****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

diipeli: Mulla tuli kauhee väsymys just pari päivää ennen synnytystä. Nukuin useemmatkin päiksärit ja silti vaa väsytti. Mä luulen et niin elimistö keräsi voimia synnytykseen? =) Pidetään peukkuja ja toivotaan että sullakin siitä samasta ois kyse ;)
 
Täällähän mä vielä oon :D
eilen oli kyl koko illan kestosupistus päällä ja muutenki outo olo....no yö meniki sit ilman mitään oireita...nukuinki tosi hyvin!!!! mut ny taas juilii alavatsaa kokoajan....kyl sitä toivois jo,et pääsis tositoimiin...kai sitä vois ruveta nännejä hieroon :LOL: ....mut jos ei maanantaihin mennessä oo syntyny niin meen kyl takasin sinne vyöhyketerapiaan!!!!!

henkka ja "veeti" 38+6

niin ja onnee taas kaikille vauvautuneille :flower:
 
Täällä minä olen ja odotan..

Juuri tulin neuvolasta, ja siellä kovin toiverikkaana lupasivat että eiköhän se vuava viikonloppuna tule, ja eivät antaneet uutta aikaa..saa nähdä niinkö olivat oikeassa, vai lupasivatko vaan liikoja.
No, se jää nähtäväksi.

Ulkona on ihan kamala keli täällä Helsingissä, ja tuon ukonkin kanssa ollaan riidelty, aamulla heräsin nenä tukossa ja kurkku kipeänä...ei siis mikään huippufiilis päällä.
Alkaisi vaan se synnytys..
 
Keiju07
Onnittelut Anskulle nyytistä! :flower: Kiva, että jaksoit myös jakaa kokemuksesi.

Nyt aika monella tuntuu taas viikonloppua vasten olevan lähtö lähellä. Voi kun itsekin kuuluisin samaan sakkiin... Pientä menkkamaista jomotusta taas alaselässä eilen illalla ja vauva selvästikin porailee alaspäin, mutta ei sitten muuta. Kumma kyllä nukutti ihan älyttömän hyvin viime yönä ja aamullakin heräsin vasta kymmenen jälkeen; aivan outoa, koska nyt olen normaalisti noussut seiskan tai kasin pintaan, kun ei nukuta. Mamma3 kirjoittelikin tuosta väsymyksestä juuri ennen synnytystä. Toivottavasti tämä lupailisikin hyvää!

Ollaan buukattu tähän viime viikoilla tosi paljon ohjelmaa, lähinnä vieraita ja kyläilyjä. Olen täysin varma, että jos pidetään kalenteri puhtaana, niin mitään ei tapahdu vauvarintamalla.

Sais jo vauva tulla senkin puolesta, että kerkiää varmasti syntyä ennen kuin Tehyläiset rupeavat joukkoirtisanoutumaan. Näyttäisi siltä, että tuo irtisanoutumisuhka ei varsinaisesti koska Kätilöopistoa, vaan noita isompia yliopisto- ja keskussairaaloita, mutta eiköhän pakka tuosta kuitenkin mene jonkin verran sekaisin kaikkialla, joten omaksi parhaakseen voisi tulokas tajuta syntyä ihan lähiviikkoina. Pitää nyt vielä lisätä, että ymmärrän kyllä täysin Tehyläisiä ja olen heidän puolellaankin tässä, mutta omaa napaa ajatellen huolestuttaa tietenkin mahdolliset ruuhkat ja alimiehitys synnärillä. Onneksi päätökseen menee vielä tovi ja sitten on vielä nuo 2-4 viikon irtisanomisajatkin, jos nyt niin pitkälle tilanne laskettaisiin.

Eiköhän tämä jaarittelu riitä! Hauskaa viikonloppua kaikille, jos en tänään toistamiseen kirjoittele!

Keiju 38+3
 
:heart: :heart:

Hei,

Meikäläinen sitten tiputettiin eilen maan tasalle aika korkealta ja kovaa. Oltiin iltapäivällä lähdössä tytön kans kotoa ja sattui melko kova peräänajo tilanne, jossa itse olin etummaisessa autossa kuljettajana. Onneksi vauhtia ei itsellä ollut paljon kun omalta pihalta olin tulossa, mutta takana tulevalla sen verran kuitenkin että silmissä sumeni hetkeksi ihan pimeäksi. Lähdin varmuuden vuoksi päivystykseen näytille ja jouduinkin jäämään sitten yön yli Oysiin tarkkailuun. Siellä on kuulemma tälläinen käytäntö aina jos on kolari tilanne ja nainen raskaana. Riskinä voi olla että istukka irtoaa ns.hitaasti ja sen takia sitä pitää seurata vuorkokauden verran. Mitään hätää vauvalla ei luojan kiitos ollut eikä itselläkään sen shokin jälkeen enää. Pääsin kaksi kertaa ultrattavaksi ja kyllä se nyt viimeinkin vahvistui että poikavauvaa meille odotetaan. Oli sen verran selvän näköinen jalkoväli. Tämä oma tympääntynyt olotila on enää ihan toisarvoinen asia ja voin sanoa että kasvakoon vaikka vielä kymmenen viikkoa sisuksissa kunhan vauvalla vaan kaikki on hyvin ja saadaan elävänä hänet syliin. Säikähdin todella paljon kolarissa ja asiat meni kyllä meikäläisen osalta ihan uuteen tärkeys järjestykseen. Enää en todellakaan aio valittaa raskauden loppuaikaa, enkä varsinkaan sen tuomaa tukalaa oloa. Minä kyllä kestän!

Painoarviokin saatiin vauvasta ja se oli 3090g joten ei mitään jättiläistä kuitenkaan ole tulossa vaikka vauva nyt päättääkin vielä köllötellä kohdussa muutaman viikonkin.


Nauttikaa naiset raskaudesta ja ei se loppujen lopuksi pitkä aika ole kun me kaikki saadaan omat rakkaat vauvamme syliimme!

Meillä oli suojelusenkelit matkassa mukana ja olen siitä enemmän kuin kiitollinen.
 
täällä ollaan jo vähän reippaammalla mielin kuin eilen :) ! vähän pisti kiukuttamaan/masentamaan tieto että vielä menee tovi vauvantuloon, mutta kyylä kai mä vielä pari viikkoo kestän! vauva vaan kerkee kasvaa siihen mennessä aika mukaviin mittoihin( n.4,5kg jos menis ihan tappiin asti), ja se vähän pelottaa :| . kysissä olisivat olleet valmiita neuvottelemaan synnytystavasta, mutta minä tyrmäsin ajatuksen suunnitellusta sektiosta het alkuunsa ja sanoin haluavani synnyttää alakautta koska esteitä sille ei ole mahtuu kyllä tulemaan ja niinpoispäin! jotekin tuntuis luovuttamiselta valita sektio, ja haluan sen synnytyksen kuitenkin kokea, kipuineen kaikkineen, vaikka tietysti se pelottaakin aika hurjasti :/
minä päätin jättää kaikki "käynnistyskonstit" väliin ja olla hermostumatta sen kummemmin, katotaan mihin semmosin eväin päästään (kenties käynnistykseen41+5 :LOL: ), koska ei kai sitä tosipelissä voi paljo jouduttaa, menettää vaan uskonsa ja hermonsa koko touhuun, kun koko aika menee "merkkien" kyttäämiseen....siis hymyssä suin etiäpäin vaikka se kaksi viikkoa vielä, irvistelen sitten kun pungerran sitä viiskiloista nassia maailmaan,että oiskohan kannattanu jotain poppaskonstia kokeilla! :D
mielenkiinnolla jään kyllä odottamaan teidän tuloksia vyöhyketerapiasta! voisi kuvitella ainakin rentoutumisen olevan hyvä viesti keholle että nyt olis hyvä aika alkaa toimimaan! kuulostellaan monenko kohdalla toimii ;) !
täällä itä-suomessain onkelit kohdallaan, pikkupakkanen ja aurinko paistaa täydeltä taivaalta! voi kun pitäisi näitä kelejä vielä pitkään, olisi se kiva käydä vaunulenkillä vauvelin kans! *haaveilee hän...*

onnellisessa ja tyynessä mielentilassa eteenpäin lyllertää
tilda+tiitiäinen39+5 :heart:
 
On hyvä että elämässä on noita pikkuenkeleitä pitämässä huolta. hyvä ettei teille käynyt mitenkään. Niinhän se on, että täällä valitetaan, vaikka elämä voi olla jopa noin pienestä kiinni. Onneksi mitään vakavaa ei kuitenkaan sattunut!
 
ite en oo jaksanu kirjotella kun on ollu mieli niin maassa.. vaikka viikkoja on vasta vähän 37+6 sais tää pötkö jo tulla!!! esikoinenhan leikattiin suoraan kun oli niin iso ja tästä painoarvio samoissa lukemissa. pelottaa vaan mitä pitemmälle raskaus etenee.. :(
Lääkäri oli sitä mieltä että mahtuu tulemaan jos laskettuna aikana syntyy mutta ei yhtään pitempään.. äippäpolilla seuraava aika vasta 40+3 viikolla..enkä todellakaan aijo enää siinä vaiheessa alakautta yrittää ponnistella..
Ensi viikolla olis neuvola ja lupas laittaa lähetteen polille aikasemmin että pääsen keskustelemaan tästä pelosta.. mä en vaan ymmärrä miksi ei voisi käynnistellä aikasemmin kun toinen lääkäri on kerta todennu ettei la:n jälkeen mahdu tulemaan |O
 
Noniin nyt on terapiassa käyty. Sen minä vaan sanon että jos ei muuhun auta niin suoli toimii ainakin!!!! :LOL: Siis pytyllä tuli istuttua tuon jälkeen ja varmaan kait kaikki tuli pihalle,meinaa sitä tavaraa riitti :ashamed: on mullakin jutut... Rentouttihan se oikein mukavasti,sen jälkeen kun pääsin pytyltä irtautumaan oonkin ottanut pikku nokkaunet,tosin puhelin pirissy kolme kertaa |O |O Nyt pitää lähtä hakemaan ukkokulta töistä ja viedään samalla koira takaisin mun vanhempien luokse. Voipi sitten turvallisin mielin lähteä synnyttämään kun ei tarvi huolehtia että koira jäi tänne yksin =) Tuo kun on ikänsä asustellut omakotitalossa niin pikkusen vierastaa näitä kaikkia kerrostalon ääniä.

Vyöhyketerapiatäti oli tosi mukava,ja sanoi ettei olis suostunut mua hoitamaan ellei ois neuvolassa tästä puhuttu (onni että sanoin sen puhelimessa :LOL: ) Käski ilmotella olotilaa. Se on kuulemma kaks kertaa aikasemmin tehny raskaana oleville ja toisella oli muksu pihalla vuorokauden sisällä,ja toinen ei ollut tullutkaan seuraavalle varatulle ajalle enää. Mutta niillä oli ollut jo jonkin matkaa yliajalla.

Hurjalta kuulosti tuo Katjannan kolari,nyt saa kyllä varovasti ajella,on sen verran liukasta jo.

Mutta pitää alkaa laittaa koiran kamppeet kasaan ja lähtä ajelemaan :wave:

Diipeli
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaan. Vihdoinkin ehtii koneelle kun tuo neiti suvaitsi viimeinkin nukahtaa hetkeksi...

Viime viikon perjantaina sitten minäkin ajattelin kokeilla tuota nännihierontaa, kun oli jo melkein viikon verran supistellut, mitään aikaan saamatta. No supistelihan sitä sitten hieman enemmän, muttei sen kipeemmin. Mieskin kotiutui töistä ja kysyi että uskaltaako kaljan ottaa. Minä siihen, että jos et sitä jouluun asti juo niin varmasti uskaltaa. Tunti siitä meni vedet vähän ennen yhtätoista illalla telkkaria katsellessa. Siitä sitten synnärille, vaikkei supistuksia juuri ollutkaan.

Siellä sitten osastolle ja osastolta aamuyöstä synnäriin. Ilokaasu oli paras ystäväni... :p Sitten sain epiduraalin ja synnytys pysähtyi. Niin kävi joka kerta kun epiduraali laitettiin. No supitustippa tippumaan ja lauantaina tyttö sitten syntyi puoli kahdeksan aikaan illalla 20 min ponnistusvaiheen jälkeen. Urakka kesti noin 13h, mutta päällimäisenä mieleen jäi todella positiivinen kuva. Voisin tehdä uudestaakin... jonkin ajan päästä.

Tsemppiä kaikille massujen kanssa, kyllä ne ulos tulevat!! :)
Onnittelut kaikille vauvautuneille!!

Nökö ja tyttönen 6pv.
 
Katjanna: :hug:
Meillähän oli 2 vkoa sitten myös peräänajo tilanne, saatiin rekka liikennevaloissa peräämme. Myöskään meille ei mitään sattunut, minä hiukan päätämi kolhaisin. Auto meillä meni lunastukseen.
Onneksi tosiaan noita enkeleitä on matkassa mukana, ihanaa että olette kunnossa!!
 
:hug: Katjanna, onneksi kaikki hyvin! :hug:

Ja onnea taas vauvautuneille! :flower:

Tääl edelleen supistaa... nyt jo sitten 12 tuntia supistellu enemmän tai vähemmän. Illal koitetaan miehen kans tota hierontaa, jos se kiihdyttäs tätä toimintaa...Nyt mies ja tyttö lähdös ulos tonne myrskyyn, et saan imuroitua!Kaikki keinot on nyt käytettävä, kun niin hyvin on supistellu... on varmasti saanut aikaan jotain...

Jaksamisia kaikille! :wave:
 
Elämäni viimeinen äitiysneuvola käynti takana.Vauva voi hyvin ja antoikin hienot jäähyväispotkut terkkarille.Huomen aamulla äitipolille klo.9.30.Jotenki alko pelottaa ihan mielettömästi ajatus et tää käynnistetää eikä synnyttämää mennäkää sponttaanisti.Lasten kerhossa ja eskarissakki ilmotin et ainaki maanantaina pidetää lomaa kun ei tästä mahasta tiedä.Miehelkää ei isyyslomaa ole tiedossa joten en kyl heti jaksa lähtee kuskaamaa lapsia uuden nyytin kanssa.Nyt mä toivon maailman kaheksatta ihmettä et tää lähtis tulemaa vapaaehtosesti!

Näinköhän saan ees yöllä unta ku miljoona ajatusta pyörii päässä.Viime yö meni jo huonoilla unilla.Ajatus siitä et huomen tää vauva voi olla jo sylissä houkuttaa mutta ei pidä liikoja odottaa.Voihan olla ettei ne käynnistä viel vaan pistää kotiin odottamaan lisää...

Eilisestä supistellu kunnon supistuksia mutta kun välit vaihtelee koko ajan eikä säännöllisty millään.Usko supistuksiin on loppunu.Luulis että kohtu tietäs mitä pitää tehdä,johan se on kuus kertaa tehny tän ennemminki. ;)

-TAHTOO OMAN VAUVAN-
 
Vielä täällä yhtenä kappaleena, mutta luoja että tulee kipeitä supistuksia nyt n. 10 min välein. Itse en muistanut, että kuinka pian sinne ja missä vaiheessa sairaalaan pitää lähteä :snotty: . Soitin sitte terkalle ja sano, ku alkaa 5 min - 10 min välein tuleen tunnin ajan, niin sitte, jos ei ole vielä lapsivedet menny. Tosiaan se limatulppa tuli aamulla myöskin. Tässä nyt koetan kaikkea touhuta minkä pystyn, jotta päästäis tositoimiin! Terkka sano, että kuulostaa sille, että varmaankin alkaa tapahtua tosissaan nyt viikonlopun aikaan =)

-Tytteli ja asukki 39+5
 
Onnea vauvan saaneille!

Mulle ei mitään uutta, paitsi laskeutunut vauva jo on :)

Voisitteko vilkaista tätä kuvaa, jossa on kehittelemäni vauvanpesä? Ja kertoa, mitä tykkäätte =) Hain tuohon hyödyllisyysmallisuojan noin vuosi sitten, nyt toivoisin, että voisin valmistaa niitä myyntiin, kun tästä toivutaan. Elikkä se on sellainen pesä vauvalle, johon kuuluu vaahtomuovirengas ja muotoonommeltu lakana + ovaali makuupussi.

Ja ideana on pienentää pinnäsanky "kohtumaiseksi", jotta vauvalla olisi turvallisempi olo nukkua.

Tuo vaaleansininen ei sovi väreihin, mutta ei ollut vielä valmiina sopivan väristä.

Nöyränä otan mielipiteitä vastaan.

Kuva vauvanpesästä

Terveisin Gwendolyne ja vaavi 38+6
 
katjanna onneksi kaikki hyvin teillä, kyllä varmasti tuollanen kokemus pistää miettimään asioita uudelta kantilta! :hug:

minä tässä olen nukkunut aamulla pitkään ja tehnyt sitten perjantaisiivouksen. nyt kävin suihkussa ja meikkailin, eli tässä enää odottelen miestä kotiin että päästään kauppaan. eilinen meni taas leipoessa ja tänään ajattelin taas tehdä sämpylöitä, kaurakeksejä ja jotain marjapiirakkaa. kovasti ei kyllä tee noita mieli syödä, mutta pakkaseen ajattelinkin ne laittaa. mitähän mää sitten ensviikolla mahdan tehdä kun pakastin on kohta täynnä leivonnaisia ja marjatkin on hillottu, niin ettei jääkaappiin mahu enempää :whistle:

anoppi tuossa soitteli ja kyseli oloa. sillä on kuulemma ollut nyt töissä sata lasissa (yrittäjiä ovat ) ja maanantaina saa viimeset lähetykset postiin, niin pääsee sitten heti tänne kun vauva syntyy... mehän ei miehen kanssa olla oltu ihan varmoja tuosta isovanhempien tänne hyökkäyksestä, mutta ajateltiin nyt kumminkin antaa heidän suosiolla tänne tulla kun ovat raukat niin tohkeissaan.

kovasti vaan supistuksia kaikille! ;)
 
gwendolyne musta tuo vauvanpesä oli aivan ihana! ite aloin heti kuvitella että millä väreillä haluisin itelleni vastaavan! monillahan on vaikka mitä virityksiä häkkisängyn pienentämiseksi, joten uskon että tollaselle vois oikeesti olla kysyntää :wave:
 
onnea nyytin saaneille :flower:

täällä sitä vielä ollaan yhdessäkoossa.. 4 päivää meni kuumeessa ollessa nyt alkaa olo jo normaalisoitumaan niin että voisi viikonlopunaikaan jo jakautua :)

Hanna ja masukki 39+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiipii:
gwendolyne musta tuo vauvanpesä oli aivan ihana! ite aloin heti kuvitella että millä väreillä haluisin itelleni vastaavan! monillahan on vaikka mitä virityksiä häkkisängyn pienentämiseksi, joten uskon että tollaselle vois oikeesti olla kysyntää :wave:
Kiitos! :flower:

Mitä väriyhdistelmiä tuli mieleen? Entäs kuvia makuupussiin? Toistaiseksi on vaan tuo pingviini, mutta pitäisi piirtää muitakin, nalle tietty, sitten "bambi" ym. ym?

Beige ja ruskea jollain retrokuvalla? Esim. se bambi?

Mielellään otan yyveitäkin vastaan!

Mulla on puolivalmiina pastelleina vaal. vihreitä, vaal. sinisiä, vaal. punaisia ja keltaisia , muina väreinä persikkaa, vaal.oranssia ja violettia (kuvassa).

Anteeks kun pommitan teitä kysymyksillä, mutta olen vaan niin tohkeissani, kun voisi olla mahdollisuus tehdä jotain omaa :ashamed:

:)
 
Kokeilin eilen noilla pari sivua sitten annetuilla vyöhyketerapiaohjeilla hieroskelua. Pisteet oli kyllä tosi arat ja löyty helposti. Ja tuntu taivaalliselta :p
Valitettavasti mulla ei tehny muuta kun laukaisi migreenikohtauksen :/

Tänään kävin sitten rautatipassa ja ohimennen myös synnytysvastaanotossa tarkistuttamassa kohdunsuun tilanteen noiden supistusten takia. Viikossa kohdunkaula lyhentyny 2,5cm->2cm ja kohdunsuu avautunu 1,5cm->reiluun 2 senttiin. Se siitä sitten :eek:
Nyt vaan odotellaan kotona ja kypsytään noihin kaikki paikat kipeyttäviin supistuksiin :kieh:
Lääkäri oli kyllä sillä asenteella liikkeellä, et pitäis sun tietää, kun oot viidettä tekemässä...
Voi olla iso kynnys lähteä uudelleen ennenkun pää näkyy... :D


 

Yhteistyössä