***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

Huomenta!

Tuutilulla: mulla ainakin on kummassakin raskaudessa katottu sen np-ultran mukaan se la, menkoista laskettu unohdettiin heti. Esikolta oli käynnistys 2pv yli ja niin tältäki ku ei itekseen halua ulostautua.. :headwall:
 
huomenta!päätin minäkin tänne jotain kirjoitella vihdoin ja viimein,lukenut olen kyllä kovasti teidän juttuja.
eilinen ilta meni sitten jorvissa otettiin käyrää ja ultrattiin,kun liikkeet tuntui kadonneen.no kaikki oli kuitenkin hyvin ja paino arvio nyt oli3400g eli taas on iso vauva tulossa :| edellinen oli 4300g ja 54 cm :whistle: tää on kai sitten jo 5kg ja 60 cm heh he toivottavasti ei!mulla kans aivan kamalaa hikoilua tuskan hiki vaan virtaa varsinkin nukkuessa!
Paljon onnea jo vauvan saaneille! :flower: :flower: :flower:
 
Täällähän sitä vielä :headwall:

Yö meni supistellessa ja kuunnellessa, kun isännällä alkoi mahatauti. Olipa hällä kiva syntymäpäivänsä lopetus :$
Nytkin supistelee aika kovin, mutta ei vieläkään tunnu siltä, että tarttis edes harkita lähtöä... :(
No odottavan aikahan on tosiaan aika pitkä.

Inhottavaa, kun tänään on niin sateinen päivä. Ei huvita tehdä mitään. Tarttis vaan lähteä vaikka kävelylle, niin saatais jotain vauhtia tähän touhuun. Anoppi kyseli mua sinne markkinoille mukaan. Mietin tuossa just appiukon kanssa, että koska tänään on luvattu sadetta, niin hyvin vois lähteä. Ei siellä ainakaan kovin paljon ole porukkaa. Pääsis hakemaan niitä kalakukkoja pakkaseen itse. Lisäksi katoin, että sinne oli tulossa tuttuja iisalmelaisia myyjiä tänäkin vuonna. Vois mennä moikkaamaan (vaikka mun raskaus pitäiskin olla salaisuus sinne päin) :D

Meillä nimittäin äiti päätti, että hän haluu tehdä yllärin sinne päin. Hän laittaa lehteen ilmoituksen sitten, kun tämä on syntynyt. Sen takia olin koko kesän sinne meno kiellossa. Enhän mä olis voinu kesällä siellä kävellä ilman, että joku hälytysajoneuvoa ajava olis huomannut mun fyysisen tilan. Sen jälkeen olis kyttien radiot huutanu kuumana, että onhan kaikki kytät, ambulanssikuskit ja palomiehet tietoisia mutsin mummoutumisesta :LOL:
Nyt ne vaan kiroo, kun kukaan ei ole kertonut niille aiemmin... Olis tietty kiva olla kärpäsenä katossa kyttälaitoksella tai paloasemalla aamukahvi pöydässä, kun pojat lukee lehtee... voi mennä kahvit väärään kurkkuun :kieh:

Mutta josko jatkais taas tätä "ei minkään" tekemistä. Eiks se ollut Nalle Puh, joka suositteli sitä kaikille välillä? :p
 
Keiju07
Voi vitsi teidän kanssa... päivääkään ei pitäisi jättää lukematta. Eilen vain oli niin hektinen päivä etten koneelle ehtinyt ja hups viisi sivua oli tainnut tupsahtaa uutta tekstiä.

En edes muista mitä kaikkea piti kommentoida. Ainakin noita Millin ultrakuvia... aivan ihania. Itse oltiin 4D:ssä tosiaan vkolla 24 ja silloin kasvot eivät ole vielä kehittyneet siten, että vauvalla olisi tunnistettavia piirteitä (vain siis ns. keskosen piirteitä).

Ja kyllä mua ärsyttää Milli sun puolesta terkan touhut; tekisi varmasti mielesi lähettää yksityisen lasku terkalle maksettavaksi. Mua yleisestikin ottaa päähän, että julkisella puolella eivät tunnu luottavan äitien omaan vaistoon tai tuntoihin. Pihistellään noissa lähetteiden annoissa. Mm. mun toisen keskenmenon yhteydessä kiellettiin tulemasta näytille Kättärille, kun soitin asiasta. Sanottiin vain, että otat Panadolia ja seurailet tilannetta (siis hamaan tulevaisuuteen vai, kun ei ollut vuotoa nimeksikään????). Olin itse satavarma, että kyseessä on keskenmeno ja varasin sitten ajan yksityiselle. Sieltä tulikin sitten heti lähete Kättärille. Uskomatonta siis, että niin usein joutuu maksamaan siitä lähetteestä julkiselle. Mutta kaipa joukkoon mahtuu sitten niin paljon hermoheikkoja, että kaikille ei voi antaa kaikesta lähetteitä.

Ja Katjannan terkkarilla myös ihme toimintaa. D-vitskua pitäisi suositella jokaiselle odottavalle äidille välillä loka-maaliskuu. Itse olen taas aloittanut popsimisen.

Mulla myös neuvolalääkäri kuulumisia eiliseltä. Vauvan asento saatiin varmistettua eli on jossain vaiheessa kääntynyt raivotarjontaan, peppu oikeassa kyljessä, jalat potkivat vasempaan. Pää osittain kiinnittynyt. (Jes, edes jotain tapahtunut). Kohdunsuu kiinni, pituudesta ei ole kadonnut mitään, mutta hiukan pehmentynyt. Rr 127/70, painoa -54 g/vko (yht. tullut edelleen sen 10 kiloa), hb 108 eikä vain nouse. Vauvan syke 130, ja sf mitta tippunut 29 cm:iin. Kävi korkeimmillaan siis vain 30,5 cm:ssä.

Onko muilla ollut näin alhaista sf:ää? Vauva saattaisi kuitenkin painaa nyt lähes 3 kg, joten sikäli ei pitäisi olla mitään hätää... Mutta sanos nyt näistä.... Toisaalta olen pitkä, joten vaikuttaisko se tuohon, että maha ei näytä/tunnu/ole kovin valtava ja vauva on silti ihan normaalin kokoinen...

Toinen juttu, onko kellään nuo vauvan sykkeet tuolla 130:n pinnassa? Lääkäri puhui ennen mittausta, että "sikiön syke on yleensä 160:n tienoilla", kiirehti sitten sanomaan, että tuo 130 on myös ihan normaali. Onko se?

Ärsyttävää odottelua nyt sitten edessä. Etenkin kun muut täällä jo pääsevät tositoimiin, niin itse ei jaksaisi enää odottaa, vaikka vauvan kannalta olisi erittäin hyvä odotella. No yksi viikko pitää vielä saada täyteen, jotta Haikaranpesään pääsyn ehdot täyttyvät.

Keiju 36+2
 
Huomenta mammat,

Keiju: mun vauvan syke kieppui 130 myös tiistaina, ihan hyvä kai se on . Onko loppuraskaudessa jo alemmat sykkeet ? Topakka tyttöhän tämäkin on, nyt jo 3,4 kg ...

Mantelipussin vetäisyä seurasi tosiaan myös turvotuksen laskua - tiedä sitten oliko siitä johtuvaa. Ja närästyskin helpotti.
Ja tää hikoilu on sitten ilmeisesti loppuloppuraskauden hupia, ärsyttävää - yöllä varsinkin. Mä en osaa ilman peittoakaan nukkua.

Eilen jos testasin eka lapsivesiliuskan - eikä se miksikään sinivihreäksi muuttunut... höpölöpön. Nyt lievissä puheväleissä sisareni kans ollessa , sain hältä lausunnon ettei ole synnytykset itsestään käynnistyneet. Pitää siis saunoa, niplata nännejä ja eilen kyyköttelin jalat harallaan kuumassa suihkussa alkuasukasmaisesti. Siivous ei kyllä mulla normaalisti mitään oksitosiineja tai muita mielihyvähormooneja herätä - joten epäilen sen käynnistävää voimaa :)
Ikunnanpesun kyllä vois tehdä...

Mun masu on aika laskeutunut jo , kohta semmoinen pultsariroikkumaha ...

Eikös episotomia ole välilihan leikkaus ? Siihenhän saattoi saada jotain apua sillä välilihan ja värkkien öljyämisellä, josta raapustin aiemmin. En tiedä onko jo myöhäistä ? Niin ja Weledalla oli joku suppareita stimuloiva öljy myös, muistaakseni... mun ystävä kutsui 'orkkuöljyksi' :)
Pitäisikö käydän ostamassa sitä , hmmhhhh ?

Harmajaa on täällä Oulussa...

papu & viola RV 38...

 
Kiitos kuvien kommenteista! =) Mua jaksaa naurattaa nuo posket edelleen :D Oltiin myös viikolla 24 tuolla samassa ultrassa ja tosiaan vauva on todella paljon muuttunut siitä. =)
En tiedä mikä mun terkkaa vaivaa. Mun sf mitta on tosiaan huidellut siellä yläkäyrän yläpuolella kokoajan, toisin kuin edellisissä raskauksissa on ollut keskikäyrällä tai sen alapuolellakin. Terkka siihen kommentoi että jokainen vauva on yksilö ja kasvaa omaa tahtiaan, kuitenkin arvioi tämän syntymäpainoksi n.3200g vertaillen mun muiden lasten syntymäpainoihin. Joten se siitä yksilöllisyydestä... ;) Edellinen th kirjoitti korttiini että synnytystapa-arvioon rv 36 ja tämä nykyinen kumitti sen pois kortistani :/ Puhuin tunnoistani olenhan jo kolme synnyttänyt ja Brunon aiemmasta arviosta mahdollisesta isommasta vauvasta, mutta jotenkin aina ohitti koko asian, ihan kuin olisi pitänyt Brunoa jotenkin höpöukkona. Mun on vaikeaa uskoa että Bruno ihan höpöukko olisi, sen verran paljon hyvää olen kuullut. Pakko oli siis käydä tuolla ja saada tietää mitä hän on mieltä ja mitkä painoarviot hän tekee.Th:han kutsui minut viime pe käymään että tehdään lähete jorviin, mutta silti palasin kotiin ilman lähetettä. Kettuili vielä että ei sun lantio ainakaan ole kutistunut! Ai ei vai? mäkun aina luulin, että mitä enemmän synnyttää, niin nopeammin se lantio kuroutuu umpeen...??! heh... Aion kyllä sanoa th:lle tuosta miten on kohdellut minua.
Harmittaa tosi paljon että th vaihtui kesällä, edellinen oli vanhempi ja kuunteli kaiken mistä halusin puhua, todella hyvä th.

Meillä sykkeet olleet yleensä 150, mutta kerran myös 160, 170 ja 130 silloin tuntui nukkuvan. =) Kyllä tuo 130 on normaali.

Heräsin taas ennen viittä :eek: Vessaan ja kauhea nälkäkin oli :ashamed: Nyt useammin alkanut heräämään tuohon aikaan ja Pötköllä on kauheet jumpat ja mulla maha murisee vaan :whistle: En antautunut vieläkään yösyöpöttelylle, enkä antaudu! :D Ennen kuutta sitten nousin kahvin keittoon ja herätin miehen. Sehän luuli jo että lähtö tuli :LOL:
Piti taas kävellä ympäri taloa, selkä ihan jumissa, mutta nyt sitten vertynyt sen verran että josko tästä oikaisis itsensä pienille unille :whistle:

Milli rv 35+3
 
Milla-Maria episiotomia tarkoittaa välilhan leikkausta. Tosin olin onnistunut tuon termin kirjoittamaan väärin edelliseen viestiin :ashamed:

Viime yö meni ihan huokaillessa ja valvoessa. Pieni no nyt tunkemassa itseään ylöspäin ja tuntuu ettei mun nahkojen sisään mahdu kaikki sisäelimet, keuhkot ja vauva. Rintakehä on jännästi 'laajentunut', kylkiluut joutuu antamaan tilaa. Ja koko yläselkä tuntuu olevan sen takia ihan puuduksissa. Mies hiukan illalla hieroskeli, mikä hiukan auttoi. Mutta sais pieni jo asettua alaspäin. Television katselukin hengästyttää... Ja välillä tuntuu, että vauvan jalka ylettyy potkiessa nieluun asti :/

Hipkukka
 
milli78 ihania kuvia =) Jännä nähdä kuinka samannäköinen on sitten syntyessään.

Keiju07 mulla nyt kävi korkeimmillaan sf-mitta 33cm, kuopuksen aikana 30cm. Ja nyt tuo on laskenut jo alle 28cm.

Mulla on jotenkin hassu olo :) Mitenhän tuota kuvailis.. Ihan kuin jalat ei ois omat tai siis niitä ei ois ollenkaan ja päässäkin humisee hullusti. Ei yhtään huono olo vaan jotenkin hassun hutera :D Ikinä en ole pyörtynyt mutta voisin kuvitella että kohta maa kutsuis ja kovaa. Toivottavasti ei sentään

Inkku80 kiitoksia paljon. Toivottavasti KOKSkin tuijottaa vaan ultran antamaa päivää.. Miä jo mietin käynnistystä vaikka la ei ole täynnä mutta eipä tuo tuolta poistumisen merkkejäkään hirveesti taas anna.

Ihan kuin maha ois valattanut yön aikana vieläkin alaspäin. Housut kun puin jalkaan niin napin kohtaan jäi paljoon enemmän tilaa kuin eilen :eek: :D
 
Tänne sais kans tulla niitä supistuksia ja limatulppia ym.. haluaisin jo synnyttämään. Viime viikolla omassa neuvolassa oli painoarvio 2200g ja tällä eilen äitipolilla 2900g, en tiiä voiko viikossa tulla noin paljoa, vai heittääkö arviot. Oli tosi ihana käydä äitipolilla synnytyssairaalassa, kateltiin pitkään vaavia kaikessa rauhassa ja hoitaja selitti meille tosi tarkkaan mikä on mikäkin ultrassa ja paljasti jo sukupuolenkin.. mä olin onneni kukkuloilla ja oon eilisestä vain tuijottanu vaavin kuvaa, minkä ne anto, vaikka onki vähä epäselvä, ei oo mikään 4-d juttu.

Nimi on jo päätetty ja ristiäisaikaki varattu, pitää kyllä vielä soittaa papille ja varmistaa.

Ja vielä kun saatiin tänään tontin kauppakirjat kirjoitettua, niin nyt on oikein hyvä fiilis.. kovasti vaan haluaisin jo oman vaavin sylkkyyn.

äippä rv 37 tasan
 
Hei,

Meillä vauvan sykkeet on olleet 135-150 väliltä, yleensä jos alkaa kovasti liikkumaan niin silloin nousee tuohon 150, mutta leposyke on yleensä 130-135.

Kiitokset d-vitamiini infosta. Minulla on ollut sellainen käsitys että aikuisen elimistö tuottaa itsestään d-vitamiinia tarvittavan määrän. Nyt tuli vaan sitten sellainen tunne kun täällä kirjoitettiin että olette alkaneet syömään sitä, että tarvitaanko sitä enemmän silloin kun on raskaana. On meillä purkki minisunia kaapissa ja joka aamu siitä olen tytölle tabletin antanut, mutta nyt alan siis itsekin napsia niitä. En kyllä muista söinkö tyttöä odottaessakaan kyseistä vitamiinia, mutta näin sitä oppii kaikkea uutta.

Lähdenpä tästä käymään marketeissa kaupassa. Täällä on aika ankean näköinen ilma, ettei kyllä tekisi mieli nokkaansa ulos työntää.

Katja ja vauva 36+2




 
Ginnifer
Keiju07, mäkin olen pitkä ja just eilen neuvolassa terkka sanoi, että pitkillä voi se sf-mitta kulkea ihan omia teitään, kun varressa on varaa. Mulla tosin on ollut tasaisesti just siinä keskiviivan yläpuolella. Mutta tuokin mitta on varmaan käsitettävä sillä lailla suuntaa-antavasti, että ei se yksinään paljon kerro, vaan kokonaisuus hahmottuu noista kaikista seurattavista mitoista yhteensä. Lisäksi eri ihmisillä on eri mittaustekniikka: mun kortissa näkee selvästi mitkä on terkan, mitkä lääkärin ottamia mittoja - eroavat toisistaan, mutta kummatkin on tasaisia käyriä.

Mulla oli viime viikolla (35+2) vauvan painoarvio 2,5 kg ja nyt on pää jo hyvissä asemissa. Kunhan vaan saatais koti kuntoon niin vauva on tervetullut syntymään. Ajatus myöhäisestä ja valtavaksi kasvavasta vauvasta ei tietysti viehätä, mutta toisaalta mulle vakuutettiin, että mahtuu isompikin lapsi alateitse syntymään. Kun olen ulospäin enempi sirorakenteinen, niin toi on tietysti helpottava tieto, että sisällä on mitat kohdallaan.

Hikoilusta ollut puhetta... Mä taas en ole hikoillut koko raskauden aikana juuri ollenkaan. Välillä en viitsi dödöäkään laittaa. Antiperspiranteista luovuin jo vuosia sitten, nehän pidemmän päälle tukkivat tiehyet ja onhan se luonnotonta estää kehoa toimimasta sillä tavoin kuin on tarkoitus. Aluksi tuntui, että hikoilu oli valtavaa, mutta aika pian tilanne tasaantui, ja nykyisin siis hikoilen jopa vähemmän kuin silloin noita tanakampia kemikaaleja käyttäessä. Sitäpaitsi mistäs sen tietää mitä kemikaaleja sieltä kainaloista kulkeutuu maitoon, niin läheisellä alueella kuitenkin ollaan.

No jaa, nyt täytyy riistäytyä tästä koneen ääreltä ja mennä raivaamaan kylppäristä ylimäärinen kama pois. Saadaan tänään uusi pesuallas, sellainen jossa mahtuu vauvan peppua pesemään ja hanakin kääntyy. :) Sitten jatkuu muukin siivous ja pianonvirittäjäkin pitäis tilata - nyt kotona ollessa ehtis taas vähän sitäkin soitella, mutta on niin karseassa vireessä, että nykyisellään ei kärsi koskeakaan...

Ginnifer 36+3
 
Milli78, ihan mielettömän ihania kuvia, niin suloinen tyttö!!!

Hipkukka, ei sitä episotomian tekemistä voi ennustaa etukäteen, se, miten se väliliha sitten joustaa synnytyksessä, selviää vasta siellä. Ja sen verran tiedän että ainakaan täällä niitä ei turhaan leikellä.
Kätilö selitti sen näin: parempi pieni repeämä kuin leikkaus, parempi leikkaus kuin iso repeämä.


Omaa napaa: olo on ihan ok, mulla jostain syystä kankut säkee?!?! :/
Olen vetänyt koko aamupäivän unia, neuvolaan meno vasta iltapäivällä.
Viime yönä koin 2 supistusta, ja se taas siitä. Taidanpa minäkin olla siellä joulukuussa vielä yhdessä koossa teidän kaverina:)
 
ei mullekkaan oo mitään terkka sanonut tuosta d-vitamiinista,höh!
täällä nyt kuulin eka kerran!

just sain siivottua ja vaihdoin verhot olohuoneeseen,sit makkariin puhtaat petivaatteet.
nyt voiskin lähtee koirulin kaa ulos ja sit kaverille kahville!!
aika ankee ilma....no mutta ulkoilu piristää:)
voikaahan hyvin:wave:
-milla
 
No nyt on varmasti limatulppaa bongattu :LOL: Aamulla tuli semmoinen lusikallinen ruskeankeltainen hyytelöjuttu ja vielä tuhnuttaa jotain rusehtavaa :D on mulla ihania nämä eriteraportoinnit...eli enää ei vissiin kannata lähteä uiskentelemaan...

Noista vauvan sykkeistä,meillä ollut aina 140-150 ja eilen vaavin syke oli 120-130,mutta ei siihen mitenkään kommentoitu. Musta muutenkin tuntuu että tää vaavi on aika hiljanen aina aamulla ja yötä kohti alottaa liikuskelun,saa nähä jatkuuko sama rytmi syntymän jälkeen :kieh: noh,täällä on ainaki reenattu sitä yökukkumista,tosin viimeyö meni suht makosasti,sain jo kahen aikaa unenpäästä kiinni ja posotin kymmeneen :)

Mutta nyt taidan lähteä käyttämään koirulia lenkillä (otin vanhemmilta koiran hoitoon että on edes joku jota helliä ja hoivata :saint: )

Diipeli 36+5
 
milli ihana pulloposki siellä katselee meitä :heart: voi että! Kyllä on hänellä ihana katsella noita sitten parikymppisenä.

Diipeli, mukavaa limatulppavuosipäivää :LOL: Esikoisesta mulla tosin taisi kestää vielä pari viikkoa ennenkuin synnytys alkoi limatulpan jälkeen, mut nyt sitten on sunkin uinnit uitu :) Meillä mies ei päästänyt mua enää uimahalliin vaikka vetosin tuohon limatulppaan. Aikoi mennä itse viikonloppuna tytön kanssa.

Mä oon opiskelemassa, vähän kivaa, tyttö hoidossa ja just kävin mm. pitkällä lounalla :) Pitää muistella näitä aikoja sitten kun kaks kakaraa roikkuu jaloissa ;) Ei sentään, kotiäidin ura on maistunut mulle oikein hyvin. :)

Hyvää päivänjatkoa!

Topsy 36+2
 
harmaata on..

täällä on nukuttu lähes koko aamupäivä,mitä nyt tekasin kaalilaatikon uuniin..ja painuin takas sohvalle lojottamaan..

milli78 aivan ihanat ultrakuvat,miehenkin pyysin kattomaan,sano et aivan ku ihan oikea valokuva.siis tosi selvästi näky kasvonpiirteet.
ja ihan tytön näkönen =)
me käytiin rv 24+2 4d ultrassa,niin silloin vaavin kasvon piirteet kyllä näky,mutta armottomana laihahan se oli..tuli tosiaan ihan keskosvauva mieleen.

tänään pitäs anopin synntäri kahveilla käydä..toivottavasti miehen veli vaimoineen ei ole sinne samaan aikaan telläytyny..nyt ei jaksas mitään sairaskertomuksia kuunnella :eek: (tää samanen täti josta kirjoitin jo aikasemmin,ja sen uteliaisuudesta )valittaa vaivojaan ihan koko ajan,eikä ole vasta ku 34! helkatti kun ei immeisellä ole mitään muuta kun vaivaa vaivan perään..taitaa päässä olla vikaa,minusta rupeaa tuntumaan.miehelle jo sanoinkin että joku kaunis päivä minä pimahan ja sanon sille että vaihtas joskus levyä..ei kukaan jaksa kuunnelle ainaista valitusta..kuitenkin sit ajelee 20km pyörälenkkejä..vaikka selkä ja jalat ovat kuulemma kipeet..
jotenkin sappi rupeaa tuommosen immeisen lähettyvillä kiehumaan,ja jo pelkästä ajatuksesta :eek:

eipä tänne sen kummempia..itekkin meinasin tuota d-vitamiinia käydä ostamassa.samaten jo niitä rela tippoja,jos vauvalle niitä kävis syöttämään..liekkö sitten mitään hyötyä?

mutta nyt postin hakuun.

niinukka ja vunttunen 38+5
 
Onko kaikki kiva kielletty odottajilta?!Eilen päästii miehen kanssa syömään illalla ja vetäsin kunnon pippuripihvin.4:ltä heräsin ku kurkku oli tulessa ja närästys huippulukemissa.Maha tyhjeni ihan vetenä ja aattelin et tänne vessaa mä nyt kuolen.Tuskan hiki vaa valu ja tunnin tuskailin.Sit olo helpottu sen verran et sain banaanin syötyä ja vähän limua kun olo oli tosi heikko.Puol 6 nukahdin ja tunnin päästä herätyskello jo herättiki.Olo on ku pienes hiprakassa ja vieläki närästää,tosin reilusti vähemmän ku yöllä.Mä aattelin jo et joskos tää täältä tulis ku monesti menee maha ihan kuralle ku alkaa synnytys vaan EI!Ruoka oli erittäin hyvää mutta ehkä liian tulista loppuraskauteen.

Huomenna taas neuvolaan.Varais vaa suoraan kahen viikon päähän ajan äitipolille,vältyttäs turhilta käynneiltä kun ei tää nyt halua tulla ulos millään.Väsyttää,ärsyttää,närästää,nälättää.Täytyy luottaa että huomenna on päivä uus ja paljon parempi.Ainaki miehen vapaa päivä ni jos saatas tehtyä perheen kesken jotain kivaa ja rentouttavaa. =)
 
tin
Kiitos supistuskäyrästä vastanneille! Kyllä mä ainaki pääsin vähä jyvälle noista teidän selityksistä.
Ihania tosiaan Milli78:n ultrakuvat. Oikeen hymy tossa toisessa :)
Keiju07 mulla sf on ollu korkeimmillaan 31cm ja maha ei tosiaan oo kovin iso(muitten kommenteista poimittua) ja oon ite tosi lyhyt niin lääkäri meinas että ei se varmaan siitä enää nousekkaa(?) eli tiedä häntä mut vissiin ihan normaalia. painoarvio tällä oli 2600-2700g.

mitähän muuta piti kommentoida... niin diipeli onnea vaan limatulpan bongaamisesta :) tää haki kans porukoilta koiran hellittäväksi ja nyt se vaatii ihan liikaa liikuntaa :LOL: :LOL:

onneksi täälä on ärsytystä ilmas muillaki... oon välillä niin hermoheikko että aiva itteeki hirvittää. tulis ny tää jo ulos, toisaalta ens viikon pe olis lastenvaatekutsut kaverilla ja näytti ainaki vaatteet tosi kivoilta että sinne olis kiva päästä. ja sitte lastentarvike- ja vaatekirppari olis la 6.10 niin sinnekki haluun :D nojoo. viikonloppuna olis kaverin tuparit, tiedossa hyvää ruokaa, nam :p eilen vetäsin mieheltä salaa lontoonraesuklaalevyn :ashamed: se on saanu päähänsä että raskausmyrkytys tulee _pelkästään_ makeen syönnistä ja vahtii mun jokasta suupalaa. sain muutes aikaseksi keitettyä tutit ja pullotki...

...joku karvaturri vahtaa mua vaaleensinisillä silmillään... siispä täytynee lähtee sen kanssa pihalle.

tin + "pentu" 37+6 :heart:
 
Täällä sitä vielä kärvistellään, vaikka Tuutilulla jo luuli mun jääneen tipanjatkoks =)
Eilen olin Kysin keikan jälkeen niin väsyny, etten jaksanu enää koneelle tulla. Illalla oli niin huono olokin, ettei edes suklaa maistunu!!!

Eilen siis olin rautatipassa. Lääkäri laski 2kk sitten otetun rautavarastoarvon mukaan (tuskin siitä ovat ainakaan nousseet), että mun pitäis käydä 10 krt tipassa, ennen synnytystä et ois rautavarastot ok. Kerkeen varmaan käydä, kun kahden vkon välein tiputellaan :eek: Ens vkolla tosin annetaan jo seuraava annos, jonka jälkeen pitäis sitten kuulema jo olossakin tuntua :D

Tänään oli sitten neuvola. Kaikki ok, sf mitta oli noussu sentin viime vkosta ja oli nyt 39cm. Sydänäänet 130, painoa tullu 200g. Nyt painoa siis tullu lähtöpainoon vajaa 3kg.

Yöt on yhtä kääntyilyä. Lonkkiin sattuu, vessassa pitää juosta ja hikoilu on ihan hirveetä :eek:
Onneks ei kuitenkaan ois kauaa synnytykseen... Kun vaan jaksais senkin vähäisen ajan :ashamed:
Supistuksia kyllä tulee päivittäin ja kipeitäkin. Saa nähdä ensi vkon äippäpolikäynnillä, et onko mitään edistystä tapahtunu.





 
Että voikin olla koukussa tähän palstaan....kokoajan pitää käydä kattomassa,et onko uusia juttuja :LOL: miten niin mulla tylsää??!!!!
olo on vieki sellanen,et sais jo tulla,mut eipä oo kyl merkin merkkiäkään,et tulis lähiaikoina......turhauttavaa tällanen.......
limatulppaoli joltain lähteny(en muista nimiä)..toivottavasti alkaa kohta tapahtuun.....mulla meinaan esikoisesta ku limatulppa tippu pönttöön,niin ei menny ku tunti ja säännölliset supparit alko ja siit sit sairaalaan........

fundus mittoja ootte pohtinu...mul tytöstä oli korkeimmillaan 36 cm ja ny muka 39...en kyl usko siihen..ku ennen sitä viikko sitten mitta oli 34cm näkee sit maanantaina taas,et mitä se ny oikeesti on...kokoarvio oli kuiteski viikol 36 sen 3kg...joten tuskin se sitä 39cm on.....
millillä oli kyl sulosia kuvia pikkusesta...meil mun mielestä tosi epäselviä ne 4D kuvat...ärsyttää oikein,ku makso kuitenki aikas paljon...

mut joo,vessa kutsuu...taaas....

henkka ja veeti 36+5
 
Neuvolakuulumisia :wave:
Eli kaikki omat arvot oli ihan ok!Hb oli jopa noussu ihan kivasti, oli 118 nyt!
Painoa oli taasen tullu 800g viikossa..noh 15kg nyt yhteensä että ei se nyt NIIN kamalan paljoa ole..
Siellä se meitin jöntti oli alhaalla lantiossa ja sydän jyskytteli niin napakasti :heart: 140 suunnilleen oli syke.
Terkka sanoi kun kysyin suunnilleen painoa, että ihan normaalin kokoinen.Ei kuulemma mitenkään erityisen pieneltä tai isolta vaikuta.
Noh, käsikopelolla on kuitenkin vaan masun päältä kokeiltu joten empä tiedä sitten..alkaa vaan mietityttää kun nyt laskettu aika kolmen päivän pästä eikä mitään merkkejä lähdöstä.Että minkä kokoiseksi tää oikein ehtii kasvamaan ennen syntymäänsä.
Lupasi laittaa mulle sitte tonne synnärille lähetteen rv 42.

Varasin tänään muuten ristiäispaikan ja papin.Kastetaan pikkuinen sitten samassa paikassa kun isosiskonsa ja sama pappikin vielä saatiin.
Päivämääräksi otin alustavasti 4.11 mut saattaa olla että joudutaan siirtämään jos vauva päättääkin syntyä vasta lokakuun puolessa välissä..

Nyt mua taas jomottelee tonne alapäähän aika ikävästi..vitsi sais kyllä sitten jo oikeesti lähteä syntymään.Odotan jo niin paljon että nään, että kummonen kaveri siellä oikein melskaa.

Tuplamamma+"poika" rv39+4
 
Neuvolakuulumiset nopeaan täältäkin:
Rr 124/79, painoa tullut viikossa järkyttävät 1300g!!!! :$
Sf oli edelleen 33, niinkuin viimeksikin, vauvan sydän löi kauniisti 145 krt/min.
Ja parasta se, että nyt vauvan pää oli kunnolla kiinnittynyt, ei tarvitse siis enää miettiä mitä jos ne lapsivedet menee:)
 
täälä kans tuota nalle puh-päivää vietetty, eli mitään järkevää en ole saanut aikaseks. aamulla tosin kävin neuvolassa missä samalla lääkäri. oma verenpaine oli vähän noussut 123/87, pissa puhdas, hb129 ja sf33. vauva oli raivotarjonnassa ja syke vaihteli hyvin (kortissa 146). no minähän olen ilmottautunu tähän "joulukuistenpinoon" ja sielä taidan kyllä pysytelläkin, sillä paikat vielä kiinni ja kiinteät,pituutta 2,5cm :whistle: niin ja vieläkään ei ollu pieni kunnolla kiinnittyny, eli hyvin tuntuu tuola vihtyvän.

lhs tosi kamala tilanne sun kaverilla! pitäis vaan ite olla onnellinen siitä että vauva pysyy masun suojissa, vaikka sitten mentäiskin yliajalle ja reilusti!

millioli kyllä aivan ihania kuvia, tosi upeat muistot säilytettäväksi! jännä että pikkunen oli jo nyt niin tytön näkönen! :D

t.tiipii ja "väiski" rv37+2 :heart:
 

Yhteistyössä