***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

:flower: :flower:

ois pitäny olla fiksu eilen illalla ja lähtee sinne apteekkin kun tämä kamala flunssa ilmoitti tulostaan. mut nyt ei auta kun odottaa yhdeksään et apteekit aukee ja saan jotain nenäsumutetta tähän tautiin.
sain ehkä just hikiseen nukuttua kaks tuntia katkonaisesti. oon ihan onneton nuhassa jos ei saa nenän kautta henkeä ei meinaa tulla elosta mitään :snotty:

nyt mä tosissaan toivon et tuo asukas mahassa kestää siellä ainakin tän flunssan yli. ei paljon tekis mieli lähtee nyt synnyttämään.

keskiviikkona ois synnytystapa arvio. ei paljon ole supistellut ja olo on ihan suht normaali.. sunnuntaina tein monta tuntia pihatöitä, sain yhden ison kukkapenkin revittyä pois ja muuta mukavaa.. sillä ajatuksella rehkin että nyt on ihme jos ei ala vähän supistelemaan. niin mitä vielä. illalla kaks kertaa.. :whistle: ja siinä se.
no seuraavana aamuna ei kyllä supistellut mut juma että mulla oli lihakset kipeenä,hyvä että pääsin sängystä ulos. jätän nyt suosiolla pihatyöt..

vielä viis tuntia ennen kun mä sinne apteekkiin pääsen. hitto kun täällä perähikiällä ei voi olla aptekkia 24h auki. jatkan tässä kuuman mustaherukka mehun juomista. huomenna voi olla aika rankka päivä kun ei ole saanut nukuttua ja pitää viihdyttää kuitenkin poikaa päivä.

ensimmäiset uudet raskausarvetkin näyttää tulleen :kieh:

terveisin aeropuerto rv 35+5
 
Eilen kävinkin täälä vain aamulla piipahtamassa ja tuntuu jo että siitä on ikuisuus!

Täälä on saatu nukuttuakin pari yötä vähän paremmin (oon yrittäny päästä samaan rytmiin miehen kanssa eli aamulla hyvissä ajoin ylös että illalla uni tulee, toki otan päikkärit välissä)

niinukka tais tuola aiemmin mainita meihen veljen vaimon "uteliaisuudesta", ajattelin että sun pitäis seuraavan kerran kun tämä täti tulee käymään niin laittaa mukamas vahingossa esille jotain vaaleensinistä...siinäpähän ois naisella pähkäiltävää :LOL:

[/b]Lapanen tervetuloa vaan tähän "joulukuistenkerhoon"! :wave: mulla ei kertakaikkiaan mitään oireita siihen suuntaan että synnytys lähenis. torstaina synnytystapa-arvio, sitten kuulee ihan faktaakin et onko tosiaan niin ettei mitään tapahdu tuola alhaalla...

HEMULILLE KOVASTI ONNEA!!! NIIN TÄÄLÄ VAAN ALKAA OLLA MONELLA NYYTTI SYLISSÄ! :heart: hurjalta kyllä kuulosti tuo istukkahomma, onneksi selvisitte koitoksesta ehjinnahoin! :hug:

Mulla on aivan kamala ärsytys päällä koko ajan!!! :kieh: tän täytyy johtua hormooneista, sillä en edes oikeestaan tiedä mikä ärsyttää. onneks miehen kanssa on kaikki tosi hyvin ja vaikka välillä ärähän sillekin, niin osaa onneks jo ohittaa nämä mahollisimman diplomaattisesti. meillähän meni iso osa raskaudesta vähän riitasissa merkeissä, mutta kun saatiin silloin oisko reilu kuukausi takaperin puhuttua asiat halki, niin aivan tosi hyvin on menny siitä saakka! :heart:
Nyt on kyllä muutaman päivän ollu tällanen kestoärsytys koko päivän ja mun pitää koko ajan hillitä itteni etten soita mun äitille ja ala räyhään sille puhelimessa... mua ärsyttää kun se on tulossa heti vauvan synnyttyä tänne pientä kattomaan ja en todellakaan halua sitä tänne! se on sellanen sählääjä ja vouhottaja josta ei todellakaan ole mitään apua kodinhoidossa, ruuanlaitto on tyyliin noutoruoka/hernekeittopurkki ja heillä oma koti kirjaimellisesti ku kaatopaikka! anoppikin on ilmeisesti tulossa, mutta hänestä on oikeasti kovasti apua, on kova auttamaan (ei kuitenkaan tuputa) ja laittaa taivaallista ruokaa! nämä molemmat isovanhemmat asuvat 200km päässä joten mistään muutamantunnin vierailusta ei ole kyse. toki ymmärrän et heillä on kova kiire pientä kattomaan (molempien eka lapsenlapsi) mut nyt ainakin tuntuu et haluttais olla ihan rauhassa ekoja päiviä :'( en tiiä, stressaa koko juttu ja pinna muutenkin kireellä....

pitää palata myöhemmin, jospa ois olo vähän helpottunu :ashamed:

Niin ja sekin vielä että täälä hehkutin että saan hakea nyt maanantaina kirjastosta mun varaaman
tahdon asia jaksot (5-8) eli mukava viikko tiedossa, niin eiköhän vaan tämä dvd ole niin saakelin naarmunen ettei meidän soitin suostu lukeen sitä!!!! :headwall: melkeen itkua eilen väänsin kun eilisen aamu-uinnin päätteeks laitoin ruokaa ja istuin lautanen sylissä sohvalle hyvään asentoon valmiina ohjelman pariin, niin mitään ei sitten tapahtunutkaan :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

tiipii rv37+0 :heart:
 
Nousinpas sitten kuudelta ylös, kun mies lähti töihin. Nytpä ehkä saankin jotain tälle päivälle aikaiseksi. Pyykkikone on jo käynnissä ja keittiötä hieman siistailtu päällisin puolin. Imurin esille ottoa tässä seuraavaksi suunnittelen..
Tälle päivällehän on luvattu oikein mukavaa ilmaa, joten täytynee viettää aikaa reippaasti myös ulkona.

Hoksasin tuossa, että täytynee tyhjentää digikameran muisti, kun se on melkeen täynnä. Eihän sitä sitten lähempänä lähtöä kuitenkaan muista! Jos jotain kuvaa sais sitten pienestä otettua jo synnärillä. Pitänee myös ladata kameran akkua ja pakata se lähtökassiin, jotta se oikeesti sinnekin kulkeutuu.

Mykkyrällä on juuri menossa aamuvenytykset, täytyy siis vaihtaa johonkin muuhun asentoon kun istuessa se tuntuu hiukka ankeelta.

..niin ja nyt viimeyönä sitten sain unessani viimein synnytettyä! Epäselväksi kuitenkin jäi, kumpi sieltä tupsahti... :LOL:
 
Huomenta! =)

Onnea Hemulille nyytistä myös täältäkin! :heart: Ja piti jo aikoja sitten kommentoida että Elzan vauva oli aivan mielettömän suloinen! :heart:
Kauhea oman vauvan kaipuu iski jo, mutta silti tulee hassuja ajateltua.
Jotenkin olis jo valmis ottamaan pienen vastaan, mutta toisaalta hieman jännittää mitä tuleva tuo tullessaan. Edellisestä on jo aikaa sen verran paljon. Kuusivuotta sitten nuorimmainen vietti ensimmäiset 5kk:tta sairaalassa eli siis ihan pientä vauvaa (keskimmäistä) olen hoitanut kotona kahdeksan vuotta sitten :eek: :D

Kattelin kuvia itsestäni esikoisen odotusajasta viimeisilläni ja masu oli pienempi kuin nyt! :eek: Tässä olis vielä viitisen viikkoa jos laskettuun asti mennään.

Eilen nukuin 2 tunnin päikkärit tyytyväisenä. Illalla oli vissiin joku kokonaisvaltainen kropan turvotus? Sormet ja jalat olivat ihan normaalit, mutta muu kroppa tuntui norsulta. Ei ollut missään asennossa hyvä ja ähkin ja puhkin milloin sohvalla, tässä koneella tai sängyllä :ashamed: Mies katteli sivusta kummissaan :p

Uni ei meinannut taas tulla kun asentoa oli vaikea löytää, mulla puutuu kylki tosi nopeasti ja kylkeä pitää kääntää jatkuvasti. Yöllä taas heräsin viiden aikaan ja olin mukamas pirteä...argh...että menee hermot tuohon yö heräilyyn! Kai se on sitä valmistautumista yösyöttöihin?

Pötkö oli pidemmän aikaa hiljaisempi tuossa, mutta eilen ja tänään on yliaktiivinen. Liikkuu liikkumattomuusaikojenkin edestä! Tuntuu että masu kohta repeää :eek:

Mulla ei vielä ole tullut arven arpea mahaan, mutta niitä odotellessa. Olen ihan varma että tämä nahka repeää tällä kertaa viimeisillä viikoilla. ;) Ei tämä voi loputtomiin venyä?? :whistle:

Milli rv 35+1
 
mamma3
Hemuli: ONNEA nyytistä :hug: :heart: :flower:

aeropuerto: Siis onko jotain nenäsumutetta joka käy raskaana oleville? Mulla sellanen tieto et ei kävis, samoin yskänlääke...mutta muistelen jonkun tässä taannoin kertoneen käyttäneensä jotain yskänlääkettä. Mulle ainakin yskänlääkkeestä sanottiin et ei ole MITÄÄN sopivaa raskaana oleville :eek: ja sit toisaalta kuulee muuta tietoa :whistle: :headwall:

Yritin eilen kirjotella tänne, mutta lähetysvaiheessa aina kirjoitukset vaan eivät ilmestyneet tänne. Koitin monta kertaa mut ei, ei, ei :/ Kyllä otti kupoliin ja sit luovutin. Vietin illan tv:n äärellä, salkkareita ja sydänjäätä katellen. Mulle ei kaa ole oikein auennu toi sydänjää-tarina... :/ Täytyy viel jokunen jakso kattoo ja jos ei edelleenkään, niin tuskin sitä jaksaa enää seurata. Mä kuvittelin sen olvan joku HUIPPUHYVÄ sarja. no aina ei voi voittaa....

Tuntuupa olevan aika yleinen vaiva meidän mammojen keskuudessa toi ärsyyntyminen :whistle: :D Täällä samavaiva jatkuu... toivon ja luotan nyt siihen et tää helpottaa kun vauva syntyy =) Itku tirahtaa myös vähimmästäkin... :ashamed:

Eilen muuten supisteli vähän kipeemmin taas, alkoi jo vähän jänskättää et kohta(no max vajaa 3viikkoa :D ) se voi lähtö tulla =)

Mutta nyt aamupalalle.... :wave:

viinikan tietoja odotellessa...
 
No niin,loppuhan ne supistukset jälleen illalla. Yöllä kuitenkin heräsin monta kertaa närästykseen ja kerran oikein kunnolla kipeeseen supistukseen...Muuten nukuin kun tukki..No sit kun aamulla vasta heräsin vessaan niin tulihan sieltä sitä veristä limaa oikein kunnolla..Ja nyt tuntuu menkka jomotusta alamahalla ja ehkä hieman myös selässä...

Iski kamala paniikki kun veren näin...Siis vaikka tiedän ettei oo mitenkään vaarallista tms.niin alko paniikki iskeen kun aattelin että hei, EN MÄ HALUA SYNNYTTÄÄ.... :ashamed: äitikin vähän mulle naureskeli... :D

No mutta lukuisista monen tunnin supisteluista huolimatta vauva ei oo kääntyny oikein päin, vaikka yöllä niin kovasti toivoin ja luulin kun kova oli meno jossain vaiheessa...Mutta ei... :( no ehkä senkin takia mahdollinen lähestyvä synnytys alko pelottaan ihan helvetin paljon!!!! Mitään koko arvioo ja lantion mittauksia kun ei oo tehty niin ei tarvis mitään yllätys perätiloja tulla... tai eihän se nyt yllätys oo itelle mut kuitenkin.

Nyt suihkuun ja jos koittas jotain syödä.Sit kaverin pari viikkosta tytyä kattomaan, on niiiiin sulonen toinen :heart:

yksäiti+ hippu rv 38+1
 
Mietin jälkikäteen, miten tuo esikko muuttui just ennen vauvan syntymää..
Maanantaina, kun kävin käyrillä suppareitten takia, esikko roikku mun jalassa kiinni.(ei ikinä ennen).
Tiistaina piti mennä mummolle yökylään, saatoin heitä puolimatkaan. Ei suostunutkaan meneen vaan lähti mukaani kotiin. Ei ikinä ennen ole käynyt näin, päinvastoin.
Lieneekö aavistellut, että äiti lähtee sairaalaan ja pitää olla nyt sen kans kotona..? Naapurin psykologi sanoi, että lapset on niin fiksuja, että ne vaistoo tulevat muutokset.

Vauva nukkuu.. nukkui 6h ja herätin syömään!! Nyt nukkunut taas liki 4h.
Silti äiti on vähä väsynyt |O

Onnea muillekin vauvan saaneille!!
 
Pakko taas jotain tännekkin kirjoitella! Paljon ONNEA kaikille vauvan saaneille :heart:

Tuossa äsken kävin vessassa ja huomasin että paperiin tulee sellaista limaa jossa on vaaleanpunaista verta mukana.. mitähän tämä nyt tarkoittanee? Ja tuntui mekkamaista kipua alavatsalla.. onko vauva jo tulossa piankin, jos on tuollaista?? Yksäiti84 näytti olevan samanlaista ongelmaa..

Zenny + masukki 38 + 5
 
:heart: Pieni tyttömme syntyi 20.09.2007 klo 13.30
3400g ja 48 cm. viikkoja tuolloin oli 38+2 :heart:

Prinsessamme voi hyvin, Äiti ja isi ovat onnesta sekaisin ja isoveljet joona 3-v ja reeti 2-v ovat äärettömän ylpeitä siskostaan :D
 
aurinkoista huomenta kaikille!

tosiaan taitaa tulla oikein ihana ilma tänään..kattelin tuossa aamulla kun lehden hain laatikosta et olis kohta haravalla töitä tuolla pihalla..on tullut noita koivunlehtiä siihen malliin tonne maahan..mutta kyllä noissa puissa niitä vielä onkin..en kyllä taida tänä syksynä haravoida kun vasta sitten kun kaikista puista on lehdet pudonnu..viime syksynä tehtiin hullun hommaa..haravoitiin,ja heti seuraavana päivänä oli aivan saman verran lehtiä maassa :D :headwall:

tiipi pitäs varmaan kokeilla tota vaaleansininen juttua..ja täähän on varsinainen täti tuo miehen veljen vaimo..saman ikänen kun minä..joten ei mikään ikäloppu kulahtanut muumio..vaik kulahtanu se kyl on... :D no se siitä.

viime yökin meni kyllä väliajat nukkuessa,mutta kello oli yli puolen yön ennen kun käytiin nukkumaan..ja sitten kolme kertaa vessassa kävin..ja seittemän jälkeen nousin jo ylös..nyt tuntuu kupoli vähän tyhjältä :eek:

onneksi mies tuossa imuroi..kiitos hälle..on se vaan niin kultanen :heart:
eilen oli vanhempi tyttö ihan oma-alotteisesti tyhjentäny tiskikoneen,ja laittanu pyykit kuivumaan,ja jopa käyttäny koiran lenkillä..
mietin vaan et mistähän nyt tuulee..jotain tietysti kohta on ostettava..

no taidampa lähtee tuolla kirkolla käymään,pitäs pakettikin hakea postista..

niinukka ja vunttunen 38+3
 
Viinikalle ja perheelle isot onnittelut :hug:

Zenny meillähän tosiaan näyttääkin olevan aikaslailla samanlainen tilanne...ja viikotkin aika samat =) ei tuo vissiin kuitenkaan aina (huom aina) enteile synnytystä ihan lähiaikoihin...Niin oon ainakin ite ymmärtäny.ja annoin omalle tukihenkilölleni luvan menna puolukka metsään tänään kun aattelin et ei täs mitään hätää oo kumminkaan vielä.
Saas nähdä kuinka käy, toisilla alkaa limatulpan menosta synnytys ja toisilla siitä vasta viikon päästä tms...

Nyt lähden kermamunkki ostoksille ja kyläileen =) tuus Zenny kertoon väliaika kuulumisia jos jotain alkaa tapahtuun,täälä ainakin kyl supistelee just nyt...auts...

yksäiti+ hippu rv 38+1
 
Viinikalle ja Hemulille Onnea!!! :heart: Ihanaa, lisää vauvoja! :D

Ihana ilma ulkona, kun hain kalevan. Pitää kyllä suoriutua heti ulos! Meillä ensimmäinen syksy tässä omakotitalossa, joten pitää varmaan mennä haravoimaan noita lehtiä kun niin syyhyttää, vaikka tiedän tekeväni saman virheen kuin Niinukka teki viime vuonna :D

Tiipii tai muutkin, voiko uimahallissa käydä vaikka on paikat auennut??? Mulla tekis niin mieli viedä tuo esikoinen uimahalliin, kun on aina ollut meidän mieluinen yhteinen harrastus, sen jälkeen vaan en ole uskaltanut kun lääkäri sanoi että paikat on sormelle auki ja kohdunkaula lyhentynyt sentin. Ettei tulis mitään pöpöjä? Onko teille puhuttu tästä neuvolassa? Itse en sitten hoksannut kysyä.

Jahas, pitänee suoriutua sinne ulos, mukavaa tiistaita :wave:

Topsy 36+0
 
ONNEA HEMULI JA VIINIKA!! :flower:

ei ainakaan rauhottanu mielta toi hemulin istukan repeämisjutska, mullahan on kans etinen istukka ja pelkään kuollakseni mitä kaikkea voi sattua ja tapahtua..

Mulla on tähän saakka ollu mitä loistavin olo, ei oo masu häirinny yhtään ja olen tosiaan nauttinut olotilastani ja ajatellut et aika menee liian äkkiä. Nyt on viikon ollu aivan kamalaa! närästää, ahdistaa, selkä kipee, vauvan liikkeetkin muka sattuu ja oon ihan allapäin koko ajan, tuntuu ettei kukaan edes perheestä tai kavereista ymmärrä mun kurjuutta ja sit kun vielä pelkään kaikkee tulevaa niin kovasti..valivali!! mut ei kai tää pahemmaks voi mennä? ja viikon päästä on se äitipoli jossa saan varmaan (toivottavasti) rauhallisemman mielen..
Kyllä tämä tästä,ihanaa et saa käydä täällä natiseen!!

Tsemppiä kaikille kotona kärvisteleville ja nyytin hakuun lähteneille!

Mikero ja Topi 35+0
 
ONNITTELUT TAAS UUSISTA VAUVOISTA!

Mä alan menettää toivoni. Kaks päivää tässä on menny ihan julmetuissa supisteluissa, selkä säryssä ja poltoissa. Mutta kun ne hävii välillä kokonaan ja on ihan hyväkin olo. Muuten olen ihan loppu. Nukun tai torkun "kohtausten" välillä ja isäntä kysyy, että joko mennään. Mutta kun ei ole edelleenkään säännöllistä ja ei ole tarpeeksi kipee. Soitin kyllä synnärille ja kysyin tätä juttua. Totesivat, että jos tää päivä vielä menee näin, niin vois huomenna mennä käymään näytillä. Joskin kätilö epäili, että ei vielä ole mitään hätää. :/
Käski vetää panadolia pahimpiin kipuihin.
Mietin tuossa, että pitäiskö mennä haravoimaan tai jotain, jos se yhtään auttas. Joskin on kyllä sen verran kipeä ja kuollu olo, että ei taida jaksaa tehdä mitään. Mutta kaipa tässä vaiheessa kokeilis mielellään ihan kaikkea, kun ei tätäkään jaksa.
 
Moi taas kaikille!

Topsy2: Aiemmin olin ymmärtäny että uimahallissa vois käydä niin kauan ennen kuin paikat aukee, mutta mulle ainakin terveydenhoitaja suositteli sen harrastuksen jättämistä jo tuossa muutama viikko sitten (oliskos sillon ollu jotain 34+). Ja mulla siis paikat vielä tiiviisti ilmeisesti kiinni...

Äitipoli -käyntikin piti sitten olla tänään, mutta siirtyi huomiselle aamulle jonkun niiden töppäyksen takia (oon siis menossa perätilan takia: tarjonnan tarkistus, kokoarvio, synnytystapa-arvio, käännösyritys...). Vähän kyllä jo alkaa jännittämään täytyy myöntää! En kyllä meinaa ottaa mitään mukaan sinne mennessä, ei kyllä tarvii pienen vielä lähteä tulemaan. Tavallaan yllättävää oli, ettei täällä tarvitsekaan kuulemma olla ravinnotta varmuuden vuoksi. Yllättävää siis siinä mielessä, että jos sen istukan kanssa tulee jotain häikkää (on siis mulla edessä ja voi olla suurentunut riski sen irtoamaan lähtemiseen) niin mites sitten leikkaus kun on syönyt, nukutus ei ainakaan ole siinä vaiheessa suositeltavaa, mutta jos on pakko niin on pakko. Pääasia että vauvalla olis kaikki hyvin!!! No juu, täytyy myöntää että ajatus taas lentää, mutta ei kait tuota voi välttääkään. Huomenna tietää enemmän.

Onnea vielä kaikille uusille vauvan saajille ja tsemppiä kaikille joilla se tuntuu olevan lähellä. Itse olen eilen ja tänään ollut huomaavinani ekat supistuksentapaiset! Saisi kyllä pieni vielä useamman viikon pysytellä masun suojissa kasvamassa...

Kait sitä pitäisi taas jotain hommaa kehittää itselleen, täytyy myöntää että nyt on tullut vaihe kun ei jaksaisi vain kotosalla olla, kaipaisi seuraa ja tekemistä! Vointi kun on ihan ok vielä, ei ole ennestään lapsosia jotka kaipaisi huomiota, ystävät ja tutut on suurin osa vielä lapsettomia ja sitä paitsi tietenkin töissä tähän aikaan. Vali, vali...

Josko aloittaisi vaikka vaihtamalla patterin palohälyttimeen kun tuo kuuluu ilmoittelevan itsestään tuolla eteisessä. Katsotaan vaan yletynkö, vai saanko kuunnella tuota piippailua siihen asti kunnes isäntä kotiutuu.

Mukavaa päivää kaikille!
 
mamma3 mulle neuvolassa sanottiin että nasolin- nenäsumutetta saa käyttää tarvittaessa.
Resilar yskänlääkkeessä lukee näin:Raskaus ja imetys:
Lääkettä voi tilapäisesti käyttää raskauden ja imetyksen aikana. Ite otin sitä yötä vasten silloin pahimpaan aikaan.
Kvilla yskänlääkkeessä lukee:
Raskaus ja imetys:
Tilapäisesti käytettynä ja suositusten mukaisina annoksina lääkettä voi ottaa myös raskauden aikana ja imetyksen yhteydessä.

Nuo on taas niitä juttuja mistä saa eri tietoa eri tahoilta. Ja jokainen joutuu itse punnitsemaan käyttääkö vai ei. Itse turvauduin nasoliniin ja resilariin että sain edes hiukan helpotusta oloon. Höyryhengitys ym. kun ei riittäviä olleet.

Minuu nukuttaa |O Yöt menee vessassa rampatessa ja vatsaa hieroessa :/ Viime yönäkin alavatsa oli pirun kipeä. Edelleen menkkamaiset kivut päällä :( Ja sen lisäksi on tullut ihmeellinen paineen tunne tuonne alavatsaan. No lupauduin tänään ottamaan kummipojan illaksi hoitoon kun ei hoitajaa ole ja vanhemmat töissä. Toivottavasti lähtö ei tule sillä aikaa :) Äitini kyllä sanoi että hoitaahan hän kummipoikanikin jos lähtö mulla sattuu tulemaan :)

Pitäis vissiin alkaa putsaamaan tuota kilpparien allasta :/ Ei kyllä huvittais yhtään, siihen kun aikaa uppoaa ihan kiitettävästi. Toisaalta nyt kun sen tekee niin ei tarvi nyytin ollessa maailmassa, altaaseen upottaa käsiään pitkään aikaan.

Mitäs, joko kotiäiti lähti?

tuutilulla rv 39+3 kasassa myöskin jouluna tätä menoa :kieh:
 
Tuo Nasolinin vaikutus perustuu ilmeisesti siihen, että supistaa nenän lihaksia ja sillä tavalla saa limakalvojen turvotusta laskettua. Kohtuhan on myös lihas, eli tuo lääke saattaa siis raskaana oleville aiheuttaa supistuksia. Tää ois ainakin yks syy, miks sitä ei raskaana oleville suositella, näin kertoili lääkäri viime kesänä kun poskiontelotulehdusta hoitelin. Sanoi kuitenkin, että voi esim. yhden tipan ottaa jos on oikein huono olo. En silti usko että sitä kannattais nyt oikeen urakalla alkaa kenenkään ottamaan jotta supistukset voimistuis :p

Onnea vauvautuneille :heart:
 
Keiju07
Onnittelut Hemulille ja Viinikalle pikkuisista :heart: !

Täällä viikot paukkuu ja yöllä taisi tulla ensimmäiset supparitkin. Mahaa veti kovaksi ja menkkamaista jomotusta oli sekä selässä että alamahassa. Ihan hyvä, että noikin on nyt koettu, niin on edes jotain toiveita siitä, että tämä lapsi jokin päivä syntyy. Ei nyt tosin vielä toivottavasti ainakaan kahteen viikkoon. Herätteli mua kuitenkin sen verran, että aattelin alkaa pakkailemaan sitä sairaalakassia. Tähän mennessä oon pitänyt sitä ihan liian aikaisena. Ja kaipa ne kotiintulovaatteetkin pitäisi valkata. Mulla olisi tosi söpöjä 50 senttisiä, mutta mielelläni ensin kuulisin jonkin painoarvion, jotta tiedän että voisivat edes teoriassa mahtua tulokkaalle. Huomenna siis lääkärineuvola, joten jospa vihdoin siellä.

Mulla on myös parin päivän ajan ollut sellainen inhottava lämmön tunne oikealla puolella mahaa. Sellaisella kämmenen kokoisella alueella. Jotenkin kiristävä, mutta lämmin tunne samassa kohtaa... Mistähän lie johtuu... Voi tietty olla ihan ihonkin venymistä. Ja totta on, että kun niitä raskausarpia alkoi sitten kerran tulla, niin lisää on sitten piisannut, vaikka mitä linimenttiä laittaisi :( . Murehditaan niitä sitten, kun maha on poissa, sittenhän sen karmean totuuden näkee. Nyt ovat vielä tuolla alamahassa oman katseen ulottumattomissa, peilailla pitää, jos varta vasten haluaa nähdä.

Keiju 36+0
 
ONNITTELUT HEMULILLE JA VIINIKALLE PIKKUISISTA! :flower: :flower: :heart: :heart:

Kyllä huomaa että on viimeisillään raskaana, kun tuntuu joka paikkaa kolottavan :(

Kävelyllä ja joskus uimassakin oon päivittäin yrittänyt käydä, mutta varsinkin toi kävely on muuttunut aika tuskaiseksi matelemiseksi. Selkä junttaa heti jumiin ja alapäätä viiltelee niin kuin puukolla vedeltäis :eek:

Ja sit kun ei meinaa muistaa ettei mun tartte kävellä niin kovaa...onneksi tuo kroppa kyllä toimii hyvänä nopeusrajoittimena :LOL:

Huomenna ois neuvola, oma vaaka näyttää uhkaavasti kilojen taas kertyneen...toivottavasti neuvolan vaaka ois eri mieltä :ashamed:

On taas sen verran hyvä ilma, että kävelemäänhän se ois lähdettävä...toivottavasti ei alapää tipu matkan varrelle :LOL:

Hyvät voinnit kaikille!

Kiisumirri ja kirppu 37+3 :wave:
 

Yhteistyössä