****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

Lauantaita kaikille! :wave:
Tääl kärvistellään edelleen kotosalla ja oon jo ihan kypsä!!! :headwall:
Supistuksia nyt sit tullu jo 48 tuntia... 2 yötä nukuttu miten nukuttu ja aamulla oksensin.Eilen illalla tuli jo 10 välillä supistuksia, mut sit ne hyytys ja sama tahti 20-30 min. jatkunu siitä asti...
Mun äiti jo soitti äskön, et menet näyttäytyyn jo sinne tyksiin, koska jatkunu noin kauan ja voisivat antaa tipalla vauhtia... jos sitä iltapäivällä sit lähtis, jos ei ennen tuu pakottavatarve lähteä. :)
Että näin... kai se ulos tulee... joskus!
Lapanen 41+1
 
Lauantai-päivää,


Täällä olo ihan kohtuu hyvä, kaula on hieman hellänä kolarin jäljilta, mutta muuten kaikki ok. Yönkin sain nukuttua sikeästi. Muutaman kipeän supistuksen tunsin unen läpi, mutta ei mitään niin kovaa että olisin joutunut heräämään. Nyt aamulla irtosi limatulppa! Joten jotain pientä edistystä täälläkin päin havaittavissa! Esikoiselta kun irtosi tulppa niin lähtö tulikin jo seuraavana yönä lapsivesien menon myötä. Saa nähdä miten tällä kertaa homma etenee. Ei ainakaan mitään kovia supisteluja ole vielä alkanut.

Mukavaa lauantaita,

Katja ja vauva 38+4

 
Oi, ihania synnytyskertomuksia täällä on! Antaa itsellekin voimia kohdata tuleva!:) Ja ONNEA tietysti tässä viime kirjottamisen välillä vauvautuneille!

Katjanna onneksi ei kolarissa käynyt pahemmin!! Jestas, teitä on jo kaks jotka ootte ollu kolarissa vähän ajan sisällä... Nyt ajelkaa kaikki varovasti, kun alkaa olla liukastakin ja talvirenkaat alle!

Mulla ei supistuksia eikä juurikaan mitään ihmeellistä. Eilen tosin huomasin suihkussa käydessä, että lattiakaivoon sujahti muutama pieni verinen riekale ja vessareissuilla tuli paperiin sellasta vähän ku flunssasta limaa, joka hieman veresti. Mut siis tosi vähän sitä tuli, et mulla taitaa limatulppa tulla tippa kerrallaan, heh!?;)

Aurinkoista lauantaita ja tsemppiä kaikille, joille tulee lähtö viikonlopun aikana!:)

LaSposa & Nyytti rv 37+5 :heart:
 
Mitä mieltä ootte onko tää normaalia: Oon viimisen vuorokauden aikana nukkunut noin 20h!!!! Siis koko ajan täysin veto pois,ei jaksa tehdä yhtään mitään!!! Vessaanki pitää laahustaa. Välillä jomottelee päätä mutta siinä se. Vaavin hiljaiselokin jatkuu,mutta kaippa sen kuuluukin näin loppuajasta olla näin. Ku en tiedä viittiikö tuota mihinkään soitella että hei onko normaalia että mä vaan nukun? :headwall: :D Sitten vielä semmonenkin että posket ja maha punottaa ja kuumottaa ihan selvästi? :/ Kuumeinen olo ei kuitenkaan vissiin ole...

Diipeli ja masukki 39 tasan
 
tin
perskule... kirjotin pitkän tarinan ja se hävis johonki avaruuteen. Nooh, nopeena laitan jotain... Täälä kans kotosalla, kipeät supparit löysi tiensä tännekin yöllä. Niitä tuli vähä reilu tunti 5-10min välein ja sitte ku menin nukkuun niin ne lopahti :kieh: ajattelin jo että nyt. La oli siis eilen ja äitipolilla käytiin kontrollis ja sielä lääkäri totes vauvan pään olevan jo todella alhaalla ja kohdunsuun todella kypsä. Sisätutkimuksessa lääkäri irroitteli kalvoja(tarkoittaa mitä?) ja sen jälkeen tuli hiukan verta...

nii ja onnea kaikille nyytin syliin saaneille :heart:
tin+ pienu 40+1 :kieh: :kieh:
(tää alkaa kans pian kokeileen nännihierontaa ja vyöhyketerapiaa)
 
hyvää lauantaipäivää mammat! :wave:

ollaan taas koiran kanssa koisattu koko aamupäivä. mies meni käymään töissä, ettei jää sitten paljon hänen projektejaan muille kun jää ite isyyslomalle.
eilen sitten illalla leivoin 4h ja tulipahan selkä kipiäks! nyt olo ihan jo hyvä ja vähän järjestelin paikkoja kuntoon ja taas odottelen miestä kotiin ja kauppareissulle.

diipeli sullahan kova väsymys on kun ajattelee et hemppakin noussut. ehkä kroppa kerää voimia tulevaa koitosta varten. jos nyt oikeen alkaa huolestuttaan ja tuntuun omituiselta niin kilauta ma neuvolaan, mutta ite en ainakaan oo koskaan kuullu et raskausajan väsymyksestä vois olla mitään haittaa. ja parempihan se on et saa nukuttua ku et kukkuis ylhäällä kaikki yöt!

katjanna ei ollu tullu tuo yksityisviesti perille (jos nyt katoin oikein, ite en kanskaan ole mikään kovin etevä näitten koneitten kanssa :whistle: )
mistä niitä vois yrittää löytää, voin sitten itekin yrittää selata ja ehtiä. niin ja onnittelut limatulpan bongaamisesta! sullahan on jännä yö edessä, jos vaikka alkas jotain tapahtua! ;)

palailen taas myöhemmin kurkkaamaan kuulumisia!

susa kiitos synnytyskertomuksesta, näitä on niin kiva lukea! :flower:

t.tiipii ja "väiski" rv39+4 :heart:
 
täällä ollaan vieläkin..yöllä heräsin kun alkoi tulla kipeitä supistuksia,aloin sit laskee niiden väliä,mut nukahdin :LOL:
pitänee siis seuraavien supistusten aikaan osata olla hereillä ja lähteä kun alkaa tulla tiheämpään kun kuitenkin tuo värkki oli eilen sen 3cm auki ja kanavaa ei jälellä enää..

dogtor ja simppa 37+5 :heart:
 
Tiipii, yritin etsiä sitä pinoa missä syntymärunoja oli, mutta en ikävä kyllä löydä sitä enää itsekään. Minulla olisi ollut noita runoja täällä omalla koneella ja olisin siitä sulle laittanut niitä tulemaan, mutta kun ei tämä lähettäminen näytä onnistuvan multakaan. |O Osaisinkohan tehdä oman pinon johon laittaisin otsikoksi syntymä runoja :x Kokeilenpa sitä, katsotaanpa miten minun käy
 
Jännä fiilis, kun tänään olis ollut laskettuaika ja huomenna "juhlistetaan" jo vauvan 1kk ikää.
Kovasti kummittelee mielessä, minkä kokonen olis ollut täysaikasena ja kuinka synnytys olis mennyt jne. Vaikka ihan turha moista edes miettiä.
Kukas keksis meitin pojalle nimen????? En uskonut olevan näin vaikeeta, vaikka on ollut aikaa rakenneultrasta asti miettiä...

-Vilma ja Onni 3v2kk ja poju 1kk- :flower:
 
Heippa,

Katjanna, kiitos runojen kokoamisesta. Tässä muillekin linkki sinne http://keskustelu.kaksplus.fi/t878384

Tänne ei kummempia, perjantaina kävin labrassa antamassa verta ensi viikkoa varten, tänään siivottiin ja haravoitiin suurinosa lehdistä pihalta, nyt pitäisi lähteä siskontytön synttäreille. Huomenna vietetään sit esikoisen synttäreitä, vaikka oikeasti olisi vasta 23. päivä. Vietetään nyt ennenkuin vaavi tulee. Eilen pidettiin vielä tyttöjen ilta, oli kyllä tosi mukavaa.

Eli rauhallista valmistautumista tiistain koitokseen. Valmistelua, siivoilua, laittamista. Ihan mukavaa toisaalta kun tietää milloin h-hetki on, erilainen odotus ainakin esikoiseen verrattuna :)

Katjannalle, onneksi kaikki kävi teillä hyvin! :hug: ja Gwendolyne, tuo pesähän on tosi ihana! Itse tykkään myös selkeistä väreistä, en pastelleista jne niinkään.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Topsy 38+4
 
diipeli mulla kans posket/naama punottaa kummasti,sitä on ollu jotain viikon ajan(ei kuitenkaan joka päivä )
sanoihan toi ukko-kultakin että kummasti punottaa :/
ja ei mullakaa lämpöä tai kuumetta oo.

susa79 kiitos kun saatiin lukea sun synnytyskertomus
:) kyllä täytyy sanoo että helpottaa tätä pelkoa kun lukee näitä kertomuksia.
(oon lukenu aikasemmin sattumalta löytyneitä,ja välillä aika hurjia juttuja...)

ylämahakivusta piti sanoo että mullakin on välillä sitä ollut,
ei ne neuvolassa mitää siihen sanoneet kun muut arvot kunnossa.

mieskin alkaa jo joka päivä käydä levottomammaksi...
äsken taas kysyi että millonhan sitä päästään... :)

tänään pidän kyllä oikein leppoisan launtaipäivän,vois laitella hyvää ruokaa,saunoa ja vaikka katella joku hyvä leffa.
siivous jääköön huomiseen....
näkyy muuten kivasti noi ihanat koiran karvat lattioilla ku aurinko paistaa
:D mut olkoon....

oikein hyvää viikonlopunjatkoa kaikille!!
-milla 40+0
 
Mun olis ja varmaan pitänyt joku runo etsiä valmiiksi silloin. Arvatkaapas kuinka meijen ukko oli ilmoittanut siskolleen typyn syntymästä |O Munaton toukka syntyi :headwall: :ashamed: Että sillee :/ Laita nyt sitte toi hoitamaan asioita!

Kaks viikkoo takaperin oltiin jo leikkurissa oottamassa lääkäriä. Mihin ihmeeseen tää aika menee :eek:

tuutilulla ja Kiia-neiti 2vko
 
Käytiin sitten tyksissä ja oisin saanu jo jäädä, mut tulin mieluummin kotiin... Oli niin hirvee nälkä, et haluisin kotiin syömään! :LOL:
Joo siis olin 3 cm auki ja kohdunkaula oli hävinny ja pää jo ihan tos hollilla...nyt vaan ootetaan supistuksia, jotka hyyty sinne sairaalaan mennessä ja nyt on muutamia tullut eli ei varmaan kauaa mee kun lähtö tulee takasin. Oli kyl hyvä, et käytiin näytillä... tuli itelle ainakin parempi fiilis ja sain oman äitini rauhottumaan :D Kun oli raukka jo ihan paineessa, et mene nyt jo!
No mutta menen lepäilemään, kun väsyttää ihan vietävästi ja kohta sitä päästään tositoimiin... Kätilö meinas, et kyl me parin tunnin päästä takasin tullaan! ;)
Huh huh... tuli kylmäväreet kun seistiin siinä ilmoittautumisaulassa.. hui kauhee, nyt se sit on tositoimet edessä! :whistle:

tulen sit varmaan seuraavan kerran ilmottelemaan nyytin kera :heart: :heart: :heart:
Lapanen
 
Moi

Minäkin tästä varmaan parin tunnin sisällä olen menossa näytille, en ole ihan varma tihkuuko tuo lapsivesi, itse niin epäilen.
Soitin sinne, ja pyysivät käymään.
Ajattelin varmuuden vuoksi ottaa tuon laukunkin mukaan, kun en tiedä onko nyt sitten " tosi kyseessä".
Alkoi kyllä hiukan pelottaa.
Jos se tosiaan on lapsivettä, niin alkavat käynnistellä pikkuhiljaa, jos ei, niin lähettävät kotiin takaisin.
Tulen sitten ilmoittamaan miten kävi.

Pitäkäähän peukut pystyssä että kaikki menisi ok, jos synnytys nyt on alkanut!
 
Mekin käytiin käyrillä tunteroinen tänään. En tosiaan ollu tuntenu liikkeen liikettä sitten eilisen :( Huoli oli kamala ku miehen kans tuupittiin ja tökittiin masua,minä vedin suklaata sun muuta.

Onneksi siellä se sydän jyskytti ja lääkäri sanoi ettei parempaa käyrää voisi olla :heart: Ultrasikin,tosin itse en sitä monitoria oikeen nähny,kaikki oli hyvin,lapsivettä ei oo enää juurikaan,voipi kuulemma siitä johtua että ei oikeen liikkeet tunnu eikä vatsa vello. Kyllä se siellä kuulemma päätä pyöritti.

Teki sisätutkimuksen ja paikat edelleen sen sormelle auki ja kaulaa sentti jäljellä. Alko vaan verta vuotamaan tuon takia :/ Mutta eipä kait siitäkään tarvi olla huolissaan kun ei se lääkärikään tuntunu olevan,totes vaan että vuotaa...

Tää meidän toukka kuitenkin on aina tuota peppua niin ahkerasti liikutellut että tässä kerettiin jo käydä kaikki kauhukuvat läpi... Huh nyt oon valmis oottaan vielä vaikka kuukauden kunhan saan vauvan terveenä syliin :heart: enkä valita vaikka potkis kuinka kylkiin :LOL: Tuutilullan miehellä hauska sanavarasto :D

Diipeli ja rakas pikkuinen rv 39 ja painoarvio muuten tänään 3200g :heart:
 
Hööh...täällä kotona taas..
Ei se ollut lapsivettä, limatulppaa kaiketi, tosi vetistä ja verestävää vaan.
Kohdunsuu oli sormelle auki ja vauva tosi alhaalla.
Napakoita supistuksiakin saatiin käyrille, mutta ei vaan ollut vielä aika!

Hiukan tympii, mutta kovasti kätilä siellä oli sillä mielellä että ei tässä enää kauaa mene.
Nyt vaan taas odotellaan..
 

Yhteistyössä