***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

Ei täälläkään vielä....
Tohon hikoiluun auttaa mulla kunnon antiperspirantti (itellä toiminu apteekin Vichy), joka laitetaan aina ILTAISIN puhtaalle iholle. Eikä lisätä aamulla. Siksi iltaisin, että toimivat niin että muodostavat "geelitulpan" siihen mistä se hiki erittyy ja illalla ennen nukkumaanmenoa ei tuu riehuttua niin että hikoilis, kun taas esim. aamulla alkaa usein saman tien touhuamaan, jolloin erittyvä hiki häiritsee tämän geelitulpan muodostumista.... Näin olen ymmärtänyt. Myös apteekista saatava Triple Dry hyvä, eikä kuulemma tarvi laittaa kun joka toinen tai joka kolmas ILTA.

Kokeilkaapas...

Vajaan tunnin reipas kävelylenkki, tuloksena muutama säälittävä supistus ja mahottoman kipeä alapää :headwall:

Kavereille grillaamaan, nam :p
 
susa 120 pinnassa naputteli täälläkin masussa. Harvoin terkkari sitä sanoo ääneen mutta tänään sanoi. Kyllä sen itekin kuuli että erilaiselta kuulosti ja ei läheskään yhtä selvästi kuin yleensä.

Vai että mun lähtöä odotellaan :whistle: Minusta tuntuu että sitä saatte oottaa vielä kauan :LOL:

tehotuhot on se väärin että muut pääsee nyytin noutoon :kieh: Miä oon kyllä eilen viimeks tasajalkaa täällä hyppinyt ja sanonut että miä haluun ja. Ukko pikkasen katto himmeesti :D Ja pikkusellekin oon luvannut jo kuun taivaalta jos ulos tulis. Mutta kun ei ole tullut niin halvalla pääsen. Kohta nimittäin tarjoukset umpeutuu siltä osin ;)

tuutilulla rv 39+4
 
Neuvolakuulumisia!

Painoa oli tullut lisää 2,2 kg, viimeksi punnittu kuukausi sitten...eli ei kai ihan paha. Nyt yhteensä 5,2 kg. Sokerit oli ok mutta nyt ekaa kertaa pissassa vähän valkuista ja verenpaineet ruhtinaalliset 163/93 :eek: Päätä on myös särkenyt tän päivää eli heti perjantaina taas näytille...nyt vissiin keksivät ruveta hössöttämään raskausmyrkytyksestä.

Itse en jaksa enää stressata, onhan tässä jo näin pitkälle päästy, mun puolesta vauva voi tulla jo!

Täältä pikkuhiljaa alkaa porukka karkailemaan synnyttämään, mutta perässä tullaan =)

Tsemppiä kaikille supistusten kanssa kärvisteleville ja hyvät voinnit kaikille muutenkin!

Kiisumirri ja kirppu 37+4 :wave:
 
Tuutilulla: Kiitos kun vastasit. Jotenkin se terkkari sai mut huolestumaan. Nyt tökin mahaa kokoajan. Uppiniskainen tyyppi kun kuurottaa vaan hiljaa. Tuskin se sit niin hälyttävää kuitenkaan on jos sama tilanne muillakin eikä sanottu mitään. Jos en saa mitään liikettä tohon mahaan niin pitää sit käydä pyörähtämässä käyrällä ihan oman mielenrauhan vuoksi.
 
täälläkin on otettu sitten tänään oikein urakalla päikkäreitä,nukuin puol kahestatoista kahteen..ja taas väsyttää |O

sitten olin kyllä ahkera,tein puolukkakiisseliä :p joka kivasti kävi närästämään :x
ja päällystin kontaktimuovilla nuo kaikki ultrakuvat,joku joskus sano että eivät silleen haalistu kun kontaktimuovilla päällystää.
meinasin ostaa vauvalle ihan oman valokuva albumin,niin laittaa niitä ultrakuvia ihan alkuun siihen..tiimarissa oli kivoja vauva-albumia..pitää sieltä käydä ostamassa.
haluun ihan paperiversioita vauvakuvista,koneella ne kuitenkin sit on vaan,eikä niitä sieltä tule kamalasti katottua..ja kiva aina uusia kuvia näyttää kummeille ym sukulaisille kun käyvät.

meillä on aina otettu paljon valokuvia(lähinnä vauvakuvia),noista teineistäkin on vauvakuvia ihan älyttömästi,kumpaisestakin monta albumillista..joskus olen miettinyt että kauheeta jos joku tulipalo tjms.tulis ja kaikki kuvat palais nyt esimerkiksi. :eek: huh huh.

pakkailin tänään oman sairaalakassinikin..kyllähän noita törppöjä tuli mukaan..kun tää miun lärppäni on niin oikukas,pakko joka ilta perusteellinen puhdistus tehdä..sanoinkin miehelle että varmaan hormoonitoiminta rupeaa loppua kohden jotenkin muuttumaan,kun jo on ilmestynyt leukapieliin muutama kipeä näppylä..ja kun koko raskaus aikana ei ole ollut yhtään finniä.millanenkohan finninaama olen kun vauva syntyy..voi apua..



hikoilusta vielä sen verran,meikäläiselläkin on aina kuuma,yölläkään ei tartte peittoa kun jalkojen väliin :D ja välillä herään siihen et silmäkuopat ovat oikein märät,ja otsalta vesi tippuu..ja t-paidasa on pärjännyt oikein hyvin..ei ole tarttenu ettiä pitkähihasia paitoja vielä.

jeps.taidan lähtee käymään suihkussa.ja sitten jotakin iltapalaa
:p
 
Heippa kaikille! :wave:

Terveisiä saunasta...viikon sisällä ties kuinka mones saunailta! :D
Ei oo kauheesti oireita ollu tänään... ollu itseasiassa ihan liian hyvä olla! :kieh: Eilen olinkin sit NIIN väsynyt, et ei ois jaksanu tehdä mitään! Huomenna neuvola ja sit taas siivousta ja riehumista, et vaavi tulis ulos!
Henkka81 Mulla ihan hirvee hikson pukkaus kokoajan... öisinkin, kun herää vessareissuun, ni aina on kasvot hikikarpaloilla ja rintamus märkänä! Ja normaalisti en paljoa hikoile!Ja oon huomannu, et varsinkin siis nukkuessa toi hikiongelma ilmaantuu!

Tsemppiä ja voimia kaikille! :wave:

Lapanen ja sisilisko 38+5
 
Terve taas,
olenkohan mä vähän koukussa kun tää pitää aina roikkua...

Ihan heti pakko kommentoida:
Topsy2 Turvotukseen auttaa kuulemma kuivatut taatelit, ei mantelit. Manteleista kuulemma on apua närästykseen...

Katjanna d-vitamiinia suositeltiin ainakin minulle syötäväksi lokakuun alusta maaliskuuhun asti, raskaana oleville ja imettäville. Eihän pohjolan pimeät anna meille tarpeeksi d-vitamiinia.

Ja mitä siihen mahdolliseen lakkoon tulee, ainakin eilisessä hesarissa oli juttua, että synnytykseen ja mm syöpähoitoon liittyvät toimenpiteet hoidetaan ihan normaalisti. Eli ei meillä pitäisi olla hätää! Ainakin siis synnäri rajataan lakon ulkopuolelle. Eniten kärsisi leikkausjonoissa olevat, kuten lonkkaleikkausta odottavat.

Että mua kiukuttaa. :kieh: Meidän talosta tehtiin tarjous, joo, hieno asia sinänsä, mut hinta oli täysin alta lipan. Että kehtasivatkin edes tarjota moista. Nyt sitten katsellaan taas eteenpäin, katsotaan tehdäänkö edes vastatarjousta, mua ainakin ottaa sen verran päähän moinen röyhkeys.

Täällä toiset hikoilee, mulla oli tuo sama jossain vaihees, mut nyt viime aikoina on ollut ihan jees. Voin suositella muuten sitä apteekin triple dry mikälieolikaan dödöä, on kyllä äärettömän tehokas eikä varmana petä!

Mä lakkasin varpaankynnetkin varmuuden vuoksi, jos joskus lähtö tulis niin näyttäis edes varpaat nätiltä näis turvotuspuuhalkojaloissa, heh. Oli muuten pieni operaatio tuo lakkaus, paljon ähinää kuului.

Illan jatkoja!

Ippuli

ps. en tiedä, onko valtakunnallinen kampanja, mut ainakin pääkaupunkiseudulla oli Kappahlissa kaikista vauvan vaatteista -25%...

 
Juu sitä hikeä piisaa..

Kyllä se yksäiti taisi kuin taisikin päästä tosihommiin, ja ei siitä LillaStinastaskaan ole kuulunut uutta, hänellähän oli meno sinne ä-polille tarkastukseen tänään. Eli taas uusia vauvauutisia tuloillaan.

 
lhs
Hikeä pukkaa täälläkin! Minä olen kyllä jatkuvasti hiestä märkänä, vähän noloa, kun otsa ja nenä helmeilee hiestä :ashamed: Yöllä on vaan korkeintaan hihaton paita päällä, ja peitto täälläkin vain jalkojen välissä mytyssä, lämpöjä ei päällä ollenkaan, ja silti mulla hiki valuu..

Saa nähdä millainen ensi yö on..Meni jo hermo, ja väkisin haravoin, siivosin varastoa ja touhusin ties vaikka mitä, sama kai se on tehdä, kun supistelee ja saa valvoa yöt vaikkei mitään tekisikään, näin saa sentään jotain aikaan..Ja mistäs sen tietää, ehkä väsytin itseni niin, että saisin vaikka nukuttua sikeästi :p Jalat huutaa kyllä nyt apua, turvottaa ja tuntuu, että kaikki veri pakkaa niihin, jomottaa.. :headwall:

Niin, ja sitten tuli vielä sellaisia uutisia, että nyt ihan hävettää valittaa omaa oloa, pitäisi kai vaan olla onnellinen, että vauva viihtyy masussa ja vaikka menee yli aikaakin reilusti, kai sitä nyt jonkun viikon jaksaa kärvistellä vaikka mikä olisi..Niin, siis kuulin, että kaverilla vauva meinaa syntyä jo nyt, vaikka viikkoja on vasta 23, täydellisessä vuodelevossa joutuu olemaan, ja pitää vaan toivoa hartaasti, että pieni pysyisi vielä masussa pitkään..On kyllä kurjaa ajatella, että hänen pieni voi lähteä syntymään ennen omaani, vaikka hänen la on vasta tammikuussa. Voin vain kuvitella sen huolen mikä heillä on, kun vaan nyt ei hällä synnytys käynnistyisi!! :(
 
Terveisiä äippäpolilta! :wave:

Lekuri totes, että voin mä sinne jäädä, mutt kun ei tiedä kauanko pitää siellä olla. Synnytys alkaa kuulema oikeasti ihan just nyt lähiaikoina... Voi mennä tunti, voi mennä pari päivää vielä... Kun ei tiedä varmaksi. Supistuskäyrän mukaan mulla on kuulema erittäin kipeitäkin suppareita ja välillä ihan säännöllisestikin, mutta sitten voi olla väliä...
Paikat on auki pikkasen, kaulaa ei ole lähes ollenkaan jäljellä, mutta...

Eli nyt makaan kotona ja syön panadolia ja käytän kaurapussia mikrossa. Odotellaan lähtöä... Isäntä jo mietti, että uskaltaako huomenna mennä töihin :D
Markkinatkin alkais huomenna (lekuri käski harkita käyntiä oikeasti), mutta tarvii katsoa omaa olotilaa. Olishan se ihan kiva käydä, mutta en tiiä uskaltaako/jaksaako sitä lähteä sinne ryysikseen...

Mutta nyt kattomaan sinkkuäitiä ja jännittämään koulukaverin puolesta... Toivottavasti hän ei nyt sitten pilaa mahkujaan tonn muijan silmissä.... Olis kiva, jos pääsis pitkälle!
 
Ginnifer
Mäkin kyselin tästä lisää... Tiestysti päivystystyyppiset jutut on rajattu lakon ulkopuolelle, tai siis ne hoidetaan, mutta ei välttämättä täydellä miehityksellä. Ja lapsivuodevaihe on sit asia erikseen, onko se nyt sitten päivystystyyppistä... Eli vähennetty henkilökunta josta seuraa, että imetys-, vauvanhoito-, lantionpohjajumppa-, jne. opastus voipi olla aika ohkaista. Tarkoittaa käytännössä, että yksi väsynyt tekee kymmenen muun työt, tai paikalle haalitaan jotain eläkeläisrikkureita. Mun äiti on erikois-sh ja muistan jostain edellisestä lakosta, että siellä tosiaan töitä tehtiin aivan riskirajoilla.

Siis en halua pelotella, varmasti meidän vauvat ulos saadaan, mutta kiireen tuntua ja tulos-ja-ulos meininkiä saattaa esiintyä enemmän kuin muuten. Mutta toisaalta eihän se lakko mitenkään varma ole vielä ja pidetään nyt peukkuja että mitään lakkoa ei tulekaan!

Neuvolakuulumisia: kaikki arvot kohdallaan ja vauva hyvin asettunut lantioon. Olisi kuulemma vaikka valmis syntymään, mutta toivotaan nyt että ei kuitenkaan vielä pariin viikkoon - siis meillähän on valmistelutkin ihan kesken vielä! :LOL: Painoa oli nyt tullut 600g viikossa, mikä on mun enkka, mutta toisaalta hieman naurettavaa: mulla oli nyt ekaa kertaa farkut jalassa, ja johan ne painaa hyvinkin parisataa grammaa enemmän kuin ne kesähousut ja -hameet mitä oon tähän asti käyttänyt. Että tohon tarkkuuteen mittauksessa ei nyt pidä suhtautua aivan valtavalla vakavuudella...

Piti vielä kommentoida Elzalle, että toivottavasti pikkuisen maha saisi helpotusta! Ehkäpä olet niin jo tehnytkin, mutta tuli mieleen että kannattaisiko olla yhteydessä johonkin paikalliseen imetystukihenkilöön jos vaikka sitä oman maidon määrää voisi jollain konstilla kasvattaa? Eihän ne neuvolassa aina ole niin perillä imetysasioista; ainakin mun th sanoi ihan suoraan ettei ole mikään imetysasiantuntija... Jotenkin tuntuu niin pahalta, kun tuollaiselle erikoispienelle olisi se äidinmaito kai aivan erikoistärkeetä... Mutta toivottavasti tilanne jotain kautta helpottuu.

Ginnifer 36+2
 
LillaStina Nyt sun puolesta vasta jännitetäänkin :D Onnea mielettömästi matkaan jos lähtö yöllä tulee :hug:

Tuo lakko alkoi mietityttämään minuakin. Kuinhan on kun mulla piti se sterilisaatio tehdä samalla reissulla... Se sitte varmaan siirtyy jos lakko on vai mitä luulette?
 
Janne haikailee Reetan perään siellä. Melkein tekis mieli laittaa Jannelle viestiä, että miten menee... Mutta jospa pidetään hullua jännityksessä ainakin vielä. Olis hän ilmoitellu, jos olis jotain ilmoitettavaa =)
Pidän peukkuja pystyssä sinne päin...

Ai niin.... Piti sanomani vielä, että nyytin painoarvio on tällä hetkellä 3,3. Eli se pelätty yli 4,5 kg ei taida toteutua! Eli ei taida tulla äitiinsä ainakaan siinä asiassa :p
 
Hikoiluttaa mullakin, ei niinkään yöllä, mutta päivisin :|, se Triple dry on muuten hyvä, itsellä myös sitä ja on auttanut, ainoa vaan kun sitä ei joka paikkaan voi laittaa, hikoilen nykyään joka paikasta ja mulla on kuuma , tänäänkin kävin äidin luona ja minusta tuntui etten voi siellä kunnolla olla, kun heillä oli niin kuuma :eek: . Äiti itse sanoi, ettei hänestä täällä nyt niin kuuma ole... Öisin mulla sitten valvottaa tuo refluksi vaiva :ashamed: , viime yön sain onneksi nukkua! Olipa ihanaa, kun sai nukkua, pari kertaa vaan kävin hereillä vessassa, mutta kertaakaan ei tarvinnut oksentaa. Rinnat mulla ovat vuotaneet välillä öisin jo pitkään, väillä pitää ihan mennä yöpuvun vaihtoon kun edusta niin märkänä... vielä en ole nukkunut rintaliivit päällä. Imetysliivejä pitäisi vielä ostaa, yhdet jo on, mutta ainakin toiset myös vaihtoa varten.

Kateellisena täällä luen toisten synnyttämään lähtöjä, kyllä haluttais se nyytti jo niin kainaloon...

_Tytteli74 ja asukki 37+3
 
synnytystapa arviossa käyty. Lääkärinmielestä estettä alatie synnytykselle ei ole. Nyt (36+2) vauvan kokoarvio 2,5kg ja LAna olisi 3,3kg. Hiukan epäilyttää jääkö noin pieneksi, mie ja sisarukseni oltu kuitenkin yli 4 kiloisia. Pituusarviota en sitten tajunnut kysyä.

Lääkäri kysyi pariinkin kertaan, että olenko kova urheilemaan. En ole, ainoa liikunta on koiran kanssa kävely. Minulla on kuulemma niin tiukat lihakset alapäässä, että epsitomia on väistämätön :eek: Onko joku muu saanut samanlaista 'tuomiota' ja onko jollain kokemusta, että pitikö paikkansa? Mie en ole niin innostunut asiasta.

Ennen ultraa otettiin pieneltä sydänkäyrää. Aluksi pieni vain lepäili ja arvot oli noin 140 paikkeilla. Lopulta saatiin toinen hereille ja käyrään hiukan vaihtelua eli arvot meni sen jälkeen 116 ja 170 välillä. Mikä on kuulemma aivan normaalia.

Kohdunkaula lyhentynyt hiukan sekä aavistuksen pehmennyt. Pieni ei ole vielä kiinnittynyt. Tilaa lantiossa kiinnittymiselle kuulemma on. Voiko siis äidin ruuminrakenne joskus estää kiinnittymisen?
Lääkäri oli sitä mieltä ettei ennen LAta synny (kai minäkin liityn joulukuisiin ;) )

Nimistä Me saatiin jotenkin päätettyä hätäkaste nimet sairaalan esitietolomakkeeseen ja ne on sellaiset, joita voidaan sitten harkita annettavaksikin. Mutta nyt ei olla ajateltu nimiä vähään aikaan, se on niin vaikeaa :whistle: Ollaan aateltu, että katsotaan nyt minkä näköinen toinen on, jos sitten helpottaisi päättäminenkin.

Hipkukka 36+2
 
LillaStinalle tsemppiä ja onnea jos nyt lähtö tulee!

Ippuli YOdottaja oli syönyt pussin manteleita ja seuraavana päivänä oli turvotus kadonnut. En siis ole itsekään varma auttaako, mutta pakko kokeilla kaikki konstit! :)

Katjanna, D-vitamiinia pitäisi suomessa itseasiassa syödä aina. Edes kesällä emme saa tarpeeksi auringosta sitä. Itse syön sitä vakituisesti, tulee hyvin muistettua kun lapsillehan sitä pitää alkaa antaa 3viikon ikäisestä asti. Eikä siis lopettaa mielellään koskaan. Muistaa hyvin itsekin ottaa kun tytölle päivittain antaa. Minisunit on käteviä ja hyviä. Tietty ois hyvä että mainitsisivat asian neuvolassa, jos kaikki ei tiedä, kun raskaana varsinkin on tärkeä vitamiini. Ei meilläkään ole sanottu mitään... Mut jos syöt jotain yleisvitamiinia niin siinähän voi olla mukana myös-D? Niin ja D:tä ei voi koskaan käsittääkseni saada liikaa, ei ole mitään haittaa.

Tehotuhot ajattelin ensin että kirjoitat et naapurin koiraakin vietiin synnyttämään. Se ois ollut jo suoranaista piruilua :LOL:

Luoja tuon venäläisen lapsen kokoa! Miks pitää tehdä noin paljon lapsia jos ei ole varaa edes kunnon ruokaan?! Ei voi ymmärtää...

Nyt töllön pariin, vedettiin just Pandan uus krispy suklaa, maistakaapa... ;)

Topsy 36+2
 
Hermo lepää..4D ultrassa käyty :D Olin siis huolissani vauvan koosta ja oma th ei ottanut tosissaan. En saanut lähetettä Jorviin synnytystapa-arvioon jne.. itkin täällä ja hermoilin, varasin ajan painoarvioon :ashamed:

On se naisen vaisto vai paremminkin äidinvaisto tässä tapauksessa kummallinen. Oikeassa olin.

Nyt siis rv 35+2. Ultra alkoi niin että Pötköllä kirjaimellisesti varpaat silmissä, reppana siellä masussa kaksikerroin, kun tila hieman ahdasta.
Kolmeen kertaan Bruno otti mitat ja kyllä tyttö on nyt kolme kiloa. Samalla ihasteli pitkään kun kovin hymyilytti tyttöä :heart: Tarkasti vielä onko hiuksia kasvanut vai kalju, oli hiuksia kasvanut :D Ei tarvinnut erikseen pyytää, vaan pisti samantien lähetteen Jorviin synnytystapa-arvioon. Oli huolissaan pystynkö synnyttämään ison vauvan (pituutta vain 152cm) Painoa kun vauvalle oli tullut viime ultrasta 300g/viikko, jos edellinen ultra oli tarkka. Syntymäpainoennuste menee sinne neljään kiloon tai ylikin? Olisi ihanteellista siis jos synnytys käynnistettäisiin etuajassa tai Pötkö päättäisi itse lähteä tulemaan aikaisemmin, sanoi lääkäri. Saas nyt sitten nähdä mitä Jorvissa sanotaan kun sinne asti pääsen. Oikein hyvä käynti oli ja th:ni saa kyllä terveiset. Tuskin enää tarjoaa omia painoennusteitaan vauvasta tai vähättelee mun omia tuntemuksia...? :p

Rauhallisin mielin nyt tästä eteenpäin, tiedän ainakin mitä on tulossa =)

Tässä teillekin nähtäväksi :heart:

http://img.photobucket.com/albums/v700/memmuli/ptkyl2004.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v700/memmuli/ptkyl2005.jpg

Milli rv 35+2
 
Iltaa vaan kaikille ja onnea synnyttäneille!

Pitkästä aikaa vaivaudun itse kirjoittamaan, mutta joka päivää olen kuitenki keskustelua seurannut. Nuo taaperot kun ei tykkää äidin palstailusta, häthätää ehdin lukaista teidän kirjoittelua.

Katjanna
kirjoitteli raudan imeytymättömyydestä... Itse aloitin raudan syömisen jo keväällä. Kesän jälkeen rauta-arvot eivät olleet juurikaan nousseet. Apteekista muistuttivat, ettei rautalääkettä saa ottaa kahvin tai maidon kanssa, taukoa pitäis olla parisen tuntia välissä. Kiinnitin sitten huomiota siihen milloin otan lääkkeen, ja johan tehosi. Kahdessa viikossa hb nous 109:stä 126:teen. Parhain tulos tulee, kun otat rautaa tyhjään mahaan, ja tosiaan ei maitoa tai kahvia vähään aikaan sitä ennen tai jälkeen.

Oma vointi on ihan kohtalainen. Levolla on aika suuri merkitys, varsinki ku joutuu pakostakin nosteleen noita tyttöjä välillä. Iltaisin meinaa vetää mahan kovaksi, ja välillä on menkkamaisia kipuja supistellessa. Sauna on ihmeellinen rentouttaja!

Kuulun myös öisiin hikoilijoihin. On se vaan hyvä, että minäkin joskus hikoilen, ku ei muuten tule juurikaan urheiltua! :LOL: Huomenna olis neuvola (taas), mutta aina se kuitenki kiinnostaa tietää miten masussa voidaan, ja ennen kaikkea miten päin siellä köllötetään...

Turvotukseen auttaa myös ananas; poistaa nestettä elimistöstä. Mut se ny varmaan onkin jo tuttu juttu monille. Itelläni ei tässä raskaudessa oo juurikaan turvottanu.

Hyvät ja hikiset yöt kaikille!

Lehdokki tasan 36
 
Pakko kommentoida milli78 ihan jumalattoman suloisen näköinen teijän pikkunen :) toivottavasti saat sen synnyksen käynnistykset vähän aikaisemmille viikoille, onhan se yli 4kg aika iso homma sinun kokoisellesi.
Ja oman vauvan kaipuu senkun kasvaa vaan kun tuollaisia söpöläiskuvia menee katsomaan :) Voi kunpa sen oman nyytin jo saisi syliin.

Turvotukset alkaneet tännekin päin mukavasti ilmestymään, jalat ovat ihan pökkelöt ja välillä puristaa todella kovin. Nesteitä vaan kovin juomaan niin toivottavasti se tässä sitten helpottuu.

Inhottavaa kun mulla on tää päivärytmi mennyt ihan sekaisin, nukkumaan ryhdyn vasta 1-2 aikaan sitten herään klo6 kun mies lähtee töihin, olen valveilla klo 7-8 asti sitten menen taas nukkumaan ja herään joskus klo12-14 välisenä aikana. No kaipa tämä tästä kun vauva tulee taloon ja näyttää oman rytminsä :)

 
aamulla kirjottelin pitkät pätkät tänne,mutta kappas vaan mun tuurilla tää näppis sekos!
onneks mies sai kuntoon ku vähä "ränkläs"
(taitaa olla uuden laitto edessä kummiski)

susa mulla oli eilen neuvola ja meilläkin vauvan syke oli 124

millillä aivan ihania kuvia!!!!!kiva hymy vaavilla :)
niiiin söpö että...

tänää on vaivannu sellanen menkkasärky.
aika inhottava kävellä kun särkee alamahaa ja selkää samalla,auts!
oli vähä hankala käydä kaupassakin aamulla,puuskutin ja pidin selästä ja välillä mahasta kiinni..
no pikasesti ostin tosiaa nakkikeitto värkit ja litran jätskin(vanilja-suklaarouhe)
ai että oli muuten hyvää jätskiä:p

hipkukka mun täytyy tyhmänä kysyä että mitä tuo epsitomia meinaa :ashamed:
nyt sitten jännäillään lillastinan ja yksäitin puolesta!!
minäpä painun vielä surffaileen ja sit yritän nukkuakin...
tuli nimittäin taas liian pitkät päikkärit otettua!
voikaahan kaikki oikein hyvin :wave:


 
Huomenia!

Meillä pikku sairastaja nukkui yön vain parilla heräämisellä :) Illalla oksensi yskiessään sohvan joten pesua tiedossa tänään :x Pahimmat pesin illalla mut täytyy päivänvalossa tarkastaa tulos. Totesin taas että missä hitossa mun aivot on |O Illalla mietin mitä ihmettä annan toiselle oloa helpottamaan (oksentaa yskänlääkkeet) ja kuinkas ollakkaan siinä vasta muistin että kuopuksellehan on määrätty ventolinea kun epäiltiin astmaa. Ei muuta kun kaappia kaivamaan ja babyhaler esiin. Miks en muistanut sitä edellisenä yönä :headwall: Tyhmä äiti, tyhmä :headwall:

Mitähän Milekolle kuuluu? Eikös hällä eilen ollut se veritiputus? Jäiköhän sille reissulle?

Nyt laittamaan eskarilaista aamupalalle

tuutilulla 39+5
 
Ai niin. Mun piti sellaista kysyä että jos joudutaan käynnistämään niin kummanko la:n mukaan ne laskevat ylimenopäivät? Np-ultrasta saakka ollaan menty eteenpäin ultran antamalla la:lla, muutenhan se la ois 3.10 menkkojen mukaan. Kumpaako la:ta katotaan?
 

Yhteistyössä