***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

Onkos kaikki lähteneet jo synnyttämään kun täällä on tänään näin hiljaista ollut? :(

Mileko miä oon ja sanonut että pitäis olla parasta ennen päiväys masussa tai sitte sellainen paisti mittari joka poksahtais ylös kun päivät on täynnä |O Äsken uhkasin ukolle että meen kohta äippäpolille istumaan ja sanon etten pois lähde kuin vaava kainalossa. Kuinkahan kauan ne minuu siellä istuuttais :whistle: Mulla on se käsitys jäänny että KOKS on aika nihkeä käynnistysten kanssa :kieh:

Ja ai että alkaa ottaa pannuu kohta. Likkakaveri soittaa tai viestittelee joka päivä että eikö vieläkään mitään... Kaupassa vaan sanovat: Älä ole noin myrtyneen näköinen, kyllä se sieltä kohta tulee. Per...le! |O Mistäs ne tietää milloin se tulee kun ei tässä itekään tiijä :kieh:

Ja niinukkakin tietää jo päivän milloin pienen saa syliin :) Kelläs kaikilla muilla olikaan päivä jo tiedossa? Juu, en yhtään ole kateellinen, en :ashamed:

tuutilulla rv 39+6 ja kärsimättömyys kasvaa ja kasvaa ja kasvaa.........
 
..nyt iski eka kertaa pieni pelko...
viikon, kahden kuluttua meille ois ilmeisesti tullut auto saksanmaalta ja se pitäsi hakea eteläsuomesta... ja nythän tietenkin pyörii mielessä, että TIETENKIN juuri sillon kun mies on sitä hakemassa, niin pitää lähtä synnyttämään!! :/ Ja kun Oulun läänissä asutaan, niin siltä reissulta ei nii pikaisesti sitten palatakaan kotiin!!
...eli joko nyt piakkoin sittenkin sais vaavi tulla, tai mennä oikeesti yli ajan... en haluais kyllä millään mennä synnärille yksin kun on jo (asiaan sisäisesti valmistautuessa) miehen ajatellut sinne mukaan .

Juu, tässä sitä näkee, mitä tapahtuu, kun päivät on yksin kotosalla.. liikaa aikaa ajatella kaikkee!
 
Hohhoijaa. Täällä sitä vaan vielä. Tai en mä tiiä tuosta VIELÄ jutusta ku eihän tässä la:kaan ole mennyt. Mutta kyllä mä mielelläni jo synnyttämään lähtisin.

Tosin tossa pari päivää sitte ajattelin ihan tosissani, että en mä haluakkaa tätä vauvaa :eek: Väsyneenä mietin et en mä jaksa. Huh kaikkea sitä mielessä käy. Nyt mä taas odotan niin innolla sitä ku saa vauvan syliin :heart:

Huomenna on meillä pihatalkoot naapureiden kans. Josko siitä olis jotai hyötyä :D Sit saunaan jos sen päälle menis. Tänäänki meinasin mennä mut ei sielläkää jaksa joka päivä istua.

Iines-ankka, tommonen on kyllä inhottavaa ku sit sitä miettii vaan koko ajan. Mutta eikö asioilla oo tapana järjestyä. Tai toivo oikeen kovasti, että vauva syntyy just sillon ni ei taatusti synny! :LOL: (sori, ei sais nauraa vakavalle asialle)

Mutta oikeasti, onko kaikki ottanu varaslähdön ja lähteny synnyttään ku ei tääl ketää ole??

Ainiin, sitä piti vielä et miten ne yliaikaiskontrollit menee? Onko joka sairaalalla oma käytäntönsä? Tietääkö joku Jyväskylän käytännöstä? Et millä viikolla viim. käynnistetään? (Että voi kalenteriin merkata synnytyspäivän etukäteen :kieh: )
 
Iltaa!

Täällä ainakin ollaan vielä yhessä kasassa, mutta ei oo jaksanu kirjottaa tänne eikä ole oikein pojalta saanu rauhaakaan ja välillä se tuntuu jopa turhaltakin, siis tänne kirjoittelu :ashamed: mut no joo sepä siitä sitten... Vähän on taas tympääntynyt olo kaikkeen!!
Piti äsken ottaa ihan kaikki housutki poies ku muka pikkarit niin pirusti puristi alavattaa,grrrrrrrr..

Oon koko päivän YRITTÄNYT itelle pontsoa virkata, muttaku tulin valinneeksi niin veemäisen langan että oon vasta kaks kertaa joutunu purkamaan senki kans hermo menee. Huono päivä minkäs teet, mie luulin saavani tänään uuden kameran niinku eilen liikkeessä lupasivat mutta en sitten saanukaan ku ei ollu kuulemma kuorma tullu ja tietenki tää jässikkä päättää nyt viikonloppuna syntyä ku ei ole kameraa ku edellinen meni rikki :'( prrrr :headwall:
Ohhoh, tulipas avauduttua, ANTEEKSI (helpotti kuites)

No eilen oli hyvä päivä, mie sain uuden kahvinkeittimen ja uus pesukonekin tilattiin mut se tulee vasta parin viikon päästä niin ja se kamera. Käytiin tuhlaamassa veronpalautukset jo nyt, mut mie olen halunnu jo pitkään omaa konetta (meillä on yhteiskäytössä oleva kone naapurin kans).

Miepä lähen kattoon bbtä ja oottaan isukkia kotiin reissusta :wave:

Inkku ja masuasu 38+5

Liplatus mie ainaski kirjottelin kerran et esikon synttärit on päivä lasketun ajan jälkeen, mut tais siitä vissiin joku muukin mainita
 
En taas ole saanut aikaiseksi kirjoittaa mitään vähään aikaan. Päivittäin, tai oikeastaan monta kertaa päivässä käyn lueskelemassa kuulumisianne. Kovin alkaa olemaan lähellä monilla, vaihtuuhan se kuukausikin pian.
Meidän pikkumies täytti sitten kuukauden tänään. Olen ihan ihmeissäni siitä, koska justhan hän syntyi. Merkkipäivän kunniaksi hän sai oman huoneen. On meillä alunperin ollut tarkoitus muuttaa työhuoneesta lastenhuone, mutta ajattelin aluksi että poika olisi hyvä nukkua samassa huoneessa kun me. No, nyt on mennyt 3 viikkoa ja yöunet on todella lyhyet. Minä makaan ja kuuntelen kaikkia hänen ääniä ja välillä ponkasen pystyyn kattomaan häntä ja aina hänellä on kaikki hyvin. Nyt päätettiin miehen kanssa, että poika omaan huoneeseen, niin saadaan poika ja minä nukkua rauhassa. Toisaalta on olo, että olenko huono äiti kun siirrän hänet toiseen huoneeseen, mutta sitten on kanssa ajateltava, että ei minusta väsyneenä ja stressaantuneena ole hänelle mitään hyötyä. Joten siis nyt haluisin kuulla muilta, kellä on jo lapsia, miten te olette tehneet tämän aisan kanssa. Mulla tuttavapiirissä on niin vähän kokemusta näisitä asioista, joten ei oikein ole ketään keltä kysyä.
Poika todellakin täytti tänään kuukauden, hänestä on jo tullut niin iso poika. Olen jo saanut laittaa ihan pienimmät vaatteet pois, kun ei enää mahdu päälle. Hän on todellakin oikea sisupussi, kaikki mistä hän ei pidä niin sille huudetaan ja paljon ja jos ruoka ole saman tien nokan alla, niin sillekin huudetaan ja paljon. Mutta sitten kun kaikki on hyvin, niin killutellaan ja ihmetellään maailmaan todella rauhassa. Tänäänkin kun miehen kanssa raahattiin huonekaluja huoneesta toiseen, pikkumies killutti sängyllämme ja ihmetteli maailman menoa.
Mahavaivaa meillä vielä on, ei oikein mikään korvike sovi, täytyy nyt hieman kysellä ensi viikolla neuvolasta, että mitä pitäisi tehdä. Maha joko kovalla, tai sitten on kamalat ilmavaivat. Että tämmöstä meille. Nyt siirryn itse unten maille, pikkumies jää vielä isukin kanssa syömään iltapalaa.
Jaksamisia loppumetreille! :hug:
 
kiva kuulla elzan kuulumisia!!
voi kun pääsis jo itsekkin viettää vauvan kaa aikaa:heart:
odotan sitä lasta niin innolla,mut samalla pelkään aina ku käy kipeetä että apua,nytkö sitä mennään!
no,kyllä sen kivun kestää kun saa maailman parhaan palkinnon!
sain hoitaa tänään 4kk:n ikäistä pikku-miestä,niiiin ihana!!
piti testata tuo meidän hoitopöytä,oikein hyvä vaihtaa vaipat siinä:)

miehen ja koirulin kaa käytiin lenkillä tuossa iltasella,ihana pimeä syksyinen ilma,oli mahtava kävellä.
vaikka välillä vihloi ja särkikin...
onneksi se hurja pääkipu on menny ohi!
mulla oli tosissaan melko kummallinen olo,niinku ois jossain sumussa ollut
:| kummallista...
seurailen silti verenpaineita ja sitä pissaa.
vauva tuntuu taas "poraavan" itteensä alemmas...on toi hassun tuntusta!
jaa,jos sitä taas söis jotain:ashamed: ja katellaa perjantain iloksi leffa.
voikaahan kaikki hyvin :wave: ja oikein hyviä öitä
-milla
 
Elza: Tehtiin esikoisen kanssa täysin samoista syistä sama ratkaisu aikoinaan (vauva omaan huoneeseen) ja se oli paras mahdollinen! Kakkaa tuli niskaan anopilta ja mun isältä, mutta jätin ne sitten lopulta omaan arvoonsa. Tiesivät ihan faktana, että lapsesta tulee turvaton. Sanoivat, että kun kerta lapsia tekee, pitäisi vaan kestää unenpuute. Yritin selittää, että kaksi tuntia unta yössä vartin pätkissä on liian vähän, mutta jankuttivat vaan, että lapsi olisi sitten pitänyt jättää tekemättä.

Tyttö 3 v on hyvä nukkuja, uskaltaa nukahtaa vieraassakin paikassa itsekseen, eikä pelkää oikeastaan mitään. Iloinen eikä vierasta. On siinä meillä turvaton lapsi!

Olen odottanut, koska moittivat lasta liian itsenäiseksi tms.

Varautukaa hyvät ensisynnyttäjät: Varsinkin alussa teitä tullaan aina neuvomaan ja syyllistämään ihan asiasta kuin asiasta, jos lähipiirissänne sattuu olemaan hiukankin hankalia tyyppejä.

Hyvää yötä!

Terveisin Gwendolyne ja vaavi, rv 37 tasan
 
Huomenta :)

Jokohan alkaa jotain tapahtua. Klo 4 jälkeen heräilin muutaman kerran kipeisiin suppareihin. Enhän mä siellä malttanut enää olla ja eikä se vaakatasossa niin mukavalta tuntunutkaan. Nyt supistelee 10min välein. Ei mitään hirveän napakoita mutta selkeästi erilaisia ja kipeempiä kuin mitä tässä riesana on ollut. Mielenkiintoista, miä kun oon kaikki synnyttänyt iltasella tai yöllä :D Kunhan tuolla päivä valkenee niin tää mamma taitaa painua kävelylenkille ettei nää vaan hiipuis pois. Vaikka silleenhän tässä saattaa käydä :/

tuutilulla rv 40
 
...täysistä viikoista :flower: Kyllä se pian tulee, enää ei voi mennä kauan, korkeintaan kaksi viikkoa. Vaikka kuulosti, että olis tulossa jo aiemmin, ehkä jo tänään =)

Minulla LA siis ma ja odotan sitä kuin kuuta nousevaa. Jostain syystä en haluaisi tämän syntyvän vielä viikonloppuna vaan haluan pitää vielä masuni. Taidan olla outo :| Anopille sanoin eilen puhelimessa, kun kyseli, että joko tuntuu yms., että eihän nyt ole vielä lokakuu. Tänään soittaa varmaan oma äiti. Alan olla kyllästynyt päivittäisiin utelijoihin :kieh: Kaikille kyllä aikanaan kerrotaan, mut silti joka päivä soitellaan.

Minä leivoin eilen kaksi kääretorttua pakkaseen isompien lasten synttäreitä ajatellen, vaikka vielä ei tiedetäkään, milloin niitä juhlitaan. Mitähän kaikkea muuta vois tehdä valmiiksi pakkaseen. Oletteko leiponeet koskaan kakkupohjaa etukäteen valmiiksi pakkaseen? Kärsiikö se pakastuksesta? Ja muutenkin kaikkia kivoja + rauhallisia synttärileikkejä ottaisin ilolla vastaan, koska voin olla aika väsy juhlissa, jos olen juuri kotiutunut laitokselta tai sit ihan viimeisiä päiviä raskaana. Tietokilpailun nuo ainakin halusivat. Menipäs tämä nyt synttärihöpinäksi, sorry :ashamed:

Oikein kaunista syyspäivää kaikille ja nauttikaa puiden väriloistosta. Pitkä kävelylenkki voisi tehdä minulle hyvää, kun meinaa tuo paino karata näillä viimeisillä hetkillä taivaaseen.

Sellaista vielä, että olen ihan raivon partaalla sukulaisiin, kun kaikki kyselevät tästä tulokkaasta ja tarjoavat apuaan, mutta kukaan ei huomaa isompien lasten olemassa oloa eikä kysy heidän kuulumisiaan. Oikein pistää vihaksi |O Ja meidän isommat on jo tosiaan isoja (6 ja 8) eli en odota mitään "lahjoja" heille, koska taloon tulee vauva vaan ihan sellaista juttelua niin kuin ennenkin. Onko teillä muilla tullut tuollaisia naarasleijonan puolustushaluja toisia lapsia kohtaan?
 
TUUTILULLALLE POTKIN TÄÄLTÄ VIRTUAALISTA VAUHTIA SUPISTUKSIIN

Kateeks kyllä käy synnyttämään pääseviä :headwall:

Rouva Räpylä
Mulla oli samanlaiset tuntemukset pari päivää sitten. Ajattelin, et miks ihmeessä oon taas raskaana, vaikka en jaksa muittenkaan lasten kanssa. Oisin halunnu peruuttaa koko jutun. Rupes hirvittämään, et miten kiinni täällä korvessa sitten taas on viiden lapsen kanssa |O
Kai se kuuluu tähän hormoonimylläkkään ja on ihan normaalia :D





 
huomenta kaikille :)

ensinnäkin tuutilullalle onnee matkaan jos synnärille joutuu nyt lähtemään :hug:

olipa taas yö,ite kyllä sain nukuttua,mutta sitten nuo rakkaat kissat ravas ulos ja sisään jatkuvasti..kahella kissalla sellanen ärsyttävä tapa että raapiivat ku hengenhädässä tuota ulko-ovea,ja huutaa mollottaavat..ei sitä kyllä jaksa yön hiljasina tunteina kuunnella,et pakko on laskea sisälle..uhkasin jo rukkaset niistä tehdä :D
sitten kun tuolta sängystä nousin niin pakko oli veskissä ja juomassa käydä.

liplatus mie olen tehny kakkupohjia joskus pakastimeen valmiiksi,eikä ne minusta ole mennyt miksikään,samaa taikainaahan se on kun kääretorttutaikinakin.olen käärässy sitten leivinpaperiin ja vielä laittanut pussiin..jos sattuu pakastimessa olemaan jotakin sellasta voimakastuoksuista,niin ei maku tarttus.

meilläkin on kummallakin likalla nyt lokakuussa synttärit,no ei ne nyt niitä enää sen kummemmin vietä,vanhempi tyttö kyseli et voiko joku sen kaveri tulla ens viikonloppuna yöks,mut kieltäydyin,kun ja jos päästää torstaina/perjantaina kotiin niin,en nyt välttämättä halua että heti olis yövieraita siinä.

miulla on ollut nyt ihan sellanen olo etten oliskaan raskaana,jotenkin vissiin maha pudonnut polviin,niin tuntuu ettei ahdista enää ollenkaan.
ja muutenkin,eiole supistuksia ym ollut.eilenkin ajettiin isännän kanssa nurmikkoa,ja mie vielä haravoin..kolmatta tuntia tuolla ulkona touhuttiin..olin kyllä sitten sippi,ysiltä kävin tonne sänkyyn kattomaan ilman johtolankaa,niin sen siliän tien nukuin :D

mutta nyt laittamaan nuo pyykit kuivumaan..

niinukka ja vunttunen 39+0
 
Huomenta!
Tuutilulla jipii!!! Se on menoa nyt. Olipa kiva tulla lukemaan viestit näin aamulla kun on taas yksi meistä menossa. Kiva kun käytte ilmoittamassa ennen menoa meillekin. Pitää yrittää itsekin muistaa/pystyä. Sisko (kätilö) eilen vannotti että laitan sit tekstarin kun oon menossa synnärille, että tietää sit missä mennään. Viimeksi vannotti kans ja eihän sitä muistanut ku tuli niin äkkilähtö.

Täällä puhuttu isompien lasten synttäreistä lokakuussa. Meillähän tuo tyttö täyttää 3v samana päivänä kun mulla laskettuaika. Päätettiin sit että pidetään synttärit jo paria viikkoa aikaisemmin, kun uskon ettei tää uus tule ennen LA:ta. Tyttö niin kovasti puhunut synttäreistään, eka kerran tajuaa mitä ne on, ja samat fiilikset kuin Liplatuksella, en halua että vieraat tulevat meille kun uusi vauva on talossa ja saa kaiken huomion. Jatkossa kun kuitenkin vietetään synttäreitä sitten yhdessä niin saa esikoinen ainakin vielä yhdet synttärit yksin vietellä. En muista kuka, mutta joku tässä vasta kysyi tytöltä että "saakos se äiti pian uuden vauvan?" Siis HALOO!?!?! Voisko ystävällisesti vaikka kysyä että tuleeko sinusta isosisko tai jotain vastaavaa, tai toisen vauvan, tai jotain sellaista missä isommatkin lapset on mukana, ei heitetty syrjään. Voi että otti vihaksi... Eräässä lehdessä oli muuten kerran vinkki, että kun uutta vauvaa tulee vieraat katsomaan ,niin eräs äiti oli laittanut oveen lapun, että "Huomioithan isomman lapsen ensin". Aika hyvä juttu mun mielestä, pitäsköhän tehdä itsekin noin? Säästyis varmaan muutamalta mustasukkaisuuskohtaukselta.

Elza, meidän 3 v tyttö ei ole koskaan nukkunut mun vieressä eikä oikeestaan samassa huoneessakaan. Meillä sitä ei ole arvosteltu, mutta jos olisi niin jättäisin omaan arvoonsa. Yön n. 30 herätystä loppuivat siihen kun tyttö siirrettiin omaan huoneeseensa. Eli äidin ja lapsen unet paranivat tällä. Nykyäänkin nukkuu omassa huoneessa, ja jos joskus harvoin tulee viereen, valvon niin kauan että nukahtaa taas ja kannan omaan huoneeseensa. En osaa siis YHTÄÄN nukkua hänen kanssaan. Mutta ei ole tosiaan tyttö mitenkään "kummallinen", ja kuten Gwendolyne kirjoitti, on tosi hyvä nukkumaan vieraissa paikoissakin, ja uskon tämän vaikuttaneen. Eikä ole ollut mitään tissistä vierotuksia tms ongelmiakaan meillä. Tää kakkonen menee kans omaan huoneeseen kunhan saadaan rytmit kuntoon. Ei se ole mitään hylkäystä tms, muuten kyllä paljon ollaan lähekkäin ja pusutellaan yms, mutta yöt on mun mielestä nukkumista, ei kukkumista varten.

Meillä muuten esikoinen aloitti yöllä yskimään keuhkoista tulevaa repivää yskää. Olin ihan paniikissa koko yön, mutta nyt on jo reipas, yskii kyllä ja räkä vuotaa mutta ei kuumetta. Kumma vaan et alkoi toi tauti ihan tosta vaan, ei mitään koko päivänä antanut merkkejä. Onko muilla ollut nyt tällaista? Mieskin tuossa valittaa kurkkuaan.

Jeps, tulipa tekstiä, yöllä oli hieman suppariakin, joten toivossa on hyvä elää sanoi lapamato. Mutta en usko että lähtö on lähellä. Lähden tästä lastenvaatekirppikselle, joku muukin kirjoitteli että on tänään menossa. Nähdäänpä siellä isomahaiset :) :wave:

Topsy 36+4
 
Tsemppiä Tuutilulla =) tuleehan se sieltä :D
6 vuotta sitten 28.9 ku oli laskettu aika lähin kans aamul synnyttään,mut tyttö pysy sisällä 29.9 asti :D toivottavasti sulla tänään nyytti kainalossa
...ja me vietetään täällä tänään 6 vuotis synttäreitä....

henkka ja veeti 37 tasan
 
Huomenta,

Onnea matkaan Tuutilulla! :heart:

Meillä esikoinen on siirretty omaan huoneeseen 4.5kk ikäisenä juuri siitä syystä etten osannut itse nukkua levollisesti samassa huoneessa vauvan kans. Jos vauva äännähti pienenkään inaisun minä olinkin sen jälkeen kokoajan valppeilla ja odotin herääkö vauva syömään jne. Niin tehdään tämänkin vauvan kans että ensimmäiset kuukaudet viettää meidän makarissa, mutta todennäköisesti melko pienenä hänetkin siirretään omaan huoneeseen. Ei ole kukaan arvostellut enkä kyllä kuuntelisikaan vaikka joku nyt asiasta mainitsisikin. Meidän neiti on myös hyvin iloinen, luottavainen, tasapainoinen ja onnellinen tyttö. Ei ole kyllä kärsinyt millään lailla tuosta siirrosta omaan huoneeseen "liian" pienenä. Yhä edelleenkin nukkuu omassa sängyssä ja huoneessa, mutta nyt isompana tulee meidän viereen vaihtelesti. Sekin johtunee nyt siitä, että tytöllä on pelko kausia jotka kuuluvat tuon ikäisellä asiaan. Välillä näkee pahoja unia, höpöttää mörköistä karhuista jne..

Liplatus; Minä tunnustan että täällä on leijona emon vinkeitä kovastikin. Ja niinhän sen pitääkin olla!|O Kukapa muukaan meidän pieniä puolustaisi jos ei me leijonaäidit sitä tehtäisi. Toisinaan olen melko kärkäskin kommentoimaan ja joskus voisin pitää suuni kiinnikin. :ashamed:

Me ollaan lähdössä tänään sukulaisen juhliin joten pitää alkaa katselemaan kampetta ja miettimään mitä ruokaa sitä laittaisi ennen lähtöä.

Mukavaa lauantaita,

Katja ja Einari 36+4
 
Voi tuutilulla tsemppiä kovasti vauvan haku reissuun :heart: =)
Mä täällä kateellisena :ashamed: alapäätä jomottaa ja muutenkin alkaa olla jokseenkin tuskainen olo.
Yö meni muuten ihan hyvin, mutta meidän toinen ihana 2v sitten valvoskeli taas monta tuntia, höpöteli ja kieri meidän välissä..vaikka mä kuinka yritin isukille sanoa että vie se NYT omaan sänkyynsä |O

Joo huomenna mulla laskettu aika..mahtaa mennä komeasti yliaikaiseksi..että joulukuun pinoon kai minäkin saan kohta siirtyä:whistle:

Tuplamamma+"poitsu"rv39+6
 
Tuutilullaa: et sitten tainnutkaan odottaa sinne rippijuhliin asti :LOL: Onnea matkaan!!!

Kyllä alkaa katteeksi käydä kaikkiä jakautuvia. Meillä kyllä supistellaan ja möyritään ja särjetään ja jomotellaan, mutta mitään ei tapahdu. No onhan laskettuun vielä reilu viikko aikaakin...

Meillä isovanhemmat alkavat vähitellen seota. Emme ole selvittäneet vauveliinin sukupuolta, muta kun mies meni ostamaan verkkaripuvun pienelle, niin anoppi päätteli heti, että me tiedämme tytön olevan tulossa. Varsinkin kun verkkarin college on punainen ja housut siniset....

Oma äiti taasen juoksee meillä vähän väliä ja voivottelee kun se ei jo synny. Todella kivaa, kun itsekään ei millään jaksaisi enää odottaa...

Voimia kaikille jakautumattomille, eiköhän me vielä joku päivä....
Voimia myös jakautuneille ja jakautumassa oleville!!!

Nökö ja Vekara 38+3
 

Yhteistyössä