Marraskuun Mussukat 2014 ¤ Huhtikuussa ¤

Stella :hug: Eletään toivossa ja siinä uskossa että seuraavassa ultrassa näkyy pikkuinen ja laskettu aika vaan siirtyy! Toivotaan parasta, jaksamista piinaviikkoon :hug:

Ja tervetuloa mukaan Sitkeäsissi! :wave:

).( Postilaatikkoon kolahti eilen kotidoppler jolla sain tänä aamuna vauvan sydänäänet kuuluviin :heart: Olen niin sanaton etten taida tällä kertaa muuta osata tänne vuodattaakaan..!

Ankka & Bebe 8+5
 
Sitkeäsissi, tervetuloa mukaan! :)

StellaI, älä vielä menetä toivoa. :hug: Jos sun omastakin mielestä ovulaatio oli myöhemmin ja siitä laskettuna viikkoja on vähemmän kuin menkoista laskettuna, niin kaikki on vielä mahdollista. Jos viikkoja on vasta 5+, niin paljoa siellä ei vielä kuuluisikaan näkyä. Toivotaan vielä parasta. Pidän peukkuja. Hurjasti jaksamista.

Hydra 6+1
 
Voi Stella, onpa kurjia uutisia.. :/ Toivottavasti sieltä viikon päästä jotain elämää löytyisi. Hirveästi voimia teille pitkään viikkoon! :hug:

Pinchy riippuu tilanteesta milloin näkyy vatsan päältä. Kohdun asento, ihon alaiskudoksen määrä yms vaikuttaa. Kaveria ultrasin niin sillä näkyi n. rv9 ihan selvästi. Minulta taas ei, kun kohtu on taakse päin. Tosin varhaisultra tehtiin vatsan päältä ja pikku papu sieltä löytyi. Tosin oli rautainen ammattilainen tekemässä. :)

Tekemisiä en ole rajoittanut keskenmenon riskin vuoksi. Jos keskenmeno tulee niin sitähän ei voi edes auttaa tai estää mitenkään. Muuten olen joutunut joistain luopumaan väsymyksen ja pahoinvoinnin vuoksi. :) Niistä puheen ollen, joko joillain on pahoinvointi helpottanut? Täällä taas aamu aloitettu iloisesti pönttöön karjumalla. Tää viikko on kyllä ollut kurja, joka aamu saanut oksentaa. Milloin tää hellittää?!?

Eilen taas ultrattiin. Työkaverin sinnikkyydellä ja pitkällä yrittämisellä viimein löydettiin sen pikkuisen pesä mun massusta. Siellä se oli jo vauvan näköinen. Sydän löi hirmuisesti ja oli kasvattanut pikkuiset kädet ja jalat. Pikkuisen helpottaa oloa ja on luja usko, että raskaus sujuu hyvin. Oli niin paljon kasvanut ja kehittynyt taas. Voi miten paljon sitä mini-ihmistä rakastankaan! <3

Mixed&Kunkku 9+4
 
Stella
Olipas aikasessa vaiheessa sun eka ultra :O Suosiolla ois kannattanutkin mennä päälle 7+ jotta saa varmuuden! Nyt huoli pois ja koitat pitää pään kylmänä siihen seuraavaan ultraan saakka, tiedän että on helpommin sanottu kun tehty mutta ei tässä tilanteessa auta muu kuin olla kärsivällinen.

Itsellä ollut tähän mennessä 80 prosenttisesti oireeton raskaus lukuunottamatta raskaita ja arkaita rintoja. Mitä nyt on ruokahalu lisääntynyt. Olin eilen ultraan mennessä siis valtavan peloissani ja jännitin hirveästi että onkohan kaikki ollut vaan unta, mutta siellä se pikkuinen oli ja syke näkyi.

Haluan rauhoittaa kaikkia muitakin vähäisistä oireista "kärsiviä", on oikeasti tosi hyvä juttu jos säästyy oksentamiselta ja pahoinvoinnilta, se rasittaa kuitenkin kehoa.


Alicia 7+3
 
Pinchy, vatsan päältä ultratessa näkyvyys on tapauskohtaista. Niinkuin Mixed sanoi, niin esim. rasvakerros ja kohdun asento vaikuttaa. Mulla kaikissa kolmessa alkionsiirrossa on ultrattu mahan päältä ja kohtu näkyi tosi hyvin, kun olen hoikka. Rakko suositeltiin olevan ihan täynnä, kun se parantaa näkyvyyttä. En sitten tiedä, kuinka helpolla ja missä vaiheessa mulla alkio saataisiin vatsan päältä näkyviin, mutta oon kuullut, että joillekin varhaisultra on tehty vatsanpäältä ultraten.

Mixed, hienoa, että saitte pikkuisen näkyviin. :)

Alicia, mahtavaa kuulla, että kaikki oli oireettomuudesta huolimatta hyvin. :) Mullakin oireet on ollut hyvin vähäisiä, mutta eipä niitä ihmeempiä kai kaikille tule. Pientä etovaa oloa on ollut nyt parina aamuna ja iltana, mutta sekin on ollut hyvin vähäistä. Itse oon vaan tyytyväinen, jos ei tarvitse alkaa oksentamaan rajusti, koska ei se todellakaan kivaa olisi.
 
Ultrista - varhaisultrat (3kpl) tehty alakautta. Np tehty alakautta (saatto olla että yritettiin mahan päältä). RU:ssakin jouduttiin menemään lopulta alakautta, koska herttamainen kohtu, ja tyttö oli niin syvällä lonkassa. Myös sikiötutkimusyksikössä totesivat etteivät pääse yläkautta tarpeeksi tarkasti katsomaan rakenteita.

WC Ankka ihanaa sykkeet! Mikä doppler sulla on ?
mulla on viime raskaudesta angelsoundin perusdopleri, mutta sillä en ole vielä saanut kuuluviin ääniä. Tosin meillä koira hermostuu siitä äänestä ja alkaa vouhkaamaan, niin viitsi hirveästi etsiskelläkään. Omat sykkeet löydän ja istukankin viuhumiset.
Viimeksikin tosin meni aika pitkään että sykkeet (vahingossa) löysin :)
 
Heippa, tulen tänne huutelemaan vähän, pisti silmään tuo Stellan juttu meinaan.

Minä kävin ultrassa joskus 6.3 ja silloin olisi kuulunut menkkojen mukaan olla rv 7+0, ultrassa näkyi kuitenkin vain suurentunut kohtu, ei mitään muuta. Laskettu aika pistettiin 21.10.
Ja voi hyvää päivää sitä epätietoisuutta, ihan satavarma olin että kkm kyseessä tai tuulimuna, eikä mitään oireita ole. Itkeä vollotin viikkotolkulla jo valmiiksi, koska niin varma keskenmenemisestä olin.
Kuitenkin sitten kun kolme viikkoa myöhemmin menin takaisin ultraan, siellä olikin pieni vauva ihan elossa. Viikkoja tänään nyt sitten about 9+0, ja eikä oireita oikein vieläkään ole.

Ovulaatio oli vähän omilla teillään ollut, ja raskaus oli saanut alkunsa huomattavasti myöhemmin mitä luulin. Ei kannata kaikkea toivoa menettää, elämä saattaa yllättää. :hug: Voimia siihen epätietoisuuteen.

Siinä toisessa ultrassa mun laskettu aika sitten siirtyikin marraskuulle, venailen tässä kuitenkin nyt vielä ekaa virallista ultraa ennenkuin uskallan itseni listoille ilmoittaa. Siihen asti seurailen sivusta täällä ja lokakuisissa. :)
 
Kiitoksia uudesta pinosta ja tervetuloa uusille =)

Stella, tsemppiä! Hyvinkin mahdollista, että munasolu on kiinnittynyt vasta myöhemmin.

Itselläni kävi varhaisultrassa niin, että alkion koko vastasi noin viikkoa pienempää mitä menkoista laskettuna olisi pitänyt. Lääkäri vaan totesi, että tässä vaiheessa hyvä että syke ja ruskuaispussi löytyy. Kun sanoin ettei tuo voi pitää paikkansa, niin siihen vaan tokas et munasolulla saattaa mennä useampikin päivä ennen kuin löytää paikkansa ja kyse kuitenkin milleistä. Mulle jäi kyllä muutenkin niin outo olo tuosta ultrauksesta, että ajattelin mennä toisaalle ellei kunnalta saa ultraa ennen np-ultraa. Nimittäin, jos tuo mittaustulos pitää paikkansa, niin olen saanut sykkeet näkyviin jo 6+... Se se vasta olisikin tän rasvakerroksen alta :D. Pakko myöntää, että jäi mieltä kaivelemaan ja huolestuttaa - mitä jos kaikki ei olekaan kunnossa.

Varhaisultrat sekä np- ultra on tehty alakautta.
 
Viimeksi muokattu:
Wcankka
Kotidopplerista. Semmoinen ajateltiin hankkia, niin kiinnostaisi tietää merkki, malli ja mitä maksaa. Ja mitä sillä sitten oikeasti saa kuuluviin? Erottaako oman sykkeen vauvan sykkeestä? Kaikki lisätieto kiinnostaa kovasti :)
 
Tsemppiä Stella piinailuun.

Itse epäilen tätä raskautta kovasti, vaikka oireet onkin kokoajan olemassa. Varasin sitten ensi maanantaille ylimääräisen ultran, ihan oman mielenrauhan vuoksi. Meillä on np ultra vasta 28.4 jolloin rv 13+3 ja en sinne asti jaksa odottaa.

En muista missä vaiheessa alkoi rintojen kylmän arkuus edellisessä raskaudessa, sitä odotellessa :) Rintojen arkuutta en muista että näin paljoa olisi ollut, aamuisin on tuskaista nousta sängystä ylös ja olen miettinyt että pitäisikö alkaa nukkua toppi päällä tms (liiveissä kaarituet, enkä niitä halua yöllä pitää). Kokoakin on tullut lisää, vaikka ei olisi niin tarpeen ;)

Nansustiini rv 9+6
 
Ambrosia ja Alicia, mulla on fb:n kirppikseltä ostettu Angel Sounds ja ilmeisesti ihan perusperus, ei näyttöjä tms. Maksoin posteineen 25€.
Eilen ei saatu kuulumaan vaikka tietysti heti yritettiin; tein sen virheen että jalat oli koukussa ja mulla vielä lisäksi taaksepäin kallistunut kohtu. Äänet löytyy tosi alhaalta (kun muistin sen oikean asennon) ja selvästi erottaa omasta sykkeestä, mulla esim leposyke hyvin rauhallinen - erehtymisen mahdollisuutta ei oikeastaan ole. Vauvan sykehän on todella nopea verrattuna aikuisen sykkeeseen, sanoisin että omaani ainakin kolminkertainen.
 
Alkion koon mittaaminen on varmasti alkuvaiheessa hankalaa ja riippuu varmasti mittaajasta. Itse ainakin huomasin hoitojen aikana, että kohdun limakalvon ja follien koko vaihteli paljonkin mittaajasta riippuen, kun välillä ultrassa oli mukana lääkärin lisäksi erikoistuva lääkäri ja molemmat saivat ihan eri mitat. Jos alkio on joku 10 mm varhaisultrassa, niin puhutaan vielä pienemmistä mitoista, kuin esim. follien mitat, joten varmasti voi helposti tulla joku millin heitto, joka tekeekin viikoissa kauhean eron.

Olen myös lueskellut tuosta kiinnittymisen viivästymisestä (kun hoitojen aikana toivoi, jos se plussa vaan tulekiin myöhemmin) ja saanut sen käsityksen, että se voi joskus (todella harvinaista tosin) myöhästyä jopa viikolla.

JoJoha, tervetuloa mukaan sitten kun siltä tuntuu. :) Hienoa, että kaikki oli ultrassa lopulta hyvin.

Jos teillä on kertoa enemmäkin kokemuksia dopplereista ja koska sellainen kannattaa aikaisintaan hankkia, niin kuuntelen mielelläni. :)
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on angelsoundsin doppleri diginäytöllä ja sopii mulle. Ei tarvitse miettiä onko oma vai sikiön syke, vaan näytöltä näkee =). Esikoisen aikaan doppleri oli mulla lainassa, mut nyt ostin sen kaverilta pois parilla kympillä. Itse oli ostanut samaan hintaan joltain kirpparilta.

Doppleri on ollut mulla nyt käytössä kohta viikon, ehkä kolmesti olen kuunnellut ja joka kerta syke on löytynyt. Sillä milloin tuota aletaan käyttämään ei käytännössä liene väliä, kunhan tiedostaa ettei välttämättä sykettä löydy vaikka kaikki onkin täysin kunnossa. Mun mielestä suositellaan 12+ rv:tä, mut en mä ainakaan sinne asti olisi malttanut oottaa :D.
 
Viimeksi muokattu:
Alicia: Totta! Mutta mie tahon olla niin kovapäinen, etten usko, mitä sanotaan, vaan vasta oma kokemus opettaa. Hoitaja itse tarjosi tuota aikaa, vaikka sanoi, että ruukataan aikaisintaan 7+ viikoilla ultrata. Ja varoittihan se, ettei välttämättä vielä näy. Yhessä vaihessahan mie harkitsinkin ajan siirtämistä eteenpäin. Lääkärikin oli vähän ihmeissään, että miksi ylipäätään olen liikkeellä niin aikaisin :O

Mukava kuulla, että vähäisistä tai olemattomista oireistakin huolimatta kaikki voi mennä hyvin =) Jotenkin raskaus tuntuu konkreettisemmalta jos on "kunnon" oireita. Vaikkei nekään välttämättä mitään takaa. Tuulimunaraskaudessa voi olla ihan "normaalioireet" eikä ne km:ssäkään välttämättä lopu kuin seinään. Mutta mukavampihan se vaan on, ettei tarvi jatkuvasti laatottaa :D Mulla on ollut yökkäilyä tänään enemmän kuin muina päivinä, mutta kuten sanottu, ei se mitään välttämättä takaa..

JoJoha: Onpa ihana kuulla, että nuinkin voi käydä =)

Hydra: Oon kans käsittänyt, että mittailu näin pienillä luvuilla voi varmasti olla hankalaa. Varsinkin jos laite ei ole niin hyvä. Näkymät voi olla päivistäkin kiinni. Huolta lisää tässä kuitenkin se, että lääkäri on erittäin kokenut. Kiinnittymisen viivästymisessä on pienenpieni mahdollisuus. Ja mulla oli kuitenkin kolme follia ja mahdollisesti myös kolme munasoluakin, niin ovat voineet elää ihan eri tahtiin omia elämiänsä, niin sitä ei lopunperin tiä, milloin se hedelmöityskään on tapahtunut :D Siitä ei taida olla muussa tapauksessa varmuutta kuin alkionsiirroissa.

Kiitos kun tsemppaatte ja luotte toivoa, ihania ootte :heart:

Mie en vaan uskalla liikaa toivoa, vaikka näitä oljenkorsia ja onnistumistarinoita onkin. Se kosahdus on aivan valtaisa jos mitään ei löydykkään, niin varaudun siihen pahimpaankin vaihtoehtoon :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
StellaI tsemppiä ja uskoa tulevaan täältä kans! Miulla vähän samanlaisia fiiliksiä.
Tänään käytiin ultrassa ja omien laskujen mukaan piti olla 6+1 tai pikkusen enempi. Varauduin kyllä että sykettä ei välttämättä näy yms. Mutta ei näkyny kun ontelo 1cm! :( Lääkäri sano että viikot on alle 5 kun ei näy vielä oikein mitään, yritti kovasti lohduttaa että hedelmöittyminen on vaan tapahtunu myöhempään, aika yleistä tämmönen kuulemma. Kahen viikon päästä 16.4 uusi aika ja sitten pitäis kyllä jotain jo näkyä. En miä nyt kirvestä kaivoon heitä mutta silti mietityttää ja pitkät viikot tulee olemaan. Ei todellakaan olis kannattanu mennä näin aikasin. :/ Ekassa raskaudessa en käyny ollenkaa varhaisultrassa, sitten olikin km ja toisessa lapsessa kävin mutta siellä näky jo sykkeet yms. Mies yritti rauhotella ja on ite hyvin luottavainen että kyllä siellä ens kerralla jo näkyy pieni.
Miulla on myös aikaisempiin raskauksiin verrattuna aika oireeton tää raskaus, sekin lisää huolta. Mahaa kyllä nipistelee kovastikkin iltaisin, rintoja vihloo vähän väliä ja mielialanvaihtelut on ihan kamalia. Mutta edellisissä ollu paljon enemmän noita oireita.

Toivotaan nyt parasta. Ja miut tuolta listasta vois poistaa kun ei tuo 26.11 la pidä enää paikkaansa, jos kaikki menee hyvin niin la siirtyy joulukuulle aika varmasti. Saanko miä olla täällä teidän kanssa vai siirrynkö tuonne jouluisiin? :)

Riikka ja pipana ?
 
Nuo alkion mittaukset on kyllä hyvin epämääräisiä välillä. Piti oikein kaivaa esiin tiedot esikoisen ajalta.

Mä kävin ultrassa, kun piti olla "menkoista" (eli mun kohdalla ku:n leikkauksesta laskien) rv5+6 ja sykettä ei löytynyt. Ultraaja ei vaivautunut kertomaan, mitä siellä sitten näkyi ja olin ihan varma, että on tuulimuna. Uuden ajan sain tasan viikon päähän ja siinä ultrassa alkio vastasi rv6+1 ja syke näkyi. Vaikka syke näkyikin niin olin ihan varma, että menee kesken, koska oli pienempi kuin piti. Olin siis tikuttanut oviksen ja siitäkin laskien olisi pitänyt olla enemmän päiviä. Koska olin vieläpä lähes oireeton raskauden ajan, niin käytiin rv9+1 yksityisellä ultrassa. Olin niin huolissani noista kokoheittelyistä ja siellä sitten alkio olikin taas muutamaa päivää isompi, kuin sitä edeltävän ultran mukaan laskettuna. :) Np-ultrassa rv11+4 sikiö vastasi rv12+1. Sitten olinkin loppuraskauden seurannassa, kun poika oli liian pieni ja syntyikin alle kolme kiloisena.

Hirveä sepostus, mutta kuitenkin.. Mä oikeastaan ajattelin tuohon rv9+1 ultraan asti, ettei meille mitään lasta tule.

Karole 6+0
 
Kylläpä täällä tulee nyt ikäviä ultrauutisia ja hurjia kertomuksia edellisten raskauksien ultrista. :(

Riikka90, ikävää, että asiat jäivät vielä vähän arvoitukseksi ultrassa. :( Toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin. :hug: Mun puolesta voit pysyä tässä ketjussa. Mulla on LA vasta loppukuussa, joten eipä ehkä sitten tarvi kärvistellä täällä yksinään, kun muut on jo synnyttänyt. :)

StellaI, niin, eihän sitä tosiaan tiedä, vaikka vasta viimeinen irronnut munasolu olisi hedelmöittynyt ja tarttunut matkaan. Suurta huolta tämä varmasti herättää. Oon kanssa sellainen, että pelkään aina pahinta. Toivotaan, että pelot osoittautuisi vääriksi. :hug:

Nyt tuntuu ihan hyvältä, että oma ultra on varattuna niin "myöhään" kuin rv 7+6. Silloin ainakin pelin pitäisi olla selvä kerrasta, kun alkion ikä on tarkkaan tiedossa. Hieman on kyllä alkanut jännittään, että millaisia uutisia tulee. Jotenkin en osaa pelätä kohdunulkoista tai tuulimunaa, koska ne ovat harvinaisia näissä IVF:n avulla alkaneissa raskauksissa, kun alkio kuitenkin siirretään kohtuun ja sitä on labrassa arvioitu ja luokiteltu. Keskenmenon paljastuminen sen sijaan pelottaa hurjasti. Vielä pitäisi malttaa odottaa 12 päivää.

Hydra 6+1
 
Stella Toivottavasti kaikki kumminkin hyvin ja se seuraavassa ultrassa tulisi hyviä uutisia :heart:

Ultra mulla on 7+4 ja olen kyllä ruvennut miettii et voi olla et mullakin saattaa olla pienempi kuin mitä menkoista laskettuna.. en ihan varma ole mut veikkaan kaverin kiinnittyneen vähän myöhemmin.. vaikka ovis oli niin kuin piti ym.. en tie sen näkee sitten. 11 päivää viel kun sinne pääsen. työpäivä silloin on varmaan ihan kamala kun jännitän iltapäivää, mutta kai nuo työkaverit ymmärtää :)

riikka90 minunkin puolesta saat olla täällä viellä.. itsellä myös hydrangean lisäksi la kuun lopulla ja veikkaus et joulukuulle mennään.. joulukuun pinoa katsoessa tuntuu hassulta et siel on ihmisiä minusta 4 päivää myöhemmin viikoissa joten veikkaan et sinne joulukuulle tämä syntyy.. :)

onkos jollain jo ruvennut tulemaan tyttö/poika oloja? ite olen viel kahen vaiheilla :) ens olin et poika ja nyt tyttökin kumminttelee välillä ajatuksissa.

Ja tänään tehty digi ja antoi 3+ joten onnellinen olen ja kai toistaiseksi kaikki hyvin :heart:


moon stars ja ihme 6+0 POKS
 
Viimeksi muokattu:
Riikka: Voi ei! Tsemppiä kovasti sinnekkin päin! :hug: Minun puolesta voit kans pysyä ketjussa. JOS luoja suo ja saan täällä jatkaa, niin hyvin loppukuuta omakin LA tulee olemaan. Kävittekö muuten yksityisellä ultrassa vai tarjosiko julkinen? Meillä oli julkisella kun tämä on hoidoilla alkanut raskaus. Meillä mies on kans yrittänyt rauhoitella ja vakuutella, että kaikki menee hyvin. Minä on jo itkenyt silmät päästä, ettei me saatukkaan jouluvauvaamme. Mies melkein suuttui ja sanoi, ettei kuuntele tuommoista ennen kuin jos viikon päästäkin tilanne on yhtä huono.

Minutkin saa poistaa la 22.11 listalta kun se ei pidä enää paikkaansa eikä oo hajuakaan, mikä se tulee olemaan. Roikun nyt kuitenkin mukana ainakin uusintaultraan asti jos vuoto ei ala sitä ennen.

Karole: Olipa jännät paikat, mutta hyvä kun lopulta meni parhainpäin =)

Hydra: Tuo on niin totta =) Toivottavasti teillä on kaikki hyvin :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Stellal miä kävin yksityisellä, en olis julkiselle päässytkään. En mitään muuta toivo niin paljon tällä hetkellä kun sitä että olisin jättäny tuon ultran väliin. Jos nyt kaikki onkin kahen viikon päästä hyvin niin oon ihan turhaan pelänny tän ajan :( Miä haluan tän lapsen niin kovasti ja vielä jouluvauva, miten ihanaa <3 ajatus siitä ettei sitä tulekkaan on kamala ja vaikka miten yrittää pitää mielen korkeella niin pelko tunkee vaan ajatuksiin :( Ei auta kun odotella ja yrittää edes jotenkin rauhoittua.
 
Heip! Nyt pikaisesti tänne kertomaan meidän ekan neuvolan kuulumiset. Jännitin käyntiä etukäteen todella paljon ja olin myös huolestunut oireettomuudesta ja kun luin näitä juttuja erilaisista keskenmenoista.. Kiitos kuitenkin kaikille kun jaoitte omia kokemuksia, joita tuntuu olevan vähän liian monella ja sivistitte sivistymätöntä. Yllätyin kun neuvolatäti haki ultran ja laittoi sen heti päälle kun en tiennyt että kunnallisella ekalla kerralla ultrataan.. Jännitys tiivistyi kun mitään ei näkynyt vatsan päältä ultratessa ja neuvolatäti kyseli onko taaksepäin kallistunut kohtu, jota tietääkseni itellä ei ole.. No sitten koitettiin alapään kautta ja vieläkään ei mitään näkynyt ja neuvolatäti kyseli onko ollut vuotoja tai muuta vastaavaa.. Tässä vaiheessa olin jo ihan paniikissa ja varma että kesken on mennyt. No sitten ultraaja onnistui löytämään alkion, joka kiinnittynyt ihan kohdun takaseinään ja mikä helpotus, myös syke löytyi! Olin niin helpottunut! Tarkkaa mittaa ei saanut kun kuulemma oli eri päin kun mistä mitta olisi kuulunut ottaa mutta voi olla että ei vastannut ihan viikkoja.. Katsotaan tarkemmin np-ultrassa muuttuuko laskettu aika. Olen niin helpottunut, että sydän sykki oikeassa paikassa :heart: Ja mikä oli vielä mahtavaa niin mieskin pääsi ylläriksi mukaan käynnille ku luulin ettei pääse. Saatiin sitten jännittää yhdessä. Mutta voin eläytyä Stella tuohon sun tunteeseen, ihan kauheaa. Mutta ainakin sait tietää että raskaus on alkanut oikeassa paikassa, vielä tarvitsee sitten vahvistaa loput.. Haluan myös toivottaa kovasti voimia piinaavaan odotukseen :hug:

-Sonkku 9+0 poks!
 
Hei vaan, ilmoittaudunpa minäkin mukaan marraskuun odottajiin. Ketjua olen seuraillut jo helmikuun loppupuolelta plussauksesta asti, mutta nyt vasta uskaltauduin rekisteröitymään mukaan, kun varhaisultrassa näkyi kaikki olevan hyvin. Kiitos puolestani kaikille, jotka olette jo aiemmin tänne uskaltautuneet, kokemuksistanne ja tuntemuksistanne on saanut paljon vertaistukea näin hiljaisena lukijanakin.

Ikää mulla on pian 33, tulevalla isällä 35 ja ensimmäistä lapsukaistamme odottelemme. Neuvolassa sain la:ksi 2.11, mutta lyhyen kk-kiertoni vuoksi (20-21 pv) pääsin kunnalliselle varhaisultraan, jotta la saadaan määritettyä oikein. Maanantaina kävimme sitten ultrassa ja la aikaistui lokakuun loppuun. Ja np-ultra onkin sitten jo alle kahden viikon päästä. Päätin nyt kuitenkin liittyä tänne marraskuun puolelle, kun olen näitä alusta asti lueskellut ja tuntuu kotoisammalta näin. Ja todennäköisestihän pikkuihminenkin syntyy vasta marraskuun puolella.

Oloista sen verran, että kovin väsynyt olen ollut alkuviikoilta asti, samoin etova olo on ollut jatkuvaa ja oksentelu satunnaista. Muuten ei oireita oikein ole ollutkaan. Ihmeellistä tämä on kaikin puolin. :)

Listaan voisi päivittää 28.10. Susu1 / 33/ 1. / TAYS

-Susu1 ja pötkylä 10+2
 

Yhteistyössä