****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

Sylin täydeltä onnea uusille vauvoille perheineen :heart:

Täällä ollaan edelleen yhdessä koossa, tänään oli viimenen neuvolakäynti, siellä kaikki ok. Ens maanantaina yliaikaiskontrolli jolloin mahdollisesti käynnistävät ellei oo siihen mennessä syntyny. Muakin vähä huolettaa toi koko asia, viimeks oon saanu painoarvion rv 35+2 joka oli tuolloin 2400g, sillon lääkäri arveli että noin kolme ja puoli kiloinen ois lasketunajan tietämillä. Nyt lasketusta ajasta on tosiaan jo 8 päivää eli saas nähä miten iso tämä mötkylä sitten on ku synnytyksen aika tulee.. Kuulemma siellä kontrollissa antavat jotain painoarvioo samalla kun tutkivat. Miten teillä jotka ootte jo joskus synnyttäneet, onko painoarvio heittäny hirveesti todelliseen syntymäpainoon nähden? Tuntuu että aika monella vauva ollu kuitenki paljo pienempi mitä on arvioitu.
Eikai tässä auta ku lähtee imurin varteen jos se vaik sais vähä supistuksia aikaseks, vaikka ei oo kyllä koskaan auttanu, täytyy kuitenki yrittää. Jaksamisia kaikille isomahaisille :)

tintti&vaavi :heart: 41+1
 
Tosta painoarviosta: Mulla pojasta veikattiin että olisi sellainen 3200, ja poika painoi 3630g, tytöstä taas tehtiin arvio, ja se oli 3100-3200. Tytön syntymäpaino oli 3810g. Ja molemmat syntyneet laskettuna päivänä.
 
Keiju07
Alkuperäinen kirjoittaja henkka81:
...ja sit vie se S******nan Tehy homma....luin just aamulehestä tällasta!!
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/48562.shtml

et kiva kiva,ku ei ees tiedä missä sitä synnyttää....
Lohdutukseksi henkka, että nuo irtisanomiset alkavat astumaan voimaan vasta 19.11. alkaen; näin luin ja kuulin uutisista. Eli meistä lokakuisista pitäisi kyllä jokaikisen ehtiä siihen mennessä synnyttämään. Marraskuisia itse tässä kovasti säälin... Mut tuskinpa työnantaja voi päästää tilanteen noin pitkälle, kuhan nyt puolin ja toisin uhittelevat, sehän kuuluu neuvottelujen henkeen.
 
Painoarvio voi siis hyvinkin heittää kumpaan suuntaan vaan sen about 500g. Mulla on kolmella kaverilla jokaisella heittäny painoarvio yli puolikiloa alaspäin eli vauvat on olleet syntyessä pienempiä kuin kokoarviot, just toisinpäin ku Dirlittanilla. Hui, alkaa pelottaa ku mun sf-mittakin on jo 39... kun jos nuo painoarviot tehdään hyvinki aikasi niin sillonhan ne syntymäpainoarviot on vaan keskiarvon mukasia, toisethan saattaa ottaa vaikka millasen kasvupyrähdyksen loppuajasta. Pitää nyt koittaa olla syömättä herkkuja ettei nyt ihan jättiläiseks kasva..
 
Seuraavaksi valitusta :ashamed:

Mie en mahu olemaan itteni kaa |O Ahistaa ja hengästyttää. Pieni työntää itseään ylöspäin niin että on pakko avata liivien hakaset, kun rintakehä levenee. Yöllä särkee jalkoja, päivällä lantiota. Aargh... mikään asento ei tunnu hyvältä, koko ajan saa liikahdella ja vaihtaa asentoo.

Nyt kyllä alan jo olemaan ihan valmis saamaan pienen syliin. Kävis nuo koiran lenkityksetkin kätevämmin vaunujen kuin mahan kanssa. Meillä on koirakin jo ihan kypsynyt köpöttely vauhtiin.

Hipkukka 39+1
 
Täällä sama valitus, tosi ikävä kun vauva työntää itteään ylöspäin ja potkii kylkiluihin. tulis jo ulos ni pääsin isäänsäkin kiusaamaan!
Meillä myös koira on tosi hermostunut minuun ku köpöttelen kuin vanhat mummot. Onneksi huomenna taas päästään maalle ja koira irti..

Viimeksi neuvolassa painoarvion teki kätilöopiskelija ja sanoi että joskus ne painoarviot heittää jopa kilon. nyt 39+0 arvioi painon 3100-3200 g, mutta sanoi että voi olla isompikin jos mahtuu hyvin lähelle selkärankaa.
Tuo painoarvion tekeminen taitaa riippua ihan siitä neuvolahoitajasta, meidän neuvolassa lääkärikään ei uskalla arvioida painoa, mutta jotku arvioi sen hyvin mielellään.

Ylihuomenna on laskettu aika ja neuvola. EN HALUA SINNE! haluan jo synnyttämään.

39+5
 
Täällä sama valitus, tosi ikävä kun vauva työntää itteään ylöspäin ja potkii kylkiluihin. tulis jo ulos ni pääsin isäänsäkin kiusaamaan!
Meillä myös koira on tosi hermostunut minuun ku köpöttelen kuin vanhat mummot. Onneksi huomenna taas päästään maalle ja koira irti..

Viimeksi neuvolassa painoarvion teki kätilöopiskelija ja sanoi että joskus ne painoarviot heittää jopa kilon. nyt 39+0 arvioi painon 3100-3200 g, mutta sanoi että voi olla isompikin jos mahtuu hyvin lähelle selkärankaa.
Tuo painoarvion tekeminen taitaa riippua ihan siitä neuvolahoitajasta, meidän neuvolassa lääkärikään ei uskalla arvioida painoa, mutta jotku arvioi sen hyvin mielellään.

Ylihuomenna on laskettu aika ja neuvola. EN HALUA SINNE! haluan jo synnyttämään.

39+5
 
Ginnifer
Neuvolassa käyty taas... Tällä menolla käydään seuraavallakin viikolla. Kaikki kunnossa, pää täysin kiinnittynyt eli nyt vaan odotellaan... No, tällä kertaa sain painoarviotakin, että olisi noin 3500g nyt, ja jäisi alle neljän kilon vaikka menis yli ajan. Ihan mukavaa. Mutta kuten jo totesittekin, niin sehän on tosiaan arvio, joka voi heittää reippaastikin. Kaverillani käynnistettiin synnytys 38 viikolla kun vauva arvioitiin valtavan kokoiseksi, käynnistys kesti viikon, ja lopulta sieltä tuli aika tarkalleen keskiarvomitoissa oleva neiti maailmaan. Että kyllä sitä vissiin kannattaa toivoa spontaanisti käynnistyvää synnytystä mahdollisimman lähellä laskettua aikaa.

Th sanoi myös, että isompikokoiset lapset on sitten helppohoitoisempia, kun ovat virkeämpiä ja jaksavat syödä paremmin. Saattaapi ollakin. Nythän me kaikki lokakuiset ollaan jo niin pitkällä, että ei sieltä mitään ihan minivauvoja varmaan kenellekään enää ole tulossa. On muuten mennyt nopeasti tämä aika, vai mitä?

Ginnifer 39+1
 
No niin,

saamanne pitää : synnytyskertomus vaan ei ole sitten heikkohermoisille:) ...
Näemmä totaaliaika olikin 35,5 tuntia , johon voin vakuuttaa mahtuvan paaaaljon!
Toki - ei siinä loppujen lopuksi pelota, hommahan vaan on vietävä läpi, Ja yhäti väitän että mun kipukynnys ei ole matala.
Ja luoja kiitos kaikista kivunlievityksistä - luomuna varmaan pärjää 1-5 tuntia, mutta mutta ...

Eli pikkupimu alkoi ilmoitella suppareilla 3.10 keskiviikkona aluksi jo puolilta päivin, meni vielä kyläileen sen kamu luo, joka sai vauvan 3 vkoa enne mua (ja jonka lapsivesiä luutusin). Hän sitten alkoi patistmaan mua kylästä jo pois kun suppareita tuli n 10 minuutin välein - hmmmmh , mä tuumailin hälle, että oletpas epäkohtelias emäntä , etkö halua että synnytän teille , täh ??? :) :)
Ajelin sit kotia, ja aloin kellotaan ja näytti jo 5 minuuttia... naapuria koputtelin kyydille , mutta nukkui kirjaimellisesti onennesa ohi ja on nyt yhä Paavo harmissaan ettei pääsyt kätilöksi. Mutta taxi vei, ja kohteliaana otin valintatalon muovikassinkin alle, kuskilla oli hubaa - joku kai oli melkein hepun kyytiinkin pusertanut vauvan :)
OYSissa käyrällä ( klo 19) meni heti 4,5 min välein suppareita, hetkeksi osastolle ja sitten saliin n. klo 0100.
Mulla oli maha luiruna (pintaluiruna, tiedän nyt) suppareiden aikaan - joten ehkä se suolentyhjennys meni siinä ohi, eikä kukaan sitä multa kysynyt.
Salissa oli ensin hempeetä - mun ihananihana ystävä oli mukana (välillä yks neljästä kätilöstä ehti tiyuleerata meitä pariksi, älysin oikaista meidät heteroiksi kivuista huolimatta ...). Eli ensin amor-ammetta ja kuvaavasti pluiruttelin Passion-hedelmä kylpyainetta (passion= intohimo) , auttoi ja kun supparilla suihkutti niin helpotti. Ja otin akunastat.
En kuitenkaan auennut , ja seur aamuna klo 11 puhkaistiin kalvot , ei vaikutusta aukeamiseen juurikaan- sitten laitettiin oksitosiinia lisäksi (alkuannos 10 , lopussa 100 yks). Okstisoniillahan sai sitten mojovia kipuja - joihin epiduraali päivällä oisko 16 (ei hajua enää tai ajantajua ), ensin auttoi, sit osoittutui toispuoleiseksi eli vasemmalla tuntoa h*tisti. Siitä syystä kohdunkaulanpuudutuksia , yhteensä 5 kertaa...
Ilokaasuakin nappasin, hyvä aine sekin - kun osasin normaalihengittää. Ei varmaan voimat riittäneet ylihönkimiseen ?
Summasummarum - aukesin 8 cm saakka, johon junnaamaan, paskannussuppareita . ja lääkäri kävi kertomassa klo 04 perjantai-aamuna olleensa yli 20t töissä ja että siksi olisi kiva siirtää sektio klo 08 henkilöille X ja Y, johon lankaan meni ja suostuin. Nyt tajuan ettei olisi pitänyt - ja jälkikeskustelussa lekurikin myönsi että väärin meni (hyvä, avoin ja paljas keskustelu muuten. Kandee pyttä vastaavissa tapauksissa). Jos vauva oli jo tikannut 2 min välein päätä kabnavaan , niin todnäk ongelmia seuraa jos annetaan saman jatkua 4 t vielä ?
Sitten kiirelähtö 0624 jälkeen vauvan sydänäänien laskettua ja monotoonisuuden vuoksi - nukutus ja sektio. Vauvalla ei ollut hätää, pisteet 9/9/9 terhakka pimu heti, syntyi 0632, äippä makasi aineissa ja kaasuissa heräämössä -näin vauvan joskus klo 11 - himmeet muistikuvat. ja osastolla sitten klo 13 - joka sumua myös. Leikannut lekuri kävi heti katsomassa.
Mua ommeltiin 1,5 tuntia - kohtu repesi - jäi sunnuntaihin saakka veridreeni ja virtsakatetri.

MUTTA - loppu hyvin kaikki hyvin. Ihana tummatukka , jonka kuva on profiilissa ...
Nyt ollaan kotona, maanantaina tultiin - ja mukavalta näyttää , tyttö nukkuu ja eritotenkin SYö. Varmaan 2 dl per kerta. Meinaa hinkit olla kovilla :) Ja ääntä piisaa, ihana kiljukaula missukka ...
Mun täti on apuna nyt ja ne kamut oli tehneet naisten työn ja siivoneet valmiiksi.
Nyt vähän rautaa naamaan - onneksi pidin korkeemalla hemppaa eneen synnytystä, nyt 109. Ja lepoa. Ja parantelua, nostorajoituksia vielä 4 vkoa.
Neuvolatäti kävi kotona .ja mussukka voi hyvin.

Halit ja jaksuja kaikille- kommentoin muiden kuulumisia jahka alan hahmottamaan maailmaa hieman selvemmin.
Kyllä KAIKKI - whatever it takes - on sen väärti, tän ihmeen eteen ei mikään ole liikaa. Ja klisee mikä klisee - kaikki muu sählinki unohtuu ja hiipuu taustakohinaan - vai onkohan se vauvan tuhinaa.

- papu & viuviu viola .... 12 päivää vanha neiti
 
vauva painaa alas kovasti. on ollut kuudesta asi koko lantio tulessa. mutta supistuksia en osaa sanoa tuntevani, yhtä mittasta kipua vaan. ei mul viimeksi ollut tällasta. kaikki vauvalla varmaan ok, liikkuu ainakin normaalisti.
jos ei tästä laannu, niin pakko lähteä tarkistaan mikä tilanne.
en haluaisi mennä liian aikasin.
jospas tää nyt olisi sitä!
ellei minusta ja masusta kuulu, niin me ollaan lähetty irtaantuun toisistamme.
 
Olipas mukava kuulla YOdottajan ja Violan kuulumisia =) Vaikka hurjaltahan tuo synnytys kuulosti mutta loppu hyvin kaikki hyvin!

Mulla oli tänään vika neuvola ennen LA:ta joka on siis lauantaina. Kaikki oli ok,painoa ei edelleenkään tullut lisää,hb113 ja paineetki hyvät.Samoin vauvan sykkeet. Neukkutäti sano että maha tuntuu niin kiinteältä että huomaa että veet senku vähentyny (mutta näin kuuluukin olla ihan loppuaikana =) ) Alapään tuhruttelukin on loppunu,kolme päivää sitä tuli,millälie kynnellä lekuri raapas sisätutkimuksen yhteydessä :kieh: Kuulemma 2.11 saan käynnin yliaikaskontrolliin (suomen kielellä käynnistys OYSsissa) jos ei enne sitä synny. Vähänkö tuli epätoivonen olo :( Tuntuu ettei vaavi halua mun syliin :/ ja sittenku ei oo minkäänlaisia supistustuntemuksia,että empä usko että minäkään kerkiän sinne OYSsiin ainakaan ennen laskettua aikaa.

Mutta mutta,onhan tätä massua ihana silitellä,ku tietää että siellä se pieni on :heart:

Diipeli ja masukki 39+4
 
Olipas mukava kuulla YOdottajan ja Violan kuulumisia =) Vaikka hurjaltahan tuo synnytys kuulosti mutta loppu hyvin kaikki hyvin!

Mulla oli tänään vika neuvola ennen LA:ta joka on siis lauantaina. Kaikki oli ok,painoa ei edelleenkään tullut lisää,hb113 ja paineetki hyvät.Samoin vauvan sykkeet. Neukkutäti sano että maha tuntuu niin kiinteältä että huomaa että veet senku vähentyny (mutta näin kuuluukin olla ihan loppuaikana =) ) Alapään tuhruttelukin on loppunu,kolme päivää sitä tuli,millälie kynnellä lekuri raapas sisätutkimuksen yhteydessä :kieh: Kuulemma 2.11 saan käynnin yliaikaskontrolliin (suomen kielellä käynnistys OYSsissa) jos ei enne sitä synny. Vähänkö tuli epätoivonen olo :( Tuntuu ettei vaavi halua mun syliin :/ ja sittenku ei oo minkäänlaisia supistustuntemuksia,että empä usko että minäkään kerkiän sinne OYSsiin ainakaan ennen laskettua aikaa.

Mutta mutta,onhan tätä massua ihana silitellä,ku tietää että siellä se pieni on :heart:

Diipeli ja masukki 39+4
 
yo-odottajalla aivan ihana pikku prinsessa kuvassa :)
niiin nätti!!
ja on ollu hurjan pitkä ja rankka synnytys sulla,mutta niin se vaan palkitaan!!

se on tänää yliaikais-kontrolliin meno...
enpä oi uskonu että sinne joutuu!!oli niitä lepokausia tuossa kesällä ettei liian aikasin synny.
mut näinhän se kuulemma monesti menee:)
millonhan sitä oys:ssa yleensä käynnistetään??
toivotaa nyt että syntyis ilman käynnistyksen tarpeita!!!

mutta nyt täytyy painuu nukkumaan et jaksaa herätäkkin huomenna!!
öitä ja kaikílle hyviä vointeja :wave:
-milla40+4
 
no missäs kaikki lokakuiset on :wave:
synnärilläkös... :)
eipäsitä sit kovin pitkään tullu nukuttua,
mutta ku tottunu herään tähän aikaa nii eihän se nukuta!!
paitsi sit päivällä kun on se lääkäri...
no joo,nyt tää painuu aamukahville!
-milla
 
Huomenta!

Onnittelut kaikille jo oman nyytin saaneille!!!

Länsirintamalta ei siis mitään uutta, edelleenkin yhdes koos ollaan. Hoh hoijakkaa...
Onneksi se kypsyyskäyrä maanantailta on toistaiseksi vähän laskenut, on se kumma miten unettomuus saa hermot pintaan. Nyt olenki sit saanu onneks nukuttua paremmin.

Eli vahvasti alkaa näyttää siltä, että jatkoajalle mennään ja meidän beibistä tulee skorpioni (niinku olin meidän perheestä toivonut vaaka-parhettä ku miehen kans ollaan vaakoja molemmat). Miten mä tulen skorpparilapsen kans toimeen, iik...Mä en ees tunne oikein skorpioneja.

Kohta käväistään pankissa kirjoittaa parit paperit, ja sit takaisin kotiin. ajantappamiseks taidan pakata taas muutaman muuttolaatikon, vielä kun voimia näyttää olevan.

Hauskaa keskiviikkoa, toivottavasti mahd moni meistä poksahtaa tänään... ;)

Ippuli 39+5
 
Täällä sitä makoillaan osastolla. Eilen lähdettiin supistusten takia näytille ja jouduin sitten olemaan sydänäänikäyrässä lahes 9 tuntia putkeen. Millon oli sydänäänet liian tasaset ja millon vauva oli liian rauhallinen :headwall:
Supistukset ei kuitenkaan saanu oikeestaan mitään aikaseks.
11 illalla mies lähti kotiin nukkumaan ja minä osastolle. Nyt sitten odotellaan, mitä lääkärit päättää tehdä vai tekeevätkö mitään. Voisin kyllä kotiinkin lähteä kärvistelemään, jos ei tämä tästä edisty yhtään |O
 
Moi taas kaikki!

Täällä tosiaan ollaan yhdessä koossa, ylläri ylläri..

Mietin tuossa juuri että pitkin odotusta on puhuttu että vauva tulee aikaisin, ja pitää levätä, ja voi että kun on niitä supistuksia..nyt sitten on rv 39+5, ja ei mitään!! Että näin!
Meidän lapset lähtee tänään syyslomalle minun isälleni 2 päiväksi, olisi siis mitä parahin aika käydä synnyttämässä, saa nähdä ymmärtääkö tämä masukki sitä..
Meillä tuo 7-vuotias tuleva isosisko on kuin takiainen kimpussani koko aika, on halipula, sylipula, ikävä..jännittää kai raukka niin kovasti tätä olemista ja elämistä tämän suuren odotuksen keskellä. Luulen että tekee hälle tosi hyvää päästä ukin hemmolteltavaksi ja muihin kuvioihin.
Mulla kuitenkin alkaa tuo väsymys tähän oloon olla jo kova, ja fyysinen kuntokin kohta nollissa.
Mutta, eiköhän tässä mun tuurilla käy niin että lapset ehtivät kotiin palautua ennenkuin tämä pikkuinen päivänvalon näkee.

Olin muutes etukäteen ajatellut miten kivaa että tästä pikkuisesta tulee vaaka, minun esikoispoikani on vaaka, ja mitä hurmaavin, kiltein ja rauhallisin poika onkin. Isänikin on Vaaka, ja myös luonteeltaan itse rauhallisuus ja kiltteys..
Äitini taas on skorpioni, ja hänen kanssaan kyllä on otettu yhteen, kovapäinen on nainen:)
Itse olen härkä, tyttöni taas on rapu, eli kovapäisiä naisia on perheessämme enemmänkin..saa nähdä jos tulokas onkin skorpioni että saadaanko lisää näitä omapäisiä otuksia tähän perheeseen :LOL:
No, ei kai noihin oikeasti voi uskoa!

Nyt menen siivoilemaan ennenkuin se minun isäni tulee, palaillaan!!

Ja Yodottajalle kiitos kertomuksesta, oli aika hurja, mutta loppu hyvin, kaikki hyvin! Ja onneksi kuulostaa siltä että sinulle ei jäänyt kauheita traumoja!
 
Aika rajua touhua YOdottajalla ollut...

Kokeilenpa laittaa tähän hiukan omaa synnytyskertomustakin, mikäli tuo neiti suostuu nukkumaan vielä sen aikaa.

Eli pe 12.10 aamulla kello seitsemän aikaan alkoi supistella säännöllisesti noin viiden minuutin välein. Supparit ei olleet erityisen kipeitä joten ajattelin niitten taas loppuvan parin tunnin kuluessa (olinhan jo useina öinä valvonut kolmekin tuntia suppareitten kourissa ja aina ne oli loppuneet).

Kahdeksan maissa supparit kuitenkin alkoi tulla kipeämmiksi ja pidemmiksi ja väli lyheni noin kolmeen minuuttiin. Yhdeksän maissa sitten hälytin meihen töisät ja lähdettiin sairaalaan näytille.

Siellä oltiin puoli kymmenen maissa ja jouduttiin käyrälle, suppareita tuli kolmen minuutin välein ja liki minuutin mittaisina. Paikat oli kuitenkin auki vasta noin pari senttiä, joten meidät lähetettiin käytäville kävelemään joksikin aikaa.

Kävellessä supistukset tulivat kipeämmiksi nopeasti ja kahdentoista jälkeen palattiin katsomaan käyrää ja nyt paikat oli auki noin 3,5 cm. Supistukset olivat jo kuitenkin tooosi kipeitä ja itkua väänsin, joten laittoivat peräruiskeen ja suihkun kautta siirryin synnytyssaliin odottamaan epiduraalia, jonka ehdottomasti halusin.

Epiduraalia ei kuitenkaan tullut, kun synnytyksessä mukana ollut kätilö totesi tilanteen kehittyneen niin nopeasti, ettei sitä enää ehdittäisi antaa, auki noin 7 cm. Itkin ja huusin kivusta ja sainkin sitten kohdunkaulan puudutuksen (nippa nappa ehdittiin se antaa). Sillä sitten mentiin suunnilleen varttia vaille kolmeen asti, jolloin piti alkaa ponnistamaan.

Kunnollista ponnistamisen tarvetta mulla ei ollut ja eihän siitä sitten meinannut mitään tullakaan. Ja supistukset lyhenivät. Niin sitten laitettiin oksitosiinitippa ja siinä sitä sitten joka supistuksen välillä lisättiin (lopussa tuli jo yli 200 yksikköä). Suunnilleen vartin yli kolme neidin pää oli ulkona puoliksi, silmät näkyi ja nenää ei, mutta siihen se 'jäi kiinni'. Tuntui että häntäluu ja häpyluu hajoavat pirstaleiksi joka ponnistuksella ja huusin ja kiljuin ja kiroilin kuin eläin. Sitä sitten vartin verran pinnistelin ulos ja lopulta sitten putkahti klo 15.33. Röörit piti imeä puhtaaksi, kun vauva oli kakkinut lapsiveteen, mutta yhdeksän pisteen vauva tuli!

Paikat oli tosi kipeät, kirveli pirusti, vaikka vahingot oli pienet, yksi ainut tikki tuli! Häntäluu on jotenkin kärsinyt, epäilivät hiusmurtumaa, joten istuminen on melko hankalaa, mutta muuten siis kunto vallan mainio.

Jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt pyytää puudutusta jo aiemmin, esikoisen kohdalla epiduraali nimittäin auttoi myös ponnistusvaiheen kipuihin. Synnytyksen jälkeen paikkoja puudutettiin ennen tikin ompelua ja tarkastamista, mutta se puudutus ei ehtinyt vaikuttaa, joten olisi itse pitänyt tajuta sanoa, että minuun yleensä puudustusaineet vaikuttavat hitaasti. Nytkin kätilö väitti, että kuvittelen (?) kirvelyn vaikka se kirveleminen loppui vasta osastolla :eek:
Esikoisen kohdalla tikattiin toista tuntia eikä sattunut yhtään! Nyt sitten pelkkä 'asfaltti-ihottuma' ja yksi tikki olivat pirun tuskallisia.

Mutta periaatteessa siis helppo ja nopea synnytys, tarkkaa ponnistusaikaa ja koko kestoaikaa en tiedä, epikriisi tulee postissa myöhemmin.

Ja kätilöstä täytyy sanoa sen verran, että henkilökemiat ei kyllä kohdanneet alkuunkaan, mutta onneksi oli pätevän tuntuinen tapaus kuitenkin. Ja itestä vielä sen verran, että varmastikaan en ollut mikään 'helppo' synnyttäjä, oikeaa ponnistustapaa en meinannut millään löytää. Ja sen verran vielä, että musta on aika hassua, että aina puhutaan mahdollisuudesta synnyttää kontillaan tai jakkaralla tms. mutta mulle ei ainakaan ole kummallakaan kerralla annettu muuta vaihtoehtoa ku sänky puoli-istuvassa asennossa ja siinä ainakin mun on hiton hankala ponnistaa, liekö sitten muussa asennossa parempi.

Mutta YOdottajaa mukaellen, on tuo neiti kaiken tuskan ja vaikka isommankin arvoinen! Aivan ihana tapaus!

Tylsä + Nuppu 5 pvää
 
Ginnifer
Olipa mukava kuulla YOdottajan tarina, vaikka hurja olikin! Kaikenlaisesta selviää, kun palkinto on tosiaan se kaikkein suurin.

Se mikä tuossa kertomuksessa pisti silmään oli tuo 20 tuntia töitä tehneen lääkärin arvostelukyvyn pettäminen. Vaikeassa tilanteessahan hänkin oli, sillä varmasti ei kysymys ollut viitsimisestä vaan hän ihan rehellisesti tiedosti ettei ollut parhaassa terässä. Ja väsyneenä se asioiden punnitseminen on vaikeaa sekin. Jos luitte joku aika sitten Suomen Kuvalehdestä jutun lääkärin yöpäivystyksestä, niin tämähän oli ihan malliesimerkki taas niistä vaaroista. Siinä jutussa mainittiin, että tilastollisesti pitkää vuoroa tekevän yöpäivystäjän laittama epiduraali epäonnistuu seitsemän kertaa todennäköisemmin kuin jos se laitettaisiin normaalissa päivävuorossa. Tuosta voi sitten itse kukin miettiä mitä riskejä sisältyy siihen, että joku vastaavalla tavalla väsynyt tulee veitsen kanssa heilumaan... En ole kyllä koskaan ymmärtänyt miksi juuri lääkäreillä, siis todellisessa elämän ja kuoleman ammatissa, on niin järjettömät työajat. :eek:

Sain tänään kokeneempien neuvoja kuunneltuani hyvän päätöksen tehtyä: meille ei osteta pulloa ja korviketta varmuuden vuoksi. Aion luottaa imetyksen onnistumiseen ja siihen, että saan apua jos vaikeuksia ilmenee. :) Ja onhan tuo lähikauppa todella niin lähellä, että äkkiäpä ne hakee jos ihan oikeesti tarve on pakottava.

Ja minäkin toivoisin vaaka-lasta, varsinkin kun tulossa on tyttö. Näen jo etukäteen oinas-äidin ja skorpioni-teinin tahtojen taistelun... Voisikohan tähän vedota synnytyksen käynnistämiseksi? :LOL:

Ginnifer 39+2, hyvällä tuulella kun saa pianon tänään vireeseen
 
eilen pitkän rimssun kirjoitin mut sit se katos ja en päässy ees näille sivuille koko iltana :(

hurjan paljon onnea kaikille vauvautuneille
:flower: :flower:

teki mieli laittaa jalkoja ristiin yodottajan ja tylsän synnytystarinoita lueskellessa.. :D
muistui viime yönä itselle tosissaan mieleen miltä ne kipeät supistukset tuntui. ihan sairaasti koski,mut yllätys yllätys sit ne loppu. varmaan jonkun verran vielä supisteli suuren osan yötä,mutta sain kuitenkin nukuttua. näin unta että olin ambulanssissa kun koski kovasti..
enemmän tai vähemmän supistelee kolmatta päivää. toissa päivänä kävin synnärilläkin.,mutta sit ne loppu ja lähdin kotiin oottamaan lisää. käynnistystä lääkäri lupaili parin viikon päähän eli viikolle 41 vauvan koon takia.sai nyt painoarvioks 3400 ja sit alkas olee nelikilonen parin vkon päästä. varmaan sen esikoisen synnytykses takia lupaili käynnistystä jo siihen.
musta kuulosti hurjalle tuo henkan vauvan painoarvio.ois luullu että alkasivat heti käynnistää. kuitenkin aika monella nuo painoarviot vielä heittää alakanttiin.

maanantaina ois neuvola. mies tulee tänään kotiin .aion laittaa sen "lykkimään" vauvan tuloon vauhtia :D ei varmaan hirveesti vastustele.. =) sit ois seuraavan viikon 400km päässä töissä.et aikaa menis ennen kun pääsis mukaan synnytykseen.seuraavan viikon on sit vapaalla ja siihen se käynnistyskin osuis.
oli sen pomo jo sanonut että miehen pitäs käynnistää se vauvan syntymä jo viikonloppuna niin ei sit tartteis töihin lähteä.. oispa se niin helppoa

tänään onneks on hieroja. pääsee vähän edes rentoutumaan.kokoajan polttelee selkää.esikoisellekin pitäs käydä kaupungilta etsimässä kunnon talvikengät kun entiset on jääny pieneks.

tsemppiä kaikille vielä mahan kanssa kärvisteleville. mä taidan siirtyä sohvalle katselemaan prätkähiiriä pojan seuraks

syysterveisin aeropuerto 39tasan

 
Huomenta! Oli kiva lukea tylsänkin synnytystarina =) Pikkusen alkoi ehkä hirvittää mutta turhaapa sitä maalailee kauhukuvia ku tapahtumille ei kuitenkaan voi itse mitään.

Täällä jotkut murehtivat tuota horoskooppiasiaa,minä myös!!!!! Haluaisi tasaisen vaa-an,sillä kaikki skorpparit jotka tunnen on melkosia äkäpusseja :D Itse kun olen Leijona niin taisteluja tiedossa :LOL: Monesko päivä se tähtimerkki vaihtuukaan? Ihana kun perjantaina tulee kauanodotetut äippärahat!!!!Oon tässä pari kuukautta kärvistellyt ilman tuloja :eek: jos olis tajunnut niin oisin ottanu varhennettuna.

Semmosta piti vielä kysymäni että onko täällä ihmisiä jotka haluais luopua äippäpakkauksen ImseVimse kestovaipasta? Olisin valmis ostamaan ja maksamaan postituskulut. Laittakaa vaikka YV:tä tulemaan niin sovitaan paremmin :attn:

Onkohan
Tiipii päässyt sittenkin tosihommiin kun ei oo näkynyt,ja muutenkin näyttäs hiljasta olevan :whistle:

Diipeli ja masukki 39+4
 
Heips, Minäkin tässä juhlin just äippärahoja. tänään tuli ja heti kävin ostamassa itselleni kengät. mutta ne tuli tarpeeseen, kun vanhat ei pidä enää ollenkaan vettä.

Diipeli, jos täältä et saa tuota vaippaa niin kestovaippainfon keskustelupalstalla on osto ja myyntipalstat. sieltä varmasti saa. minäkin olen sieltä ostellut käytettyjä kestovaippoja. huuto.netissä on myös myynnissä aika paljon.

Tuosta suolihuuhtelusta.. Onko kysillä synnyttäneillä siitä kokemusta tehdäänkö se aina? ja missä vaiheessa synnytystä?
 

Yhteistyössä