****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

kypsyyskäyrä huipussaan...

on se sentään hyvä, että täältä voi lukea ja saada vertaistukea. Mulla on kyllä sellainen sarvi otsassa, että... Mä en enää kertakaikkiaan jaksais olla päivääkään raskaana! Lasta on odotettu jo niin kauan (kolme vuotta, jos lapsettomuus aika lasketaan mukaan) joten eikös olis aika jo tämän pallon poksahtaa. :headwall:

Torstaina illalla tuli varmaan se limatulppa, ja illalla supisteli ihan kiitettävästi. sit ei mitään. ei siis mitään. paitsi viime yönä heräsin taas neljältä, ja sit supisteli pari tuntia. sit taas ei mitään...
raivostuttaa tää pettymysten tunne vaan.

tähän vielä päälle ressi parin viikon sisällä tapahtuvasta muutosta. voi apua, miten tässä näin kävi?!!! Maailman ihanimpia asioitahan nää on, unelmien koti odottaa ja meistä tulee kohta vanhempia, mutta... tää jännitys vaan käy jo hermon päälle. Anteeksi tää purku. Yksin kotona ei vaan viitsis kissallekaan rähjätä...

Ippuli
39+3 kypsä poimittavaksi
 
Onnea uusille vauvautuneille!! :heart:

Täällä odotellaan ja vaan odotellaan.. tosi tylsää meinaa jo alkaa olemaan.
Yöllä jopa yksi kipeämpi supistus, luulen kyllä että yöllä tuli enemmänkin sellaisia ei kipeitä supistuksia, mutten puol nukuksissa jaksanu niihin niin perehtyä.
Äsken tuli käytyä vaivattomalla parin kilsan kävelylenkillä. Aamusella pyörähdin tuossa lähi kaupungissa ja illemmalla meen vielä neuvolaan. Sen jälkeen meinasin hurauttaa vielä kaupungille kun unohtu edellisellä reissulla hommata pari juttua. Jos yhtään supistuksia ei tule niin aaargh... :headwall:
Alan oleen niiiiiiin kypsä..
Vaihteeks taas räkätaudissa :snotty:

Sitäpaitti, musta tuntuu ettei tää hemmo oo vielläkään kunnolla laskeutunut, tai sitten sieltä tulee joku hujoppi, tyyliin 70 cm jo syntyessään.. Niin tuntuu pylly ja jalat tossa ylhäällä että.. Pitää muistaa udella sitä tuossa illemmalla sieltä neuvolasta.
Nyt suihkuun..

PuPu ja Pikkis 40+1

Onnea niille jotka nyyttiänsä ovat lähdossä hakemaan..
 
Onnea vauvan saaneille! Ja tsemppiä Mileko :flower:

Kiitos Ihs kannustuksesta, itsekkin väkersin esikoiselle pyyhkeistä, mutta aukesivat vähänväliä :)

Itsellä ei vieläkään tunnu siltä, että lähtö tulisi pian, mutta ei mulla vielä mikään kiirekkään.

Jos haluatte katsoa uusia vauvanpesävariaatioita, tässä olis kuvia:
Vaaleanpunainen/liila
Vaaleanpunainen/keltainen
Vaaleanpunainen/liila/vihreä
Vaaleanpunainen röyhelöversio

Joo, samanlainen makuupussi kaikissa :D

Terveisin Gwendolyne ja vauveli 39+2
 
onnea kaikille vauvan saaneille :flower:

täällä sitä vielä kokonaisena ollaan ja aika kypsänä jo tähän hommaan, tuhruttanu on jo kolmattapäivää ja suppareita tosi harvakseltaan :headwall: miks tää ei voi jo tulla :( huomenna on se suuri laskettu päivä jos ei sillon ala tapahtua mitään niin mie alan möksöttää :headwall: kova on masukki muljuammaan mut sais jo muljuta ulos päin eikä kylkiin :)

Hanna ja masukki 39+6
 
lhs
Onnea taas uusille vauvaantuneille :flower: :heart: :flower: :heart:

Vein lapset mummun luo ja lähdin käymään kaupungilla, ei kestänyt pää enää olla kotona, anoppikin on alkanut soitella..Kesti vähän aikaa vastaaminen, niin se kuulemma jo luuli, että ollaan sairaalassa, kun en heti vastannut..*huoh* :headwall: :headwall: :headwall:

Niin, siis yritin kierrellä kaupoissa, että saisi päivän kulumaan (ja ehkä jopa jotain supparin tapaisia aikaan..), mutta mitä vielä, selkä vaan meni ihan hiton kipeäksi, tai no sitähän se jo oli..! :kieh:

Ihana kun täällä on muitakin totaalisen kypsiä, saa purkaa tuntojaan :whistle: Pitäisköhän munkin kohta lähteä sinne synnärille kassin kanssa, ja sanoa, että eräpäivä meni jo, mä tulen NYT synnyttämään, mitähän nuo sanoisi :LOL:

lhs 40+2 ja kypsääkin kypsempi olo

 
Kukas täällä jo aiemmin pohti voiko tosiaan nukkua 20h/vrk? Tuli tuossa hiukan nukuttua :ashamed: Illalla kymmeneltä oon menny nukkumaan ja tänään heränny aamupalalle ja menny takas nukkumaan. Koira herätti kolmelta, muuten olisin kai vieläkin nukkumassa. Varmaan nukahtaisin nytkin, jos sänkyyn menisin, mut aattelin yrittää pysyä hereillä ainakin siihen asti kun mies tulee töistä :D

Viime yönä heräsin pari kertaa, kun pieni potki palleaa ja selvästi työnsi itseään alaspäin. Kävi jo mielessä, että ihan itsekö se aikoo ryömiä ulos...
Viikon päästä olis LA. Pitäisiköhän edes sinne asti yrittää odottaa kiltisti. Olo kyllä alkaa olemaan semmoinen, että ei oikein jaksais. Sais jo pieni syntyä, niin pääsis isäänsäkin 'kiusaamaan' (Mun kylkiluut ei kestä kohta enää yhtään potkua)

Hipkukka 39+0
 
Ja oikein paljon onnea uusille vauvautuneille!!!! Täällä hiukan parempi fiilis ku aamulla. Ensinnäkin,sain täksi päiväksi ajan vyöhyketerapeutille ja oli tosi rentouttavaa :D Siis tuntu että rentoudun paljon paremmin ku viimeksi. Ja nyt en oo ollu kumminkaan nukkuneen rukous vaan miehen kans käytiin siellä kaupungilla :saint: Sain jopa leivottua pannarin ja kaupasta hain kermavaahtoa hillon kans kyytipojaksi :p

Tiipii mulle sopii oikeen hyvin nuo treffit loppuviikosta,tai miksei vaikka jo huomenissa siellä Oysissa :D

Ei vieläkään mitään kutinaa synnytyksestä,tosin jostain kolmesta asti on tullut suht. säännöllisesti kivuttomia supistuksia,mutta niistä tuskin on mitään apua :kieh:

Katsotaan mitä ilta tuo tullessaan =)
 
ensinnäkin onnea taas uusille äideille :flower: :flower:
ja sit omaa napaa

elikkä tänään oli sit neuvola...ja pikkusen sydänäänet olikin liian usein sen 169-188...eli liikaa...no siinä mut sit lähetettiin SVO:lle tarkistaan tilanne.....siellä ne :heart: äänet oli sit kuitenki taas ihan ok:t eli jotain 140-150...supistuksiaki piirty samalla muutama!!!....no...käyrän jälkeen pääsin lääkäriin(joku ulkomaalainen jolla vieressä nuori opiskelija poika)siinä sit kattelivat kohdunsuun tilanteen(molemmat) ja totes,et ihan epäkypsä ja paikat kiinni :eek: :eek: ja ultrassa sit pyysin kokoarvioo,niin ei saatana,mut jätkä oli ny n. 4100g :whistle: ei ne sit suostunu muuta ees jutteleen...sanoo vaan,et jos toi on neuvolanki mielestä liian iso vauva,niin ne saa sit tehä lähetteen!!!siis saanko sanoo,et ihan paskaa toimintaa TAYS:is...toivoin tosiaan,et olisivat heti ottanu,mut tosissaan ja ruvennu miettiin,et pitäiskö mulle tehä se magneettikuvaus(näkis ainaki,et mahtuuko poika pihalle)....iskälle kerroin asiasta ja se oli jo sitä mieltä,et leikata pitäis,ku äiti oli todella pahasti revenny pikkuveikasta ja se oli sen 4400g muistaakseni...
...eli näin kiva päivä täällä......prkle!!!!!

henkka ja jäbä 39+2
 
Kotiäiti:No mulla se on sellaista tosi venyvää ja limaista v-vuotoa, ehkä hiukan kellertävää, ja välillä on verta seassa.
En olisi itse sitä tajunnut, mutta niin se kätilö lauantaina sanoi että limatulppaa se on..ja sitä tulee kyllä koko ajan ja paljon.. yöks..
 
lhs
Dirlittan, noita sun limaisen vuodon kuvauksia tuossa lueskelin, ja aloin miettiä, että noinkohan se on sitten mullakin limatulppaa jota tänään on valunut..Mä en ole aiemmissa raskauksissa huomannut moista, mutta tänään on tosiaan ihmeellistä paksua limaista valkovuotoa tullut, ja melkoisen reilusti! Mietinkin jo tuossa, että onpas outoa v-vuotoa, sitä on toki tullut lähes koko raskauden ajan, ja paljon, mutta ei se tällaista ole ollut..

Olipas hurmaava teksti..Yök! :whistle:

..ja on muuten tässä illan mittaan vähän supistellutkin, jee, jotain sentään tapahtuu :LOL:
 
diipeli mulla ei mitään oireita siihen suuntaan että ehtisin parin päivän sisään OYS:siin, mut oon päättäny että synnytän joko perjantaina tai launtaina :D eli ainakin viikonloppuna minä olen sielä osastolla! ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja lhs:
Dirlittan, noita sun limaisen vuodon kuvauksia tuossa lueskelin, ja aloin miettiä, että noinkohan se on sitten mullakin limatulppaa jota tänään on valunut..Mä en ole aiemmissa raskauksissa huomannut moista, mutta tänään on tosiaan ihmeellistä paksua limaista valkovuotoa tullut, ja melkoisen reilusti! Mietinkin jo tuossa, että onpas outoa v-vuotoa, sitä on toki tullut lähes koko raskauden ajan, ja paljon, mutta ei se tällaista ole ollut..

Olipas hurmaava teksti..Yök! :whistle:

..ja on muuten tässä illan mittaan vähän supistellutkin, jee, jotain sentään tapahtuu :LOL:

Joo, sitähän mäkin pohdin että mitä kummaa tää on..ja mullakin sentään jo kaksi synnytystä takana. Sitten se vuoto oli jo tosiaan jossain vaiheessa niin vetistä että epäilin lapsivedeksi, mitä se sitten ei ollutkaan.
No, ainakin jotain tapahtuu :)
 
yritetääs taas...kun aina tekstit kadonneet minne lie?!

hirmuisesti onnea vauvautuneille!!:flower: :hug:
ja topsylle onnea huomiselle!!on varmaan ihana tietää että huomenna illalla sulla on jo vauva...voi että ihanaa!!

odottavan aika on tosiaan pitkä.....
kyllä on alkanut todella matelemaan...
miehen kaa vaan odotellaan!!
ja tuttavat tietenkin soittelee ja kyselee että jokos jotain merkkiä...

limatulpasta:mulla tullu aika paljon päivien ajan jotain keltasta...
voiskohan olla tulppaa:)
verta ei oo ollu seassa(ainakaa vielä )

onkos muilla jalkapohjat kipeenä?
varmaan toi paino ottaa jalkoihin,ainoastaan sillee hyvä olla että jalat on ylhäällä(sohvalla ollessa vaikka jakkaralla)
kävelykin ottaa tonne jalkoihin aika paljon.
ja sellasta piti kysästä että mikäs teillä on auttanuty hyvin turvotukseen??
oisko ananas hyvä??
mulla toi toinen jalka ihan turvonnu:eek:

nyt taas sohvalle makaan...ei muuten enää oo hyvä istuakkaan
takakenossa pystyy olemaan:)
maistoin muuten eilen ekaa kertaa lontoonrae levyä,ai että oli hyvää :p

voikaahan hyvin ja jospa me saatais pian nyytit syliin!!
-milla40+2
 
Hei mammat,

sumeana mutta onnellisena , takaisin kotona ;)
Vauva on iiiiihana ja kaunis . Maailman kaunein vauva , subjektiivinen arvio, tokitoki. Onko :) ??
Aika väsy-nyt nyt - -tänään OYSista kotiin.
Maailman ihanimmat ystävät olivat siivonneet ja oli nyyyyyyyh 'Tervetuloa kotiin tytöt' kyltti vastassa.
Ja omenahyvekaffet juotiin juuri...
Itkuhan siinä(kin) pääsi.
Aika hempeenähän tässä on ... ja herkkänä.

Lisää huomenna - sillä oletuksella että aivot toimisi jo paremmin ...
Sen vaan korostan että kirjoittakaa 'suolihuiuhtelu' vaikka kämmeneen ! !!!!
Luulen että se huuhtelemattomuus (meni varmaan ohi mulla hötäkäss kun periaattessa oli suppareilla maha kuralla) - vaikutti mun maratooniin.

Vauva on kiltti mutta kovaääninen , nukkuu väliin jopa 5 tuntia putkeen. Äippä ei ole vielä oikein unirytmiin päässyt.
Laitokselle jäi 11-12 kg. Että oli turvotusta juu ... ja siihen auttoi ...

Odotteleville lyhyttä aikaa , kyllä se vaavi sieltä tulee.

- papu & viola 5.10.2007 klo 06: 32 . syntymämitat missillä 54 cm, painoa 3900 g. Tummaverikkö mussukka
 
Tyttö nukkuu, sairaalakassi pakattu, iltapala odottaa... miehelle juuri sanoin että miten niin odottava olotila täällä meidän kotona :) Piti siis tulla vielä viestit lukaisemaan. Onnea jo nyytin saaneille uusille äideille :heart: ja kiitos onnentoivotuksistanne matkaan :heart:. Mukava kuulla YOdottaja, että kotiin olette päässeet, vaikka olisi ollut kiva olla yhtäaikaa laitoksella. Harmi että suolihuuhtelu on unohtunut ja ehkä vaikuttanut, multakaan ei esikoiselta huuhdeltu ja selvittiin 9 tunnilla. Mut jutskataan myöhemmin lisää, kaikki synnytykset kun ovat yksilöllisiä. Ihania ystäviä sulla! :flower:

Tiipii ja Diipeli, me nähdään sit viimeistään lauantaina, ok? ;) Odotan teitä. Laittakaahan tekstaria kun saavutte, laitan varalta YV:nä teille mun puhelinnumeron vielä.

Nyt syömään "viimeistä ateriaa", pitää paastota 24 jälkeen ja leikkaus on vasta 10.30. Miten mä voin olla syömättä noin pitkään kun 9kk on mässännyt tasaisesti?!?! No, alkaapa heti kunnon laihdutus :D

Topsy
 

Yhteistyössä