****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

Onnea Santti! :)

katjanna, tyttö oli mulla mukana ja on muulloinkin kun tavataan, kun ei ole tarhapaikkaa tms. Ja mielellään otankin. Eli tulkaa vain tytön kanssa mukaan! Oli tosi kiva nähdä oulun mammojen kanssa, hauska kun tuntui niinkuin ois tuttuja nähnyt, ei yhtään jännittänyt nähdä kun täällä "tutustuttu" monta kuukautta.

Mä oon usein kuullut että vatsan sekaisuus enteilee synnytystä! Monella siis vaikuttaa lupaavalta :) Tuplamamma taitaa olla lähdön hetkellä...

Mitähän kaikkea mun piti kommentoida... Kännykästä huono kun ei voi selata taaksepäin.

Tilda mä oon ostanut joskus kärkkäiseltä ihania kuvioharsoja 1,5 euroa kpl. Siitä on kyllä aikaa...

Huomenna on mulla sinne Oysiin meno, ultraavat miten päin vauva on ja ehkä kääntävät. Jännittää jo kyllä vähän. Esikoisesta ei ollut mitään tällaista, mieskin sanoi että eikö tää vois mennä yhtä helposti kun esikoisella. Mun mielestä tää ei ole kääntynyt, tosin hikka tuntuu alhaalla. Mut myös potkutkin.

dirlittan kiitos uudesta pinosta, listan muokkausehdotuksesi on hyvä!

Topsy 36+6
 
Likewise - kiva oli kahvitella Topsy, Diipeli ja Tiipii ja rupatella livenä...
piristi harmaata maanantaita.
Vaikka mullakin on älytön väsy, puuuuh.
Ja sitä ihanaa todistettavasti turvonnutta jalkaa pidän seinällä, liotan kylmässä, ja ja ja kaikkea mitä nyt tehdä voi. Pitää huomenna neuvolasta koettaa jokin kikka nyhtää, ei tästä mitään tule.
Kohta käännyn kirkon ja woodoon puoleen - alkais tää viola jo putkahtaa maailmaan...
Kuten sanoin - ei oo enää tumma ja tulinen vaan tumma ja turvonnut !!!

Unipussihankinnat n 16e - eka hihaton (aika paksu...) halpahallista ja toka kärkkäiseltä (kuvat himmeitä webkameralla nykäisty)
http://www.aijaa.com/v.php?i=1045666.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1045676.jpg
Webissä kun tuntuivat kalliimmilta . Noita oli vaal sinisenäkin.

Milekollakin taitaa olla typy tulossa :) Sama on tyyli kun täälläkin suunnalla...

Ja Santin vauvatyttö on ihana !

Tildalle : mä tilasin kuviollisia harsoja pari sieltä www.ipanalle.fi - ei varmaan ollut halvimpia ? en tiedä ? Nyt onkin harsoja vaikka vitosille, kun oon saanut, ja äpaketin harsot ja.... samoin ruokalappuja on uudenuutukaisia vauvalle jo 4! Passaa porsastella :)

Ja tsemiä kääntöön (tai sen tutkailuun ) Topsylle! Ihana sun esikoinen oli, kiltti tyttö, taidan tehdä samanlaisen - vaik tekikö se lahjonta sen :) :heart:

Täydellisiä naisia vaan kaikille ...

t papu & viola RV 38+5






 
Santti oli kyllä sulonen vauveli!

Mäkin olen kuullut tuosta vatsansekaisuuden vaikutuksesta synnytykseen. Joskin en taida ihan allekirjoittaa sitä, kun mulla on ainakin ollut jo muutaman viikon maha vähän sekaisin... Mutta voi se jollain olla oire.

Tuli tuossa tehtyä koirille taas pakkaseen 5 kiloo ruokaa. Saa rauhassa lähtö tulla ja kotiutumisenkin jälkeen on hieman mukavampi olla, kun ei ensimmäisenä tartte sitä puolta miettiä.

Nyt taas supistelee tosi kovin ja kipeästikin, mutta enpä usko lähdön ihan heti iskevän. Olishan tuo korkea aika, kun huomenna on tuo laskettukin. Mä olen yrittänyt myöskin keskustella nyytin kanssa tuosta ulostautumisesta, mutta ei kyllä tunnu silti ymmärtävän :LOL:
Odottavan aikahan on tunnetusti pitkä... alkaa puhumaan yksin jo mahallekin, koiratkin kattos vierestä, että nyt se ämmä on seonnut lopullisesti. :kieh:
 
Jännää, kun nykysin alkaa olla vauvauutisia aina kun avaa nää sivut melkein!:) Synnytys taitaa pyöriä mielessä yhdellä sun toisella, tääl ei kyl oireita oikein oo edelleenkään...

Ippuli mul on kans ollu noita ns. liskojen öitä, viime yö meni tosiaan mullaki veskissä hypätessä ja ihan hiessä olin taas aamusella, sillon ku ukkonenki jyrisi. Jotain ylikierroksia täälki, kai alitajuista jännitystä synnytyksestä, vaik yrittää ajatella, että se on luonnollinen tapahtuma ja siitä selviää... Toinen oire piilostressistä on se, että mun leukanivelet on jumissa, tai siis oikeanpuoleinen nivel naksuu ja aamulla on vähä hankaluuksia jopa saada hampaita purtua yhteen, se pistää vähä kampoihin! Että kohtalotoveri täällä on:) Yritetään siis kestää!

Mun miehellä on jonkun verran työmatkoja ulkomaille tässä lokakuussa... vähä jänskättää ettei vaan satu sit synnytyskeikka sillon ku oon kotona yksin... se ois mun kauhuskenaario kyllä! Onneks ne ei oo pitkiä reissuja ja niistä pääsee pian kotiin jos niikseen on. Huomenna mun seuraks tulee anoppi ystävänsä kanssa, kun mies lähtee 2 pvän työreissulle. Kiva ettei tartte yksin olla täällä, sillon kyl luulotaudit ja paniikit iskis varmasti!!! Ja mulla on kiva ja nuorekas anoppi, että ollaan ihan ystäviä keskenämme eikä vaan anoppi ja miniä:)

Neuvolakäynti on torstaina, mä tuun sit raportoimaan miten meni. Siihen saakka tsemppiä kaikille ja yritetään jaksaa viel viimiset piinaviikot!

LaSposa & Nyytti rv 36+0 :heart:
 
Piti vielä tulla tarkistamaan maanantain vauvat.Nyt nukkumaan ja enää odottelen jotain päivää jolloin tapaan uuden perheenjäsenen :D Siis laskettuaika oli ja meni :headwall:

Suloisia unia ja vauvojen kuvia :heart: :heart: :heart:
 
Huomenta!
Tökki eilen illalla tämä palsta ihan urakalla, meinasi ihan mennä hermo.
Yöllä taas oli supistuksia, mutta niin ne vaan laantui. Toivotaan että ne kuitenkin jo hiukan edistää sitä tulevaa synnytystä.
Mua on hiukan alkanut se synnytys pelottaa, lähinn' juuri se kipu, ja se kaikki synnytyksen jälkeinen aika; jälkivuodot, jälkisupistukset..musta ne on ollut aina tosi tukalia.
No, kaikesta niistäkuitenkin selvitään.

Saa nähdä tuleeko tällekin päivälle jo vauvauutisia:)
 
Huomenta vain taas.
Ehkä oli niiskuttelujen kanssa hiukan helpompi yö nyt kuin edellinen, hyvä niin. Jos tänään jaksain jotain tehdäkin, kun eilinen meni haamuillessa sisätiloissa. :snotty:
Eilen oli muutenkin jotain erikoistoimintaa alapäässä: pikkunen jäyti masussa oikeastaan koko päivän ja varsinkin illasta sitten tuli outoja sähköiskuja alas sisuksiin. Olivat tosiaan vain n. sekunnin pistoja sykäyksittäin...mitä lie tapahtunut?

Hyvin ymmärrettävää tuo miesten matkojen jännääminen. Meilläkin kun oli tiedossa se auton haku miehellä. Nyt kuitenkin onneksi auto olis tulossa (sitten kun tulee) niin Ouluun saakka rahtina, eikä tullu hintaa pahasti lisää. (ei niin paljon, että vaihtoehtoisesti kannattain itse lähtee vuorokauden reissulle Helsinkiin saakka).

rv 36+6
 
Santille onnea nyytistä :D :flower:

täällä vieki sellanen voimaton olo...heikottaa oikein urakalla...eilen neuvolatätiki totes,et en kyl enää 4viikkoo tätä kestäis,ku olo semmonen,et eihän tätä jaksa ees kohta synnyttää....lupas kattoo jos siis oon vie kasassa niin...lähetettä sairaalaan.....
...nii..kävin eilen kattomassa kaverin vuorokauden ikäistä tyttöö....voi vitsit ku oli pieni :D ei sitä oikeesti muista,et ne voi olla noin pieniä...ja oli likalla meinaan pää täynnä mustaa tukkaa...suloinen ku mikäki... :)

mut ny lepäileen ja sit pitäis pikkasen siivota..

henkks ja Veeti 37+3
 
Ginnifer
Huomenta vaan kaikille ja onnea vauvaantuneille - niitä tuntuu nyt olevan uusia joka kerta kun koneen avaa!

Mulla on olo just nyt aivan mainio, sain nukuttua katkeamattomat 8 tunnin yöunet ja nyt tuntuu että jaksan vaikka mitä. Vähän naurattaakin, sillä uhmasin eilen noita närästyksestä annettuja ohjeita ja söin ison annoksen mausteista ruokaa - intialaista, nam! Eipä ole pienintäkään närästystä ilmennyt sen jälkeen, vaikka vielä eilen aamupäivällä oli pystyasennossakin aika tukalaa. Ja ihan järjellä ajatellen: olisko Intiassa miljardi ihmistä jos intialainen ruoka aiheuttais äideille närästystä ja sais lapset hylkimään rintaa??

Jotta nyt olis jotain valituksen aihettakin sentään, niin kysyn onko muilla ilmennyt tällaista: vatsanahka ja erityisesti tuosta ylävatsan kohdalta on vähän niinkuin tunnotonta? Tai ei kokonaan, mutta välillä tuntuu että sitä pitää hieromalla vähän herätellä. Eiköhän sinne jaksa veri kiertää (miksei?) vai onko se nahka vaan niin pinkeässä tilassa, että tuntuu siksi oudolta?

Ginnifer 37+1
 
Mulla menee herrrmot :kieh:
Oikeestaan koko viime yön valvoskelin ja laskeskelin supistusten väliä, kipeitäkin ne oli perhana sentään.Kovasti tsemppasin vaan että jaksan aamuun asti..no joo..olin nukahtanu sit hetkeks ja heräsin miehen kanssa kuuden jälissä.
Nyt vähän supistellu mutta ei ollenkaan siihen tahtiin kun yöllä eli 5-15min välillä.Oon koittanu nyt tässä liikkeellä olla että alkaisivat uudestaan oikein kunnolla..mut ei |O Väsyttää vaan ihan vietävästi kun toi yö meni miten meni.
Illalla soitin synnärillekin, mulla oli tullu semmosta "vanhaa" verta pikkareihin valkovuodon seassa ja pakko oli tarkistaa ettei tarvii sen takia näytille lähteä.Tiedänhän minä joo että on aika tavallisia noi tuhruttelut loppuraskaudelle, mutta kun ekassa raskaudessa tuli sitä verta niin hurjana niin oli pakko oman mielen rauhan vuoksi tarkastaa ettei tässä nyt oo mitään enteitä samanmoiseen.

Tuplamamma kipeänä ja väsyneenä rv 40+2 :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Iines-ankka:
illasta sitten tuli outoja sähköiskuja alas sisuksiin. Olivat tosiaan vain n. sekunnin pistoja sykäyksittäin...mitä lie tapahtunut?


Iines-Ankka: mulle neuvolan-täti sanoi että usein silloin kun vauva laskeutuu alas ja kiinniittyy, tulee sellaisia sähköiskumaisia oloja, minä kun niitä niitä neuvolassa ihmettelin.
Eli josko sulla pikkuinen nyt poraisi itseään alaspäin?

Dogtor: Tervetuloa mukaan, lisäsin sut tuonne 1. sivun listaan. Laita tietoja jos haluat sinne noita tietoja kuten monesko lapsi ja missä aiot synnyttää.

Mulla on hiukan tänään supistellut, mutta ei mitenkään säännöllisesti. Alan jo niiin toivoa että tämä pikkuinen kohta päättäisi syntyä, olen jo aika väsynyt. Nyt lähden kaupungille kiertelemään, josko se auttaisi hommaa eteenpäin.



 
Mulla on kans muutamana päivänä tullu noita "sähköiskuja",liekkö sitten meidänkin Simppa laskeutuu ja kiinnittyy,huomenna neuvola niin tarkemmin tietää.
Voishan se kaveri siellä jo päättääkin tuleeko vai eikö tule vielä,paljon supisteluja päivittäin ja osa todella kivuliaita.
Rv.34 käytiin Kysissä ottamassa supistusten estoa suoraan suoneen,kun kivuliaita supisteluja tuli 19x tunnissa,oli aika luksus olo kun ne loppui :D
 
Heipparallaa,

Kävin kurkkimassa tuolla etusivulla tietoja ja voi mahoton kun oli jo monta synnyttänyttä lokakuisissa. =)

Eilen yllätykseskseni huomasin, että täydelliset naiset on alkaneet taas pyöriä. Tai siis siitä huomasin kun Yodottaja toivotteli täydellisiä naisia ja kun menin katsomaan telkkarista että mitä hän höpötti, niin siellähän ne pyöri uusin jaksoin :headwall: Voi että minua otti päähän kun en ole aikaisemmin tiennyt tuota tai siis luulin että ovat jotain uusinta jaksoja. Onhan täälläkin puhuttu täykkäreistä, mutta kun ei tämä pää pysy aina kaikkien asioiden perässä...Milloin ne on alkanaat taas pyöriä? En nyt kamalasti ole jälkeen jäänyt kun olin suurin piirtein kärryllä tilanteista, mutta joitakin asioita vähän kummastelin jaksosta :/ Pitää alkaa taas seuraamaan ohjelmaa on nimittäin meikäläisen suosikki sarjoja. :D

No mutta nyt pitää lähteä käymään ruokakaupassa.
 
Tervetuloa dogtor mukaan! Ainahan tänne lokamammoja mahtuu mukaan.

Täällä taas liskojen yö takana, kuten tavallista ;)

Tänään on laskettu aika täynnä. Nyt on alkaneet kaikki soitella väliaika tietoja. Onhan se ihan kiva, kun kaverit välittää... Mutta tosi raivostuttavaa, että kaikki soittaa vain kysyäkseen, että etkö vieläkään ole lähtenyt tai jakautunut. No kai mä nyt ilmoittaisin kaikille, jos niin olisi käynyt!
Pää melkein hajoo, tekis mieli laittaa puhelin kiinni ja antaa porukan hätäillä, kun en vastaa puhelimeen. Mutta kun ei ole mitään muuta puhelinta käytettävänä, niin ei tuota isäntääkään saa sitten kiinni nopeasti kun hätä iskee... No ei auta kuin kestää. Eihän tässä ole kuin kaksi viikkoa maksimissaan jäljellä. :saint:
 
LillaStina: Mun kännykässä on sellainen toiminto, että voi valita kenen puhelut hälyttävät ja kenen ei. On ollut nokiialaisissa aikas pitkään... Ajattelin ottaa käyttöön kun hermot menee...

Neuvola kuulumisia.
Painoa 600g/vko
Hb noussut nyt 115
SF 36
Pää holahtanut alas ja lähes kiinnittynyt
Virtsa puhdas
RR 124/70 eli kohonnut mun normaaleihin nähden
:heart: 140-150

Aamuyöstä asti on supistellut enemmän tai vähemmän. kipeitä suppareitahan on ollut lauantaista lähtien, mutta aiemmin ne eivät ole yöllä juurikaan haitanneet. Minullakin on ollut noita impulssimaisia kipuja ja mun terkkari sanoi, että kuuluvat asiaan. Viikko olis vielä kärvisteltävä ainakin, mutta en laittaisi yhtään pahitteeksi jos vekara haluaisi tulla jo vähän aiemmin...

Nökö ja Vekara 38+6
 
:flower: :flower: :hug:

täällä ei mitään ihmeempää. eilen kävin lääkärissä tän flunssan takia kun ei tuntunut millään helpottavan,niin poskiontelon tulehdus sieltä löytyi. nyt sitten taas uutta lääkekuuria napaan. lääkäri suositteli käyttämään nenäsumutteita jotta olo helpottuisi. olenhan mä niitä käyttänyt,vaikka luulin et niitä ei pahemmin saa käyttää.mut kai ne sit on ok jos se kerta niihin luvan anto.
vähän on väsynyt ja nuutunut olo mut kait se tästä räkätaudista johtuu.
eilen illalla supisteli ihan kunnolla. ehkä reilu tunnin verran ja sit olinkin nukahtanut :( että se niistä supisteluista.eilen kun olin kaupassa käymässä niin
tuntui että lähtee jalat alta pari kertaa koski ihan hitosti että piti jäädä paikalleen puhisemaan. mitä lie vauva touhunnut siellä. mun mielestä ei ole vielä laskeutunutkaan.

mua kans jännittää ja pelottaa kerkeekö mies synnytykseen kun on reissuhommissa ja tällä hetkellä sillä on synnytyssairaalaan sieltä 3 tunnin matka. ja sekin sit tietty pelottaa jos mä keskellä yötä soitan sille et nyt pitäs lähtee niin joutuu ajaa yksin pimeässä ja kun niitä hirviäkin on liikenteessä.
en kuitenkaan yksin haluis synnyttämään. no ehkä mä saan äitini sinne siks aikaa ku mies tulee tai anopin.riippuu taas sitten niittekii töistä. mut kyl mä sen oman ukkoni sinne mieluiten ottasin.

viikonloppuna haravoitiin meidän piha.. no nyt näyttää taas olevan ihan täynnä lehtiä.kait se ois haravan varteen lähdettävä. on tuo poikakin niin innokas tekee pihahommia :)
oman pienen haravan ja lapion kanssa siellä aina mukana touhuaa. oispa vielä sama into päällä kymmenen vuoden päästäkin :D

viikkoja 36+6 vielä 22 pitkää päivää laskettuun aikaan :p
 
Huomenia!Suht hyvin nukuttu yö takana :) Tosin koko eilisen illan ja pitkälle yöhön käpristelin todella ikävien menkkakipujen kourissa. Alko päätäkin samalla särkemään,mutta pari panadolia ja olin näköjään nukahtanut jossain välissä. Saa nähdä alkaako sama juttu kohta uudestaan,äskön sillai ikävästi taas oli tulessa tuo maha. Ihan oksetus olo ja heikottaa :$ nyt en kyllä jaksa ainakaan synnyttämään lähteä! :/ Mä taidan mennä pitkäkseni ja keräillä voimia jos tuota koirulia käyttäis päivemmällä lenkillä...

Niin ja tervetuloa dogtor mukaan!

Diipeli ja masujesperi 37+3
 
kävin eilen illalla tänne kirjottelemassa, mutta linjat tökki taas sen verran etten sitten saanutkaan sitä tekstiä tänne lähetettyä :headwall:

Dirlittan iso kiitos uudesta pinosta! :flower:

jaahas, äsken juuri puhelin soi ja meidän äitihän se sielä. kyseli että mikä olo ja tuntuuko yhtään että vauva vois kohta syntyä?EI TUNNU EI! että näin nämä utelut sitten tais löytää tiensä tännekin... :/

santille kovasti onnea suloisesta tyttövauvasta!!! :heart:

oli kyllä eilen mukava treffata muitakin oululaisia odottajia! pitää sitten kun seuraavaa tapaamista suunnitellaan laittaa tänne infoa niin pääsee lisää halukkaita mukaan ja saadaan porukkaa isommaksi! =)
diipeli joko aloitit vaippojen teon? ajattelin et jos saat villikset onnistumaan, niin ois kiva jos joskus neuvoisit muakin niin voisin kokeilla myös tota kutomishommaa....minä kun oon näissä käsityötouhuissa peukalot keskellä kämmentä ja kädet vielä eriparia :eek: ala-asteella piti kutoa lapaset, no minä sitten tuskasena väsäsin niitä ja kun vihdoin olivat valmiit niin sovitin käteen ja huomasin että olin tehny kaks saman käen lapasta :eek: ei muutako äkkiä reppuun ettei ope ehtiny huomata...

niin ja dogtorille tervetuloa mukaan sakkiin!

muutakin oli mitä piti kirjottaa, mutta taidan lähteä käymään tuon hömelökoiran kanssa vähän ulkona.

t.tiipii ja "väiski" rv38+0 :heart: (jee, uus raskausviikko alkoi taas!)
 

Yhteistyössä