***LOKAMASSUJEN ELOKUU***

Syntyneet lokakuiset;

Kultsux3 rv 22+5, enkelipoika Elmeri :'( :heart:
SadMam rv21+6, enkelipoika Onni :'( :heart:

29.9.

Rontti 3lapsi TAYS
tuutilulla 4lapsi KOKS ( ultrassa näkyy tyttö )
mamma3 3lapsi


30.9.

santti 1lapsi PHKS
Tuplamamma2005 3lapsi TYKS (ultrassa näkyy poika )
ansku87 1lapsi (ultrassa näkyy poika)


1.10.

Liplatus 3lapsi OYS
baluu
tehotuhot 7lapsi PHKS


2.10.

wilmuri 2lapsi LUS ( ultrassa näkyy poika)
vilttitossu 3lapsi
LillaStina 1lapsi LUS (oma epäilys: poika )
lillmam 2lapsi OYS
viinika 3lapsi
Kahden tytön äiti 3lapsi


3.10
Tilhi 2lapsi
Merika 2lapsi


4.10.

tuisku77 3lapsi SATKS (ultrassa näkyy tyttö )
vieras 2lapsi
Piipa75 1lapsi OYS
Papunen76 2lapsi OYS
näkymätön ninni 4lapsi OYS
Elza 1lapsi TYKS
zenny1981 2lapsi TAYS (Ultrassa näkyy tyttö )

5.10.

Panppe 2lapsi
L-ouisa 1lapsi SATKS
brem 2lapsi
mami -87 2lapsi


6.10.

Hedelmä 1lapsi
Lapanen 2lapsi TYKS
mami 2lapsi
niinukka 3lapsi SKS (ultrassa näkyy tyttö )
PikkuKuu OYS kaksoset
Pilvi 3lapsi TAYS


7.10.

Liliq 1lapsi OYS
Inkku80 2lapsi LKS
tylsä 2lapsi


8.10.

Tiritomba 1lapsi
Suzi83 1lapsi VKS
Pinja-81 1lapsi
yksäiti84 2lapsi TAYS (oma epäilys: tyttö )
vilma85


9.10.

SusMaria 1lapsi Jorvi tai Nkl
Lokamamma-
frog 1lapsi SATKS
Onni masussa 1lapsi
Hanne80 2lapsi KAKS
papana 1lapsi
ankka-80 2lapsi OYS
Piituli1974 3-4lapsi kaksoset PHKS
inana 1lapsi

10.10

justiina 2lapsi
Rouva räpylä 2lapsi KSKS
Putsku 1lapsi KSKS
nökö 1lapsi NKL
Pihlava 1lapsi
YOdottaja66 1lapsi OYS (ultrassa näkyy tyttö )
Susa79 1lapsi ( ultrassa näkyy poika )


11.10.

bella78 4lapsi
minsu 1lapsi


12.10.

ellu-g 1lapsi
sonja-85 1lapsi
tin 1lapsi SEKS (oma epäilys: tyttö )
LucyVanPelt 3lapsi
sepi separi 2lapsi
RäsyNukke NKL
Heidi Maria 1lapsi EKKS
Krisu 1lapsi (ultrassa näkyy tyttö )


13.10.
äiti vm 05 2lapsi
kiisumirri 1lapsi PHKS
Milla-maria 1lapsi (ultrassa näkyy poika)
susa81 1lapsi KOS
Vilma-Onni 2 lapsi K-HKS (ultrassa näkyy poika)
lhs 3 lapsi

14.10

tytteli74 1lapsi L-PKS
papana 3lapsi PHKS
Tilda77 1lapsi KYS (ultrassa näkyy poika )
Sabira 4lapsi TAYS
Luppis 1lapsi NKL
PuPu 10-07 1lapsi (ultrassa näkyy poika)

15.10

Mileko34 5lapsi Kys (ultrassa näkyy tyttö )
Zeina 3lapsi VKS
Diu Diu OYS


16.10.

tiipii 1lapsi OYS
ctina 1lapsi
Oliivia 1lapsi (ultrassa näkyy tyttö )
Hanna23 2lapsi KAKS (ultrassa näkyy tyttö )
kökkönen 2lapsi PHKS (ultrassa näkyy poika )
happymommy 2lapsi SATKS

17.10.

tokavika 2lapsi
nannanella 5lapsi
mirkku87 1lapsi TAYS
KanarianLintu 5lapsi
Saida 2lapsi MKS


18.10.

Edukettu 2lapsi
kinuskikissa 3lapsi L-PKS
äidiksi 1lapsi KYS
piippu 1lapsi TYKS


19.10.
Ippuli 1lapsi tod.näk. Nkl
Sippu 1lapsi KOKS
Toivotaan 1lapsi KOS
Dirlittan 3lapsi KOS (ultrassa näkyy poika )
Supatus 1lapsi KOKS


20.10.

miisku 2lapsi
Molla 2lapsi
kotiäiti-1981 4lapsi K-HKS (ultrassa näkyy poika)
fami75 1lapsi SATKS
henkka81 2lapsi TAYS (ultrassa näkyy poika )
Mammukka 1lapsi KOS
ChocoBerry 1lapsi
diipeli 1lapsi OYS (ultrassa näkyy poika )
äiti-79 4lapsi KOKS


21.10.

hena 1lapsi KOS
Gwendolyne 2lapsi TAYS
peppiliina 4lapsi SATKS
Nunnukka 3lapsi TAYS
whatever 4lapsi OYS
sazka 1lapsi K-SKS (poika tulossa)

22.10.

Ginnifer 1lapsi KOS-haikaranpesä ( ultrassa näkyy tyttö )
Heffalump 2lapsi Nkl
lauriina 4lapsi


23.10.

Iines-ankka 1lapsi
eevin äiti 2lapsi (ultrassa näkyy poika)
pikkumyy 2lapsi SKS
Keiju07 1lapsi KOS
Topsy 2lapsi
Katjanna 2lapsi OYS ( ultrassa näkyy poika )
Hipkukka 1lapsi TYKS

24.10.

Hilma 2lapsi
aeropuerto 2lapsi
Lehdokki 3lapsi K-SKS


25.10.

Melek
esmeralda-75 2lapsi


26.10.

Nasu78 1lapsi TAYS
Iida-Liina 1lapsi
Kylähullu 3lapsi TYKS


27.10.

Tinakenkätyttö 2lapsi ( oma epäilys: tyttö ja varmistui ultrassa )
Maria83 1lapsi
Emmi 2lapsi
Siru84 1lapsi L-PKS
Henrietta 3lapsi


28.10.

Marzyciel


29.10.

LaSposa 1lapsi (ultrassa näkyy poika)
pepisa 1lapsi
Leya 1lapsi OYS (ultrassa näkyy tyttö )
milli78 4lapsi ( ultrassa näkyy tyttö )
Mammoliino 2lapsi OYS

30.10

Mikero 2lapsi TAYS


31.10.

NinaN 2lapsi
möykkymamma 1lapsi TAYS (oma epäilys: poika )
Tiita-Liina
naatiskelija 4lapsi OYS


...ja ilman LA:ta...

Hellu80 2lapsi
nasu 1lapsi
möhköfantti
MammA1
äiti kertaa 4 5lapsi
Lokamasu86


Marrasmasuihin siirtyneet

gekkoli 2lapsi la. 1.11
ottilia 3lapsi TYKS
Eleonora
Sasu79



TILASTOJA

Ajalla 29.9-31.10.2007 meitä on 153 odottajaa
ja lisäksi 6 jotka eivät ole ilmoittaneet laskettua aikaa

Yleisimmät lasketut ajat pinossamme ovat 9.10.2007 ja 20.10.2007, silloin molempina päivinä odottaa 9 äitiä vauvaansa syntyväksi.

Kaksosia odottaa 2 äitiä.

Sukupuolen on ultrassa saanut/halunnut tietää 28 odottajaa,
tyttöjä olisi tulossa 12kpl ja poikia 17 kpl

Oman arvauksen sukupuolesta on tehnyt 5 äitiä, ja 3 on veikanneet tyttöä syntyväksi, ja 2 on veikannut poikaa.


Aikaisemmat keskustelut

Tammikuu1 http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=683204
Tammi-helmi-maaliskuu http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?cm=forums&mode=viewtopic&fid=3&a mp;a mp;a mp;tid=684407&page=1
Maaliskuun loppu http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=731545&page=1
Huhtikuu
http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=738939<br>& amp; lt;br>
Toukokuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t762881,450
Kesäkuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t785866
Heinäkuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t805749
 
iso kiitos tuplamammalle uudesta ketjusta! :flower:

ihanaa nyt ollaan jo elokuussa, aika tuntuu menevän nyt tosi nopeeta! :D
ja kyllä täällä on ainaskin kova tohina saada nurkat kuntoon ennen vauvan tuloa taloon! vaatehuone alkaa nyt olla valmis, mutta kaikki se roina mitä sieltä irtos lojuu ympäri asuntoa. pitäs viedä niitä joku päivä tonne ruskon jätepisteelle...

Hipkukka, ihania vaatteita sulla!!! ite oon kans ihan hurahtanu noihin retrovaatteisiin ja nyt on kiva kun saatiin niitä oikeen kunnolla. huuto.netistäkin oon jotain vähän tilaillu ja sitten joitain marimekon vaatteita kans. unisex vaan pitää olla kaikki, kun me ei tiedetä sukupuolta. saatiin myös kaikki anopin säästämät vauvan sänkyvaatteet mitä se on sieltä 70-80-luvun vaihteesta pojiltaan säästänyt, musta ne on tosi ihanan värisiä ja valmiiks niin pehmeitäkin =)

kuunteleeko teidän muitten miehet vauvan sydänääniä vatsan läpi? meillä mies alko kuulla ne pari viikkoa sitten ja nyt aina iltasin kuulostelee että sielä on kaikki kunnossa. parhaiten kuuluvat tosta navan alta ja kova vauhti sielä tuntuu olevan...saa isi välillä vähän potkuja korvaansa :LOL: ite vaan oon vähän kateellinen kun en itse niitä voi kuulla, stetoskooppi jos ois niin sitten ehkä onnistuis, mutta mistä sitä nyt sellasenki hommais :/ no, onhan se hyvä et mieskin saa osansa, jäähän mulle sitten potkut ja kaikki muut tuntemukset :heart:

t.tiipii ja "väiski" rv29+1 :heart:
 
Onpas mukava kun tuplamamma on ottanut uuden ketjun hellään huomaansa. Kiitos siitä :flower:

Tänään on muutenkin hyvä päivä. Neuvolassa paino oli noussut 400g/vko. JEI! Vähän jännitti astua puntarille kun edellisellä kerralla painoa oli tullut melkein tuplat tuohon tavoitteeseen nähden. Yhteensä alkaa olla kymppikilo kasassa. BMI lähtötilanteessa oli 19 joten ei kai tässä mitään hätää mutta kun tuntemattomatkin alkaa huomautella isosta mahasta niin vähemmästäkin näin ensikertalainen alkaa miettimään että onko se jo liian iso?! Pitää vaan yrittää antaa noiden kommenttien mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Pääasia että mahan sisällä oli kaikki hyvin. Palkitsin itseni ostamalla pari söpöä vauvan vaatetta ja hampurilaisen :whistle:

-Susa ja Ukko tasan 30
 
Kiitos Tuplamamma uudesta pinosta :flower:
Tietääkö joku mistä johtuu kylkikipu?Oikean rinnan alla kylkiluu järkyttävän kipeännä ollu nyt viikon verran.Inhottava tunne.
Kiva että oli hyviä neuvola kuulumisia teilä jotka käyneet neuvolassa.Mulla ois neuvola vasta kahden viikon kuluttua.Sitte se onki kahden viikon välein.
Mutta nyt täytyy taas mennä.
Mie ja poika 28+4
 
Tuplamammalle suuri kiitos uudesta pinosta :flower:

Voi luoja että miä oon tänään voinut pahoin :x Pönttöä ollaan halailtu ja muutenkin on kuvottava olo. Oiskohan syynä se terkkarin painelu kun yritti saada pikkuisen asentoa selville? Muutenkin oon huomannut huonoa oloa silloin kun pieni oikein innostuu potkimaan ja muljuamaan masussa. Kohta taitaa peti kutsua tätä äitiä ja toivon tosiaankin että huominen ois parempi päivä :kieh:

tuutilulla rv 31+4
 
Kiva tuplamamma, kun jaksoit laitella uutta pinoa. Uskomatonta ajatella, että minulla on kohta (huomenna) tasan 2 kuukautta laskettuun:whistle:

kotiäiti-1981 Mullahan on ollut tuota ihmeellistä kylkikipua lähes koko kesän ajan. Ensin ajateltiin, että se on vaan stressistä johtuvaa (olin jäämässä silloin kesälomalle), sen jälkeen masun kasvusta johtuvaa ja nyt viimeiseksi ehdoteltiin sappikiviä. :/
No koko kesänä ei kukaan ole oikeasti mitään loogista syytä keksinyt tälle kivulle ja periaatteessa missään ei ole mitään vikaa. Välillä se on kovempaa ja välillä ei tunnu ollenkaan. Mikään kipullääke ei siihen auta, joten sitä on vaan kestettävä. Kannattaa sanoa siitä neuvolassa, jotta he voisivat tutkia paremmin. En kyllä usko, että se on mitään sen ihmeempää.

Täällä on laiteltu tuota huonetta valmiiksi pikku hiljaa. On viimeisiä ostoksia kateltu. Tutteja ja tuttipulloja lukuunottamatta alkaa vissiin olemaan aikalailla kaikki kasassa. Sänky on vähän vaiheessa, kun tuleva ukki on hävittänyt siihen kuuluvat ruuvit ja nyt ei meinaa mistään kaupasta löytyä uusia :LOL: :headwall:
Väsymys painaa aika kovin, kun alkaa olla tylsää olla kotona. Mitään ei sinänsä voi tehdä, kun on nuo kivut, supistukset ja yövalvomiset, eikä kyllä jaksaiskaan. Mutta on tää kotonakin oleminen rankkaa. No onneksi tällä viikolla elämä palautuu ihan normaaliin rytmiin. Jospa tämä alkais helpottaa sitten.

Onks joku kuullut espoossa olevasta kaupasta, jossa myydään vähän käytettyjä lastenvaatteita ja -tarvikkeita? Joku Carusell tai vastaava. Sieltä kuulema sais tosi halvalla just ja just käytettyjä vaatteita tai jopa uusia jo "muodista pois olevia". Piti löytyä helposti googlella, mutta enpä löytänyt.

Mun mielestä parasta koko äippäpaketissa oli ne pallokuvioiset vaatteet. Tykkään noista retrovaatteista muutenkin. Nyytillä on paljon sinapin keltaisia pukuja yms vuodelta -70 jotain...

LillaStina ja Nyytti 31+1
 
Piti tulla heti tsekkaamaan uusi pino B) Kiitokset tuplamammalle!

Jäi vähän viime kuussa hiljaselle mun kirjottelut...mutta kaikki on kyllä kunnossa! Siellä lääkärissäkin tuli käytyä ja kaikki näytti olevan ok. Supisteluja (välillä kipeitäkin) on ollu ja siihen lääkärissä sano et jos jatkuvat niin pitäs välillä käydä näytillä et katotaan kohdunsuun tilanne. no nyt oon kyllä ottanutkin vähän rennommin et ei oo vaivannu.

Ens viikolla olis neuvolakäynti jospa se hb olis vihdoin noussu!! ei oo kyllä väsyttäny hirveesti enää..

Oli muuten jollain ihania kuvia vaatteista ja siitä sängystä! (en vaan muista kenellä)

yritän joku päivä päivitellä masukuvaa..
Vein muuten ite vasta tänään kelalle ne hakemukset..saattaa jokunen viikko kestää niiden päätösten kanssa..

Ihania vointeja kaikille!

Tinakenkätyttö rv 27+4 (OHO!!!)
 
Hei,

Kiitos minunkin puolesta tuplamammalle uudesta pinosta :flower: :flower:

Minun oli ihan pakko tulla sanomaan tuutilullalle että mene käymään tarkistamassa äitipolilla vauvan vointi jos olo on vielä huomennakin heikko. Olen pähkäillyt ja miettinyt tätä asiaa täällä koneen ääressä kun kirjoitit, että sinulla on huono / kuvottava olo ja päätin nyt sitten kuitenkin kehoittaa tarkistamaan vauvan tilanne. Pari viikkoa sitten meidän lähistöllä asuva rouva kertoi oman huonon kokemuksen tuosta kääntämisestä, mutta en halua tosiaan pelotella sinua, enkä siksi halua kertoa yksityiskohtia. Hänen lapsellaan on nyt kaikki hyvin, siinä mielessä selvisivät säikähdyksellä. Toivon että sinun huono vointisuus johtuu pelkästään mahan painelusta, mutta kantsii varmistaa asia jos olo ei ala kohenemaan huomiseen mennessä. :hug:

 
Huomenta!
Kiitos katjanna varoituksesta :) Ite en ois varmaan edes tajunnut huolestua vaikka tämmöistä en muista noissa edellisissä raskauksissa olleen. Pitää seurata oloa. Tänään kyllä tuntuu paremmalta jopa aamukahvi pysyy sisällä :D Ja pikkuinen vetää rumbaa taas minkä ehtii. Mikähän vauhtihirmu tuolla kasvaa?

Kuopus oli tosi rauhallinen masussa ja oli vauvaiänkin tosi kiltti ja helppo vauva. Yhtä rauhallinen kuin isi vieläkin mitä nyt ikää kuuluvaa uhmaa ym. on.Keskimmäinen taas tosi eläväinen mahassa ja poika olikin tosi itkuinen ja levoton vauvaiän. Vieläkin kuin tuli ja leimaus koko sälli (6v), äitin poika. Toivottavasti tuo ei kerro tän tulevan luonteesta |O :) Mies sanoikin että jos sieltä tyttö tulee niin laitetaan suosiolla Justiina nimeksi kun mun luonteen pieni perii kumminkin :ashamed:

YOdottaja kaikki aiemmat ovat ulos tulleet sukanvarret apuna että eiköhän tämäkin samaan sukkakastiin mene :D Mitä sitä hyväksi havaittua muuttamaan ja siinä vaiheessa se on mulle yks ja sama miten ulos tulee ja missä asennossa ollaan kunhan vaan äkkiä ohi menee ;) :D

Ainut mikä tosiaankin mietityttää on istukka. Keskimmäisen aikaan minut jouduttiin nukuttamaan ja istukka irrottamaan käsin. Kuopuksen synnytyksessä sain kaikki mahdolliset istukkacoctailit ym mutta meinasi samoin käydä. Irtosi viimeisellä painalluksella tasan tunnin päästä kuopuksen syntymästä. Kuinhan käy nyt :/ Se painelu kun on aikasta ilkeän tuntuista :kieh:

tuutilulla rv 31+5 Tulis jo viikot täyteen!
 
tuplamammalle kiitokset uudesta pinosta :flower:
täällä on vaan löhöilty...
silti tulee aika tiuhaan supistuksia:(
tiistaina katsovat uudelleen tilanteen,toivottavasti nyt pysyis kiinni eikä enempää pehmenis paikat.
meillä on melkein kaikki vauva hommelit vielä laittamatta...
sänky on tuotu ja jotain pientä tarpeellista tavaraa.
vielä olis paljon laitettavaa.
hui kun on turvonnut olo :x
tuosta mahan kohdalta inhottava turvottava tunne,joo vaikee kuvailla :LOL:
vauva potkii ja melskaa tosi ahkerasti :heart:
mies ei oo kovin monesti kerennyt kokeilla potkuja ja pyörähdyksiä,heti vaavi menee karkuun kun toinen laittaa käden mahan päälle...
lähdenpä tästä aamupalalle,hauskat päivänjatkot kaikille ja voikaa hyvin :wave:
 
aurinkoista huomenta!

ja kiitos tuplamammalle uudesta pinosta :)

täällä näkyy taivaalla outo valoilmiö..aurinko paistaa kahden sateisen päivän jälkeen..

isäntä lähti tyttöjensä kanssa visulahteen päivän retkelle,ja minä saan olla rauhassa :D melkein koko päivän..menen iltapäivällä hakemaan omat tytöt leiriltä ja isäsä luota pois ja käyn samalla moikkaamassa tulevaa kummitätiä ja setää..ja kattomassa heijän hulppeata omakotitalo projektiaan :whistle:

viimeyönä vaavi veti masussa tosiaankin ympyrää,ja aamulla kun tunnustelin että missä oikein vunttusen pää on,(kun ennemmin tuntunut ylämahalla) niin nyt se löyty tuolta oikealta kyljestä,ilmankos vasempaan kylkeen niin voimallisesti potkiskeli. :)

huomenna olisi sitten neuvola,saapi nähdä miten masu on paisunut..
tuutilulla minulla oli kahteen viikkoon masu kasvanut ed.neuvolakäynnillä 3cm.eli 24cm,ja ed kerrella oli jo 27cm..
ja kun meikä ei mikään hongan kolistaja ole,niin tuntuu että sitä masua sitten on.. :whistle:
mutta kun istun niin tuntuu että sitä masua ei näy ollenkaan..samanlainen massukka oli tytöiltäkin.
minullakin oli eilen todella kuvottava olotila,en tiedä mistä lie johtunut,sanoinkin isännälle että onkohan joku mahatauti tulossa,mutta kyllä se siitä sitten meni iltapäivällä ohite.
liekkö nuo muutamat herneet risoton joukossa tehneet sen huonon olon..en tiiä.

mutta nyt viemään pyykit ulos kuivamaan.

niinukka ja vunttunen 30+5
 
Hieno pino Tuplamamma, kiitoksia! Ei minulla oikeastaan mitään asiaa, kunhan aikaani kulutan :)

YOdottaja, mä listasin esikoiselta ammeen toivomukseksi, kun saliin pääsin olisin polttaa koko ammeen ja kaikki mahdolliset kalusteet, se kipu oli niiiiin valtava, että kunhan vaan käytin aikani sängyssä maaten, kaikki alimpaan helvettiin huutaen ja verenpainemittareita viskoen :LOL: :LOL: Taisin mä jossain välissä niitä sukkia repiä, mutta mitäpä en olisi repinyt :) Mutta esim sisko on sanonut ammeen helpottaneen. Minä halusin vaan maata ja kärsiä. Mutta aika kultaa muistot, taas ollaan samaan paikkaan menossa ja ihan iloisin mielin. Parin viikon päästä on synnytystapatutkimus ja toivon silti kaikkien tuskien jälkeen että voisin synnyttää taas alakautta, ei leikkaukset oikein innosta...

Mä oon huutanut ahkerasti värikkäitä unisex vaatteita huutiksesta, eilen pesin vauvan vaatteet ja tajusin että kaikki on tylsän valkoista tai vaaleaa

:| Niinpä pistin huutoon vihreää, ruskeaa ja luumua :) Sopii sekä tytölle että pojalle :heart:

Voi että kun alkaisi pian äitiysloma, esikoinen raukka joka aamu pyytää ettei tarvisi tarhaan mennä :'( Äidin sydäntä särkee viedä toinen sinne joka aamu, ihana saada toinen kotiin odottamaan uutta vaavia.

Topsy 28+2
 
Huomenta!

Tänään alkaa viikko 31. Ja äitiysloman alkuun on kuukausi ja 2 päivää. Vähänkö jo odotan sitä! Alkaa olemaan hieman raskasta tämä oleminen. Yöt alkaa olemaan rasittavia, kun ei oikein löydä hyvää asentoa, tulee heräiltyä muutenkin vessaan noin 3 kertaa yössä ja nyt sitten vielä paikat niin piru kipeät kun kyljet puutuu. Töissä sentään olen jaksanut olla ja ihanaa toisaalta että on kaksivuorotyö, niin saa välillä nukkua pitkän aamulla. Kuten tänään. Ultraan pitäisi mennä vielä ensi viikolla, hauskaa kuulla lääkäriltä jonkunlaista painoarviota vauvasta. Neuvolakin on ensi viikolla, onneksi oma terkkari on sillon tullut lomalta, niin voi kysellä kaikkia asioita mitä taas kahden viikon aikana on mieleen tullut.
Kovin odottelen sitä äitiyspakkauksen saapumista...Kolmatta viikkoa mennään, eikä mitään ole kuulunut. Kai se on tämä kesä-aika joka sitä hidastaa...

Masussa voidaan hyvin. Supistukia ei pahemmin ole tullut, pelkästään niitä harjoitussupistuksia tuntuu lähes päivittäin, mutta ne eivät ole yhtään kivuliaita. Vauveli muljaa aina ilta-aikaan ennen omaa nukkumaan menoa aika reippaasti, mutta minusta se on vain hyvä, sillä sitten tietää, että siellä on kaikki kunnossa.

Hyviä vointeja kaikille !

elza ja Jermu 31+0

 
Eilen kävin siis. Kova puhuttelu tuli neuvolan tätiltä.. :ashamed: mulla kun ollu supistuksia koko ajan vaan enemmän ja enemmän, ei tosin kipeitä edelleenkään. Nyt sanoi et supistukset ON otettava tosissaan ja nyt on ehdottomasti jätettävä kaikki ylimääränen touhu pois ja alettava lepäämään. Jos ei supistuksia saada levolla kuriin niin kuulema sairaala makoilu edessä loppu raskaudesta... ei saisi tämän neuvolan tädin mukaan tässä vaiheessa näin paljon supistella.
Ja ehdottomasti HETI jos tulee supistuksiin tuntemuksia(kipuja tms.)niin soitto neuvolan lääkärille tai äippäpolille niin tarkistavat paikat.

Viimeksi on katottu pari-kolme viikkoo sit paikat jotka oli kiinni ja kiinteet jne...mut ton jälkeen lisääntyny supistelut huomattavasti ja seuraava lääkäri ois normaalisti vasta rv 36...
Muuten kaikki hyvin, painoo tullu 557g/viikko, sf mitta 26,5cm, verenpaineet 112/62 ja niin pois päin.
Vauva oli neuvolassa raivotarjonnassa mut heitti kuitenkin illalla ittensä taas ympäri, et istuskelee tälllä hetkellä.

Nyt siis vaan lepoa, lepoa ja lepoa...kauppareissutkin autolla täytyy tehdä.
Saas nähdä mitä tuo 2v3kk tykkää äitin lepäilystä... :$

Mutta joo, supistella EI saa enään näin paljon ja vauva EI saa syntyä vielä, tota se painotti mulle :)

yksäiti+ hippu rv 30+3
 
Moikka vaan kaikille :wave: Ootepa paljon saaneet tekstiä jo aikaseksi..

Huudelkaa sit kovaa jos joku päivitystä vaativa hommeli meinaa vallan unohtua..

Moni on täällä ihan kauheasti häärännyt noiden vauva tavaroiden kimpussa ja saanut kohta jo kaikki valmiiksi..mulla on vielä öh, aika tavalla kesken :ashamed:
Mutta jos tällä kertaa sais kaikki valmiiksi kuitenkin ennen vauvan syntymää..tyttöjen kohdallahan kävi niin, että koska syntyivät rv 33+3 niin eipä mulla ollut vielä paljon mitään valmiina..
Aika hurja muuten ajatella, että viimeksikin oli lokakuisten odottajien pinossa v05, mutta vauvat syntyivät jo elokuussa.Toivottavasti nyt ei käy niin.Enkä mä usko että käykään.

Mä olen täällä nyt koittanu välttää kaikkea hyvää ja vettä olen juonut runsaasti, jos vaikka huomisessa puntarikontrollissa ei olis paino niin paljoa noussut:whistle: Musta tulee muuten ihan norsu, ennen kuin vauva syntyy.

Tuo synnytys täälläkin vähän jännittää.Hassua muuten sekin, että mä olen ensisynnyttäjä,kahden lapsen äiti jolla toinen raskaus :D
Juu, mutta mä olen sitä miettiny kun mulla on toi sektio haava tossa ja istukka on kasvanu etuseinämässä.Olen kuullu että istukka kasvaa helposti siihen vanhaan arpeen kiinni,auts ja sit se ei tietty irtoo millään :/
Ja tottakai mä jänskään myös sitä, että kaikki menisi hyvin koska tyttöjen syntymä oli semmonen kauhukokemus..mulle sanottiin että jos a-vauvan vedet ois menneet kotona niin mitään ei olis ollu enää tehtävissä siinä vaihessa kun oisin päässy sairaalaan. :'(
Nyt ei ole tietenkään sama homma, kun vauvojakin on "vaan" yksi ja ihan normaali raskaus on ollut, mutta kyllä noi silti pistää miettimään..

No joo, eiköhän sit tullu masisteltua tarpeeksi..

Meidän pirpanat lähti äsken isukin kanssa pyöräretkelle, meillä on semmonen kärry jonka saa pyörän perään ja tyttöset rakastaa siellä köröttelemistä ihan hulluna..saas nähä kuin pitkän lenkin heittävät.
Jospa menis jatkamaan noita hommeleita..jäi vähän kesken kun piti äkkiä kipasta koneelle kun tuli hetlen hiljaisuus meidän huushollissa :D

Tuplamamma+masupörriäinen 31+4
ps.on muuten aika kova liikkumaan tää meitin tulokas..ihan paha olo välillä tulee siitä möyryämisestä ;)
 
Hei,

Ihana kuulla että tuutilullalla olo on jo parempi =) Hieman pisti hirvittämään kun kerroit tuosta teidän tuli ja leimaus pojasta. Mulla on kans vähän sellainen kutina, että tämä tuleva vauva on sellainen myös. On nimittäin kans melko eläväinen pikkuapina masussa :) Jotenkin minua on jo alkanut pelottaa vauva aika kun kokonaiset yöt menee taas hetkeksi katkolle. Meillä tyttö oli ihan erilainen jo masu aikana ja vauvana tosi "helppo", söi ja nukkui hyvin.

Neuvolassa oli kaikki ok, eikä paikatkaan ollet yhtään auenneet eikä edes pehmenneet, vaikka noita suppareita tuleekin aika usein. Lääkäri lupasi käydä vielä kävelylläkin ja muutenkin saa touhuilla normaalisti oman voinnin mukaan. Painoa minulla on tullut nyt yhteensä 7kg ja siitä lääkäri meinasi että aika on vähän :/ Omasta mielestä ihan riittävästi kun ottaa huomioon, että lähtöpainokin oli 10 kg enemmän kuin tytön odotuksen alussa. Kohdunpohjan korkeus oli 26cm.

Minua ei synnytys jännitä oikeastaan yhtään vielä. Edellinen meni ihan kohtuudella ja varmaan siksi ei pelota tämäkään. Vaikka jokainen synnytyshän on omanlaisensa ja eihän sitä tiedä mitä tällä kertaa tuleman pitää:eek: Minä en ole mitään toiveita esittänyt synnytykseen liittyen enkä edes tiedä mihin niitä voisi esittää. Varmaan niihin papereihin olisi pitänyt jotain toiveita laittaa jotka tänään palautin neuvolaan ilman ainuttakaan toivetta :whistle: Näin paljon minä olen perillä näistä asioista :headwall: ...Olisin halunnut kyllä toiveisiin ainakin epiduraali puudutuksen laittaa.

Meillä on iskä lähtenyt käymään päiväseltään reissussa ja tulee vasta illalla kotiin, joten meillä on "tyttöjen päivä" esikoisen kans ja ajattelin että lähdetään tästä vähän kaupungille humpsuttelemaan:D :D

Aurinkoista ja mukavaa päivää naiset!

Katjanna ja pikkuapina 28+2
 
Ai että minuu potuttaa |O Ostin eilen cittarista sideharsoja vauvaa varten. Paketissa 6 kpl/ liki 13?. No sain vinkin että anttilassakin niitä on ja halvemmalla. Käväsin kattomassa ja kuinka ollakkaan, 12 kpl/ 11.90? :headwall: Ois pitänyt eilen tuo tietää :/ Ostin sieltä myös vauvaa varten flaneliliinoja. Värillisiä ja pikkuisen isompia kuin sideharsot. Tarjouksessa keltasävyiset, 5kpl/pkt ja 5?. Normaali hinta 14.90?. Vihertäviä ois paketissa ollut 6 mutta hinta oli normaali. Ai niin ja pyllyn pesua varten tarttui 6 pyyhettä (40x60) 10?. Myytiin paketissa.

Vielä puuttuupi voiteet/rasvat, vaipat, muutama pullotutti ja perustutteja lisää ja tietysti korviketta varalle. :) Ja puuttuuhan se pienokainenkin sylistä :D

Viime viikolla löysin muutes kirpparilta siistit emmaljungan tuplarattaat 20?:llä. Renkaat meni vaan vaihtoon ja nekin löytyi yksistä rättirattaista. Nuo on jotkut matkaratas tyyppiset. Ajattelin ihan ens kevättä. Kuopus on sen verran pieni kokoinen että poitsun voi rattaisiin hyvin laittaa... Ja kun halvalla sai :ashamed: Ja kun noita hyökkäysvaunuja meiltä ei muutenkaan löydy useampia :whistle: 2x yhdistelmät (toiset meni kyllä mummilaan), matkarattaat, 2x rättirattaat, jotkut esikoisen vanhat sateenvarjorattaat ja nyt nuo tuplat. Hamsteri on taas vauhdissa :D
 
Ihme päätös tuli..
Sain siis vihdoin äippäraha-päätöksen. EI hyväksyttykään työtulojen mukaan (2006) vaikka esitteessäkin siitä mainittiin.. Ja päiväraha vaihtelee eri kuukuausina :eek: Miks en muista noin sekavasti menneen edellisessä.. sillon sain muutenkin paljon paremmin.. Kyllä potuttaa, vaikka en sentään minimiä saa.

Mä en enää kohta liiku mihkään, jalkaan sattuu, masuun sattuu.. kävelen kun etana, hitaasti.. harmittaa oikein. Alkaa olla olo, että syntys jo. Eikä tää tästä parane, päinvastoin. Maha on iso ja saan kuulla siitä aikas tiuhaan..
Nyt on semmonen peruspotutus päällä kaikesta, ukkokin lähti viettään omaa lomaa kaverinsa kanssa. Koskahan mä pääsisin???

-Vilma ja Lahja rv29+5-
 
mul ollu ny tänään sellanen olo,et menis se aika jo nopeemmin...en jaksa enää odottaa....ny jo välil niin tukala olo,et mitenhän sitä jaksaa vie muutaman kuukauden :( haluaisin jo sen pikkusen syliini....ääähhhh....ei mul kyl esikoista odotellessaan tälläst oloo tullu...onko muita???
mulle ei varmaan tuu sellast oloo,et aika loppuis kesken eikä kaikkee kerkiäis tekeen tai jotain :LOL: kunhan se aika ny vaan menis nopeesti....sit ku vauva syntyy nii sais taas hidastua toi ajan kulku :D
mut joo..ongelmia kaikilla =)


http://lilypie.com]
[/url]
 
kiitoksia tuplamammalle uudesta pinosta :)
hui,kamalaa ajatella että huomenna sitten alkaa rv 30+... 3/4 osaa raskaudesta jo läpikäyty vaik tuntuu et vastahan se testi näytti plussaa.
synnytys rupee jänskättää ja se että osaako sitä sitten edes hoitaa sitä pientä kääröä.. iikh,mihin sitä onkaan ryhtynyt :)
onkos muilla jo hirmu isot masut? musta kun tuntuu että mun masu on tooosi pieni.. sf mitta kyllä oli viimeks neuvola käynnillä 2 viikkoa sit 27,mut kyl tää masu silti pieneltä näyttää.
noh,onpahan itellä helpompi olla =)
viikon sisään pitäis tulla äitiyspakkauskin.on sitä jo odotettukin. :)
 
nytpähän tiedän miten elää ...
Lapsen 'isä' soitti ja valitsi vaihtoehdoksi isyydestä lipeämisen , esitin muutakin. Itkettää ja surettaa lapsen puolesta. :'( :'( :'(
Vaikka aipä tämmöisestä miehestä iloa olisi lapselle, pettymyksiä vain.
ja toisaalta hyvä että on asia selvillä ja voi rakentaa elämää sen mukaan , haaveilematta turhia.
Silti
Suuri suru vauvan puolesta . :'(

Vaikka enpä kai mä muuta odottanut ... ihemitähän ei tapahdu . Kylmä ihminen on kylmä vaikka nuotiossa paistais tai miten motivois, juttutais, kärjistäis.
tarkensin vielä puhelimessa, että oikeastiko olet tätä mieltä.

clip, minkä mies valitsi - ainoa hinta hänelle tästä isovanhemmuuden edistäminen:
***************
- Ei velkataakkaperintöä, eikä kiusantekoa Sinulta taloudellisissa asioissa lapselle .
- Ei velvoitteita rakkauteen, lämpöön tai lapsen tapaamiseen Sulle.
- Mulle ja vauvalle lupa (ja sun suopeus) olla yhteydessä sun vanhempiin isovanhempina ja lupa antaa tietoja lapsesta ja hänen kehityksestään isovanhemmille. Lähettelisin kuvia, kirjeitä vauvasta - tavattaisiin jne . - mua ja vauvaa voisi käydä katsomassa ... ja tietty toisin päinkin.
- Kertoisin lapsen syntymästä vanhemmillesi, veljellesi yms, kutsuisin heidät ristiäisiin, merkkipäiville yms - sulla ei olisi näitäkään velvoitteita. Haluttaessa veljesi tms voisi olla vaikka kumminakin vauvalle , jos heillä on sydämessään sellaista lämpöä.

Eli en vaivaisi Sinua noilla edelläkuvatuilla tapahtumilla, ristiäisillä, synttäreillä yms. ja tiedoilla vauvasta. En myöskään vaivaisi Sinua tiedoilla lapsen syntymästä tai kehityksestä. Saisit tehdä töitä rauhassa ja viettää vapaata poikamieselämää, ilman lastasi.
En tunnustaisi siis isyyttäsi nyt viranomaisille.
***************

-papu &viola auroora Rv 30+1
 
Hei vaan kaikki!

Tuplamammalle kiitokset uudesta pinosta!

Sokereita käytiin seuraamassa vuorokausi, ei ne nyt niin pahassa jamassa onneksi ole. Tiukka ruokavalio vaan ja kaksi kertaa viikossa oma seuranta. Parin viikon päästä taas näytille, ultraavat ja katsovat ettei kirpusta pääse kasvamaan jättiläistä. Nyt sillä oli painoa n.1,3 kg, ilmeisesti ihan hyvällä mallilla.

Hitto siellä oli tylsää! Ruokailua ja verikokeita tiukassa tahdissa, muuten oltiin vaan jouten. Ensin ajattelin että kiva kun ei tartte töissä pönöttää, mutta lopux oisin jo maksanut että oisin saanut olla töissä. Ei sitä ihminen ole koskaan tyytyväinen :LOL:

Nyt on kuitenkin työt vähäksi aikaa tehty. Kesäloma alkaa viikonloppuvapaalla ja siitä sitten mammalomalle. Vähän oli haikeeta lähteä töistä, mutta kyllä ihan hyvään saumaan poisjäänti tuli. Kyllä on vaan paikat työpäivän jälkeen niin kipeet ettei sitä ois enää jaksanut.

Mua on jotenkin noissa lääkäreissä ja neuvoloissa ruvennut ärsyttämään toi pelottelu. "Joudut sinne makaamaan viikkokausiksi, kyllä kohta insuliinille joudut " jne. Nyt se lääkäri keksi että tollahan on verenpainetta, varmaan iskee lääkkeet kohta kouraan! Neuvolassa ne ei ole niinkään siihen puuttuneet vaikka vähän koholla onkin.

Noh, lauantaina tule viikkoja 30 täyteen, ei ole enää pitkä aika...eiköhän sen ajan seiso vaikka päällään ;)

Vointeja kaikille!

Kiisumirri ja (vielä) kirppu 29+5 :wave:
 
Hei,

Voi kökkö, että alkoi ottamaan päähän YOdottajan puolesta lapsen isän käytös :headwall: Ehdin jo tuossa aikaisemmin elätellä toiveita että jos tämä mies sittenkin haluaisi nähdä tyttärensä kun kuitenkaan ei ilmeisesti mistään ihan poikasesta ole kysymys. Jos isä olisi nähnyt Viola Aurooran, niin tyttö olisi voinut hurmata omalla suloisella olemisellaan isänsä ja kietaista aika äkkiä miehen pikku sormensa ympärille. Noilla pienillä tytöillä kun on tapana hurmata miehet ensi näkemältä. :heart: Tiedän tuosta meidän tytöstä kun on isälleen niin mieluinen kuin olla saattaa :heart: :heart: Toisaalta kun Viola Aurooran isä näyttää olevan tuollainen tunnevammainen ukko, niin parempi kun pysyykin poissa sekoittamasta kuvioita...Uskon että sinusta tuntuu surulliselta tytön puolesta, mutta onneksi sinulla itsellä on aivan ihailtavan positiivinen asenne elämään :flower: Toivottavasti isovanhemmat nyt kuitenkin haluavat osallistua lapsenlapsensa elämään. Voimia sinulle :hug: Asioilla on kuitenkin tapana järjestyä mitä parhain päin vaikka aina ei siltä tuntuisikaan. :ashamed:

Katja
 
Piti käydä oikein kahta pinoa lukemassa :) . Tuutilullalla aivan ihana pinnasänky :heart: ! Mua kiinnostais nähdä myös poikien sängyt... Ja kivoja retrovaatteitakin oli, en muista kellä :ashamed: .

Kiisumirri sulla kun noissa sokereissa häikkää ja oikein sairaalassa olet käynyt, niin millaisen tiukan ruokavalion sait? Mistä olet kaikista tarkin ja mitä ehkä kuitenkin joskus syöt? Minä oon nyt jättänyt pois kaikki pullat ja muut sellaiset (tosin joskus kylässä varmaan voin hiukan ottaa), karkkeja olen syönyt vain pari viikon aikana (!!!), koitan välttää vaaleata leipää, mutta kyllä sitä joskus syön. Myös makaronia en aio juuri syödä ja mehuja ja limsoja en juo ollenkaan. Hedelmiä olen koittanut lisätä ruokavaliooni. Mitäs muuta? Tai johan tässä kai jo onkin?

Vauvan nukuttamisesta olette puhuneet, minä olen aina ensin pitänyt pinnasängyssä vaunukoppaa. Nyt vielä kun on uudet vaunut vauvalle, tuo vanhan vaunukopan pitäminen on entistä helpompaa :) . Patja on ollut molemmilla sama, kakkoselle ostin patjan päälle uuden petarin. Nyt kyllä mietin, josko menisi tuolla vanhalla petarillakin, se on musta kuitenkin melkein kuin uusi? Aina petarin päällä olen pitänyt vielä sellasta froteemuovia lakanan alla, että jos pieniä pissoja on sänkyyn päässyt, niin petariin asti eivät ole ehtineet saati patjaan.

Hirmuisesti täällä osa laittanut jo vauvalle kaikkea ihan valmiiksi!! Minä taidan olla hitaimpien joukossa! Jotain vaatteita pessyt, mitään muuta en ole tehnyt. Enkä aio varmaan vielä hetkeen tehdäkään :whistle: :ashamed: . Jotenkin tuli silti huono omatunto, että pitäskös munkin jotain... Ainakin nyt jos kelit paranee, pitää pestä istuimen kankaat, samoin vaunuista kaiken minkä saa irti, täytyykin muuten myös tuosta vanhasta vaunukopasta ottaa kaikki irtoava, jos sitä kerran sänkynä ensin pidän. Saapa nähdä, luulen, että me laitetaan esim sänkyä vasta aikasintaan 2vko ennen la, ellei sitten muuten ala näyttämään, että vauva syntyisikin aiemmin. Sitä ennen en varmaan vaatteitakaan ala hoitopöytään laittamaan...

Mitähän muuta täällä oli, mitä piti kommentoida. Ainakin YOdottajalle66 paljon voimia. Parhaasi olet ainakin yrittänyt!

Minulla on istukan kontrolliultra nyt takana ja jeppulis jee, enää ei ole estettä alatiesynnytykselle =) . Heh, niin mukavaa touhua kuin se onkin... Sukat kestää kyllä ;) , joku kun sitä mietti. Ja amme on hyvä rentouttaja, vaikka ymmärrän senkin, että hirmu kovissa kivuissa ei ole kiva kärvistellä missään muualla kuin siinä pedillä, eikä siinäkään ole mukavaa :/ . Auuu, parempi olla miettimättä!

Tuutilulla mulla aivan samat ajatukset ja "pelot" tästä vilkkaasta asukista. Mä uskon siihen, että millanen vatsassa, sellanen synnyttyäänkin. Mielenkiintoista sitten vaihtaa kuulumisia, kun vauvat ovat syntyneet. Että millainen melskaaja kelläkin ja kuka saa olla tyystin rauhassa tyytyväisen vauvan kanssa B) .

Ei tänne sen kummempaa, olo vaihtelee, välillä oikeinkin hyvä ja sitten välillä ärsyttävän väsynyt ja muutenkin huono. Vaikka olo olisi huono ja väsynyt, en yleensä jää makoilemaan :p . Terveellistä voisi olla sekin. Minulla muuten kanssa mielestäni pieni maha, vaikka sf mitta olikin varmaan hyvin paljon samaa, mitä täällä monella muulla. Itse en siis ole kokenut tuota millään tavalla isoksi, välillä kyllä tietyissä asennoissa esim hankala istua mahan takia, mutta muuten tuo tuossa menee hyvinkin.

Kesäistä elokuuta kaikille, toivotaan, ettei se syksy vielä tule :wave:
 

Yhteistyössä