***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

tuutilullalle tsemppiä matkaan :hug:
vihdoinkin pääset tositoimiin!
täällä me odotellaann sun vauvauutisia:)

tää meidän vaavi taas niin hiljanen...
vois tasasin väliajoin vähä möyriä nii ois mielenrauha tallella:saint:
aamulla katoin siitä neuvola-liuskasta pissa näytteen,kyllä se puhdas oli.
ja kun ei päätäkää jyskytä enää.
että huh,kyllä se oli ihain jotain muuta vaan!!

minä tästä painun teen juontiin,meinaa flunssaa pukata päälle.
hui jos synnyttäessä olis flunssa....
-milla
 
Tsemppiä Tuutilullalle ja Lillastinalle matkaan!!!! :wave: Täällä ei pahemmin tuntemuksia,alavatsaa kyllä juilii,mutta niin on juilinut jo viikon verran. Mutta eilen oli aivan ihmejuttu,pari kertaa tuntu niinku ois salamat lyöny sisäreisiin,siis toisella kerralla olin pystyssä niin tuntu että jalat lähtee alta,outoa :whistle:

Mutta mutta,ollaan miehen kanssa kähdössä Kärkkäiselle,siellä on ne jotku ihmepävät (hyvä nimimuisti mulla ) toivotaan että saisin ajatukset pois tämän oman navan ympäriltä,ärsyttää itelläkin kun koko ajan pyörii vaan synnytysasiat mielessä,tällä menolla se ei ikinä tuu ku koko ajan itteä van tarkkailee |O :LOL: toisaalta en minäkään olisi ihan vielä valmis luopumaan masusta ja möyrinöistä,ja tästä ensimmäisen raskauden ihmeellisyydestä. Mutta toisaalta vaavi vois syntyä nythetipaikalla :ashamed: :D

Mutta meillä tänään viikkoja tasan 37 :heart: että hyvillä mielin voipi vielä muutaman viikon masussa viihtyä...

Diipeli
 
ihanaa, nyt on tuutilullalla jännät paikat, tuskimpa ne supparit tässä vaiheessa enää laantuvat, joten kovasti vaan onnea matkaan! :D

Pesin eilen hellan taustan, oli muuten sellasta höttöä sielä takana, et jos oisin kiehauttanu veden kattilassa ja heittäny ne romppeet sinne sekaan niin jonkinmoisen keiton niistä ois varmaan saanu aikaseks :eek: musta alkaa tuntumaan että oon kohta ku täykkäreitten Bree tai Tahdon asian Nenna, alkaa tuo siivousinto puskea päälle ihan tosissaan, ja hyvä niin!

mieskin lähti tuossa aamulla töihin, pitää saada joku homma maanantaiks vamlmiiks, no minä ajattelin alkaa kylppärin siivoukseen, katosta lattiaan haluan sen harjata, ettei varmasti jää mitään kökkökohtia. ajattelin samalla kuunnella vähän cd:tä jospa samalla valkkais et mitä musiikkia ottais sitten joulukuussa laitokselle mukaan :D

galluppia otatteko synnytykseen omaa musiikkia mukaan ja jos otatte niin mitä? ite en vielä oo päättäny, mut varmaan sellanen Norah Jones, Jippu ja Eva Dahlgren vois olla rentouttavaa linjaa...pitääpä nyt oikeen alkaa miettimään.

jep, palataan!
t.tiipii ja "väiski" rv37+4 :heart:
 
Ginnifer
Onnea matkaan Tuutilulla ja Lillastina! Kylläpä se jännitys pikkuhiljaa alkaa tarttua, vaikka täällä vietetään aika normaalia elämää vielä... Kahtena viime iltana olin ihanissa konserteissa, oikein hemmoteltiin minua ja vauvaa musiikkielämyksillä ja mielihyvähormooneilla, ja vielä aion ehtiä leffafestareillakin jonkun kuvan katsoa. Ei siis vielä ole ongelmaa esim. rakon kestävyydestä...

Ja sit intiimialueen kysymyksiä. En muista onko tästä ollut puhetta, mutta jos on niin kysynpä uudestaan: miten olette hoitaneet alapään karvahuollon ison mahan kanssa? Mä en ole uskaltanut sokkona muuta kuin koneella vähän trimmata, siis sen verran ettei pikkuinen nyt ulos tullessaan ihan eksyisi sinne viidakkoon. :LOL: Mikään nyhtäminen ei enää tule kyseeseen, sen verran tuntuu verta pakanneen sinne alas (sain häppärit ihan mustelmille kun kävin pyörällä kaupassa...). Ja sit vähän samaa aihepiiriä: mites ne peräpukamat, tietääkö sen kun niitä on (kivusta? kutinasta? jostain?), näkyyks ne ulospäin jos vaikka peilin avulla yrittäisin kurkkia? Ei mulla mitään tuntemuksia ole siellä, mutta ajattelin että jos verenpurkauksia noin helpolla tulee tuohon etupuolelle, niin kai sit taaksekin... :ashamed:

Jahah, nyt laskeutui lintuparvi vastapäiseen pihlajaan ruokailemaan... Kohta ne sitten alkaa kännisinä kopsahtelemaan ikkunoihin...

Ginnifer 36+6
 
Ginnifer
Tiipii, mäkin mietin kuumeisesti tota musiikkiasiaa. Ajattelin pakata laajalla skaalalla lempimusaa, että on sit valinnanvaraa. ERityisesti sellaista mitä oon paljon kuunnellut tässä raskauden aikana, niin että on sit tuttua ja rauhottavaa (?) vauvallekin. Mutta mua mietityttää se, että leimautuuko se musiikki sit ikuisiks ajoiks siihen synnytystilanteeseen, ja entäs jos se onkin traumaattinen kokemus, niin meneekö se musa siitä "pilalle"? Ja sit tämä: yks mun lempparilevyistä klasa-puolelta sisältää kappaleita mitä aikanaan oon ite soittanut silloisen poikaystävän kanssa, ja ei aina niin formaalissa tilanteessa... siis nakuna aktin jälkeen jne. :whistle: Että meneekö reippaasti pervon puolelle jos saatan tätä lasta maailmaan niillä sävelillä? :ashamed:
 
No niin - yöllä kipristeli mahaa jotenkin ... en tiedä oliko jotenkin vauvan tuloaa ennakoivaa vai ei . Mutta kipeetä, ei kylläkään selviä jaksoja.
Eli ei hekumallisia yöunia, ei ...
Voisko lasten synttäreillä oikoa jätskikakulla - tavallista jäätelöä, marenkeja, keksejä ja vaikka vohvelituutteja ? Linna tms ? Tai jätskibaarilla ? Mun siskon mukuloille oli kerran suolukkabaari - hamppareita, hodareita ja sitten aika vähän makiaa ...

Saahan nähdä mitä siellä synnytyksessä ehtii kuunnella - ne mun tapaamat kätilöt oli himpun sarkastisia tarkaan valmistautumiseen - joten vaikka ois musat. tuoksut ja shamppanjat (pöydällä lähdössä mullakin) voi olla, ettei tuu niille käyttöä :)
Mutta on minustakin kiva suunnitella , jos vaikka jotain rentouttavaa tai jopa ikimuistoista olisi - siis muutakin kuin kipu - ja onhan se itse prinsessa sitten ikimuistoinen , tietty.

Taas typerä kysymys - tuttipullot kai voi pestä astianpesukoneessa ? tavallisilla aineilla ? Ja ne tuttiosatkin ? Vai ? Sitten se desifiointi vielä päälle, erikseen ...

Ginnifer: Aika summassa olen minäkin alapäätä trimmaillut - jospa se välttää...

Tuutilullalle tsemppiä - mukavaa kun alkaa tapahtua.

Lähden tästä kylästelemään - väliin on miettinyt pitäsikö autoon varata pyyhkeitä jos alkaakin loriseen lapsevedet jossain ihme paikassa ? Toiveajattelua ?

Aurinkoa - ainakin täällä Oulussa paistelee ...

- papu & viola auroora Rv 38+3

 
Vähästä aikaa piti tulla tätäkin ketjua lueskelemaan.. ONNITTELUT KAIKILLE PIENOKAISENSA SAANEILLE :flower: :flower:

Ja voi vitsi että mua pelottaa ja jännittää ihan kamalasti tuleva synnytys.. voihan apua sentäs. No jos siitä kummiskin hengissä selviäis..

Noista karvahommista että rehottanu on ja rehottaa saa, en mä kykene ja uskalla sokkona vedellä mitään ja ukkoakaan en viiti siihen hommaan pyytää, se sählää sen homman kummiski :D säärikarvoja oon yrittäny ajella sen minkä pystyn eli huonosti, mutta jos nyt ei ne ihan villinä ole ni ihan hyvä :saint:

 
Ginnifer pistin tos viikko sitten miehen ajaleen alapään.....mukisi vaan,et kaikkeen sitä joutuu :LOL: mut hyvä tuli ja toivottavasti meijen poitsu ei "huku viidakkoon" :D ...mitäs muuta.nii siit musiikista.....ajattelin ottaa mukaan jotain menevämpääenkä mitään nyyhkynnyyhkyn musiikkia "Francine" ois hyvä jos joku siis tietääää....meillä ku toi musiikkimaku sellast rock`n`roll henkistä....

mut joo eipä täs taas muuta....tunnin päästä tulee synttärivieraat...huoh...pakko jaksaa...ollu kyl aamusta asti jotenki höntti olo...joten vähän pelottaa toi jaksaminen.....
..nii ja sit niit vierait tulee vie lisää illalla ja huomenna ja....huh

haluaa jo kans synnyttään..... |O
 
Nököllä taisi lääkäri olla arvioinut, että vauva voipi olla kasvotarjonnassa. Mulla esikoinen syntyi otsatarjonnassa, en sitten tiedä onko tuo eri juttu, aika sama kai kuitenkin. Vasta salissa ponnistusvaiheessa kätilöt huomas asian, ja kyllä sitä sai sitten työntää ja puskeakin ennen kuin ulkona oli. 45 min kesti ponnistus, mutta ensisynnyttäjällä saattaa kyllä muutenkin kestää tuon verran, että minusta oli kuitenkin aika normaali synnytys. Tietty jollakin voi olla esim. ahtaammat paikat, mutta näin siis meillä. Luulis että ehtii vielä kääntää kylkeä ennen h-hetkeä?

Elzalle piti minunkin kommentoida, että meillä esikoinen siirrettiin omaan huoneeseen nukkumaan 9 kk iässä. Jonkun aikaa meni totutellessa, mutta sitten alkoi nukkua pian täysiä öitä. Minusta tuo oli tosi hyvä ratkaisu ja hyvä vaihe meille. Kyllä ne itkut sieltä toisestakin huoneesta kuuluu, muttei jokainen kyljen kääntäminen. Toivottavasti teillä nuo mahavaivat pian helpottaa! Vyöhyketerapiasta on kuulemma toisille apua ainakin jos on koliikkia.

Toivotaanilla oli vauva itse pyärähtänyt raivotarjontaan niinku tämä meidänkin asukki. Kiva juttu! Jollakin toisella, en muista kellä taas ei kääntö ollut onnistunut, harmin paikka. Eiköhän se sieltä silti tavalla tai toisella ulos tule :hug:

Tuutilulla ja LillaStiina oli vissiin menneet synnyttämään. Onnea matkaan! Oispa ihana jo itsekin päästä.
 
Keiju07
Tiipii nostikin hyvän aiheen esiin, mun onkin nimittäin pitänyt kysäistä tuosta musiikinkuuntelumahdollisuudesta (voiko olla yhdyssana?). Eli mites homma toimii? Onko saleissa sellaiset vehkeet, että voi löydä oman levyn sisään? Entäs mites iPodin käyttö? Sithän voisi tietty kuunnella ihan kuullokkeillakin, mutta sitten ei mies pääsis nauttimaan mun hempeästä tyttömusasta. Vai pitäisköhön sitä tosiaan kokeilla jotain rokimpaa :D .

Tuutilullalle tsemppiä matkaan, ja kukas muu olikaan jo menossa... LillaStinako? Ja yksädin kuulumisia saadaan edelleen ootella, mutta eiköhän nuo piakkoin tule.
 
Tyttö nukkuu ja äiti surffaa...

Musailusta, OYS:ssa oli ainakin siinä salissa missä minä olin sellainen pieni pöytäcd-soitin. Siitä kuunneltiin miehen kans kärppäpeliä kun epiduraali oli parhaimmillaan. Mitään musiikkia en olis edes halunnut kuunnella, se tilanne oli niin sekopäinen että musiikki ois vaan ärsyttänyt. Mut voi sinne siis ottaa, yksinhän, tai siis miehen tai tukihenkilön, kanshan siellä ollaan suurin osa ajasta, ei se kätilö oo paljoo alussa siellä kun on muita hommia. tulee sit ponnistusvaiheessa. Että ihan sama mitä mieltä ne kätilöt on. Ittee kyllä kans hymyilyttää ajatukset musiikista, shamppanjasta, tuoksuista jne, en koe yhtään että ne kuulus tai sopis siihen tilanteeseen :). Mutta jokainen synnytyshän on erilainen.

Karvailusta, mä oon vielä ajanut sokkona. Yleensäkin ajelen suht sokkona, en mä tonne alas kummemminkaan taivu!?! Ajan kertakäyttö raakalla aina, konetta en oo koskaan kokeillutkaan. Ja sillä olen ajanut vieläkin. Pitääkin tehdä se illalla, ja samalla vois ottaa noi kesän varvaslakat pois, on sen verran irstaan näköiset...

Peräpukamat kyl tuntee jos niitä on, vaikkei ois kivuliaitakaan. Toki sisällä voi olla kivuttomiakin, mut niistä ei sit tarvi huolehtiakaan. :)

Yyh, tulipa intiimit jutut käytyä läpi, nyt keinutuolia hiomaan, että ois valmis ennenkuin vaavi saapuu. Ostin taas vähän kestovaippoja ja ihania retrokuteita tänään kirppikseltä :)

Topsy 36+4
 
mua alkanut vähän pelottaa toi synnytys...
mut aina ku iskee pelko(yleensä just kipeen supparin aikana) nii käännän ajatukset sillee että "hitto ja minähän kestän".
mutta jaa,saas nähä mikä fiilis ku sattuu paljonpaljon enemmän...
mites te muut,joko pelottaa ja jännittää??
nii ja sit ku aattelee sen hetken ku saa pikkusen syliin eka kerran:heart:
mutta sitäpä tunnetta ei vielä voi oikein edes kuvitella!
mulla taas tälläsiä ajatuksia...

minä oon kans ihan sokkona siistiny tuolta alhaalta,voi olla kyl melkosen näkönen
:LOL:
ja yhtenä iltana muka lakkailin varpaankynsiä,ihan karseethan niistä tuli...:)

toi musiikki juttu oli taas mulle ylläri,en ollu kuullutkaa että vois ottaa omaa musaa mukaan!!
tykkään tosi paljon U2:sta,että voiskin heittää sairaalakassiin sen...
nyt on kyllä niin ihana aurinkoinen päivä että täytyy lähtee ulkoilemaan...ja hakemaan jotain hyvää kaupasta :D
hyvät päivänjatkot kaikille!!
-milla
 
MOI

Meillä esikoinen täyttää tänään 10 vuotta!! Apua kun tuntuu oudolta!! 10 vuotta sitten tähän aikaan olin siellä supistusten kourissa..
Huomenna sitten edessä lasetn kutsut, tämä päivä on mennyt leipoessa ja siivotessa.

Elza: Meillä esikoinen nukkuin meidän huoneessa ekat 2 vuotta, kuopus taas muutti omana huoneeseen jo 1 kk iässä. Minä heräsin jokaiseen hänen äännähdykseen, ja hän minun. Aina kun käänsin kylkeä, vauva havahtui.
Päätettiin koittaa sitten niin että vauva menee omaan huoneeseen, ja niin se vaan oli: vauva heräsi 2 krt/yössä!!
Kyllä sain tosiaan kuulla että miten minä raaskin ja eikä ole liian pieni! Mutta en voinut niitä kommentteja itseeni ottaa, jos oli niin selväää että vauva kaipasi omaa rauhaa ja hiljaisuutta, ja nukkumisellaan noin hyvin sen osoitti.

 
Erittäin paljon tsemppiä synnytykseen, Tuutilulla, palkinto on mitä parhain!

Itsellänikin kyllä käy joka päivä ainaki kerran mielessä, että mitenhän siitä taas selviää, siitä kovimmasta kivusta jolloin tuntuu, ettei ole enää tässä maailmassa. Muistan eka synnytyksestä, et radio oli päällä...Ei oltu miehen kanssa sen kummemmin kiinnitetty siihen mitään huomiota kun se oli valmiiksi siellä päällä. Kovimmissa tuskissa juuri ennen ponnistusvaihetta huomasin kuuntelevani radion aamuhartausta, ja ajattelin helpottuneena, että muu maailma pyörii edelleen aikataulujen mukaan, en ole vieläkään kuollut kipuihini!! :D

Nytkin aion siis antaa radion olla päällä taustalla, tuli sieltä sittee mitä vain, se pitää minut parhaiten reaaliajassa silläkin hetkellä ja tuo siten lohtua.

Karvojenajelusta: Mies sopii siihen hommaan varsin hyvin...tuleepahan siistiä jälkeä.

Toista tytärtä odottaessani hän oli viimeiseen asti perätilassa. Käännöstä yritettiin muistaakseni 36-37 viikolla, eikä onnistunut. Tasan 41 viikolla menin ä-polille kontrolliin, ja lapsi oli kääntynyt, varmaan edellisenä yönä. Synnytys käynnistettiin välittömästi, ja kävi ilmi, että lapsivettä oli runsaasti (melkein 2 litraa). Ei ihme, jos tyttö pystyikin kääntyilemään viimeiseen asti!

Oma vointi on ihan hyvä, joski laiskottaa tehdä mitään ylimääräistä. Lasten kanssa olen vain köllötellyt koko päivän. Kahden seuraavan viikon aikana pitäisi muuttaa, olen sillä varjolla keräillyt muutamia päiviä voimia siihen....(selityksen makua)

Mutta vointeja kaikille, varsinkin ihan viimeisillään oleville.

Lehdokki vk 36+3
 
Ihania uutisia tulossa siis tuutilullalta...niitä odotellessa!
Paljon tsemppiä koitokseen... tai oiskohan jo jotain tapahtunutkin!
Kävin tuossa ostamassa äitiysliivit, huimat kokoluokat vaan täytyy ottaa käyttöön! Voikin sanoa että ne on tosissaan utareliivit :LOL: . Ja vielä hieman joustavat, jotta maidon noustessa eivät heti tuntuisi pieneltä.

Pitääpä lähtee joksikin aikaa ulos haravoimaan ja repimään pensasta talvenalta pois.
 
Topsy missä kirppareilla yleensä käyt? ite lähinnä sielä KodinAnttilan lähellä olevassa ja Toppilan secondhanndstoressa. muutaman kerran oon myös pyörähtäny siinä lastenvaatekirppiksellä mikä on keskustassa, minne mennään sisällä kuin autotalliin. hitsi, en nyt muista nimeä (oisko pikku-liinu, vai oliko sittenkin sen edellisen liikkeen nimi?) onko vielä jotain hyviä missä kannattaa käydä? ite tykkään kans retrokuoseista . kestoja en muuten oo koskaan kirppiksellä nähny. millonhan hiukkavaarassa ois taas sellaset isot lastenkirppisviikonloput?
 
Jokohan on nyytti kainalossa...Mä oon hiestä märkä.Heti aamusta lapsia luisteluun,siitä kauppaan,haravoimaan,ruuan laittoon ja pannari jälkilämpöön.Lisäks päätin vaihtaa petivaatteet kaikille.Mistähän nyt tuulee!Hikeä pukkaa mutta toisaalta vauvan syntymä lähenee ja pitäs kaikki olla tiptop kun poistun talosta. ;)

Jotenki nyt on kauheen levollisin mielin ku oon saanu ahdettua kaaliin,että ylihän tämä menee.Alkaa muistaa ne supistuksen tuskat ja aattelen et kyl mä ne ehdin kokea vielä myöhemminki.Onneks palkkio on mitä mahtavin ja se kaikki kipu jää unohduksiin kunhan oman vauvan saa ihmeteltäväks.

Ainii!Eikös joku lähteny eilen synnyttää,nyt on varmasti tulosta tullu joten uutisia on varmasti tulossa enemmänki.Mä en enää muista kellä oli mitäkin siis sovittuja leikkauksia ym.mutta vauvoja tulee se on varma :LOL:

Täälläkin puhelin piippaa monta kertaa päivässä ja ihmisten utelu alkaa mennä toisesta korvasta sisään toisesta ulos.Ei enää jaksa stressata vaan vastaan että tulee ku tulee.Että tällanen rauhallisempi mieli tällä hetkellä.Mitähän ens vko tuo tullessaan :headwall:

Mites muilla on yliaikais seuranta?Jäin vaan miettii et mul aiemmin ollu yliaikasena nvlat 2kertaa per vko mut nyt vaa kerran.Kai mut katotaa johonki öö mappiin ku noita yliaikasia on niin monta ennestään :p

Paisutaan ja odotellaan :hug:
 
Apua, mää oon poikki...

Oltiin äidin kans shoppailees päivä ja nyt kyllä sen huomaa -jalat on ihan vatkulia. Muuten olo ok, ei ole edes supistellut kolmeen päivään.

Olette musasta täällä puhuneet. Miehen kans ollaan molemmat musiikkialalla, mut eipä olla kovasti asiaa mietitty. Mut nythän olisi aikaa vaikka tehdä omat koosteet. Mozart vois toimia sellaisena rauhoittavana tekijänä, vaikka klarinettokonsertto vois olla hyvä. Sit kevyemmältä puolelta mukaan vois lähteä peter jöback, michael bublé, eagles ja vaikka vanha kunnon madonna. Sais tässä naisessa vipinää kun kuuntelis jotain material girliä...

Alakerran ajelut olen hoidellut ihan tuntumalla vaan, en olis ehkä edes tehnyt mitään ellei saunakaveri ,armas aviomieheni, olisi kysynyt, että tehdäänkö letti? :LOL:

Peräpukamat, voi ei. Kyllä ne huomaa jos tulee. Nim. rypäleitä löytynyt. :p

Kaikki hankinnat alkaa olla tehtyinä, imetysliivejä lukuunottamatta. Siinä hommaa vaikka ensi viikoksi. Vauvalla on niiiiiin paljon vaatteita, että mä saan varmaan urakalla vaihtaa niitä että tulis kaikkia käytettyä edes kerran... Niitä on vaan kertynyt jostain.

Hetken mielijohteesta ostin tänään jo Sinellistä kutsukorttitarvikkeet ristiäisiä varten. Sellaisia 3d-kortteja ajattelin tehdä. niitä vois vaikka leikata valmiiksi ennen babyn syntymää ja kuukauden päästä tulevaa muuttoa.
Mitenköhän tästä kaikesta selviää?

Lauantain jatkoja kaikille!

Ippuli
 
Heippa kaikille!

Taas kerran oltiin saunassa...imuroinkin äskön ja eilen oli taloyhtiön talkoot...PYH JA PAH... Ei minkäänlaista muutosta olotilassa, saatika supistuksia, ehkä yks pieni jos sitäkään! Eli joulukuu taitaa olla se oikea kuu, et jotain tapahtuu! :headwall: :headwall: :headwall:
Nyt ajattelin pyyhkiä pölyjä...jos niitä jostain vielä löytyy, kun on kämppä puunattu aikas läpikotasin jo :D

Tuosta karvojen ajelusta...ite oon silleen silmät kii ja sinnepäin taktiikalla koittanu jotain pientä trimmausta tehdä, mut eipä tuonne paljon nää, joten aikamoinen viidakko taitaa olla! :LOL: On ne kätilöt varmaan nähnyt jos jonkinlaista, eli ei tää nyt varmaan kauheesti järkytä! :LOL: :LOL:

Huomenna ajateltiin mennä ulkoilemaan oikein kunnolla, jos menis Naantaliin mäkiä kävelemään...Oli ainakin kaks vuotta sitten aika hyvä supistelujen lähde!

Varmaan alkaa kohta tippuun niitä vauvauutisia urakalla...Voi kun pääsis itekkin jo tositoimiin!
Eipä tässä varmaan muuta, mukavaa lauantai-iltaa vaan! :wave:

Lapanen ja sisilisko 39+1
 
Heippa!

Arki vauvan kanssa on lähtenyt mukavasti käyntiin.. Rauhallinen vauva ja yöllä herää pari kertaa vain syömään. Kolmen aikaan ja sit seittemältä. Näin on menny jo monta yötä. =) Päivälläkin nukkuu suurimman osan ajasta. Esikoinen oli samanlainen, et "heräs" vasta lasketun ajan aikoihin, eli nukku ensimmäiset 3 vkoa melkein koko ajan.
Lapset on mielissään vauvasta ja mustasukkaisuutta ei oo vielä ilmenny oikeestaan ollenkaan. 2v pojukin aina silittelee vauvaa ja haluais syliin ja tytöt (3v ja 6v) hoitaisivat koko ajan. Pitää vähän toppuutella välillä, et saa vauvaraukka nukkuakin joskus rauhassa.. =)
Omassa sängyssä vauva ei oo nukkunu ollenkaan. Jotenkin oon kokenu helpoimmaksi pitää vauva vieressä yöllä. Jos vauva kitisee tms niin voi puoliunessa ite rauhotella, eikä tarvi hypätä ees taas kattomassa, et mikä hätänä. =) Tämä on meillä paras ratkaisu. Hyvin on sitten omaankin sänkyyn tottuneet ja n.1v:na ollaan siirretty lastenhuoneeseen.

Koittakaahan jaksaa loppuviikot! Oikeesti se on vauvan kannalta vaan parempi, jos syntyy lähellä laskettua aikaa, jos mitään häikkää ei oo.. Meillä on kaikki syntyneet 2-3vkoa etukäteen ja sit menevät helposti keltaiseksi, sokereita joutuu seuraamaan, paino ei nouse tarpeeksi, kun vauva ei jaksa kunnolla imeä yms.. Tältäkin joudun suurimmaksi osaksi pumppaamaan maidot ja syöttään pullosta, kun ei vielä jaksa niin hyvin imeä, et sais mahansa täyteen rinnasta. Mutta nyt on menny parina päivänä vähän paremmin ja toiveissa on, et voisin tuon pumppaamisen lopettaa lähiaikoina..
Tuosta tulikin mieleen, et on tuo Avent Isis rintapumppu hyvä! Ostin sen pari päivää sitten ja helpotti paljon tuo pumppaaminen! Mulla oli ennestään Ainun pumppu ja hermot meni sen vispaamisen kanssa, vaikka sai silläkin maitoa irti..

Pitääpä lähtä vähän ulkoilemaan, kun on niin hyvä ilma. Mies on ollu koko päivän pihalla lasten kanssa, kun tuo 2v poju voitti aamulla yhissä arpajaisissa lasten mönkijän ja sillä on nyt sitten pitäny ajaa taloa ympäri! Taitaa tuo mies olla enemmän mielissään, kuin lapset! :whistle: Mutta ihan hyvin, kun 3e:n arvalla sai 300e:n mönkijän.. :D

Mutta nyt ulos!
Ninni ja poika 12vrk
 
Pitkästä aikaa koneen äärellä..

Paljon on tapahtunut!

25.9 klo 00:51 syntyi tyttäremme.. 2595g ja 46cm.

Tänään kotiuduttiin!
Olin 8päivää sairaalassa.. Jäin viikko sitte perjantaina äippäpolilta osastolle tarkkailun. Lauantaina alotettiin käynnistäminen, joka vasta maanantaina alkoi tuottaa tulosta. Synnytys oli kaiken kaikkiaan nopea, 4h mutta kivulias.

 
Ihanaa kuulla NäkymätönNinninoita vauva kuulumisia kanssa :heart:
Hyvä juttu että teillä sujuu hienosti :flower:
Juu samaa minä oon täällä koko ajan miettiny, että pare vaan kun menee mahdollisimman pitkälle raskaus niin saa sitte "valmiin vauvan" joka syö ite hyvin ja pitää arvonsa kohdillaan alusta asti.Meillä kun nuo esikot ryysäs maailmaan 7viikkoa ennen aikojaan niin ei ollu aina ihan helppoa.
Mutta tässä vaiheessa kun laskettu päivä alkaa olla ihan käsillä niin alan miettiä pakostakin, että meinaako se sieltä ollenkaan tulla.

Juu ja tuo alapään siistiminen on menny täälläkin ihan sillain "haku ammuntana" :whistle:
Tänään ajattelin laittaa miehen vielä kerran siistimään niin ei sit rehota laitoksella ihan hurjana.. :LOL:

Noi ihmisten soittelut on muuten huvittavia..tyyliin "ihan muuten vaan kuulumisia aloin soittelemaan", jokos muuten alkaa tuntua sille että lähtö lähellä ja silleen..No mä olen vielä lähisukulaisten ja kavereiden soitteluihin osannut suhtautua ihan posiitiivisin mielin, onhan se toisaalta kauhean kiva kun kaikki muistaa minut ja on aidosti kiinnostunut voinnistani.
Mutta se että esim. bioisäni jonka kanssa ollaan muuten tekemisissä ääretömän harvoin..on soittanu ihan lähiaikoina nyt 4 kertaa :headwall:

Tänään kävin ostamassa tytöille sellaset pienet "lahjat" jotka he sitten saa vauvalta..ihan namipatukat ja teletapit sekä ihanat muumi harjat sujautan semmoseen pussukkaan.On sitten lieventämässä sitä järkytystä joka heitä raukkoja laitoksella odottaa ;) :whistle:

Tuplamamma joka edelleen odottaa huomista laskettua päiväänsä turhautuneena..
 
Ollaan koko perhe kipeinä... Tyttö 3v kaikkein kipein, korkea kuume jne... Olen ollut hereillä kello neljästä asti, kun tyttö itkeskeli huonoa oloaan.
Ihme ja kumma, otti babyhaleristä ventolinea ihan vapaaehtoisesti! Annan ihan varmuudeksi.

Jotenkin kuvittelin, ettei raskaana ollessa tule kipeäksi, kun en esikoisen aikaan ei tullut mitään. Nyt kiitän tästäkin flunssasta, koska mahdollisuus sairastaa flunssaa synnytyksen aikaan pienentyi nyt :)

Revittiin isosiskoni kanssa tapetteja makkarista. Hitsi se paljas seinä tasoitteineen tuoksui hyvältä :p Olisin voinut syödä sen! Kalkkia syön nyttenkin, mutta silti... Seko :xmas:

Mulla ei ole kiire synnyttämään, remontti on ihan keskenkin vielä. Neuvolalääkärin mukaan menee suurinpiirtein lasketuille ajoille, hyvä niin =)

Terveisin Gwendolyne ja vaavi RV 37+1
 
Ihanaa,kohta varmaan rupeaa oikeen vyörymään noita vauvauutisia =) Täällä massussa kova möyrintä päällä,tasasesti vihloo tuolta alhaaltaki,varmaan poraa päällään.... Nii ja masu on tänään naksunu tosi jännästi,aivan ku pientä nitinää,vaavi taitaa oikoa jäseniään,mitenhän sillä tila riittää ku mulla kumminki suht pieni massu (tai niin ainaki itestä tuntuu ku kaikkee voi hyvin tehä, eikä se tunnu olevan tiellä ku ylös noustessa ) On se nyt jotenki ulos pulpahtanu ku muutamassa päivässä ei enää mee sama takki ollenkaan kiinni.

Mutta Mä lähden tulevan kummitädin kanssa iltakaffelle kaupunkiin :wave:

Diipeli
 

Yhteistyössä