***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

Keiju07
Huomenia täältäkin tai melkein päivähän se jo on!

PuPulle voimia :hug: !

YOdottaja ja Milli, kyllä se niin taitaa mennä, että lapsuudesta asti sisarusten välillä on sellaista kateutta, että se ei tahdo aikuisiälläkään mennä ohi. Ja juuri niiden läheisempien kanssa riidellään myös kaikkein helpoimmin. Ja noita sisaruksiaan kun kukaan ei ole päässyt valitsemaan, vaan niitä pitää vain olosuhteiden pakosta sietää... Ystävänsä jokainen on valinnut itse, joten välienkin katkaiseminen on sitten helpompaa, jos jokin hiertää.

Rouva Räpylä kyseli, että kuka voi nauttia raskausajasta... Mun täytyy nyt myöntää, että kuulun kyllä tähän joukkoon. Mulla onkin ollut varmasti erittäin helppo raskaus ja kun tätä on niin pitkään toivottukin ja kalliilla rahalla väsätty, niin olen vain kaikesta raskauteen liittyvästä tosi onnellinen. Mahastakin pidän ihan älyttömästi eikä tuo ole elämää kovin suuresti rajoittanut. Voi toki olla, että munkin mieli muuttuu näinä jäljellä olevina neljänä viikkona, kun/jos harjotussupparit alkaa ja olo tästä muutoin huononee. Mutta luulen, että tätä mahaa tuun etenkin kaipaamaan. Nyt on sellainen kiva pallo tuossa edessä, joka vie huomion kaikilta muilta läskinpoikasilta jne. Kohta ne aidot mahamakkarat on taas auttamatta pääosassa.

Kiva kuulla Rontin vauva-arjesta. Kertokaahan tosiaan, jos te jo jakautuneet perustatte vauvapuolelle uuden pinon, niin tiedän sitten lueskella sitäkin (apua, hädin tuskin pysyn tässä pinossa kärryillä ).

Keiju 35+6
 
milli78 mulla sama juttu et tulee haalittua vauvalle vaikka millasta vaatetta,ym.jotenkin nyt tuntuu että pitää vaan hommata,kun on näillä näkymillä meijän yhteinen eka ja viimonen vaavi..ei silloin 13v ja 15v sitten ollut edes rahaa ostella oikein mitään,serkkujensa vanhoja vaatteita likat aika paljon piti..olen kyllä kirpparilta aika paljon siistejä vaatteita ostanut..lähinnä bodeja.
joten, tuossa aamulla kattelin tuota vauvan vaate kaappia,niin tuumasin isännälle että meijän vunttusella on sitten suurin osa bodeja vaan..että potkareja ja housuja on vaan muutamat :D sitten muutama koko puku..ja yökkäreitä :) mutta luulen että pärjää..

tuutilulla joo,minähän se niistä entisistä heiloista unta olen nähnyt..ja kyllä kaheksan sinkkuvuoden aikana on jos jonkinlaista kaks lahkeista nähnyt..ei hirvii edes ajatella.. :eek:
sitten toinen uninen aihe..on nimittäin jo edesmenneet vanhukset kummitelleet minun unissani..siis joita olen vuosien saatossa hoitanu,ja jotka ovat sitten pois nukkuneet..kummallista..mistähän nekin uniin tulee..on vaan tuo ihmismieli kummallinen.

tuossa miehelle tuumasin että meillä sitä voipi viikon päästä olla tuhisija sylissä =)

nyt ruokalevolle.
 
Hei,

Lillastinalla on vissiin Britaxin istuin jonka kans on eilen kironnut? Meillä on myös sellainen hankittuna enkä minäkään ole sitä vielä autooni mallannut. Voihan kökkö jos tuo istuimen sopivuus autoon alkaa vielä tökkimään!!! Eipä ole tullut edes ajatelleeksi etteivät sovi joka autoon:headwall:

Täällä olo on kertakaikkisen naatti enkä jaksaisi enää yhtään kärvistellä tämän hautomisen kans. Ei supistele eikä muutenkaan mikään ole kipeänä, mutta kaikki ketuttaa enkä edes tiedä miksi!! Olen ihan turhautunut jo nyt tähän kotona olemiseen! Ruokahalukin on kadonnut johonkin eikä mikään oikein maistu. |O Kokoajan sellainen etova olo, mutta ei silti oksetakaan. Vali, vali...

Taidan lähteä käymään kylällä hakemassa kirjastosta jotain hyvää luettavaa.

Katja ja Einari 35+6
 
Moikka!

Mie käväsin kylillä mutkan mut nyt alko tekeen mieli kirpparille ku Niinukka siitä kertoili. Toisena vaihtoehtona olis päikkärit jotka kans houkuttelis kovasti. On niin paikat kipeänä ja tosi hankala kävellä, prismassa ku kävin niin ihan pahaa teki ku tuntu et pissa tulee ihan just ja "joku" pallo painaa alapäätä :headwall:

Muistanko oikein et jollakin oli tänään käynnistyspv?
Omaa käynnistystä malttamattomana odottaen

Inkku ja masuasu 38+1

Taidanpa lähtä sinne kirppikselle....... :wave:
 
Ei ole muuten viinikasta (menikö oikein??) kuulunut mitään?
Ja myöskään liplatus ei ole käynyt palstalla, koskahan tulee lisää vauvauutisia:)

Lillastinalla ainakin on nyt jännät paikat!

Itsellä ei mitään erikoista, eilen tehtiin pitkä lenkki, siivoilin, oltiin kylässä, ja sitä kolmattakin s kokeiltiin, ja muutaman supistuksen sain yöllä, ja ei muuta. Nyt olen nukkunut juuri 2 tunnin päiväunet..eli väsyttää kyllä kovasti.
Alkoi ihan huolettamaan, että mitä jos ei tuo istuin tosiaan autoon mahdukaan! Ei ole tullut edes mieleen kokeilla!
Tänään kyllä miehen kanssa heti koitellaan. Kaikkea sitä pitääkin murehtia!

Viime yönä tämä pikkuinen oli hurjan vilkkaalla tuulella, ja tänään taas on niin hiljainen että.
 
Katjana Niin mäkin ostaessani turvaistuinta luulin, että menee autoon kuin autoon. Isännän työkaveri oli ostanu kaukalon ja heillä oli ford. Hän oli sitä jutellu töissä, että kannattais testata, kun heillä oli ollut jotain asennusongelmia asian kanssa. Niinpä mekin testattiin ja huomattiin, että ei mene meidän autoihin... :headwall:
Mulla on kyllä sellainen käsitys, että ne on ihan standardi mittasia. Tai sitten kaukalot on, mutta turvavyöt on mitä sattuu...
No onneksi tuo juttu selviää noin helpolla (vai pitäiskö sanoa, että toivon mukaan se selviää pelkällä jatkopalalla).

Täällä jatketaan yhä kärvistelyä. Yritin äsken kävellä tuossa ulkona vähän koirien seurana. Anoppi kyseli jo, että joko lähdetään ajamaan. Yritän kyllä silti odottaa tuota isäntää edes vähän. Mitä lähemmäs viittä pääsen, niin sitä paremmin hän pääsee mukaan eikä tartte lähteä kesken työpäivän. Sitt sill olis ylitöitä tehtynä 3 päivää ja vois rauhassa olla poissa töistä muutaman päivän. Ei viittis ottaa isyyslomaa silloin, kun ollaan laitoksella.

Uusista vaatteista oli juttua. Kyll mäkin olisin halunnu tälle ensimmäiselle ostaa vaikka mitä, mutta meillä on niin paljon vanhoja hyväkuntoisia. Joten yritetään säästää näissä pienissä vaatteissa. Ostetaan sitten jos on tarvis. Ostan mielummin sitten, kun oikeasti tiedän kummalle ostetaan. Kateltu on paljon, mutta mä en raski ostaa vielä. Lisäksi mä tiedän, että sukulaiset ostaa ihan mitä me vaan halutaan. Tää on molempien vanhemmille ensimmäinen ja mun isän vanhemmille lapsenlapsenlapsi. Kun nyt jo nyytti saa ihan kaiken mitä tarvitsee niiltä, niin eiköhän myös synnyttyään. :saint:

Jospa yrittäis taas vähän levätä välillä...
 
huonosti nukuttu yö takana ja joka paikkaa koskee..Vauva siis edelleen perätilassa ja keskiviikkona neuvolassa ultrataan ja sit äippäpolille JOS ei satu kääntymään tässä välissä. Ja jos meinaa nyt syntyä ennen ke niin pitää heti ja herkästi lähtee synnärille koska ei oo mitään lantion kokoja tms.katteltu...

Nyt sit ollu tosi huono olo ja selkää jomottaa todella kovaa,supisteleekin välillä mutta toivon että tää vauva vaikka yrittäs kääntyä viimesen kerran kun tällanen samanlainen olo on ollu aiemmilla kerroilla kun on kääntyny.Vielä ei kuitenkaan oo kieppiä heittäny...

Yodottaja toivottavasti tosiaan siskon asenne muuttuu ennen kun vaavi tulee,on se mukava kun on apuna joku kuitenkin. meillä mun äiti tulee meille sit kun vauva on syntyny avuks kun on tuo esikoinenkin tossa...Ja mulla on kyl onneks monta kaveria keltä tiedän saavani apua jos tarvitsen,oon vaan niin huono pyytään :ashamed: ja esikoisen isän äiti on kans kovasti auttamassa ja esikoisen kummit ja tädit. Mä vaan tosiaan oon niin huono pyytään apua et mulle sitä pitäs tyrkyttää koko ajan..saa nähdä kuinka käy nyt.

Mutta nyt päikkäreille,väsyttää ihan tajuttoman paljon |O

yksäiti+ hippu rv 38 :heart:
 
Keiju07
Hesarista luin juuri enemmän tuosta kiinalaisesta pinniksestä. Jutussa sanotaan, että "väärin kootussa sängyssä makuualustaa kannattava poikkipuu voi irrota ja avata ahtaan raon". Tähän rakoon ovat sitten vauvat jotenkin ajautuneet... :(

Ikävää, mutta varmaankin aika epätodennäköistä Suomen maassa. Jutussa ei ainakaan mainita, että ko. sänkyjä olisi myynnissä Suomessa.
 
No niin kävin sitten kylällä ja hain apteekista paketillisen Beroccaa. On se kumma jos tämä olo ei ala piristymään. Tulinpa onneksi vähän paremmalle tuulelle kun kävin ihmisten ilmoilla. Ja nyt kun sain vähän virtaa niin lähden kohta pyörällä hakemaan tien toiselta puolelta leipomosta tuoretta leipää!

Kannattaa pakotta itsensä liikkeelle. Nyt on huomattavasti parempi mieli!

Minäkin olen ihmetellyt mihin Liplatus on kadonnut. Hänestä ei ole tosiaankaan kuulunut mitään pitkään aikaan?? :/

Pitää illalla testata isännän kans tuota kaukaloa autoihin. Minun auto melko vanhaa mallia oleva Golf että saa nähdä miten tässä tulee käymään.
 
Heippa!

Ihanaa,mä oon saanut unenlahjani takaisin :LOL: Tuossa tunti sitten raottelin ensimmäisen kerran silmiä ja on niin hyvä olo =) Ei siis pahemmin kolottele mitään,pikkusen kylkeen edelleen painaa mutta muutoin kaikki hyvin. Vaika tosiaan eilen kuurasin saunat sun muut niin ois luullut että tänään viimeistään olen ihan raato mutta ei mitään tuntemuksia :saint: Että minäkin kyllä kuulun niihin jotka tykkäävät raskaana olosta :heart: saa nähdä olenko samaa mieltä muutaman viikon päästä :LOL:

Hui kamala juttu tuo pinnasänky homma! Niitähän on kyllä turvakehotuksia olemassa aika paljonkin noihin sänkyihin,voisin tähän laittaamuutamia kun tuommoinen opus sattuu tässä vieressä olemaan :whistle:

? eli pinnat ovat enintään 6cm päässä toisistaan(kannattaa huomioida etenkin jos sänky on joku vanha perintökalleus)

?Yläkaiteen on oltava ala-asennossa väh. 23cm:n ja yläasennossa väh. 66cm: etäisyydellä patjan alareunasta

?Patjan ja pinnojen välissä sa olla tilaa enintään 2,5cm

?Sitten vielä pinnasuojan nyörien on oltava pinnojen ulkopuolella ettei vauva pääse niihin käsiksi

Mutta turhahan tuota nyt on liian hysteeriseksi alkaa =)

Mitähän vielä piti kommentoida,tsemppiä kaikille supistuksien kanssa kärvisteleville....katsotaan millon saadaan taas uusia vauvauutisia :heart:

Diipeli 36+2
 
Heippa!

Ihanaa,mä oon saanut unenlahjani takaisin :LOL: Tuossa tunti sitten raottelin ensimmäisen kerran silmiä ja on niin hyvä olo =) Ei siis pahemmin kolottele mitään,pikkusen kylkeen edelleen painaa mutta muutoin kaikki hyvin. Vaika tosiaan eilen kuurasin saunat sun muut niin ois luullut että tänään viimeistään olen ihan raato mutta ei mitään tuntemuksia :saint: Että minäkin kyllä kuulun niihin jotka tykkäävät raskaana olosta :heart: saa nähdä olenko samaa mieltä muutaman viikon päästä :LOL:

Hui kamala juttu tuo pinnasänky homma! Niitähän on kyllä turvakehotuksia olemassa aika paljonkin noihin sänkyihin,voisin tähän laittaamuutamia kun tuommoinen opus sattuu tässä vieressä olemaan :whistle:

? eli pinnat ovat enintään 6cm päässä toisistaan(kannattaa huomioida etenkin jos sänky on joku vanha perintökalleus)

?Yläkaiteen on oltava ala-asennossa väh. 23cm:n ja yläasennossa väh. 66cm: etäisyydellä patjan alareunasta

?Patjan ja pinnojen välissä sa olla tilaa enintään 2,5cm

?Sitten vielä pinnasuojan nyörien on oltava pinnojen ulkopuolella ettei vauva pääse niihin käsiksi

Mutta turhahan tuota nyt on liian hysteeriseksi alkaa =)

Mitähän vielä piti kommentoida,tsemppiä kaikille supistuksien kanssa kärvisteleville....katsotaan millon saadaan taas uusia vauvauutisia :heart:

Diipeli 36+2
 
Mun mielestä noita sänkymalleja ei saa myydä suomessa, olisiko tollanen tieto ollut iltiksessä..no en nyt muista.

Joo, se liplatus on kadonnut palstalta, missä lienee??

Mulla jotenkin ihme matalapaine päällä, en saa mitään aikaiseksi, makaan vaan ja olen tosi itkuherkkä.
Tuntuu tosi kurjalta olla päivät yksin täällä kotona, ja sitten kun lapset kotiutuu, en ole sen pirteämpi silloinkaan.
Sitten poden huonoa omaatuntoa siitä, että en saa täällä kotitöitä tehdyksi, ja miehelle siitä tiuskin, vaikkei tuo ole edes aiheesta mitään huomauttanut.
On kai vähän vaikeaa tottua tähän äitiyslomaan, en tiedä.
Tuntuu että ei ole juttuseuraa, onneksi te olette olemassa!

Ja yksi mikä on, niin loukkaanun tällä hetkellä ihan kaikesta..minun isäni lupasi illalla soittaa, ja ei tuo muistanut, sitä piti itkeä..
Sitten minun mummini joka täyttää 75-vuotta, pitää lauantaina synttärit, ja ilmoitti että ymmärtää hyvin että ei tulla kun on matkaa niin paljon ja tämä odotus näin pitkällä.
Mummi tarkoitti hyvää, ja on ihan totta että en varmaan olisi jaksanut edes lähteä niin pitkälle ja sunnuntaina on pojan juhlat eli kotonakin on hommaa..mutta sitäkin piti itkeä että ei minua haluta sinne juhliinkaan..alkaa kai päässä jo viirata pikkuhiljaa..

No, toivotaan että ei tämä jatku pitkään, ja mieliala paranee.

Nyyt lähden vaikka kävelylle, ja hakemaan tytön kerhosta. Ja voinhan alkaa vaikka leipoa valmiiksi sunnuntaisia kekkereitä varten!
 
No nyt on päikkärit nukuttu ja hyvä olo =) vauva ei kääntyny vielä vaikka niin kovasti toivoin kun supisteli..höh... :( saas nähdä palaako supistukset kun huomasin että vessa paperi on loppu ja tarvii lähtee ostaan..toivottavasti ei palaa, nyt kun kerrankin haluun pitää vaavin masussa.

Tosta raskaana olemisen ihanuudesta... Esikoisen odotus aikaan olin elämäni kunnossa,ei mitään vaivoja ei sitten niin yhtään mitään ja synnytyskin oli ihan ylihelppo.. sillon kyl aattelin et voisin olla raskaana aina,nautin kaikesta!
Nyt taas kun on ollu alusta asti kaikki vaivat A:sta Ö:hön ja kipuja ja tuskia jne niin tuntuu etten todellakaan halua enään olla raskaana.Tosin tänään kun katoin mahaa peilistä niin kyl se niin ihanalta näytti etten taida kuitenkaan ihan vielä haluta luopua siitä... ;) ja kyl mä tiän että ei mee kun hetki niin kaipaa taas raskaana oloo...eli siis lisää lapsia tiedossa sitten joskus hamassa tulevaisuudessa, ja monta :D hyvä puhua lapsien teosta kun ei oo ukkookaan... :ashamed: no mut siis tarkotin että sitten kun sellanen myös on...tai sit jatkan tällä yksin tekemisen linjalla...mutta siihen nyt on sit se 5vuotta kun meinaan sen ehkäsykapselin ottaa.

Joo,jos menis jotain syömään... :wave:
 
elikkä lääkärineuvolassa käyty....
painoo tullu taas 700g viikossa...voi kyl johtua siitäki,et vaaka oli vaihtunu :D toivossa on hyvä elää...16 kiloo ny alusta jo tullu..
kaikki oli ihan ok...mu SF oli viikossa pompsahtanu 5 senttiä :eek: siis se oli 39cm :whistle: mitä lie meinaa....kokoarviokin oli ja pikkunen oli ny 3 kg...lääkäri veikkas,et tulee samankokoinen ku esikoinen jos ei siis yli mee...esikoinen oli 3850 ja synty 40+1
täällä sitä ny sit ruvetaan odottamaan sitä synnytystä oikein kunnolla,ku painooki jäbällä jo ruhtinaallisesti...ai nii....lääkäri taas vahvisti,et poika on tulossa....joten kai se on jo uskottava :LOL: on se kyl vaan kumma vilauttelija,kujoka ultrassa näyttäny sukukalleutensa :LOL:

mut sen verran taas tällä kertaa...

henkka ja veeti 36+2
 
Diipeli: onnea unesta! Minäkin nukun taas paljon paremmin kuin esim. vko sitten

Rouva Räpylä: Joko meillä olis tällä vkolla ne sairaalatreffit? Alan olla kärsimätön.... Oli muuten aika pieniä ne osastonhuoneet. Käytiin valmennuksessa kurkkaamassa myös osastolla..

Joku kyseli miesten "kaljottelusta". Ystäväni (jolla myös la lokakuussa) on laittanut miehensä baarikieltoon jo aikaa sitten. Minua ei tuollainen ajatus oikein innostanut. Mies voi puolestani vieläkin lähteä ulos ja ottaa alkoholiakin. Puhelin pitää olla kylläkin lähellä, jos minulle tulee hätä tai synnytys käynnistyy. Näin ensisynnyttäjänä uskon että ehdin häntä "varoittaa" ajoissa. Ja kyllähän hän osaa vähän rauhallisemmin ottaa näin lasketun ajan lähestyessä.

Nyt on täällä Isyyspakkaus jo melkein valmis (ajoissa taas :/ ) : Kävin ostamassa sikareita ja miehen lempiginiä varpajaisia varten vielä täydennykseksi. Muuten meinasin laittaa korvatulpat, tuttipullon, vastiketta, pääkallotutin, bodyn miehen lempijoukkueen logolla.... Jotain miehellekin, kun äitiä hellittään kuitenkin synnytyksen jälkeen,ainakin toivottavast :LOL:

Putsku 37+4

AINIIN tärkein meinasi unohtua: ONNEA VAUVOISTA :heart:
 
Heippa!!
Poika syö ja nukkuu, siis ihana vauveli!! Pitää herätellä pientä syömään ja yöaikaan ei saa tissistä imettyä, joten päädyin pulloon yöaikaan. Päivällä sitten tyhjää tisut huolella.
Poika on onneksi kasvanut hyvin, painaiskohan jo 3 kiloa??
Perjantaina tulee vasta terkka kotiin.
Bilirubiiniarvoja seurattiin vielä kotoa käsin, eilen saatiin sitten vapautus siitä. Nyt on pojalla vielä valjaat löysän lonkan takia, 11.10 on eka käynti kirurgian polilla. Toivottavasti päästään valjaistakin eroon!
Isoveikka ei vielä ihmeemmin ole mustis ollut, syliin tietty pitäs päästä aina kesken imetyksen. Muuten seuraa mukana vaipanvaihdot ym.
Tänään otettiin varaslähtö ulos, kun on niin upee ilma. Käytiin semmonen 15min lenkki koko perhe. Teki ihmeitä itellekin.

Eipä tässä muuta, kuin jaksamisia teille masujenne kanssa!!!

-Vilma ja poju 10 päivää-
 
Palsta tökkii...

Mistähän näistä supistuksista nyt taas tietää...on kyl aika inhottavia ja kovia..Mutta toisaalta elän siinä uskossa,et nää johtuu siitä et vauva yrittäs kääntyä..Tiedä sit...Inhottavaa kun ei näitä oikein tosissaankaan osaa ottaa kun on ollu niin paljon jo 8viikon aikana kipeitä ja säännöllisiäkin.Nyt ei kyl oo vielä ainakaan säännöllisiä.

Voiskohan olla joku sellanen liikennevalo merkki vaikka kädessä,et sit kun tulee vihree niin tarvii lähtee sairaalaan :LOL: hoh hoh...kaikkee mäkin mietin.

No joo,mutta jos sohvalle takas makaan ja ihmetteleen
 
Tuo uutinen vaarallisesta pinnasängystä on ollut kyllä vähän omituinen, kun sitä mallia ei kuulemma kukaan edes tuo Suomeen. Että miksi siitä pitää tuommoinen haloo nostaa ja uutisoida joka paikassa isona juttuna? Minä käsitin radion uutisista, että siinä mallissa on yksi seinämä irroitettava, joten voisiko reunan kiinnitys väärin koottuna olla vaarallinen.

Turvakaukaloista Mulle oli jotenkin itsestään selvää, että kaukaloa kokeillaan autoon ennen ostoa. Me ostettiin jalustalla ja halusin varmistaa, että se kaukalon irroitus ja laitto autoon olisi varmasti sujuvaa. Ne kun poikkeavat hiukan eri malleissa. Yllätyksenä meille tuli, ettei ISOFIX-alustat olekaan identtisiä :eek: Meillä kun autossa on ISOFIX-kiinnikkeet, niin haluttiin niitä hyödyntää. Mutta joka alustaa ei saanutkaan meidän autossa asennettua siten, että olisivat olleet oikein ja tukevasti kiinni. Varsinkin tää vertailuvoittaja (merkki ?) oli ihan mahdoton asentaa oikein. Kokeiltiin useampaa merkkiä ja lopulta Brio oli ainoa joka istu hyvin ja oikein. Eikä meillä mikään erikoinen auto edes ole (Toyota). Eihän tuo vielä missään vertailuissa ole ollut, mutta testit läpäissyt ja varmasti meitin autossa turvallisempi kuin huterasti asennettu vertailuvoittaja.
Mutta kyllä siinä liikkeen parkkipaikalla alko naurattaan, kun kolmas kokeiltu kaukalo oli semmoinen, ettei sitä edes saanut jalustaan kiinni, ellei ensin löysännyt tukijalkaa. Että mitäs turvallista ja helppoa asentamista tämä on :/
 

Yhteistyössä