Lokakuun lutuset 2014 huhtikuussa!

Uusiäipälle nyt ihan hirveesti voimia ja tsemppejä, että vuoto pysyy poissa! :hug:

Kotonaolosta Alkuun oli tarkoitus, että menisin töihin syksyllä 2016, kun esikoinen aloitta eskarin. Nyt kuitenkin suunnitelmat hieman muuttuneet, kun tuli tuo opiskelu kuvioihin. Eli meinaan tulevana syksynä hakea kouluun monimuoto-opiskelemaan ja tarkoitus olisi opiskella koko kotonaoloajan. Koulutus kestää n. 4 vuotta, joten mahd. pitkään pidän tietty lapset kotona, jolloin ei mene päivähoitomaksuja ja yritän epätoivoisesti saada opiskelut mahdollisimman pitkälle :LOL:

Rakenneultra 3 pitkää viikkoa vielä!! :kieh: Voi kun menisi aika nopeasti!! Meitä miehen kanssa on niin alkanut kuumottaa toi sukupuoli, että paljon tulee mietittyä ultraa.

Tänään oli ensimmäinen neuvolalääkäri.
Meillä on tosi ihanan symppis lääkäri, joka rauhallisesti selittää kaiken mitä tekee ja tekikin tosi laajan tutkimuksen.
Paino ei ollut onneksi noussut viime viikon neuvolasta (HUH!), verenpaineet hyvät, pissa edelleen puhdas. Sisätutkimuksessa kohdunkaula oli ihan normaali, kiinteä ja kiinni. Kysyi myös repesinkö kuinka paljon edellisessä synnytyksessä (3.asteen pahat repeämät!), kun mun paikat näyttää ja tuntuu kuulemma siltä, etten ois koskaan synnyttänytkään :D Facebookin puolella jo naureskelttinkin tätä mun "priimapimppiä" :LOL:

Vauva kuulemma tuntui käsikopelolla viikkoihin nähden (nyt 18+2) varsin valmiilta ja lääkäri kysyikin tarkkaan, että siirrettiinhän laskettua aikaani syyskuun puolelle, kun hän on sitä mieltä, että kyllä tämä syyskuun puolella syntyy :heart: Laitan sitten reklamaatiota jos meneekin LA.n yli :D

sunniva Meilläkin on jo vaunut! Tilattiin heti np-ultran jälkeen. First things first ;)

Mites muut istumatyöläiset, onko alkanut paikkoja särkemään vai vieläkö pystyy työpäivän istumaan normaalisti?
Mulla alkanut tämä istuminen ihan oikeesti tuntumaan ja iltapäivät meinaa olla yhtä tuskaa, kun on pakko ottaa seisoma/kävelytaukoja vartin välein :ashamed: Ja mun hanuri puutuu!! Ja jokapaikkaan alkaa särkemään..

Dolly 18+2
 
Kuikkeliskuu.

Vappua vietetään perheen voimin kotosalla, käydään tuttavalla kylässä leikittämässä lapsia mutta muuten ilmotin miehelle et viis sokereista, että kun käy kaupassa niin ostaa jotain hyvää illalle ku pirpana on nukkumassa, voidaan lörtsöillä ja kattoo telkkaria ja köydä saunassa. Joka tapauksessa joutuu torstaina päivällä pakkaamaan mun ja kääpiön kamat kun lähdetään pe aamusta mummolaan, mun mummo esikon isomummo. Kuulostaa vanhalleki mutta hän ei ole edes 70 täyttäny vielä ja on oivassa kunnossa kyllä, armeijalla kun oli töissä niin tai kuntoki pysyy hyvänä. :) meillä on siis aikas nuorta porukkaa lapsia tehneet aikanaan. Munki vanhemmat oli 18 kun isoveli synty ja 19 ku minä joten katkasin ainaki ton teiniraskaus kierteen ;)

(.) ei kuummosempia, eilen käytiin mun kaverilla kylässä. Hällä on 2,5kuinen nuorin ja lutustelin sitä miten ehtisin, ei tuo esikoinen paljon mahiksia antanu kun oli vähän kärtyisä
Hampaiden tulon takia ja muutenkin erilainen päivä kun oltiin aamusta iltapäivään liikenteessä. Nukahtihan se yöunilleki melkee heti ku kotiin tultiin ja heräili 7jälkeen aamulla.
Mahalle ei kummempia kuulu, möyrintää öisin ja päivisin jos paikallaan erehdyn olemaan tai syön jotain makeeta. Eläväinen kaveri. Selkä kivut vaivaa ja haluaisin raskausajan hierontaan mutta taitaapi maksaa mun lompakolle iha liikaa moinen. :( nyt röhnötän sohvalla, aamu päivä siivottiin pirpanan kanssa.. Touhukas vaikka ei konttaa eikä kävele vielä, hyvin mönkii mukana tai roikkuu lahjeessa. :)

Mua houkuttais tuplarattaat... Mies on sitä mieltä tosin että pärjätään noilla et laitetaan sisaristuin tohon ja sit jos mennään johonki isompaan keskukseen nii vauva reppuun tai esikko liinaan. :) manducan metsästys jatkuu ja se päättäminen ostanko käytetyn vai uuden...
 

Masu tänään eli rv 18+5

Kohta taas pyörähdetään uudelle raskausvkolle eikä enää pitkä aika rakenneultraan, joka on 13.5. Jännä, kun kaikista edeltäjistä lapsista juuri näihin aikoihin tehtiin rakenneultrat, mutta nyt pitää vielä 2 viikkoa odotella. Katsoin odotuskirjoista, niin painoarviot olleet vähän yli 300g just 18+5 eli niissä varmaan mennään nytkin :)

Kaverin vauva syntyi eilen ja mennään tänään katsomaan häntä. Jo pelkistä kuvista, mulle iski vauvakuume, joten luojan kiitos tämä vauva sai alkunsa, koska nyt olisi myöhäistä kuumeilla, kun miehelle tehtiin se vasektomia.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tähtitomu
Tänään neuvolassa. Sydänäänet saatiin heti ja siellä mentiin koko ajan 150sykkeellä :) raskausdiabeteksestä huolimatta painoa ei ole tullut yhtään! pyysin ottamaan hemoglobiinin kun on vähän väsyttänyt, sehän oli sitten 101, huomenna labraan.. Aina on jotain, onneksi oon tosiaan sairaalassa töissä niin labrassa pystyy käymään työn puitteissa. Huomenna onkin viimenen työpäivä ennen lomaa!
Ninni ja sissi 16+2
 
Vappu menee täälläkin rauhallisissa merkeissä. Töissä on ollut aika stressiä ja tänään alkoi tuntua kivuliaita supistuksia. Kiva... Epäilen kyllä, että vois olla virtsatietulehdus. Kokoajan jomottelee mahaa ja vähän nipistelee, varsinkin jos on pystyssä. Kuinkahan pian sitä täytyisi tulehdus saada hoitoon, jos on sitä? Ajattelin heti aamusta viedä näytteen labraan.

Itsekin olisin voinut fb ryhmään liittyä, varsinkin jos on Pirkanmaalaisia, niin olisi voinut olla kiva vaikka jotain tapaamista järkätä :). Mitäs tuumaatte? Voihan niitä täälläkin puuhata.
 
  • Tykkää
Reactions: Tähtitomu
Heippa kaikille!
Vihdoinkin uskaltaudun ilmoittautua mukaan :) 16+3 menossa ja alkutaival on ollut hankalahko. Ankara pahoinvointi vei välillä nesteytykseen ja jatkuva niukahko vuoto on pitänyt varpaillaan. Nyt nuo vaivat tuntuvat väistyvän ja voin ehkä alkaa pikkuhiljaa jopa nauttimaan tästä raskaudesta :).
Masu on pullahtanut jo esiin niin hyvin, että ei oikein pysty enään raskautta salaileen. Työvaatteet ovat sen verran reilut, että siellä salaisuus on vielä säilynyt. Joskin alkuraskauden pitkät poissaolot hieman herätti uteluja.

siniunikko/37/2./- LA 11.10
 
Tervetuloa uusille ja UusÄipälle edelleen tsemppiä.
Ihania masukuvia on vihdoin tullut muiltakin:) Musta on kiva laittaa niitä tänne, niin pysyvät kivasti "tapahtumien" kanssa itselläkin muistissa :)
Vappua täällä juhlitaan perinteisesti, tänään ystäville kylään, yhdessä dinnerin kokkailua ja illan viettoa, lapset tietty mukana. Aamulla koristeltiin koti serpentiniillä ja ilmapalloilla (vietetään vapaapäivää jo tänään esikon kanssa).
Huomenna brunssille toisten ystävien luokse. Meillä pn kiva tapa isolla porukalla kokoontua, jokainen tekee jotain itse ja sitten nautitaan nyyttäri meiningillä :)
Meillä oli esikon viimeinen neuvola eilen ja tää aiemmin mainitsema neuvolatäti vaan nosti entisestään pisteitään :)
Esikolla kun on ollut poissaolokohtaus epi,mitä vahvasti itse epäiltiin että olisi tullut sikainfluesrokotteesta... Neuvolatäti oli lukenut esikon koko hidtorian läpi (nyt kun oli uusi meille) ja selvittänyt etukäteen jo kaikki esim. voidaanko antaa riskittömästi 6.v rokotus ym. Lopuksi vielä kuunteli vauvan sydänäänet niin että esikko sain kuulla ne. Ihanan huomaavainen :)
Muuten kaikki meni esikolla hienosti, ikätasoa joissakin hieman edellä ja eskarivalmius hyvä.
Ihanaista ja maistuvaista Vappua kaikille :)
 
Perhevapaista on ollut juttua ketjussa. Meillä mies haluaisi pitää koko vanhempainvapaan, mutta ei olla vielä sovittu miten jaetaan. Olen siis ainakin äitiysvapaan itse töistä pois, ja vuosilomat siihen päälle. En vain oikein tiedä, miten realistista on ajatella, että palaisin töihin jo kun vauva olisi 3kk. Imetys ainakin jäisi lyhyeksi silloin. (Vaikka eihän sitä ikinä tiedä, onnistuuko imetys ollenkaan.) Mies aikoo pitää hoitovapaatakin, ja minäkin ehkä voisin lyhyen pätkän sitä ottaa. Hoitovapaan kohdalla pitää vain laskea tosi tarkkaan taloudenpito. Paremmin pärjätään, jos minä käyn töissä ja mies on hoitovapaalla, mutta ei me kahta vuotta varmasti pärjätä vain minun palkalla.
 

Yhteistyössä