***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

Heippa,

Jes, täällä on bongattu tänään ensimmäisen kerran joltakin tuntuvia supistuksia. Muutaman kerran on käynyt alamahaan ihan kunnolla ja tuntuvasti! :whistle: =) Ei mitenkään säännöllisesti, eikä nyt tuskan kipeitä, mutta jotain tuntemuksia sentään. Olen ollut niin tympeissään kun muilla supistelee ja tuntuu eikä itsellä ole tätä ennen ollut tietoakaan supistuksista. Sain nyt sitten laitettua vauvalle sängynkin valmiiksi.


Millillä on kyllä ihanan näköinen ja pyöreä poskinen neiti.

Nyt pitää alkaa valmistautumaan naapurin kutsuille.

Palaillaan

Katja ja vauva 36+2
 
Kiitos taas kaikille kuvien kommenteista =) Kerroinkohan mä tänne että kysyin vielä toistamiseen että onhan hän tyttö? :ashamed: Mies siihen lisäsi että kaikki hankinnat on nimittäin tehty :D Ja on hän varma tyttö :heart:

Mittasin itse tuossa yks päivä sf mitan moneen kertaan ja sain aina, myös tänäänkin 37cm! :eek: Muissa raskauksissa ollut tässä vaiheessa 30-32cm :)

Tänään ei ole supistellut oikeastaan yhtään. Aamusta olin puutunut ja jumissa muutenkin, mutta lähti olo tosiaan vetreytymään,kun kiersin taloa.
Sain nukuttua päiväunet aamupäivällä, mutta silti ihan rättipoikki

:|
Päikkäreiden jälkeen tuli ensimmäisen kerran sitä menkka jomotusta, olin jo ihan unohtanut mitä se olikaan, hyh hyh minkä tuntuista.

Kokoajan hiki ja saamaton olo. Voi kun olis viikkoja enemmän ja pääsis tositoimiin. Mä kaipaan liikuntaa ja mahallaan nukkumista :)
 
no hei taas!!
pitihän se taas tulla kattoo kuulumisia:)
aika monella noi supistukset vaivaa,mulla tullu muutaman kerran.
illalla ennen ku nukahdin niin ihan järkytävä kipu tuolla jossain kohdunsuulla(?)
just ku ois jollain puukolla tms.tuikittu.
samaan aikaan vaavi tuntui "poraavan" itteensä lähtöasemiin.
aika vilkkaana ollut nyt toi muru:heart:
sitä päänpyörittelyä tuntui...

dirlittan:hyvä homma että oli vauva kiinnittynyt:)
meillä vielä vähän pää liikkui,mutta tosiaan vähän pelkoja helpotti ku sanoi että voi tulla omalla kyydillä,kunhan sit makoilee takapenkillä.

huomasin muuten valokuvasta että maha oli laskeutunu huomattavasti:)
oikein tipahtanu tuonne alaspäin,hassun näkönen :D
nyt päikkäreille,selkää jomottaa taas...
-milla
 
No hei taas! *en yhtään koukussa*

tossa yritin nukahtaa vähän aikaa,ei sit tullu yhtikäs mitään.
sattu selkään ja mahaan,samalla välillä tuntui tuossa reisillä kummaa kipua??
ei oo tollasta enne ollut :eek:
kuulostaako keneltäkää tutulta??
menkkasärky jatkuu..ai ai
anteeksi tämä valitus :ashamed:

kotiäiti
olikos sullakin sillon ennenaikasia supistuksia??
en tosiaan muista kenellä muilla oli.
oon kyllä onnellinen että lapsi viihtyi masussa,vaikka tuntui olevan kiire maailmaan.
piti olla sairaalassa välillä ja sit kotona makuu-käskyllä.
sillon olin varma että ei mennä yli rv35:n...mutta täälä vaa ollaan!! :)
ompa kiva ku sain siivottua ja vähän vaihdettua olkkarin ilmettä.
sit illalla ihana painuu nukkuun puhtaisiin vällyihin!
vois katella salkkarit ja Lost tulee tänää.
oonkin varautunut taas jätkipaketilla:p
-milla
 
Moi

Pakko oli tulla kertomaan että miten voikin joskus elämä peläyttää! Oltiin koko perhe menossa autolla esikoista viemään treeneihin, kun liikennevaloissa kuorma-auto ajoi peräämme! Onneksi oli vauhtia vain 30 km/h. Meillä meni auto aika ruttuun, lapsille ei luojan kiitos käynyt kuinkaan, pelästyivät vaan ihan tosissaan, vieläkin ovat itkuissaan ja kauhuissaan. Paikalle tuli poliisit ja ambulanssi, ja minua ne eniten tutkivat, makasin ambulanssissa, odoteltiin että tuleeko kipuja, vuotoja tai liikkuuko vauva. Kaikki oli ok. Päätäni löin hiukan, mutta onneksi ei käynyt siinäkään pahemmin. Päästiin sitten kaikki kotiin kun tilanne rauhoittui ja kaikki oli selvitetty.
Nyt on lihaskipuja, ja pitää ottaa rauhassa, ja tarkkailla vauvaakin.
Nuo lapset saavat huomenna pitää vapaata koulusta, tuskin ensi yönä uni tulee heillekään.
Kuorma-auton kuljettaja oli ihan pois tolaltaan, ei hän tietenkään tahallaan sitä tehnyt.
Nyt menen lepäämään, jospa tämä pulssi tästä tasaantuisi pikkuhiljaa..
 
Dirlittan voi että! Onneksi olette kunnossa! :hug: Miten se kuorma-auton kuski silleen? Eikö se huomannut että pysähdyitte vai?

milla-maria kyl luokittelisin supistuksiksi. Mulla esikoisella kesti synnytys 9 tuntia ja sen aikana tuli yksi 9 tunnin supistus :LOL: Et ei niissä aina ole selkeitä välejä. Nytkin n. viikko sitten heräsin samanlaisiin oireisiin kun sulla, kesti n. tunnin ja oli varmaan supistuksia, sillä aamulla lääkäri kun oli olin avautunut ja kohdunkaula lyhentynyt.

Öitä vaan kaikille, myö ryhdymme iltapalalle ja sit kattoon vähän telkkaria.

Topsy 36+2
 
Dirlittan olipa järkky kokemus teidän koko perheellä!!! Onneks ootte kaikki kunnossa ja vauvakin pääsi säikähdyksellä! Nyt yrität vaan relata ja rauhoittua!

Mä kävin äsken naapurin rouvan kanssa n.40min lenkillä pienessä tihkuttavassa syyssateessa. Tekipä hyvää!! Pulssi oikein kohos kunnolla, kun ylämäkeä mentiin, oli pakko pitää siellä mäen päällä pikku hengähgystauko, heh! Mut heti tulee parempi omatunto kun liikkuu... et jospa sitä jaksaa fyysisestikin paremmin sit siellä synnytyksessä, jos nyt jaksais loppuaikana ees vähän liikkua eikä vaan makoilla kotona kirjan äärellä...

Onko kaikki saanu jonku sairaalan esitietolomakkeen? Neuvolako sen antoi vai sairaala lähetti? Meillä ei ainakaan oo Kätilöopistolta tullu mitään sellasta täytettäväks???

Jaksamista taas kaikille!

LaSposa & Nyytti rv 35+3 :heart:
 
topsy joo siis en aatellukkaa et ois supistus ku kesti pitkään,olin aatellu että ne menee sillee "aaltoilevasti"
mulla on muutama sellanen napakka mutta lyhyt supistus tullu,kyllä tää oli jo eri luokkaa..huh!
tosiaa kipeetä kävi ja mietinki että joko sitä kohta pääsis ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Dirlittan voi että! Onneksi olette kunnossa! :hug: Miten se kuorma-auton kuski silleen? Eikö se huomannut että pysähdyitte vai?

Topsy 36+2

Ilmeisesti ei, oli hänkin sen verran paniikissa että ei osannut kertoa mitä siinä tapahtui ja miksi.
Tosiaan onni ja siunaus että kaikki ollaan kunnossa, toivotaan että ei mitään tästä enää seuraakaan.

Ja vauva tuntuu potkivan vilkkaasti, se on suuri helpotus!

 
Keiju07
La Sposa, ei meilläkään Kätilöopiston valmennuksissa (tai siis Haikaranpesän) täytelty mitään esitietolomakkeita tai ainakaan sellaisia mihin tulisi hätäkastenimiä, kuten täällä ovat monet maininneet... Olisko paikkakuntakohtaisia eroja...

Pohdin tässä myös, että tekeekö teillä muilla tosiaan neuvolan täti sisätutkimuksia? Kun niin moni on kirjoittanut, että neuvolakäynnillä varmistui esim. tarjonta tai pään kiinnittyminen jne. Mä olen siinä käsityksessä, että mun täti ei tee mitään sisätutkimuksia (eikä tk:ssa ole ultraa) eli jää tuo kiinnittymistietokin sen varaan, että oli tuossa viimeisessä lääkärintsekkauksessa osittain kiinnittynyt. Hassua myös, että mulle ei ole mainittu terveyskeskuksessa eikä edes Haikaranpesän valmennuksissa mitään tuosta napanuoran esiinluiskahtamisriskistä, jos vedet menee ennen kuin pää on kiinnittynyt. Ja aika kattavasti valmennuksissa kaikki jutut käytiin läpi, istukan repeämiset yms. muut pienet riskit, mutta ei tuota... Outoa.

Ikävä kuulla Dirlittanin perheen kolarista; toivottavasti lapset eivät saa tapahtumasta mitään pitkäaikaisempia traumoja. Voin kuvitella, että olette kaikki säikähtäneet. Yöuniin voi ainakin painajaisia tulla.

Mutta nyt telkkarin ääreen! Huomiseen!

Keiju 36+2
 
:hug: Dirlittan Hyvä että olette kaikki kunnossa!

Pikaisesti omanapa: Neuvolassa käytiin tänään ja siel pienen sydän tykytti, niin valtavasti että! :heart: :) Syke oli 150. Rautakuurin ansiosta hemppa pitkästäaikaa 125, oli jo 100 tos kuukausi sitten ja onneks noussut nyt kokoajan. Sf 32 ja painoa tullut 350 g...Rr 124/80 ja pissassa vähän sokeria, mutta täti kuittas sen sillä olin just syönyt...käski kuitenkin välttää ylimääräistä makeeta..Ja kysyn vaan, et miten se onnistuu, kun tekee kokoajan hirmusesti mieli kaikkee hyvyyksiä :p !!!!!
Vauva oli jo kiinnittynyt, ehkä hiukan sai liikkumaan päätä, mut totesi, et kyllä tämä neiti tulossa on... :whistle: Ja koskakohan kysyn vaan?!?!
Huomenna taloyhtiön syystalkoot...Meikä aikoo riehua haravan varressa kokoillan, saa nähdä tehoaako! :D

Eipä tässä muuta, jaksamisia kaikille ja hyvät yöt! :wave:
Lapanen ja sisilisko 38+6
 
Ihmettelin samaa kuin Keiju. Täällä neuvolassa mittaillaan vaan verenpaineita, kuunnellaan sydänääniä jne. Ultrat ja sisätutkimukset kuuluu vain lääkärikäynteihin, joista siis viimeinen oli viikolla 36.

Susa ja Ukko 38+1
 
keiju ei meilläkään neuvolassa tehdä sisätutkimusta tai ultraa.
kokeilee tuosta päältä kiinnittymisen.
meillä kerrottiin synnytysvalmennuksessa tuosta vesienmenosta ja napanuoran luiskahdus asiasta.
mutta on monet tutut sanoneet että eivät oo tienneet koko asiasta mitään.

mullahan on se painoarvio uudestaan viikon päästä.
tutuilla ollu vaan sen yhden kerran,eli rv36.
mulla on sitten viikkoja 38+5 kun toinen arvio.
onko teillä muilla uudestaan arviota???

ei taas väsytä yhtään...lähden tästä ettiin synnytyskertomuksia:)
hyvät yöt kaikille!!
-milla
 
Onneksi Dirlittanin perhe selvisi pelkällä säikähdyksellä!Itsekkin olen kahdessa kolarissa ollut,tosin pienempänä.

Tuosta painoarviojutskasta,mä en ois saanu yhtään mitään painoarviota ellen olisi yksityisellä käynyt.Neuvolassa vaan ovat sanoneet että normikokoselta tuntus. Ja meilläkin sisätutkimuksen tekee vain lääkäri,kolme lääkärikertaa ekassa raskaudessa. Mutta mähän kävin siinä synnytystapa-arviossa yksityisellä niin siinä teki mulle kans tuon sisätutkimusjutskan. Mun mielestä Oulussa sais muutenkin olla enemmän noita ultria ja neuvoloissakin voisi olla niitä. Ärsyttävä ku vaan sillon rv19 pääs ultraan,tosin oon käyny siellä Merioulun neuvolassa pari kertaa ku niin halpa ja mukavakin se kätilö...

Mutta mä alan lukemaan jotain tylsää kirjaa ja koitan nukahtaa :saint:

Diipeli ja masujesperi 36+6
 
Täällä taas valvotaan. Turhauttavaa :headwall:

milla-maria: Ei ole toista arviota, ja sen ekakin oli kovin pikainen.

YOdottaja: Mistä löysit sen Baby Girl hatun? Oli niin söpö et ajattelin jos siitä vaikka löytyis pojankin versio.
 
Huomenia!

Alkuun neuvolakuulumisia eiliseltä. Pissa puhdas, syke 130, rr 140/87 (johtunee koko edellisen yön valvomisesta), painoa tullut viikossa 1100g ja turvotusta löytyy (ja painonnousuhan johtuu tietenkin vain siitä :LOL:

Mä oon ymmärtänyt, että mikäli neuvolantätinä on terveydenhoitaja, kuten yleensä on, niin ne ei tee sisätutkimuksia, mutta jos on kätilö niin sitten tekevät vähän niinku 'oman maun mukaan'. Mulla esim. ku oli edellisen yön noita suppareita ni eilen sitten neuvolareissulla ihan sisäkautta tutki kohdunsuun tilanteen, sormelle on kuulema auki ja kohdunkaula jonkin verran lyhentynyt, mutta ei nyt ihan heti kuitenkaan syntymässä ole. Mutta jotain sentäs noi supparit on aikaan saanu ;)

Kiinnittymisestä kans sen verran, että eikös ne tunne sen tosta mahan päältä? Samoin tarjonnan? Mulla oli eilen maha ihan hellänä edellisestä yöstä, joten katto tarjonnan vielä ultralla, ei kuulema raaskinu painella mahaa niin kovasti tai kaivella sisältä, ku oli paikat ihan sikakipeet. Hirmu kiva neuvolantäti mulla siis! Ja edellisessä raskaudessa ku oli terveydenhoitaja neuvolantätinä, niin ei noin paljon ollut edes mahdollista saada tietoa, nytkään meidän neuvolassa ei muut ku 'mun täti' osaa käyttää ultralaitetta tai saa tehdä sisätutkimuksiä (paitsi lääkäri tietty).

Mutta tämmöstä tänne siis.

Ja edelleen olen sitä mieltä, että K-SKS:ssa treffataan sitten sunnuntaina!

Tylsä viikoilla 38+6
 
Huomenia!

Edelleen kokonaisena ollaan, huoh :| Kohta alkaa jo uskon puute vaivata. Tää on sisällä varmaan rippikouluiässäkin :kieh: On tää kummaa että koko kesän saat pelätä että tulee aikaisemmin ja nyt ei sitte tulekkaan vaikka sais jo tulla :/

Mitens mamma3, jokohan on lähtö tullut? En ainakaan muista eilen nähneeni täällä? Vai oonkohan tullut jo sokeaksikin :ashamed:

Menee jo päivät sekaisin. Milloinhan saadaan yksäidin vauvauutisia kuulla? :)

Meillä terkkari tunnustelee ja päältä päin asennon ja kiinnittymisen.

tuutilulla rv 39+6!
 
ärsyttävän huonosti nukuttu yö takana!
höh!
luin tosi myöhään kaikenlaista synnytyskertomusta.
on se ihmeellistä kuinka erilaisia ne onkaan!
ois muuten hurjan söpö vaaville joku tekstillinen myssy:heart:
jollaki pikkusella näin SÖPÖ myssyn,ai että olikin söpö :)
juu,mutta painun nyt kahvin keittoon :wave:
-milla37+6
 
tihkusateista huomenta!

viime yönä nukuin kuin tukki,kymmeneltä sammutin telkkarin ja kävin kyljelleni,niin varttia yli viis heräsin samasta asennosta :eek: ja oli jotenkin pikkusen puutunut olotila..ja sen jälkeen en olekkaan sitten oikeastaan nukkunut.

uuni on kohta lämmitetty,ja kasvis-sose keitto keitetty..

tänään olis sitten viimeinen neuvola..pikkusen jäntskättää että kuinkahan monta kiloa on viikon aikana painoa tullut..jotenkin tuo turvotus on saanut vallan nyt.
eilen illalla kyllä reilun tunnin haravoin tuota pihamaata.. :D onneksi ei vielä ainakaan ole yhtäpaljon lehtiä uudestaan maassa..hartiat ja niska kyllä ei oikein tainnu tykätä tuosta haravoinnista..tuntuu että joku olis lekalla minua hartioihin hakannu.mutta yhtään supistusta ei koko iltaan tullut.

meillä olisikin miehen kanssa kahden keskinen viikonloppu tiedossa =) :heart: minun tytöt meneevät isänsä luo tänään,ja sunnuntain tuleevat pois,niin saadaan olla aivan kahdestaan :) :D
lupaili se vievänsä minut huomenissa syömään :p
ei varmaan tämän jälkeen ainakaan vähään aikaan ole kahdenkeskisiä juttuja tiedossa :| mutta kaikki aikanaan.

kyllä se maanantainen leikkaus on vaan pyörinyt mielessä,vaikka olen yrittänyt olla liikoja ajattelematta,kuitenkin se jännittää..ja pikkusen myös pelottaakin :eek: no eiköhän tuosta nyt hengissä selvinne.

mutta nyt hakemaan valmiiksi puita sisälle.
tulen kertomaan sitten neuvolakuulumisia,kuhan siellä olen käynyt.

niinukka ja vunttunen 38+6
 
Hyvää huomenta kaikille! Täällä myös yöt valvotaan: vaavi muljuaa todella paljon yöaikaan (mahtaako tulla siis yökukkuja?), jalkoja särkee, hyvää asentoa ei löydy ja kun löytyy pitää nousta pissalle, raivostuttavaa. Ja tätä siis voi kestää vielä 5 viikkoa, kuinkahan sen kestää!?!
Odottelen tässä myös yksäidin tietoja... miten voi olla näin malttamaton!
Pipoista ollut juttua: Löysin Stokkalta pipon tytölle vaalean punaisella tekstillä Queen of drama, pojalle tais vaalean sininen teksti olla King of troubles. Must toi tytön pipo oli hauska, mut pojalle tarkoitettu teksti tyhmä! Enkä voinut kumpaakaan ostaa kun ei tietoa kumpi mahassa asustaa, vähän sellanen tyttömeininki tässä vahvistunut mutta katotaan kumpi tulee.
Tulipas nyt valivalivali -teksit, sorry!
Piippu+ryynis 37+1
 

Yhteistyössä