***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

Kiitos vinkistä Topsy, täytyypä hakea sitä sitten, kun en mielelläni anna sitä Levolacia, vaikka se ei aiheutakkaan riippuvuutta. Tuntuu aika kurjalta antaa tommosta lääkettä noin pienelle.

Susa, pojasta tulee Aron. Me ei pidetä sitä minään salaisuutena, koska hän on alusta asti ollut Aron. Keskolassa häntä vallan kutsuttiin sillä nimellä, joten se niinkun alkoi omassakin korvassa kuulostamaan hyvältä. Oltiinhan me laitettu esitietolomakkeeseen se nimi, mutta ei oltu kuitenkaan päätetty vielä pidetäänkö se. Ristiäisiä vietetään lokakuun 20 päivä. Onneksi mun omat ja appivanhemmat ovat luvanneet avustaa järjestelyissä, on tota omaa hommaa kyllä aivan tarpeeksi.... :eek:
Miehelläkin on enää tämä viikko isyyslomaa, joten ensi maanantaista olen sitten yksin pojan kanssa, saas nähdä mitä siitä tulee...
 
Mielettömästi onnea kaikille vauvautuneille!!

Mä en jostain syystä ole muutamaan päivään pystynyt kirjautumaan tänne - teidän kuulumisia olen onneksi kyennyt lukemaan.

Itsellä on nyt vähän outo olo. Viime viikon neuvolassa kaikki oli ok, mutta nyt alkuviikosta iski kova turvotus ja soitin siitä neuvolaan. Sain käskyn tulla heti. Painoa oli tullut alle viikossa 1,8 kg!!, valkuaista ei ainakaan vielä näytteessä ollut, mutta verenpaineet oli jonkun verran koholla. Perjantaina seuraava käynti neuvolassa. Nyt sitten ihan suolatonta ruokaa ja jalat koholle mahdollisimman usein - ja tietty sitä vettä, vettä, vettä.

Perjantaina katsotaan se valkkari uudestaan, pitää nyt vaan toivoa, että sitä ei ole. Onneksi vauvalla viikkoja jo tarpeeksi kasassa. Itsellä nyt kuitenkin sellainen olo, että pari viikkoa voisin ihan hyvin vielä nauttia "vapaudesta"..

Muuten kaikki on ihan ok. Painoa tullut nyt koko raskauden aikana 7 kg ja muutenkin iho, hiukset ja kynnet on olleet loistokunnossa. Enkä toistaiseksi ole vielä yhtään raskausarpea. Olen tuntenut itseni superseksikkääksi koko raskauden =) Ja mies on vielä kehumisillaan itsetuntoani nostanut. Maha on minusta ihana ja ihailenkin sitä jatkuvasti, tuntuu haikealle luopua siitä...

Oliivia 37+0
 
No nyt on sit akupunktiokin testattu, isoveljeni tyttöystävä joka on ihan koulutettu akuhoitaja paineli pisteitä minkä avulla vauvan pitäisi kääntyä..sano vaan ettei oo kertaakaan käännössä vielä onnistunut...Synnytyksiä kyllä saanu käynnistettyä :eek: saas nähdä miten käy,josko nyt kääntyis..Tuli kyl aika ihmeellinen olo.. :x

Mä paljastan kanssa nimivaihtoehdot...kiva jollekkin jo kertoo ;) eli täälä jos tulee tyttö niin Pinja nimeksi tulee ja pojasta tulee Pessi tai Paavo :D
Esikoinen on Peetu nimeltään...

Nyt ruoan laittoon...
 
tin
Oih, lisää vauvoja pukkaa. Kovasti onnea! :flower: :flower:
Hipkukka: Oon nähny samantyylisen unen vähän aikaa sitte. Se oli melko pelottava ja ahdisti kovasti ku ei ehtiny lukeen mitä muille kuuluu :D

Nimistä: Tää masukki ei varmaan saa nimee ollenkaa, varsinki jos on poika niin ei olla päästy mistää nimestä yhteisymmärrykseen. Tytölle muutama ehdotus olisi.... Aiheesta tulee aina riita ku yritetään puhua...

nii ja Elzan prinssi oli aivan ihana. Ihan Aronin näkönen...:)

Sitte omaan masuun. Eilen neuvolas olin ja sf oli palannu käyrälle, oli nyt 31 cm mutta uus huolen aihe että alapaine oli lähteny nouseskeleen. Ennen ollu siinä 50-60 niin nyt oli 70-85. Tänään oli aika äitipolille niin sielä sitte katottiin painoarvio, se oli nyt 37+4 2600-2700g eli aika pikkunen. kasvuseurantaan vielä 4.10 ja tuota raskausmyrkytyksen kehittelyä seurataan. istukan virtaukset oli aika hyvät ja syke 120-150. Mutta sitte osaisko joku ihana selittää mulle että mitä se supistuskäyrä tarkottaa? Siis mikä on voimakas supistus jne? Pitää kuulemma alkaa hillitä tahtii ja osastoseurannastaki mainittiin jos alkaa raskausmyrkytystä kehitteleen. Se olis ehkä meneväisen ihmisen pahin painajainen:D no pääasia että pikkusella oli kaikki kunnos...
Jaksuja kaikille kärvistelijöille :)
Tin+ pienu 37+4
 
Keiju07
Me ollaan myös mietitty tuota nimiasiaa, että onko reilua antaa lapselle nimi, joka on todella suosittu, mutta josta itse vaan niin tykkää. Top kymppiä toki yritetään vältellä, ja väestörekisterikeskuksen etunimihaustahan näkee, kuinka suosittu mikäkin nimi on menneinä vuosina (ja tänä vuonna) ollut. Tietenkään ei voi koskaan täysin ennustaa nimien kehityskaarta. Yllättävät nimet nousevat yhtäkkiä top kymppiin...

Itse ollaan miehen kanssa kumpikin oman ikäluokkamme top kympissä ja meillä kummallakin oli esim. rippileirillä 3 muuta saman nimistä... On sekin aika tylsää.

Toisaalta sitten en haluaisi mennä sinne ihan toiseen ääripäähänkään: lapsen ei tarvitsisi joutua ihan mahdottomasti aina tavaamaan tai selittelemään nimeään.

Noin yleisesti vanhat suomalaiset nimet ovat minulla suosiossa, mies tykkää enemmän "tavallisemmista" nimistä. Tytölle on kolme potentiaalista vaihtoehtoa, pojan nimestä ei olla edes puhuttu, kun 4D:ssä luvattiin niin varmasti tyttöä. Mä taidan kuitenkin paljastaa nimen vasta kun ollaan varmempia asiasta; nyt voi kuitenkin vielä muuttua mieli ihan täysin, kun tulokkaan näkee.

Yksi mitä ollaan myös pohdittu on tuo nimen istuminen muun kielisten suuhun. Meillä on ulkomaista lähisukua avioliittojen kautta ja muutenkin on hyvin todennäköistä, että miehen töiden puolesta tullaan jossain vaiheessa elämää asumaan muualla kuin Suomessa. Mutta onko sitten hiukan tyhmää miettiä näin pitkälle.... suomalainen nimi kuitenkin halutaan; se ei vaan saisi kuulostaa ihan idiootilta esim. englanninkielisen korvaan.

Oho, sainpas tarinaa nimistä, vaikka piti vain muutama rivi kirjoittaa merkkauksenkin vuoksi...

Keiju 36+0
 
pitihän minunkin taas tulla tänne roikkumaan.käytiin likkojen kanssa kaupungissa,ja pitihän minun taas sortua ostamaan vauvalle sellanen kevyt puku...56cm ostin.. :D kun tuo mitä ajattelin vaaville sairaalaan mukaan niin se on 68cm..ja luulen että on järkyttävän iso.

no saapihan joku sitten tulevaisuudessa ostaa kirpputorilla halpoja vauvan vaatteita :D

onko tuutilullalle tullut lähtö kun en huomannut kirjoitusta..

nimistä meillä on minun tytöillä perinteiset vanhan aikaset nimet.
miehen tytöillä on sitten ns.nykyaikaiset nimet..kumpikin taitaa olla kymmenen kärjessä suosituiden nimien listalla..
itelläni on yks nimiehdotus..ja mieskin hyväksyi sen..mutta toisista nimistä ei mitään tietoa..mut niinkuin joskus kirjoittelin,niin pitää vauva ekana kyllä nähdä,niin sitten kattoo minkä nimen näkönen eläjä siellä on :)

otin aamupäivällä puolentoista tunnin tirsat,mies tietokoneella,ja mie tulin pötköttelemään tohon sängylle,niin siihen nukahin,aivan tautinen väsymys päällä..mies sitten kiusasi,että kyllä vaan emäntä kuorsaa :eek:
en kai :D ..kai niin sikeästi sitten nukuin.

painoarvioista mulla viikolla 35+5 oli vaavin painoarvio 2.7kg.no maanantaina sen sitten näkee,minkä kokonen eläjä sieltä tulee.
:D

nyt taidan laittautua pitkin poikin tuonne sänkyyn ja lukea ilta sanomat.
 
mamma3
Hello!! :wave:

ONNEA VIINIKA PRINSESSASTA
:hug: :flower: :heart: =)

Tajuton väsymys täällä :eek: vaikka kohtalaisesti viimeyön nukuinkin. Tosin tänään on sit ollut paljon touhua ilmassa, kotitöitä ja menoja. Olo on kokoajan jotenkin outo, lapset mussa kiinni ja kipuja välillä siellä ja täällä, mm. reisissä niinkuin joku muukin mainitsi :whistle:

mhm...tosta yskänlääkkeestä viel. Enpä mä sitä nyt tarvinnutkaan, kun tauti meni levolla ohitte, mutta kuopusta oottaessa lääkäriltä kysyin tätä yskänlääkeasiaa ja hän sanoi että ei ole MITÄÄN mikä kävis raskaanaolevalle :whistle: Todellakin tuntuu olevan niitä juttuja joista ei kukaan tunnu olevan täysin perillä, ei edes lääkärit :/

Useemmalla mammalla jo kivasti oirehtii...pian varmasti saadaan lisää vauvauutisia =) Jänskää kuinka paljon lokakuisia synnyttäny jo näin paljo edellä =)

kotiäiti on vissiin laitoksella :)

Kivoja nimiehdotuksia teillä oli. Meillä nimet viel vähän hakusessa, monta kivaa nimeä mielessä, mutta vaikeeta valita mieluisin =) Senhän näkee sitten kun tulokas syntyy et kumpi on ja minkä nimen näköinen ;)

Supistuskäyrä: Mä en osaa tulkita sitä sit yhtään...enkä kyl luota siihen paljookaan. Omat tuntemukset on tärkeimpii. Mulla ainakaan puoletkaan suppareista ei aiemmin ole piirtyneet käyrään eivätkä ole näyttäneet niin voimakkailta mitä todellisuudessa olivat :/ Inhotti siinä käyrässä makoilla kun kätilöt hymeksi et eihän sua taida ees paljookaan supistella ja sillon oli kuiteski jo 6cm auki |O Viimesellä uskoivat kun sanoin et jos täs viel kauanki pitää maata ni haluan jotai kipulääkettä, et en jaksa vaan maata paikoillani!!! Ja kohta mentiin jo saliin... =)

Huh...vasta tovi sitten syötiin kunnon lämmin ruoka ja mua taas nälättää...täytyy mennä jotai huikopalaa ettimään :p

*muoks* ai, siellähän se kotiäiti viel olikin :D :wave:
 
TIN: Minulta otettiin eilen sitä supistuskäyrää, kun olin synnärillä käännösyrityksessä. Mulla tuli noita voimakkaita supistuksia aika tasaisin väliajoin,näkyi siinä monitorissa yli 130 lukemia ja käyrässä näkyi niitä piikkejä. Sitten ne suppailut heikkenivät ja onneksi pääsin kotiin.Ei tarvinnut jäädä sinne odottelemaan :whistle: Mutta voimakkaat supistukset on kestoltaan ja kivultaan erilaisia kuin ne normit vatsan kovettumiset. En tiedä auttoiko yhtään tämä mun selitys,tais olla aika sekava :)
kääntöyritys ei sitten onnistunut :ashamed: Vauveli laittoi ankarasti vastaan ja lapsivettä ei ollut tarpeeksi tuolla alhaalla niin lääkärillä loppui sitten voimat kesken. Olihan se melkoista hommaa, mahanahka on vieläkin hellänä. Onneksi vauvalla on kuiteskin kaikki hyvin, liikkuu taas normaalisti. Täytyy kuiteskin seurailla tilannetta sekä omaa että vauvan. Nyt sitten täytyy miettiä suostunko yrittämään alatiesynnytystä vai haluanko sektion. Lääkärit kyllä puhuivat alatiesynnytyksen puolesta, mahtuis kuulemma vielä tulemaan. Kokoarvio oli nyt 3,3 kg. En sitten tiedä,onneksi seuraava aika synnärille on ens maanantaina. Toivottavasti pysyy massussa siihen saakka.
 
Hei,

Meillä on vaikeuksia keksiä pojalle nimeä. Tytölle olisi vaikka kuinka monta hyvää nimeä, mutta pojalle ei ainuttakaan mistä päästäisiin yhteisymmärykseen miehen kans. Mies tykkäisi Aatusta mutta minä en sitä halua, koska taitaa kuulua just noihin top nimien joukkoon. Toisaalta sitähän ei voi koskaan tietää mikä nousee top nimeksi ja mikä ei. Nimittäin kun meidän tytölle mietittiin nimeä ja päädyttiin hyvään nimeen, joka ei vielä silloin ollut top nimi, niin eiköhän samana vuonna tämä nimi noussut suostituimpien nimien kärkeen, kun meidän neiti kastettiin. Neiti on kastettu ihan alkuvuodesta kun on syntynytkin 1.1.2004

Todennäköisesti meidän vauva saa jonkun vanhan, tavallisen suomalaisen nimen. Tytönkin nimi kuuluu näihin perinteisiin vanhojen nimien joukkoon. Itse en pidä yhtään ulkomaalaisista tai kovin erikoisista nimistä. Tänään just mietin että pitäisi käydä lainamaassa nimi kirjoja ja alkaa tutkailla niitä ihan kunnolla. Jospa sieltä joku hyvä nimi löytyisi meidänkin pojalle.


 
Iltapäivän nokoset otettu. Aamupäivän tulikin touhuttua siistausta ja pyykkiä. Kohta vaatteet voiskin varmaan hakea ulkoa narulta. Kävin kävelemässäkin, mutta hitaanlaista oli, kun vatsa meni kovaksi. ei kuitenkaan nytkään kipeetä, vaan tympeetä.

nimiasiaa: eilen juuri pohdittiin iltasella kovasti miehen kanssa. Esitietolomaketta synnärille täytetiin ja siinä kysyttiin hätäkastetta varten nimet... tytölle on nimi ollut selvänä jo kauan, juontaen suvun vanhimpien nimistä, mutta pojan nimi onkin sitten toinen juttu. Poikia on suvun lapsissa aika paljon ja ainakin "periytyvät" nimet on aikalailla käytetty. Toisaalta nimen suhteen tietyt kriteerit... Tuli siihen paperiin kuitenkin nimi... mutta sitäpä mietitään sitten kun näkee kumpi sieltä nyt ees tupsahtaa!

TIN: Minulla on se käsitys supistuskäyrästä (otetaan vatsan päältä yhdessä vauvan sydänkäyrän kanssa), että siinä näkee lähinnä tiheyden ja keston, muttei varsinaisesti voimakkuutta. Siis vaikka piirtyisi vain pikkuiset piikit, voi supistus olla voimakaskin/kipeä.
-->itseltähän sitä ei oo vielä otettu, mutta lukemani ja opiskelunaikaisen harjoittelun tuoman muistikuvan mukaan näin suunnilleen...

Anoppi kyseli päivällä huolestuneena, että onko mulla huono olo, kun närpin ruokaa hitaasti suuhuni..syynä oli kuitenkin se, että vaavi poukki mahassa just sillon niin, että tuntui, ettei sinne sekaan mitään ruokaa mahtunut! Vähemmällä närästykselläkin pääsee, kun hitaasti syö :x

Siis hitaasti kiiruhtaen vähän joka suhteessa mennään....
 
hipkukka :mullakin oli unessa tää palsta :)
joku siinä tuli kertomaan vauvautisia,olikohan milli78.

unohdin niihin neuvolakuulumisiin lisätä että sf-mitta oli nyt laskenut 32,5cm:n.
tänää tuli ulkoiltua!oli mahtava ilma,koirulin kaa mentii kaverille kahville ja sit kierrettiin päälle vielä pitkä lenkki.
nyt ois inpiraatiota tehdä jotain...no siivoaminen ois järkevää!
kaapit on nimittäin aika järkyttävässä kunnossa.
saas nähdä,jos huomenna(tykkään siivota ku ukko ei oo kotona)

toi yo-odottajan nännien hieromis juttu olikin mielenkiintoinen!!
täytyy kokeilla tänää!!
onko täällä muut kokeilleet ja onko tehonnut??

painoarvio oli 36+4 2,5kg.
ja tosiaan uus ultraus tuossa reilun viikon päästä!

olikai sitä jotain kommentoitavaa,mutta ei taas muista!
nyt pakko lähtä jotain touhuamaan!leipominen ois kyl ihanaa... :p
sitä suunnittelin jo aikasemminkin.
voikaahan kaikki hyvin!!
-milla37+3
 
Voi järkele sentään! mie raapustin tänne päivällä juttua ja jonneki se sit vaan katos, uus yritys.

Onnea vauvatuneille :flower:

Niin, neuvolassa kävin tänään: pissa ok, rr 139/93, painoa +787g (huhh) vauvan :heart: 142 ja rt ja sit se huimin sf 40,5 (oli sit kasvanu 1,5cm viikossa!) eikä ollu vielä kokonaan kiinnittynyt.

Neuvolatäti oli huolissaan tuosta sf-mitasta ku se nuin omiansa kulkee, sano et maha tuntuu olevan täynnä vauvaa ja pitkänlaista. Toivoi et pääsisin synnärille kohtapuoliin et mahtuis normaalisti syntymään. Lääkäri meinas pari viikkoa sitten et ois reilu 4kilonen la:na, mut neuvolatäti oli sitä mieltä et ois jo nyt 4kiloinen. Itelläki alko vaavin koko pelottaan... :/

Eilen sain onnekseni? kokea ekat kivuliaat supparit ja tänään on kovasti alaselkää poltellu ja maha on koko päivän kovettunu välistä kipeämmin ja välistä taas ei. Th sano et lähe helposti synnärille ja sano et nyt toi jässikkä ulos ennenku pitää leikata, ei kuulemma tarvii oottaa et tulis kauheen kovia. Nyt mie oon ihan ymmällä, oon kyllä sen verran sinnikko et kärvistelen täällä varmaan mahd. pitkään ku en tajua mistä on kyse, nytki supistaa... Ja sitten toiseksi ku meän isukki joutu lähteen yötyöreissuun Nuorgamiin niin justko tuon nyt pitää yrittää ulos, Murphyn laki?

Mie lähen tuolle esikolle jotain iltapalaa laittamaan ja itelläki ois TAAS nälkä

Inkku ja isomasuasu 38+2
 
mamma3
No nyt se sit alkoi. Puolituttujenkin utelut tilastani :kieh: Äsken soitti sellanen puolisukulainen jonka kaa ei olla juuri missään tekemisissä. Voivotteli ja päivitteli et sinäkö se vielä yhdessä kasassa olet :eek: :headwall: :kieh: Sanoin et eihän viel ees LA ole menny :headwall: Raivostuttavaa!!!!! |O

Tämmönen pieni mielen purkaus teille vain, kiitos, helpotti :D
 
Terve taas... =) Ai miten niin palstariippuvainen....??? :whistle:

Painoarvioita en osaa sanoa kuin viikoilta: rv24 770g, rv 29+3 1600g ja rv 32 2100g. Huomenna saan uusimman arvion. =)

Kohdunsuulla tuntuis nyt todella kummalta. Ihan kuin venyis ja ratkeis kohta :( Viiltelee ja pistelee :| Kauhea paineen tunne kun nousee ylös tai kävelee ja sattuu samalla. Välillä tuntuu että pitäis kävellä ihan jalat harallaan :/ Ei mulla koskaan ennen tällaista ollut.
Onko muilla tällaista tunnetta kohdunsuulla? Tai siis se tuntuu sieltä tulevan.

Supisteluita ja kipeitäkin tullut tänään taas muttei tasaseen tahtiin. Kuitenkin alkaa tulla sellainen tunne, että tulis etuajassa viikon tai pari...?
 
tossa kävin vessassa ja sellainen kellertävä veriviirullinen limanen klöntti tuli pyhkiessä, joku ruokalusikallinen.. et mitenkähä kauan tässä lähtöä saa ootella.
Supistele ei viel pahemmin. Jännittää kyl et miten menee..

Yksäiti84.. juu taysiin ollaan täälläkin sitte lähössä, kun sen aika tulee. Ja toinen lapsonen on siis myös tulossa =)
 
niinukka täällä miä vielä oon ja varmasti kauan :kieh:

Nyt on kilpparien allas siivottu ja jopa vaihdettu toiseen paikkaankin. Yök, sitä hommaa. Mielettömät liitoskivut sain palkaksi veden kannosta ja hiekkojen pesusta. No nyt ei tarvi vähään aikaan sitä pestä ellei joko tonokki niille ruokaa liikaa mätä tai kuopus keksi jotain kivaa. (jouluna onnistui heittämään veikan piparkakkutalon altaaseen ja meinas itkut päästä äidiltä :/ Vieläkään ei tajuta miten onnistui lasit päältä siirtämään saatika sitten sen huomaamattamme tekemään)

Altaan siirto poiki jumalattomasti muita hommia kun kahden huoneen järjestys meni uusiksi tai oikeastaan kolmen. Äsken sain vasta viimeiset paikoilleen. Samalla tuli siivottua poikien huonekin. Taitaa olla kohta saman näköinen kun siellä omien lisäksi tuo vajaa 5v kummipoika touhuaa. Meteli täällä ainakin on korvia huumaava kun äänessä on vajaa 3v, 6v ja vajaa 5v pojat|O Eiköhän tuo nyyttikin ole jo pelästynyt ja päättänyt ettei tänne hullujen huoneeseen halua :whistle:

Painoarviota mulle ei ole koko aikana sanottu että yllätys on tiedossa. Tokkopa kumminkaan hirveästi poikkeaa kahdesta edellisestä tai toivottavasti ei ainakaan.

Nimistä ei taida meidänkään pieni nimeä saada. Kumpakaan meistä ei halua ihan perus nimeä kuten esim. Mikko tai Anna- tyyliä, ihan muotinimiä isäntä ei taas suostu antamaan. Että mitähän niitä jäljelle jää :D Keskimmäisen nimi on ruotsalaisesta kalenterista Jesper, kuopus on Daniel ja mikä lie tästä tulee jos poika on. Ilmaan on heitelty Patrick, Oliver, Felix ym. saman suuntaisia. Tytölle ois hirveän paljon helpompi keksiä vaikka ja mitä. Mutta tytöstä saattaisin tehdä isoisoäitini mukaan Fannyn. No tulis nyt ulos että tietäis kumman nimestä väännetään kättä ukon kanssa.

Suppareista kärsivät Yrittäkää jaksaa :hug: Toivotaan että pääsisitte tositoimiin.

Huomen aamusella olis taas neuvola :/ Pitäähän sinne mennä mutta tekis mieli tätille sanoa ettei se mitään mistään tiijä :kieh: Ei tää etukäteen tuu |O


tuutilulla 39+3
 
Meillä ei nimenomaan tuon painoarvion takia mennä äippäpolille vaan ku se istukka näkyi kuulemma jotenki kahdessa osassa. olen vaan tässä itse kerennyt kehitellä jo teorioita mitä se tarkoittaa. Ei se minua haittaa vaikka pieni rääpäle olisikin, kuvittelen ainakin että olisi helpompi synnyttää. Mut ei tietenkään hirmu pieni tarttis olla, että olis vaan terve ja kaikki hyvin. no aamulla saadaan selville..
 
Onpa kivaa lukee mitä nimiä muut on pyöritelleet ja mitkä asiat valintaan vaikuttaa. Mäkin kävin kävelyllä nätin ilman kunniaksi. Tulipas hyvä mieli. Lähiaikoina jäänyt toi liikunta melko vähälle. En mä niin raakki olekkaan kuin kuvittelin :) Saas nähdä vieläkö hyvä mieli jatkuu kun pidetään huomenna talonyhtiön kokous :/
 

Yhteistyössä