****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

Meille syntyi ihana tyttö pe 12.10.07 klo 15.33.. Pituus 50 cm, paino 3990g ja pipo 37 cm. Voimme molemmat erinomaisesti ja tänään pääsimme kotiin. Kirjottelen tarkempaa synnytystarinaa myöhemmin.

Mitenkäs muut keskisuomalaismammat? Treffattiinko toisiamme tunnistamatta osaston käytävällä?

tylsä ja nuppu 2 pvää
 
Onnittelut kaikille vauvan jo saaneille!! Mie en enää pysy ollenkaan perässä, että keitä kaikkia olenkaan jo onnitellut...

Perjantaina masuasukki päätti pitää hiljaiseloa. Iltasella kun tajusin, että hiljaista on masussa ollut, alko pieni huolen häivä nostaa päätään. Reilulla määrällä pullaa, suklaata ja mehua sain onneks aikaseks pienen liikahduksen. Meiltä on sen verran pitkä matka polille, ettei houkutellut lähteä yötä vasten sinne käymään. Yöllä pieni onneksi sitten möykkäsikin ihan kunnolla. Lauantain oli aamu päivän hissuksiin, mutta la illalla möykkäsi taas entiseen tahtiin kuten tänäänkin. Tiedä sitten mikä lepopäivän vietto perjantaina oli... Kyllähän jotain liikkeen aavistuksia tuntui, mutta ei niistä ollut enää varma olivatko omia ilmavaivoja vai pienen liikkeitä :ashamed:

Nyt on sitten alkanut nivusissakin kipuilemaan enempi. Aivan kuin puukolla joku tökkis häpyyn ja lantion luihin. Ja hetken tuntui menkkamaista jomotustakin. Kaipa pieni aikoo sittenkin syntyä ennen joulua... Muuten kun tuntuu, että raskaus vaan etenee samaan tahtiin ja mitään ei tapahdu...

Hipkukka 38+6
 
Onnittelut lähtee täältäkin kaikille vauvautuneille | :flower:

Täällä rauhallinen viikonloppu takana. Ihan yksi supistus sitten ollut, joten ilmeisesti vielä jonkun aikaa ootellaan. Onneksi olo ihan ok, joten ei pahemmin vielä turhauta. Tiistaina olisi eräpäivä, mutta en kyllä usko että tää sitä ennen tulee.

Mahassa tuntuu myllerys vaan lisääntyvän päivä päivältä.. ilmeisesti ei sitten ole kiinnittynyt vielä. Liikkeitä ei kyllä tarvitse laskea, tää lapsi ei ilmeisesti nuku ikinä - jatkuvasti tulee osumia johonkin päin =) Oikein päin sentään on, mutta suuntavaisto on pahasti hukassa, koska luulee ilmeisesti, että peppua täysillä tunkemalla äidin kylkeen pääsee pois...

Yksi outo juttu muuten. Mulla ei pahemmin mitään mielihaluja koko raskauden aikana ole ollut, mutta nyt on pakko saada pommac-mehujäätä joka päivä...

Oliivia 39+5
 
onnea tylsä ja möykkymamma! :heart: hui, tuntuu että täälähän on kohta jo kaikilla nyytit sylissä!

YOdottaja ja Viola kotiutuvat huomenna, joten ehkäpä jo alkuviikosta saadaan kuulumisia tänne palstalle =)

täälä vähän huono päivä takana. mieli on ollut maassa ja mikään ei huvita...tuntuu että vauvan syntymään on vielä sata vuotta aikaa :ashamed: tylsääkin on, pakastin leivottu täyteen, joka ikinen nurkka siivottu ja uteliaiden puhelut vaan pirisee, tänään on mies onneks hoitanu ton puhumisen, itteä kun ei huvita :headwall:
en tiiä miks välillä on tällanen epätoivonen olo, vaikka mullahan on la:kin vasta tiistaina, joten ei olla vielä edes yliajalla...kai nämä hormoonitkin on osasyyllisiä tähän vaihtelevaan mieleen.

diipeli onneks kaikki kunnossa, varmasti säikähitte oikeen kunnolla! itekki aina pelkään, että mitä jos liikkeet lakkaa, onneks yleensä aika vilkas mutta välillä on hetkiä et joutuu miettimään et millonkas on viimeks tuolla masussa mesonnu...

t. tankki-tiipii ja "väiski" rv39+5 :heart:
 
Onnea vauvoista :flower:
tylsä: Me ei ikävä kyllä ainakaan törmättty synnärillä, eli täällä vielä...
Mut enää max reilu vko, täällä kontrolli kun viikoi 41+5.
Enää ei edes niin ota päähän kun viime viikolla, kun se on kuitenkin niin lähellä. Jotenkin tossa just lasketun ajan tienoilla, sitä vaan odotti niin paljon....(vaikka yritin olla "tuijottamatta" sitä la:a)

Tsemppiä muille mahakkaille
Pustku ja asukki 40+3
 
Onnea uusille vauvan saaneille :heart:

Täällä on taas viikonloppu touhuttu..siivottu ja tehty pitkää kävelylenkkiä..saldo: ei ainuttakaan supistusta! Mitä pidemmälle tää raskaus etenee, sen kovemmin pelottaa. Enää en saa edes nukuttua kun pyörii vaan mielessä synnytys. Ilmeisesti tällä viikolla pääsen äippäpolille keskustelemaan tästä ahdistuksesta.. tää ei vaan häviä mihinkään vaikka kuinka yrittäis olla ajattelematta :(

Tinakenkätyttö ja typy rv 38+2
 
Huomenet kaikille :D

:flower: ONNEA UUSILLE VAUVAUTUNEILLE :flower:

Taidampa sitten ottaa kassini ja lähteä laitokselle. Eikös se ollu niin, että vauvan saa mennä hakemaan la:na? Vai oonko ymmärtäny jotain väärin :whistle:
Mitähän nuo synnärillä sanois, kun ihan pokkana menis ja sanos, et mä ihan luulin, et la tarkottaa sitä, et mä voin tulla synnyttämään :LOL:

No joo, nyt sitten lasketaan, montako päivää tämä menee yli. Supistuksista ja vuodosta päätellen ei montaakaan, mut eipä nämä vauvat oo ennenkään multa mielipidettä kyselly... :headwall:





 
huomenta vaan! näin ne lähti ylipäivät pyörimään, eihän tässä näin pitänyt mennä???? :D no, jos jotain positiivista pitää repiä niin ompahan taas yhden päivän lähempänä tuo synnytys! :LOL: vauva vaan kerkee kasvattaan massaa koko ajan ja sekös on ruennut pelottaan :eek: ! vaan minkäpä teet...
milekon kans voitas tuurillaan törmätä kysissä, oisko huomenna hyvä päivä synnyttää? minusta kuulostaa hyvältä!!!!
ja nyt aamukahvin keittoon, palataan päivemmällä!

:wave: tilda+tiitiäinen40+1 :heart:
 
Huomenta!

Täällä valvottu jostain neljästä asti,tosin ei ainakaan supistusten takia |O Oon vaan niin sairaan tylsistyny että alkaa ärsyttää entistä enemmän ku aattelenki kuinka paljon mua ärsyttää tää oottaminen :headwall: :headwall: :kieh: Ilmeisesti mun kärsivällisyys loppu tähän. Yheksältä soitan heti vyöhyketerapeutille ja saa luvan ottaa mut tänään sinne :whistle: jos ei synnytys käynnisty ni toivottavasti tulis samanlainen uupumus ku viimeksi että pari seuraavaa vuorokautta menis unten mailla,sitten oiskin jo 39+4 :saint:

Tuhruilu senkun jatkuu,vaaleenruskeeta vuotaa kolmatta päivää,tosin siis sisätutkimuksen seurauksena että en pidä minään "merkkinä" lähestyvästä synnytyksestä,tämä tuskin hevillä pärskähtää pihalle :/

Anteekis kauheasti heti aamusta tämmönen marmatus,toivottavasti teillä muilla on parempi päivä =) Ja saattaahan tämä minunkin päivä tästä piristyä,mies ei enää tee urakkahommia päivisin (yötyön lisäksi) niin ajattelin että kiskon sen tuolta kuorsaamasta ja lähetään vaikka kaupungille,vastaväitteille ei oo nyt tilaa :kieh: :kieh:

Nostan hattua kaikille jotka jo yliajalla kärvistelette,ja oikein oikein paljon kunnon synnytyssupistuksia kaikille niitä haluaville!!!! :LOL:

Känkkäränkkä-Diipeli ja masujesperi 39+2 :D
 
lhs
No joo..Viime yö meni muuten ihan hyvin, mutta isko sitten flunssan :kieh: Mä en ala!! Hitto, ihan kuin tämä olo ei muutenkin olis jo ollut tarpeeksi hankala, niin nyt vielä kurkku kipeä ja päähän koskee :headwall: Maha on tosi hellänä, ja jotenkin oudon tuntoinen, mutta eipä tämä varmasti käynnistämättä tule, tämän siitä saa, ensin supistelee liian aikaisin ja nyt ne sitten lopahtaa kokonaan :headwall:

Juu, parempi varmaan lopettaa tämä kirjoitus, ihan kauhea valitusvirsi vaan tuli..

lhs 40+2 (miksi en pääse jo synnärille, miksi miksi :headwall: :headwall: )
 
Täällä on diipeli kuules ihan samanlainen olo :headwall: ...no..mulla sentään on jo aika varattuna sinne vyöhyketerapiaan :D saa kyl muija tehä parhaansa tälläkertaa!!!
mua muuten supisteli eilen illalla aikas kivuliaasti ja n.3min välein,mut sit ne lopahti :( ..yölläki jomotti selkää aikas lupaavasti,mut neki jomotukset loppu ku nukahdin!!!! joskus tuntuu,ettei täst tuu yhtään mitään :headwall: :headwall:

henkka ja "veeti" 39+2
 
Huomenta!

Halauksia teille kärvistelijöille :hug: Toisaalta hihittelen täällä teidän teksteille, kyllä alkaa porukalla patti otsassa kasvaa ja kovaa :xmas: :xmas: Mä olisin varmasti teidän porukassa mukana, jos en tietäisi että huomenna nään tän salamatkustajan :D Enemmänkin on tänään fiilikset hieman haikeat, tytön kanssa vietettiin eilen ihanat synttärit, talo oli täynnä porukkaa ja tyttö viihtyi! Nyt leikkii uusilla lahjoilla (toivottiin ainoastaan leluja tällä kertaa) ja itse yritän nauttia näistä viimeisistä kahdenkeskeisistä ajoista :/ Se tästä vielä puuttuisi että alkaisin märsäämään tässä toisen edessä, kun ei olla hänelle puhuttu että huomenna vauva syntyy. Mummu alkaa puhua vasta sitten samana päivänä kun tulevat vauvaa katsomaan (keskiviikkona tai torstaina).

Nyt pitää alkaa valmistautumaan, kahdeltatoista pitäisi olla OYSissa, jutellaan lääkärien kanssa ja sovitaan huomisen käytännön asiat.

Hyvää matkaa kaikille, jotka nyt viikon sisällä lähtevät nyyttinsä hakemaan :wave: Jos tulette OYSiin, tulkaahan moikkaamaan osastolle 13 :) Saatan olla siellä sunnuntaihin asti. En varmaan enää ehdoi ennen sitä kirjoitella, tulen sitten kertomaan miten meni, kunhan kotiin päästään. Aamulla ajattelin taksilla sairaalaan posotella seitsemäksi, että saa sitten mies viedä tytön rauhassa hoitoon autolla ja tulla perässä. Leikkaus kun on vasta 10 aikaan.

Voikaa hyvin ja kestäkäähän viimeiset hetket! Minä olen kyllä ihan valmis eroon tästä mahasta, niin paha on turvotus ja kivut varsinkin öisin.

Halauksin :hug:

Topsy ja "istuva härkä" 38+6 joka näkee huomenna päivän valon
 
Keiju07
Onnittelut Möykkymammalle ja tylsälle nyyteistä! :flower:

Ja tsemppiä matkaan Topsylle! Joku toinenkin oli jo lähes menossa, mutta kukakohan se nyt oli...

Omassa mahassa ei mitään uutta. Ylävatsakivut meni päivän aikana ohi, olivat kai vaan mahanpuruja. Vauvalla on nyt vuorotellen todella hiljaisia ja sitten hiukan vilkkaampia päiviä. Iltasin tulee sentäs aina mieltä rauhoittavia liikkeitä. Ei supistele ei, joten mitään tuskin tapahtuu lähiaikoina. Mä liityn niihin joulukuisiin ihan kohta!

Marzyciel taisi kirjoittaa, että mahaa tulee ikävä. Niin kyllä täälläkin. Ei malttaisi odottaa, että vauva jo tulis, mutta etukäteen jo harmittaa, että tästä ihanasta mahasta joutuu luopumaan. No, noista raskausarvista en niin välitä, mutta muuten olen tykästynyt mahaani kovastikin :heart: , miehellä tosin voi olla toisenlainen käsitys...

Reilu viikko eräpäivään:

Keiju 38+6
 
hitsi, äsken kirjotin ja nyt sitä ei oo missään!!!! :headwall:

no topsylle lähetin tsemppiä mukaan ja ehottelin sun ja diipelin kanssa treffejä osastolla loppuviikosta ;)

huonosti nukuttu yö takana, vain pari tuntia tuli unta. vauva vaan melskaa mahassa kaiket yöt ja tosi kamalia vihlasuja tuola kohdunsuulla! :eek:

mileko mulla huomenna LA, joten pitäisköhän kävellä ison kassin kanssa OYS:siin ja ilosesti ja reippaana ilmottaa "täältä sitä nyt tullaan synnyttämään!" miehellekin joku läpinäkyvä muovipussi käteen mistä vaan iso kasa eväitä loistais :LOL: mitähän mahtaisivat ajatella :D

palataan myöhemmin!
t.tiipii ja "väiski" rv39+6 :heart:
 
Kävin nyt vasta lukemassa noita syntymärunoja. ihania. tippa tulee linssiin joka ikisestä vauva-aiheisesta asiasta. En kestä es kattoa vauvojen kuvia tai lukea synnytysjuttuja ku heti alkaa itkettää. mitähän mulle tapahtuu ku oma syntyy. Haluaisin jo tosi kovasti oman vauvan syliin. Vielä ois 3 yötä jouluun... tulis vaan se joulu ajallaan.
Uskaltaudutiin viikonlopuksi reissuun miehen kanssa noin 200 km päähän laitokselta, ku ei vaavi mitään ilmoitellut itsestään. ihana oli olla vähä aikaa niin ettei koko aikaa vaan odottanut että millon se tulis. No nyt kotona odotus vaan jatkuu.

mullakin tulee mahaani ikävä. on se mun mielestä aika hieno!
 
Ginnifer
Onnea matkaan Topsy! Ja onnittelut tietenkin kaikille vauvan saaneille! Tämä onkin vissiin rankempaa kun kuukausi kääntyy toiselle puoliskolle; toisilla jo vauvat ja me myöhäisemmät vaan odotellaan.

Mäkin tykkään masusta kovasti, vaikka onhan tässä jotain haittapuoliakin... Vyötäröä kaipaan, että housut pysyis jalassa mukavammin! Jos vielä uudestaan pääsen raskaaksi, niin henkselit hankin; nyt ei tunnu mikään housumalli tai kikka toimivan. Vatsallaan nukkumistakin ikävöin, tosin ei sekään ehkä ihan heti tule onnistumaan täysinäisten rintojen päällä. Lisäks mulla on tätä ärsyttävää tunnottomuutta ja kutinaa tossa ylävatsan ihossa - neuvolan mukaan ihan normaalia kun ei mulla ole sillä kohtaa läskiä niin eipä se ihokaan ole siitä koskaan ennen joutunut mihinkään venymään...

Joo... sit se omanapainen valitusvirsi (huomaan että muillakin alkanut tämä aamu alavireisissä tunnelmissa - kummasti lohduttaa). Illalla alkoi kurkkua kutittaa, kuumaa juomaa tankkasin ja sitruunamehuakin join ihan suorana, mutta niin vaan oli aamulla jo ihan perkeleellinen raastinrauta kurkussa... Siis kyllä pääsi muutamakin ruma sana. Eipä nyt just tällä hetkellä tunnu oikein reilulta, että voimat menee tällaiseen, kun niitä nimenomaan pitäis kerätä synnytystä varten.

Ginnifer ja masu 39 viikkoa tasan
 
Topsylle paljon onnea matkaan, suorastaan kateellisena täällä mietin että sinulla jo huomenna pikkuinen sylissä:)

Mulla myös tota tunnottomuutta ja kutinaa vatsanahkassa, se kun on joutunut niin äärimmilleen venymään. Kuulemma joo ihan normaalia.

Kävin äsekn pitkällä lenkillä, ainoa tulos on kivut nivusissa..paljon siis kannatti sekään. No, saipahan aikaa hiukan kulumaan.
Mulla sitä limatulppaa nyt tulee ihan hurjana, toivon että se olisi merkki että ei enää tähän viikkoja menisi..
Minun isälläni on tänään syntymäpäivä, olisi ollut kiva päivä senkin puoleen synnyttää, mutta ei taida onnistua.

Nyt lähden ruokakauppaan, olisinkohan ansainnut vaikka jäätelön..

Dirlittan ja masukki 39+3
 
:heart: :heart: :heart: TYTTÖ TULI :heart: :heart: :heart:

Lauantai aamuna pistivät kotiin eikä käynnistäneet.Kotiin tultuamme alkoi tulla verestävää limaa ja siinä päivän mittaan alkoi supistella tiheempään.Sunnuntaina 14.10.yöllä 1:n aikaan mentiin sairaalaan ja klo.3.39 tupsahti neiti maailmaan.Pituutta huikeat 48cm ja pyöreyttä 3455g.3cm olin auki kun sairaalaan mentiin,kalvot puhkastiin kun oli 6cm auki ja sitten aukesinkin loppuun niin nopeesti että kyljeltään kun aloin kääntyä ponnistamaan niin pää jo näkyi.Kerta ponnistus ja neiti karjasi heti oikein komentavasti.Heti pääsi rinnalle ja liki 2 tuntia ruokaili ennen kun otettiin mitat ja pestiin.Oli ihanan rauhallinen ja ikimuistoinen synnytys.Kotiin päästiin heti aamulla lääkärintarkastuksen jälkeen eli 4.polikliininen synnytys meni loistavasti.Keskiviikkona mennään sairaalaan toiseen lääkärintarkastukseen.Tämähän meni meillä eniten yli kun rv:ja kertyi 41+6.

Voimia masujen kanssa!Kyllä ne näköjään sieltä aina ulos tulee,vaikka usko meinaakin loppua! :hug:
 

Yhteistyössä