***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

Huomenia!

Noniin viimeisellä lekurilla käyty,oikeen asiallisen oloinen naikkonen.

Elikkä siis
Paino 69kg,rr112/77,pissa puhdas,sf pysyny samassa eli 33cm,hb oli laskenu 119->102 pitäis kuulemma rautaa alkaa popsimaan ja minäkun olen sitä yrittäny vältellä kun muutenki maha aina aika kovalla :( Vaavin :heart: 120-135,tais pikkunen olla nokosilla.

Kohdun suu pehmeä,lyhentynyt ja sentin auki,nyt tuolta on pikkusen tuhmuttanut rusehtavaa vuotoa ja seassa taisi olla pikkuisen limariekaleita viime vessareissulla :D heh on mullakin asiat ku omia eritteitä pitää näin kuvailla :ashamed: Minä alan yöunille,meni taas yö valvoessa,ja minäkun luulin sen viikon hyvinnukuttujen yöuniputkien tarkoittavan sitä että olen päässyt näistä kukkumisista :headwall:

Diipeli 36+4
 
Huomenta!

Neuvolassa käyty. Leukkarit taas plussalla... Muuten ei mitään erikoista. Äippäpolille käskettiin käymään. Nyt lepään vähän aikaa ja lähden sen jälkeen käymään näytillä. En mä usko, että tässä sen enempää jäädään sinne vieläkään (eihän tässä ole vasta kuin neljäs päivä näitä kipuja), mutta tuleepahan tsekattua tilanne. Kätilö totes puhelimessa, että kyll se vaikuttaa siltä, että joka tapauksessa lähtö on nyt oikeasti ihan lähellä... Niin niin, luvatkaa vaan. Jotenkin alkaa tuntua, että nää kivut kestää ja kestää. Taidan odottaa vielä parin viikonkin päästä tällä menolla...
Tässä vaan alkaa olla ihan tsippi sekä henkisesti että fyysisesti. Isännällä olis synttäritkin tänään ja pitäis vähän jaksaa siivota, mutta turha toivo.
Isäntäkin kyselee koko ajan, että joko me mennään sinne synnärille. RAIVOSTUTTAVAA!!!!

Nimistä oli juttua. Me päätettiin toinen toiselle ja toinen toiselle nimet. Minä olen koko ajan odottanut poikaa, joten valkkasin pojalle ja isäntä tytölle. Ei tarvinnut tapella. Molemmille sopi toisen ehdotukset, joten oli aika helppoa. Mulle on ihan sama näyttääkö nyytti oikeasti sitten nimeltään, mutta olen aina halunnut sen nimisen pojan. Joten luultavasti hänestä tulee joka tapauksessa sen niminen...

Mutta nyt pienet tirsat ja sen jälkeen ei kun menoksi...

LillaStina 39+1
 
Heips taas vaan kaikille!

milli78: Tutulta kuulostavat nuo tuntemukset kohdunsuulla ja uskon niiden jotain saavan aikaankin, ei tässä turhaan niiden kanssa kärvennellä. Sattuvat nimittäin aikalailla välillä. Mulla ilmaantuvat etenkin rasituksessa, eli siis kun kävelylle lähden niin johan vihloo. Ja kun se kerran aloittaa niin loppua ei näy, vaikka menis lepäämäänkin niin yleensä jatkuvat vielä semmoisen ainakin tunnin. Vauva siellä poraa päätään alaspäin ja lyhentelee samalla kohdunkaulakanavaa. Näin ainakin uskon siitäkin syystä, että viime viikon tiistaina itselläni oli kanavaa jäljellä vielä 3cm, nyt on viimeiset pari päivää kipuillut oikein urakalla ja tänään enää 1,5cm :eek: (tosin eri lääkäri, mutta kuitenkin).

Tänään on nyt sitten käyty siellä äitipolilla mitä olen tässä jännäillytkin. Kaikki hyvin!! Vaavi oli kääntynytkin ihan omatoimisesti, joten ei tarvinnut kääntää onneksi. HUOH! Lantio oli lääkärin mielestä normaali. Pikkuinen jo hieman laskeutunutkin, pää liikahti enää hieman. Tästäkin syystä oli lääkäri sitä mieltä, ettei enää itsekseen kääntyilisi, kääntäminenkin olisi kuulemma voinut olla jo hankalaa. Pienen painosta olen tähän asti huolehtinut kun kovin pieneltä ja sirolta on vaikuttanut, edellisellä kerralla kolme viikkoa sitten (34+5) painoarvio ultran mukaan oli vain 2kg. Nyt sitten ottanut hillittömän spurtin ilmeisesti, tänään painoarvio ultralla 3,3kg :eek: (tosin eri mittaaja, mutta kuitenkin). Vähän jo rupesi hirvittämään, että mikä jätti sieltä meinaa tulla...? APUA! Olin jo melkein asennoitunut että synnytys olisi helpompi jos ei kovin suuri tulokas olisi. Ensisynnyttäjä kuitenkin olen... No, pääasia olisi että terveenä syntyisi. Ja sanoi se lääkäri vielä, että kliinisesti noin vatsan päältä käsin kokeiltuna ei ehkä ihan niin isolta tuntuisi vielä, liekö sitten pitkä? Painoarviohan annetaan mm. reisiluun pituuden perusteella...

Johan tuli taas sepustusta, toivottavasti selkoakin joku sai.

t. Toivotaan ja "pieni" 36+5
 
Huomenta!

Täälä on taas hyvin nukuttu yö takana, onneksi. Oli kyllä tylsä ilta eilen, mies meni päikkäreille siinä 18.30 ja nukku sitten aamuun asti :whistle: kiva, kiva kattelin sitten yksin telkkaria koko illan ja söin....

Tänään mennään OYS:siin tutustumaan! mukava että on jotain kivaa hommaa kun ne perhevalmennuksetkin loppu viimeviikolla. todella mielenkiinnolla kyllä sinne lähde, saapi nähä mitä tuo ukko tuumaa paikasta.

YOdottaja laita vaan sähköpostia tulemaan tännekin! voidaan sitten sopia tarkemmin et missä tavataan ja milloin, kiva jos saatais koottua sellanen pieni porukka kasaan! =)

Unista piti vielä sanoa sen verran et näin tässä yks yö unta missä epäilin et se BB-talon Aki voiski olla mun lapsen isä! Tässä unessa mun oma mies oli tietonen asiasta ja hyväksyny sen, mutta yhtäkkiä siinä havahduin siihen, et meidän vanhemmat ei osaa aatellakaan mitään tämmöstä et mitä jos ne tulee laitokselle kattomaan pientä ja se oliski sitten puoliks tumma...olin ihan paniikissa tossa unessa ja voitte uskoa et helpotus oli suuri kun heräsin ja tajusin sen olevan vaan unta! :LOL:

toivottavasti yksäiti pääsi vihdoin tositoimiin! seuraavaks sitten taitaa olla tuutilullan vuoro ;)

t.tiipii ja "väiski" rv37+1 :heart:
 
jahas... jos sitä itsekin jotain taas tänne raapustais...
Eilen oli PHKS:ssä kontrolli käynti sen mun runsaan lapsivesi asian vuoksi... sattu olemaan osaston ylilääkäri joka mut tutki ja totes et ei oo mitään liikaa vettä ja siro lapsi tulossa. Viime viikolla oli kohdunkaulaa jälellä 3cm ja ulkosuu sormelle auki... Eilen sit 1.5cm kohdunkaulaa ja 1cm auki koko kanava... sano et tervetuloa synnyttämään seuraavaks...sanoin sille et en synnytä :$ . toivon kyl et ees viikonloppuun asti menis ku miehen lapset meille 2.10 asti kun muuttavat äitinsä kanssa. Sanoinkin eilen miehen ex:lle et mä yritän pitää tän viel sisässä et saisitte rauhassa muuttaa. Mut saa nähä kuin hätänen tää laps sitten on...
Tänään oli neuvola ja terkka sano et tuskin viikkoa pysyy sisällä... oon kyl ite sitä mieltä et ylimenee et roikina käy.
Painoa oli tullu 1300g viikossa...ups... turvotus +, RR 126/76, pissa puhdas, Hb128, Sf36, rt, pienen :heart: 130, liikkeet ++. Välillä tuntuu et tää on jotenkin kauheen hiljanen tuol masussa mut eilen ainakin lääkäri sano et virkee lapsi.

Ja onnea nyt nyyttinsä saaneille... :flower:

Ja nimet on molemmille mietitty... siis minä päätin! :LOL:

-Santti ja Ilppi 39+3-
 
lhs
Neuvolassa käyty täälläkin tänä aamuna. Eipä siellä taas ihmeempää..rr 115/70, näköjään aavistuksen noussut, tai minusta tuntuu sille, kun yleensä on aina n.105/60, mutta terkan mielestä ihan ok, jota se toki onkin,mutta mietin vaan, alkaako se taas nousemaan kuten esikoisen aikaan kävi, nousi sitten tosi äkkiä kun alkoi nousta.
Hemppa oli vaan tippunut, nyt oli 101, vaikka rautaa aloin syömään, kun viimeksi oli 111. Väsymyksellekin löytyy selityksiä pikkuhiljaa..sf oli 32, maha aika matalalla terkan mielestä, vauvan päätä ei sen kummemmin kokeillut, ei arvellut kiinnittyneen, enkä usko minäkään. Painoa oli tullut n.500g/vko, yhteensä nyt 16kg :ashamed:

Olkaa te onnellisia joilla nuo supistelut ja vihlomiset tosiaan tekee jotain alapäässä, pehmentävät paikkoja jne..minä olen taas valvonut öitä suppareiden kanssa, ja tuntuu, että jonkun sortin puukkoa vauva heiluttelee tuolla alapäässä, silti mitään ei tapahdu, näitä on ollut aiemminkin ja lääkäri totesi viimeksi, että onpas pitkä kohdunkaula..Tosi lohduttavaa..Että varmaan sitä taas mennään käynnistykseen rv41+ Voisi edes olla hyvä olo ja saada nukuttua kunnolla, kun loppuis nuo supparit kokonaa, miksi niistä pitää kärsiä, kun niistä ei ole mitään hyötyä??

Väsyttää niin hitosti, taas viimeyön kärvistelin ja oksettikin :headwall: :headwall:

Parempia oloja muille, ja tsemppiä teille jotka olete jo synnärille lähtöä tekemässä :)

lhs rv37+4
 
Ginnifer
Heipähei,

sain vihdoin nettiyhteyden kotiin, kyllä on luksusta! Pääsee näitä keskustelujakin vähän tiiviimmin seuraamaan...

Nimistä: pojan nimi olis valmiina, mutta tyttö on todennäköisesti tulossa ja nimestä ei mitään päätöstä ole saatu aikaan. Etunimi on melkein päätetty, mutta se toinen... Mulla on periaate, että ei kolmea nimeä, mutta sitäkin olen nyt alkanut miettiä jos ei muuta ratkaisua löydy. On tosiaan vaikeeta. Noita tulevaisuuden suosikkinimiä voi jonkun verran ennustaa sillä lailla, että katsoo sieltä Väestörekisterin hausta useamman viime vuoden. Vaikka nimeä olis määrällisesti vähän, niin jos se pieni määrä joka vuos tuplaantuu, niin siitähän voi päätellä, että se on kovassa nousussa. Meillähän on noi omien (iso)isoisien kivat nimet Emil, Oskar, Erik, Vilho jne jo tulleet niin suosituiksi, että ei niitä enää halua antaa. Pitäis löytää sellainen suomalaisen oikeinkirjoituksen mukainen ja riittävän mutta ei liian erikoinen nimi... Tosin mä luulen, että nykyajan lapset on tossa asiassa paljon armollisempia kuin me aikanaan; ovat tottuneet siihen että kaverin nimi voi olla muhamed tai mitä vaan epäsuomalaista.

Asiasta toiseen ja myönnän että tästä koen vähän ahdistusta. En ole kauheasti seurannut uutisia viime aikoina (kun ei sitä maailman pahuutta tässä tilassa jotenkaan kestä senkään vertaa), niin en tiedä missä tässä asiassa mennään, mutta onkos se terveydenhoitoalan lakonuhka vielä päällä? Tietääkö kukaan kuuluvatko kätilöt Tehyyn? Terkat on vissiin akavalaisia eli neuvolat pyörinee normaalisti vaikka lakko tuliskin, mutta missähän poikkeusoloissa me loppukuussa synnyttäjät joudutaan vauvamme maailmaan saattamaan?? Täytyypä kysellä jos neuvolantäti tietäisi tästä.

Ginnifer 36+2
 
Tuli keittiö siivottua ja nyt on NIIN puhtoinen. Tuloksena himskatin kipeä selkä ja lonkka kivut niin kovina, ettei liikkeelle meinannut päästä. Supistuksia 0.

Tänään sitten kylppärin kimppuun... :p

Anoppi on hiemna hurahtanut astrologiaan ja oli aivan vakuuttunut siitä, että lapsi syntyisi eilen. Toisin kävi... Nyt sitten tutkii karttoja uudeelleen...

Nökö ja Vekara 38 tasan
 
Kyllähän nuo kätilöt kuuluvat Tehyyn, siis ne jotka liittoon kuuluvat, paljon on niitäkin jotka eivät kuulu liittoon lainkaan. Onhan noilla toki vielä lisäksi ne "omat" kätilöliitto ja sairaanhoitajaliitto joihin voi kuulua, mutta ne ajavat aivan eri asioita sitten... Tehy on se varsinainen liitto siis. Mutta eivät nuo voi ulos kaikki marssia lakonkaan kyseeseen tullessa, on kait siitä käsittääkseni säädetty joku lakikin, että tällaiset asiat on turvattava ihmisille...
 
Onpa ihmisillä jo kovasti limaoireilua ja paikat auki! Mä kävin eilen loppuraskauden lääkärillä, yksityisellä ja kohdunkaulaa edelleen se 3cm, vähän tosin pehmennyt paikat mut ei muuta viitettä lähestyvään synnytykseen! Pää alaspäin vauva oli ja kuulema aika alhaalla, mut ei mulla oo suppareita eikä mitään. Painoarvio oli tällä hetkellä n.2400g ja syntymäpäinoks arvioi n.3100g. Mulle tuli suolan ja kalorien tarkkailu päälle... Verenpainetautisena pitää varoa, ettei turvotus hyökkää urakalla loppuaikana, ettei iske myrkytys.. Tänä aamunaki alapaine alle 70! Et ei vielä hätää!:)

Meillä on kanssa nimet mietittynä niin tytölle ja pojallekin. Oltiin mietitty jo ennen kun selvis, että kumpi on tulossa. Me ei taas suosita ihan perinteisiä suomalaisia sukunimiä, kun meidän sukunimi on ulkomaalainen. Kuitenkin sellasia nimiä, jotka sopii suomalaiseenkin suuhun, ettei mene liian vaikeeks!;)

Tuntuuko muista niinku alapää ja peräsuolen seutu "pullistelis" ku vauva potkii sinne suuntaan? Aika erikoinen tunne, hehe!

LaSposa & Nyytti rv 35+2 :heart:
 
No niin, taas mun teksti katos. Uusi yritys.

Diipeli: Meinaatko sä pettää meidät joulukuiset?!? :LOL: Tais olla tuota kohdunkaulaa tarjolla vain metreittäin sillon kun sitä mulle jaettiin. Tylsää kun ei ole enää kuin tavan neuvolareissuja. Kiinnostais kovasti tuo alakerran tilanne.

Ginnifer: Yritän muistaa kysyä tuota lakko asiaa kun lähden kohta neuvolaan.

LillaStina: Ihailtavaa rohkeutta antaa miehelle noin paljon valtaa :) heh tosiaan mikäs siinä jos maku menee yksiin, mutta nimiä kuulematta en uskailtais tuollaista lupausta tehdä.

Joku kyseli D-vitamiinista. Mäkin aloitin jo nappaileilemaan sitä, kun vaan aina muistais...

Susa ja Ukko 38
 
Vai että nyt yksäiti pääsi tositoimiin :) Onnea matkaan vaikka taitaa nää toivottelut tulla jo ihan myöhässä.

Neuvola kuulumisia. Painoa tullut kiitettävästi 1260g viikossa joka taitaa selittyy tuolla turvotuksella (onneksi) :D Sf laskenut taas sentin 28cm:n ja sekin oli vajaa. Pissassa pikkusen verta. Kuulemma se lähtö lähenee. Uskon vasta kun näen tai paremminin tunnen :kieh: Sydän äänten kanssa terkkari joutui tekemään hommia. Kyllä ne kuuluivat mutta huonosti. Kuulemma vauva on niin alhaalla ettei tahtonut saada kuulumaan kunnolla vaan paikkaa piti koko ajan muuttaa. No olis nyt sitte niiin alhaalla että pää pilkottais vihdoinkin :D

Otettiin äsken kuopuksen kanssa unet. Nyt vaikuttaa poju pikkusen pirteämmältä, äiti ei. Hirveät kivut haarojen välissä edelleen vaivana, ei tee mieli kävellä enempää kuin on ihan pakko eli vaan vartin välein pissille :/ Ja jalan iskee pystyasennossa ollessa ihan jatkuvasti alta. Ei tää tällästä kärvistelyä noiden muiden raskauksissa ole ollut |O Kuka on tuolle pienelle antanut luvan kiusata minuu tässä viimeisessä odotuksessa melkein kaikilla mahdollisilla vaivoilla |O :D

tuutilulla rv 39+4 *siirtyy vessan kautta sohvalle maate*
 
Eikös joku semmonen laki ole, että kaikki pitää hoitaa, eli uskoisin sairaalossa kätilöitä olevan kunhan sen synnytyksen aika kullakin on.

Tänään kävin neuvolassa taas. Kaikki oli ok, painoa tullu viikossa 200g, rr hyvä, sf 34cm, vauva oikein päin mutta pää vielä liikkuu. Siellä se mutkalla köllöttää ku ei suoraan mahu :D Oon niin lyhyt että siks niin.

Ne kauheat puukoniskut kuulema johtuu siitä, että vauva pyörittelee päätään tuolla alhaalla. Jos joku ei vaikka tienny, mä en tiennyt.

Yksäiti varmaan pääsi jo synnyttään! Onnea sinne (huokailee kateellisena) :flower:

Mulla olis tekemistä täällä kotona paljonki, on vähän päässy epäjärjestykseen paikat ku en oo jaksanu koko aikaa olla järjestelemässä mutta ei jaksais nytkään. Ehkä tossa välipalan jälkeen sitte... Laitoin äsken sormukset sormeen mutta eipä nuo oikeen mahu :|

Onnea toivotaan, kun vauveli oli kääntynyt. Eipä tarvi sunkaan enää miettiä sitä.

Ja kuka se oli joka oli tulossa mun ja Putskun kans synnyttään? Se sunnuntai käy ihan hyvin, ku luulen et tää keskiviikko ei sopinu tolle vauvalle :LOL: Menitkö Putsku sä jo vai vieläkö täällä odottelet?

RR rv38 tasan.
 
Vai meni yksäiti jo! Kyl nyt ois kuulunut jo neuvolakuulumisia jos ei olisi vielä lähtenyt tositoimiin. Huippua! :)

Mä pesin eilen terassin, kylpyhuoneen, saunan, kolme koneellista pyykkiä, esikoisen kans puistossa ja mitähän kaikkee. Tuloksena: Ei mitään!!! Ei yhtään supistusta. Parina yönä ollut turkasen levottomat jalat ja tuntuu ettei voi yhtään nukkua. Tukisukat onneksi ovat siihen sitten auttaneet.

Tiipii ja Diipeli, laitan teille sekä YOdottajalle sähköpostia jotta saadaan rinki pystyyn :) Mukava tutustua ruudun toisella puolellakin!

Tuutilulla oikein säikähdin kun katsoin mihin aikaan kirjoittelit. Voimia sinne sairastuvalle :hug: Varmasti väsyttää :(

Vai että mantelit auttaisivat turvotukseen... siis sellaiset ihan tavalliset? Pitääpä ottaa mukaan tänään kauppareissulla, tää alkaa olla jo tosi kivuliasta! Nikamat on kuin reumapotilaalla, tai en tarkalleen tiedä mut anoppi kuvaa kipua aina samanlaiseksi. En jaksais olla pallona loppuun asti...

Nyt sohvalle vaikka bb 24/7 katsomaan, tyttö nukkuu kun oltiin aamu kerhossa, joten saa itsekin hieman levähtää.

Topsy 36+1
 
Erehdyinkös tuossa hetki sitten kirjoittamaan että poju vaikuttaa pirteämmälle :/ Ja kakat, kuumetta hällä vaatimattomat 39.1 :( Nyt täytyy sanoa että lähdön ei tarvi tulla ennen kuin poika on paremmassa kunnossa!

Topsy kiitoksia. Täytyy sanoa että pikkusen tuo uni painaa silmään varsinkin kun miä oon aina ollut niitä ihmisiä jotka nukkuvat paljon :) On tää inho tauti kun se vuorotellen tulee kaikkiin. Ihme ettei samaan aikaan.
 
susa minä ainakin pysyttelen visusti "joulukuistenpinossa", joten nou hätä, et varmasti jää sinne yksin! :wave: täälä vaan toisilta limatulpat irtoilee, supistelee ja muutenkin on synnytyksen tunnetta ilmassa...minä taas viettelen suht normi päiviä, mitään merkkiä siitä et vauva haluis joskus uloskin ei tosiaan ole! :eek: huomenna mulla synnytystapa-arvio, sielä sitten kuulee sen lopullisen tuomion.

täälä on kuulkaas naiset ilon päivä!!! tilattiin netistä maanantaina kannettavan ja nyt joku postimies toi sen tänne meille! jee, oon niiiiiiin kauan oottanu et saadaan se hankittua niin voidaan heittää tämä pöytäkone+kirjotuspöytä hittoon täältä makkarista ja minä pääsen sisustamaan tän huoneen vauvaa varten! :D tekis jo mieli ottaa tästä koneesta niska-perseote ja heivata parvekkeelta niin kauas ku lentää...mieski saa kyllä heti purkaa tän pöydän ja kiikuttaa ruskoon (kaatopaikalle)! meillä pinnis lojuu tuola olkkarissa ja kaikki ihanat hankinnat on laatikoissa, joten kohta saapi alkaa laittaan niitä esille :heart:

topsy joo laita postia tulemaan, kiva kun saadaan tämä homma pyörimään! :D sullahan on ollut ahkerat siivoukset! minä kans eilen tuon parvekkeen ja sen lasien parissa puuhailin, niin ei tääläkään mitään oireita siitä aiheutunu...tulis nyt ees muutama supistus, niin tietäis et munkin keho tajuaa joskus synnyttää!

jep, nyt valmistautuun OYS:n vierailua varten!
 
Joo tuo sähköpostijuttu passaa mulle =) Topsy mä laitan sulle yv:nä tulemaan mun osotteen ku en tiedä mistä sä muutoin saat sen :ashamed: hitsi ku oon niin dorka näitten konejuttujen kans :headwall:

Niin ja Susa,mä en usko että lähtö tulee vielä vähään aikaan,kaverilla oli paikat auki 2cm 6viikkoa ennen synnytystä!!!!!
 
diipeli jos haluat sun sähköpostiosotteen näkyviin tuonne sun profiiliin niin tämän sivun ylälaidassa on kirjautumisen jälkeen kohta "muokkaa tietojasi" niin sielä vaan kirjotat sähköpostiosotekohtaan osotteen ja ruksi siihen että muut saavat sen nähdä. =)
 
Hei,

Yksäitille, onnea synnytykseen. Kyllä lähtö taisi tulla. :whistle:

Minäkin varmaan sitten kuulun sinne joulukuistenpinoon. Ei tunnu yhtikäs missään että joskus tässä olisi lähtö synnyttämäänkin. :headwall: En kyllä jaksa mitään touhutakaan että voisin silleesti edistää itse asiaa ja toisaalta auttaako siihen synntyttämään lähtemiseen edes mikään. :/

Mikä tuo d-vitamiini syönnin aloittamis juttu oikein on? En ole kuullutkaan tuollaisesta...

Lähdenpä tästä hakemaan tytön hoidosta niin jospa tähän taloon saisi vähän elämääkin. On tämä yksin kotona oleminen välillä tosi tylsää! :D

Katja ja poikavauva 36+1
 
kai se on kans ruksittava tänne jotain...oon vaan ollu niin laiskal päällä,et lukemassa vaan käyny teijen juttuja....
....siivosin kans keittiön tänään ja no senjälkeen sit väsähdinki kunnolla ja nukuin parin tunnin päikyt...ja jumankauta,et pukkaa hikee.....siis oks muilla tällast ongelmaa???? kokoajan tuskahiki päällä...

...taidan kans ilmoittautua sinne joulukuisten pinoon :LOL: ei tääl mitään tapahdu...ei ees kipeitä suppareita.....eikä mitään limasia vuotoja...samaa vanhaa paskaa....ja maanantaina lääkäris oli kaulaa 3cm paikat kiinni pikkasen pehmentyny...elikkä ei tää täst ennen la:ta ainaskaan tuu
..turhauttavaa,ku vatta jo niin vauvaa täynnä,et sais kyl tulla jo :ashamed:

yksäiti sit meni jo näköjään...no kyl se kerkes kärvisteleenki nois sen oireissa....
topsy mun muistaakseni mantelit auttaa närästykseen eikä turvotukseen....mut voin tietty olla väärässäki.....

jos tääl Oulun porukka rupee pitään yhteyksiä,niin pitäisköhän meijen TAYSsin porukanki????

http://lilypie.com]
[/url]
 
Katjanna: Sillon alkuraskaudesta käskettiin aloittaa d-vitamiinin syöminen. Kesäksi sen sai lopettaa ja muistaakseni se aloitetaan uudelleen kun päivät pimenee. Näin minä ainakin tein.

Ginnifer: Th oli sitä mieltä että mahdollinen hoitajien lakko ei vaikuta meidän synnytyksiin mitenkään -ellei se sit vaan halunnu rauhotella hysteeristä mammaa ;)

Tuutilulla: Missä lukemissa ne vauvan sykkeet oli? Tulin just neuvolasta. Vaavin syke oli tasainen mut selvästi hidastunut, vain 120. Jäi vähän vaivaamaan... Käski herätellä välillä jos alkaa olla kovin hiljaista massussa.
 
Neuvolalääkärillä käyty. Verenpaineet ja hb hyvällä tasolla, pikkasen oli painoa reilummin tullut ed. viikosta, ja ehkä tuota turvotusta onkin lievästi tullut jalkoihin, ei kuitenkaan pahasti.
Kohdunsuu ei ole yhtään pehmennyt/auennut, pituus 3cm... eli ei veitikalla kiirettä vielä pois tulolle... nyt sitä onkin sitten viikoittain th:n neuvolakäynnit.
Painoarviota ei ole tehty, päältä kokeillen koko menee keskikäyrällä suunnilleen, eli jotain 3,5kg kait...
 
Kaikki lähtee synnyttämään...Naapurin koiraakin talutti joku vanha pieru niin että nyt seki on varmasti kääröä hakemassa.Sillä olis laskettu aika 10.10. ja mä vitsailin et tuun hakemaa kimppakyytiin kun lähetää Päksiin.Miks se ei hakenu mua :kieh: Tänään on taas PITKÄN ODOTUKSEN päivä ja haluis tän vaan äkkiä syliin. :p
Yksäitilläki saattaa olla jo nykerö ihmeteltävänä.Ah sitä tunnetta kun oot saanu oman vauvantuoksuisen ihmeen paidan alle ekan kerran.Pitäsköhän heittäytyä lattialle sätkimään kuten pienet lapset ja huutaa loppuilta MÄ HALUUN.Eipä taitas auttaa :LOL:
Ihanaa,mies soitti just ja ehdotti ravintolaan menoa illalla.Pääsee syömään rauhassa ja nauttimaan "viimestä ateriaa" ennen ku kädet täyttyy vauva-arjesta. :heart: :heart: :heart:
Tuutilullan lähtöä odotellessa...Niin ja nuiden vauvauutisia! ;)
 
Hei,

Ei meidän terkkari kyllä ole käskenyt alkuaikana syödä d-vitamiiniä enkä ole sitä koko raskauden aikana syönytkään. Muutenkin tuntuu tuo meidän neuvola toiminta olevan vähän niin ja näin. :headwall: No ensi viikolla mulla on neuvola ja aion kyllä vaatia että ottavat hb:n ja kysyn samalla tuosta vitamiinistäkin. Väsymys on aivan järkyttävää ja epäilen ettei tuo rautalääke ole imeytynyt niin kuin sen kuuluisi.

Täällä on kans yksi "mummu kuumeinen" jolla hiki virtaa kokoajan. Kainalot on ihan märkänä ja hävettää ihan kun hikoilen niin paljon. Välillä saattaa otsassa tuntea sellaiset hiki karpalot ja kokoajan on myös jano. Plääh, kyllä näitä vaivoja alkaa olla jo ihan riittävästi. |O
 

Yhteistyössä