Lokakuun lutuset 2014 huhtikuussa!

ChocolateBox: just eilen tänne palstalle päivittelin tuota, kun hemoglobiinia ei enää katsota joka neuvolakäynnillä. Aikaisemmissa raskauksissa sitä on mulla seurattu lähes joka käynnillä. Nyt kun kysyin, että kuin sitä ei otettu, todettiin vaan et otetaan pari krt raskaudessa ja mulla on otettu 1. neuvolakäynnillä. Onko sulla matalat verenpaineet? Mulla on ja ne tekee tuota huimausta, mutta saapahan luvalla napostella salmiakkia.

willarose: tsemppiä ruokavalion kanssa!

KoiruuZ: mulla on aina tuntunut tosi aikaisin liikkeet, kaikissa raskauksissa n rv 14+

Popcorn: mulla on selkeästi vähentynyt kahvinjuonti, aamulla juon mutta en päivisin yhtään. Mulla on tyttöraskauksissa järkyttävä lihainho, pojan kanssa ei niin paha ja nyt ei myöskään niin paha. Aikaisemmissa raskauksissa en mm voinut sietää tonnikalan hajua, tämän takia mies ei ole krt:aa tässä raskaudessa syönyt kotona sitä, eilen illalla kysyi saako syödä tonnikalasalaatin kun tekee niin mieli. Ja kun haistoin sen, suureksi yllätykseksi mun oli pakko tehdä oma, kun alkoi tekee niin mieli. Mulla valitettavasti menee elämä aina herkutteluksi raskauksissa ja imetyksissä :-( Joka viikko lupaan ettei enää, mutta kohta taas huomaan napostelevani jotain. Toistaiseksi ei painosta ole kertaakaan huomautettu neuvolassa, kaikissa 3:ssa edeltävässä raskaudessa paino noussut 13kg ja lähtenyt jälkitarkastukseen mennessä. Samaa rataa näyttää menevän tässäkin raskaudessa vaikka esim pääsiäisenä tuli syötyä ehkä miljoona kinderiä...
 
Hei vaan kaikki, viimein koitti meilläkin se ensimmäinen virallinen ultra, ja olla kuin ollakkin varmistui laskettuaika marraskuulle sitten kuitenkin -1.11. Ei todennäköisesti tule lokakuun lutusta meille, mutta marraskuun mussukka käy yhtä hyvin. Että tältä teidän listalta mut voi ottaa pois, kerta etenkin jos esikoisen jalanjälkiä kuopus seuraa, ei todellakaan saavu ennen laskettuaikaansa. :-D
 
Tuosta raskausajan daibeteksestä on puhuttu. Itsellänikin se on rv 24-26 ja jännittää jostain syystä jo valmiiksi jos rajat ylittyvät. Vaikuttaako se muuten kuin ruokavalioon?
Onko teillä muilla ollut harjoitussupistuksia?? En itseasiassa tiedä ovatko tuntemani "kivistykset" niitä, mutta olen huomannut että raskaan työpäivän jälkeen tai muuten rasituksessa alavatsa menee jotenkin oudon tuntuiseksi ja se tuntuu epämukavalta, ei oikeastaan varsinaisesti satu. Tunne menee kuitenkin nopeasti ohi kun lepää. nythän on siis rv 16+3.
 
rv 17+0 oli eilen..

Kaveri ystävällisesti totesi, että oonko varma, että vauvoja on vain yksi. :D Ehkä tää on vähän iso ensikertalaiselle, mutta olkoon sitten. Ultran mukaan vauvoja on yksi eikä paino ole kohissut vauhdilla, joten en osaa huolestua. Jotenkin vaan hassua, että maha on tissejä edempänä!

Kävin tänään neuvolalääkärissä, akuuttiajalla kun migreenit vaivannut. En tullut kyllä paljon entistä viisaammaksi, kunhan sain luvan jatkaa vanhalla migreenilääkkeelläni harvoin otettuna sekä buranaa+panadolia, mutta siitäkin annostelussa "harvoin". Mikä on harvoin, kun kärsii kovasta migreenistä 2-5 päivänä viikosta? Hoh hoh.

Liikkeitä tuntisi jo niin mieluusti, mutta en mä noista tuntemuksistakaan osaa olla varma. Välillä tulee kummallisia muljahduksia, mutta ehkä se on vaan joku suolistossa. Tai sitten.. :heart:

senya ja vauvis 17+1
 
Luckygirl: Kyselit ultran ajankohdasta. Meillä tosiaan on samana päivänä, mutta päivän viimeinen aika eli 15.40. Ei siis ainakaan tässä vaiheessa törmäillä käytävillä :D

Täällä elellään tosi tasaista raskausaikaa, vielä ei maha paljon pullota ja oireet minimissään. Ainoa ikävä vaiva tällä hetkellä on närästys, joka tuntuu olevan joka iltaista. Syykin on varmaan kaikki ne hiilihappojuomat joita himoan enemmän kuin laki sallii... Pitää ehkä koittaa vähän vierottautua, jotta ei tule ihan tuskainen loppuraskaus.

Seuraava neuvola on maanantaina ja ensi keskiviikkona on sokerirasitus, jota en odota kyllä yhtään. Toivottavasti ei käry kävisi, koska sokeri maistuu tällä hetkellä turhankin hyvin... :D

Puhetta oli ollut sukupuolioloista ja mulla alkaa vihdoin olemaan aika vahva tunne, että tää meidän tulokas voisi olla poika. Myös kaikki kaverit ja sukulaiset jostain syystä ajattelee samoin, kun on tullut puheeksi. Nyt tietty jännittää RU vielä enemmän, kun sitten se toivottavasti selviää!

beanna ja Hessu 14+5
 
Kukkuu mammat!

Eilen Rv15+3 (tai siis 16+2 la:n mukaan) tunsin ekaa kertaa liikkeet oikeesti! Tähän saakka tuntunut vaan muljahduksia ja kutinoita. Nyt oli sellanen meininki mahassa et ei voi erehtyä.. monoa tuli! Nii ja tietty just nukkumaanmennessä!:)

Oottekos vertailleet / ottaneet vakuutuksia vielä? Onko paljon eroja? Suosituksia otetaan vastaan!:)

Niin ja täällä ihan ihmeellinen TYTTÖOLO!:) Vaikka molemmat tietty tervetulleita..

Ja Lullaby89: täällä samanmoisia tuntemuksia raskaan työn jälkeen! Oon riehunu töitten jälkeen raskaissa pihahommissa, nostellu kiviä, lapioinu, kyykkiny ja kurkotellu - välillä täytyy käydä sisällä lepuuttamassa kun tulee justiinsa tollasia kivistyksiä.. mut ei kai tarvi huolestua niin kauan ku muistaa kuulostella oloja!? En kyllä rupee makoilemaan vielä - maha kasvaa siihen tahtiin että sitä makoilua varmaan joutuu myöhemmin harrastaan ihan tarpeeksi!:-D
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille!

Mahtuuko vielä mukaan :) Olen käynyt välillä lukemassa täällä mutta nyt vasta onnistuin rekisteröitymään. Yritän opetella käyttämään tätä :D La on 6.10 /4. / koks
Vaikka viikkoja on jo kertynyt on vieläkin aivan epätodellinen olo onko siellä massussa ketään. Ultrassa oli kaikki ok, mutta ulospäin vatsan pystyy peittämään helposti ja varmuudella ei voi sanoa oisko tuntenut liikkeitäkään. Malttamaton kun on :)

Pajunoksa & :heart:
 
Tsaukkelis kuikkelis.

Uusille tervetuloa, aina mahtuu mukaan. :)

Ihme yöeläjä tuo otus.. Hirvee pyörintä ja möyrintä keskellä yötä ja loppua ei meinaa näkyä. :D <3

Raskasdiabeetteksestä piti sanomani et tällä hetkellä tätä mun hoidellaan kans ruoalla kunnes muuta sanotaan. Aina ei vaan meinaa tuon pienen kanssa onnistua säännöllinen syöminen paitsi jos haluaa syödä kylmää ruokaa joka päivä. :) on vaan sellanen tunne et lääkitys tähän tulee jossain vaiheessa. Ruokavalioon ei juurikaan tuu muutoksia, herkut pois ja sokerit minimiin. Toki käytän edelleen hunajaa teessä, ja toisinaan ptan palan suklaata kahvin tai teen kanssa mutta se ei noihin mittauksiin ole vaikuttanut. Meillä on diabeettesta suvussa joten en jaksa huolestua tai harmistua tästä. Tiesin että joku arvo heittää varmasti.

Olispas hauska yhteensattuma tuttavan kanssa kun tässä taannoin ilmoitti että heille tulee kans vauveli. Oltiin viimeksiki yhtäaikaa raskaita. :D
Huomenna kutsuu jumbo, ekan kerran tuon kääpiön kanssa ostoskeskukseen, saa nähdä miten menee. Malttaako päiväuniaan nukkuskella ollenkaa kun uus paikka. :) housuja kaipaisin ja hametta kesälle, veikkaan ettei nuo aikaemmat mene päälle mitenkään kun on tuo sektiopömppö tossa palloilemassa.. Siksi taitaa äitiys mallin vaatteet jatkaa käytössä vielä synnytyksen jälkeenkin. :)

Tämmöstä tällä kertaa. Lääkäri parin viikon päästä ja siitä viikon päästä rakenne ultra. Noita nyt ootellessa sitten. Kesäkuun alussa saan raskaustodistuksen ja pääsen laittamaan kelaan hakemukset valmiiksi ja ehkä ennen kesä reissua ehdin saada äitiyspakkauksenkin ! <3

Addoda & Snadi 16+6 huomenna poksuilee taas !
 
Täällä Nenäpäässä sekä Tiuhti&Viuhti rv 13+1

Salilla kulutettu aikaa tänään, ihana hikoilla kaikki ajatukset aina pois päästä :)

Ruokailutottumuksista: minulle on iskenyt joku ihme fiksaatio kiinalaiseen ruokaan. Voisin syödä sitä vaikka joka päivä! Aivan järisyttävän hyvää ja koko ajan mietin vain, että voisin lähteä kiinalaiseen ravintolaan :D Samoin näkkileivät; voisin syödä niitä ihan koko ajan tuorejuustolla höystettynä :D Appelsiinimehukin maistuu, varsinkin sellainen 100% josta löytyy hedelmälihaa :D :D

Äitiysvaatteista: Samoissa vaatteissa kuljetaan kuin ennen raskauttakin, ei ole tarvinut vielä siirtyä mammavaatteisiin.

Verenpaineesta: Itselläni on aina ollut paineet todella alhaalla, joten en usko tämänkään raskauden niitä hirveästi nostavan. Ja kun puhun matalista paineista, niin minulle normaalit ovat n. 85/50. Ei huimaa, ei pyörrytä, ei mitään, olen niin tottunut noihin paineisiin...

Vakuutuksista: Hintoja kyllä katsellut, mutta vielä ei ole tullut tehtyä muuta. Vähän hämmentävää aina välillä...pitää olla tarpeeksi viikkoja/kuukausia kasassa, muttei liikaa. Muistaakseni 3kk ennen laskettua aikaa ja luinkohan jostain, että jos syntymäpainot jäävät sitten alle 2500g niin tehdään vielä erillinen selvitys? Korjatkaa, jos olen väärässä. Hintaeroja tuntuu löytyvän ja pitää kyllä tarkkaan katsoa, että minnekä rahansa pistää.

Liikkeistä: Täällä mahassa tuntuu "jotain". Suolen toimintaa se ei voi olla, koska sitä en ole tuntenut sen kummemmin ennenkään, en edes esikoista odotellessa. Nyt hassuja "pykimisiä" tuntuu aina silloin tällöin molemmin puolin mahaa. Esikoisesta en kyllä muista että milloin olisin tuntenut liikkeet ensimmäisen kerran...varmaankin lähempänä puoltaväliä, kuin heti ensimmäisen raskauskolmanneksen korvilla... :D
 
Viimeksi muokattu:
Addoda haaveilen, että joku kaveripiiristä ilmoittaisi olevansa raskaana. Olisi niin hauska saada vauva samaan aikaan. Tuntuu vaan, että kaikilla on lapset jo "tehty" tai sitten vasta tulevaisuuden suunnitelmissa.

Vakuutuksista esikoisen vakuutus on samasta vakuutusyhtiöstä kun kotivakuutuksemme ja kaikki muut niin koko potin siirtäminen lienee liian työlästä niin eiköhän vauvankin vakuutus hankita sieltä. Toisaalta olemme kyllä harkinneet myös esikoisen vakuutuksesta luopumista kun onneksi sitä ei ole oikein tarvittu ja yksittäisen käynnin yksityisellä lääkäriasemalla maksaisi samalla rahalla kuin vakuutuksen. Toisaalta pelottaa pääseekö kunnalliselle jos ja kun joskus se tarve tulee.

Tämän jatkuvan etovan olon kanssa on työpäivät ihan tarpeeksi ja nyt kun mies on työmatkalla viikko on tuntunut tosi raskaalta uhmakkaan 3v:n kanssa. Onneksi enää huominen päivä ja huomenna sentään ei tarvitse mennä töihin.

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Nenäpäässä onpa sulla huisin timmi vatsa!

Täällä ollaan sairaalassa tipassa ja vuodelevossa. Kohdusta löytyi vuotava hematooma. Saa nähdä miten käy. Vauvat voivat toistaiseksi mainiosti, onneksi. Mutta iso riskitekijähän tämä on. Aamulla alkoi vuoto ja onneksi heti ottivat sisään sairaalaan.

Uusiäippä ja öttiäiset x3 15+6
 
Kiitos malttamaton tsempeistä :)

Ja tosiaan, nenänpäässä, oon tosi kade sun vatsasta! Ois mun unelmamasu joskus, hihii. :]

Uusiäippä, hui kauheeta. Aamulla varmasti säikähdit. Hyvä että ottivat sut heti näytille, ja nyt oot hyvässä hoidossa siellä! Kovasti tsemppiä ja voimia sinne vuodelepoon <3
 
Koiruuz tää viimesin ilmottautunu on samankaltanen tapaus ku mulla. Ikäeroa noilla -13 lokakuussa syntyneillä taitaa olla pari viikkoa ja nyt jää kuukausi melkeen väliin kun mulla on alussa ja hällä lopussa. Sääli vaan et asutaan sen verran kaukana toisista ettei lapsista juuri seuraa toisilleen ole, ei ole vissiin koskaan edes nähneet. Mulla kun ei ole ajokorttia enkä moista ajakaan ennenku ne lopettaa sen rosvoamisen ja kösittääkseni ei oo tällä toisella mammallakaan. Onneksi on kerhoja yms mihin pääsee sosiaalistamaan natiaista. Asutaan vielä sen verran maalla ettei täältä pääse hyvin bussilla muualle ku helsinkiin ja sekin jos sattuu mukava kuski olemaan joka ottaa lastenvaunut kyytiin. Ainakin näin siis mun kokemuksilla, willarosella voi olla erilaisia kun samalla paikkakunnalla asutaan. :) mutta nyt nukkuma hommiin että jaksaa huomenna tepastella kaupoilla. Hyvää viikonloppua kaikille ! :)

Jaksuja uusiäippä ja toivotaan ettei pienillä ole hätää. <3 :)
 
Viimeksi muokattu:
Jaksamista Uusiäippä vuodelepoon! Toivottavasti tilanne siellä rauhoittuu.

Mä tilasin tänään ekat äitiysvaatteet, kun Espritillä oli tarjouksessa. Vielä kyllä mahtuu normivaatteet ihan hyvin, kun maha on vain iltaisin vähän turvoksissa.

Kaikki makea on maistunut viimeaikoina t o d e l l a hyvältä!Onneksi myös liikunta maistuu entiseen tapaan eikä pitäisi olla sukurasitetta diabeteksen suuntaan. Pakko varmaan silti palata kohta ruotuun, ettei homma karkaa ihan käsistä!

Jebatu +1, 13+2
 
täytyi tulla ilmottelemaan että pääsin pääsiäisen jälkeisenä tiistaina heti neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä ja kurkattiin ultralla ja vauvalla kaikki hyvin, kahden viikon päähän sain seurantaultran. Ei kyllä mitään tietoa että minkä takia oli tuota vuotoa mutta eipä onneksi ole sen jälkeen tullutkaan ja toivottavasti ei tule jatkossakaan kyllä se sen verran aina säikäyttää. Maha myös suorastaan pullahti esiin pääsiäisen aikaan melkeempä yhdessä yössä. Jos ei olis jo ultrattu useampaan kertaan niin epäilisin että olis enemmänkin väkeä mahassa kuin yksi.:D ajattelin että olis vielä salannut raskauden muutaman viikon mutta taitaa olla mahdoton tehtävä.:)

Nallevauva 13+1
 
Nenäpäässä, me käytiin eilen kysymässä Pohjolassa vakuutuksesta. Siellä ainakin oli muuttunut niin ettei oo takarajaa vakuutuksen ottamiselle, saa ottaa vaikka päivää ennen synnytystä. Ennen oli toi 3kk vai 2kk kumpi se nyt olikaan. Ja rakenneultran jälkeen saa ottaa. Se oli siitä kiva et sitä vakuutusta sai rakentaa omanlaiseks, sai valita mitä palasia siihen ottaa, esim. erityiskulukorvaus, hammasvakuutus, toiminnallinen terapia ymsyms mistä hinta sit muodostu. Ei olla muualta ees kateltu kun tuolla on kaikki muutki vakuutukset ni ei jaksa lähteä siirtorumbaan, laiska mikä laiska :D

Uusiäippä tsemppiä hurjasti, toivottavasti menee ohi ja pienillä kaikki ok <3

(.) tänne ei ihmeempiä, 15+3 elellään. Maha on plumpsahtanu esiin, nyt ollaan varmaan siinä "onkohan toi raskaana vai vaan lihonnu hirveesti"-vaiheessa :D selkeä vauvamaha kyllä tosin niitten mielestä jotka tietää. Paha olo on oikeestaan ohitettu, väsyttää edelleen niin perkuleesti mut muuten olo on ihan jees :D lääkärineuvolaa reilun viikon päästä ja kuukauden päästä rakenneultra. Ja mä niin odotan et alkaisin tuntee liikkeitä!
 
Tsemppiä ja jaksamista Uusiäippä! Onneksi pienillä kaikki hyvin!

Vakuutuksista pitäisi varmaan aktiivisemmin ottaa selvää, mutta jotenkin en vaan ole saanut aikaiseksi.. Ehkä rakenneultran jälkeen, ellen sitä ennen saa jotain puuskaa, jolloin lähtisi selvittelemään ja kyselemään.

(.) Inhottavat alavatsakivut on vaivannut, huolestuttaisi varmasti kovinkin, ellei tota doppleria olisi. Sydänäänet kuuluu hyvin ja on samaa luokkaa kuin ennenkin, ja pieni liikkuu äänten perusteella villisti. Joten ehkä tää on vaan kasvusta johtuvaa. :) Maanantaina soittelen kyllä neuvolaan muissa asioissa, ehkä pitää kysäistä kuitenkin tostakin.

Eilen illalla ihan selvästi tunsin pieniä muksauksia alavatsalla sydänääniä kuunnellessa ja sen jälkeen! :heart: Niin ihanaa ja hassuakin, siellä se pieni vipeltää. :heart: Aamullakin tuntui muksauksia ihan selvästi!

senya ja vauvis 17+3
 
Addoda Meillä sama juttu, että bussi menee kyllä tuosta oven edestä helsinkiin ja sillä sitten kerran ollaan menty klaukkalaan sillä, kun siellä on mummola. Ja sillon kyllä vaunut otti mielellään joku naiskuski kyytiin. Onko sulla siis joku kieltäytynyt ottamasta vaunuja? :eek: Mulla on ajokortti, mikä helpottaa kyllä, eihän me täältä landelta minnekään päästäis ilman :D Jos haluat kertoa, niin asutteko ihan nurmijärven keskustassa vai vähän sivummalla? =) Mä kyllä mielelläni tapaisin uusia äitikavereita täältä läheltä. Meillä ei oikein ole naapureita, eikä ketään tuttuja täältä, niin sinälläänkin olisi kiva tutustua muihin lapsiin ja äiteihin. Oon niin huono käymään missään kerhoissa ym.

Täytyy varmaan tilipäivän jälkeen lähteä etsimään niitä mammavaatteita, omat housut kiristää ikävästi. Paitoja kyllä on jäänyt edellisestä raskaudesta.

Vakuutusta meillä ei esikoisen kanssa ole ollut, se vaan jäi jotenkin hakematta, eikä sille tarvetta olisi tullutkaan. Yksi korvatulehdus on vaan takana, ja heti ollaan päästy kunnalliseen terv.keskukseen kun on ollut tarvetta. Lasten kanssa palvelu on kyllä ollu nopeaa :) Voi olla, ettei nytkään oteta ja toivotaan, että ois yhtä hyvä tuuri sairastelujen suhteen.
 
Rohkaistuin ja pistin anomuksen fb-ryhmään. Vieläköhän ansukka vai mites se kirjotettiinkaan käy täällä kuikkimassa?

Vakuutuksista, tarkotus ois kyllä vakuutus ottaa mutta suuren mutan tuo se, että saadaanko sitä tuon nt-hälyn takia. No kaipaan sekin selviää kun sen aika on.

Käytiin keskiviikkona taasen polilla tuon kromosomijutun tiimoilta. Punktiota ei edelleenkään tehty ja kahden viikon päästä ois taaen aika. Se oiskin viimenen mahis jos halytaan punktio tehtävän. Jos sillon edelleen on ultrassa kaikki hyvin ja pikkunen kasvanu viikkojen mukaan niin jätetään edelleen tekemättä. sit vaan odotellaan onnellisena ja ollaan onnelisia jos lapsi syliin saadaan oli hällä sit down tai ei. Muut kromosomeihin liittyvät sairaudet on jo milteimpä pois suljettuna.

Liikkeitä täälläkin on tuntunu jo vaikka istukka onkin edessä. Varsinkin tänään on ollu varsinainen muksis päivä vois jopa sanoa että äitiä on sisäisesti pahoinpidelty :D Kylläpäs tuo äiti kuulosti hassulta, oikeesti onko minusta tulossa äiti :heart:

Muutoin olo on aikalailla hyvä. Aamuvuoro viikot on vaan yhtä tuskaa mutta näin kun saa herätä omia aikojaan niin kaik on hyvin. Vaikka tänäänkin heräsin aikasin mutta oon ollu tosi pirtee. Kisuleitten tarhakin on nyt haravoitu ja todettu että siellä on mullikolle tehty ulkohuussi |O
Maha on ihan järisyttävä. Muiden mahoja kun kattoo niin mulla vois luulla nelosten tuolla olevan :D
 
Onkos muilla vatsalihakset tuntuneet kummilta ennen mahan kasvua? Mulla on nyt muutamana iltana ollut navan molemmin puolin vatsalihakset jotenkin kiristävät ja jumittavat, vaikken ole tehnyt lihaksilla mitään. Ei ole kipua eikä samanlaista oloa kuin kohdun venymisestä johtuva tuntemus, vaan ihan vain pintalihakset tuntuu. Veikkaukseni on, että maha kohta pompsahtaa esiin tai sitten olen vain syönyt niin, että natisen liitoksistani :D Viikkojahan on 13+3.
 
Uusiäippä, tsemppiä ja jaksamista sinne.
Popcorni, samoilla viikoilla mennään, mulla jokin muistikatkos ...
Eli meillä on RU 6.5 eli silloin menossa 17+4. RUhan muistaakseni tehdään juuri rv 18-20 nykyään, eli ihan haarukkaan menee. Mä olen sitten seuraavan viikon Tanskassa ja halusin käydä ultrassa ennen reissua. Käydään taasen yksityisellä niin saa samalla myös 3d kuvaa ja tietoa sukupuolesta. Tuntemus on vahvasti tyttö :)
Tuosta masun pullahtamusesta niin mulla ei hirmusti ehkä tuo edellinen raskaus vaikuta kun siitä on jo 6 vuotta ja täyttä treeniä tehty 5 vuotta, mutta jotenkin on vaan pullahtanut ja hauskahan tuo kumpu on <3
Meillä esikoinen ja mies oksutaudissa ja minä riehun ympäri kämppää desinfektio pullon kanssa. Ei just nyt haluttais saada oksutautia :(
Huomenna pitäisi laittaa pihaa kesäkuntoon, kalusteet ulos, havut pois ja kukat tilalle :)
Vointeja kaikille ja aurinkoa viikonloppuun :)
ChocolateBox ja Hippunen 16+1
 
Willarose, asutkoha sä tässä jossai naapurissa :D nimittäin meijän edestä menee bussi. :D pitääki reffaa, oon kans huono kerhoilija enkä kans tunne ketää juurikaa. Kiva tosiaan olis jos tuntis jonku jolla olis saman kaltanen elämän tilanne. Taidan vaihtaa tän keskustelun yksityisemmälle puolelle. :D tai laita viestii jos musta ei kuulu kun en osaa kirjootta yksityisiä viestejä kännykällä ehkä. En oo kokeillu. :D

Noniiiin! Jumbossa käyty, hommahan meniki niin et eka käytiin motonetissa ostamassa jotain, ikeassa syömässä ja ulkokaluateita j sit mentii jumboon. Eipäs paljosti jaksanukaa mitää kauppoja kierrellä jotenka hm ekana ja sieltä vongasin 3housut, yhet kegginssit ja kahen housut. Housuista sai -30% joten selvisin alle 40€. Sopi budjettiin hyvin. :) muita en kierrellykääb ku ei virtaa ollu. Nyt tosin kävin illan päätteeks koirien kaa tunnin lenkin reippaalla sykkeellä ja laittelin aamu hommat valmiiks ja silti ei väsytä ja vois tehä
Vaikka mitä! Snadi myllertää illat mahassa nii se valvottaa. Mut nyt uni kokeilu mulleki,esikko herää jo joskus kuuden aikaa :O

17+0 pOkS
 
Vakuutuksista. En ole edes osannut ajatella tuollaisia. Pitäisi alkaa etsimään lisätietoa aiheesta, kun aihepiiri aivan vieras. Hyvä, että asia tuli täällä puheeksi, jotta asia tuli omaan mieleenikin. Nopeasti vilkaistunu Ifillä raja on, että 3kk:tta ennen laskettua aikaa pitää ottaa..? Tässähän tulee pian kiire. :D

Äitiysvaatteista. Tein eilen pienen tilauksen H&M:n verkkosivuilta.. Oli niin ihania vaatteita ja vielä tarjouksessa. Pakko tosiaan on pikku hiljaa ruveta uusia vaatteita hankkimaan, sillä aika moni vaatteista kiristää. Tilaan yleensä aina vaatteeni netistä, koska vaatekaupoissa kiertely ei ole niin minun juttuni. Nyt koitui ongelmaksi, kun en yhtään tiedä, millaista kokoluokkaa äitiysvaatteet on.. Jouduin tilaamaan paria vaatetta kahta eri kokoa.. Olen verkkokauppojen ihanneasiakas. :D

ChocolateBox Mukavan aikaisin ultra sinulla ja hyvä, että sait ultran ennen lomamatkaa. :) Itse olen ultrapäivänä 20+3.

Uusiäippä78 Jaksamisia ja toivottavasti kaikki sujuu hyvin!

(.) Maha pullottaa jo ja eilen mies sanoi, että tuota mahaa ei enää kauaa peitellä. :D Yksi työkaveri onkin vilkuillut mahaani pari kertaa.. Vissiin epäilee jotain, muttei uskalla kysyä, sillä ole aika uusi työntekijä, ja mistä hän voi tietää, vaikka olenkin vaan pulska. :D Tosin maha alkaa jo rintojen alta, joten se vähän vähentää möhömaha olemusta..
Mietinnässä on, että koska esimiehelle uskaltaisi kertoa.. Pakkohan se pian on kertoa, etten jää kiinni mahani takia ensin. Asia jännittää vaan kovasti, sillä en ole kauaa ollut kyseisessä toimipisteessä, vaikka työsopimus onkin monen vuoden takaa. Osittain hävettää myös kertoa tälläisiä uutisia, koska olin jo raskaana rv 12-13, kun siirto tapahtui. Tulee pakosti sellainen olo, että olisin huijannut itselleni työpaikan, vaikka olihan siirrosta puhetta jo kauan ennen raskautta. Olen ehkä vähän hölmö ajatuksieni kanssa.

Popcorn2 16+5
 
Viimeksi muokattu:
beanna Ajattelinkin, että olisi ollut aika sattuma, jos olisimme olleet ultraa odottelemassa samoihin aikoihin. Meilläkin aikaa valittaessa oli joko heti aamusta tai niin myöhään kuin vain mahdollista.

Uusiäippä78 Paljon tsemppiä ja voimia vuodelepoon! Kiva kuulla, etträ pikkuisilla on kaikki hyvin tässä vaiheessa. Muistan hyvin omat vuodelepokokemukseni, toivottavasti kaikki päättyy ihanasti ja hematooma hoidettua.

Vakuutuksesta Otamme vakuutuksen samasta yhtiöstä, jossa kaikki muutkin vakuutuksemme ovat. Laitoin jo viestiä tapaamisesta, jotta pääsemme keskustelemaan vaihtoehdoista. Viimeksi kävimme suunnilleen tässä vaiheessa ja vakuutusyhtiö tarvitsi lisätietona istukan sijainnin, joten kysyin nyt, että kannattaako meidän sopia tapaaminen vasta kesäkuulle, kun rakenneultrassa on käyty.

Sängyn vaihto Tilasimme eilen neidille ison tytön sängyn. Kun se saapuu, aloitamme pikku hiljaa siirtämääm neidin siihen, jotta pinnasänky vapautuu vauvalle loppuvuodesta. Valitsimme sängyn, joka on muunneltava ja voi siis lisäosin olla kerrossänky kahdelle lapselle, parvisänky tai ihan aikuisen vuode. Näin ollen toivomme, että sillä olisi pitkä käyttöikä eikä tarvitsisi ostaa pian uutta.

Säikähdys Kaaduin loppuviikosta asfaltille polvet ja kädet edellä. Masu ei maahan osunut, mutta säikähdin aivan valtavasti. Soitin synnärin päivystykseen ja siellä kehoitettiin tarkkailemaan tilaa kotona ja ottamaan särkylääkettä tarpeen mukaan. Vuoto ja kova kipu merkitsisivät uutta soittoa ja visiittiä päivystykseen. Keho oli arka ja minä itkuherkkä loppuillan, mutta selvisimme tällä kertaa pelkällä säikähdyksellä, onneksi.

Luckygirl & Vekara 15+3
 
Heippa!

Täällä kotiudutaan tänään. Vuotoa on edelleen eikä lääkäri juuri antanut toivoa. Ennuste on kuulemma huono, mutta eivät halua makuuttaa minua sairalassakaan keskenmenoa odottamassa.
Palaan asiaan kesäkuun lopulla, mikäli pääsemme sinne asti. Silloin vauvoilla olisi edes jokin mahis selvitä hengissä. Kolmen kuolleen vauvan synnyttäminen tuntuu niin karmealta ajatukselta, että en oikein osaa käsitellä asiaa.

Uusiäippä
 

Yhteistyössä