Täällä on taas kotiuduttu ankeaan Suomeen, mä oon niin syntynyt väärään maahan, tuollaiset vajaa 30 helteet on niin mun juttu (varsinkin kun siihen yhdistetään ilmastointu nukkumatila). Reissu meni oikein näpsäkästi, mitä nyt oma selkä hermostui lentokoneilusta ja esikon kanssa jouduttiin käymään pikallisessa lääkärissä
Vauvakin tuntuu alkaneen liikkua aiempaa vilkkaammin, mikä on erittäin tervetullutta kun kahdessa aiemmassa raskaudessa sain toden teolla tehdä liikelaskentoja ja piipahdella äitiyspolilla/neuvolassa tarkistelemassa onko muksu hengissä. Muksu on kylläkin mahassa poikittain, liekkö siitä johtuen hänellä olisi enempi tilaa liikkua... Viime yönä meidän kakkonen tuli heti illasta kainaloon nukkumaan ja totesi, että ihan kuin joku potkisi häntä pehvaan, niinkuin potkikin
Erityistsempitykset
Piiulle, toivotaan, että vauva vielä jokusen viikon pystyisi mahassa majailemaan!
WcAnkka lähti reippailemaan vielä äitiyslomalla, nostan hattua! Mullakin oli tarkotus lukea avoimen yo:n eräs 25op perusopintokokonaisuus tässä ennen äitiyslomaa "lomaillessa", mutta kappas, mitään en ole saanut alotettua, ja tuskin saankaan...
Ja onnittelut mammalomalaisille, nauttikaahan!
Allekirjoittaneella ei muuten ole mitään ongelmaan hikoilun kanssa, yöllä täkin kanssa kiskon monesti vielä päiväpeittoa päälle ja tänäänkin aamulla koiraa pissattaessa piti värkätä fleesepusakka (jossa melkein meni vetoketjukin kiinni...) takin alle. Pitääkin kohta muuten kaivaa villasukat esille. Josta päästäänkin mun seuraavan, erittäin haasteelliseen ongelmaan, eli siihen pitäisikö ostaa äitiystoppatakki vain ei... Omat toppikset kun ei yllättäen enää mene kiinni, toisaalta ihan uskomattoman älytöntä ostaa takki, jonka käyttöaika on 1-2kk...
Ja vielä isien kotonaolosta... Meillä mies ei ole pitänyt koskaan isyyslomia, enkä oleta, että hän nytkään pitäisi. Ukkelin luonteessa on "pienoista" työnarkomaniaa... Tosin hieman olen koittanut painostaa, josko hän voisi vauvan synnyttyä hiissata töihin lähtöä myöhäisemmäksi, jotta voisi viedä meidän eskarin aamulla sinne esikouluun. Tämä toki edellyttäisi useamman tunnin myöhennystä, joka siis töiden puolesta kyllä onnistuu, mutta epäilempä, että henkiseltä puolelta ei. Vaikka nyt toisaalta tietää, että vauvan kanssa tulee olemaan heti alusta asti yksin sen 6vrk viikossa 12h päivässä, niin aika varma olo mulla on. Jotenkin tuntuu, että jos nyt vauva vaan on suht terve, niin mitään pahempaa sieltä ei voi olla tulossa, kuin mistä olen jo selvinnyt (meillä ykkösellä oli koliikki jonka lisäksi hän heräili 15min-1h välein yöt vuoden ikään asti, ykkösellä ja kakkosella ikäeroa 1,5v ja usemman kuukauden kakkosen sai nukkumaan kahden kolmen aikaan aamuyöstä ja ykkönen heräili kuudelta tai seiskalta + kummatkin heräsivät yöllä useamman kerran.). Toki sitä tietenkään ite ei enää ole huippunuori (muuta kuin henkisesti), joten kyllähän nuo yöheräilyt mietityttää...
Hiirenhäntä ja eikka 30+