****LOKAMASUT LOKAKUUSSA*******

Täällä ilmoittaudutaan kyrsiintyneiden joukkoon! :attn:

Ennen sitä maagista laskettua aikaa tuntui, että päivät menee kuin siivillä! Ihan ihmettytti kun huomasi jo raskausviikkojen täyttyneen. Nyt... Voi ristus mitä matelua |O
Tämä tukala olo ja maha polvissa kävely ei kyllä niiiiiin herkkua ole kun siihen lisätään ne miljoonat kyselyt päivittäin "vieläkö se" "eiköse" "joko se"... EI! Eikä näytä tulevan.
Paikat vieläkin kiinni eikä supistuksia ole ollut ei sitten nimeksikään.
Pakko yhtyä toisiin ja tehdä valitusvirsi, että saa johonkin purettua tuskastumistaan.

Ja sitten vielä turhamaisuutta päälle... Minä kun haaveilin vaaka vauvasta, nyt näyttää siltä, että tulee äkä skorppioni. Eräpäivä on sitten 24! Toivottavasti uskoo mamia edes sen vertaa :kieh:

Tiipiin tilanne on kyllä inhottava, lakko siis vaikuttaa jo nyt päälle vaikka onnekkaita ollaankin, kun ei tarvi kärvistellä marraskuussa ja odottaa mihin suuntaan tämä uhkailu muuttuu. Minua ainakin huolettaa juuri se, että on yliajalla kun vauvan liikkeetkin hidastuu ja verenpaineet ja turvotukset lisääntyy :(
Muista silti lompsia suoraan neuvolaan tarkistuttamaan tilannetta jos vähänkään jokin asia huolestuttaa! Kyllähän ne jossain raossa pystyy tilanteen katsomaan...

Diu Diu 40+4
 
Keiju07
Onnittelut Pupulle, Tyttelille ja Zeinalle! :flower: Niin niitä uutisia tipahtelee tasaiseen tahtiin.

Täällä ei mitään uutta... väsymystä ja hiukan pahoinvointia, mutta ei supistele sitten millään. Minkäs teet, ei auta kuin odottaa...

Keiju 39+3
 
Hei,

Tulin pikaisesti kertomaan että pikkuveli syntyi 15.10.2007 klo.07.24. Painoa pojalla oli 3370g ja pituutta 52cm. Äiti ja poika voi hyvin.

En ehdi nyt lukea muiden kuulumisia enkä kertoa sen enempää omasta synntyksestäkään, mutta käyn kyllä myöhemmin kertomassa tarkemmin kun mieskin on kotona ja minulla aikaa vähän paremmin. :heart:

Onnea kaikille muillekin vauvansa saaneille! :heart: :heart:
 
Dirlittan
Täällä ahkera taustailija, itelle syntyi tyttö 12.10 rv 41+0, meille kolmas lapsi. Sellasta vaan että mulla kaikissa raskauksissa paino laskenu ton 500g viimesellä viikolla ja siitä ei oo enää kauaa (montaa päivää ) menny kun synnytys on käynnistynyt. Että jaksamista vielä vähän, kyllä se palkinto sieltä tulee!!! Tiedän että on tuskasta oottaa mutta voi sanoa että se on enää päivistä kiinni!!
 

onnee kaikille vauvoja saaneille tasapuolisesti

tuntuu että koneella ei kauheesti enää kerkee käymään,aina kun tähän istahan niin kuuluu kutsuhuuto..ja aina joku (lähinnä neiti) on jotakin vailla.
vauva arki sujuu hyvin(ainakin vielä) ei ole liiemmin vatsakipuja em ollut neitillä.syö ja nukkuu..

niinukka ja tyty kohta kolme viikkoo..
 
Voi tätä kamalaa närästystä! |O Jo eilisillasta lähtien närästänyt, ei auta renniekään kuin vain hetkeksi. :headwall: Mites se oli, saakos tuota samarinia ottaa? Kun jostain muistaisin lukeneeni ettei apteekkari ollut suositellut samarinia raskaana olevalle, koska ei itse ollut aivan varma saako sitä käyttää. Voi kyllä olla että muistan väärinkin... :/
Niin, ja mitään normaalista poikkeavaa en ole syönyt, en ymmärrä tätä äkkinäistä närästystä. Aikaisemmin on vaivannut vain jos on syönyt mausteistatai tosi rasvasta (pizza) ruokaa. Mutta silloinkin on rennie heti auttanut.

Muuten ei mitään ihmeempiä, masussa möyritään ja välillä jalkaa tungetaan kylkiluihin. Supistuksista ei tietoakaan eikä muitakaan merkkejä,että lähipäivinä, saati edes lähiaikoina saisimme oman vauvamme syliin. :heart:

-pepisa + jokumuu 38+5
 
Tuoreita neuvola kuulumisia:
paineet 111/71
Pissassa proteiinia +, muuten puhdas
kohdunpohja 32
syke 134
paino pysynyt samassa

Neuvolatäti halusi tehdä sisätutkimuksen, kun alkoi epäilemään, että miten päin pieni oikein on. Raivotarjonnassahan tuo oli (itse olinkin sitä mieltä, että näin onkin). Kohdunsuu oli pehmeä ja lyhentynyt reilusti. Pää oli hyvin alhaalla ja tukevasti kiinnittynyt. Arvioi hiukan yli kolme kiloiseksi.
Totesi, että pienen asento viittaisi helppoon, nopeaan synnytykseen ja lyhyeen ponnistusvaiheeseen :whistle: Kehoitti lähtemään heti synnärille, kun siltä vähänkin tuntuu ja jos alkaa nopeilla supistuksilla niin neuvoi soittamaan ambulanssin. (Meiltä synnärille n. 78km). Samaten jos vedet menee. Tosin epäili, etten välttämättä edes huomaisi veden menoa, koska lapsen pää painaa kohdunsuuta tiiviisti ja on takana (? en muista mitä termiä käytti varsinaisesti), mutta että tästä syystä vedet saattavat mennä tihkumalla.

Nyt vähän pöllähtänyt olo. Kuitenkaan itse en ole tuntenut mitään kivuliaita supistuksia tai menkkamaista jomotusta tms ja asennoitunutkin jo niin, että pitkälle menee. Vaikka kyllähän pieni voi silti viihtyä kauankin lähtökuopissaan. Pitäisiköhän tuo sairaalakassi ihan oikeasti jo pakata valmiiksi.... Jännityksellä odotamme kuinka kauan oikeasti pieni viihtyy yksiössään...

Seuraavan ajan sain ensi tiistaille ja neuvolantäti meinasi, että jännäksi menee nähdäänkö silloin vielä. Hassua, kun itestä tosiaan tuntuu, ettei tämä vielä olisi tulossa pitkiin aikoihin.

Hipkukka 39+4
 
ensinnäkin paljon onnea kaikille vauvautuneille tasapuolisesti!!

paino noussu melkein +500g/viikko, jokatoinen krt nousee, jokatoinen laskee..
rr 122/76 noussu nyt kun ei oikein yöllä enää saa nukuttua.. :headwall:
pissa puhdas
sf noussu myös 32cm vauva pää keikkuu ylhäällä, eikä tod.tajua et vois pikkusen alemmas tulla..aarrgg..pistää niin mahottomasti tuonne kylkikaariin, ettei missään asennossa saa nukuttua.. :headwall: |O
ja väsy päivisin on aikamoinen!!
muutenkin on hankalassa asennossa, ei kummallakaan puolella mahaa köllöttele, niinkuin yleensä vauvat on, vaan ihan keskellä pyllöttää.
terkka meinas että ei se oikeessa tarjonnassa tuu, jos ei tajua kyljelleen mennä..
vaatii sitten pikkusen enemmän tilaa tullakseen, otta tai päälaki eellä.huoh!
Tämmöistä tällä kertaa, nytten alkaa jo tuon nukumattomuuden ja väsymyksen takia eka kertaa tuntumaan, että vois jo syntyä tuo pikkuinen...
mut yliajalle menee että heilahtaa, tiiän jo näistä enteistä..(tai enteettömyyestä..) ei juurikaan supistele, ei edes sen vertaa että laskeutuis..
eiku takasin viikkosiivouksen tekoon..

naatiskelija 38+2
 
Hei!
Tuolta marraskuisista tulin kurkkaamaan, siellä jo omaa vuoroamme jännätään. Onnea paljon vauvautuneille!

Syvimmät osanottoni Kiisumirrille ja hänen perheelleen!
Ei tuollaisia suru-uutisia saisi tulla kenellekään :'( :hug:
Voimia kovasti teille!
 
tin
nopeesti tulin kattoon ku laitokselta palattiin. eli meille syntyi pieni poika(!!! =) ) 16.10 klo 3.30 rv 40+4. Painoa herralla oli 3220g ja pituutta 50cm. Synnytystarinaa sitte ku ehdin paremmin.
Onnea kaikille vauvaantuneille!
Ja Kiisumirrille iso osanottohali :hug:
tin + poika 3päivää :heart: :heart:
 
Täällä oon yrittäny siivota ja touhuta, jos masuasukki tuliskin siihen tulokseen, että on rauhaisampaa tulla näin levottomasta yksiöstä ulos!;) Ei kyllä vaan merkkejä näy... Mä kun oon ollu niin varautunu, että ennen laskettua aikaa syntyy... saapa nähdä! Onhan tässä vielä 1,5vkoa aikaa siihen tietty.

Miten ihmiset ootte aikaanne kuluttanu näin viimeisinä aikoina? Mihkään pitkille autoreissuille ei ainakaan tuu mieleen lähteä enää, mut mitä muuten ootte puuhanneet? Mä oon lueskellut kirjoja ja sit kyläilly ja meillä on käyny myös vieraita, että ihan aktiivista eloa viettäny. Nyt viikonloppuna ei oo ihmeitä ohjelmassa, toisaalta ihan mukavaa vaan ollakin:)

Lepposaa ja vauvaisaa viikonloppua!!! Toivotaan, että tän viikonlopun aikana monilla alkaa tapahtumaan!

LaSposa & Nyytti rv 38+4 :heart:
 
Hei mammat,

arki on aluillaan, mun täti oli auttelemassa - kokkaili ja siivoili, vauvaa ei hoidellut, kun on lapseton itse - mutta huikeen kiva
oli alussa kun oli toinen aikuinen vahvistuksena.
Uskohan meinas loppua lypsykoneen käytössä - toimi se sitten (Ainun sähkävempain, johon runsasmaitoisena hommasin jo toisen astiasetin, ettei kokoajan tartte pestä)
Pääosin imut sujuu, neiti vaan on syöppö, kerralla imuttaa >1,5 desiä, maitoakin tulee , mutta mimmin imutusvoimat ei aina riitä.
Siksi lypsyt, ja vasemmistotissi ei ole yhtä mieluinen, tarkkana tyttönä Viu on huomannut että nänni on 1 mm matalampi siinä :)
Ja kakkaa tulee sinappia ja pestoa, napatynkä irtosi, juhlittiin omaa napaa jne jne...
Nukkuukin 5 t pätkiä - luonnolisesti päivällä , yöllä ollaan pätkäunisia ja pätkäsyömäläisiä, varpaat ristissä toivon, että lapseni ymmärtäisi eron yöllä ja päivällä .
Rinsessa on ihana - kiljukaula , kuuluu kun tarpeita on. Mulle sopiva lapsi, ei tartte arvailla.
Pyllynpesu on kivaa, kylpeminen hmmmm ja vaipanvaihto pukemisineen ällöä. Neidistä siis.

Tässäpä muutama kuva rinsessasta , mun kännykkäkameralla saa väliin aikaan näitä taidekuvia :)
http://www.aijaa.com/v.php?i=1121626.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1121631.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1121595.jpg

Vielä on väsy ja verenpaine koholla - siis raskuden aikana ei ollut lainkaan, mut nyt on 140/90, kuulema voi sattua kun maito nousee ja on univelkaa.
Oli tosi hyvä että on hankinnat valmiina, niin saa nyt olla niiltä rauhassa. Tälleen kun on toipumista ja väsyä itselläkin.
Siirryn vissiin raapustelemaan toiseenkin ketjuun, käyn tääl välis kuikkimassa.

Kaikille jaksuja - osaan kyllä arvata yliajalla odottamisen, mulla oli jo heviä vkolla 39.
Mutta sieltä se jättipotti ja palkinto tulee.

Kiisumirrille suurensuuret surunvalittelut, ei surun määrä voi mitata sun tilanteessa. Jaksamista, ja aikaa perheellesi ja Sulle!
Ja vauvan sielulle ikirauhaa.

Ja onnittelut vauvaantuneille kaikille.

Nyt mua kutsutaan, Pomo määrää....

t papu ja viu
 
Tässä olisi kuvia meidän kaksosista. Tytöt ovat kasvaneet kovasti sitten sairaala ajan. Eilen tuli 5 viikkoa ikää.

Kaksi ensimmäistä kuvaa ovat sairaalassa otettuja, ja kaksi seuraava kotona.

A on Emma ja B on Essi. Ristiäiset ovat vasta 3.11.2007.

http://www.aijaa.com/v.php?i=1122052.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1122056.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1122057.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1122059.jpg

Kuvat eivät ole mitään priimoja mutta kyllä niistä jotain saaa selvää. =)
 
Onnea Tin!! :flower:

Ihania kuvia YOdottaja ja Piituli!!!

Tänne ei uutta, niin se kauan kaivattu laskettu aika oli siis tänään, ja uhkavasti näyttää siltä että tämä pikkuinen ei noudata isompien sisarustensa esimerkkiä synytmällä laskettuna päivänä.
No, ei se auta kuin odotella, ja toivoa että pikkuinen ei kasva kauheasti kokoa enää.
 
lhs
Onnea taas kaikille uusille vauvan saaneille :heart: :flower: :heart:

Suloisia kuvia vauveleista :)

Täällä vaan odotellaan, huomenna on sitten se rv41 täynnä, tietohan se oli, että sinne taas mennään, mutta toivoin kyllä että tämä osaisi ulos omin avuin, vaan ei..Alan jo luovuttaa, ja suosiolla odotella loppuviikon käynnistelymahdollisuutta..

lhs ja sitkeä toukka 40+6
 
Tällänen ahkera taustailija olen ollut alusta saakka. En vaan oo saanu aikaseks mitään itte kirjotella. Meillä siis nyt 7v tyttö ja 5v poika ja uusin tulokas oli tyttö joka syntyi 12.10. Neidin strategiset mitat oli 3885g ja 51cm. Että saa laitella sinne syntyneisiin jos haluaa joku pistää, itte en taida osata :p Vauva-arki on taas niin ihanaa ja hivenen erilaista kun on nuo kaks isompaa yhtä innokasta! Tykkäävät todella kovasti pikkusiskosta. Ja minä itte nautin aivan mielettömästi!! Tämä luultavimmin jää meidän viimeiseksi joten tietty haikeus oli jo raskausaikana. Mutta lykkyä pyttyyn kaikille mahakkaille, kyllä se sieltä tulee...Ja mielettömästi onnea kaikille vauvautuneille!! Ihanaa... :heart:
 

Yhteistyössä