Marraskuun masuasukit 2014 *maaliskuussa*



LA
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

Laskettu aika ei tiedossa
ÄitiliiniX5 / 31 / 7. / TAYS

31.10
Kanelihippu / - / - / -
murmelii / 32 / - / MKS

1.11
Pumpuli-81 / 32 / 4. / TAYS
Nansustiini / 36 / 2. / JS
Whitney / 29 / 3. / EKKS
Edea3+ / 36 / 4. / NKL
pikkukakkonen14 / 25 / 2. / OYS
sintti08 / 27 / 3. / KOS

2.11
mixed / 27 / 2. / OYS

3.11
Maisa90 / 24 / 2. / PHKS
Miranda- / 31 / 1. / KOS
jonttu84 / - / 3. / -
qwertyli / 32 / 1. / PHKS
Billy / 35 / 5. / TAYS

4.11
Kultasiipi / 29 / 3. / K-SKS
Huplis / 28 / 2. / JS

5.11
Heranen / 23 / 1. / MKS
bosch / 27 / 1. / KOS
Ambrosia85 / 29 / 1. / -

6.11
Annilaattori / 26 / 3. / TYKS

7.11
nasumasunen / 31 / 5. / JS
Maarii / 25 / 2. / KS-KS
cinredella- / 24 / 2. / K-SKS
Sonkku / 27. / 2. / SEKS


8.11
donnuska / 30 / 3. / KOS
Wc Ankka / 37 / 3. / L-PKS
Heinikki85 / 28 / 2. / JS
marraskuu2014/ - / 2. / K-PKS

9.11
Blancita / 35 / 2. / -
Victoria78 / 35 / 4. / TYKS
Laia / 28 / 2. /

10.11
Amelie89 / 25 / 2. / PHKS

11.11
wbä / 26 / 1. / TAYS
Maoy / 28 / 2. / JS

12.11
Marrashamsteri / - / - / -
Elysa / - / 2. / -

13.11
Emma82 / 31 / 3. / PKKS
metsätähti84 / 29 / 1. / LKS

14.11
Coffeegirl / - / - / -


15.11
Rosehip_87 / 26 / 1. / -
Simpukka_81 / 32 / 2. / KOS
miuku91 / 23 / 1. / -
16.11
o0o / 38 / 1. / JS

17.11
Lumimorsian / 36 / 2. / TAYS
Alicia00 / 22 / 1. / TAYS

18.11
ansku 84 / 29 / 2. / TYKS
äitiliiniX5 / 31 / 7. / TAYS

19.11

20.11

21.11
marrasmamma91 / 23 / 1. / VKS
Emotar / 35 / 6. / OYS
Mimmuska / 34 / 3. / K-SKS
viiaw / 18 / 1. / PKKS
ealr / 22 / 2. / PHKS

22.11
Parnika / 25 / 2. /
Tyydeli / 40 / 2. / NKL
StellaI / 28 / 1. / L-PKS
muumimamma-81 / 33 / 4. / K-SKS

23.11

24.11

25.11
attente / 26 / 1. / KOS

26.11
Riikka90 / 23 / 3. / -

27.11
Vauvahaave / 34 / 4. / TYKS
moon stars / - / 1. / TYKS
Hydrangea / 27 / 1. / TAYS
PikkuistaOdottava / 27 / 2. / TAYS
Karole / 29 / 2. / -

28.11

29.11
mamma086 / 27 / 3. / PHKS

30.11
"MY" / 34 / 2. / PHKS
Mannamaaria / 33 / 2. / NKL tai JS

Surun kohdanneet :hug:
Oodikas
Hellanvanki
Riiviöiden äippä
mutsi-ihminen
Lianne
Valonkantaja

SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


ILMOITA PÄIVITYKSET SELKEÄSTI!

FB-RYHMÄSTÄ KIINNOSTUNEET LAITTAKAA YKSITYISVIESTILLÄ SÄHKÖPOSTIOSOITTEENNE Donnuska:lle tai Pumpuli-81 :lle !
 
Viimeksi muokattu:
Mulle voi päivittää sairaalaksi KOS. En tiedä osaisinko täällä listoja päivitellä, kun en ole tällä forumilla ennen mitään kirjoitellut :D FB-ryhmää kannatan, vieläkin on tuon 4,5-vuotiaan aikainen mammaryhmä facessa kasassa :) En sitten tiedä onko vielä turhan aikaista sille? (Ei niinkään minusta, ihan hyvin voisin sellaiseen jo nyt lähteä ja häipyä sitten jos kesken menee).

Donnuska ja "Onni" 3+5

(Työnimenä Onni siksi, että keskenmenon ja tämän hetken väliin mahtuu epäonnistumisesta johtunut erilleen muutto ja paluu yhteen, tiivistetysti ilmaistuna).
 
Kiva kun saatiin virallinen pino, kiitos siitä. Mulle synnäriksi luultavasti KOS, vai mitenköhän on..? Naikkari on ainakin ollut remontissa, en tiedä mikä on tämänhetkinen tilanne. Eiköhän tuo selviä syksyyn mennessä :D
 
Mukaan ilmottaudun minäkin.
Nansustiini - la 1.11 - 36 v - 2 lapsi - js
Meillä on ivf hoitoihin liittyvä varhaisultra parin vkon päästä ja sitten nähdään onko mukana yksi vai kaksi pikkuista, alkioita siirrettiin kaksi :)

Pahoinvointia ei vielä ole tullu, muuta pientä oiretta kuitenkin: ruokahalun kasvu, rintojen arkuus, jatkuva väsymys ja hajut tuntuu paljon voimakkaammilta kuin aikasemmin.
 
kiitos uudesta pinosta!
mulle voi päivittää iäksi 32 ja sairaalaks MKS

oireettomuus pelottaa ja jännittää vaikka pitäis kai olla tyytyväinen.. rintojen aristusta vaihtelevasti, jatkuva nälkä ja ajoittain mahassa nippailuja, lisääntynyt valkovuoto, siinä tän hetkiset oireet.. lonkkia pakottaa ja iskias meinaa vaivata mut noi voi olla ihan muuten vaan..
 
Aika vaatimattomia on oireet vielä täälläkin, rintoihin sattuu mutta siinäpä se oikeastaan onkin. Hajuaisti on herkistynyt, mutta se voi liittyä myös tupakoinnin lopettamiseen samoin kuin riehaantuneet finnit (elimistö puhdistuu myrkyistä tupakoinnin loppuessa). Pahoinvointia kauhulla odottaen :x

Tänä aamuna tein varmistustestin, ihan tasavahvat viivat on :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Oodikas
"Uusi"ilmoittautuu mukaan varovaisesti.
Laskettuaika vau.fi:n mukaan 7.11.14. Viides villahousu olis hän ja JS. Yk 2 tärppi :)
Oireita on tissien arkuus ja jatkuva pissalla ravaaminen, paineen tunne.
Nyt aamukahvin keittoon..
 
Heippa!
Mukaan ilmoittaudun myös, eilen etsiskelinkin, onko jo ketjua aloitettu.
Mulle saa laittaa tiedoiksi:

4.11./mutsi-ihminen/22v/2./K-sks

Täällä ollaan myös aika oireettomia toistaiseksi, hieman etova olo, mutta ei mitään esikoisen odotukseen verrattuna. Silloin oksentelin jo ennen plussaamista. :)

Fb-ryhmä olis kyllä mukava, mutta toistaiseksi itse pidän vielä salassa tämän raskauden.
Saapi nähdä mahtuuko kesällä hääpuku päälle, jonka ostin omilla mitoilla aiemmin.
 
Tervetuloa uudet!

On täälläkin onneksi jotain oiretta. Kylmää ja kuumaa oloa. Nälkä meinaa olla. VÄSYMYS :( rinnat ajoittain arat. Alavatsassa tuntuu välillä et jotain siellä "tapahtuu". Voi kun tää alku menisi nopeesti kun on vielä niin epävarma olo..

Maisa ja Junnu 4+6
 
Ihanaa, lisää marraskuisia :flower: Tervetuloa kaikille! :wave:

Oireita on joo :D Rinnat kipeenä ja välillä kihelmöi hassusti(tämmöstä en muistakaan edellisissä raskauksissa olleen), väsymystä on ilmassa(voi johtua tästä flunssastakin) ja kahvi on lakannut yllättäen maistumasta. Yleisesti ottaen olo on aika hyvä, toivottavasti pysyiskin näin*koputtaa puuta* :D

Neuvolaan en oo vielä soittanut enkä tiedä soitanko edes erikseen. Meinasin ilmoittaa nuoremman neuvolakäynnillä tuossa parin viikon kuluttua, jospa ehtis sen ekan käynnin hoitaa siinä samalla kertaa alta pois :D
Eilen laitoin tilaukseen book depositorysta englanninkielisen odotusajan kirjan. Näytti niin kivalta ettei voinut vastustaa, ja kun tää on viimeinen kerta kun tämä ilo koetaan niin tuntuu että on suorastaan pakko kirjoittaa muistot raskausajasta ylös :)
 
Minäkään en nevolaan vielä ole soittanut, mua ei oikeen nappaa nämä tän paikkakunnan neuvolatädit, mutta ensi viikon alussa kllä soittelen ja varaan aikaa. :D

Mä oon kirjoitellut koneelle itselleni ylös joka päivä fiiliksiä, samalla tavalla tein esikoisen odotusaikana. Sieltä sitten voi jotai kirjoitella myös myöhemmin blogin puolelle ja vauvakirjaan. Täytyiskin tilata nyt kaksi samanlaista vauvakirjaa, jos vaikka kirjoittaisi uudelleen nuo esikoisenkin jutut. :)
 
Mä ajattelin huomenna soitella neuvolaan ja varata aikaa. Täällä paikkakunnalla saa ilmaiseksi kaikki ultrat, joka kerta ultrataan :) Ensimmäinen ultra on n. 6+0-7+0 viikoilla.

Jotenki on koko ajan sellanen Ei raskaana olo.. Onko muilla tälläistä?

marraskuu& möntti 4+1:heart:
 
Voi vähä epistä! Kelpais tännekkin joka kerta ulta, mutta täällä omalla paikkakunnalla ei ole edes ultraa, vaan pitää lähteä 45-100km päähän ultrattavaksi. Sekin riippuu siitä kumpaan saa ajan.

Mullakin on hieman ei raskaana olo, mutta ilmeisesti juurikin vain olo, sillä eilen viimeksi tein testin. Ajattelin kyllä pyytää viela labrat ottamaan ja varmistamaan.

Testejä tuli tehtyä taas 5kpl, kun ei meinannut uskoa. :)
 
Mukana myös, hiukan varovasti, vaikka la on 1.11. Tuntuu vaan niin epätodelliselta kun heikko plussa tuli vasta keskiviikkona 10ml testillä. Ja eilen ja tänään on tuntunu "kylmää tunnetta" oikeen munasarjan puolella.
27/2./SKS
Rinnat on yllättävän vähän arat, muutamana päivänä ollu vähän huonoa oloa ja nälkä tulee heti 110 lasissa.
 
Minäkin voisin varovaisesti tulla mukaan.

Olo on vahvasti raskaana, vaikka tilanne onkin todella hämmentävä kotona muuten. Muutetaan miehen kanssa erilleen, joka mahdollisesti johtaa vielä avioeroonkin.
Takana rankka vuosi. Raskauden keskeytys raskauden puolivälissä, ja jouluna keskenmeno.
Ensimmäinen todella heikosti positiivinen testi(lue: roskishaamu) 21.2 ja vahvasti positiivinen viikko sitten 23.2 :)

Sairaalasta ei vielä tietoa - se selvinee matkan varrella.

LA alustavasti 3.11
Ja kyllähänä tämä kaikesta surullisuudestaan huolimatta on se ensimmäinen lapsi.
Varhaisultraan menen, jahka maanantaina saan soitettua ajan :)
Ikä 29

FB-ryhmään varmasti haluan jahka edes on tieto siitä onko raskautta siellä missä pitäisi.
 
Täällä myös epätodellista oloa havaittavissa. En oikeen usko millään, että olen raskaana. Piti sitten vielä eilen käydä ostamassa yhteensä jo kuudes raskaustesti, ja vahva plussa siellä edelleen näkyi. Oireitakin kyllä on vaikka muille jakaa... Kuvottaa ja menkkakivut on ollu päällä melko kovina jo viime viikon maanantaista (sillon 3+0 ja oireet alkoi). Kahdessa edellisessä raskaudessa olen juossut ultraan kipujen takia, ajattelin nyt jättää sen väliin kun näemmä nämä menkkakivut vaan kuuluu mun alkuraskauksiin :D Menkkakipujen lisäksi oireena vessajuoksut, joka yö herään kerran vessaan. Sit on pää kipeä ja kiukkua riittää, mut nää menee kyllä ihan puhtaasti röökin lopetuksen piikkiin. Ja kuvotusta on myös, jotkun hajut jo nyt yökötyttää. Saa nähdä kuin käy, sitä on aikanaan oksenneltu niin et tiputukseen on joutunu. Kaipa se sama laattarumba on taas edessä, kun nyt jo alkanut kuvotus ja yökkäily. Niin ja ah ihanaa, mulla nyt jo muutaman kerran päivässä nännit kihelmöi ja puskee tipan alkumaitoa. Jotenkin mun kroppa vaan reagoi ihan järkyttävän vahvasti raskauteen.

Täällä on näemmä muitakin keskenmenon kokeneita joukossa. Itselläni ainakin keskenmeno pyörii mielessä koko ajan. Tuntuu tyhmältä olla raskaana, ilman mitään varmuutta vauvasta. Vaikka ainahan se on niin kaikilla muillakin, mutta ennen sitä jotenkin oli vaan onnellinen jo alusta asti. Nyt ei vaan pysty.

-Donnuska ja Onni rv 3+6
 

Yhteistyössä