Marraskuun masuasukit 2014 *maaliskuussa*

Täällä kans ollu touhupäivä. Pyykkiä pesty ja viikattu. Lakanat vaihdettu.
Ihana sää houkuttelee pihalle mut ei oo vielä kerennyt.
Koululainen kotiutuu tunnin kuluttua niin pitää ruokaa alkaa tekemään myös.

Paino on laskenu pari kiloa alaspäin kun on jättäny turhat mässäilyt pois.
Välillä unohdan syödä.. :/

Ihania uutisia ja jopa neuvolakäyntejäkin joillain jo. :) mahtavaa!

Pitää jatkaa siivoiluja kahvikupposen jälkeen.

Aurinkoista päivää marrasmasut!

Nasu ja pikkumuru 7+6

Valonkantajan uutisia odottelen! :) eikös hänellä ollut neuvola/lääkäri tänään se verenvuodon takia ...
 
  • Tykkää
Reactions: Alicia00
Moikka kaikki!

Mukaan ilmoittaudun seuraavin tiedoin "MY"/34v./2./PHKS ja LA 30.11.

Vähän vielä epätodellinen olo, mutta eiköhän se tästä jossain vaiheessa päähän iskostu, että raskaana ollaan.. :)


"MY" ja VilleKaili 4+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sonkku ja Alicia00
My Onnea plussasta ja tervetuloa joukkoon!

Nasumasunen
Voi ootpa sä ollut ahkera! Ihan kateeksi käy kun ite ei saa muuta aikaseksi kun juuri ja juuri itseni saan töihin raahattua. Tää väsymys vaan on hirveetä kun ei energiat riitä sosiaaliseen elämään.

Alicia 6+3
 
Tervetuloa jälleen uusille :wave:

Mulla on ladyvita mamat myös käytössä, aiemmissa raskauksissa en oo vitamiineja syönyt.

Bosch, koita olla stressaamatta kiloista(tiedän, helpommin sanottu), menee muuten raskausaika siihen. Kokemuksen syvällä rintaäänellä...ootan itsekin samanmoista painonnousua jo ekaan neuvolaan mennessä, koko ajan on syötävä ettei tuu huono olo ja ulkonäössäkin painon kertymisen alkaa huomata. Mulla on yleensä alun jälkeen tasaantunut painonnousu, kyllä se siitä sullakin :)

Viimeisiä päiviä viedään ennen huhtikuun "lomaa"(joka on täynnä koulutyötä) ja väsymys on hurja. Ja muakin palelee, ei sellaista iltaa ookaan kun en ole monen peiton alla tärisemässä :O Syödä pitää tosiaan melkein koko ajan, muuten tulee niin huono olo ja heikotus ettei pysy pystyssä. Kokeiltu on, liian usein jo :snotty:
Saa nähdä miten työrintamalla käy, kesäksi on nyt tiedossa töitä. Niitä öitäkin. Toivottavasti mahan kanssa onnistuu :)

Halit kaikille ei niin kivojen oireiden kanssa kärvisteleville :hug:

Ankka & Bebecito/a 7+5
 
Täälläkin odoteltu Valonkantajan kuulumisia.. Toivottavasti kaikki hyvin siellä!

Voi jee, tätä mahaa ei peittele enää mitenkään : / En haluaisi mitään kyselyjä vielä mutta kun pakko itekin välillä tuijottaa tuonne vatsanseudulle että mikä pallo siellä on :D Töissä varmasti katsovat vaikka koitan pukeutua löysiin vaatteisiin.. Ja kun kahvikaan ei maistu. Varmaan kohta joku huomauttaa kun en pidä kahvitaukoa. En oo viittinyt sanoa että mua varten ei tarvi keittää ku sit välillä oon pienen tipan kuitenki käynyt hakemassa.

Tänne sais kanssa tulla jokin pesänrakennusvietti ja energia.. Voisitteks lähettää Nasumasunen ja moonstars vähän tännekin innostusta :) Ihan toivotonta kun ei mitään jaksa, apua. Kotityöt kaatuu niskaan. Täytyy toivoa että viikonloppuna sais vaihteen päälle :)

Alicia hyvä juttu et noi on ruokavalios.. Mut siis kasvissyöjä joka ei syö kasviksia ;) Mä oon kyllästynyt kun töissä on niin yksipuolinen ruoka.. Vaikka toki on hyvä että sen ruuan saa, mut mulla on sellasia soijapullia/-palleroita joka ruokaan tungettu, ei aina ymmärrä et eikö jotain muuta vois olla ku soijaa joka päivä. Keitot on hyviä mitä tulee ja ne on vaihtelevia kala-, kasvissose-, herne- ja pinaattikeittoja.

-Sonkku 7+6 (huomenna poks!)
 
Vai, että miun uutisia odotellaan? :)

Noh, ne uutiset ei nyt sitten olleet mitään hyviä. Ei ollut ketään kotona (tänään olisi pitänyt olla siis 6+6 joten olisi kyllä jotain pitänyt näkyä). Varhaista keskenmenoa = myöhästyneitä menkkoja siis vahvimmin epäillään. Soittelen vielä huomenna verikokeiden tulokset ja vielä varmistellaan tässä, ettei ollut kohdunulkoinen, vaikkei lääkäri kyllä munajohtimissa ainakaan mitään ylimääräistä huomannut, mutta eiköhän se sitten ollut tässä. Harmin paikka, mutta mie taisin asian jo vuodon alettua käsitellä niin hyvin, ettei nyt oikein muuta ku vähän harmita. Ja ehkä vähän helpottavaakin, ku ei tarvitse nyt huolehtia asiasta. Ei kun uutta putkeen siis vaan. :D
Yllärilöydöksenä tosin munasarjoja ultratessa tuli, että siellä on lievää rakkulaisuutta, mutta ilmeisesti siis tosiaan tosi lievää.

Eli miut voi tästä ryhmästä poistella. Onnea jatkoon muille. :)
 
Voihan kurjuus Valonkantaja :( pahoittelut menetyksestä. Ehtikö sinulle tulla mitään r-oireita? Oudolta vaan vaikuttaa että mitään ei ollut löydettävissä..

Mulla ei vielä ole masupömppöä näkyvillä, paitsi ehkä snadia iltaturvotusta on havaittavissa. Tarkoitus olisikin pitää asia salassa ainakin työpaikalla mahdollisimman pitkään, joten toivoisin ettei mitään pullahdusta tapahdu vielä kahdeksaan tai kymmeneen viikkoon. Saas nähdä miten käy..

Kätilöopiston postia odotellessa, täällä toimitaankin siten että neuvolasta laitetaan lähete ja kättäriltä tulee sitten kutsu ultraan viikoille 10-13. Sitä ennen on käynti seerumiseulassa, päätin nimittäin siihen osallistua vaikka uskonkin että jokaisen ihmisen elämä on yhtä arvokas..

Huomenna aamuvuoroon ja sitten eka vapaa viikonloppu puoleentoista kuukauteen!!!!

Bosch 8+1
 
valonkantaja pahoittelut menetyksestä täältäkin :hug:

Mulla kun tuota vatsaa on muutenkin niin ainakin tuntuu siltä et iltasinkin on kiva pömpöö tossa kaverina.. :D Närästys tullut tänne uutena oireena ei kiva.. mut kaiken kestän sen ihanan pienen nyytin takia :heart:
 
Valonkantajalle pahoittelut <3

Omassa olossa ei muutoksia. Tässä sängyssä vielä köllöttelen ja haaveilen ikkunan pesusta. Saas nähdä josko sitä rupeis tänään urakoimaan niitten parissa.

Meillä syödään tänään tortilloja :p
Niitäkin jo kuolaan :p nälkä.. pitänee lähtee keittää kahveeta!

Sonkulle lähtee täältä energiapuhuri. Minä voin kyllä hetkeks luopua omastani... tuntuu et kokoajan touhuan jotain. Et ehkä mä pidän tänään kevyemmän päivän. ;)

Nyt kahvia ja muumia odottamaan.
Nasu ja pikku muru 8+0 POKS!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Sonkku
Valonkantajalle tsemppiä :hug: Se mun joulun alla päättynyt raskaus oli kanssa tuollainen mystinen. Verikokeen mukaan olin raskaana, mutta mitään ei kohdusta löytynyt. Ainoastaan paksu limakalvo. Ei siis mitään ruskuaispussia tms jotta menis tuulimunan piikkiin. Vuoto onneksi alkoi spontaanisti seuraavana päivänä ja oli pikkasen normi menkkoja runsaampaa ja hcg laski oletetulla tavalla niin se kieli siitä, että oli se raskaus kohdun sisällä eikä kohdun ulkopuolella.
Tsemppiä sinne ja toivottavasti pian tärppää pysyvästi :heart:
 
Valonkantaja, suuret pahoittelut. :hug:

Tein tänään rv 5+2 digitestin uudestaan. Yhä näytti 2-3, kuten viikko sitten rv 4+1. Oireita ei vieläkään ole, joten tää ei yhtään helpottanut epävarmuutta. :(

Koska teillä muilla on näyttänyt 3+?
 
Valonkantajalle pahoittelut :hug:

Hydrangea Mä tein digin 5+2 ( 5+0 neuvolan mukaan ) ja silloin näytti vielä 2-3. Seuraavan tein 5+4 ( 5+2 ) ja tuolloin näytti sen 3+. Eli odota rauhassa päivä pari, kyllä se sitten jo näyttää tuon 3+.

Mulla olot vaan huononee. Aamulla, kun herää on ok, mutta sitten se onkin pahoinvointia ja väsymystä loppupäivä. Mukaan on tullut epämiellyttävää oloa mahan seudulle ja kovasti toivon, että johtuu vain suolistosta. Varhaisultra olisi sitten ensi viikolla..
 
Elysa, joo, täytyy nyt yrittää ottaa rauhallisesti. Tää raskaus kun on alkanut IVF-hoidoista, niin meillä on tosi tarkkaan tiedossa hedelmöittyminen, joten alkaa heti huolestuttaan, jos viikot onkin digissä tästä jäljessä. Meidän hoitopaikassa ei myöskään tehdä automaattisesti veritestejä ja sellaiseen pääseminen on vaikeaa. Ajattelin kuitenkin kysäistä sitä maanantaina, jos viikkoihin digissä ei tule sitä ennen muutosta.

Hydra 5+2
 
heips.. jään taustailemaan.. mut voisi vaikka poistaa joksikin aikaa.. ultrassa kävästy mahakipujen takia.. epäily KU:sta ja parin viikon päästä varmistus ultra.. pieni mahd olisi että viikkoja niin vähän ettei näy vielä mitään, mutta se mikä löyty oli nestettä kohdun ulkopuolella, viittaisi vahvasti KU:n..
Muille onnea odotukseen ja toivon ettei kukaan enää tipu marraskuisista pois :)
 
Muumimamma, voimia :hug:

Hydrangea, hcg nousee jokaisella omaa tahtiinsa vaikuttamatta silti raskauteen negatiivisesti. Uskon kyllä, että jo esim sunnuntaina tai viimeistään maanantaina saat tuon 3+ =). Ja voithan kysyä jos tässä tapauksessa pääsisit verikokeisiin, niin ei tarvitsisi tulkita testejä. Verikoe kuitenkin se varmin tapa, uskoisin =).
 
Päivittäjää kun kysyttiin ens kuulle, niin saatan alkaa jos ei muita vapaaehtoisia löydy.

Äärimmäisen surullista lukea näistä keskenmenoista :'( Pahoittelut kaikille ja kovasti voimia :hug:

Jotenkin se myös lisää omaa pelkoa siitä, ettei kaikki ole hyvin :ashamed: Välillä tuntuu liian hyvältä ollakseen totta, että ihan ensimmäisestä avustetusta kierrosta ollaan onnistuttu! 20 kiertoa sitkutettiin luomuna ja tämä tärppi siis tuli yk21 eli tavallaan yk1 kun luomumahdollisuudet on huonot. Pitäis vaan nauttia tästä täysillä ja lopettaa turha murehtiminen niin kuin ryhmään tullessani mainostin :D Mutta välillä se on vaikeeta.. :ashamed: Tiiättehän te =)

Uusi viikko on taas alkanut eli poks poks vaan! :D Vielä 5 päivää ultraa ja jännittää ko mahoton! Ei oikein pysty keskittymään mihinkään..

Stella & Pulla 6+0 (tai pikemminkin herne tuon alla olevan sovelluksen mukaan :D)

Pregnancy Week-by-Week
 
Elysa, kiitos rohkaisusta. :) Eiköhän veritesti ole kuitenkin se luotettavin, joten ajattelin kysyä sitä maanantaina, jos viikkoihin ei tule muutosta. Toistaiseksi yritän olla hätäilemättä. :)

StellaI, ihan samat fiilikset täälläkin. Meillä hoitoja on takana reilu 2 vuotta. Tämä ehti olla jo kolmas PAS, josta tärppi tuli. Joten on hyvin vaikea uskoa, että oltais viimein onnistuttu. Tein r-testin ihan sillä fiiliksellä, että pääseepä taas käsittelemään pettymyksen ennen seuraavaa siirtoa. Missään välissä en uskonut, että näin voisi käydä, enkä meinaa uskoa vieläkään.

Päivittämään en taida itse viitsiä alkaa, kun täällä Kaksplussalla on tullut roikuttua jo pari vuotta ja sinä aikana olen päivittänyt neljää eri ketjua. Joten kiitos mulle riittää. Olen mielestäni oman osuuteni hoitanut näistä päivittäjän hommista. :)
 
Hydra: Mulla on ollut kovasti vastoinkäymisiä (siis muutakin kuin tämä) viime vuoden aikana. Aina kun on alkanut uskoa parempaan, niin matto on vedetty jalkojen alta. Se on lisännyt mun kyynisyyttä ja kasvattanut pelkotiloja :ashamed: Teillä on vielä paljon pidempi yrityshistoria takana. En epäile yhtään, että epäuskoiselta tuntuu. Ja että menee aikaa, että "oppii" nauttimaan raskaudesta paremmin. Toivottavasti meillä molemmilla tämä homma kuitenkin päättyy parhain päin =)
 
Hydra koska sulla on se varhaisultra ?

mä en testannu enää sen jälkeen ku sain sen 2-3viikkoa. Kesken jääneessa viikot ei koskaan noussu edes tuohon. Ja totesin myös että kun ei se raskaustestin tekeminen tee sitä raskautta kestävämmäksi tai oikeaan paikkaan niin pyrin olla stressaamatta ja odotan sinne varhaisultraan. toki kun huoli on suuri niin silloin se on :heart:

muumimammalle pahoittelut :(
 
bosch: Ehti tulemaan lähinnä nännien selkeää arkuutta (mulla ei siis yleensä ole tissit/nännit mitenkään tuntoherkät), vessassa sai juosta koko ajan ja tässä viikkoa aikaisemmin vielä lievää etomistakin. Ja verikokeen tuloksetkin soittelin tuossa äsken, oli 70 eli on siellä joku ollut. :)
Paikat kuitenkin vaikutti siistiltä, vuoto loppui jo eilen/tänään ja kipujakaan ei ole joten siisti, spontaani keskenmeno/kemiallinen raskaus siis ollut. Viikon päästä vielä uusiin verikokeisiin tarkistamaan, että laskeeko arvot, mutta eiköhän tästä vähällä selvitty ja voi alkaa hyvin yrittämään tässä heti uudelleen. Kyllä kroppa sitten raskautuu, kun on siihen valmis.

Kiitos pahoitteluista ja onnea teille jatkoon. Mie varmaan menen tästä etsimään itselleni sopivan kuumeiluporukan. :D
 
Viimeksi muokattu:
Anteeksi että sekaannun hieman keskusteluunne, mutta halusin vain Hydrangealle kertoa, että verikokeeseen ei tarvita lähetettä (kävin itse viime keskiviikkona). Voit valita minkä tahansa kaupunkisi lääkäriaseman labran. Itse menin Aavaan ja kävelin labraan ja sanoin haluavani HCG mittauksen ja sen jossa tulee tarkka arvo, että eivät ota sitä raskaana/ei raskaana arvoa. Maksoi 60e ja seuraavana päivänä hain tuloksen, joten sinun ei tarvitse hoitaa sitä klinikkasi kautta jos he eivät verikokeita ota. Mehiläinen ainakin ottaa myös kokeen ilman lähetettä. Sori, häiriö poistun nyt, mutta tiedän miten tuskallista on elää epätietoisuudessa niin ajattelin kertoa oman kokemukseni.
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Ompa tullu kurjia uutisia. Halit ja paljon onnea uusiin yrityksiin!

Mä kävin tänää ekassa neuvolassa ja meni tosi kivasti. Onneksi mun 1 v oli mukana (tukena) kun vähän jännitti se neuvolaan meneminen haha =)

Voisko joku heittää mullekkin vähän ylimääräistä energiaa ku täällä vaan laiskottaa? :D

Maisa ja Junnu 8+4
 

Yhteistyössä