***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

Paljon onnea teille pikkuisten johdoista :hug: :flower:

Saas nähdä milloin sitä itsellä tulee se aika, mulla vaan semmonen tunne jotenki että yli tietty menee... vaikka alkaa tää jo olla semmoista että... olen koettanut siivoilla kotona, kyllä on tuskasta hommaa :kieh: tuntuu että ei jaksa enää tehdä juuri mitään, kun saa läähättää melkein kuin meidän koira!

Ihan nyt tänään ei vielä ainakaa saa lähtö tulla muutamaan tuntiin, miehelle tuli käsky työn puolesta johonki kokoukseen Ouluun! Että mitään äkkilähtöä ei ainakaan nyt saa tulla. Tiedä kuin kauan siellä kokouksessa vielä menee. Kiva vaan kun tuli sillain äkkiä hälle tää kutsu, tulee autolla vielä yöllä kotiinki... ja juuri tänään tai siis eilen on alkanut hirvijahdit! Kehotinkin suureen varovaisuuteen kun sieltä ajelee tänne kotipuoleen reilut sata kilsaa.

Noista miesten baaritteluista ym oli kerran juttua, meillä mies käy muutenkin niin harvoin missään, että eipä se ole nytkään käynyt. Varpajaisia suunnittelee sitten kavereiden kanssa saunovansa, kun meidän nyytti syntyy. Yleensä muutenkin ollaan käyty yhdessä, jos ollaan käyty. Ja sitäkin kauheen harvoin. Kotona on mukavaa =) ja kun miehen lapset äidillä silloin yleensä nautitaan siitä yhteiselosta ihan kotona. Jotenkin nuo baarit ei ole olleet meidän juttu ja nyt ainakaan minua tuskin saa sinne vähään aikaa, kuin raahaamalla, vaikka mummot kyllä mielellään varmaan välistä katsoiskin, mutta uskon etten raaski pitkään aikaan vauvaa jättää... niin odotettu rakas hän on.

Se sitten on täydet 38 viikkoa täynnä :heart:
 
Ihan pääsi itku, kun jonkun pienen prinssin kuvan näin :D Itse täällä pelkään, toivon ja uneksin jo pienen näkemisestä. Alkaa olo olemaan jo sen verran kivulias. Samalla naureskellaan miehen kanssa mahtaakohan vaatteet kuitenkin vaihtua vielä kertaalleen vaaleansinisiksi (vaaleanpunaista jo PALJON ostettuna vuoden ikään asti :ashamed:) kun jotenkin sitä on "poikamainen" olo vaikka itse raskaus ja masu aivan erilainen kuin pojista, ja lupailihan ne kaksi ultraakin tyttöä.. No, sen näkee toivottavasti ensi viikolla.. Mulla äitiyspolille aika tiistai-aamulla, jolloin toivottavasti käynnistettäisiin!

Tunnin päästä lähdetään koululle kirpparipöytiä koluamaan ja sitten anoppilaan pikavisiitille ennen kuopuksen päikkäreitä.

tuisku 39+3

P.S. Jotain baareista ollut juttua. Meillä mies ei käy niissä ONNEKSI laisinkaan, tai no ehkä kerran vuodessa saattaa käydä silloinkin haluisi minut mukaansa :heart: Mutta kuka sitä nyt enää kolmea lapsea huoli yökylään. Leffasta kyllä ollaan haaveiltu, kummasti sitä aina löytyy pienelle vauvalle lapsenvahteja/ihastelijoita :whistle:
 
huomenta kaikille!

PALJON ONNEA L-OUISA JA TUUTILULLA TYPYKÖISTÄ JA YKSÄITI POJAN PALLEROSTA

täällä on niin rapulainen olotila,vaikka ei ole tullut juotua sitten limpparia vahvempaa :eek: :headwall:
eilen illalla oltiin saunomassa tulevien kummien mökillä..no miehet otti pikkusen olutta(kuulemma ennakko varpajaisia viettivät) ,ja myö kummitätin kanssa juotii limpparia..kello tais olla puolessa yössä kun sieltä ajeltiin kotiin.jotenkin ei sitten saanut kunnolla nukuttua..vaavikin oli koko illan tosi vaisun olonen..piti nykii sitä että olis liikkunut..
ja aamulla sitten jo kuuden jälkeen mieskin heräili ylös..ite torkuin puoleen kasiin..päätäkin jomotti,piti oikein panadolia ottaa.

yodottaja minä aijon ainakin tuttipullot pestä astianpesukoneessa,ekana kannattaa huuhtoa maitojämät kylmällä vedellä pois,muuten se maito jämähtää/palaa siihen tuttipullon pintaan kiinni.ja pullot menee kamalan näköiseksi.tuttiosia en pese pesukoneessa.kaikki muoviosat kyllä taitaa kestää astianpesukonepesun..
eilen kyllä keittelin tuttisoppaa =) eli kattilassa niitä keittelin jonkun aikaa.

pitäs varmaan jotakin ruokaa,noille kotimiehille väsätä valmiiksi,ja kääretorttuakin ajattelin tänään paistella,ja pizaakin kuulema pitää tehdä.
no jospa nyt aamutuimaan kävis väsäämään.

niinukka ja vunttunen 39+1
 
Suloinen pikkumies kuvassa.

Täällä olisi siis huomenna LA. Olikos muita tulossa ensi viikolla Oysiin synnyttään, sovitaanko treffit osastolle? Voi toki olla, että tämä meidän pieni on vielä kuukauden päästäkin masussa, kun ei oireita juuri vielä ole. Tai sit tulee sellaisella rytinällä, että ei ehditä sairaalaan. Se pelottaa tällä hetkellä eniten. Joku vielä laittoi pari päivää sit linkin siitä autoon tapahtuneesta synnytyksestä. Hui, kamala.

Minä nukuin sohvalla viime yön. Meidän isompi tyttö kömpi keskelle ennen kahta ja eihän siihen sit enää mahtunut, joten otin tyynyn ja kömmin sohvalle. Ihan ok oli siinä eikä nyt edes kolota paikkoja. Kohta kai se alkaa taas, että porukka nukkuu milloin missäkin. Meillä on ollut varapatja molempien lasten vauva-aikaan ja niillä on nukuttu välillä mitä ihmeellisimmissä paikoissa. Useimmiten mies nukkui patjalla sängyn vieressä, jos minä ja vauva oltiin vallattu koko sänky (120cm), mut joskus olkkarin lattialla tai lasten huoneissa.

Mitäs meinaatte puuhailla tänään? Minulla olisi ohjelmassa päivittäinen imurointi (talossa 2 koiraa) ja ajattelin vähän luutuillakin. Mies vie tytöt pyöräilemään. Kaikille kuitenkin oikein mukavaa päivää :)
 
Huomenta! Ja onnea Yksäiti!! Ihana pojanlutunen kuvassa köllötteli :)

YOdottaja me ollaan ainakin tulossa huomenna. Saitteko mun meilin? Laitoin aiemmin. Se aika pitäis sopia. Vastaile sie ainakin, jospa muutkin innostuvat :) Voidaan jutella tuttipulloista ja pahentaa turvotusta Stokkan herkuilla... :p

Tänään meillä tiedossa hieman siivousta, vanhat opiskelukaverit tulossa huomenna kylään, ja mies menee tuohon mun isän luo puusavottaan. Sit iltapäivällä voitais käydä isomummon ja papan luona ajelemassa ja päiväkahvilla. Harmi etten eilen suoriutunut rautakauppaan ostaan maalia keinutuoliin, nyt ois tehnyt mieli maalailla.

Liplatus voi että muuten kyl voisin tulla OYSiin huomenna synnyttään mut koko viikko kaikkee ohjelmaa sovittu :D No, toivotaan et joku muu on siel sun kanssa. Tiistaina mulla tosin aika kääntöön, mies on ihan varma että syntyy samalla reissulla.

Baareilusta, eilen yritin miestä houkutella menemään kaljoille kärppäpelin jälkeen, ei kuitenkaan lähtenyt. Sanoin et voi olla vimppa kerta vähään aikaan. Musta on kiva et mies käy, mä ainakin itse rakastan baari-iltoja tyttöjen kanssa! Rentouttaa jatkamaan taas arkea, ja oon huomannut niiden puhdistavan miehenkin elämää. Tosi paljon käydään myös yhdessä. Tai kyllähän ne on vähentynyt lasten myötä, mut ihan kivasti päästään. Pikkujouluja jo kavereiden kanssa suunniteltiin joulukuulle, ai että en malta odottaa :D

Mukavaa sunnuntaita kaikille, Oulussa melko sumuista.

Topsy 36+5
 
Jaahast ja se olis suuri LASKETTU PÄIVÄ :eek:

Kattelin tuolta etusivulta että santti ja ansku87 olis samaa kastia..mites mahtaa siellä mennä??
Täällä kun ei mitään suurempia tuntemuksia, vähän on semmosia menkkamaisia jomotuksia ja ties mitä kolotuksia.Vaan eipä noilla vielä vauvaa maailmaan saada..

Eilen pakkasin vihdoin ja viimein sairaalakassinkin valmiiksi..emmä mitään myöhässä oo :whistle:
Elättelin toiveita eilen illalla että yöllä tulee lähtö..

Vitsi kun ihana tuo yksäidin poitsu tuolla profiilissa :heart:
Kohta meillä kaikilla on semmonen ihan pikkunen..oih.. =) :heart:
 
Väärä hälytys :headwall: :headwall: :headwall:

Ei nuo kestosupparit ja säännölliset kivuliaat supistukset vielä ennakoineetkaan täällä päässä mitään. Aattelin jo, että tää olis tässä. Auki on jo jonkin verran ja vois olla tulossa. Mutta yhden yön tarkkailun jälkeen todettiin kätilöiden kanssa, että tässä voi mennä vielä aikaa. Mä jouduin/pääsin kotiin odottelemaan. Yhä edelleen supistelee säännöllisesti ja kipeesti. Mutta turha sinne on nyt lähteä yhtä nopeasti kuin perjantaina. Sydänkäyrät ja supistuskäyrät tuli otettua varmaan 4 kertaa.
Suoraan sanottuna vähän niin kuin v*****aa tää. Mulla nähtävästi tästä tulee hidas ja kivulias operaatio. Nyt vaan odotetaan, että kivut tulee niin kipeiksi, etten pysty enää millään olemaan kotosalla. Josko sitten olis avautunut tarpeeksi. Eli yhä edelleen mikähän on sitten se oikeas hetki lähteä... Jos minun tapauksessa säännölliset supistukset eivät ole se merkki... Mistä hitosta minä sitä itse tiedän koska on tarpeeksi auki ja on kiire? Kyllähän sitä tilannetta seurataan, mutta on tää silti aika turhauttavaa ja pikkasen pelottavaa.
Kaipa mä olisin sinnekin saanut jäädä, jos olisin tarpeeksi kovin vaatinut. Mutta todettiin, että toisaalta onko siinäkään mitään järkeä maata sairaalassa ja odottaa, että josko tänään tai huomenna vai vasta ensi viikon keskiviikkona...

Sori tää valitusvirsi, mutta nyt on ihan kamala olotila tällä hetkellä. Tekis mieli mennä hajottamaan jotain.

Onnittelut vauvan saaneille

 
Hei,

Tiipii kyseli Oulun kirppareista. Minäkin kävin kans joku aika sitten Oulunsuun pirtillä kirpparilla, silloin se oli monikkoperheiden järjestämä. Minun tietääkseni pirtillä ei ole säännöllistä kirpparia, vaan siellä olevista ja eri järjestöjen järjistämistä ilmoitetaan erikseen lehdissä.? Itse olen tykännyt kovasti myös mannerheimin kirppareista, mutta niitäkin on aika harvakseltaan. Siellä on kans paljon kaikenlaista tavaraa ja vaatetta lapsille.

Täällä on taas aika tylsän oloinen päivä tiedossa, ei siis mitään suunnitelmia ja ilmakin ulkona aika ankean näköinen. No pitää silti koittaa lähteä ulkoilemaan jospa sitä vähän saisi pirteämmän mielen.

Mukavaa sunnuntai päivää
 
Keiju07
No nyt alkaa selvästikin tapahtua! Onnittelut Tuutilullalle, L-ouisalle ja Yksäidille!

Tsemppiä LillaStina; ikävä tilanne sulla, toivotaan, että pääset tosi tosi pian kärsimyksistä. :hug:

Täällä normaali sunnuntai tiedossa. Aamulla luin lehdestä, että se lakko olisi sitten tulossa. Käsittääkseni ilmoittavat lakosta viikon päästä (joka siis aika varma???) ja siitä kahden viikon päästä alkaa lakko. Elikäs, kun mulla on tässä reilu kolme viikkoa laskettuun aikaan, niin aivan varmasti osun juuri lakon aikaan synnärille.

Kenen sisko olikaan kätilö? Osaisko hän valaista tilannetta kätilöiden osalta noin niinku varmaksi. Spekulaatioitahan on ollut siitä, että kätilöt olisivat töissä... Ei kai ne kaikki kuitenkaan?

Keiju 36+5
 
Oulussa Stockan Vintillä kello 14 maanantaina sitten ... laitoin mailiakin, muutkin teretulugua...
Mä lähden tästä kyläilemään jahka ...
radiopuhelin itkuhälyt sain viritettyä joteskutes - vauvan puhelimeen liimaisin semmoisen vauvatarran , söpöä.

Vauvat profiileissa on aivan ihania Yksäidillä ja jollain muullakin oli. Silti niin uskomattoman oloisia... Saa nähdä tuleeko siitä nyyhkeestä mitään loppua kun oman saa syliin, oon niin kammottavan tunneihminen ja itkeä pillitän ilostakin tietty.

Harmillista Lillastiinan väärä häläri, mutta eipä kai se oikeakaan kaukana ole ? Tuntuu kyllä itsestäkin hankalalta arvailla milloin on oikea aika lähteä ? Varmaan käyn useammankin väärän hälärin läpi ...

Thanks niinukka - uumoilinkin että ne tuttiosat voisi kärsiä astianpesukoneessa pesusta - pitää varmaan kehittää joku kulho missä niitä huljuttelee.

Nyt vaatetta päälle - alkaa olla jo ikävä korkokenkiä , string-alushousuja ja ihmisvaatteita ... Varmaan paitojen lisäksi osa noista mammamokkasiineista tippuu jalasta raskauden jälkeen, pakko kai niiden on ollut venyä...

papu & viu RV 38+5
 
Onnea uusille vauvoille ja vanhemmille!!!!!!!!!

Meillä alkaa oikee arki huomenna, kun iskä menee taas töihin. Vähän jännittää, kun Onni on nyt jo antanu iskän auttaa iltapesuissa yms. mitä ennen ei saanut kuin äiti tehä. Iskä alottaa iltavuorolla..Eli ei siis apuja tarjolla. Kyllä se varmasti siitä lähtee sujumaan, turhia jännäilen.

Jaksamisia teille loppumetreille!! Odotus palkitaan!!

-Vilma ja poika 2vkoo 2pvää- :flower:
 
Onnea yksäitille poitsusta :flower: :flower: :flower: ja tietty kaikille muillekki vauvansa saaneille uudestaan onnittelut :D

tääl ei kyl tunnu vie siltä,et synnytys olis lähellä :( yöt nukun kyl huonosti,mut ihan eri syistä ku suppareista tai jostain.....saa ny sit nähä,et koska täällä rupee tapahtuun.....

henkka ja "veeti" 37+1
 
Henkka81
Kiitos kun lisäsit mein "Pihlan" syntyneiden listaan..

Täällä taitaa olla pienonen kriisinpoikanen..Isännän kanssa otettiin yhteen.Lähinnä meni mun mollaamiseksi kuinka inhottava häntä kohtaan olen. Lopulta sanoin että muuta pois jos siltä tuntuu.Ja niin hän sanoi tekevänsäkin. Tosin en tiedä oikeastiko vaiko vain kiukuissaan sanoi.
Olo on aikast paska.. :'(
 
Tiedän mille tuntuu, meillä on kanssa ollut muutaman päivän kriisintynkää ja välillä mullakin tuntuu, että mitä tästä tulee :'( . Jotenkin niin masentaa kaikki, vaikka pitäis onnesta hehkuen suunnilleen olla tässä ja odotella tulevaa. Tottakai olen onnellinen vauvasta, mutta muuten tuntuu että ympärillä myrskyää. En tiedä onko ne ne hormonitkin mitkä jyllää ja mies tosi väsynyt, tehnyt pitkää päivää jne. ja paljon kotona vielä tekemättä ennenku vauva sais syntyä... pihahommat jne. Suutuksissaan mies sitten mulle huutaa ja minä itken... mikä tuntuu tosi pahalle, jos se mua rakastaa miks se niin huutaa. Olenhan minäkin kyllä välillä varmaanki rasittava ja olenkin, mutta silti... välillä tuntuu että tuleekohan minusta yksinhuoltaja äiti, vaikken haluais. Haluaisin siltä ymmärtämystä ja tukea ennenkaikkea nyt...

Koetetaan jaksaa, eiköhän se tästä taas... välillä myrskyää näköjään muukin kuin syystuuli...
 
Vihdoin se on nyytti sinullakin ja supistelut tiessään :whistle: ! Ihana poika :heart: .

Tuplamamma, eikös sun la ole 30.9, hiih, siis tänään!!! Toivottavasti pian sairaalassa sinäkin =) . Ekoilla menee tosiaan pian la yli, mutta aika nopeita me lokakuiset ollaan oltu :LOL: .

L-ouisa, voimia sulle ja toivottavasti oli mieheltä pelkkä heitto kiukuspäissään :hug:. Sen suurempia riitoja ei kyllä vauva-aikaan olisi tarvis kenenkään kokea, kun kaikki pienempikin herkistää heti :'( .

Meillä kaikki lapset nukkuu ja on ihanan hiljaista. Ai, mitä sanoinkaan, vaunuista alkaa kuulua... Te jotka masun kanssa vielä sinnittelette, nauttikaa tästä ajasta kuitenkin vaivoineen kaikkineen! Mä jo jotenkin täällä haikailen, että missäs mun masu on ja miten se sairaala-aikakin jo meni!! Se meni tosiaan jotenkin niin nopeesti ja huomaamattomasti ja oon siitäkin ajasta aina kuitenkin jollain tavalla kovasti tykännyt. Nyt tuntuu, että tuo vauvakin on jo kasvanut, ei enää ihan samanlainen kuin syntyessään. Ja kiivaampikin jo ;) . Vatsanpuruja taitaa olla hiukan, toivottavasti eivät ylly enemmäksi!!

Meillä on käynyt paljon vieraita ja jo sairaalassa oli väkeä liikkeellä. Vauva sai paljon kukkia ja vaatteita. Kyllä nyt kelpaa omissa vaatteissa olla ja möllöttää, ei ole kaikki siskojen vanhoja. Siskot ovat vielä olleet innoissaan, varsinkin tuo pienempi mukana jokaikisessä hoitotoimessa, mitä vain sen silmä ehtii bongata... Koskahan innostus hiipuu?

Ristiäisetkin on jo sovittu ja nimi taitaa olla mielessä. Kummeja on pyydelty ja näin se vaan etenee... Joku kerta kävin kurkkimassa, mutta meille ei tainnut vielä olla omaa osiota tuolla syntyneiden tai vauvaikäisten (tai millä nimellä ne nyt olikaan) osiossa?

Leppoisaa sunnuntaita kaikille, kuullaan taas! Tuntuu itsestä jo kaukaiselta neuvolakuulumiset ja muut; täällä ei enää ehdi kaikkea lukea, mutta joka päivä on pikana selattava teidän kuulumiset ja tietysti vauvailmoituksia odotellessa :heart:
 
Onnea kaikille vauvautuneille!!!! :heart: :heart:

Ja YOdottaja ja muut,minäkin ilmestyn huomenna Stokkan Vintille :wave: Me varmasti löydämme toisemme :D Laitoin teille spostiakin mutta vielä sitten tänne varmistuksen,itse kun tahtoo välillä unohtaa ton sähköpostin lukemisen :ashamed:

Diipeli 37+1
 
huh,silleen se aika menee..huominen rupeaa pikkuhiljaa jännittämään,olen täällä mökissä seilannut kun rauhaton sielu..sain aamutuimaan aikaseksi yhtä sorttia syömistä,pizzaa,ja kääretortun :D
ompahan sitten noilla huomenissa lämmitellä valmista ruokaa,ei miehen tartte käydä tekemään.

tosiaan yritin tuossa päikkäritkin nukkua,mutta sellasessa horroksessa vaan olin..illalla pitäs vielä lähtee mun vanhempien luona käymään saunomassa,ja samalla hakee miun tytöt sieltä isältään pois..
tuntuu että aika ei kulu sit millään.

olen tässä yrittänyt miettii että minkähän näkönen vaavi sieltä oikein tuleekaan..jotenkin ei sitä osaa oikein mieltää että kumpaisenhan näkönen se mahtaa olla.ja masukin häviää..niin ainakin se vaavin paino..epäilen että tuota löysää mahanahkaa sitä piisaa..

vielä olis illalla esissä aika epämiellyttävä tehtävä,pitää tuolla peräruiskeella suoli tyhjennellä :eek: :x
nauroinkin miehelle että eihän miun kädet yllä sitä laittamaan..et laittaako se..se oli lähinnä vitsiksi tarkotettu.. :LOL: mutta kyllähän tuo sano et voi hää sen laittaa..sanoin sit et ei tosiaankaan tartte laitta,et enköhä mie sen nyt jotenkin ite saa.ja sitten syödä pitää klo 19-20 välillä ja sen jälkeen ei saa sitten syödä mitään.. :/ millohan seuraavan kerran saankaan sit ruokaa :eek:

huomen aamuna onkin sitten aikanen ylösnousu,kuitenkin pitää olla siellä osastolla 6.50,ja sitä ennen pitää olla labrassa käyty.
sanoinkin et meikä varmaan kolmen aikaan täälä jo keikkuu jännityksestä ylhäällä.
:D

sisälläkin on tullut ähötettyä koko päivä,missähän se aurinkoinen sunnuntai päivä oikein onkaan,kun säätiedotus lupasi aurinkoista..tuolla on niin tasasen harmaata,ja usvasta että :(

sairaala kassi nakottaa eteisessä..senkun muistas aamulla ottaa mukaan :LOL:

meillä koira on ollut aivan mahoton,se jälittää minua kuin hai laivaa,nytkin tuli tuohon jalkojen juureen nukkumaan..näinköhän se vaistoaa että jotakin kohta tapahtuu..

mutta nyt jotakin välipalaa ettimään,ja sitten nokka kohti mummolaa.

niinukka ja vunttunen
 
L-ouisa Luulen kans,et isäntä vaan suutuspäissään silleen on tokassu...tuskin tarkoitti....

kaverille synty tänään tyttö :D viikkoja oli jo 41+6...ihanaa huomenna meen sitä varmaan kattoon tayssiin...mmmm...pääsen haisteleen vauvaa :LOL:

saispa jo sen oman nyytin............
 
Hei,

Minä taas täällä ihan pihalla. Onko Niinukalla huomenna käynnistykseen meno vai sektioaika? Olet varmaan siitä puhunutkin, mutta mulla tämä pää ei aina pysy näidän kaikkien asioiden mukana. :ashamed: Onnea kuitenkin huomiselle. :heart:


Täällä edelleen veto pois, eikä jaksa mitään tehdä. Mökki räjähtää käsiin enkä jaksa tehdä asian eteen yhtikäs mitään. Kuivausrummun ovikin retkottaa levälleen ja pitäisi sen sisältö saada viikattua. No nuo pyykit on jo ihan rytyssä kun en heti saanut aikaiseksi laittaa niitä, joten antaa vielä hetken retkottaa :kieh: hävettää ihan kun appiukkokin tuli käymään ja täällä tälläinen siivo, mutta so what?
 

Yhteistyössä