****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

Ginnifer
Onnea matkaan vaan, niille jotka matkaan on päässy... Täällä on niin normaalia muistuttava olo, että olin just baarissa. En nyt jäänyt koko yöksi riekkumaan, mutta tulipa (mehu)lasillisen verran siinä istuttua, kaverin synttäreitä juhlimassa. No, enpä mä kuulemma näytäkään siltä, että reilun viikon päästä olis aika poksauttaa! On se kumma juttu, koko aikuisen elämän kun on odottanut ja toivonut savuttomia baareja, niin nyt niitä sitten vihdoin on - taitaa vaan meikäläiseltä mennä jokunen vuosi seuraavaan kertaan.

Mulle alkaa muodostua teoria, jota olenkin testaillut lähipiirissä: voisko olla niin, että pitkien ihmisten raskaudet menis luonnostaan yli ajan todennäköisemmin kuin muilla? Siis että kun vauvalle riittää tilaa pidemmäksi aikaa, niin alapäähän ei muodostu niin suurta painetta, jolloin hermot ei lähetä aivoihin viestiä eikä sieltä lähde käskyä alkaa erittää tarvittavia hormoneja?

... No sen verran sitä painetta mullakin alapäähän kohdistuu, että kotiin käveleminen oli aika tukalaa. Siis tossa puiston kohdalla harkitsin tosissaan tehdä pissikset... Vaan ei sitä aikuinen ihminen voi sellaiseen alentua ja kyllähän mä sit kotiin asti kunnialla selvisin!

Hyviä öitä kaikille, toivottavasti ei unettomia, paitsi jos tositoimiin pääsette!

Ginnifer ja masussa viihtyjä 38+5
 
lhs
Ginnifer: Mä romutan tuon sun teorian heti alkuunsa..Mulla on mennyt yli kaksi edellistä hyvinkin reilusti, ja taas näköjään mennään yli-ajalle, mulla tuota pituutta on huimat 152cm :whistle:
Tai voihan sen ajatella myös niin, että poikkeus vahvistaa säännön, heh :D

Täällä on nyt sitten juhlittu esikoisen synttärit, ja saavat lapsoset omat synttäripäivät, kuten toivoin (toivoin siis, ettei samalle päivälle sattuisi synttäri) :)

Muuten, sillä minuutilla kun viimeiset vieraat lähti, alkoi supistella hiljalleen..Muutamaan päivään ei olekaan mahan puolella suppareita tuntunut..Kohtelias vauva, odotti että juhlat on ohi :p
Pitäisköhän tästä lähteä kiipeilemään noita yläkerran portaita, tai laittaa mies näpräämään nännejä, itse ei oikein jaksaisi, jos vaikka saisi vähän vauhtia näihin suppareihin, eikä tarviis taas turhaan kärvistellä ;)

lhs 40+0 ja kohta taas jatko-ajalla :whistle:
 
Ajattelinpa ilmoittautua, että täälläkin edelleen kasassa.. ja tiukasti. Ei nimittäin pienintäkään olettamusta siitä, että jotain voisi tapahtua. :( Eli minä täällä tiiviisti varmastikin vielä ainakin marraskuulla, jos ei nyt sentään joululahjaksi suunnittele nyytti tulevan :whistle: (ehkä ne ottaa pois ennen sitä, toivon niin ;) :whistle: )
katjanna Onneksi teillä oli enkeleitä matkassa, eikä käynyt mitään pahempaa. Minäkin tässä torstaina ajelin neuvolasta kotiin (30km matka) ja väsytti ihan turkasesti. Ei meinannu silmät kestää millään auki. Oli ihan pakko pysähtyy linja-autopysäkille ja kiertää muutamaan otteeseen auto ympäri.. Siitäkin huolimatta havahduin yhessä vaiheessa olevani vikakaistalla.. :eek: Kyllä oli ihan kauhee tunne, kun kävi miettii et mitä olis voinu sattuu..
Päivisin oon siis ihan karmeen väsyny, mutten tälleen yöllä saa sit nukuttuu, vaikka miten koettaisin. Ihan kamalaa pyöriskellä yksinään pitkät yöt.
Tiistaina minulla siis se ultra aika vielä. Sitten lääkäri tekee päätöksen, et mahtuuko ees tulee vaiko eikö.. Jännitystä siis ilmassa.. =) Joo mutta nyt lähen pyörii tuohon sänkyyn, josko nukkumatti vaik löytäis tiensä meille :/
 
Ai niin.. Sain sähköpostitse tällasen hauskan viestin. Pakko laittaa tännekin, vaikka moni varmasti lukenutkin. Eli jos nyt meitäkin jännittää tuleva synnytys, niin voi noita miesraukkoja mitä ne hautookaan päässään tai miten menee tositilanteessa pasmat sekaisin :D

Miehet mukana synnytyksessä

Tässä pari hyvää tosijuttua miehistä ja synnytyksestä...
Äiti oli ollut sairaalassa yön ja isä oli ollut kotona.
Kätilö sitten oli aamulla soittanut miehelle, että synnytys on
käynnistynyt, että käy rauhassa suihkussa ja aja vaikka parta ja tulet
sitten hissukseen tänne. No, mies oli tullut synnytyssaliin ja vaimonsa oli
ihmeissään katsonut miestään ja sanonut: "Mitä sä oot menny tekemään itelles?" Mies rukka oli mennyt ajamaan hädissään partansa, kun kerta
kätilö oli käskenyt, vaimo ei ollut koskaan aiemmin nähnyt miestään ilman
partaa.



Supistukset alkoivat laskettuna aamuna kylläkin aika vaimeina (jota en
silloin tajunnut, luulin kivuliaiksi...), mutta säännöllisinä. Minä olin jo
oven suulla lähdössä sairaalaan kun mieheni tuskaili mitä laittaisi päälle
ja silitti farkkujaan! Hän valitti ettei ollut mitään kunnon verkkareita,
valmennuksessahan oli isien käsketty laittaa päälle jotain
rentoa ja mukavaa kuten verkkarit, synnytyshän saattaisi kestää pitkään. No
eihän synnyttämään sitten juuri silitetyissä farkuissa voinut
mennä...niinpä minä jouduin istumaan Hyvinkään Intersportin edessä autossa
kun isäntä kävi hakemassa verkkarit!



Kätilö oli antanut miehelle jalkaan laitettavat muoviset
kenkäsuojat,semmoiset pussit siis. Mies tuli synnytyssaliin ja oli
laittanut kenkäsuojat päähänsä, vielä nokkelasti ristikkäin
päälletysten,kaksi kapeata "suikkaa" kun oli kyseessä. Kätilö pokkana
ojentamaan toiset suojukset: no niin, ja pane nämä jalkoihisi sitten.



Terveydenhoitajani kertoi minulle omasta kokemuksestaan: Tämä tapahtui siis
n.13 vuotta sitten: he menivät sairaalaan kun supistukset alkoivat. Kätilö
ohjasi äidin pukeutusmishuoneeseen riisumaan omat vaatteensa pikkuhousuja
myöten ja laittamaan sairaalapaidan päälle joka oli silloin jostain syystä
ns. leikkauspaita jossa on siis nauhakiinnitys selässä. Äiti tuli
pukeutumishuoneesta sairaalapaita päällä. Sitten kätilö opasti miehen isien
pukeutumishuoneeseen. Isi meni sinne ja tuli kohta pois. Terkkarini meinasi
kuulemma pyörtyä ja "kuolla" häpeästä kun mies tuli huoneesta: mies tuli
huoneesta myös leikkauspaita päällä ja pakarat vilkkuen! Oli sitten
löytänyt tuolilta samanlaisen paidan ja hädissään ajattelematta esikoisen
synnytykseen tullessa toimi kuten äitiä oli neuvottu! Siinä oli kuulemma
ollut kätilölläkin naurussa pitelemistä.



Äitiysvalmennuksesta kerrottiin seuraava juttu: pari oli mennyt
synnyttämään esikoista. Mies oli ohjattu isien pukuhuoneeseen ja käsketty
vaihtamaan vaatteet ja laittamaan sairaalan tohvelit jalkaan. Isä tuli
sitten takaisinsynnytyssaliin hiihtäen omituisesti pitkin käytävää.
Vaatteet olivat menneet oikein päälle mutta jalkoihin mies oli laittanut ne
pahviset kaarimaljat. Kun kätilö ja äiti olivat naurultaan saaneet
huomautetuksi asiasta, mies oli ollut tosi helpottunut ja vastannut: no jo
mä ihmettelinkin, että on aika huonot tossut..."



Äitiysvalmennuksessa kätilö kertoi oman miehensä tulleen hakemaan vauvaa ja
äitiä sairaalasta TYHJÄN äitiyspakettilaatikon kanssa! En yhtäkkiä uskoisi
kenenkään sentään niin toope olevan, mutta tuskin tuo kätsy
valehtelikaan...Iskä ajatteli kai, että onhan se tosi kätevää laittaa vauva
laatikkoon ja kansi kiinni !?
:D
 
Jännää, täällä alkaa taas tapahtua. Monilla oli eilen lähdönhetket käsillä :) Kuinkahan moni on päässyt tositoimiin? =) Onnea vaan matkaan kaikille!!!
Jotenkin ihan haikeelta kuulosti...vasta ite oltiin tossa tilanteessa. Se syntymän ihme vaan on jotain niin ainut laatuista ja ihanaa, vaikka kipujen keskellä ihanuus on kaukana ;) Ihanaa tietty että homma on nyt ohitse ja nyytti täällä kotona jo tuhisee. Mutta kuitenkin =)

tuutilulla: Toi miehesi "runo" oli hieno :LOL: Voisin kuvitella et oma ukkokin päästäis suustaan jotain tuollast ;) Vaikka ei varmaan naurattas siinä hetkessä kauheesti, mä oon aina synnytettyä ollu niin herkkis et oisin varmaan ottanu itteeni kauheesti. pillittäny tai raivonnu miehelle :ashamed: :whistle:

gwendolyne: tosi upee toi sun ideasi :eek: =) Onnea vaan kovasti sen markkinointiin yms. Varmasti on kysyntää ja hittituotteen ainesta =) :flower: Paljonko tollanen maksais? =)

pikkumyy: Ihania noi synnytysjutut iseistä :LOL: Aamu lähti käyntiin herskyvällä naurulla :D Kiitos!

Mutta nyt tuonne lokavauvojen puolelle piipahtamaan myös =) :wave:

Sunnuntaipäivän jatkoja ja supisteluita niitä kaipaaville toivottelee mamma ja poika 13vrk :heart:
 
Huomenta!

Täällä ei yöaikaan tapahtunut mitään uutta. Niitä supistuksia tulee ja menee, mutta ei edelleenkään säännöllisiä.
Alan oll aika väsy, tuntuu että koko ajan olen ns. lähtövalmiudessa, en osaa muuta tehdä kuin odottaa että koska.
Parmpi olisi että ei supistaisi kertaakaan ennenkuin on tosi kyseessä, eipähän tarvitsi arpoa!
Ja nyt kun eilen sanoivat että synnytys on tosi lähellä, niin sitä tarkkailee itseään kahta enemmän.
No, täytyy koittaa tänään ottaa rennosti, ja saada ajatukset toisaalle!

Onkohan moni vauvaa hakemassa, kun täällä niin hiljaista!!

Ai niin..nuo kertomukset iseitä oli NIIN hauskoja, sai ainakin nauraa.. :LOL:
 
täälläkin siis viikot täynnä :heart: ! saas nähdä mitä mieltä vauva on noista päivistä ja viikoista, tuskimpa hirmuisesti noudattaa :D !
tämä oireitten kuulostelu tuntuu ihan kuin sillon kun mietti että ollakko raskaana vai ei; että jokos sitä ensiyönä pääsis taipaleelle....no tuskin vielä kuitenkaan, pientä merkkiä on ilmassa, mutta ei mitään dramaattista. mutta sellaista pientä että lohtua antaa jottei tämä nyt ehkä kahta viikkoa yliaikaa menis!
mutta nyt aamupalalle ja ulos nauttimaan pakkaspäivästä, luntakin hipsuttaa, huomiselle lupas jo plussakeliä ja vesisadetta,plaah....

:wave: tilda+tiitiäinen40+0 :heart: :heart: :heart:
 
Huomenet kaikille tasapuolisesti, :flower: [/b]ONNITTELUT VAUVANSA JO SAANEILLE :flower: ja lykkyä pyttyyn niille, jotka ovat matkalla hakemaan sitä kauan odotettua nyyttiä :heart:

Aamulla sain viestin kaverilta, et oli saanu eilenillalla tytön ja hänellä la 19.10 :headwall: Pikkusen pisti kateeks, kun luulin, että olisin itse kerenny ensin :eek:

Eilisen päivän kokeilin tuota nännihierontaa ja aika vähäsellä hieronnalla sainkin aikaan kipeitä supistuksia aina tunnin ajaks. Lopetin sitten, kun eivät siitä sen kummemmin lisääntyneet :/
Saunassakin kävin, eikä silläkään ollut mitään vaikutusta. Seksiä en miehelle edes ehdottanut noitten tosi kipeiden lonkkien ja nivusten takia :snotty:
Tänä aamuna sitten on tullut sellasta tuhruvuotoa, mitä yleensä ennen menkkoja ja niiden jälkeen. Jospa se nyt sitten olisi alkamassa :p

Toi vaavin sänkyyn laitettava pesä on tosi hyvä idea. Ite voisin sellasen ottaa oikeen hempeen vaaleenpunasena jollain hemppiskuvalla ja siihen vielä vähän jotain viimesen päälle neitimäistä hörhelöä mukaan :p







 
No täällä ei todellakaan olla vauvan hakureissulla :LOL:
Ei kerrassaan mitään supistuksia! :(
Tää viihtyy täällä mahassa oikein hyvin varmaan marraskuulle...? :eek:
Tiistaina olis se synnytystapa arvio, mutta musta tuntuu ettei tää kasva enää sellasta tahtia kuin aiemmin. Tai sitten olen vaan niin tottunut tähän mahaan ettei sadat grammat tunnu enää missään vauvan painossa..?

Kaikki keinot ja konstit on kokeiltu, josko suostuis pulahtamaan aiemmin mutta EI! :headwall: Joten annetaan sitten olla B)

Milli rv 37+6 hyvin hyvin pitkästyneenä... :whistle:
 
Huomenta!

Kiitos Mamma3 ja Mileko34! :flower:

Laitan teille yv:tä, koska en voi julkistaa netissä mitään hintaa (vaikkei Mileko kysynytkään), koska hinta nousee varmaan omasta hinnasta välikäsien vuoksi :/ Jos nyt jälleenmyyntiin asti menee...!
Nyt kyllä tuntuu älyttömän hyvältä, että on ollut täällä kiinnostusta, kun itsellä nuo tunteet on vaihdelleet vahvan uskon ja epäuskon välillä! Ja kyselkää ihmeessä ja ehdotelkaa vaan kaikenlaista!

Omassa olossa ei sen kummempaa, taitaa mennä lasketuille ajoille :)

Gwendolyne ja vauvanpesän tuleva asukki :D rv 39+1
 
Huomenta! Täällä tytön synttäreitä valmistellaan, laulettiin aamulla ja annettiin pari pakettia, toinen ollut ihan onnessaan, monta kertaa kiittänyt pitkin päivää :heart: kyllä tää lasten kans touhuilu on mukavaa! On tehty koristeita ja pakattu ongintalahjoja. Kakku pitäisi vielä koristella.
pikkumyy ihania synnytystarinoita, nauroin ihan rätkänä! :D

ylihuomenna sitten meille syntyy pieni, ihan hullua! Tuli aamulla hieman haikea olo kun aina viikonloppuna kolmestaan köllitään meidän sängyssä, et kohta meitä on 4. Mut en pistä pahaksikaan :heart:

nauttikaahan rauhallisesta sunnuntaista, täällä olo on tosi hyvä ja onnellinen :)

Topsy 38+6
 
Moi!

Möykkymamma sai pojan 13.10., kolmisen viikkoa etuajassa. Pojan mitat: 3230g ja 48cm. Pojalla sokerit vähän turhan alhaalla eikä lämpökään oikein nouse tarpeeksi, niin nyt nukkuu lämpöpatjan päällä. Muuten molemmat voivat hyvin.

Eiköhän Möykkymamma itse kirjoittele lisää, kunhan pääsee kotiin.
 
onnea möykkymamma :flower: :flower:

(.) ei siis mitään uutta :headwall:
huomenna uudestaan sinne vyöhyketerapiaan....sano,et toinen kerta viimeistään auttaa...en tie miks en oikein usko,mut yritetään ny!!!
isäntäki ihan kärsimätön...kokoajan kysyy,et JOKO????
pläähhh....miks tää ei vois jo syntyä??!!äiti kun olis jo ihan valmis...ja niin kuulemma vauvaki!!!!

ihania synnytys tarinoita :LOL: sai pikkasen piristystä tähänki päivään!!

henkka ja veeti 39+1
 
onnea synnyttäneille hirveästi! Itse täällä vielä odottelen. Joku kirjoitti väsymyksestä. Mäki olen järjettömän väsynyt koko ajan! Nukkuisin vuorokaudet läpi jos voisin. Nyt tosin ku mun äiti on täällä niin nukun paljon. Se ihmettelee sitä ja kyselee et eikö ne nla:ssa sano mitää, mut kuulema normaalia. Itsestä vaan inhottavaa ku ei mitään jaksa.Kauheasti musta pojallekaa iloa ku en jaksa mitää..
 
Täälläkään ei siis mitään uutta, henkka81 meitä on taidettu huiputtaa ton vyöhyketerapian johdosta,kinuavat vaan kaikki rahat epätoivosilta odottajilta :LOL: Itse olen tässä kahden vaiheilla että varaanko uuden ajan vai en. Toisaalta,kyllähän tuo kovasti rentoutti että jospa sitä varais,kaiken varalta :D

Tämä itsensä kyttäily ja merkkien etsiskely alkaa jo täälläkin suunnalla ottamaan päähän :headwall: pitäs oikeesti yrittää ottaa rennosti nämä viimiset metrit.

Mitähän YOdottajalle kuuluu,ovatkohan jo Violan kanssa päässeet sairaalasta?

Tänään mulla on kyläilypäivä,olen lähdössä kaverin luona käymään,sen tytsy synty elokuun puolessa välissä,ihana pääsee haistelemaan vauvan tuoksua :heart: Ja illemmalla olis luvassa sitten miehen serkuilla vierailu,niiden poju syntyi 15.7 :D

Diipeli ja masujesperi 39+1 :heart:
 
Täällä on ensimmäisen kerran tämän odotuksen aikana supistusten takia huonosti nukuttu yö takana. Viidestä asti olen valvonut ja ollut puoleksi unten rajamailla. Aina kun olin saamassa unen päästä kiinni, niin eiköhän tullut kipeä supistus. Limatulppaa irtosi lisää tänä aamuna ja äsken jo sellainen verinen löntti. Kyllä nyt varmasti jo jotakin on alkanut tapahtua minussakin siihen suuntaan, että synnyttämään päästään lähi aikoina. Toivottavasti en nyt kovin kauan joudu kärvistelemään kipeiden, mutta vielä liian harvakseltaan tulevien suppareiden takia.

Minäkin olen jo vähän malttamattomana odotellut YOdottajan kuulumisia.


Katja ja vauva 38+5

 
lhs
Onnea vauvan saaneille :flower: :flower:

Gwendolyne: On pitänyt monesti sanoa, että minustakin tuo "pesä" vauvalle kuulostaa ihanalle idealle! Voisin hyvin kuvitella sellaisen ostavani! Minä olen vauvoille alussa väkertänyt ties mistä peitoista ja pyyherullista pientä pesää pinnasänkyyn, muuten ei kyllä meillä vauvat ole viihtyneet siellä, eli tuo on kyllä oikeinkin käyttökelpoinen idea :)

Kuumotuksesta joku kyseli (anteeksi taas tämä nimimuistin heikkois :ashamed: ), minulla tulee myös noita "kuumia aaltoja", koko naama lehahtaa ihan tulikuumaksi ja punoittaa, tuota on tosin ollut jo hyvän aikaa, usein kyllä liittyy supistukseen..

Viime yönä sitten supparit taas valvotti parisen tuntia, mutta en kyllä toiveita herätellyt, että se olisi vieläkään sitä. Nyt on aamun ollut vähän huono olo, ja supistelee hiljalleen..Mitenkähän tähän saisi vauhtia?? Mieskin alkaa olla jo malttamaton, ja vihjaili eilen, että johan tuota voisi isyyslomalle jäädä..Juu, kukakohan se kertoisi tälle vauvalle, että saisi jo tulla!

No, nyt ruoan laittoa jatkamaan, ja jos sitä sitten kävisi vaikka vähän ulkoilemassa, tosin ilma on kyllä melko kalsea ja harmaa, ja tiet on jäässä, pitänee ottaa 2v rattaisiin, ei tuolla ilman tukea uskalla kävellä, ei huvittaisi kaatua :x

lhs 40+1
 
Ihan hirmusen hyvin en nukkunu kans viime yönä. Jotenki sitä kai jännitys alkaa nousta ja tarkkailee itteensä että tuleeko niitä oireita vai ei, heh! Mulla ei kyl mitään kivuliaita suppareita oo ollu, jotain jännää tuntemusta vähän kyllä mut en tiedä sit onko ees supparit kyseessä. Eilen tosiaan tuli selkeesti limatulppaa, ainaki oletan niin. Se pistiki heti yöllä pohtimaan että tuleekohan se lähtö millon, heh!:) Tuntuuko muilla jännästi ikäänku peräsuolen tai peräaukon päällä ois "trampoliinilla hyppijä"? :LOL: Tai siis että siel pää venyttää välillä jännästi? Taitaa olla poika jo aika alhaalla siis... Oispa jännä päästä lekurille kattomaan että onko paikat jo auennu ja kohdunkaula lyhentyny, kun pari vkoa sitten ei ollu viel muuta kun pehmentymistä!

Tsemppiä kaikille ja kärsivällisyyttä odotuksen pitkään aikaan...

LaSposa & Nyytti rv 37+6 :heart:
 
onnea möykkymammalle pojasta :flower:

ei kerkee lukemaan..johonkin aika vaan katoaa..meijänkin neiti tulee huomenna kaks viikkoa vanhaksi..
ja ruoka maistuu..tissillä roikutaan,ja kun tisut ei riitä niin pullosta pitää saada ja paljon..120ml oli toissa iltana ennätys mitä neiti joi..taitaa kasvaa neiti =)

kohta rotinavieraita..pitää kahvinkeitin lähtee lataamaan jo valmiiksi.

niinukka ja neiti
 
Syntyi vauva vihdoinkin! Neuvolan tädin puheiden mukaanhan vauvan olisi pitänyt nähdä päivänvalo etuajassa, mutta pitkäksihän se meni. Eli lyhyesti kerrottuna tyttö syntyi 12.10.07 klo 15.33 raskausviikoilla 40+5. Pituutta 50 cm, painoa 3990g ja pipo 37 cm. Terve ja tietysti maailman suloisin tyttövauva (ite kun olen sen tehny ;)
Tänään kotiuduttiin ja voimme kaikki hyvin. Tarkempaa synnytyskertomusta myöhemmin.

Tylsä ja nuppu 2 pvää

PS. Treffattiinkohan toisiamme tunnistamatta sairaalan käytävällä muiden keskisuomalaismammojen kanssa?!
 

Yhteistyössä