****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

Rakas lapsi pienoinen,
nuku suojassa taivaan enkelien.
Enkelit uneen tuudittaa,
enkelit teitäkin lohduttaa. :hug: :hug:



muuten (.) ei mitään uutta...odotan sitäkutsua sinne polille...tulis ny tälläviikolla!!!!

henkka ja "veeti" 39+4
 
diipeli täälä ollaan vielä tukevasti kotona, mitään merkkejä lähenevästä synnytyksestä ei ole...
ite kans kyselin viime neuvolakäynnillä tuosta mahollisesta käynnistyksestä. sitten kun raskaus ois 10 päivää yli la:n soittavat neuvolasta OYS:siin ja varaavat ajan tuohon yliaikasuuskontrolliin (aikaa eivät sieltä ennemmin anna).
tuo aika menee sitten johonkin 4 päivän päähän, eli suunnilleen siihen kun raskaus on 14 päivää yli. ite käynnistys on sitten yleensä seuraavana päivänä, riippuen tilanteesta... että pitkältä tuntuu tuo edessä oleva matka, mutta pääasia että vauvalla kaikki kunnossa :heart:
 
Keiju07
Onnitelut Rouva Räpylälle! :flower:

ja kuten oliivia totesi, tänään en aio kyllä valittaa yhtään, vaan olen kiitollinen jokaikisestä pienestäkin liikahduksesta tuolla mahassa. Itsekästä tai ei, niin pistää kyllä huonot uutiset aina omankin mielen huolestumaan.
 
:hug: Kiisumirri ja koko perhe, osanotto ja voimia teille! :hug:

Ja onnea taas vauvautuneille! :flower:

Tääl se aika ei meinaa riittää enää koneiluun... :D
Tästä sivusta tuli jo riippuvaiseksi tos loppuraskaudessa ja nyt on vierotusoireita, kun ei pääse kattomaan kokoajan mitä teille kuuluu! ;)
Esikoinen on ottanut hyvin tulokkaan vastaan, tosin ei varmaan vielä oo hokannu et tää on lopullista! ;) Mutta kaksi päivää nyt mennyt hyvin kotosalla ja maitoa on alkanu tulla niin että riittää... ja lypsääkkin jo jouduin, kun niin paljon pakotti!

Meidän typykän mitat unohtui eilen siinä kotiutumisen onnessa mainita eli 3850g ja 52 cm olis noi mitat! =)

Nyt mua huudellaan alakerrassa... Jaksamisia kaikille! :wave:

Lapanen ja Wiia 3pv :heart:
 
Ginnifer
Hei, nopea kysymys: mainitsiko joku joskus, että voisi saada kelakorvausta jos menee taksilla synnärille? Meillä kun ei autoa ole ja varasuunnitelmaa mietitään jos sovittu kuski oliskin estyneenä. Tosin emme ole menossa lähimpään sairaalaan, tuliskohan siitä ongelmia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lapanen:
[Meidän typykän mitat unohtui eilen siinä kotiutumisen onnessa mainita eli 3850g ja 52 cm olis noi mitat! =)



Päivittelin nuo tiedot etusivulle, onnea vielä kerran!

Täällä ei uutta, tänään niitä ns. menkkakipuja ollut taas enemmän, mutta en osaa nyt niistäkään oikein innostua, niitä kun on koko viikon tullut ja mennyt.

Ja pakko itsekkäänä myöntää, että nämä tänään luetut suru-uutiset on kyllä vetänyt mielen tosi matalaksi, synnytys alkoi tosissaan pelottaa, ja itkiessä on mennyt tämä päivä. Tuntuu niin surulliselta kyllä!
 
Pitkästä aikaa minullakin on aikaa pikaisesti käydä täällä mutka. Kyllä se vauva pistää oikeasti arjen rutiinit niin uusiksi, ettei koneella oloon ole enää juuri aikaa. Vaikka tyttö nukkuu paljon, on tekemistä aina niin paljon (tai sitten pitää nukkua itsekin), ettei ehdi koneelle.

Pikkuneiti kasvaa hurjaa vauhtia, ainakin omaan silmään näyttää siltä. Oma olo on vielä niin ja näin. Minähän menetin verta aika paljon (hb sairaalassa 81) ja sain pari pussia verta. Samoin mulle tehtiin iso episiotomia (5cm pitkä, 3cm syvä ) ja repesin lisäksi 2. asteen repeytymän emättimen puolelle. Tikkejä ommeltiin 15 min ajan kolmeen kerrokseen.

Synnytys alkoi siis käynnistyksellä raskausmyrkytyksen vuoksi viikolla 39+2. Ekana päivänä sain 3 tablettia: supistuksia tuli paljon, mutta ei käynnistynyt. Toisena päivänä otin ekan tabletin klo 10. Vähän ennen klo 14 lapsivedet menivät. Olin siinä vaiheessa auki n. 3cm ja kanavaa oli jäljellä puoli senttiä.

Synnytyssalissa hengittelin antaumuksella ilokaasua pari tuntia, kunnes pyysin epiduraalia. Sitä jouduin odottelemaan puoli kuuteen. Oli "mahtavaa" kärsiä 80%:n supistuksista ilman mitään kivunlievitystä! Supistukset lisäksi tulivat n. 2 min välein todella rajuina, kuten on ilmeisesti tapana, kun käynnistetään. No, epiduraalin jälkeen olo oli kuin taivaassa: en tuntenut kipua lainkaan.

Olin täysin auki n. klo 21. Puoli ysin maissa epiduraali otettiinkin jo pois päältä. Sen jälkeen alkoi täysi helvetti suoraan sanoen.. Ponnistusvaihe ja kivut olivat aivan kauheita!!! :(

Ponnistusvaihe oli pitkä ja hankala: vauva ei meinannut mahtua ulos ja jäi kiinni mm. päästä ja vyötäröstä sekä kohdunsuulle että emättimen suulle. Lopuksi lääkäri odotti oven takana imukupin kanssa, kun pää oli jo ulkona, mutta vyötärö oli jumissa kohdunsuulla. Vauvan sydänäänet heikkenivät, minut pakotettiin ponnistamaan vaikkei supistusta ollut, toinen kätilö työnsi vauvaa pepusta ulos ja lopulta onnistuin. Olihan se tunne sitten mahtava, kun sain vauvan rinnalleni, mutta olin ihan tajun menettämisen rajoilla, joten en voinut kauaa pitää vauvaa rinnallani. Vauva syntyi klo 23:18.

Olin tosi, tosi kipeä. Lisäksi kotiin päästyäni haava tulehtui, osa tikeistä aukesi ja mä jouduin antibioottikuurille. Nyt on viimeinen päivä kuuria menossa ja pystyn ekaa kertaa istumaan joten kuten 2,5 viikkoon. Minulle jäi aikamoiset kauhukuvat synnytyksestä, tai pikemminkin ponnistuksesta, mutta pääasia kuitenkin, että vauva on terve! Jatkossa harkitsen kyllä vakavasti sektiota, kun ahtaus oli oikeasti suuri ongelma.

Ai niin, valitin aikoinaan hurjasta turvotuksesta ja painonnoususta raskauden loppupuolella. Myrkytyksestä johtuvaa turvotusta se sitten olikin: paino putosi ekan 1,5 vk:n aikana 15 kiloa ja enää on 2kg jäljellä lähtöpainosta!!!

Nyt taas vauva kutsuu, joten jatkan matkaa.. Hyvää odotusaikaa kaikille ja onnea vauvaantuneille! Ja osanottoni Kiisumirrille. :hug:
 
osanottoni kiisumirrille :hug: ja onnittelut vauvan saaneille :flower:

itse kävin synnäril käyrillä tänään supistuksien takia... kivasti niitä tuli yö 1:stä aamupäivään ja sitten ne lopahti ja laittoivat kotiin hakemaan supistuksiin lisää voimaa... tässä sitä on sit kärvistelty epäsäännöllisten suppareiden kanssa.. kyllä on vähän hermoja raastavaa :headwall:

Hanna ja masukki 40+1
 
:'( Kiisumirrille syvimmät osanottoni... tuota tuskaa ei meistä kukaan pysty edes kuvittelemaan, joten sanat ovat turhia:( Toivottavasti sinulla on hyvä tukiverkko ja tietysti oma kumppani, jonka kanssa voit yhdessä jakaa raskainta taakkaa, mitä elämä voi tuoda tullessaan. Voimia!!!

Onnea kaikille vauvan saaneille jälleen! Aikamoinen joukko teitä jo rupee olemaankin!

LaSposa & Nyytti rv 38+2 :heart:
 
Hirmuisesti onnea vauvan saaneille:hug: :flower:

piipa mulla oli tänää lääkäri,tosi turvonnut toi toinen jalka ja painon nousu aika kiivasta,nyt taas tullu 1,6kg/vko:sa
pissa puhdas ja verenpaine ok.
oliko sulla muita oireita kun toi turvotus ja painonnousu??
ja miten ihmeessä saisin varmistuksen jos sattuis oleen myrkytys??
mua huolettaa...
anteeksi utelut,mut kiva jos viittit vastata:)

laitan samaa ultrakuulumiset:
eli vauva paino n.3kg
syke oli hyvä,130:heart:
napanuora virtaukset hyvät ja lapsivettä normaali määrä
kohdunsuu pehmeä ja auki 2cm
(on ne jotain ne supparit auttaneet!!)

lääkäri oli sitä mieltä että lapsi syntyis viikon sisään...
saa nyt nähdä:)
mutta kaiken varalta käynnistysaika on sit parin viikon päähän.

kiisumirri oot mielessä,on tosi paha mieli sun ja perheesi puolesta :'(
voimia...ei riitä sanat...

-milla40+4
 
Milla-Maaria: mulla oli turvotusta (pahimmillaan nousuvauhti 5kg/vk), verenpaine nousi (alussa 116/60, pahimmillaan 170/105), ylävatsaan sattui, proteiineja oli koko ajan hieman, lopussa selvästi plussalla.

Synnytyksen jälkeen kätilö totesi, että mun istukka oli selvästi kalkkeutunut, mikä johtuu tuosta verenpaineen noususta. Normaalisti vasta yliaikaisissa raskauksissa istukka kalkkeutuu. Ja mulla syntyi siis 39+2.

Neuvolassa terkkari ei suhtautunut koko aikana vakavasti asiaan, kun proteiinit/valkuaiset puuttui enemmissä määrin. Mut sitten kävin kerran toisella terkkarilla, joka passitti mut heti synnärille tarkastukseen ja siellä lääkäri diagnosoi heti tuon raskausmyrkytyksen ja passitti käynnistykseen.

Kannattaa seurata omaa oloa ja vointia, itse kuitenkin itsensä parhaiten tuntee. Näin jälkikäteen on hassua, että mulla turposi nenäkin leveyssuunnassa niin, että se näytti mustaihoisen rodun tyypilliseltä nenältä! Uskomatonta, mutta totta! :eek:

Nyt kuitenkin olen palautunut tuon turvotuksen osalta, tosin sormukset ei mene vieläkään sormiin, kun tuota ylimääräistä venynyttä nahkaa on joka puolella. :| Toivottavasti se joskus kutistuu....
 
:hug: :hug: On se niin käsittämätöntä miksi näin täytyy tapahtua :'( Voimia teille :hug:

Tiipii Joo mulle kans sano neuvolassa että eivät anna ku just sillon ku 10 päivää menny jo yli niin ajan. Mulla sattuu se 14 päivä olemaan sitten lauantaina niin siksi pääsisin sinne jo 41+6,eli perjantai, ja tuosta viikonlopusta johtuen käynnistys alotettaisiin tuolloin. Huvittavaa jutella jo jostain käynnistyksestä ku vauvalla kuitenki vielä reilu pari viikkoa aikaa lähtä itekseen tulemaan :LOL:

Niin ja onnittelut uusille vauvautuneille!!!! :heart: :heart:

Diipeli ja masujesperi 39+5
 
Mikäs Milekon tilanne on? Vieläköhän osastolla on vai joutuiko/pääsikö kotio? Vai oiskohan vauva jo syntynyt?

Tänne ei mitään uutta ja ihmeellistä kuulu. Mun sektiohaava tulehtui ja lääkekuuri on päällä. Pikku neidille se tekee pikkusen masuvaivoja joita ei kumminkaan itketä. Nyt neiti nukkuu ja tuo 3v flunssanen (taas) kitisee ja kiukuttelee olkkarissa. Tosi ihanaa! :D Meillä tuo isukki ois lähdössä perjantaina työpaikan saunailtaan ja kiva jäädä tänne yksin noiden kanssa. 3v ois mennyt mummille yökylään mutta nyt ei voi. No kaipa se yksi ilta/yö menee vaikka päällä seisten. Pitää tuon isinkin hiukan vapaata saada. Kyllä on nimittäin niin ihanasti tehnyt kotona kaikkea että ei voi yhtään moittia :)

Pitää mennä hiljentämään tuo herra ettei herätä pikku neitiä :wave:

Jakselkaa mahakkaat :hug:

Ja Kiisumirrille hurjasti voimia tähänkin päivään. Mielessä ootte :hug:



tuutilulla kera Kiian 2vko 5vrk
 
Mulla myös tota turvotusta aika lailla, viime perjantaina oli painoa tullut 1,4 kg/vko ja nyt pääkipuakin hippusen ollut pari päivää.
Lauantaina siellä polilla viimeksi otettu pissasta proteiinit, ja tuo RR, ja silloin oli kaikki ok.
Voiko tuo raskausmyrkytys kehittyä kuinkä äkisti??
Huomenna olisi neuvola, siellähän ne taas tutkii.
Alkaa stressata, että jos joku myrkytys tähän loppuun vielä iskee.

Muuten ei uutta, huomenna olisi se kauan kaivattu Laskettu aika, meillähän on nuo aiemmat syntyneet rv 39+6 ja rv 40, toivotaan että tämäkin älyää olla yhtä säntillinen:)
 
Kiisumirrin perheelle osanottoni suureen suruunne.
Itku ei meinaa lakata...
Sytytin kynttilän..
Koittakaa jaksaa surunne keskellä ja lohduttakaa toisianne.
Menee niin sanattomaksi.. :'( :'( :'( :'(
:hug: :hug: :hug: :hug:

-Vilma-
 

Yhteistyössä