Voi vitsi teidän kanssa... päivääkään ei pitäisi jättää lukematta. Eilen vain oli niin hektinen päivä etten koneelle ehtinyt ja hups viisi sivua oli tainnut tupsahtaa uutta tekstiä.
En edes muista mitä kaikkea piti kommentoida. Ainakin noita Millin ultrakuvia... aivan ihania. Itse oltiin 4D:ssä tosiaan vkolla 24 ja silloin kasvot eivät ole vielä kehittyneet siten, että vauvalla olisi tunnistettavia piirteitä (vain siis ns. keskosen piirteitä).
Ja kyllä mua ärsyttää Milli sun puolesta terkan touhut; tekisi varmasti mielesi lähettää yksityisen lasku terkalle maksettavaksi. Mua yleisestikin ottaa päähän, että julkisella puolella eivät tunnu luottavan äitien omaan vaistoon tai tuntoihin. Pihistellään noissa lähetteiden annoissa. Mm. mun toisen keskenmenon yhteydessä kiellettiin tulemasta näytille Kättärille, kun soitin asiasta. Sanottiin vain, että otat Panadolia ja seurailet tilannetta (siis hamaan tulevaisuuteen vai, kun ei ollut vuotoa nimeksikään????). Olin itse satavarma, että kyseessä on keskenmeno ja varasin sitten ajan yksityiselle. Sieltä tulikin sitten heti lähete Kättärille. Uskomatonta siis, että niin usein joutuu maksamaan siitä lähetteestä julkiselle. Mutta kaipa joukkoon mahtuu sitten niin paljon hermoheikkoja, että kaikille ei voi antaa kaikesta lähetteitä.
Ja Katjannan terkkarilla myös ihme toimintaa. D-vitskua pitäisi suositella jokaiselle odottavalle äidille välillä loka-maaliskuu. Itse olen taas aloittanut popsimisen.
Mulla myös neuvolalääkäri kuulumisia eiliseltä. Vauvan asento saatiin varmistettua eli on jossain vaiheessa kääntynyt raivotarjontaan, peppu oikeassa kyljessä, jalat potkivat vasempaan. Pää osittain kiinnittynyt. (Jes, edes jotain tapahtunut). Kohdunsuu kiinni, pituudesta ei ole kadonnut mitään, mutta hiukan pehmentynyt. Rr 127/70, painoa -54 g/vko (yht. tullut edelleen sen 10 kiloa), hb 108 eikä vain nouse. Vauvan syke 130, ja sf mitta tippunut 29 cm:iin. Kävi korkeimmillaan siis vain 30,5 cm:ssä.
Onko muilla ollut näin alhaista sf:ää? Vauva saattaisi kuitenkin painaa nyt lähes 3 kg, joten sikäli ei pitäisi olla mitään hätää... Mutta sanos nyt näistä.... Toisaalta olen pitkä, joten vaikuttaisko se tuohon, että maha ei näytä/tunnu/ole kovin valtava ja vauva on silti ihan normaalin kokoinen...
Toinen juttu, onko kellään nuo vauvan sykkeet tuolla 130:n pinnassa? Lääkäri puhui ennen mittausta, että "sikiön syke on yleensä 160:n tienoilla", kiirehti sitten sanomaan, että tuo 130 on myös ihan normaali. Onko se?
Ärsyttävää odottelua nyt sitten edessä. Etenkin kun muut täällä jo pääsevät tositoimiin, niin itse ei jaksaisi enää odottaa, vaikka vauvan kannalta olisi erittäin hyvä odotella. No yksi viikko pitää vielä saada täyteen, jotta Haikaranpesään pääsyn ehdot täyttyvät.
Keiju 36+2