****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

miten ihmistä voi väsyttää näin koko ajan |O ????? onko muita joita väsymys ja vetämätön olo vaivaa? hb130 et ei johdu siitä.....itku tirahti aamulla kun piti vaan kömpiä sänkyyn kun ei jaksa jalkeilla, mutta eihän se unikaan sitten tullut :ashamed: . usampi tuttu on kertonut että just ennen synnytyksen käynnistymistä heille on tullut kunnon tarmonpuuska ja tekemisenvimma, siivonneet ja puunanneet elukan raivolla! mä en tässä kunnossa sais varmasti pykällettyä edes vauvelia maailmaan, ei ole kivaa... :(
minäkin pähkäilen karvankasvun kanssa, kaamea pöheikkö on jo, mut kun ei yllä eikä näe ei sit millään! mies ei lämmenny ajatukselle rueta parturoimaan, niin taidan vetäistä koneella ihan sängelle koko värkin :kieh: , höylää kun ei nahka kestä...normaalisti otan vahalla mut nyt ei taida saada niitä liuskoja tonne bikinirajalle ilman et on koko maha tahmassa...
ja vielä loppuajan viimeiseksi kiusaksi sain pienenpienen peräpukaman!!!ihan kun ei muuten jo tökkis....kävin jo apteekista salvaa ja taidan tuupata sen pirulaisen takaisin sinne minne kuuluukin,jahka vähän rohkeutta vielä keräilen!
menipä nyt ihan alapääpainotteiseksi....höh...

ONNEA VIELÄ KERRAN VAUVANSA SAANEILLE PERHEILLE!

:wave: tilda+tiitiäinen38+1 :heart:
 
27.9 klo:20.41 syntyi maailmaan pieni tyttömme... 3120g ja 48cm, pipo ruhtinaalliset 32. Tyttö on aivan ihana... tänään päästiin kotiin. Kaikki hyvin.
Kerron joskus tarkemmin synnytyksen kulusta.

-Santti ja Ilppi 4pv-
 
Hei taas..(miten niin koko ajan täällä..)

Ajattelin tässä sellaista, että pitäisikö nämä jo synnyttäneet poistaa tuosta laskettu aika listasta, samalla kun laittaa nuo ihanat vauva-uutiset tuohon syntyneiden listaan`?
Sitä pystyisi siinä samalla helpommin seuraamaan että kuinka monta meistä vielä odottaa, ja moniko on jo onnellisesti vauvansa saanut?
Ja siitähän olisi sitten helppoa kopioida niitä nimiä yms. tietoja sinne vauvat 0-12 sivuille, jos siellä palstailua jatketaan??
JA huom!! Tämähän ei siis tarkoittaisi sitä, etteikö nämä "vauvautuneet" voisi edelleen täällä kirjoitella, päinvastoin. On ihanaa kuunnella sitä vauva-arkea, ja miettiä että kohta minäkin:)

Niin, siis niitä mielipiteitä?
 
Kyllä se luonto suojaa lasta kolarissa varsin hyvin. Olin edellisen lapsen kanssa kolarissa rv:llä 30. Auto meni kolme kertaa katon kautta ympäri ja katon irrottua minä ja mies lensimme ulos autosta. Minä olin (leikkaavan lääkärin mukaan) laskeutunut asfaltille oikean polven päälle (murtunut). Itse heräsin vasemmalla kyljellä (vasen jalkapöytä murtunut) maantiellä.
Vauvalle ei käynyt mitään, mulle ei tullut mitään verisiä vuotoja. Tilaa seurattiin sydänkäyrällä ja parilla ultralla sen kahden viikon aikana mitä olin sairaalassa. Terve tyttö syntyi rv 39+4. Nyt 1v 3kk edelleen terve.
Myöskään esikolle ei käynyt mitään, hän pyöri turvaistuimessa mukana koko ajan ja turvaistuin oli autossa kiinni, kun apu tuli.
Mutta jos vähääkään epäilyttää, VAADI päästä ultraan ja sydänkäyrälle, varsinkin jos veristä vuotoa tulee.
PS. olen entinen henrietta
 
Dirlittan kuullostaa hyvältä tuo ehdotuksesi!

Mä olen tänään vähän haravoinut (joskin en pystynyt paljoa, kun alkoi jo supistella kovin). Kävin kaupassakin ostamassa ison kasan ruokaa pakkaseen koirille, jotta meidän ollessa synnärillä tai nyytin kotiutuessa ei olis siitä niin kovaa hommaa. Hitto, kun on vaikeeta toi koirien ruokkiminen. Tarttee joka kerta tsekata tuoteselosteet niin tarkkaan, kun on tuo vehnä allergikko koira. No onpahan taas tehty vähäksi aikaa. Meillä allergikko rakastaa yli kaiken makaronia, joten on ihan kivaa löytää kaupasta nykyään gluteenitonta versiota siitäkin.

Nyt yritän täällä lepäillä vähän välillä ja sen jälkeen taas puuhaileen jotain. Pitää yrittää vielä sitä siivousta täällä sisällä, kun noista s:istä ei muut tunnu tehoovan :saint: Sauna on ainoa paikka, missä mulla on oikeasti koko ajan hyvä olla. Tai mistä mä sitä tiedän, että onko siitä jotain apua oikeasti...

Tein kivan löydön tossa viikonloppuna. Mulla oli autossa hiiren pipanoita. No eilen imuroin koko auton niin hyvin kuin ikinä osaan. Tänään kauppaan lähtiessä takapenkillä oli taas pipanoita. Tosi kivaa... Miten sinne voi päästä hiiri? :$
Tänään isäntä saa laittaa sinne takapenkille loukun ja katotaan jääkö kaveri kiinni, vai mikä juttu tää nyt on. Mutt on pikkasen ällöttävää :x

Onnittelut Santille pikku prinsessasta! :flower:
 
:flower: :flower:

Ja Dirlittanille kiitos uudesta pinosta, ideasi tosta listan "päivityksestä" kuulostaa hyvältä, olis tosiaan selkeämpi seurailla odottavia ja jo saaneita! Etpä mikään turha likka oo..kaikkee fiksua sitä päähän juolahtaakin, musta tuntuu että päässä ei liiku oikein mitään ja olen aivan onneton tunari mahani kanssa.. se vähäkin mitä koitan tehdä epäonnistuu ja kaikki tippuu käsistä! Sit purskahtaa itkuun aivan turhan takia, onneks huomenna se äitipoli jossa saan sektioajan tietoon (mulla on se etinen istukka) ja vastauksia kysymyksiini, josko se tästä sitten kuitenkin iloksi muuttuisi kun vauva syntyy!!

Mun kaveri jonka kanssa ei pidetä yhteytta kuin pari krt kuussa sai pari kuukautta sitten vauvan ja nyt ei osaa muuta tehdä kun valittaa kuinka vaavi vain ja ainoastaan itkee, rutisee ja kaikella tapaa "häiritsee" hänen elämäänsä ja että mamma hermostuu kohta..mitenkään masentuneelta tai väsyneeltä ei kyllä kuulosta,ainoostaan "tiukalta". pitäisköhän mun koittaa puhua että kertoisi neuvolassa tms asiasta vai loukkaantuukohan hän?! kamalaa olla ottamatta kantaa jos tilanne onkin vakava mutta ei haluaisi vihoja niskaan jos menen neuvomaan..on siellä onneksi lapsella isä että luulisi hänen myös huomaavan jos tilanne on tosiaan hälyyttävä.

Ruoka uunissa ja tulee ihanat tuoksut niin taidanpa mennä lähempää haisteleen!!

Mikero ja Topi 35+6
 
Voi Hemi!! Kuulostaa hurjalta tuo sinun kokemuksesi!
Ja samalla tuli itselle luottavainen olo,eiköhän se vauva siellä turvassa ole! Mulla ei ole ollut missään vaiheessa kipuja, eikä vuotoja, ja vauva liikkuukiin kovasti.

Hihii,,ihan alkoi Mikero naurattaa, tuo sinun kehusi etten ole mikään turha likka..itsestä lähinnä tuntuu että epätoivoisesti keksin puuhaa, että saisi muuta miettimistä kun nämä omat olot.
Mutta joo, jos muut vielä on samaa mieltä, niin voisin iltasella tätä meidän pinoa "siivoilla".

Hain äsken 7-vuotiaani kotiin, ja hän totesi että on IHAN varma että vauva syntyy ensiyönä!! Voi kunpa hänellä olisikin ennustajan lahjoja:)


**MUOKS** muutin Hemi sun nimimerkin tonne listaan:)
 
Keiju07
Onnittelut Santille minultakin!

Laittakaahan tosiaan niitä synnytyskertomuksia tännekin, vai ootteko jonnekin muualle laittaneet? Jos siis haluatte. Itse ainakin luen niitä miellelläni, jotta on edes vähän tietoa siitä, mitä kaikkea vai sattua ja tapahtua yms.

Dirlittanille kiitokset uudesta pinosta ja mielestäni sun idea päivityksien suhteen on hyvä. Oisko mahdollista laittaa siihen syntyneiden pinoon myös sen alkuperäisen lasketun ajan (tai no saahan sen itsekukin pääteltyä myös noista raskausviikoista syntymän hetkellä...).

Ja Elzalle kiitokset vauvapinosta, täytyykin heti käydä katsomassa, mikä siellä on jutun aiheena. :) Koska ite pääsee vauvautuneiden pinoon vasta kolmen viikon päästä (tai pahimmillaan viiden), niin täytyy jo nyt alkaa lueskella, mitä sinne kirjoittelette, jotta ei sitten ole pudonnut täysin kärryiltä.

Täällä vointi muuten mitä mainioin. Vähän hiljaisesti vauva liikuskelee aiempaan verrattuna; välillä en saa edes tökkimällä reaktiota. Öisin sitten onneksi tulee aina jokunen potkusessio, niin voi hiukan huokaista helpotuksesta. Mikähän hermoheikko tapaus täältä tuleekaan, kun äiti on koko ajan toista tönimässä :(.

Keiju 36+6
 
Kiitos Dirlittan uudesta ketjusta! Ollaan nyt päästy sinne lokakuuhun mihin olikin tarkoitus päästä. =)

Onnea santille nyytistä! <3

Mä taidan odotella myös joulupukkia...? Ei supistele vaikka mitä tekisi ja paikat kiinni visusti, pikkuisen pehmentyneet ja pituutta se alunperinen 3cm :( Neuvolassa siis käyty:

Rv 36 tasan
Painonmuutos: +350g/viikko
Turvotus:-
RR:116/83
Virtsa puhdas
Hb: 108, laskenut ja rautaa pitäis taas popsia
Sf: 34cm, tosin tuo lääkäri mittaa aina monta senttiä alakanttiin
vedenmäärä:N
Rt
Syke:140
Painoarvio: Ultralla 3100g-3300g

--------------------------------------------------------------
Th kyseli vointeja ja kerroin käyneeni 4D:ssä kun mieltäni painoi vauvan mahdollinen suuri koko. Naama muuttui nyrpeäksi ja tokas että olisin nyt sitten tälläkertaa saanut lähetteen sairaalaan! Mulle kyllä riitti se yksi ylimääräinen käynti kun luvattiin lähete, mutta lähdin tyhjin käsin ja kuuntelin vielä kettuilua th:lta. Oli aika hiljainen ja otti verenpaineet, pissat hb ym.
Sitten käski lääkärille. Sanoin käyväni wc:ssä. Tulin lääkärin oven eteen istumaan ja n.5min kuluttua lääkärin huoneesta tuli se th ulos nyrpeä ilme naamalla.
Lääkäri oli hyvin perillä että olin käynyt 4D:ssä ja saanut myös lähetteen Brunolta sairaalaan. Tokas että tämä käynti taitaa olla ihan turha sitten??! Silti teki sisätutkimuksen ja kysyi saako ihan mielenkiinnosta tehdä ultran että mitä hän saa painoarvioksi??
Sanoin että saa tehdä ja tunnusteli vauvaa päältä ensin. Päivitteli siinä kuinka ei hänen käteen tunnu isolta. Sanoin sille että mun sisällä olemisella kyllä tuntuu isolta muihin lapsiini verrattuna ;)
Mittasi kaksi kertaa ja sai ultrallaan 3100-3300g. Päivitteli taas että kyllä tämä vauva kasvaa, onkohan sillä kasvukausi vaan menossa?
Sanoi että jos keskiviikkona ei kuulu mitään synnytys sairaalasta niin täytyy mun ottaa sitten sinne yhteyttä. Josko ens tai seuraavalla viikolla jo käynnistettäis? Vaikutti kyllä itsekin nyt huolestuneelta kun vauva kasvaa ja minä olen näin pienikokoinen.

No toivottavasti oppivat musta jotain. Kyllä äiti itse tietää miltä sieltä masussa tuntuu kun vauva onkin isompi kuin aiemmat ;) Se vaan ihmetyttää kun päivitellään tuota vauvan kasvua. Ihan kuin jotenkin en muka voisi saada isompaa vauvaa tjn..? Eikä meinattu millään ottaa tosissaan. Jotenkin en enää luota mun terkkaan..onneksi ei ole montaa käyntiä hänen luokseen.

Milli ja Pötkylä rv36
 
LillaStina, pakko kommentoida tuohon sun hiiri autossa juttuun =)
Minun vanhassa autossani nimittäin toissa talvena asui hiiri. Autosta laukesi lämmityslaite keväällä, mies sitä korjatessaan ihmetteli että missä himpurassa se vika oikeen on.. Kun hän purki kojetaulun (tai mikä lie) kuului hervoton naurun räkätys. Lämppäri ei toiminut siksi, koska ystäväni hiirulainen oli väsännyt pesän sen laitteen taakse. Mistä lie päässytkin sinne kaikkine pesänrakennus tarvikkeineen. Mies asiaa tutkaili tarkemmin, ja takapenkin alta löytyi hiirulaisen ruokavarannot. Auto kun oli tallissa, jossa säilytyksessä myös linnuille siemeniä. Oli hiirulainen kovin tyytyväinen oloonsa.. Viime talvena hiirulainen oli tehnyt pesän meidän kaasugrilliin (kiva ylläri kun avattiin grillikausi).
Saas nähä mihin ens talvena. Sisälle hiiret ei meille tule kun on kisuja talossa. Viihtyvät siis muualla..
Mutta se siitä. Täällä ollaan edelleen.. ei supistelekkaan enään edes harjoitus mielessä :headwall:
Viime viikon neuvolassa vauva oli laskeutunut ja pää tuntui kuulemma (samalla oli lääkärineuvola) Kohdunsuu lyhentynyt kahteen senttiin ja pehmeä, muuta ei ollu tapahtunu. Eli liitynpä minäkin joulukuisiin.. :headwall:

Dirlattanin ehdotus kuulostaa hyvälle.

Onnea rutkalti kaikille vauvansa jo saaneille!! :heart:

PuPu ja Pikkis 38+1
 
ONNITTELUT SANTIN PERHEELLE :flower: :flower: :heart: :heart:

Ja Dirlittanille kiitokset uudesta pinosta =)

Huomenna ois taas neuvola. Oon yrittänyt ottaa viikonlopun rauhallisesti, syödä verenpainelääkkeeni ja mittailla omalla mittarilla noita paineita, toivottavasti ois vähän laskenut viime viikosta...silloinhan alapaine oli jo sadassa :ashamed:

Paksut voinnit kaikille!

Kiisumirri ja kirppu 38+2 :wave:
 
Minä kerkesin jo aamulla kirjoitella siihen syyskuun pinoon, mut eipä sen väliä....nyt löysin oikeeseen paikkaan. Suurkiitos uudesta pinosta ja Santille onnittelut :flower:

Kävin neuvolassa ja kaikki muuten ok, mutta verenpaineet koholla. Pitää seurailla omalla mittarilla, etteivät ihan taivaisiin kohoaisi. Painoa tullut kymmenen kiloa eli ei onneksi ihan mahdottomasti. Meinaan, että entistäkin pehmyttä kuitenkin oli :ashamed:

Minulla siis tänään 40 vkoa täynnä ja sen puoleen pieni voisi jo suunnistaa kohti ulko-ovea. Ei kyllä lainkaan tunnu erilaiselta kuin tässä aikaisempina päivinä, että ehkä minäkin otan jonotusnumeron sinne joulukuulle.

Välillä haluaisin pienen heti syliini ja välillä iskee paniikki, etten haluakaan mennä synnyttämään. Esim eilen illalla tuli ihan huono olo kun aloin miettimään sitä kipua ja kaikkea mikä on taas edessä.

Nyt tekemään ruokaa.
 
Kiitos Dirlittanille uudesta pinosta!
Ja onnea Santille!!!

Ja kiitos kauniista ja lohtua antavista sanoista tylsälle. Oli vähän synkkä aamu tänään (kirjoittelin ulos pahaa oloani vielä syyskuun pinoon tänä aamuna). Lohduttavaa lukea, että muillakin on noita univaikeuksia, ettei vain mulla. Miten sitä on sitten jostain periluterilaisen kasvatuksen saanut, että tuntee huonoa omaatuntoa jos nukkuu aamulla pidempään, mutta onneksi tänä aamuna ei omikset soimanneet. Kissa kainalossa nukuttiin molemmat kolme tuntia ja voi autuus, olin kuin uusi ihminen. Sit vielä naapurin rouva soitteli mustikkapiirakkakahville, niin kyllä mieli taas koheni.

Nyt pitäis mennä vähän varaston kimppuun, pitää tehdä inventaariota. On niin paljon poisheitettävää ja kierrätettävää taas...
Ei kukaan esim haluais kuutta sinistä Iittalan Verna-lasia....? Meillä sininen kausi on päättynyt...

Ippuli

p.s. ja niin ihana tuo mies on, että huolestuneena mun psyykkeen mossahtamisesta tänä aamuna, tuli töistä tänään aiemmin kotiin ollakseen mun kans. voi baa!
 
Minä voisin ottaa ne Vernat, jopa pikkasen maksaakin. Mut missäpäin Suomea ovat? Minä olon hurahtanut lasitavaraan eli kaikki käy ja kaikille on paikka vitriinissä. Sit kun ei mahdu vitriiniin, täytyy ostaa isompi kaappi :LOL:
 
Niin ja minullekkin sopii tuo Dirlittanin ehdotus synnyttäneiden listasta. Toisaalta siinähän voisi näkyä raskausviikotkin,niinku taitaa tällä hetkellä näkyäkkin.Siitä on sitten kiva seurata että kuinka ne prosenttiosuudet pitää paikkansa...siis että 5% syntyy ennen viikkoa 37 jne.

Tänään kahviteltiin YOdottajan,Topsyn ja Tiipiin kanssa,oli kyllä todella mukava rupatella. Suosittelen siis lämmöllä myös teille muille joilla vaan paikkakunnat natsaa keskenään =) Ja sovittiin tuossa että nähdään uudestaankin,joten esim Katjanna ja oliko se Annukaija jotka eivät tänään päässeet niin mukaan mahtuu myös sillon.

Minäkin sain nyt ostettua vaippatavaraa,vielä pitäis hiukan ohjeita lueskella netistä ja jospa tuota sitten uskaltautuis alkaa ompelemaan ensimmäistä vaippaa ihan itse. Sitten ostin sitä hahtuvalankaa josta kudon muutamat villabökät pojulle :saint: En tajua miten mä oon nykyään niin kiinnostunu ompelemisesta ja kutomisesta ymym....Mutta noita vaippoja on varmaan kiva sumplia ja tehdä itse,sitten kun kanakita on vaikka ja mitä ihanuuksia...kunhan löytäisi sen itselle sopivan vaippamallin. Saattaahan toki olla että en sitten jaksakkaan kestoilla ja meikäläisellä jää käyttämättä kunnon vuori kestovaippoja :LOL: Mutta tästä tulee jo niin pitkä että täytynee lopetella....

Diipeli 37+2 eikä merkkiäkään lähestyvästä synnytyksestä :saint:
 
:heart: :heart: :heart: :heart: :flower: :flower: :flower:

Huoh..mulla jomottelee kummallisesti tota alapäätä..sit noita suppareitakin tulee silloin ja tällöin.Sais tulla sillain säännöllisesti, että tietäs missä mennään.
Äsken lorahti taas jotain housuun ja siinä oli aavistus vaaleenpunasta väriä, et olisko se joku merkki kohdunsuun kypsymisestä..
Ihania nää kuvailut mitä keneltäkin lorahtelee :x :LOL:
Nyt kun noita supistuksia on tullu kohta sen 24h epäsäännöllisen säännöllisesti, kivuilla ja ilman niin alkaa epätoivo iskeä..
 
:flower: ONNEA SANTTI :flower:

Jopas on suloinen tyttö :heart:

Dirlittan ehdotus mainio =)

Monella tuntuu olevan maha kuralla :x
Mulla tilanne vallan toinen |O Duphalac ei toimi ollenkaan niinkun pitäis eli ei sitten toimi suolikaan |O Naama punaisena kerran vkossa pöntöllä... :x
Viime hetken vaivaksi ilmestyi vielä hiiva ja tuo alakerta on tosi arka. Voi olla kivaa torstain sisätutkimuksessa :eek:

Aikaisemmin esittelin jo kotiutumisvaatteita mutta laitan nyt uudet esittelyyn, kun ei ne ekat olleetkaan niin mieleiset :ashamed:


http://www.aijaa.com/v.php?i=1045386.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=1045406.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=1045423.jpg

Ja sitten vielä kuva siitä Huuto.netistä huutamastani toppapussista. Tuo edellinen kevytoppapuku oli samassa huudossa.

http://www.aijaa.com/v.php?i=1045436.jpg






 

Yhteistyössä