Marraskuun Mussukat 2014 ¤ Huhtikuussa ¤



LA
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

Laskettu aika ei tiedossa
MrsRock / 27 / 1. / -
muumimamma-81 / 33 / 4. / K-SKS
Masu-asukki / 35 / 3. / OYS

28.10
Susu1 / 33/ 1. / TAYS

29.10
bosch / 27 / 1. / KOS

31.10
Kanelihippu / - / - / -
murmelii / 32 / - / MKS
Ymmi / - / 3. / PHKS
Annilaattori / 26 / 3. / TYKS

1.11
Pumpuli-81 / 32 / 4. / TAYS
Nansustiini / 36 / 2. / JS
Whitney / 29 / 3. / EKKS
Edea3+ / 36 / 4. / NKL
pikkukakkonen14 / 25 / 2. / OYS
sintti08 / 27 / 3. / KOS
JoJoha / 23 / 2. / K-SKS

2.11

3.11
Maisa90 / 24 / 2. / PHKS
Miranda- / 31 / 1. / KOS
jonttu84 / - / 3. / -
qwertyli / 32 / 1. / PHKS
Billy / 35 / 5. / TAYS
äityli x3 / 31 / 3. / Oys

4.11
Kultasiipi / 29 / 3. / K-SKS
Huplis / 28 / 2. / JS

5.11
Heranen / 23 / 1. / MKS
Ambrosia85 / 29 / 1. / HYS
sonts4 / 19 / 1. / TYKS

6.11
Wc Ankka / 37 / 3. / L-PKS
Maarii / 25 / 2. / KS-KS
Mixed / 27 / 2. / OYS

7.11
cinredella- / 24 / 2. / K-SKS
Sonkku / 27. / 2. / SEKS


8.11
donnuska / 30 / 3. / KOS
Heinikki85 / 28 / 2. / JS
marraskuu2014/ - / 2. / K-PKS
CandleLight / 29 / 3. / K-SKS

9.11
Blancita / 35 / 2. / -
Victoria78 / 35 / 4. / TYKS
Laia / 28 / 2. /

10.11
Amelie89 / 25 / 2. / PHKS
nasumasunen / 31 / 5. / JS

11.11
wbä / 26 / 1. / TAYS
Maoy / 28 / 2. / JS

12.11
Marrashamsteri / - / - / -
Elysa / - / 2. / -

13.11
Emma82 / 31 / 3. / PKKS
metsätähti84 / 29 / 1. / LKS
jonniss / - / 1. / TAYS
Teps / 24 / 1. / PHKS

14.11
Coffeegirl / - / - / -


15.11
Simpukka_81 / 32 / 2. / KOS
miuku91 / 23 / 1. / -

16.11
o0o / 38 / 1. / JS

17.11
Lumimorsian / 36 / 2. / TAYS
Alicia00 / 22 / 1. / TAYS

18.11
ansku 84 / 29 / 2. / TYKS
äitiliiniX5 / 31 / 7. / TAYS
Idada / - / - / -

19.11

20.11
alica / 27 / 2. /-

21.11
marrasmamma91 / 23 / 1. / VKS
Emotar / 35 / 6. / OYS
Mimmuska / 34 / 3. / K-SKS
viiaw / 18 / 1. / PKKS
ealr / 22 / 2. / PHKS
PikkuistaOdottava / 27 / 2. / TAYS

22.11
Parnika / 25 / 2. /
Tyydeli / 40 / 2. / NKL


23.11
Pinchy / 29 / 2. / KOS

24.11

25.11
attente / 26 / 1. / KOS
Hilpertti / 25v / 1. / EKKS
Peikko86 / 27v / 1. / L-PKS

26.11
Riikka90 / 23 / 3. / -
Malendra / 27 / 3. / OYS

27.11
Vauvahaave / 34 / 4. / TYKS
moon stars / 28 / 1. / TYKS
Karole / 29 / 2. / -

28.11
Emppis /38 / 1. / JS
Hydrangea / 27 / 1. / TAYS

29.11
mamma086 / 27 / 3. / PHKS
eme93 / 21 / 2. / PS
hiirenhäntä / 31 / 3. /OYS

30.11
"MY" / 34 / 2. / PHKS
Mannamaaria / 33 / 2. / NKL tai JS

Surun kohdanneet :hug:
Oodikas
Hellanvanki
Riiviöiden äippä
mutsi-ihminen
Lianne
Valonkantaja
StellaI
Silvia Logo
Rosehip_87
Sitkeäsissi

SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


Edelliset keskustelut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2336235-marraskuun-masuasukit-2014-maaliskuussa/

ILMOITA PÄIVITYKSET SELKEÄSTI!

FB-RYHMÄSTÄ KIINNOSTUNEET LAITTAKAA YKSITYISVIESTILLÄ SÄHKÖPOSTIOSOITTEENNE Donnuska:lle tai Pumpuli-81 :lle !
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ambrosia85
Jeijj! Se on jo huhtikuu! Kiitos wcankka uudesta pinosta!

Oli kyllä aika surkea yö kun menin 1 aikoihin nukkumaan, heräsin klo 3 kamalaan päänsärkyyn ja siinä sitten kieriskelin melkein 5 saakka. Sain vihdoin unen päästä kiinni ja 7 pitikin jo herätä töihin itkua nieleskellen. Ihan hirveetä kun väsyttää niin paljon muutenkin koko ajan eikä nyt oo 2 yönä peräkkäin saanut nukutuksi. Vessassa juokseminenkaan ei helpota asiaa yhtään!
 
Huh, maaliskuu meni kyllä niin nopeaa! Nyt kun pääsisi tämän huhtikuun läpi niin vappuviikko olisi vk 12. <3 Ensimmäinen neuvolakäynti on täällä takana ja "neuvolatäti" oli tosi mukava. Ainoastaan alkujärkytys oli että täti olikin itseni ikäinen nuori nainen. :D Asiassa ei ole mitään pahaa, mutta jotenkin sitä oli henkisesti valmistautunut rumasti sanottuna vanhaan tanttaan.

Tsemppiä Alicia00! Itse en meinaa aina käsittää miten toiset alkuraskauden oireiden kanssa kamppailevat jaksavat töissä. Nostan hattua! Opiskelijana tilanteeni on aivan eri.
 
  • Tykkää
Reactions: Sonkku
Kiitos wc-ankalle pinosta :)

Täällä alkanu jänskättää se np-ultra. Ollu parina päivänä aika voimakkaita repäsykipuja kerta pari vuorokauteen ja sit vessapaperin ratsaamisella ihan vähän hailukkaa näkynyt. En vielä varsinaisesti siitä oo onnistunut onneksi huolta kehittämään, mutta on se hyvä että perjantaina pääsen neuvolalääkärille ultrattavaksi!

Muuten täällä menee yhtä tasaisesti kuin ennenkin. Öistä on tullut vähän hankalia kun MIKÄÄN ei ole hyvin. On liian kylmä tai sit on liian kuuma, tyyny on huonosti ja selkä tulee kipeeks. Pissattaa ja janottaa ja se nälkä! Jos en syö hyvin ennenkuin meen nukkumaan niin jääkaappi kutsuu yöllä että saan taas unenpäästä kiinni |O

Tsemppiä Alicialle päänsäryn kanssa!
 
kiitos wcankka uudesta pinosta :) Jeee :D

alicia00 tsemppiä päänsäryn kanssa. särkyihin ja kipuihin päivystyksestä lääkäri kerto et raskaana ollessa saa panadol ottaa 4g päivässä max. mut buranaan kielsi koskemasta :D

Paljon mun piti kommentoida vaan nyt unohdin jo että mitä. :D

Väsy painaa täälläkin, välillä tulee energia puuskia ja silloin kaikki koittaa pysyä poissa mun jaloista :D rinnat on kipeät nyt ei voi enää mahallaankaan olla :D
Repäisykipuja ja välillä tulee paineen tunnetta alamahlle mut vissiinkiin on ihan normaaleja ja en osaa niistä tressata..

Kauhiasti mun tekis mieli jo kaikille kailottaa raskaudesta mut sit kumminkin olen hiljaa :D

Tervetuloa uusille ja ihana kuulla neuvola käynneistä. omaan ultraan 2 viikkoa viel huoh.. kun aika menee hitaasti..

moon stars ja ihme 5+5
 
Kiitti Wc Ankka uudesta pinosta =) Ja kun työmatkasta kysyit edellisessä pinossa, niin se on 130km suuntaansa. Sekopäistä, mutta totta :D Äitiysloman aikana yritän saada jalkaa oven rakoon näihin kotikunnan paikkoihin keikkailemalla viikonloppuisin :D Jospa jostain sitten lohkeaisi äitiysloman jälkeen pidempikin soppari, niin voisin ottaa virkavapaata omasta paikasta. Ja toivottavasti saan joku kaunis päivä sen vakipaikankin täältä. Mutta se taitaa olla erityisen hankalaa kun ei ole sukusuhteita johtoportaaseen.. : /

Onneksi sain järkättyä tämän päivän vapaaksi! Herätys aamuneljältä ei olisi ollut kovin houkutteleva vaihtoehto :D Ja muutenkin on hirveen vaikee keskittyä mihinkään muuhun, kuin että löytyykö huomisessa ultrassa elämää vai nou. Hyvä, että nyt on mahdollisuus yrittää rauhoittua kotona =)

Ehkä se ultrien merkkaaminen on vähän turhan työlästä kun meitä on näin paljon. Toimii hyvin pienemmissä ryhmissä =)

Stella & Pulla 6+4
 
Alicia, voi hurja! Itku ois tullut mullakin tuollaisen yön jälkeen, kovasti jaksamista :hug:

Kiitti MY kun huomautit, ois jäänyt huomaamatta kun suoraan kopsasin :D

Rosehip, nuo neuvolantädit tuntuu nuorentuvan vaan koko ajan :D Tälleen lähempänä neljääkymppiä meen ilomielin tutulle viiskymppiselle tädille...!

Ambrosialle myös jaksamista öihin! :hug:

Moon Stars, mun tekisi mieli myös kailottaa - melkein jo julistin fb:ssa, aattelin että jos tuun katumapäälle sen vois laittaa aprillipäivän piikkiin :D

Saanko Stella tiedustella sun kotipaikkakuntaa vaikkapa y:llä? :D Tiedä vaikka oltais sen verran samalta suunnalta että vois vaikka joskus treffata? :)

Ankka & Bebecito/a 8+3
 
Kiitos uudesta pinosta! Huiskii, että maaliskuu, meidän plussauskuukausi meni jo.. :)

Edellisessä pinossa joku kysyi liikunnasta ni hävettää myöntää, että minulla se on jäänyt plussan myötä kokonaan, kun tuli se pahoinvointi ja väsymys. Eilen kävin sitten salilla yrittään oksentamisen ja puolen tunnin päikkäreiden päälle. Eihän siitä mitään tullut. Väsytti, oksetti, nälätti, pyörrytti. Niveliinkin sattui ja vatsaa kivisteli.. Varmaan puolet pienemmillä painoillakin piti yrittää, kun ei jaksanut! :D

Mullakin tuntuu semmoista venytyskipuja alavatsalla. Ei ole enää sellaisia menkkamaisia kuin alussa, vaan semmoista kuin kuminauha vedettäisiin tuolla lantionpohjassa. Välillä sattuu ihan pirun kipeää. Ja kun kohtu on taaksepäin niin osa kivuista tuntuu peräpäässä. Voi olla tietenkin et suoletkin hakee uutta paikkaa.

Mä täällä fiilistelen Anna Hanskin Tanssitan vauvaa biisiä. Toivottavasti kaikki menee hyvin niin minäkin saan ens talvena tanssittaa omaa vauvaa vasten mun rintaa. :heart:

Mixed&Kunkku 9+2
 
Kiitos kaunis uudesta pinosta! :)

Eka neuvola takana ja olipahan kerrankin mukava eka kerta ... mulla on niiin ihana neuvolatäti ?

Sydänääniä ei kuunneltu ja arvot kaikki kohdallaan. Hyvä mieli. Ja kaiken huipuksi istuin siellä melki 2h. Tänään tilaan myös ultran. Ensivkolla mentävä verikokeeseen.
LASKETTUAIKA MUUTTUI 5.11. Ultrassa saa sitten tarkan ajan.muuttuu jos muuttuu. Meillä seuraava neuvola rv 22. Eli heinäkuun alussa.

Hyvä päivä, hyvä mieli. Illasta ponkasen vielä salille niin avot.

Mukavaa aprillipäivää!

Nasu ja pikku muru 8+6
 
Moikka taas pitkästä aikaa!
Ihanaa kun uusi kúukausi alkoi ja uusi pino =) Kiitos päivittäjälle/jille =)

Mä sitten kävin eilen ultrassa yksityisellä, makso 55e ja sain mielenrauhan! Viikot ois nyt 8+6, vaikka neuvola täti oli silloin mieltä että ei mitenkään voi olla niin pitkällä. Mutta nyt siis viikot ois noin, vauva liikku hyvin ja ne sano että liikkeet alkavat näkyä vasta viikolla 8+3 ja aivot olivat ruvenneet kehittymään hyvin. =) Siellä oli myös toinen pussi, joka oli lakannut kehittymästä viikolla 5. Mhh, onko mun la nyt sitten 3.11. Aikasempi arvio oli 10.11.
Neuvolaan olisi meno sitten torstaina taas..
Täälläkin väsymystä ilmassa, tuntuu että työpäivän jälkeen ei millään jaksa tehdä enää mitään! Pitäs siis siivota! Ja pitäs lastenkin kanssa jaksaa olella. Ehkä vähän kuitenki olo parempi jo..toivossa on hyvä elää!
Musta on niin mukava käydä täällä lukemassa muiden kuulumisia, tseppiä kaikille <3
Äityli x3, 8+6, la ehkä 3.11.
 
Laitan tänne huhtikuun pinoonkin nää tiedot, en tajunnutkaan että eilen oli maaliskuun vika päivä ja maaliskuun pinoon ei kantsi niitä laittaa :)

23.11. Pinchy/29v./2./KOS

Mies autokoulun kakkosvaiheessa, kunhan se tulee sieltä niin lähden iltavuoroon. Hemmetti, joku flunssa iski nyt muhun ja tyttöön (1v.11kk.). Inhottavaa kun ei voi käyttää edes nenäsuihketta et sais nukuttuu :( Oon tehny nenähuuhteluita NaCl:illa ja sniffannut tota Snifferiä, jotain apua onneksi niistäkin :)
 
Viimeksi muokattu:
Wautsi, miten moni on taas käynyt neuvolassa. Kiva että on osunut kohdalle mukavia tätejä! Mulla oli viimeksi semmoinen aika hössöttäjä tapaus.. Loppuraskaudesta se oli sitä mieltä että pitää tehdä liikelaskentaa että vauva liikkuu tarpeeksi kun sattui aina neuvolakerroilla nukkumaan niin ettei siellä liikkunut yhtään. Jotenki se höösäys sitten tarttui itteenki ja aivan paniikissa laskin välillä öisinkin niitä liikkeitä. Onneksi nyt on eri täti. Meillä vaan kunnassa keskittävät huhtikuun aikana kaikki neuvolat saman katon alle niin on tosi harmi kun ennen naapurissa ollut neuvola onkin paljon kauempana.

En ihan vielä ymmärrä tätä kännykkäkirjoittamisen logiikkaa kun sit en eilen saanutkaan enää muokattua sitä mun viestiä ja se jäi sekavaksi ja väärä hymiökin tuli. Eli selvennykseksi vielä että toki ollaan lapsesta kiitollisia yhtä lailla oli se terve "normaali" tai erityislapsi. Ja oon sanonutkin että meidän poika on niin mahtava persoona ja rakastettava juurikin näiden ainutlaatuisten piirteiden takia. Yhtälailla kun voimakas temperamentti voi olla rasite niin on se myös voimavara ja vahvuus <3 Mutta se on vaan tosiasia että jos toisellakin on jotain erityisyyttä, tiedän jo valmiiksi miten se vaatii enemmän myös vanhemmilta ja että voin sen molemmille lapselle tarjota niin ei uusia tulokkaita voi tulla. Jooh, tuli taas pitkä teksti omaa napaa mut tämmösiä juttuja on tullut aika paljon päässä pyöriteltyä.

Kiitos uudesta ketjusta ja hyvää aprillipäivää marrasmammat
 
Väsymystä täälläkin. Illalla ei saa millään unta ja vaikka sitten nukkuukin kuin tukki siihen asti, että poika herättää 07, niin oon aivan naatti. Koko aamun vaan katselee kelloa, että millon ton tyypin saa laittaa päiväunille. :) Himputin kellonsiirrot!

Me ei varmaankaan mennä alkuraskauden ultraan. Olis kyllä niin helpottavaa saada tietää, onko kaikki ok. Mua ultrattiin esikoisesta niin monta kertaa, että on hassua nyt odotella np-ultraan asti. Pieni toivonpilke on kyllä se, että musta tehdään tässä(kin) raskaudessa lähete äitiyspolille, josko ne sitten vaikka siellä ultrais.

Tämä alkuaika menee kyllä mulla ainakin ihan toooooosi hitaasti! Onneks kohta pääsee töihin, niin jospa aika hurahtais eteenpäin.
 
Ehkäpä voisin kirjoitella jotain muutakin kuin vain pinoon ilmoittautua :)

Tää meidän pikkukakkonen on noin 10 kk:n yrittämisen tulos ja Clomifen-kuurin ansiosta sai alkunsa, ovulaatiot oli harvinaista herkkua ilman niitä. Aika kärsimätön kun olen, niin tuo 10 kk tuntui ikuisuudelta.

Esikoinen on 5/2012 syntynyt tyttönen, muistanko Pinchy oikein, että tuolloin 2 vuotta sitten kirjoiteltiin yhtä aikaa toukokuisissa? Olen kotona hoitovapaalla tytön kanssa, joten päiväuniin on ainakin teoreettinen mahdollisuus :D Raskausoireena onkin julmettu väsymys, kaipaan päiväunia ja illallakin oon jo useampana iltana simahtanu telkkarin ääreen ennen kymmentä. Viime yö tosin meni ihan pyöriskellessä, en osaa sanoa mistä moinen. Toinen raskaudesta kertova olotila on kuvotus, joka ilmenee aina syömisen jälkeen. Mut ei syömättäkään hyvä ole...

Itsellä tuo laskettu aika osuu niin loppukuuhun, että moni täällä on jo melkein kuukautta edellä, mut päivä kerrallaan täältä perässä tullaan. En ole vielä neuvolaankaan soitellut, ehkä sitten ensi viikolla. Siellä odottaakin sitten uppo-outo neuvolan täti. Reilu vuosi sitten muutettiin kaupungin sisällä, mutta esikoisen kolmella neuvolakäynnillä uudessa neuvolassa on aina ollut eri terkkari vastassa, eikä kukaan heistä meidän oma. Ilmeisesti hän ei ole kovin vanha, mutta toivottavasti mukava. Esikoisen aikaan terkkari oli piakkoin eläkkeelle jäävä, jolta löytyi kyllä kokemuksen tuomaa viisautta ja rauhallisuutta. Hyvä näin päin, ehkä nyt osaa asioihin suhtautua vähän lungimmin, vaikka kohdalle osuisikin hössöttävä-kirjaviisas :D

Esikoisesta ei käyty varhaisraskauden ultrassa, mutta nyt en tiedä... Toisekseen järki sanoo, että ilmaiseen np-ultraan jaksaa kyllä odotella, mutta toisaalta tekisi mieli tietää, että siellä on kaikki kunnossa ja paikoillaan jo aiemmin. Katsoo nyt, kuinka käy :)

Kerrottu ei ole vielä kellekään ulkopuoliselle, esikoisen kuullen on kyllä puhuttu, mutta hänen jutut on vielä sillä tasolla, että kukaan tuskin ottaa tosissaan, jos hän puhuu samassa lauseessa vauvasta ja masusta ja äitistä tms :D Ja oishan se aika kiva, jos hän sitten salaisuuden vaikka isovanhemmille paljastaisi.

Mannamaaria ja Papu 5+2
 
Hei!

Uskaltaisikohan sitä liittyä joukkoonne... Plussasin 21.3. ja nyt siis rv 5+4. Vielä en oikein uskalla juhlia raskautta, kun viimeksi ei hyvin käynyt. Vuosi sitten pääsiäisenä juuri ennen nt-ultraa (rv 12+0) tuli huonoja uutisia, että kkm oli tapahtunut viikolla 8+?. Reilu vuosi meni, että uusi plussa tikkuun pärähti.

Niin alussa tässä vielä ollaan, että vielä en ihan asiaa ole sisäistänyt. Vain pari hyvää ystävää tietää, edes kummankaan vanhemmat eikä sisarukset tiedä. Vielä ei juurikaan raskausoloja ole, mitä nyt rinnat kipeänä ja vatsassa paineen tunne. Ensimmäinen lapsi olisi kummallekin, vaikka ikää jo onkin. Toivottavasti tästä nyt saataisiin se lapsi käsivarsille asti.

Mukaan siis rivillä LA 28.11. Emppis/38 v./ 1./ JS (todennäköisesti).
 
Tervetuloa taas uusille :wave:

Meillä toimii netti.. jesss.. olin eilen et eiihh.. en pääse tänne kirjoittelee kun kännykäl ei onnistu..

Viime ketjussa oli seulonnoista puhetta.. ja me varmaankin osallistutaan niihin kyllä.. otetaan kaikki tieto vastaan, samaten kun otamme kyllä sukupuolenkin selville :) mä en osais odottaa 9kk tietämättä kumpi sieltä tulee :D olen liian utelias ihminen siihen ja kaikki minut tuntevat tietää sen myös.. et on turha yrittää älyttää ketään...


Mä jo einasin et oisko tarvinut aprillata facebookissa kaikkia ja väittää olevani raskaana :D vaikka olenkin ja katsoa reaktiot ja sit päätin edelleen olla hiljaa... :D

iän voi mulle päivittä 28. se kun muuttuu tässä kuussa


moon stars ja ihme 5+5
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille!

Anteeksi Emppis saanko kysyä? Miten on mahdollista että vasta 12 viikolla sait tietää keskenmenosta joka tapahtunut 8 viikolla? Tai mietin että onko kuinka yleistä että keskenmeno tapahtuu ns. ilman oireita tai vuotoa? On tosi pelottava ajatus että itselle kävis näin.. Todellakin odotan ylihuomista (!) neuvolaa että ne sydänäänet siellä kuunneltaisiin. Oireita on edelleenkin kova väsy ja täälläkin torkutaan illasta jo viimeistään klo 19 tienoilla. Ja vatsan turvotus etenkin illalla syömisen jälkeen kiva pallo :)

-Sonkku 8+4
 
Kiitos uudesta pinosta :)

Itselläni väsymys painaa melkein päivän ympäri, että päivät mennään silmät ristissä. Mitään ei vaan jaksa tehdä. Ei auta vaikka kuinka yrittäs aamulla nukkua pitempään tai nukkua päiväunia. Myös rinnat on tullut nyt kipeeksi. Onneksi pahoinvointi on vielä pysynyt poissa ja sais kyllä pysyäkin.

Seulonnoista. Me aiotaan osallistua niihin. Osallistuttiin viimeksikin.

Kertomisesta. Vielä ei oo kerrottu kellekään muulle kuin mun vanhemmille. Kerroin viime viikonloppuna, kun ne hieman ihmetteli mun väsymystä, niin sainpahan siinä samalla sitten kerrottua. Oma äiti oli osannut odottaakin että mä voisin kohta olla raskaana, kun olen puhunut että haaveilen kolmannesta. Mun vanhemmat otti uutisen hyvin vastaan. Miehen vanhemmille hieman jännittää kertominen varsinkin anopille, kun se on sellanen tuuliviiri, että se voi olla milloin mitäkin mieltä.. Kaikille muille tutuille kyllä kerrotaan nt-ultran jälkeen. Koska kuitenkin mieltä painaa yksi kkm, joka todettiin just nt-ultrassa, kun oli mennyt kesken joskus viikolla ysi.

Eilen sain tilattua itselleni jo ensimmäisen neuvolan, mikä tuleekin tosi pian, kun on jo ensi viikolla 10.4. Aika olisi kyllä ollut myöhemmin, mutta mulle ei käynyt ne myöhemmät ajat, niin sain jo tosi aikaisessa vaiheessa.

Mamma ja pikkuinen 5+3
 
Onneksi olkoon Emppis ja tervetuloa :) Mukavaa, että monella on mukavia neuvolantätejä! Meillä kävikin sitten vähän huonompi tuuri, kun mukava neuvolantätimme (esikoisesta) ei ollut saatavilla ja saimme toisen.... Ihan asiallisesti teki kaiken, mutta ei jotenkin ollut ollenkaan niin mukava tai samalla aaltopituudella kun edellisemme. Onko muut muuten miettineet np-ultraa ? Itse en haluaisi noita seuloja, kun en haluaisi kuitenkaan päättää raskaudenkeskeytyksestä vaikka mitä tuloksia tulisi... Kysyin ovatko pakollisia ja tämä uusi tätimme pamautti että ovat, tai sitten ei ultrata ollenkaan. Onko tämä totta? Eikö sikiöiden lukumäärää/istukan paikkaa/sykettä/kokoa tarkisteta muka ollenkaan julkisella jos ei suostu seuloihin? Tuntuu ihan käsittämättömältä että esim. kaksosraskaus saattaisi jäädä huomaamatta ihan vain siksi 'ettei suostu seuloihin'..... :(
 
tiiw: Me ei haluttu seulontoihin, mutta saatiin eka ultra-aika just eilen. Meiltä vielä erikseen kysyttiin halutaanko ekassa (ilmasessa) ultrassa että niskaturvotus katotaan vaikka ei seulontoihin haluttu. Eli ainaki Tampereella ultra ilman niskaturvotuksen tsekkausta olis kans ihan mahdollinen. Kuulostaa todella omituiselta tuo mitä teille on sanottu! :eek:

wbä 8+0 (pokspoks:))
 

Yhteistyössä