***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

Heips...nyt on sit koko pvä tullu enemmän ja vähemmän veristä limaa... ja äsken kun tuolilta nousin niin pyyhkeelle lirahti ehkä max.ruokalusikallinen kirkasta nestettä joka ei haissu millekkään...Voikohan siis olla lapsvettä???? aattelin vaan et tarviikohan tässä huolestua kun tuo vaavi edelleen perätilassa kököttelee... vai voinkohan ihan rauhassa ootella huomis aamun neuvolaa.. :|
Tai mistäs sitä tietää vaikka olis vaan pissaa ollu...hmm...vaikeeta..

Kiitos kovasti jos joku tietää :flower: :ashamed:

yksäiti+ hippu rv 38+1
 
Kylläpäs lokamassujen asukeilla on ollut kiire syysilmaa haistelemaan. Paljon onnea kaikille :flower: Jakaantumista minäkin jo kovasti toivon, jotta pääsisin tästä tukalasta olostani. Paljon kaikenlaista kipua ja vaivaa joita ei yhtään helpota tuon 1v5kk pojan paijaaminen :whistle: :heart: Mutta onneksi on TOSI kiltti poika ja uskoo KAIKEN.

tuisku + "tyttö" 38+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja yksäiti84:
Heips...nyt on sit koko pvä tullu enemmän ja vähemmän veristä limaa... ja äsken kun tuolilta nousin niin pyyhkeelle lirahti ehkä max.ruokalusikallinen kirkasta nestettä joka ei haissu millekkään...Voikohan siis olla lapsvettä???? aattelin vaan et tarviikohan tässä huolestua kun tuo vaavi edelleen perätilassa kököttelee... vai voinkohan ihan rauhassa ootella huomis aamun neuvolaa.. :|
Tai mistäs sitä tietää vaikka olis vaan pissaa ollu...hmm...vaikeeta..

Kiitos kovasti jos joku tietää :flower: :ashamed:

yksäiti+ hippu rv 38+1
Minä lähtisin heti näytille tuon verisyyden vuoksi ja samalla kertoisin mahdollisesta lapsivedestä! :hug:
 
lhs
En näköjään osaa minäkään pysyä poissa..

Limatulpasta..Mä en ole moista nähnyt koskaan, tai no, esikoisen aikaan tuli viikko-pari ennen la:ta jotain limaa, jossa oli vähän jotain outoa kellertävää/punertavaa mukana, tuli siis useampana päivänä, hyvin vähän. Vauvahan syntyi vasta 41+5 käynnistettynä..Toisen aikaan ei hajuakaan moisesta.

Nimistä: Meillä meinasi myös ihan riidaksi mennä aina kun nimistä edes mainitsi, mutta nyt on löydetty jonkinlaiset vaihtoehdot molemmille, tosin nythän me saatiin myös veikkaus sukupuolesta, joten enemmän on sitten mietitty sitä.
Meillä on käynyt poikien nimien kanssa niin, että heti seuraavana vuonna kummankin nimi on hypännyt top 10 sakkiin..Höh!
No, eivätpähän ainakaan joudu kärsimään liian erikoisista, vaikka ei kyllä tämäkään ollut tarkoitus, nyt on sitten kummallakin "aikansa muotinimi". Ja näköjään tuo meidän suosikki nimi nytkin näyttää olevan suosittu, mutta eipä kai sitä voi sen perusteella hylätä, kaikki on kuitenkin vanhoja kunnon nimiä, ei mitään uusia oikkuja ;)
 
topsy mulla lääkäri vasta torstaina joten silloin saan sitten tietää tuon kohdunsuun tilanteen. terkka kuitenkin sanoi että voin uida ihan normaalisti jos limatulppa ei ole vielä irronnut (on sielä kuulemma suojana) kysyn sitten torstaina lääkäriltä uusia ohjeita kun selviää tuo tilanne.

ois kyllä mukava perustaa tulevaisuudessa täälä oulussa sellanen vaunuttelurinki tai esim kahvilakokoontuminen! pitäis vaan sopia että kuinka usein tuo kokoontuis ja mikä ois sellanen hyvä paikka kaikkien kannalta, siis tietenkin mikäli innostuneita riittää. mulla ei ainakaan ole täälä ketään kaveria jolla ois lapsia, joten sen puoleen ois kiva joskus nähä muita joilla samanikänen vauva ja vois huoletta jutella "äitienjuttuja" ilman pelkoa siitä että toinen kyllästyy...

nyt vähän jo parempi mieli kuin aamulla. suklaata on tullut syötyä (puntarille en edes uskalla mennä!) mutta sain pestyä uunin ja mikron sekä parvekkeen+lasit ihan kunnolla. tekemistä tosin vielä on mutta viikonloppuna meillä onkin miehen kanssa sellanen "loppusiivous" tiedossa jolloin kaikki viimesetkin nurkat on tarkotus laittaa kuntoon. tokihan tuonkin jälkeen pitää imuroida ja pyyhkiä pölyjä ym ennen vauvan tuloa, mut ainakaan mitään sen isompaa siivousta ei enää tarvis tehä.

palaillaan!
t.tiipii ja "väiski" rv37+0 :heart:

niin ja nimistä oli puhetta: meillä pojasta tulis näillä näkymin
Väinö ja tytöstä Silja.

JA VIELÄ VIINIKALLE TOSI PALJON ONNEA!!! :flower:
 
Mä en tosta verisestä limasta osaa olla "huolissani" kun sitä kuulema voi tulla paljonkin ennen synnytystä...kai...

Kyl mä kuitenkin aamuun oottelen ihan rauhassa jos ei nyt kummia tapahdu ja sit aamulla neuvolaan. Väsyttääkin niin pirusti et tekee mieli mennä vaan nukkumaan.

Joten siis pakoa katsomaan ja sit unille =)
 
Jo, se verinen lima on kuulemma ihan ok, ja kuuluu asiaan. Sitähän voi tulla paljonkin ennen synnytystä.
Lapsiveden erottaa yleensä pissasta juuri sen hajun perusteella, kyllä pissan yleensä haistaa :$

Noista nimistä vielä, kun pojalle mietittiin nimeä v.1997, keksittiin tosi hauska ja vanhanaikainen, ja harvinainen, ja pappikin ihmetteli että tällainen, että eikö se ole vanha ukon nimi..ja oliko se sitten seuraavana vai sitä seuraavana vuonna kun nimi oli top 10 sijalla 1..ja taitaa se siellä 10 suosituimman joukossa keikkua edelleen:)
Ja tyton kohdalla v. 2000 kävi miltei juuri samoin, parin vuoden päästä oli yksi suosituimmista tyttöjen nimistä.
Eli ei niitä vaan voi aina ennakoida! =)

 
Heippa,

Tiipii, ajattelin juuri vastailla YOdottajalle, kun hän on laittanut minulle yhteystietonsa jos tässä vaikka tavattaisiin. Mitäs jos laitan sinullekin? Pidettäisiinkö yhteyttä aluksi vaikka sähköpostitse? Voisi vaikka ensin käydä kahvilla näiden massujen kanssa, ja sitten on minusta kiva tavata vauvojenkin kanssa, joko jonkun kotona tai sit vaikka Stokkan vintillä joka on mukavan lapsiystävällinen kahvila. Ja muutkin Oululaiset ovat toki tervetulleita, jos vaikka minulle ilmoittaudutte kun haluatte tavata? Toki muunkinlainen menettely käypi, ilmoitelkaa vaan miten olisi järkevintä :)

Topsy
 
Onnittelut uusille vauvoille perheineen :flower: :flower: :heart: :heart: Johan näitä vauvoja on alkanut tulla!

Tänään Käytiin tutustumassa synnärille, ja parit vastasyntyneetkin siellä ohimennessä nähtiin :heart: , tuntuu niin uskomattomalle että kohta meilläkin on sellainen suloinen nyytti. Kovasti jo sitä odotellaan!

Olo on itsellä ihan kohtuullinen, supistuksia on, mutta ei mitään niiin kovin kipeitä vielä. Ainut mikä mulla on vaivana, en nuku yöllä kun oksentelen :x . Nytkin mennyt pari yötä valvoessa ja päivällä ei juuri pääse nukkumaan, alkaa olla jo aika väsy mulla :ashamed: . Sitten ärhentelen täällä muille... Se on tuo närästys/ refluksi vaiva mikä mulla oksettaa kun olen vaakatasossa, mitä enempi vauva kasvaa, painaa jo tuolla ja saa aikaan tuon oksentelun... Puoli istuvassa asennossa koetan nukkua.

Neuvolassakin käytiin tänään päivällä, vauva voi hyvin. Kiinnittynytkin jo oli! Joku puhui tuossa aiemmin pienikokoisesta vauvasta, meillä vauva arvioitiinn 36+2 2400g. Pieni vauva, mutten minäkään mikään iso ole ja mies syntyessään painanut 2600g! Vaikka nyt päälle 180cm, että ehtivät ne vielä varmasti kasvaa! Syntymäpainksi arvioitu n. 3000g. Mutta noihan on kaikki vaan arvioita. Napanuoran virtaukset oli erinomainen samoin istukka. Hb kin oli noussut mulla 124, alussa oli 105. Että ihan hyvä nyt.

Eipäs tässä nyt muuta, kuin koetan kohta lähteä nukkumaan, kun muutkin jo menneet. Jos vaikka tänä yönä saisin nukkua ilman oksentamista...

-Tytteli74 ja asukki 37+2
 
Jihuu, limatulppa irtosi juuri!!! Siitä ei voinut erehtyä! Jäi iso limainen klöntti paperiin.. B)

Eilisen äitipolikäynnin ultran mukaan olisi tulossa ihan keskikokoinen (3500g) lapsi, tosin eihän ne ultrat ihan tarkkoja ole. Verenpaine oli noussut entisestään ollen nyt 164/97! Samoin turvotus edelleen kahdella plussalla ja ylävatsakipuja & pääkipua. Pitää käydä kontrolloimassa verenpaine nyt 2*viikossa ja äitipolille varattiin seuraava kontrolli jo 40+6. En tiedä, meinaako ne käynnistää synnytyksen jo tuolloin, jos ei sitä ennen jo ala tapahtua.

Voi tosin alkaa (hope so!), kun kohdunkaulaa oli jäljellä enää 1,5cm ja kohdunsuu oli avautunut kahdelle sormelle ja täysin pehmeä. Samoin vauvan pää oli aivan lähtökuopissaan. Jospa jo tänä yönä tapahtuisi jotain...

Toivoo malttamattomana Piipa rv 38+5
 
Täällä asukki jatkaa iltajumppaa siitä mihin eilen jäi.Ihan mahoton potkiminen käynnissä.Yleensä meidän vauvat on rauhottunu pari päivää ennen syntymää joten ei tää taida ainakaa etuajassa tulla.
Lapset odottaa jo hermona vauvaa ja puhelin piippaa ja pirisee monesti päivässä.Etenki mummon täytyy pysyä ajan tasalla,vaikka saakin ensimmäisenä tiedon synnytyksen käynnistyttyä,koska tulee hoitamaan muuta katrasta. :)
Mä olin muuten alusta asti ihan sata varma että Tuutilulla pyöräyttäs reilusti etuajassa ja nyt oon ihan käkenä kun ei oo viel synnyttänykää.Tai jos ois nyt lähtö tullu...Eikös se niin ollu että hän oli itse ajanu autolla synnyttämään?! :whistle:
 
Minäkin tahtoisin mukaan moiseen rinkiin :wave:

Öitä kaikille masukeille,huomena lääkärineuvola heti aamusta(saa nähdä olenko vielä silloinkin hereillä |O ) tulen sitten kertomaan uusimmat kuulumiset =)

Tuosta painoarviosta,viikko sitten rv 35+3 vaavin painoarvioksi ultrassa saatiin 2315g,lasketun ajan tietämillä siis 3300g noin :)

Diipeli ja masujesperi 36+4
 
Huomenta! Täällä sitä valvotaan kuopuksen kanssa :/ Neljän jälkeen herätys kun toisella jumalaton tuo yskä ettei saa nukuttua. Äsken oksensi limaa :x Taitaa olla ainakin pikkusen lämpöäkin, siltä ainakin tuntuu. En alkanut huudattamaan ja mittaamaan. Suppoa vaan pyllyyn.

No olihan tää odotettevissa kun viime viikolla valvottiin toisen pojun kanssa. Tuossa tuo makailee sohvalla ja kattoo lastenohjelmia. Miä taasen nuokun nojatuolissa kannettava sylissä.

Itse sain eilisestä kyllä tosi mojovat kivut. Yöllä en meinannut pystyä asentoa vaihtamaan saatika vessaan rämpiä :/

Nyt aamukahvia noutamaan jos nää silmät vaikka aukeais kunnolla :wave:

tuutilulla rv 39+4 niin ne päivät vaan juoksee....
 
On tää kummallinen olo...4 jälkeen tullu muutamia TOSI kipeeltä tuntuvia supistuksia..kipu tuntunu siis tuola alamahassa.Ja hassu fiilis että vaikka on maha pystyssä, on silti oo et menkat alkais ja vielä lisäks kun aina pyyhkiessä tulee veristä limaa...Jännä tunne.. :ashamed:
Meen tästä aamupalalle ja sit lähen neuvolaan joka on 9.30.Saa nähdä kuinka päin vaavi on, kovan kovan mylläyksen vauva piti illalla josko vaikka ois päässy ympäri... Hope so :whistle:

yksäiti+ hippu rv 38+2
 
Huomenia,

mun eilinen viesti näköjään hävisi jonnekin bittiavaruuteen. No, eipä mulla ihmeempiä.

Taas levoton yö takana, mulla ei synnytykset vielä ole tulleet uniin, vaan mielessä taitaa olla mahdollisten asunnon ostajien tarjouksen tekeminen... Kai ne synnäri unetkin sieltä tulee aikanaan.

Neuvolassa kävin eilen, ja kaikki ok, kai. Turvotuksen takia viikossa kilo tullut painoa lisää, voi ei (miten mä pystyn kaiken sen pudottamaan, ku ennestäänkin on jo vararavintoa)! Jalkojen turvotus pysyi jostain syystä eilen poissa, mulla näkyi ihan luutkin eilen jalkapöydän päältä :p

Tätini muuten vinkkasi, että kuivatut taatelit auttaa turvotukseen. Täytyy hakea niitä tänään kaupasta.

Neuvolassa arvioivat silmämääräisesti ja käsikopelolla tunnustellen, että vauva olisi jo nyt noin kolmekiloinen. Alkoi vähän ahdistaa, että kuinka iso sieltä tulee. Toisaalta mun oireita kuunneltuaan ja todettuaan vauvan pään laskeutuneen jo hyvin, terveydenhoitaja epäili ettei tässä ainakaan yliviikoille mennä. Ai rili houp sou!

Nimistä olette keskustelleet myös. Meillä suositaan vanhanaikaista, suomalaista nimeä. Ei liian suosittua saati erikoistakaan. Lähisuvussa vaan on niin paljon meidän suosikkinimiä käytetty, että valinta oli vähän hankala sen takia. Mutta nyt tuntuu, että sopiva olisi löytynyt, odotetaan vielä, onko vauva nimen näköinen.

Jokos te olette alkaneet popsimaan d-vitamiinia?



Jaaha, pyykkivuoren silitys kutsuu, ja pihallakin vois jotain tehdä. Iltapäivällä keskiviikon highlight, tapaan rakkaan ystävän kahvin merkeissä.

Voikaa hyvin !

Ippuli 36+5
 
Nyt nää kyl on synnytys supistusken tuntusia...Jos siis jatkuu niin luulempa että tää vauva tulee ulos. Nyt väliä semmonen 3-10min ollu että saas nähdä kuinka käy. Ja veristä limaa tulee edelleen,ehkä hieman vielä enemmän kun eilen...
Saa nähdä uskaltaako säännöllisiä odotella vai soittelenko synnärille..Ainakin tarvii pojan päiväkodin johtajalle soittaa ja sopia hoitopäiviä.Minäkö viime tinkaan jätän asiat.

Jos musta ei kuulu mitään niin oonpa tainnu nyytin hakuun lähtee... Neuvola ois nyt 9.30 et saa nähdä kerkeekö sinne...

yksäiti+ hippu rv 38+2 :heart:
 
Oululaisista Topsy2, Tiipii ja Diipeli - ainakin , tosiaan laiton tiedot jo Topsylle , laitanko muille - vai kuis organisoidutaan ?
Kaffittelut yms passaa mainiosti ..
Maha on yhä muhkee , laskeutuu - napa sojottaa alaspäin - Mulla ei hirmusti suppaile , ja turvotuskin laski ? Miksiköhän ?
Vetäisin kyllä pussillisen manteleita toissa iltana - ne auttoi siihen närästykseen, oisko siten muuhunkin auttaneet ?
Taidan käydä kaupasta pari uutta pussia niitä...

Ja myönnettäköön - lontoonraesuklaa oli hyvää !

Joo, lähipiiri alkaa soittelemaan normaalia taajemmin - jokojoko-puheluita. Kaipa tää täytyy kestää - kerran elämässään.
Meen kans katsomaan 2viikkoista vauvaa, toivon mun mukaan mun pikkutytön golffarikaveria jatkossa :)
Pitää alkaa enempi unelmoimaan.
Onko joku kirjoittanut vauvalle kirjettä etukäteen ? Jollain englanninkielisellä palstalla oli semmoinen ehdotus ? Mulla vaan kastuis paperi, kun kirjoittaessa varmaan nyyhkisin koko ajan. Pitänee silti raapustaa...

Viola vaavi amatsoonin potkut ja napatanssi alkaa tuntua aika heviltä , kai hänellä on ahtaanpuoleista, meinasin eilen että ois pitänyt ottaa videokuvaa mahasta esim kumianakka masun päällä , miten ankka keikkuu iloisesti kun Vaavi joraa:) Vaan kun tiineillä aivoillani en vielä älynnyt uuden kameran ko toiminto...
Vähäsen on siskon kans lämmennyt välit - mutta on sillä uskomattoman huono tilannetaju yhä. Kaipa mä yritän ymmärtää...
Multa kun puuttuu se kaikenkestävä (?) mies , niin nää ärtyilyt heijastuu sitten muihin...

Yksäidille - toivottavavasti kaikki hyvin. Mä oisin huolissani verisistä vuodoista, ei oo koko raksuden aikana mitää tihkunut.. varmaan singahtaisin heti lekurille jos alkaisi.

Mukavaa päivää ja kaikille toivomansa mukaan (siis suppareita tai lähtöjä tai ....)
 
mamma3
Voi tuutilulla, koita jaksaa potilaan kanssa :hug:

Ippuli: Mä olen alkanut jo jokunen aika sitten syödä taas minisuneja :) On jo aikas pimeetä, aurinkokin vain harvoin enää näyttäytyy.

Yodottaja: kiva kuulla että välit siskoon hieman lämmetä jälleen, kyllä siitä =) :hug: Ja mä kirjoitin esikolle ja kuopukselle heidän ollessa masussa kirjeet, jotka ovat tuolla varmassa tallessa. Saavat ne sitten joskus kun ymmärtävät niistä jotain ;) Mut uuups, tälle nyt ei ole käynyt mielessäkään kirjoittaminen :ashamed: Minäkö ajattelematon :whistle: ? No, viel mä kerkeen kirjottaa :D Hyvä kun muistutit asiasta =)
Tää kolmas todellakin tuntuu menevän niin tässä sivussa, että kaikkee vaan ei tuu ajateltuun samal viisiin enää ku aiemmin :ashamed: :)

yksäiti84: Tsemppiä ja toivotaan nyt todella että olisi lähdön aika sulla =) viimeinkin..

Täällä hyvin nukuttu yö takana, illalla muutama lievä supistus, ei muuta. Veskissä ei tarvinnu käydä kun kerran ja syy taitaa siihen olla se et masukki näyttäis nyt laskeutuneen...ei törötä enää tossa eessä pystyssä vaan paljo alempana :whistle: Ilmankos rennietä kuluu nykysellään vähempi ja on helpompi hengittää. Ei tartte enää nii takakenoskaan istua kun voi vähän jo röhnöttää taas :D

Nyt ulkoilemaan ja iltapäivällä koko konkkis kampaajalle...
 
huomenia kaikille!

viime yönä sit supisti ja tosi kovaa..liekkö nännien "nipistely" tehny tehtävänsä..kun sitäkin piti eilis iltana kokeilla..meinaan et joku vaan mainitsi tuosta nännien "nypläämisestä".mut muistan et sairaalassa silloin kun olin vanhempaa tyttöä yrittmässä tehä niin silloin joku vanhempi kätilö käski pyöritellä nännejä,et tulis supistuksia..

no niitähän tuli,alamaha oli kyllä niin kipee,ja koko maha aivan pinkee,hyvä ku pääsin sängystä ylös ja veskiin..no eipä kuitenkaan mitään sen kummempia edistyksiä. :D

muutaman päivän on turvottanut ihan tautisesti..nyt tuntuu et sormuksiakin täytys sormesta ottaa pois..mut eilen sanoin miehelle et en kyllä kihla ja vihkisormusta ota pois..jos ei nyt ihan kiristämään rupea :eek:
jalatkin oli aivan pökkelöt,ja kauheat rantut sukista jääny..kaikki sukan poimut oli jääny jalkoihin. :eek: mieskin tuumas että ohan nuo rouvan kintut turvoksissa..
vaikka vettä on tullut litkittyä,eikä mitään suolasta liiemmin syötyy..niin jostain vaan se turvotus tulee..no onneks ei nyt aikasemmin tullut..olisin kyllä hätää ollut kärsimässä,jos tosiaan tällänen turvotus olis kesällä tullut.kaipa tän nyt muutaman päivän kestää :/

pyykkikoneen laitoin just pyörimään,mie en tajua et miten tuo nuoriso saa tuota pyykkiä aikaseksi..joka päivä pitää vaihtaa vaatteet..ei kai samalla paidalla voi kahtena päivänä kouluun mennä :eek:

mutta nyt täytyy isäntä laskee koneelle..

niinukka ja vunttunen 38+4
 
Huomenta :wave:
Ja onnittelut Viinikalle ja Hemulille vauvoista :heart: :heart: :flower: :flower:

Mulla "lorahteli" taas eilen illalla jotain tuolta alakerrasta, aika reippaastikin..mut en ymmärrä.Kun sitä on jo pidemmän aikaa tullu et mitä se sit on..
Ja nyt oli lisäksi ihan hemmetinmoiset menkkakivut illalla ja yöllä vaivana.Että josko tää tästä pikkuhiljaa alkais enteilemään sitä synnytystä =)
Mä olen varmaan aika huvittava näky kun täällä vaapun menemään..toi alapää kun on jotenkin ihan "turta" ja semmonen hellä niin laittaa kävelyn aika inhaks :/
Täytyykin tänään pakata se laukku synnärille mukaan ja lapsille vaatekassi valmiiksi, että jos viedään ne jonnekin hoitoon niin on sit joku laukku minkä voi vaan napata mukaan.

Noista nimistä, meillä on pojalle jo nimi ihan valmiina.Tosin eihän sitä sit tiedä että näyttääkö vauva ollenkaan sille, mutta mietittynä on.
Tytölle ei sit meinaakkaan ollenkaan löytyä semmosta hyvää..enkä ole kovin paljon ees miettiny tyttöjen nimiä kun jotenkin on vaan asennoitunu sillain että poika sieltä tulee.
Tosin yhen vaaleenpunasen ihanuuden aattelin vielä tuolta laatikosta kaivella tohon valmiiksi jos kuitenkin onkin tyty niin voi isukki tuoda sit kotiintulo vaatteeksi.Muuten on niin jotenkin "poikamaiset" vaatteet, vaikka neutraaleja värejä onkin!

Nyt vaan kovasti tsemppiä kaikille supisteleville ja synnärille lähtöä odottaville :wave:

Tuplamamma+"poika" rv39+3..enää neljä päivää LA :eek:
 
Huomenta!

Ja tsemppiä synnärille aikoville!

Täälläkin on hieman huonompi yö takana, koko yön heräsin noin puolen tunnin välein supistukseen ja nukahdin taas heti uudestaan. Suppareita on nyt tullu eilisestä puolesta päivästä, luulis tuon ainakin tietä jo avanneen jos ei jo kohta ulos yritä. Tänään vois alkaa tulemaan ku isäntäki on kotiinpäin ajelemassa. Ja aamulla viiden aikaan heräsin johonkin rymähdykseen... meillä tippui kuivauskaapista lasihylly alas :eek: sitäpä olen sitten tässä aamun siivoillut ja korjaillut saa nähä mitä ukkokulta tuumaa mun timpuroinnista :D

Mie taidan hakea aamukahvin ja jatkaa surffailua ku poitsu kattoo lastenohjelmia

Inkku ja masuasu 38+3
 

Yhteistyössä