
    miisku 2lapsi
    Molla 2lapsi
    fami75 1lapsi SATKS
    henkka81 2lapsi TAYS (ultrassa näkyy poika )
    Mammukka 1lapsi KOS
    ChocoBerry 1lapsi
    diipeli 1lapsi OYS (ultrassa näkyy poika )
    äiti-79 4lapsi KOKS
    annukaiju 2lapsi OYS



    21.10.
    hena 1lapsi KOS
    Gwendolyne 2lapsi TAYS
    peppiliina 4lapsi SATKS
    Nunnukka 3lapsi TAYS
    whatever 4lapsi OYS
    sazka 1lapsi K-SKS (poika tulossa)
    Marsu 78 2lapsi ( poika tulossa )

    22.10.
    Ginnifer 1lapsi KOS-haikaranpesä ( ultrassa näkyy tyttö )
    Heffalump 2lapsi Nkl
    lauriina 4lapsi


    23.10.
    Iines-ankka 1lapsi
    eevin äiti 2lapsi (ultrassa näkyy poika)
    pikkumyy 2lapsi SKS
    Keiju07 1lapsi KOS
    Hipkukka 1lapsi TYKS

    24.10.
    Hilma 2lapsi
    aeropuerto 2lapsi
    Lehdokki 3lapsi K-SKS


    25.10.
    Melek
    esmeralda-75 2lapsi


    26.10.
    Nasu78 1lapsi TAYS
    Iida-Liina 1lapsi
    Kylähullu 3lapsi TYKS


    27.10.
    Tinakenkätyttö 2lapsi ( oma epäilys: tyttö ja varmistui ultrassa )
    Maria83 1lapsi
    Emmi 2lapsi
    Siru84 1lapsi L-PKS
    Hemi 3lapsi


    28.10.
    Marzyciel


    29.10.

    LaSposa 1lapsi (ultrassa näkyy poika)
    pepisa 1lapsi
    Leya 1lapsi OYS (ultrassa näkyy tyttö )
    milli78 4lapsi ( ultrassa näkyy tyttö )
    Mammoliino 2lapsi OYS

    30.10
    Mikero 2lapsi TAYS


    31.10.
    NinaN 2lapsi
    Tiita-Liina
    naatiskelija 4lapsi OYS


    ...ja ilman LA:ta...

    Hellu80 2lapsi
    nasu 1lapsi
    möhköfantti
    MammA1
    äiti kertaa 4 5lapsi
    Lokamasu86





    TILASTOJA

    Ajalla 29.9-31.10.2007 meitä oli alunperin 161 odottajaa
    ja lisäksi 6 jotka eivät ilmoittaneet laskettua aikaa.

    Odottajia vielä 109 kpl.

    Yleisin laskettuaika pinossamme on 20.10.2007, silloin odottaa 11 äitiä vauvaansa syntyväksi

    Kaksosia odottaa 2 äitiä.


    Vauvansa on maailmaan saattaneet:

    56 äitiä,
    poikia tullut 26 kpl tyttöjä 32 kpl
    Joukossa yhdet poika- ja yhdet tyttökaksoset


    Aikaisemmat keskustelut

    Tammikuu1 http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=683204
    Tammi-helmi-maaliskuu http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?cm=forums&mode=viewtopic&fid=3&a mp;a mp;a mp;a mp;a mp;tid=684407&page=1
    Maaliskuun loppu http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=731545&page=1
    Huhtikuu
    http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=738939<br>& amp; amp; amp; lt;br>
    Toukokuu
    http://keskustelu.kaksplus.fi/t762881,450
    Kesäkuu
    http://keskustelu.kaksplus.fi/t785866
    Heinäkuu
    http://keskustelu.kaksplus.fi/t805749
    Syyskuu
    http://keskustelu.kaksplus.fi/t851459
 
No niin..eli tässä taas tätä pinoa!

Tuntuipa hyvältä kirjoittaa lokamasut LOKAKUUSSA!!
Ihanaa että nyt ollaan jo niin lähellä!

Jos tosiaan käy sitten niin, että minä pääsen vauvan hakuun, niin joku muuhan voi tätä päivittää. Ilmoittelen sitten jos/kun niin käy.
Mulla se LA vasta 19.10, eli eiköhän tässä ehdi palstailla vielä pitkään.

Omaa napaa..Pojan synttärit nyt kunnialla juhlittu, ja kaikki meni hienosti. Nyt voin sitten hyvällä omalla tunnolla keskittyä odottamaan synnytystä, kun nuo suurimmat velvoitteet on takana.

Nyt ei kyllä sitten enää ollenkaan supista eikä nipistä, kun niitä jo toivoo..
 
Kiitosta kovasti Dirlittanille uudesta pinosta :flower:

Täällä alkaa selvästikkin jotain jo tapahtua.Illalla alkoi yheksän-kymmenen maissa säännölliset suht kivttomat supistukset, siitä ne sit pikkuhiljaa voimistu yötä myöten.Tosin ne lopahti kanssa tossa kahen maissa, mutta tuli ihan semmonen JEE fiilis jo että vihdoin musta edes tuntuu joltain.Siis että tää vauva oikeesti olis tulossa ulos.
Nyt "menkkakipujen" kanssa huonosti nukkuneena odottelen kovasti supistuksien alkavan uudestaan..pitää noiden neitosten kanssa lähteä reippaalle kävelylle nii josko sitte.. =)
Hassua miten siitä voi iloita kun tuntuu inhalle :whistle:

Tuplamamma&"poitsu" 40+1
 
Voi että Tuplamamma!! Toivotaan tosiaan että nyt sitten pääsisit tositoimiin!!!

Mulla nyt mennyt 2 yötä valvoessa, pelkään kauheena että siinä peräänajossa vauva kuitenkin loukkasi, ja ei synnykään terveenä. Tulen hulluksi kun murehdin täällä!

 
Dirlittan, kiitos uudesta pinosta ja onnea kaikille vauvan jo saaneille tasapuolisesti

Ippuli; ymmärrän tasan sun fiilikset. Meillä oli kanssa oma asunto myynnissä melko pitkään ja saatiin toooosi huonoja tarjouksia. Nyt sitt oltiin asuntoa jo ottamassa pois myynnistä ku tärppäsi. Ja marraskuun alussa päästään muuttamaan isompaan, jee. Eli malttia vaan, kyllä se teidän nykyinen koti jollekin on 'se oikea' ja se joku maksaa siitä sitten vielä käypäsen hinnan. Ahistaa tilanne kyllä varmasti!

Omaan napaan sen verran, että ei sitten nähty keskisuomalaisten kanssa osastolla viikonloppuna vaikka niin sitä synnytysaikaa sinne varailin :LOL: Täällä sitä edelleen kasassa ollaan ja mä kanssa olen ihan valmis jo lähtemään! Nyt ois esikoinenkin mummon luona huomiseen, joten hyvin passais nyt syntyä, mutta ku ei. Yöt menee pyöriessä, viime yönä pyörin sängyssä ja vaihtelin sohva-sänky väliä kolmeen asti nukkumatta yhtään. Sitten sain unta puoleksi tunniksi ja heräsin taas lukemaan kirjaa. Viiden jälkeen sitten sain unen ja nukuin kaksi noin tunnin pätkää (välissä piti TAAS käydä vessassa). Olo on ihan ku zombilla ku ei saa nukuttua. Supistelee, selkää särkee, närästää... Mikälie monsteri täältä onkaan tulossa ku näin kauheesti vaivoja aiheuttaa jo nyt... :kieh:
Tänään ajattelin kans ottaa haravan käteen ja lähteä pihalle huhkimaan, hittojako tuota lepäilemään ku joka tapauksessa on kipeä koko ajan :headwall:

Otsatarjonnasta vielä sen verran että mun käsittääkseni samasta asiasta puhutaan myös kasvotarjontana. Esikoinen synty näin, eli naama edellä, ja ponnistusvaihe sitten kestikin 2 tuntia 2 min. Pitkä aikahan se oli ja kun myssyn kokokin oli 37 cm niin olipahan mitä punnertaa pihalle. Mutta yleensä siis mahtuvat ihan hyvin tulemaan noinkin eikä mulle kyllä mitään kammoa jäänyt, epiduraali vaikutti vielä hyvin. Tarvittaessa auttavat imukupilla, mutta harvoin antaa esim. aihetta sektioon. Ja usein toi kasvotarjonta paljastuu vasta synnytyksessä ja on melko yleistä. Eli älkää turhaan sitä jänskätkö!

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

Tylsä ja viikkoja kai 39+1 tai 2
 
Dirlittan kiitti uudesta pinosta! Kannattais ehkä jutella tuosta pelosta neuvolassa, niin saisit tsekattua tilanteen uudestaan ja pääsisit rauhassa lepäileen. :hug:

Täällä kivuliaat supistukset jaktkuu ihan normaalisti... Alkaa olla arkipäivää nuo jo. Mutta en lähde enää mihinkään ennenkuin ne on niin kovat, että ei enää pysty olemaan paikoillaan. Toivottavasti sitten on jo jotain tapahtumassa :(
Yö meni taas torkkuessa, viiden aikaan nousin isännän kanssa aamukahville.

Tuli tuossa mieleen, että me eteläläisetkin voitas käydä kahvilla jossain... Onhan noita mammoja muutama, jotka synnyttää Tammisaaressa tai Lohjalla. Jos vaan innostusta löytyy, niin laittakaa viestiä vaikka mulle, niin katotaan mitä keksitään.

Huomenna tulee laskettu vastaan, joten ei nyytti sitt halunnut tulla aiemmin kaikista ennakkomerkeistä huolimatta. Taitaa sittenkin tulla äitiinsä ja joudutaan käynnistämään. Toivottavasti tuo paino ei nyt sitten kuitenkaan nouse enää ihan hirvittävästi. Vois tulla isäänsä edes jossain ja siellä vois olla pieni ja siro tyyppi. Joskin perjantaina (vai lauantaina) kätilö meinas, että lekurin painoarvio ei voi pitää paikkaansa... tuntui kuulema isommalta :headwall:
Että se siitä pienestä sievästä... tulee samanlainen pallo ulos kuin äitinsä oli. Kuulin kyllä tuossa lauantai-iltana mutsilta, että mut jouduttiin käynnistämään. Joskin sen jälkeen ei mennyt kuin 45 minuuttia, niin olin kirkuvana ulkona. Mutt ei ole kiva vetää sellaista palloa pihalle, joka on yhtä pitkä kuin leveä, vaikka se mahtuiskin tulemaan... Pitää varmaan puhua siitä neuvolassa (jos nyt päästään sinne asti)...

Mutta josko alkaisin vaikka siivoamaan! Jotain muitakin fiksuja neuvoja otetaan nyt vastaan... mä voisin mielelläni käynnistää tänn synnytyksen oikeasti nyt... :whistle:
Lauantaina olisi ollut kauden päättäjäiset, mutta saapi nähdä kuinka tässä sitten käykään sen suhteen... Pojille kyllä lupailin, että meen kyllä syömään ainakin, mutta saapi nähdä...

LillaStina 39+6
 
Dirlittanille iso kiitos uudesta pinosta!!!

täälläki todella huonosti nukuttu yö takana |O väsytäääää.......
tyttö sit heräs yöllä kaheltatoista,et maha on kipee...no ei menny ku puolisen tuntia ja se oksensi meijen rappuset täyteen(kiva siivoominen)....no vaik tyttö sen jälkeen nukahti,niin enhän mä enää mitään unta saanu....joka kerta ku likka kääntyki sängys,niin meitsi oli ihan skarppina :whistle: ....en kuitenkaan usko et mikään mahatauti olis kyseessä,vaan luulen,et söi mummulassa jotain sopimatonta eilen....tänään se oli jo ihan pirtee ja halus välrttämättä mennä eskariin...no sinne se meni,mut reissuvihkoon kyl kirjotin,et jos tulee jotain niin soittavat sitten.....
...ny meitsil ihan hirveen heikko olo ja tunninpäästä pitäis mennä neuvolaan...hohhoijaaa.......

...niin joku muuki sano,etoli ukon ilmaa?!!!!!....mäki siihen "heräsin" kuudelta...ja jumankauta ku salamoi ja jyrisi :whistle:

mut joo,ny pitää kehittää jotain,et piristyis tästä

henkka ja "veeti" 37+2

 
.. thanks Dirlittan ! Eikös tuommoinen kolarointi olisi tarpeeks hyvä syy päästä ylimääräiseen ultraan tai äpolille ? Vaikka vähän liioittelet fyysisiäkin tuntemuksia - vaatimalla tai hysterialla voip saada palvelua :)? Saisit mielenrauhaa sillätavoin ? Vauvalla varmaan kyllä on kaikki hyvin jos liikkuu eikä vuotoja oo ...
Nukkumiset on kyllä hohhoijaaaa, hirmuista vessarumbaa ja nbestettä vielä tuleekin, ja löytyy vielä turvotuksiinkin asti. Mistä hemmetistä ? En mä niin paljoa juo ja suolaakaan syö just mitään...
Vauvalle oon yrittänyt jutella syntymisen tärkeydestä - muttei taida paljoa korviaan lotkauttaa ...
Niistä käynnistysvinkeistä vielä - mun vaavin serkkujen äiti sanoi yhden hoistun saaneen oman synnytyksensä käyntiin peräruiskeella - siis suolen tyhjennyksellä- En tiedä auttaisiko - ja millä lihaksilla sitä sinne yltäis ruutamaan - mullakin ois valmiina vesipussit , jotain paastoa varten ostelin ja tietty jäi käyttämättä. Sisäisetihän ei saa mitään risiiniöljyjä ottaa, kun vaaavi voi tukehtua omaan p...aaan silloin :)
Tuplamammalla kuulostaa lupaavalta ...

harmajaa maanantaita,

papu & viola RV 38+5
 
lhs
Kiitos uudesta pinosta Dirlittan, ja yritähän olla huolehtimatta liikoja, kyllä vauva varmasti voi oikein hyvin :hug:

Täälläkin oli taas harvinaisen levoton yö, tai ainakin alkuyö. Illan oli jo tosi tukala olo, jomotteli ja särki joka paikkaa. Kuuma kaurapussi onkin nykyään minulla ihan vakiovarusteena, tuntuu, ettei ilman sitä tule mistään mitään. Vuorotellen haudon sillä selkää ja välillä on pakko vaihtaa mahan puolellekkin. En meinannut millään saada unta yöllä, tollistelin valveilla, ja kävin tarkistelemassa 2v:n nukkumista, reppanalla nousi eilen kuume, outoa sinällään, kun flunssakin meni jo oikeastaan ohi, mutta ehkäpä tuo kuume nyt vie viimeisetkin pöpöt pois!

Illalla minulla meni maha ihan täysin kuralle yhtäkkiä, en tiedä söinkö jotain sopimatonta (en kyllä mitään sellaista, mitä muutkin meillä ei olisi syöneet), monta kertaa piti juosta vessaan, samoin vielä yölläkin. Sain vihdoin nukahdettua joskus puoli kahden maissa. Kauan en ehtinyt nukkua kun heräsin tosi kipeisiin suppareihin, piti ihan nousta sängystä ja joutui puhaltelemaan ja hengittelemään..Muutamia tuli aika peräjälkeen ja teki tosiaan jo kipeää, mietinkin jo, että pitäisikö vaikka kiipeillä noita rappusia edestakaisin, jos saisi vauhtia, mutta sitten aloin jänistää kun sattu niin hiivatin kipeästi ja kärvistelin sängyllä tovin :ashamed: Heh, näin siinä sitten käy, aiemminkin yksi yö tuli kipeitä suppareita (ei ihan näin kipeitä tosin), ja minä olin jo sitä mieltä, että ei tässä ehkä sittenkään ole vielä kiire synnyttämään :whistle: No, mutta olen kyllä alkanut miettimään, että ehkä tällä kertaa voisin jotain kipulääkitystä harkita, ei epiduraalia, mutta jotain "kevyempää", viimeksihän koko homma meni ihan pelkän kauratyynyn voimalla, nyt nuo viime yön kipeät supparit sai kyllä muistumaan sen kivun mieleen melko elävästi..HUH!

No, sitten kun olin kärvistellyt kolmen paikkeille asti, olin nukahtanut ja heräsin kuuden aikaan..Plääh. Se siitä sitten..Hiljalleen on kyllä supistellut tässä koko aamun, mietinkin että pitäisikö tässä nyt vaan lepäillä vai lähteä touhuilemaan oikein ahkerasti, selkä on hajalla muutenkin, niin samahan tuo olisi tehdä jotain. Tuntuu vaan taas vähän epätoivoiselle, että jos tämä on tällaista kärvistelyä vielä kolme viikkoa:eek: Toisaalta olisi kiva tietää minkä kokoinen vauveli nyt on, vieläkö on kovin pieni, parempihan se olisi vahvistua ja kasvaa vielä masussa jos on kovinkin pieni, jaksaisi sitten alkaa syödä hyvin jne..On tämäkin, kun ei tiedä toivoakko, että pysyisi vielä mahassa, vai toivoisiko, että syntyisi nyt!

Onko teillä muilla muuten vauva hiljaisempi? Minä joudun tökkimään ja pukkimaan mahaa, että saan jotain mylläystä aikaan, toki välillä riehuu ihan omin avuinkin, mutta on kyllä hirveän paljon hiljaisempi, tämähän on ollutkin tosi vauhdikas, siksi kai sitä sitten heti kehittää paniikkia kun menee pitkiä aikoja ihan hissukseen :/

No joo, nyt tulee taas tolkuttoman pitkä sepustus, anteeksi :ashamed:

lhs 38+3 (mukavaa "meidän kuukauden" alkua kaikille, eiköhän niitä vauvoja ala syntyä entistä kiivaampaan tahtiin, monikohan siellä synnärillä jo on tosi toimissa nytkin :heart: )
 
Kiitos Dirlittanille uudesta pinosta!!

Täällä vekara k iusaa vanhempiaan. Miehen loma loppui eilen, eikä häntä olisi yhtään huvittanut töihin mennä, joten on yrittänyt lapselle kertoa, että olisi hyvä alkaa ulostautumaan. Tuloksena lauantai ja sunnuntai kipeitä suppareita, jotka tietenkin loppuivat yöllä.

Viime yönäkin kahteen asti kärvistelin ja sitten loppuivat kuin seinään. Nyt kun olen ollut jalkeilla ja käynyt kaupassa alkaa taas hieman tuntumaan, että supparit alkavat... kauankohan tällaista, ennen kuin pääsee tosi toimiin? LA on vasta ensiviikolla...

Mulla on kanssa ollut vatsa sekaisin ja yksi kaveri sanoi, että hänellä alkoi "tyhjennys" 5 päivää ennen kuin esikoinen sitten syntyi? Liekö mitään perää. Kuulostaa ainakin järkevältä.

Täytyypä tästä mennä keksimään itselleen tekemistä. Jos vaikka saisi tuohon vekaraan vauhtia...

Nökö ja Vekara 38+5
 
ONNEA vauvoista :heart: Tahtoo kanssa oman

RouvaRäpylä ja tylsä: Täällä edelleen... Ei lähteny syntymään vaikka oltiin yli kahden tunnin ajomatkan päässä mökillä (vähän kyllä jännitti, kun isäntäkin otti kuitenkin pari saunaolutta...

Terkkari viimeks neuvolassa pelotteli että oliskohan sulle pitänyt tehdä jonkinlainen painoarvio vauvasta, kun ei oo missään vaiheessa tehty. Sf-mitta yläkäyrän tuntumassa ja oon ite ollu yli 4 kg.... No ei nyt kuitenkaan sit varannu sitä aikaa, mut vähän rupes hirvittämään.

Jaksamisia kaikille mahakkaille
 
Dirlittanille iso kiitos uudesta pinosta :flower: Kyllä se on vaan mukava avata lokamassujen lokakuun pino.

Viime yö meni taas valvoessa ja lukiessa systerin vanhoja kaks plus lehtiä. Pisti yksi haastattelu silmään. Siinä haastateltiin Oululaista perhettä kahden kulttuurin yhdistämisestä. Äiti Taiwanista, isä suomesta ja kaksos tytöt... Kylmät väreet meni. Voiskohan olla sama perhe jossa äiti tappoi lapsensa viime kesänä Espoon Suvelassa? Iät ainakin täsmää. Tässä jutussa esiintyvät omilla kasvoillaan ja nimillään, mutta niitä ei kai julkaistu murha/surma jutun yhteydessä.

Susa ja Ukko 38+5
 
Hei,

Kiitos Dirlittanille uudesta pinosta.

Täällä on ollut myös maha sekaisin jo useamman päivän. Olen itsekin vähän mietiskellyt, että alkaako luontoäiti hoitamaan jo suolen tyhjennystä tulevaa varten. Mutta toisaalta en usko että siitä olisi kysymys, koska mitään muuta oiretta ei ole lähenevästä synnytyksestä. Ei siis supistele yhtään.

Minäkin olisin halunnut tulla Oulun tapaamiseen, mutta meillä esikoisella on tänään tarhapäivä, enkä ehtisi häntä hakemaan sieltä jos sinne tulisin. Mitenkä te muut joilla on esikoinen, tuleeko ne mukaan tapaamiselle vai viettekö siksi aikaa hoitoon? Topsyllä ainakin on tyttö, otatko hänet mukaan? Voisin joskus tulevaisuudessa tulla mukaan joko tytön kans tai ilman, riippuu siitä onko hänellä hoitopäivä vai ei. Hänhän kulkee osa-aikaisesti päiväkodissa. Minä en kyllä tätä nykyä Oulussa asustele, mutta tässä lähikunnassa kuitenkin.

Täällä on kans vauva tosi hiljainen päiväsaikaan. Tökkiä ihan pitää välillä että antaa edes jonkunlaisia elonmerkkejä itsestään. Yöllä sen sijaan mesuaa nykyään aika paljonkin aikaisempaa nähden.

Katja ja vauva 36+6


 
Katjanna : tuut vaan mukaan, kun ehdit , ja tottamaar esikko mahtuu mukaan myös... mä voin vaikka harjoitella hyssyttelyä :)
Susa79: mä taidan tietää perheen nimen - alkaa sanalla Ala..., ilmeisemmin oon aikaa sitten deittaillut ko isän veljeä, sen verran harvinainen sukunimi... kuolinilmoitushan oli Kalevassa (Oulun päälehti).

Voi että on väääsy , mutta lähden sinne kaupungille , jospa sitä piristyy...

-papu &viola , RV 38+5, huomenna neuvola...
 
Huomenta ja hyvää "omaa kuukautta" kaikille. Nyt tosiaan odotellaan vaan kiivaammin mukavia uutisia kaikilta kanssasisarilta.

Takana tukala yö..ei kuitenkaan mitään vauvan tuloon liittyvää, vaan iski uudelleen kaamee räkätauti! :snotty: Aivan röörit tukossa ja piti yrittää puoli-istuvassa asennossa nukkua edes jonkin verran..huonolla tuloksella. Tällä ukkonen jylisi joskus yhden aikaan yöllä ja sitä kuuntelin, kävin hippasemassa ylhäällä ja kaikkea sellaista mukavaa. Kylkiluiden välissä pieni painoi niin, että sinnekin kivisti...
Kuuden aikaan sitten tein itselleni teetä miehen noustessa töihin ja sen jälkeen sain nukuttua pisimmän pätkän.. nousin ylös kymmeneltä. Nyt sitten päätä jomottaa heikon yön jäljiltä. Pitää varmaa ottaa rennosti tämä päivä. (valitusvirren purkaus)

Yksi tuttu muuten antoi vinkin käynnistämisestä. Puutarhassa kyykkimällä oli itse päässyt vauhtiin, kun kolmen s:n metodit ei ollut auttaneet. Siispä kehotti puolukkametsälle kyykkimään, kun haluaa päästä synnyttämään! ..tietty metsään ei varmaan kannata lähtee yksin, eikä kovin korpeen, ellei halua oikeinkin luomu-synnytystä.. :LOL:
 
nonniin...neuvolassa taas käyty...kaikki olo ok...pissassa pikkasen sokeria,mut oli kuulemma niin vähän,et en joudu tässä vaihees enää mihkään sokerirasitukseen...
SF meni vieki omia käyriä ny oli 39-40cm :whistle: täti arveli,et se kokoarvio mikä viikko sitten tehtiin ei oikein pitäis paikkaansa...eli oli viikko sitten 36+2 3kg....saapi nähä....ku sanoin,et meen tänään kattoon kaverin vauvaa ku eilen synty niin tuumas,et vois mulla ne vedet sie sairaalassa tulla niin ottaisivat jo sisään :LOL: saahan sitä toivoo!!!!.....mut joo ny syömään ja sit tyttöö odottaan eskarista......

henkka ja "veeti" 37+2
 
Kiitokset Dirlittanille uudesta pinosta minunkin puolesta!!! On kyllä jännä että nyt tosiaan ollaan jo omalla kuulla menossa :LOL: aika menny nopsasti mutta silti tää loppuu hidastelee...

Katjanna tule ihmeessä kahvelle jos suinkin pääset,tytsy mahtuu mukaan myös :wave: Itselläkin vähän väsynyt olo,mutta täytyy itselläkin kohta hypätä bussiin että ehdin tapaamiseen.Mies on autolla töissä ja mä niin inhoon bussilla matkustamista ku niitä saa aina oottaa ja ne ei ikinä mee sinne minne pitäis...syy ei tietenkään oo minussa itessä... :whistle:

Nii ja nyt niitä uteluita on alkanu satelemaan jo tännekkin päin.Tänään on jo yksi tekstiviesti tullut että onko mitään tuntemuksia :kieh: Toisaalta mukavahan se että ihmiset ei oo unohtanu mua tänne mahan taakse =)

Diipeli ja masujesperi 37+2
 
Näin tämä sitten meni taas laskettuun aikaan asti.Ei minkään maan oireita että pääsis synnyttämään.Vauva on edelleen yhtä vilkas iltaisin ku tähän mennessäki.Päivisin pitää pienempää liikehdintää.Kai se oottaa omaa vuoroaan kun päivän kuuluu muiden mölinää.Mulla ollu pakki sekasin monta viikkoa.Kolmannen lapsen synnytys lähti käyntiin mahan tyhjennyksen jälkeen mutta tämä ei oo kyl tajunnu vihjettä.

Lapset riemuitsi jo illalla laskettua aikaa ja aattelivat että tänään tämä syntyis.Mä pudotin maan pinnalle ja sanoin että voi mennä viel 2viikkoaki.Ei ne reppanat ymmärrä ettei vauvan syntymään voi ite vaikuttaa vaikka kuin haluis.Joku kyseli vinkkejä kuinka sais käynnistys apua.Seksiä peliin jos supistelee.Millä on alkuun saatu ni sillä se tuleeki,mieheltä saa käynnistysainetta :LOL: Meillä autto ku tuli supistuksia harvakseltaan mutta selkeesti kuitenki ihan synnytys suppareita.Ja oli muuten aikas nopee loppuhuipennus.Kaikkea on pakko kokeilla ku tulee epätoivonen olo :p

Mä mietin kans tota kyykkimistä kun kesällä alko supistella rikkaruohoja kitkiessä.Pitäsköhän lähtee poimimaan lehdet maasta yks kerrallaan :whistle:

Miljoonat kiitokset taas uudesta pinosta!!!!!!!!!!Nyt odotetaan todellisia LOKAVAUVOJA LOKAKUUSSA! :D
 
tin
Oih, meidän kuukausi! Dirlittanille kiitos uudesta pinosta :flower: Kannattanee tosiaan ruinata äpolille aikaa oman mielenrauhan takia. Vaikka varmasti kaikki on hyvin! Neuvolassa sanottiin että liikkeistä sen melkeinpä huomaa jos kaikki ei oo kunnos.
Yodottaja: En oo kuullukkaa tosta risiiniöljystä tommosta :/ kaveri just kehuskeli kuinka oli saanu oman synnytyksensä sillä käyntiin. Ei sillä että itellä sen käyttö olis mieles, inhoan muutenki tommosia toimenpiteitä niin saati sit ruveta tekeen niitä vapaaehtosesti :D
Iines- Ankka: Olin eilen pari tuntia äitin kanssa puolukassa ja tuloksena oli huimat KAKSI kipeää supistusta(uuh), eli turhaa seki kyykkiminen. Tosin neuvolassa tänään sanottiin että nyt on "melko tukevasti kiinnittynyt"(?) eli en tiedä sitte onko eilisen aikaansaannoksia kun ennemmin ei vielä ollut. Mutta olin jo niin ajatellu sen puolukkaepisodin jälkeen että yöllä varmaan tulee lähtö. Muitakin ässiä tuli kokeiltua mutta pyh ja pah.(eli mars joulukuisiin :D)

Neuvolassa olin tosiaan aamusta, kaikki ookoo, pissa puhdas, rr ok, sf 30(laskenu 1cm), syke 136 jaa sitte painoo tullu nyt 6kg yhteensä. Äpolilla vähä hintsusti viimeksi kerrottiin mistää niistä toimenpiteistä/ tuloksista niin neuvolan täti luki sitte koneelta että mitä sielä oli sanottu. Se oli kyllä kiva ku jäi äpolikäynnistä tyhjä olo. Meinas että näillä merkeillä vois syntyä ennen la. Mutta MILLÄ IHMEEN MERKEILLÄ?? Torstaille olis taas äitipolille aika missä seuraillaan vaavin kasvua vielä. Sitte tietää tuosta alapään tilanteesta lisää.

Kuullostaa kivalta toi teidän kahvitteluhetki. Eipä täälä taida muita etelä-pohjanmaalta olla nii turha yrittää yhteistä kahvihetkee? se olis kyllä kiva. Oikee masupiiri. Olin perjantaina muutes kaverin pienimuotosis tupareis ja sielä oli toinenki odottava(sillä oli kans jo yli 30 viikkoa) niin sai kyllä molempien massut aika lailla koko illan silittelyä osakseen. Ja meillä oli hauskaa :LOL: Tulipas taas tekstiä. Lähen kuskaamaan mummoani kaupoille:)

tin+ minimee 38+3
 
:flower: KIITOKSET DIRLITTANILLE :flower:

:flower: ONNEA KAIKILLE NYYTIN SYLIINSÄ SAANEILLE :flower:

Niimpä ne supistukset harvenee täälläkin :(
Nyt sitten vaan odotellaan ensin joulupukkia :D

Mun pitäis vielä viimesen 2 vkon takia käydä ostamassa insuliinia, jotka myydään 5 kpl:een erissä ja mä tarviin niistä max. 2. Kun ois joku tuttu, joka käyttää samaa insuliinia, niin vois ostaa kimpassa. Ei tuo kyllä paljoo maksais, mut periaatteesta en haluis ylimääräsiä ostella :kieh:
Saa nyt sitten nähdä lisäävätkö torstaina loppuajaks vielä pitkävaikutteisen insuliinin illaks, kun nuo aamusokerit on noussu.

Jotain hommia pitäis ruveta tekemään, mut ei nyt sit kuitenkaan taida jaksaa. Jos ottais vaikka jotain lukemista ja syömistä ja painus tonne sängynpohjalle odottelemaan sitä joulua......


 
Täällä tosi monella ollu vatsa kuralla..niin mullakin, jo pidemmän aikaa :x
Inhottavaa kun just yleensä illalla/yöllä tulee semmonen "tyjennys" rumba.

Supistuksia tullu nyt pitkin aamupäivää välillä lievinä ja välillä vähän voimakkaampina..kävelyllä kävin lasten kanssa.Saas nähä kuin kauan mun pitää näiden kanssa kärvistellä ennen kuin alkaa ne ihan oikeet kunnon supparit..nääkin kun tuntuu kuitenkin jo joltain.
 
Niinpä niin. Joulua odotellessa...

kämppä on siivottu. keittiötikkaita ahkerasti ylösalas kiivetty, s:stä kaikkea muuta paitsi saunaa on kokeiltu. Nännejä hierottu, (mies oli sen itse täältä lukenut, käy näköjään sekin täällä lueskelemassa).Puolukka metsälle siis. Toisaalta la:han on vielä aikaa, mutta kun viime viikolla oli tuo kohdun kaula täysin kypsymätön, niin jos sais edes hiukan pehmenemään...

Aivan ihania vauvoja teillä. Alkaa käydä malttamattomaksi!!!
 
Nyt on täälläki jo parit kipeet supistukset tullu, heti aattelin että jippii, josko jo :D , mutta voihan olla että mua vaan kiusatataan ja ei vielä, mutta toiveissa kyllä ois että jos vaikka tällä viikolla jo, tullut tunne nyt että ei jaksais enää.. sais jo syntyä. Maha mielestäni laskeutunut alemmas, jalka ei meinaa enää nousta kun sukkia tai kenkiä laittaa jalkaan... nauroinkin että kun mies lähtee aamulla töihin, pitäis hänen varmaan laittaa mulle sukat ja kengät jalkaan (menee klo 7 töihin..) :LOL: . Tosiaanki yhtä tuskaa kun maha niin tiellä, vaikkei se musta niin järin suuri ole mutta ilmeisesti jo niin alhaalla.

Selkää on meinannut myöskin juilia, sellasen väsyneenki olonen tuo selkä ja toivon tunne tuli ku äitini sano, että hällä tuntunut selässä vähän ennen lähtöä! Nyt sitte vaan ootellaan. Verotoimistossa kun kävin lasketuttamassa vielä veroprosenttia äitiyspäivärahalle, siellä tuli sellanen supistus, että varmaan muutki näki, kun yritin kävellä sinne tiskille.

Mutta ei tässä muuta ku vaan ootellaan nyt ja eiköhän me tässä aleta me loputkin niitä vauvoja tekemään, ei ne sinne jää, vaikka odottavan aika onkin pitkä...

-Tytteli74 ja asukki 38+1
 

Yhteistyössä