***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

Onpas tänne tullut tekstiä... Ei kyllä kaikkea ehdi lukemaankaan ja kun tuo nyytti on nyt maailmassa, ei samalla hartaudella jaksa keskittyäkään. Pitäisi kai käydä kurkkimassa, onko vauvoihin perustettu meille oma osio :) .

Vai oli Mamma3 vielä maisemissa... Ajattelin, että olit jo menossa. Vaan onhan niitä vauvoja tullut maailmaan jo oikein reilustikin. ONNEA KAIKILLE; VAUVANTUOKSUN PYÖRRYTTÄVÄÄ JA HUUMAAVAA ONNEA :flower: :heart: ! Mua ainakin oikein jo valmiiksi sydäntä kuristaa, kun ajattelee, miten lyhyt tämä vastasyntyneen aika on. Mä haluan pitää tuon aina tuollaisena!! Te joilla masu vielä isona, ajatelkaa niin, että meillä poksahtaneilla tää alun huuma on ohi jo sit, kun on teidän vuoronne :wave:

Muuten, vaikka ennen synnytystä edelleen tuntui epätodelliselta se, että meillä on kohta vauva, niin eipä tunnu enää :LOL: . Kyllä se niin otti heti oman paikkansa ja suuren paikan ottikin :heart: . Ja lontoorae maistuu edelleen!! Juuri vetäsin tiskatessani loput pari riviä :snotty: . Nyt antaa itelleen luvan liikaakin kai syödä, pistän imetyksen piikkiin ;) . Ja siitä maidon tulosta kun joskus huolehdin, kun ei raskausaikana tullut tipan tippaa... Turha huoli :LOL: , pari yötä meni aika tuskissa kivikovien ja täysien rintojen kanssa, vertakin tuli pumpatessa :( . Onneksi nyt jo tuntuu, että tasaantumaan päin. Se on niin pakahduttavaa ja kipeää... Mutta ihanaa, kun maitoa tulee :p .

Tsemppiä kaikille!!!
 
kuinka pitkään olitte sairaalassa kun ensikertaa synnytitte?
en muistanu kysyä kun käytiin siellä synnärillä...
oonko ihan väärässä kun muistelen kuulleeni jostain et noin5-7 päivää??

rontti voi että mua jännittää tuleva vauva arki,ja tosiaan niinku tuossa mainitsit että tuntuu epätodelliselta,niin pitää kyllä paikkansa:)
no se on kiva kuulla että heti ottaa paikkansa se vauva-arki:)

ihana muutos se on!mutta hui...miten sitä ei vieläkään oikein tajua!
ihan kummaa tekstii taas...mutta tälläsiä ajatuksia tänää...
kuulostaako keneltäkää muulta tutulta?

no nyt vois taas painuu syömään
ja odotella bb:tä :wave:
-milla
 
Joku kyseli miten ukkelit meinaa rilluttelureissujen kanssa tehdä näin loppuajasta. Mun mies oli eilen ja minä sitä kuskasin =) Mukavaahan noilla tuntui olleen ja itellekkin tuli hyvä mieli kun toisella oli kivaa,tuokaan kun ei kovin ahkerasti noita baarireissuja harrasta,mikä tietysti on ihan hyvä asia...

Tänään sitten oon nukkunu enemmän ja vähemmän koko päivän aina viiteen saakka,jolloin sain kunnon inspiraation ja pesin saunan ja pesuhuoneen katosta lattiaan :D Kyllä sitä paskaa oli kertyny kun puolivuotta aikaa ku viimeksi olen kaikki kunnolla hinkannut,nyt on niin tyytyväinen olo itseensä että!Laitoin tuossa saunan päälle ja taidan mennä ottamaan pikalöylyt ennen BB:tä =)

Diipeli 36+1
 
mamma3
Ihanaa, paljon parempi fiilis taas tänä päivänä :D

Hei, mua jäi kauheesti mietityttään toi streptokokki b. Mulla kuiteski jo 2 normaalia raskautta/synnytystä takana enkä muistas et kummastaan ois semmosta otettu :eek: Täytyy ihan neuvolasta kysellä mikä on homman nimi?

Ja teille ketkä arvailitte mua hiusten väriä, niin täytyy kertoo nyt et eipä tainnu kukaan osua oikeeseen ;) Ihan pesunkestävä blondi on tää mamma, eikös sen jo jutuista huomaa :LOL: Joskus piristeenä muutamia ruskeita raitoja , mut tällä hetkellä täysin vaaleat ovat :D

Ja hei, supistelut palanneet :wave: Itseasiassa säikähdin ihan tänään kun pari sellasta kipeempää tuli et apua, nyt iisisti, en voi nyt synnärille lähtee :LOL: Ja siihenhän ne sit loppuivat. Tai jotain pienempiä on muutama tässä nyt ollut, mutta ei hätiä :) Meil ens viikolla sen verran ohjelmaa, että en joutas nyt synnyttään :LOL:

Ja joku pohti onko tääl ketään joka raskausajasta tykkää...no joo...mä voisin itseni siihen mukaan lukea =) Mulla on sen verta helpot raskaudet ollut että joo, ihanaa aikaa tää oikeestaan on. Mitä nyt tämä kolmas mennyt tässä hulinassa vähän sivussa, mutta ihan jees =) Toki on päiviä jolloin olo on kurja, eikä jaksais tätä enää sekuntiakaan, mut siitä se taas alkaa helpottaan ;)

Ihana oli kuulla Rontistakin jotain, että mukana olet täällä vielä =) Tottakai kun vauvat syntyy, ei ole aikaakaan samalla tapaa tääl pyörii ja sillon on se ihana onnen ja uutuuden huuma, ihan ymmärrettävää, mut kiva kuulla et ette te jo synnyttäneet ole unohtaneet meitä kokonaan ;) Perästä tullaan, hitaasti mutta varmasti... =) Ja vielhän täs on laskettuunaikaan n.viikko et eihän täs viel tarvii(s) panikoida ja hätäillä lähdön suhteen :) Odottavan aika välillä vain saattaa käydä pitkäks :)

Tinakenkätyttö: Voimia sulle oikein paljon!!!! :hug:

kotiäiti-81: Voi, tsemppiä sulle :hug: Mä just eilen valitin näitä mun hormooneja, eli jotenkin osaan eläytyä sun asemaan. mut kurja toi sun ens viikonlopun tilanne :/ toivottavasti asiat jotenkin järjestyy ja vaavi ei ainakaan sillon päätä syntyä :hug:

Rouva räpylä: Mulle tuli kans pieni aika takaperin kamala kutina tonne ulkosynnytin alueelle, mut ei ollu siis mitään hiivan tuntuista(siis ei vuotoja tms). Ostin siihen sitten vain sitä canesten voidetta ja sillä sain kuriin kutinan.

LillaStina: Toivotaan nyt täältäkin suunnalta sulle säännöllisiä supisteluja =) Mulla on ollu ja viimepäivinä useempaan otteeseen hetkellisiä selän poltteluja, tai sellasia särkyjä. Vähän aikaa alaselässä "sätkii" ja sit se loppuu. Enteileeköhän nää mitä? :whistle:

Mut nyt tää lähtee soffalle lontoorae suklaalevyn kanssa :p :wave:

Voikaa kaikki hyvin!!!!
 
mamma3
Alkuperäinen kirjoittaja milla-maria:
kuinka pitkään olitte sairaalassa kun ensikertaa synnytitte?
en muistanu kysyä kun käytiin siellä synnärillä...
oonko ihan väärässä kun muistelen kuulleeni jostain et noin5-7 päivää??
Harvoin enää nykyisin noin kauan pidetään jos kaikki on hyvin. Normaalitilanteessa taitaa olla aika yleistä että 2-3vuorokautta. Saattaa vaihdella kunnittain paljonkin, mutta mä ite olin esikoiselta 2yötä sairaalassa =)

 
Ei mee kaikki hommat ihan putkeen täälläkään.. :headwall:
Miehen vaari kuoli eilen, oli odotettavissakin, tosi huonosti on voinut ja sairaalassa ollut jo jonkin aikaa. Suoraan sanottuna tosi paska juttu. Hän on ollut minulle kun vaari, omia kun ei ole ollut. Vähän siis kun oma vaari olisi kuollut. Jotenkin ei vaan ole osannut surra, kuitenkin näin oli parempi, ei tarvinut pidempään kärsiä. Nyt vaan mummon kohtalo huolettaa. Käymäänkään ei voi mennä kun on tää meikeläisen vastustuskyky huono ja kestoflunssa päällänsä. Tartutan vielä jonkun kuolemantaudin häneen. :(
Eipä se kuitenkaan siinä, oltiin eilen iltasella menossa miehen velille saunaan kun tuo meidän oma on rempassa nyt. Heidän koiransa oli just jääny auton alle :( ei onneksi kovin pahasti ollut käynyt, tänään kuvauksissa selvis että kaksi luuta poikki, toinen lonkasta ja toinen etutassussa :ashamed:
Jäätiin sitten sinne kaksin saunomaan kun toiset hädissään lähtivät koiraa viemään eläinpäivystykseen.. Pelotti jo illalla että mitähän meille vielä. Ei onneksi mitään.
Tunteet muutenkin herkässä, miehelle pariin otteeseen olen avautunut siitä että haluaisin viettää vielä vähän kahden keskeistä aikaa ennen vauvan tuloa. Hän on ylennyksensä jälkeen ollut paljon töissä, mikä tietysti hyvä kun rahaakin tarvitaan. Mutta illalla kun kotiin tulee, tulee myös appiukko tekemään remottia (hyvä sekin niin valmistuu remontti), mutta eipä meillä kahen keskeistä aikaa sitten juur ole, nytkin kykkii tuolla tallissa korjaamassa meidän ajettavaa leikkuria (huvittavaa sinänsä kun ei meillä ole edes nurmikkoa, on toi pihakin laiton alla). Haluaa tietysti olla nyt vähän omissa oloissaan vaarinkin takia, mutta..
Tänään vaan masentaa jotenkin kaikki. |O
Kiva että on kuitenkin joku paikka mihin tätä omaa mieltään voi edes vähän purkaa, ei sisällään tarvitse pitää.

Kiitos taas, että sain höpistä.
PuPu ja Pikkis rv 37 tasan
 
Milla-maria:
Jos kaikki menee hyvin, niin synnärillä ajattelin olla semmosen 2-3 päivää, ensisynnyttäjä siis olen. Jos se sectio sieltä nyt kuitenkin meinaa löytää tänne tiensä, niin sitten muutaman päivän kauemmin...
 
Hurjasti taas juttua tullut :D Nopeasti selasin läpi. Oon taas kuin perseeseen ammuttu karhu ollut taas koko illan :ashamed: taidan mennä nukkumaan samatien ja huomenissa kirjoitella paremmalla mielellä. P.S Tänään sai ukkokin kuulla kunniansa , ei pelkästään lapset ja sen varmaan kuuli naapuritkin :whistle:
 
Ekaks Iltiksen uutisesta : miten pinnis voi olla väärin koottu ???? Itse kokosin oman - miksei jutussa sanota, mitä pitää varoa? Uusi hysterian aihe :) Tosin mullakin erilainen kuin tää kiinan pinnis.

Ja mäkin oon parkunut silmät päästä -osin motherly moodchange , osin väsy , osin niin umpiläpi kyp-sä mun siskoon. Vai miltä kuulostaa vastuksena vauvan ekoille 1-4 viikoilla kyseltyyn apuun vastaukset ' hae ammatiauttajalta keskusteluapua' , nyttemmin 'onpa sekavaa sisarkateutta kun pyydät '. :headwall: :headwall:
Konkreettista käytännön apua pyysin.
Ja toisekseen - jos oon tätä vertaistukea muillekin järkännyt ( ja ollut jopa nissä hemmetin uutimissa) niin kehtaa tulla mulle uutena ideana esittämään että hei - nojaudu yhteiskuntaan , äläkä vaan pyydä lähiperheeltä mitään. 'menemme Kyprokselle viikolla 42....'... on niitä muitakin viikkoja ...
Oon 80% varma, että useimmilla parisuhdeodottajilla on apuna mies, äiti, sisko, ystävä tms eka viikkoina - että pääsee ees kauppaan.
Vai miten on ystävät hyvät ?
Oma suku vielä puukottaa selkään ( kun on muutenkin jo tarpeeksi haastavaa ), hemmetti oon ollut lämmin ja pyyteetön vanhapiikatäti kahdelle heidän pojalleen 10 vuotta . Että osaa olla verisukulaisena kylmänkuljakka ihminen. Argh.
No sit tuli hieman pehmennystä txvistinä - niin eri sävy että epäilen siskonmiehen kirjoittamaksi.
No - loppujenlopuksi tässä käy kumminkin niin, että mä nielen ja annan anteeksi (pyytämättä tietenkin, koska insinööriäkin insinöörimpi ja kalmanviileä sisarenihan ei lämpöä hohkaa) ja pienen mutta ihanan (?) suvun yhteiselo jatkuu. Viisas antaa periksi ?

No niin - helpotti.
Ja saan mä varmaan apua muilta - verkot on verkostoissa.
Oonkohan väärällä alalla - tietotekniikka puolella ei saa näitä dramaturgisia kykyjä toteuttaa ? :)

Violalla masussa kaikki hyvin - piti kutitella jalkapohjaa, kun aattelin ensin että vauvaviola loukkantui mun parkumisesta.

Muillekin ärtsyille, väsyille ja kyp-sille mammoille jaksuja ...

Ja jos joku tietää millä turvotus lähtee, kertokaa. Mulla on oikea jalka turpeempi- vauva pyllöttää sillä puolella kylläkin.

Jospa tämä tästä , nukkuminenkin voisi auttaa ...


niin tiineenä , niin tiineenä ,
papu&viu rv 37+4



 
voihan norsunjalka sentään näitä mun jalkoja! Ja mä kun viime viikolla luulin, et maksimiturvotus on saavutettu, mut tänään sitä vasta turpeina ollaan! Pitää varmaan ottaa joku kuva, niin voi myöhemminkin kauhistella näitä jalkoja. Mä en tunnista näitä enää omikseni...

YOdottaja66 mulla on kans oikea jalka turvonneempi kuin vasen, ja tuo junttapulihan painelee peppuaan mun oikeaan kylkeen, eli taitaa jotenkin johtua siitä. Taitaa olla meidän vauva oikeistolainen, kun aina oikealla puolella pötköttää :D

En tiedä, auttaako tämä turvotukseen, mut seuraava "hoito" toi ainakin hetkellisen helpotuksen. Täytin vadin tosi kylmällä vedellä ja pidin jalkoja siinä aika kauan. Hetken päästä ainakin vedessä pystyi varpaita liikuttamaan jo paljon notkeammin. Nyt ei enää muutosta huomaa, mut se hetken huuma oli aika jees. voipi kokeilla vapaasti.

Taisi mun viesti mennä ohi , kun kyselin, onko muilla ollut pientä niukkaa vuotoa lähiaikoina? Lienee normaalia?

Hyviä öitä,
tv Ippuli (norsujalka taas vaihteeksi) 36+ 2
 
ippuli :vastaanki sulle nyt heti ettei TAAS unohdu...luin sen sun viestin ja piti tosiaa kommentoida...mutta tää lahopää unohti!
nii,siis keskiviikona oli se äitipoli,siellä juttelin pikään yhden kätilön kaa,se sano että ei kannata hätääntyä jos tulee tuhruvuotoa.kuulemma normaalia näille viikoille ja sit vielä lisäs että etenki seksin jälkeen voi tulla.
jotain se kertoili että tuo kohdunsuu verestää nyt...tai jotain,voi höh kun en muista tarkempaa!!
kyllä täällä varmaan tietää joku paremmin ku minä,mut aattelin informoida mitä mulle sanottiin!
mutta soittele ihmeessä synnärille tai neuvolaan jos vaivaa!!

minä oon niin säikky että pirauttelen millon mistäkin asiasta neuvolaan.
onneks on mukava terkka:)
tiistaina on muuten neuvola-aika,saas nähdä onko meidän muru jo kiinnittynyt.
voi että,vaavi hikottelee massussa,ihanaa:heart:
nyt touhuamaan jotain,ei taas väsytä!!
öitä kaikille,voikaahan hyvin

 
Tultiin kotiin viikonloppureissulta tulevien isovanhempien luota. olipahan ihan kiva reissu ja herkuteltu on niin että korvista tursuaa! :eek:
Miesten juomisista oli täälä puhetta, mun mies oli eilen poikien kanssa ulkona ja tänään potenu ankaraa krapulaa...tosin olin kotona hänen veljensä morsiamen kanssa joten en joutunut yksin kökkimään. nyt taitaakin mennä nämä loppuviikot ennen synnytystä ihan kotisohvalla telkkarin ääressä.

JA VAUVAUUTISIA OLTIIN TAAS SAATU, KOVASTI ONNEA!!!

t.tiipii ja "väiski" rv36+5 :heart:
 
Joku streptokokista kyseli ja mul on omakohtanen kokemus viidennestä lapsesta.Ei yleensä tartu normaalisti etenevässä synnytyksessä vauvaan,mutta mikäli vedet on menny tai tiputtelee niin alkamisajankohdasta 18 tunnin kuluttua otetaan testi.Mul oli positiivinen ja meidän neiti kun ei ollu halukas syntymään vaikka vettä tiputti jostain ylempää ettei kohdunsuulta niin alko antibiootti suoneen neljän tunnin välein syntymään asti.Sen jälkeen jouduin jäämään tarkkailuun vauvan takia kahdeksi päiväksi.Mikäli tarttuu vauvaan voi olla hengenvaarallinen ja tällöin on saatava nopeasti lääkitys alkamaan.Mutta äärimmäisen harvoin aiheuttaa mitään vauvalle eli ei kannata turhia murehtia ja lääkkeet on olemassa. :)
Oliko tämä vauvaton sunnuntai tai sehän selviää alkuviikosta mutta en pongannu yhtään uutta uutista :whistle:
Huomenna enää vko laskettuun aikaan.Mahtavaa!!!!!!!!!
 
Huomenta :)

Onkohan täältä porukkaa lähteny synnärille oikein joukolla kun on ollut niin hiljainen yö/aamu...?
Mie vähän merkkailen vain niin tuun sit myöhemmin jatkamaan, käväsen kylillä mutkan

Inkku ja masuasu 38+1
 
mamma3
Huomenta taas :wave: Aamut ja myöhäisillat taitaa olla mun kirjoitteluille parhaita aikoja, vaikuttanee siltä.

Hitsivie...olo on kummallinen. Selän-masun-reisien seutu jotenki turtana :/

tehotuhot: Kiitos huojentavasta vastauksesta streptokokki-asiaa kohtaan =) Huuh =) Sitä alkaa panikoida heti jos jotain uutta ja outoa kuulee :)

Toi iltiksen pinnisjuttu pisti muakin mietityttään. Miks siinä ei selitetty tarkemmin asiaa? Mitä oikein tarkalleen on tapahtunut? :eek: Vaik ei meil kyl tollasta sänkyy olekaan, mut ihan valistuksena hyvä tietää. Ja eiköhän useimmat pinnikset koota osapuolin samaltapaa? :/ Ajatella nyt että ihan lapsia menetetty jonkun hel..tin pinniksen takia :headwall: :'(

ippuli: Tarkoititko vuodolla siis veristä vuotoa? Mä olen kuullut myös että lopussa voi olla normaalia vähäinen verinen vuoto, mutta musta kannattaa kyl aina se verinen vuoto tutkituttaa. Et eikun neuvolaan soitto tai synnärille. Liika varovaisuus ei ole tässä tilanteessa haitaksi yhtään =) Tsemppiä!! :hug:

Tuli tässä mieleen et vähän aika sit tääl puheltiin siitä millon sairaalaan sit lähtee. Monet sanoi soitelleensa synnärille "millon tulla-puheluita". Itse esikolta soitin sairaalan synnärille ja siel oli kyl semmonen vastaanotto et päätin etten koskaan enää soita "moisen" asian takia, kun mulle suoraan melkein naurettiin ja sanottiin et kuule kun me ei tässä puhelimessa sinne alapäähän nähä, et se on lähdettävä kun susta siltä tuntuu :eek: Ei sanottu mitää suppareiden aikavälistä et millo tulla y.m. todella tökerö käytös ja sellanen koppava vastaanotto oli :( Nyt siis tämä lähtö asia taas pyörii mielessä...millon lähteä?? Kai pitäs osata luottaa omiin vaistoihin.

Yodottaja: Voima :hug: sulle. Olipa töksyvää käytöstä siskoltasi :(
Aika itsekkäältä vaikuttaa :/ Jonkinsortin kateutta? Kyllä se suku varmaan lämpenee kunhan nyytti syntyy, toivotaan ainakin =)

Kyllä juu meil ainakin ekoina päivinä/viikkoina on aina joku täs ollut et pääsee tosiaan kauppaan y.m. Kakkoselta mies aloitti isyysloman seuraavasta vapaasta, eli mä olin esikon ja vauvan kaa pari päivää yksin, mut onneksi äitini tuli apuun. Kyllä siinä on hyvä joku olla :) Nyt mies aloittaa hetimiten lomansa ja ajateltiin että omin voimin nyt pärjättäs.

Jotain mun piti viel kommentoida...mut äh, en muista enää...lapset viel tossa häärii jaloissa, lastenohjelmat loppui ja aamupalaa odottavat...siispä aamupalalle :wave:

Ainiin, joko tuutilullan hermot ovat levänneet =) ?

Hyviä vointeja ja alkanutta viikkoa...
 
huomenta vaan kaikille!

kyllä taas unia näytti viime yönä..sanoinkin miehelle että helkatti jos sieltä poika tulla tupsahtaa,niin mitäs sitten :D
leikkaukseen olin siinä unessa menossa,mutta myöhästyin sovitusta kellonajasta,ja siellä olikin jo poika valmiiksi syntynyt..toivat näytille sellasta laihaa pientä poikaa,sanoin siinä unessa että ei tuo ole minun kun minun vauva on vielä mahassa..niin oli toden tuntunen uni et huh huh :eek:
pikkusen taitaa kummitella tuleva mielessä :D

yö meni muuten hyvin,mitä nyt nuo unet sit pikkuse valvotti kun heräsin.

eilen syöksy miehen veljen vaimo tähän meille tuomaan jotakin lehtiä..onneksi huomasin sen tulon,niin kerkesin tytölle huikata et laittaa meijän makkarin oven kiinni..en todellakaan halua et se juoruu pitkin kyliä et niille on varmaan tyttö tulossa kun on vaalean punasta ym.. :headwall:
tässä ed.kerralla kun teki yllätyshyökkäyksen meille niin mulla oli vaaleanpunanen lapasen tekele tuossa yhessä korissa,niin johan se oli kerenny toiseen naapuriin lieruta et taitaa niille olla tyttö tulossa kun oli vaaleanpunanen neulos siellä.. :eek: :headwall: kerkee helkatti kaikki kyttäämään.
todella ärsyttävää :x

miten jotkut voi olla niin uteliaita..no joutavalla jottai..kun elo pyörii oman navan ympärillä ja siinä mitä naapurissa tapahtuu niin eihän sitä tartte muuta ollakkaan. :/

no meitä on moneen junaan..ja jääpi vielä asemallekkin :D

yodottaja tsemppiä siskon kanssa,kyllä varsin tuleevat sinua auttamaan ihan konkreettisesti vauvan hoidossa kun vaavi syntyy..uskon ainakin niin..vaikka omalla kohdallakin olen miettinyt et ei meilläkään paljoa kyllä sukulaisten kanssa olla missään tekemisissä,tietysti minun puolelta enempi mitä miehen puolelta..eihän miehen vanhempia edes ilkee pyytää vauvaa vahtimaan kun ovat sen verran iäkkäitä..ja omat vanhemmat nyt asuvat reilun 100km päässä.joten ei niitäkään joka ripsaukseen olla pyytämässä.

mutta onneksi tuleva kummitäti asuu ihan naapurissa,niin se nyt on luvannut kattoa jos milloin sellanen tilanne tulee,ja luvannut ottaa ihan yöksikin =)

mutta nyt pyykkikone pyörimään..jotenkin taas pyykkikori pursuaa likasta vaatetta..

niinukka ja vunttunen 38+2
 
Huomenta :wave:
Mä nukuin koko yön kuin tukki :eek: Ei siis yhtään vessareissua eikä muutakaan..lapsetkin pysyi kiltisti koko yön omissa sängyissään ja kaiken puolin täytyy sanoa että on levännyt olo..
No nyt aamulla ei sitte enää olekkaan ollu niin lepposta..meillä nää kaks ihanaista on nyt todella pahalla päällä :headwall: :headwall:
Itkua, ruinutusta ja kiukuttelua..huoh!!

Muuten mulla on semmonen olo kun en raskaana oliskaan..tai siis semmonen ihme "kepeä" olo =)
On se jännä kun toisena päivänä sitä olis ihan valmis synnärille lähtöön ja toisena päivänä kantaa tätä masua ihan tyytyväisenä..

Olipas Yodottaja siskolla kurja asenne..luulis että tietää, jos on omiakin lapsia että mitä se on kun vauva tulee taloon ja kaikki "menee uusiks"..
Se on kyllä totta, että kun itelläkin on aina toi ukko tai anoppi lähellä auttamassa niin kyllä siitä vaan on ihan hurjasti apua.

Mun kaverilla oli kanssa toi streptokokki bakteeri löytyny kohdunsuulta ja se hoidettiin ihan antamalla äidille ja vauvalle antibioottikuurit!
Jännä muuten miten sitä ei automaattisesti oteta kaikilta..multa otettiin tässä raskaudessa mutta ei noita tyttöjä odottaessa..

Jep nyt pihalle lasten kanssa :wave:

Tuplamamma+"poitsu" 39+1
 
Huomenta!

Takana hyvin nukuttu yö, ja silti väsyttää ihan kauheena!

Yodottaja, ymmärrän hyvin että mielesi pahoitit, jotkut osaa sitten olla tökeröitä. Ja usein juuri ne omat sukulaiset.
Mulla on muutama ystävä, joiden lapsia olen tosi paljon hoitanut, ja yökylässä pitänyt yms..Kun vauvauutiset heille kerroin, oli muutamilla asenne se, että kiva, sitten ei olekaan heidän lapsilleen hetkeen hoitajaa..Ja kun kysyin että voisiko yksi ystäväni hakea tämän minun ekaluokkalaiseni iltapäiväkerhosta jos joudun yllättäen synnärille, ja mieheni työmaa kauempana..ei hän uskaltanut luvata valmiiksi, kun ei kuulemma tiedä mikä on aikataulu itsellään silloin (ja huom! hänen omat lapset samassa kerhossa..) Että ei sitä apua aina ole molemmin puolin tarjolla. Jospa sitä sinun siskoasi ahdistaa juuri se, että olet ollut ihana täti hänen lapsilleen, ja nyt sitten sinun keskittyminen onkin muualla kuin hänen lapsissaan?
Kateutta?

Ippuli, sellainen verinen, limansekainen vuoto on ok, ja kuuluu asiaan. Jos verta tulee paljon ja on kirjasta, on syytä käydä näytillä.
Mulla ainakin tota pientä vuotoa on ollut.
 
mamma3 rauhottui nuo hermot yön aikana, ainakin hetkeksi :whistle: Saas taas nähdä kuinka kauan tää tuuli jatkuu :D Miä oon kyllä NIIN kireä koko ajan että ihan itteäkin hermostuttaa. :/ Ja ukkokin kun erehtyi eilen muutaman kerran kysymään: Etkös voi sen toukan jo pusata pihalle. No eikös se jo tule ulos? Perhana, kun sen vois ite päättää |O Ja tuo pieni mikään toukka ole :kieh: |O Jaahas, heti alkaa v...s käyrä nousemaan kun muisteleekin eilistä :ashamed:


streptokokki
on mullakin testattu nyt tässä odotuksessa kaksi kertaa noiden supistusten takia. Mutta ei ole syynä ollut.

Yodottaja
Tosi kurja asenne siskollasi. Totta kai sitä jokainen alkuaikoina tukea ja apua tarvii. Eiköhän siskosikin ole mieheensä ainakin turvautunut. Meillä mun äiti jätti jopa osan lomastaan syksyksi että voisi olla apuna kun pieni syntyy. Tosin on juuri nyt lomalla eikä pientä näy eikä kuulu :/ Toivottavasti sulla on ystäviä ym. keihin voi turvautua jos oma suku ei tajua. Yritä jaksaa :hug:

PuPu 10-07
:hug: voimia sullekin

LillaStina Mikäs tilanne on? Tuliko lähtö eilen vai vieläkö kannat pallovatsaa meidän muiden kanssa :D

Miä yritän täällä alkaa asennoitumaan että tää todellakin menee mahdollisesti yli :/ Vaikeeta se kyllä on. Niitä kivuttomia suppareita kun tulee tiuhaan ja välillä samalla viiltelee sisälle tosi ilkeästi. Ja ne kyllä kieltämättä raivostuttaa |O Niin ja nyt kun eskarilainen "parantui" flunssasta, tuli kuopus samaan tautiin. Jippii!

tuutilulla rv 39+2

Ai niin siitä lähdön ajankohdasta piti sanomani että täällä on synnärillä sanottu mulle että sitte kun sille tuntuu niin tule. Eli jos tuntuu ettei kotona pysty olemaan niin matkaan vaan. Oikeestaan tolla perusteella voisin mennä nyt jo :LOL: Sanois vaan että miä tuun hulluksi kotona :whistle:
 
lhs
Huomenta täältäkin.

On taas hankala aamu :( Eilen tuli muka jotain vähän tehtyä, haravoin n.10min, ja senkin hyvin hitaasti, sitten käytiin hakemassa puukuorma, tai minä vaan katselin päältä kun muut puita kärrylle lastasi, ja silti olo oli illalla kuin jyrän alle jääneellä, miten voi olla näin vaikeaa tämä oleminen?? Koko päivän oli taas joku ihme kestosupistus päällä, maha kivikovana kokoajan, ja ilkeästi jomotti alaselkää ja reisiä :x Vauvakin on ollut tosi hiljaa eilisestä asti, pitää ihan töniä, että saa jonkun muksauksen aikaan, vaikka yleensähän tämä on kova melskaamaan..Yö oli aika levoton, nuorempi poika tuli viereen ja kun on melko levoton nukkuja, sai kokoajan väistellä potkuja mahaan, en vaan jaksanut millään lähteä viemään takaisin omaan sänkyyn, eikä näköjään mieskään..Maha oli koko yönkin tosi oudon tuntoinen, jotenkin hellänä ja jomotteli, varmaan tuo eilisen kestosupparin syytä..Olo on edelleen huono, tuntuu, ettei saa happea ja kuolen janoon, vaikka juon käytännössä kokoajan vettä. Supisteleekin, ei kipeästi, mutta ilkeästi..Että ärsyttää kun ei tosiaan mitään hyötyä ole edes noista supisteluista, eikä vihlomisista..Ei tämä synny ikinä..(Ei sillä, että vielä viikkojen puolesta tarvitsisikaan, varsinkin kun tämä kuulosti olevan vielä aika pieni rääpäle silloin rv36 arviossa).

Sairaalassa olosta joku kyseli (ei toivoakaan, että muistaisin kuka :ashamed: ), esikoinen syntyi lauantai-iltana ja kotiin lähdettiin keskiviikkona, eli meni sen vajaat 4päivää, tosin meillä joutui vauva olemaan lämpökaapissa pari päivää ensin, kun sokerit vähän heitti..Toisen aikaan oltiin sitten 2 päivää.

Juu, nyt on pakko heittäytyä pitkälleen..Miten tämä nyt voikin olla näin kurja tämä olo?

lhs rv37+2
 
Huomenta!

Nyt on talo tyhjennetty viimeisestäkin kouluun lähtijästä =) On muuten ihanaa olla kotona ja laittaa aamulla lapset kouluun =) Ei tarvi hermoilla enää töissä että onko herännyt ja ehtinyt bussiin?!

Täällä on sitten joka öiset vessareissut alkaneet, onneksi vain kerran yössä tarvii lähteä.

Painajaisia näin minäkin. Oltiin siellä tulevassa ultrassa ja vauvan kasvu oli tippunut 3 käyrää alaspäin. Syynä siihen oli että mulla olikin kohdussa syöpä ja kasvain kasvatti masua näin :eek: Lääkäri käski varata aikaa sädetykseen ja mä olin hysteerinen :eek: :ashamed: Tosi tervepäisiä unia siis näkyy :ashamed:

Yodottaja: Siskosi oli kyllä todella tökerö ja voisi miettiä mitä suustaan päästää. Mun sisko on välillä sellainen että sanoo pahasti pahoitan mieleni, varsinkin nyt raskaana. Hän sai kohtauksen kuuli minun olevan raskaana. Hänen mielestään minulla ei olisi ollut enää oikeutta neljänteen, kun on jo kolme lasta ja miehenkin lapsi. Meillä tuli sellainen tappelu raskaudestani että hän pisti välit poikki yli kuukaudeksi, oli itse silloin raskaana. Sitten kun alettiin taas välejä lämmittelemään, niin sisko itki mulle kuinka hän oli ajatellut että minä annan nyt huomion hänen syntyvälle lapselleen ja olen hänen lapselleen täti, niinkuin hän oli aina ollut aiemmin minun lapsilleni. Olin ihan ihmeissäni, miten minun tuleva vauva yhtään vähentäisi rakkauttani hänen pientä kohtaan?? No, lopulta siskokin näki kuinka kivaa oli olla yhtäaikaa raskaana (hän synnytti jo) ja sitten tulevaisuudessa vietellä aikaa yhdessä serkkutyttöjen kanssa =)

Minä taas olen loukkaantunut muutamalle kaverilleni tässä raskauden aikana. ollaan ostettu vauvalle kaikenlaista ja paljon uutta. Jotkut ovat kommentoineet ääneen että mitä mä hössään kuin ensikertaa raskaana oleva?? Mitä mä tuollaisia äippäpakkauslaatikon suojia ym verhokatoksia värkkään kun ei niillä mitään tee, kauheesti mä haalin tälle vauvalle vaatteita ja vielä uutena! eihän se niitä kauaa edes pidä tai saatikka kuinka te uudet rattaat ostitte,kun käytetyillä olis pärjännyt hyvin ja päässyt halvalla! Tämä on varmaankin viimeisin vauva mun elämän aikana ja mä haluan hössöttää. Ja mä haluan ostaa tulokkaalle kaikenlaista. Mulla ei edellisessä elämässä ollut mahdollisuutta tällaiseen, niin antakoon mun hössöttää. :ashamed: ;)

Synnärille lähdöstä oli puhetta...
Itse kun soittelin sinne muutama viikko sitten, niin mulle antoivat ohjeeksi että pari tuntia säännöllistä puuskuttamaan pistävää supistelua ja kyllä sitten itsekin tajuan pitääkö lähteä, mutta mulla onkin neljäs tulossa.
Esikoisen kanssa kävin laskettuna päivänä kun "supisteli" ne oli niitä harjoitus suppareita tiiviiseen tahtiin :ashamed: :D Seuraavana yönä kun kunnon supparit alkoi niin KYLLÄ tiesin että nyt on tosi kyseessä :D Kärvistelin kotona vielä melkein 8 tuntia =) Toisesta soitin kun lapsivettä lurahti lattialle ja sanoivat mulle että pakkaa laukkua rauhassa ja tule sitten. =)

Milli rv 35 tasan! :wave:
 
Hirveä hinku ommella :p
Mulla olis L.A ensi kuun 21 ja haluaisin ommella vauvalle kotiinlähtölakin. Haluisin ommella samanmallisen kuin babybornille ompelemani lakin:
Tällaisen

Kaava on omani. Kysymys kuuluu:
Kuinka paljon kaavaa on n. suurinpiirtein suurennetteva, jotta se mahtuisi oikean vauvan päähän? (pienehkö/normaalikokoinen vauva) Ompelisin vauvalle lakin collegekankaasta, sekä vuorin, että päälikerroksen, joten se joustaisi (normaali collegekankaisiin verrattuna tämä kangas joustaa aika paljonkin), toisin kuin tuo bb:n lakki, jonka vuori ei jousta.

Kasvunvaraa ei tarvitse olla yhtään, saisi olla kuitenkin sellainen, että pieni kypärälakki mahtuisi alle :)

Kiitos etukäteen :flower:

Heitelkää arvioita, ei haittaa vaikka menee metsään!
 
Unista tuli mieleen että niinukkako se kirjoitteli nähneensä unia vanhoista heiloista. No niitä unia on nähty täälläkin jo pitemmän aikaa ja varmaan kaikki jonka kanssa on ollut jotain sutinaa tän 34v:n aikana ovat unissa pyörineet :D Ja huom. takana on monta sinkku vuotta joten menoa on yö aikaan mulla riittänyt :saint: Toivottavasti en hirveesti puhu unissani :whistle:
 
Ei tullut viime yönä vielä lähtö. Koko yön kyllä supisteli ja selkää särki. Tila jatkuu yhä. Mutta ei niin kipeästi vieläkään, että viittis mennä. Jotenkin tuntuu, että kyll tää homma on alkanut. Mutta ei sitä oikein kyllä uskalla toivoakaan, kun sitten kuitenkin nää loppuu ja sitt ei ole taas mitään vähään aikaan. Kyll isäntä silti töihin lähti aamulla. Turha tässä nyt on molempien istua odottamassa.
Sairaalakassin pakkasin loppuun tossa aamulla. Nyt siellä on varmaan kaikkea tarvittavaa. Ainakin kamera ja paljon pattereita :D

Viime yö meni taas BB:tä kattoessa, kun ei pystynyt nukkumaan. Mitenkähän sitä sitten synnärillä selviää, jos siellä ei saa kattookaan yöllä :p

Nyt vaan yritän keksiä tässä jotain muuta tekemistä ja yritän levätä vielä. Jos vaikka oikeasti se lähtö tulee.
Sitä mieltä se kummitäti oli tuosta alaselän kivusta. On kuulema aika yleistä. Pari päivää ennen synnytystä eli jos se pitää paikkaansa, niin sitten se olis tänään tai viimeistään huomenna. Eikä mene ollenkaan tiukille tonn isännän synttäreiden kanssa (on nimittäin keskiviikkona) =)
No eipä tartteis järkätä kuin yhdet synttärit :LOL:

Kirosin tuossa eilen täällä sitä turvaistuin juttua. Löysin yöllä netistä Britaxin sivuilta sellaisen jatkopalan turvavyöhön sekä Tikkurilasta yhden lastentarvikeliikkeen, joka mainosti myyvänsä sitä. Saa isäntä työmatkallaan käydä sitten kattelemassa. Tarvitaan sitä joka tapauksessa, kun ei tuo istuin kerran mene kenenkään autoon. Tiiä miten seuraavien istuinten kanssa käy.

Mutta jos nyt menis taas lepäileen sohvalle. Kyll täältä yritetään väliaikatietoja lähetellä, jos tuo netti vaan suostuu tänään toimimaan.

LillaStina 38+6
 

Yhteistyössä