***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

Uskomatonta miten täällä ehtii tapahtua muutamassa päivässä :eek:
Minä olen tämän raskauden ensimmäisen flunssan kourissa maannut torstaista asti vuoroin sohvan ja sängyn pohjalla. Tähän asti nuo käyttämäni tabut ovat ilmeisesti toimittaneet tehtäväänsä, mutta menin sitten viime viikon alussa hörppäämään flunssaisen esikoisen mukista ja tässä tulos...

Joku kyselikin, että mitä lisävitamiineja menee kurkusta alas, niin minä olen ottaanut koko raskauden ajan Multitabs-familya (ei sis. A-vit), kalkkia ja Lysi-kalaölykapseleita (omega-3). Mulla oli esikoiselta jonkin asteista synnytyksen jälkeistä masennusta, joten nyt mielenkiinnolla odottelen että josko tuosta kalaöljystä olisi apua siihenkin vaivaan. Niin ne ainakin viisaammat väittää...

Eilen oli ensimmäinen virallinen äippälomapäivä, mutta niin minä vaan täällä istuksin töiden ääressä. Alkaa olemaan kyllä melkosta tervan juontia tämä homma. Lisäksi uskaltauduttiin vielä eilen Haaparantaan Ikea-reissulle, ja ylläri pylläri -kaikki mitä olis haluttu, oli loppu :/ Tarkistettiin vielä lähtiessä netistä tavaroiden reaaliaikainen tilanne, mutta heräsi kyllä kysymys, että kuinka reaaliaikainen tuo Ikean sivujen tilanne todellisuudessa on jos kaikki katsomamme oli lopussa...

Oon kyllä hieman kade teille joilla on jotain tuntemuksia mahan ja alapään alueella. Mulla ei ole tullu n. kuukauteen supistuksen supistusta, eikä mikään tunne viittaa siihen, että tässä pitäs lähiaikoina synnyttääkkin. Ystävällä on laskettuaika 23.12, ja olen ns.varadoulana hänen synnytyksessään, niin taidanpa olla itsekkin vielä ihan yhes koos niihin aikoihin. Eihän tuo esikoinenkaan olis tullu pois ellei kahta päivää olisi käynnistelty...

Nyt takasin töiden pariin :(

Mammoliino 35+1
 
:heart: :heart: :flower: :flower: :flower:

ittelläni pikkasen outo olo ollu tänään....en sit tie mistä johtuu..närästääki kokoajan ja on sellanen näläntunne,vaik nälkä ei ookkaan..
...tyttöki kotona ku kuumetta oli aamulla...käytiin lääkärissä,niin suositteli parin päivän lepoo...kunhan se ny olis lauantaina terve,ku synttärit sillon :)

henkka ja veeti 36+3
 
Ompa ihana tulla katsomaan kun täällä on jo vauvojakin! Olen ollut reissussa siitä lähtien kun äippäloma alkoi enkä ole kerennyt käydä katselemassa kirjoituksia.
Minäkin olisin kyllä ihan valmis jo synnyttämään. Tuntuu ettei pikkuinen välillä mahdu enää mahaan vaikka pieni onkin. äitipolille pitää mennäkin vielä tarkistuttaan että istukassa on kaikki hyvin. Lääkäri ei nähnyt sitä kunnolla viime viikolla, mutta vakuutteli että tämä on vain varmistukseksi. Toivon nyt todella ettei istukassa ole mitään vikaa, kun vauva on kuitenkin vielä aika pieni. ainakin omasta mielestäni. vai mitä teillä on ollut nuo painoarviot? meillä oli 36 viikolla 2200g..

Onnea kaikille synnyttäneille! ja vielä odottaville paljon onnea ja voimia synnytykseen!!

 
Viinikalle hurjasti onnea pikkuisen prinsessan syntymän johdosta :hug: :flower:
joo,oli taas niin mahtava tunne kun näki etusivulla vauvauutisia,ja kun tuota viinikan ilmoitusta ollaan täällä jo odoteltu :)

neuvolassa kävin:
pissa puhdas
hb 111(oli laskenu viime kerrasta,nyt täytyy syödä 2 obsidania/pvä )
painoa tullut +530g/vko (n.14kg nyt tullu yhteensä )
paineet 125/72
vauvalla syke124:heart:
ei ollut kiinnittynyt ihan kokonaan.

neuvolassa sit kysyin että mites nyt pitää toimia jos vedet menee ja ei oo kokonaan kiinnittynyt,sanoi siinä että voi tulla omalla kyytillä ja makoilla takapenkillä.
seuraava neuvola onkin sitte ultran jälkeen(ens vko:lla taas ultra)
siinä vielä kattovat sitä painoa,ja jos menee yli,niin sit ultraavat n.viikko la:n jälkeen.

sanoin tosiaa neuvolassa että kun tuo maha-asukas välillä niin hiljanen että säikähän tosissaa...se antoi sen laskenta lappusen.
ja tosiaa muistutti että ne vauvatki nukkuu :)

aivan ihana ilma ulkona,täytyy lähtä koirulin kanssa kävelylle!!
ja sit syömää eilistä lihasoppaa:p
aattelin leipoa tuossa myöhemmin jonkun piirakan,mustikka ois ihanaa...
-milla37+3
 
ONNEA VIINIKALLE JA KOKO PERHEELLE :flower:

Se on tainnuut kotiäiti lähteä synnärille, kun ei kuulu mitään:), eli sieltäkö sitten niitä seuraavia vauvauutisia kuuluu..

Joku kyseli painoarviosta, meillä pikkuinen oli 2700 vkolla 35+6

Omaa napaa: mulla on tänään ollut vähän väliä sellainen ihan oksettava olo, ja menkkamaisia kipuja. Täytyy toivoa että ei nyt mitään enteile, että saisi nuo esikoisen synttärit viikonloppuna järkättyä kunnialla.
 
:flower: Onnea viinikalle prinsessan johdosta!

Ja heipat kaikille!
Tarvii näköjään tolleen "ääneen" manata, että joulukuulle menee tää synnytys... Hereillä ollu kahdesta asti yöllä ja viiden maissa alko oikeen kunnon supparit, mut ne hyyty sit puol kasiin mennessä. MUTTA edes jotain kunnon meininkiä...merkkejä siitä, et lähtö lähenee...JES!!!! :D
Sattu niin jumalattomasti alaselkään ja reisiin...eli kyl nyt luulis jotain aiheuttaneen tual alapäässä! :kieh:
Joku muukin tossa totes, et apua, en haluu synnyttää...JUU paniikki iski, et ei helv... tätä tää olikin...otetaan takas, en haluukkaan synnyttää! Mut kai se siält jotenkin ulos tulee, kun yks jo tullu aikasemmin! ;)
Mies on tänään yhdeksään töissä ja sano jo pitävänsä puhelimen kokoajan kädes, et koska tulee soitto , et nyt mennään.... Esikon synnytys kesti noin 12 tuntia eli jos toinen tulee nopeemmin, ni kyl täs voi kiire tulla! Olin 9 cm auki, kun menin sairaalaan pyytäen epiduraalia (kun vähän supisteli )ja kätilö totes, et sä meet kuule ponnistaan! Ja nyt on neuvolatäti ja lääkäri hokenut, et MEET sinne sairaalaan ku vähänkin silt tuntuu, ettei synny kotona! :|
Että näin, olikohan mulla jotain mitä piti sanomani vielä... :whistle:
Ulkona ihana ilma ja istutin jo callunoita ruukkuihin etu- ja takapihalle...
pyykkiä on narulla kuivumassa ja koht pitäs tehdä ruokaa...
Mitä sitä sit tekis, kun ei nukkuakkaan osaa ja tyttö hoidossa neljään asti... :)
Pitäskö imuroida, jos ne supparit tulis takas... ;)

Mukavaa päivää kaikille! :wave:


Lapanen ja sisilisko 38+4
 
Onnea & rutistus Hemulille , Viinikalle ja ja ja ...

Neuvolaa: kaikki hyvin, vauva raivotarjonnassa, kaik arvot äipäl ok. Thank God - on tuo fysiikka ollut reilassa, kun mulla tuolla psykososiaalisessa setupissa on sitä turbulenssia ollut :)

Neuvolantäti vinkkasi nännien hiplaamista synnytyksen käynnistyskeinoksi , kuulema saisi oksitosiinit liikkeelle ? Pelkät pyykkipojat törröttämään ei kuulema riitä - joten pankaapas rouvat nyt herrat hommiin :) yläpäähänkin ....

Yö meni niin ja näin - eilen sain absurdin emailin herra lapseni isältä. Puuuuh sitä narsismin määrää - no ihminen on niukkuudessa tyytyväinen vähään, vaikuttaa että paljastumisen pelossa heppu asioisi asialisesti isyyden tunnustamisessa. Muuta mä ja vaavi ei edes haluta - mies jonka lauseissa vilahtelee 'muutan maasta , rajojen ulkopuolelta mut on vaikea tavoittaa jos teet asiat vaikeiksi' ja miesparka on huolissaan itsestään 'kai minä tästä jotenkin selviydyn' - ai mistä ? ?

Edelleenkään ja kertaakaan ei ole kysynyt miten lapsi voi, tai ollut huolissaan miten lapsi selviää.
On aivan täysin selvä ettei tällä uroksella ole muuta annetavaa , kuin mitä hän jo antoi - siittiöt. Niin ja sit se muu lähipiiri ja suku.
Ainoa syy siihen ett vastasi, taisi olla se että heeba pelkää postipluukusta tipahtelevia lappusia - halusi häneen otettavan puhelimitse yhteyttä lvalvojalta, virka-aikana. Ettei uusi kristillinen aviopuoliso saa tietää :)
Niin - ja ko emailin saatuani tsekkasin - mies oli deittipalstaillut tunnin sisällä . Jepjep - onnea edelleen uunituoreeseen avioliittoon !

Vauvakirjoista: WSOY Alan Heath- Nicki Bainbridge : Vauvahieronta
- aivan ihanat kuvat ja ohjeet
Ja Gummerus: Vauvasta leikki-ikäiseksi - kysymys/vastauskirja - mun mielestä mukavampi kuin Anna W:n raamattu (ainakin SSKK:n myymälästä)

Topsy: mielellään mammailu, vaunuilu yms seuraa Ouluun - perustetaan sub-club ... laitan privaattiviestinä mun yhetystiedot varuiksi Sulle ?

Nyt Oulussa paistelee aurinko, jospa tää tästä...
Ruokaa pitäisi kehitellä jostain .
Viola vaavin paino nyt 3,4 (arvio LA on kai se 3,7?)

halaus kaikille,
papu & viola Rv 37+6


 
Vauvoja tulla putkahtelee, kivaa!:) Täällä ei mitään suppareita eikä muutenkaa tietoa synnytyksen lähestymisestä... Oon kohta menossa loppuraskauden lääkärikäynnille yksityiselle, josko vihdoin sais jotain painoarviooki ja synnytystapa-arvioo kehiin. Jännä tietty kuulla myös, onko paikat ihan ennallaan edelleen -niinku taitaa olla, kun ei suppareitakaan kuulu :/

Onko muilla ollu viiltävää nännikipua? Mulla välillä oikeassa nännissä aika kovaa vihlontaa ja se näyttääkin ihan mustikalta!? Oon kysyny lääkäriltä asiaa ja se tuumas muistaakseni jotain, että ehkä siel on puristuksissa jotain ku se tuli yhessä vaiheessa aina yöllä nukkuessa, et kai nukuin sen päällä... Nykyisin tosin ei ainakaa mahallaan tule nukuttua, heh!;)

LaSposa & Nyytti rv 35+1 :heart:
 
:flower: ONNEA KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE :flower:

Kyl käypi kateeks niitä, joilla nyytti jo sylissä |O

Itsellä supistelee paljon ja kivuliaasti, mikään ei huvita ja on sellanen kestovi....s päällä koko ajan :kieh:
Ärsyttää ku mies kysyy lähes joka supistuksen aikana, et joko lähetään. Luulis tuon tajuavan, et sanon kyllä, kun sen aika on.
Huomenna sitten rautatiputukseen. Toivottavasti olotila korjaantuu edes siedettäväksi.
Eilen istuessani sängyllä jalat ristissä kuulu mahasta tosi kova poksahdus. Aattelin jo, et nyt meni lapsivedet, mut kattia kanssa.
Tuskin ne vedet tässäkään raskaudessa menee, kun ei oo ennenkään menny. 3 ekalla kerralla kalvot puhkastiin synnytyksen jouduttamiseks ja nelosessa sit siinä vaiheessa, kun rupesin ponnistamaan.

Meillä tytön painoarvio vkolla 35+3 oli 2800g.

Mua on kanssa ruvennu synnytys hirvittämään ihan tosissaan. Muutaman kerran katunu jo koko touhuun ryhtymistä :ashamed:
Edelliset synnytykset kun ei oo ollu mitenkään mukavia. Kipua pelkään ihan hirveesti, kun tuo kipukynnys on hirveen matala. Enemmän kuitenkin pelkään sitä, et jos en ehdi sairaalaan ajoissa. Oon saanu miehenkin jo hermostumaan asiasta |O


 
Mileko: Täällä kanssa kesto ...s päällä ja olo mitä paksuin, kömpelöin ja tukalin. Eilen oli jopa suppareita 20min väelin melkein parin tunnin ajan ja mies oli koko ajan ovelle menossa auton avainten kanssa ja jos vähänkin ähkäisin, niin heti kysyttiin, että supistaako. :headwall: ÄRSYTTÄVÄÄ!! Toisaalta toinen yrittää varmaan vaan osallistua.

Neuvolakuulumisia:
Hb 109 laskenut 120:stä vaikka rautaa syön koko ajan. on se kumma. Taas täytyy alkaa ottaa tupla annosta.
Paino tullut lisää 900g/viikko. En ymmärrä mistä tulee. Ruokahaluttomuus vaivaa. Liikun paljon (tahtoo tämän ulos ennen joulua), eikä turvotuksia nyt ole masiivisesti. Sormukset ovat tosin poissa...
Virtsa puhdas.
Verenpaine 106/70.
SF 33. eipä ole kasvanut enään.
Raivotarjonta, peppu oikealla, mutta ei vielä kiinnittynyt.

Tänään aloitan suursiivouksen. Suppareita on, mutta ei ne tunnu vielä "todelta". Jännä tunne, kun toisaalta ei malta odottaa, että saa nyytin kainaloon ja toisaalta jänskättää tuo synnytys kamalasti.

Vai että nännien hierontaa :LOL: Muitakin vinkkejä otetaan vastaan...

Ai niin. ONNEA VAUVAUTUNEILLE!! :heart:

Nökö ja Vekara 37+6
 
lokamasut rupes tosiaan ottaan varaslähtöjä! hienoa että kaikilla on sujunut hyvin!
oma olo harvinaisen pirteä tänään, tähän asti on päivät menny puoliunessa horroksessa sohvanpohjalla maatessa |O ...tais ne pre-eklampsian oireet vetästä mehut pois emännästä mutta nyt tuntuu jo paremmalta! jaksoin jopa hiukset värjätä, jestas että olikin jo kulahtaneen väriset!
nyt on joka päivä vihlonut ihan tosissaan tuonne alapäähän, ei kestä jalkeilla sillon olla, liekö sitten vauvan laskeutumista vai paikkojen kypsyttelyä, tiedä häntä! :| harj.supparit on lyhentäny kohdunkaulaa viidestä cm:stä 1,5cm:iin, ja kohdunsuu taisi olla pehmentynyt mutta kiinni vielä. oikeaan suuntaan siis ollaan menossa :D
vauvan liikkeistä: meilläkin oli hiljaisempi vuorokausi ja siitäkös paniikissa oltiin että josko ne napavirtaukset onki heikentyneet ja myrkytystä taas pukkaa, mutta hiljaiselon jälkeen onkin tullut sitten ihan reipasta ja kipeetäkin liikehdintää, masu hytkyy taas tuttuun malliin! :D etenkin näin istuessa heittää puolelta toiselle....
mutta nyt nauttimaan harvinaisesta aurinkoisesta säästä!
tilda+tiitiäinen37+2 :heart:
 
ankka-80
Onnea kaikille vauvansa jo saaneille :flower: ja muille voimia loppuodotukseen!

Täällä ollaan vielä odottajien kirjoissa, viikkoja tänään tasan 38. En edes muista, milloin olen viimeksi osallistunut keskusteluun, kiirettä on pitänyt, mutta kuulumisia olen käynyt välillä lueskelemassa. Raskaus on mennyt kaiken kaikkiaan hyvin ja olenkin paiskinut hommia gradun kanssa oikein urakalla vielä nyt äitiyslomallakin. Eilen sitten lähti lähes valmis työ ohjaajalle sähköpostissa ja nyt voinkin sitten alkaa keskittymään rauhassa tulevaan vauva-arkeen :) Neuvolassa kävin taas aamupäivällä ja kaikki arvot oli kunnossa, viikon päästä taas uudestaan, jos ei mitään tapahdu ennen sitä. Viikonloppuna alkoi supistella vähän tiheämmin kuin aiemmin, mutta eipä tässä vielä taida olla lähtö edessä, sillä kunnolla kipeitä supistuksia on kuitenkin vielä tosi harvoin.
 
Nenäsumutteesta: ainakii tällästä saa käyttää, OTRIMER, se on sellanen merisuolaliuos. Ei kylläkään valitettavasti avaa sitä tukkosta nokkaa, mutta irrottaa kyllä limaa (tarpeeksi käytettynä) ja mikä musta parasta, kostuttaa sitä kuviaa nokkaa, mulla ainakin nenu on tuolta sisältä ollu välillä niiiiiin kuiva, että kun hengittää nenän kautta sen minkä voi niin oikee viiltelee kun on niin kuiva vaikkakin räkänen nokka. Tätä suositteli apteekin rouva ja neuvolan täti. Ei ainakaan aiheuta kuulemma mitään raskaana oleville, tehokin on tietty mitä on.. :|
Täällä jaksellaan jees, eilen yritin hakea supistuksia leikkaamalla nurmikkoa, tosin appiukko tullessaan kielsi sen homman minulta.. Ajattelin kohta mennä leikkaamaan sen vähäsen loppuun. Meillähän ei siis tässä tontilla ole nurmikkoa oikeestaan ollenkaan, reilun 500 neliöö varmaan.. muut nurmialueet oottaa simennystä..

Onnea uusille vauvansa saaneille!!

Aaaah.. karjalanpaisti uunissa..

PuPu ja Pikkis 37+2

Jaksuja kaikille!!
 
Hei vaan kaikille ja onnea kaikille vauvautuneille!

Ja heti omaan napaan; fyysinen olo on parempi ku aikoihin! Nyt se vauva on varmaan vasta kunnolla laskeutunut, kun nyt ei pariin yöhön ole tarvinnut käydä vessassa ku vaivaset kolme kertaa (aiemmin vähintään puolentoista tunnin välein) ja närästäkään ei ihan koko ajan... Muutenkin olen saanut nukuttua paremmin, joten olo on paljon pirteempi ku viimeset puoltoista kuukautta, jolloin unta ei saanut yöllä eikä päivällä.

Asuntokauppa-asiat on meillä parhaillaan käynnissä, huomenna pitäs kauppakirjat kirjottaa nykysestä ja perjantaina sitt uudesta asunnosta. Käsirahat maksellaan nyt puolin ja toisin mutta muuttotouhut on onneks vasta marraskuun alussa. Pakkailtu jo jonkin verran ollaan, lähinnä koluttu komeroita ja heitelty turhaa roinaa roskiin.

Miesten viihteellä käynnistä oli puhetta; meillä asian tiimoilta tällä hetkellä menossa osittainen mykkäkoulu. Isännän tyttö oli meillä viime viikonlopun, mutta eikös äijän sitt yht'äkkiä pitäny päästä kaljalle ja siellä sitten viipy valomerkkiin asti... Ja mä ilmotin kyllä, että mun mielestä nyt ei ole aiheellista lähteä mihinkään ja jättää mua kolmestaan tyttöjen kanssa, kun lähtö voi tulla äkkiäkin. Ja mä yritin soittaa sille kerran yöllä ni ei edes vastannu eli ei ehkä kuullu puhelinta, mutta pitäs sentään tajuta sitä seurailla ja soittaa vaikka takasin ja varmistaa, että kaikki ok mutta p...kat. Tuntuu, ettei sitä kaljapäissään kiinnosta mikään muu ku oma napa! Ai että, miten rupee nytkin ottamaan aivoon ku ajattelenkin koko äijää! Mitään en ole illasta maininnut eikä sekään, yrittää epätoivosesti olla huomaavainen mutta mä vaan vastailen sillon ku suoraan jotain kysyy ja muuten touhuilen omiani. Näkeehän siitä, että sitä harmittaa, mutta pitäs jumankauta aikuisen ihmisen osata laittaa asiat tärkeysjärjestykseen! Ajattelinkin, että nyt jos lähtö laitokselle tulee niin kysyn yli-ystävällisti, että haluuko herra mukaan vai onko jotain mukavampaa tekemistä tiedossa :saint:

No mutta se siis siitä, tosiaan jonkinlainen 'viina vie miestä'-tapaus ilmeisesti...

Synnytystopuhuihin ajattelin varata ajan ens viikonlopuks, hih. Esikoinen lähtee mummon luo torstaina, joten viikonloppuna olis hyvää aikaa. Ja kauppakirjat haluisin käydä perjantaina ite allekirjoittamassa, joten sillon ei vielä paranis laitoksella olla (varuilta olen kyllä ukolle valtakirjan kirjottanut) :LOL: Että eikö nähtäis siellä vaikka sunnuntaina Putsku ja RouvaRäpylä? Eikös sitä sanota, että sunnuntaina syntyneet lapset ovat onnekkaita? Ehdin jo suunnitella kolmea ässää perjantai-illaks, mutta taitaa täytyä se isoin s korvata vaikka yodottajan ehdottamalla nännien hiplailulla, jos tekee vielä mieli äijälle mieltä osottaa :whistle:

Tulipa taas maratoniteksti... Hauskaa päivän jatkoa kaikille vauvojen kanssa tai masujen!
 
ansku87 ihmettelit kainalossa olevaa pahkuraa.. Mulla ollu koko raskauden molemmissa kainaloissa vastaavat, nyt kyllä jo huomattavasti pienentyneet. Minäkin arvioin sen heti syöväksi ja varmaan ei elinaikaakaan paljoa jäljellä, mutta neuvolassa rauhoittelivat että ne on jotai rauhasia tms..
 
Onnea onnea vauvaantuneille! Meitähän alkaa olla jo aika liuta! Ja ei se siihen lopu, kota varmaan taas lisää! :heart:

Arki sujuu mahavaivojen kanssa. Pikkumiehellä on joko ilmavaivoja, kivuliaita sellasia tai sitten hän on ummella. Koliikista tuskin on kyse, koska sitten kun ilma lähtee niin peräpää pörisee ja olo helpottuu. Ja neuvolatäti sanoi, että koliikki olis alkanut jo paljon aikasemmin. Tänään meillä on vuorossa ummetus. Poika puskee ja puskee, mutta mitään ei tapahdu. Täytyy varmaan antaa taas Levolacia. Meillä nyt kolmas korvikemerkki menossa, eilen vaihdettiin pois Tuttelista, koska sekään ei oikein sopinut, nyt menee BabySemper. Toivottavasti se nyt olis parempaa. Voi kun mulla vaan riittäs oma maito, niin ei tarttis käyttää korvikkeita.
Meidän piikumies täytti tänäaamuna 4 viikkoa ja perjantaina vietetään 1 kuukautispäivää, jestas miten se aika kuluu!

Hauskaa päivän jatkoa kaikille ja jaksamisia!

ps. Sitten kun kuukausi vaihtuu, eli aivan kohta perustan sen jatko-osioin tonne 1-12kk puolelle, voin ottaa hommakseni sen päivittämisen! :)
 
lhs
Ihan ensimmäisenä, ONNITTELUT HEMULI JA VIINIKA :flower: :flower:

Juu, no sitten vaihteeksi omaa napaa..Olipahan harvinaisen kurja yö taas! Ei kyllä tullut montaa tuntia nukuttua |O , illalla jo kiristeli mahaa ja vihloskeli selkää, ja se vaan yltyi kun sänkyyn menin. Valvoin käytännössä koko yön, välillä torkahdin, mutta supisteli tosiaan kipeästi ja aika säännöllisestikin, en jaksanut kelloa katsoa, mutta kärvistellä sai tosiaan :x Reisiin säteili kipu jo illalla ja koko yön..Tosin ei tämä päiväkään ole juuri sen parempi ollut, edelleen supistaa ja reisiin kipu säteilee kovasti, alaselkään on myös sattunut eilis illasta asti..V****us käyrä nousee täälläkin, kun en jaksa uskoa, että nämä nyt vieläkään mitenkään paikkoja edes valmistelee, eipä ne ole sitä tehnyt aiemminkaan, en jaksa en :headwall: :headwall:
Pojat sai taas kuulla kunniansa, miksi sitä ei aikuinen ihminen osaa olla purkamatta omaa pahaa oloaan lapsiin, ihan kuin niiden sotkut kaataisi koko maailman, itku tulee kohta kun ei tätä oloa jaksa :( :headwall:

Niin, ja sitten ei edes kannattaisi vauvaa toivoa syntyväksi, kun kuulosti olevan pienempää sorttia kuin edelliset, painoarvio, oli rv36+1 meilläkin sen 2200g, eli pieni rääpäle..Parempi olisi kasvaa vielä masussa, mutta miten tällaista jaksaa vielä viikkotolkut..

[/u]Äidiksi, meillä on siis sama paino-arvio ollut samoilla viikoilla..Minulle ei kyllä lääkäri puhunut mitään, istukan toiminnasta, tai siitä, että sitä pitäisi tarkistaa..Vaikka edelliset on kyllä olleet isompia. Olen kyllä jo kehitellyt itselleni stressiä siitä, että onko vauva liian pieni viikkoihin nähden :( Kyllä nuo käytännöt eroaa, toisilla tarkistellaan, toisilla ei..

Jaahas, minullakin olisi vielä vähän samoja hommia kuin Tuutilullalla, akvaario pitäisi putsata..Olen luistanut siitä hommasta jo ihan liian kauan :whistle:

No, mutta pakko mennä toviksi pitkälleen, ennenkuin voi tehdä yhtään mitään..Hitto, kun säteilee taas niin ilkeästi reisiin.. :headwall:

lhs rv37+3 (voisikohan sitä vaikka nukkua parin viikon yli??)
 
Paljon onnea Viinika! :heart:

Hieno nimi tuo Reeti. Siitä tulikin mieleen, että kiinnostaisi kuulla millaiset nimet lokamassuilla on suosiossa? Uudet, vanhat, suositut vai harvinaiset jne. Pojalle meillä on nimi valmiina. Perinteinen suomalainen listoilla nouseva nimi, mutta ei kuulu top kymppiin (toivottavasti ei sinne päädykkään). Jos tulokas olisi tyttö, niin Aada nimi miellyttää, mutta se on niin kovin suosittu tällä hetkellä. Onko se kuitenkaan syy luopua mieleistä nimestä? Noh poika kuitenkin luultavasti tulossa, joten valinta tulee olemaan helpompi. Menipäs jaaritteluksi. Näistähän puhutaan tuolla nimipalstoilla mutta kiinnostaisi kuulla teidän lokamassujen ajatuksia.

Millos se Elzan vaavi saakaan nimen? Kiinnostaisi kovasti jos vaan haluat sen meille sit aikanaan paljastaa.

Nyt makaroonilootan kimppuun.

Susa ja Ukko 37+6
 
eli tadaa - selitys kaikkeen - meidän syntymättömät vauvathan on vaakoja :) Täähän selittää kaiken ?? Soneraplazan elleistä:
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Vaaka
Mars ja Neptunus vaikuttavat keskinäisessä kolmioasemassa merkkiisi ja niinpä tämä kuukausi on sinulle todella suurten mahdollisuuksien aikaa. Tällaisen kuvion aikana Vaa'alle tarjotaan useampia tilaisuuksia löytää kokonaan uusia kuvioita joko työelämään, harrastuksiin tai kotielämään liittyen. Mahdollisuudet ilmenevät visioiden, unien tai vahvojen tunnelmien muodossa, joten koeta säilyttää herkkyytesi keinolla millä hyvänsä. Vältä kaikkia vähänkään turhia tai tylsältä tuntuvia rutiineita, sillä ne eksyttävät sinut menestyksen väylältä pelottavan tehokkaasti. Koeta keksiä jotain uutta ja innostavaa jokaiseen päivään. Tee tietoisesti asioita eri tavalla, valitse uusia reittejä jne.
 
Siis en oo täs koneella vaan pesemässä kylppäriä ja keittiötä... mut ihan vaan vinkkinä Elzalle että meillä esikoiselle auttoi mallasuute jota saa apteekista ja joka on täysin luonnontuote. Lopun voi käyttää esim sämpylätaikinaan :) En halunnut antaa Levolaccia niin tuota suosivat vastasyntyneelle. Ja on hyvää :)

Topsy
 
YOdottaja: Hmm... Kuulostaa hurjalta noi "uudet reitit" vaikka ei se perinteinenkään mitenkään miellyttävä ole :eek: Vanha kainuulainen sananlasku: Ei se eri reikää tee -näinköhän. Muutaman kerran siihen malliin kylki pullistellut, että on tullut mieleen kyseen alaistaa toi vanha kansan viisaus :)
 
Unista ja palstariippuvuudesta Viime yönä näin unta kuinka yritin lukea viestejänne. Uni muuttu painajaiseksi, kun viestejä tuli niin tiheään, että ne vaan vilisti ruudussa (kuten TV-chatissa) ja mie en millään ehtiny lukemaan kaikkea |O
Tuleekohan mulle vieroitusoireita tulevaisuudessa osastolla, kun jo uniinkin palstailu tunkee :LOL:

Huomenna olis sitten synnytystapa ultra. Saa nähä onko miun alapäässä edes mitään tapahtunut. Kiva nähä pieni vielä kerran ennen H-hetkeä :)

Hipkukka 36+1
 

Yhteistyössä