***LOKAMASSUJEN ELOKUU***

yksäiti84 Äitiyspolilla/synnärillä ottavat semmosen näytteen josta näkee onko lapsvettä vai ihan vaan runsasta valkovuotoa.
Kannattaa ehdottomasti kävästä jos epäilyttää, jos sulta lirahtelee lapsvettä niin on aiheellista tarkkailla tulehdusarvoja.
Näin mulle informoitu :wave:

Nyt vaan joku rohkeasti aloittamaan syyskuunpinoa ;)
 
Tuutilulla
Sama täällä! Minä kans haluan että vaatteet on suurinpiirtein samaa sävyä, eikä tyyliin vihree paita, keltaset housut ja punaset sukat :eek:
Mies saattaa siihen lisätä vielä vaaleenpunasen takin, kirjavat lapaset ja mustat Kontio-kumisaappaat. Sitten ne sukat on vedetty nivusiin asti housunlahkeiden päälle, paita on nurinpäin ja ulkona 20 astetta lämmintä. No ehkä hieman liioiteltua mutta tonne päin :LOL:
Mies ostaa ihan hyviä vaatteita itse ja niitä on riittävästi mut sitten se kuitenkin pitää niitä vanhoja missä puseron kainalossa on reikä, saumat kiertää, on nukkaa ja aina sukista löytyy vähintään yksi reikä tai ne on eriparia! Mä en voi ymmärtää, miten se voi olla joskus niin tumpelo!!! :kieh:

Milli
Mulla oli ed. elämässä kanssa sietämättömät appivanhemmat. Yököttää vieläkin kun joskus harvoin satun näkemään niitä.
Ajattele vaan omaa ja perheesi parasta ja jätä anoppi huomiotta. Sen vahinkohan se on kun ei tuleva vauva sitten mummoa siedä tai pelkää kuollakseen vierasta ihmista.

Topsy sai sitten mun niskakarvat pystyyn |O
Ens kuussa jo!!! Kauhistuttavaa!!!
Meillä mies ei muuten osaa taikamukin venttiiliäkään laittaa paikoilleen niin, ettei se vuotais. Samoin kävi noitten Mamin koliikkituttipullojen kanssa =)

Yodottajan turvakaukalo on IHANA! Tahtoo myös! Toisaalta, mitäpä sitä kahdella uudella tekee :ashamed:



 
Mileko onkohan meijen ukot sukua toisilleen :LOL: Tuli vaan noista sukista mieleen ja uusista vaatteista jotka lojuvat kaapissa kun ne vanhat vaan eksyy päälle :whistle: Miä kun motkotan sukista että joutais jo roskiin niin ei, ne on kuulemma projektisukat :eek: Olevinaan aina joku homma kesken :D Viime viikolla oli varmaan iskenyt päänsä johonkin kun uusia sukkia ilmestyi kaappiin, tosin niissä on vieläkin laput kiinni :headwall:
 
Tää tuntuu nyt olevan menoo...tai en sit tiä... Pari tuntia nyt supistellu 2-5min välein eikä panadoli tai mikään muukaan helpota...
Synnäriltä sano et oot kotona niin kauan kun pystyt ja sit sinne...kun eivät enään estele.

Saas nähdä loppuuko vai ei..tällä hetkellä ei siltä vaikuta. Nyt suihkuun jos auttas. Mummokin tuli just meille onneks.

yksäiti+ hippu rv 34+5
 
yksäiti84 sullahan taitaa olla jo tosi kyseessä, onnea matkaan ja ilmottele kuulumisia heti kun pääset suraavan kerran koneelle! :heart:
iiiik, tuntuu tosi jännittävältä kun meidänkin "porukka" alkaa jo synnyttämään! :D
 
Voi kun mua alkaa jännittää. Täällä ollaan hengessä mukana. Pidäthän meitä ajantasalla vointisi mukaan. Alkaa tuntua todellisemmalta toi omakin synnytys vaikka edelleen uskon olevani viimeinen joka poksahtaa (negatiivinen pessimisti)

Kävin siellä Lindexillä. Oli taas tästä palstasta hyötyä. Ois menny muuten ohi tuo ota 3 maksa 2 tarjous. Ruskeista puvuista ei ollu kyllä enää pieniä kokoja. Ostin sit sinisen viimevuoden mallin kun sain 12 eurolla. Harkitsen kyl vielä et vaihtaisin sen samanlaiseen pussiin kun yodottajalla. Voi kun mä en osaa päättää!!! :headwall: Mulla oli niin selvä visio siitä mitä etsin. Isot on taas murheet :LOL:

Kokoajan tekis mieli mässyttää jotain mut maanantaina punnitus joten pitää yrittää skarpata - niinkuin se enää mitään auttais. Vaavikin onneks alkoi melskata. On nykyään niin rauhallinen tapaus että meinaa huolettaa välillä. Onkos kellään tietoa onko mahallaan olo kielletty jos se ei tunnu pahalta? Onnistuin viimeyönä jotenkin nukkuu mahallaan. Tuleekohan meille littee vauva... :ashamed:

-Susa ja Ukko 34+3
 
susa79 musta tuntuu että minä olen se "viimenen pulla uunista ulos".
mulla ei ole ollut edes harjotussuppareita varmaan 4-5 viikkoon!
norsun odotus kestää monta vuotta.... :whistle:
(vaikka ei mulla kyllä vielä mitään hinkua ole sinne synnyttämään, mutta vaikka ens kuun alussa heti ois mukava....ainahan sitä saa toivoa) :headwall:

tiipii ja "väiski" rv33+4 :heart:
 
yksäiti84 Oi että! Pidetään peukkuja ettei ihan vielä syntyis mutta jos tosiaan niin käy niin onnea matkaan mielettömästi :hug: Onneksi pienellähän oli kokoa jo yli 2kg. Meille heti sitten kertomaan kuulumiset kun pystyt :D Täällä jännityksellä ootetaan. Ja onnea matkaan sekä äidille että pienokaiselle :hug:
 
Hei,

Yksäiti, Minulla tihuutteli Annin odotuksen aikaan lapsivettä noin puolta viikkoa ennen synnytystä (n. 37 viikolla ). Mainitsin asiasta neuvolassa ja sain sieltä kotiin sellaisia liuskoja joilla mitattiin värin perusteella oliko lapsivettä vai jotain muuta. Muistaakseni se liuska värjääntyi violetiksi jos oli lapsivettä ja niinhän se mulla meni violetiksi eli oli lapsivettä mitä valskasi. Sitä lirahteli housuun niin, että sen ihan tunsi kun housut kastui. Eikä siitä mennyt sitten kauankaan kun illalla irtosi limatulppa ja siitä seuraavana yönä meni lapsivettä ihan niin paljon, että lattiat ja sänky kastui. Jouduin sitten osastolla makaamaan muutaman yön ennen kuin käynnistivät synnytyksen. Synntys ei siis minulla lähtenyt itsestään käyntiin vaikka sitä vettä menikin. Meillä tyttö syntyi viikolla 38.


YOdottaja, Minun vauvalla taitaa olla samanlainen toppapussi kuin sinunkin. En saanut kunnolla kuvasta selvää, mutta Lindexiltä ostettu, valkoisen värinen ja edessä pöllön kuva. Tänään siis kävin tuon pussukan ostamassa ja oli viimeinen kappale jonka hyllystä nappasin. Meillä ei välttämättä olisi ollut edes tarvetta tuollaiselle, mutta kun oli niin syötävän suloinen että oli ihan pakko hössöttää:whistle: Ja toiseksi ajattelin, että se mun huutonetistä ostama 68 cm toppapuku on vielä aika iso lokakuussa syntyvälle vauvalle.


Meillä mummut ja papat suhtautuu aika neutraalisti vauvan tuloon. Lapsenlapsia on molempien puolelta jo ennestään eivätkä kamalasti hössötä. Molempien puolelta kyllä kovasti tykkäävät lapsenlapsistaan ja ottavat aina jos heillä itsellä ei muuta suunnitelmaa ole hoitoon hyvinkin mielellään. :) Iso apu noista on aina tarpeen vaatiessa ollutkin. Anoppi varsinkin on ihana kun jaksaa leipoa ja touhuta tytön kans ihan omasta tahdostaankin. Minun oma äiti on vielä työelämässä ja sen puolesta ei ihan niin aktiivinen/jaksavainen ole.

Mukavaa lauantai iltaa.

Katja ja Einari 32+4 :heart:
 
lhs
Huh! Mä arvasin, että yksäiti on kohta synnärille matkalla, tänään pyöri mielessä päivällä (minäkö koukussa palstaan :LOL: ), että varmaasti mikä hetki hyvänsä hän ilmoittaa, että tuli lähtö! Paljon tsemppiä ja onnea matkaan, jos nyt lähtö tuli, toivotaan että vauvelilla on jo painoa kertynyt hyvin :)

Minä se varmasti taas kärvistelen viimeisten joukossa..Varoitan jo valmiiksi, että alan vajota epätoivoon melko ajoissa, kun olo on taas surkea :(

Minäkin voisin syyskuun pinon ottaa hoitooni, mutta olen niin onneton koneen kanssa, että minulta jäisi kyllä päivitykset sitten hoitamatta, kun noita vauvojakin alkaa kohta ilmaantua, niin en taida hommaa hallita..
 
Onko keneläkään muulla ollut tälläistä olen 8 viikkolla raskaana ja minulla on 2 kertaa tullut hieman vaaleanpunaista vuotoa ja lääkärissä sanotiin että mulla on kohdun suulla verta.. huolisani olen ja sitä vuotopaperiin kun pyyhin ja toisella kertaa tuli hieman siteseen :eek:
 

Yhteistyössä