Lokakuun lutuset 2014 huhtikuussa!

la/ nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala

laittakaa laskettu aika selvästi näkyviin viesteihin, ikävää kaivella jostain tekstien uumenista niitä. Muutellaan sitten kun tarve vaatii !

poikaolo sinisellä merkinnällä ja tyttöolo punaisella jos haluatte näkyviin. :)

25.09
malttamaton/ 33/ 4./ ls/ poikaolo

27.09
hepa_ / 25 / 2. / tyks

28.09.
Sunniva / 24 / 3. / pkks
dolly04 / 29 / 2. / -

1.10
jenni-julia / 23 / 3. / seks
ruumää / 26 / 1. / k-pks
bari / 27 / 2. / -
senya / 21 / 1. / js / tyttöolo
mymmix 13+2/32/4./k-sks
cerveca/ 26/ 2./ oys
venetsia/ 24/ kaksoset/

2.10
-inna- / 19 / 1. / sas
iisuli / 27 / 2. / kos
kasenja / 37 / 1. / -
stiina / 25 / 1. / -

3.10


4.10
kas / 32 / 4. / tyks
jeisi / 26 / 3. / -
iinastiina / 32 / 2. / tays
addoda / 24 / 2. / hys / poikaolo
iita_82 / 31 / 2. / kys

5.10
loiste79 / 34 / 3. / seks
smesmira / 29 / 3. / tyks
annuski / 32 / 2. / -

6.10
lullaby89 / 24 / 1. / k-sks
kajotar / 26 / 1. / tays
mini-ihme / 30 / 1. / tyks
pajunoksa/ 4./ koks


7.10
anni00 / 26 / 1. / oys
pulla2014 / 34 / 2. / -
emma77 / 36 / 2. / -
els- / 21 / 2. / seks

8.10
ansukka / 34 / 4 / -
efi / 27 / 2 / ulkomailla
gisa / - / 2. / koks

9.10
jjjulia / 21 / 2. / ekks
alokas / 22 / 1. / tays
madde84 / 29 / 2. / sas tyttöolo
bebe2014 / 32 / 2. / jorvi
grill / 23 / 1. / satks
popcorn2/ 24/ 1./ -

10.10
tyttömasu / 36 / 3. / -
chocolatebox / 40 / 2. / nkl

11.10
näkymätön / 26 / 2 / js tai kos
elviira 86 / 27 / 1. / satks
maijac / 24 / 1. / hys
nonnie / 32 / 2. / jorvi
#exec / 30 / 1. / kos

12.10
toive3<3/ 26/ 3./ -
Vilja85 / 28 / 1. / -
ntikesäheinä / 30 / 1. / hys
sannamarko / 26 / 1. / hyks
katriinaa/ 20/ 1./ tays

13.10
ninni12345/ 30/ 2/ LS
ronja76 / 37 / 2. / -
tähtitomu / - /1. / tays
maajussinmorsian / 32 / 1. / tays
jamiha/23 /2. / oas

14.10
elanor85 / 28 / 1. / tays

15.10
vauvaonnea / 28 / 1. / tyks
uusiäippä78 / 35 / 2. 3. & 4. / -
83yrittäjä / 30 / 1. / tyks
morrison / 30 / 5. / tyks
pumbuliini / 23 / 1. / tykspoikaolo
diddi87/ 26/ 1./ vks

16.10
luckygirl / 34 / 2. / jorvi
jaukki90/ 23/ 3./ tays
lumitähti2014/ 23/ 2./ -


17.10
ponityttö / 23 / 1. / jorvi
mahakeko / 33 / 4. / tyks
willarose / 23 / 2. / hys
vanessa / 33 / 3 / kos
lefas/ 25/ 1./ phks
jekaterina/ 33/ 3./ hys tai kos

18.10
ankkurinappi / 31 / 1. / kys
beanna/ 27/ 1./ jorvi

19.10
halli / 30 / 3. /-
-ninu / 20 / 1. / -
lii85 / 29 / 2. / -
-miimu / 23 / 2. / -

20.10
koruharakka / 30 / 2. / -
salve / 30 / 3. / kos

21.10
motherzone/ 26 / 1./ tays
minimammut / 24v / 1. / -

23.10
annaseptember / - / 1. / tyks
jojoha / 23 / 2. / k-s ks
koiruuz / 33 / 2. / ps tyttöolo
iikku88 / 25 / 2. / oas

24.10
sonetti / 31 / 1. / tyks
hippimamma / 31 / 3. / k-pks tai oys
minmo / 27 / 2. / k-s ks
nani92/ 1./ satks

25.10
henma85 / 28 / 3. / k-hks
niiskuneiti-87 / 26 / 4. ja 5. /koks

26.10
ärkoojii / 30 / 2. / jorvi
misuliini84 / 29v. / 1. / kys
mannalii/ 24 / 3. / tays

28.10
mustikkasuu/ 38 / 3./ ps

29.10
kinkula- / 24 / 3. / satks
jebatu/ 33 / 1 / k-hks
pooppana / 24 / 1. / oys

30.10
sparkle86 / 27 / 2. / k-pks
nenäpäässä / 30 / 2. Ja 3. / -

31.10
llilja / 27 / 1. / k- pks
mnica/31 / 2./ k-pks



la ei vielä tiedossa


krizze83 / 30 / 4. / tyks
iippari / 22 / 2. / -
viivimamma / 29 / 2. / nkl tai kos
pikkukakkonen14 / - / 2. /
tipi75 / 39 / 4. / seks
nani92 / 22 / 1. / -


meitä on 86 odottajaa. :heart: :kiss:

Ensimmäistä odottaa 33
toista odottaa *30
kolmatta odottaa 14
neljättä odottaa 5
viidettä odottaa 1

kolmosia odottaa 1
kaksosia odottaa 3


menetyksen kohdanneet :hug:

Kotikiss@ rv 6+1
dragonfly77 rv 4+6
ujm rv 5+1
piatu rv 5
sarasofia
hempsuli82 rv 6
adenna
vauvatoiveinen
wenda rv 5+5
kathii
*pihla* 9+2
mäkimeirami
pienruu

päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

jos haluatte ultranne tänne näkyviin niin merkitkää selvästi. :)

ultrat: :heart:

Malttamaton 17.3 np- ultra
pumbuliini 19.3 np- ultra
addoda 21.3 np-ultra
tähtitomu 27.3. np-ultra
grill 27.3 np-ultra
willarose 3.4 np-ultra
luckygirl 7.4 np-ultra
sunniva 15.5. ru
addoda 20.5 ru
senya 20.5 ru
tähtitomu 3.6 ru




synnytyssairaaloiden lyhenteet :
Js = jorvin sairaala
sas = salon aluesairaala
kos = kätilöopisto
nkl = naistenklinikka
ps = porvoon sairaala
lus = länsi-uudenmaan aluesairaala
ekks = eteläkarjalan keskussairaala
hys = hyvinkään aluesairaala
ias = iisalmen aluesairaala
k-hks = kanta-hämeen keskussairaala
k-pks = keski-pohjanmaan keskussairaala
kaks = kainuun keskussairaala
k-sks = keski-suomen keskussairaala
koks = kymenlaakson keskussairaala
kys = kuopion yliopistollinen sairaala
las = loimaan aluesairaala
lks = lapin keskussairaala
lpks = länsi-pohjanmaan keskussairaala
ls = lohjan aluesairaala
mks = mikkelin keskussairaala
oas = oulaskankaan aluesairaala
oys = oulun yliopistollinen sairaala
phks = päijät-hämeen keskussairaala
pkks = pohjois-karjalan keskussairaala
ras = raahen aluesairaala
sks = savonlinnan keskussairaala
seks = seinäjoen keskussairaala
satks = satakunnan keskussairaala
tays = tampereen yliopistollinen sairaala
tyks = turun yliopistollinen sairaala
vks = vaasan keskussairaala.

salaiseen facebook ryhmään haluavat laittakaa viestiä ansukkalle. Ryhmä ei näy kavereillesi, joten kaverisi eivät saa tietää vauvatulokkaasta ainakaan sitä kautta. :) muistakaa kerto viestissä kuvaus profiilikuvastanne jotta löytyy oikea ihminen!


edelliset pinot:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2329041-laskettuaika-lokakuussa-2014-a/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2332826-lokakuun-lutuset-2014-a/[/quote]
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on meilläkin uusi pino!

Kopsattu hienosti edelliseltä kuukaudelta :LOL:

En lupaa kuitenkaan päivittäjäksi ruveta, kun aina ei koneelle pääse.
Uuteen Huhtikuun pinoon on kuitenkin kivempi kirjoitella =)

Dolly 14+2
 
Kiitos uudesta pinosta. Meitä on täällä todella paljon, toivottavasti kaikki pysyvät kyydissä loppuun saakka :).

Onko teillä muilla ollut kohdun tiennoilla nipistelyä? Itselläni on melkeinpä päivittäin nipistelyä, lähinnä tuolla sivuilla, mutta myös keskellä. Kaipa se kohtu vaan tässä vaiheessa venyy. Varsinkin rankan työpäivän aikana/jälkeen nipisitelyä tuntuu enemmän.
 
Kiitos Dolly04 uudesta pinosta. Ja samat sanat olivat mielessä kuin Lullabyllä oli kirjoittanut, että toivottavasti nyt kaikkien vauvat pysyvät mukana loppuun asti.

Itselläni paha olo jatkuu ja vie kaikki voimat. Illat menee lähinnä sohvalla torkkuen ja alan olla ihan jumissakin hartioista työpäivien jälkeen kun liikunta on vähissä. Allergiakin kiusaa kun raskauden aikana sallituista ei ole löytynyt sellaista mikä pitäisi oireet edes kohtuullisesti poissa. Oikein hirvittää mitä tapahtuu kun koivun kukinta alkaa kun se normaalisti se pahin aika. Olisi sentään hyvä vähän käydä ulkona kävelemässä ja tekemässä pihahommia.

Esikoisen synttärit juhlittiin viikonloppuna onnistuneesti. En tiedä kiinnittikö kukaan mitään huomiota mun pyöreään vatsaan ja kalpeaan olemukseen. Ennen juhlia kerroin vauvauutisen vanhemmilleni ja olivat kovin iloisia. Kenties tasavertaisuuden nimissä olisi aika kertoa myös miehen vanhemmille. Yleisemmin kerromme vasta ultran jälkeen, mutta äidilleni halusin kertoa kun hän olisi varmasti huomannut kertomattakin.
 
Dolly, kiitos! :) En ehtiny edellisestä laittaa muutoksia viimesiltä kahelta sivulta. Tohon päivittelyyn ei mun ymmärtääkseni pysty kukaan muu osallistumaan ku se joka on pinon tehnyt.. :)

Nyt täytyy rientää lihan jauhantaan, saa ruuat uunii ajoissa nii pääsee ulko reissun jälkeen syömään. :)

Addoda &Snadi 13+4
 
Lasketusta ajasta jos meiän lapset syntyy, niin parhaimmasskain tapauksessa heidät leikataan viikolla 32, eli elokuun alussa. Lasketulla ajalla ei siis sinänsä meidän kohdalla ole merkitystä...
Vaunuista mitkä ne baby joggerin City selectit vaikuttivat? Mä kanssa haaveilen niistä. Päätin, että triplavaunuja ei hommata. Kaksi vaunuihin, yksi kantoliinaan ja esikko seisomalaudalle, jos ei jaksa kävellä.

Eilen oli nt-ultra. Kesti tunnin ja kätilö runnoi niin, että maha oli kipeä koko päivän. Kaikki kolme ipanaa siellä vilkuttelivat ja identtisetkin ovat onneksi omissa sikiöpusseissaan. Turvotukset oli 0,9-2,1. Kuulemma ok, kunhan on alle 2,5. Sitten oli vielä lääkäriaika. Kovasti hän varoitteli riskeistä, mutta nehän on jo tiedossa. Synnytyssairaala on tays - tai se lähin, missä sattuu olemaan vauvoille kolme tehohoitopaikkaa vapaana....
Kivaa on se, että meillä on tästä lähin ultra kahden viikon välein :).

Uusiäippä ja öttiäiset 12+4
 
ninni, mullahan on ollu tässä pitkin alkua noita vuotoja. Nyt ne vaan oli niin kauan poissa, että luulin niiden jo jättäneen minut rauhaan mutta ei.
Mullahan tuo istukka on tosi alhaalla jospa se on se kun kiusaa. Eilisen illan hulauksen jälkeen ei taasen mitään eli sama rata jatkuu kun alussakin. Ite en jotenki jaksan tästä(kään) paniikkia repiä mutta mies on taas ihan tohkeissaan. Jotenki ite ei enää vaan jaksa kun aina tulee jotain kakkelsperiä niskaan. Eikä sen puoleen taaskaan mitään kipuja ollu, se vaan hulahti joten sekin kai pitää mieltä rauhallisena.

Tuosta päivityksestä, se menee juurikin noin kun adoda snoi, etteituota etusivua pysty muut päivittämään kun se joka ketjun on perustanu, Dollyyyyy tais nakki kuitneki iskee ;) :p
 
Kiitos päivityksesyä :)

Ihana, kun tulee kevät. Tänään oltiin ulkoilemassa pojan kanssa ja käytiiin rannassa kuuntelemassa, kun jää pitää ihmeellistä kuminaa ja pauketta. On pitänyt jo pitkään, mutta joka päivä sitä pitää käydä kuuntelemassa.

Illalla mun masu näyttä jo ihan vauvamasulle, mutta lienee vielä turvotusta. Aamulla on vaan pienen pieni pömppö :)

Oon yrittänyt tavottaa osastonhoitajaa, että kävisin häntä töissä tapaamassa, että kertoisin ihan kasvotusten vauvauutiset. Alunperin mun piti mennä takas töihin elokuun lopussa, jospa oh soittas takas tai laittas viestin.

Kevät tetveisin Iita_82 ja salamatkustaja 13+4
 
Viimeksi muokattu:
Hei, olen täällä käynyt lukemassa päivittäin kuulumisia, pariinkin kertaan, mutta oon käyttänyt siihen tätä minitablea, kun isommat lapset muuten arvaa :D Siksi en ole kauheasti kirjoitellut kun se on tällä näppiksellä niin ärsyttävää. Kuukausi sitten aloitin uuden työn, jostaolen pitänyt melkein koko ajan sairaslomaa. Ensin pahoinvoinnin takia, sitten iski kuopukseen vatsatauti joka tarttui myös minuun. Siitä kun selvittiin, niin iski flunssa, joka ei oikein vieläkään hellitä. Ajattelin kuitenkin huomenna töihin... Seulonnan verikokeet otettu, lisäksi otettiin muutama muukin koe. Np-ultra on 16.4. Ylipainoa mulla on, mutta onneksi paino ei ole mässäilystä huolimatta noussut. Ainut mikä auttaa kuvotukseen ja oksenteluun on edelleen se, että syön aamusta iltapäivään asti tunnin välein O:)
 
uusiäippä78: mä nyt eilen tilasin ne Baby jogger City Select Double:t. Olivat niin hyvän tuntuiset ja just sitä mitä halusin. Mies tuskastui mun pähkimiseen ja painoi tilausnappia kun itse aloin miettiä hintaa ym. Sain kuitenkin OzBabysta tilattua ns runkon, jossa yksi istuin 2013 mallia mikä halvempi kuin 2014. Ja siihen lisäksi 2014 mallin sisaristuimen niin sain hintaa vähän alas ja kun halusin ehdottomasti mustat vaunua ja tuo turvakaukalo rattaisiin ominaisuus on meille ehdoton!

poikaolo/tyttöolo on mun tapauksessa muuttunut, olin aiemmin ihan varma pojasta kunnes tajusin ihoni kukoistuksen eli näpyttömyyden, joka on ollut tosi iso ero aiemmissa tyttö ja poikaraskauksissa eli ehkä asukas on sittenkin tyttö. Eipä sitä tiedä ennen kuin 13.5. :)
 
Dolly04 Kiitokset uudesta pinosta! :)

Lasketusta ajasta Minullakin voi olla edessä se tilanne, että synnytys käynnistetään tietylle viikolle tullessa jo hyvissä ajoin ennen laskettua aikaa tai sitten tehdään suunniteltu sektio, joka sekin on ennen LA:ta. Kaikki riippuu paljon siitä, että kasvaako Vekara samaa tahtia isosiskonsa kanssa ja että kuinka ahdas se ahdas lantioni onkaan. Se nähdään sitten.

poikaolo/tyttöolo Minua hämää suuresti, kun nyt ei ole yhtä vahvaa oloa kuin esikoisesta. Jotenkin vaistoan, että Vekara olisi poika, mutta kuitenkin koko ajan järkeilen, että kun kerran odotuksessa on samoja piirteitä kuin esikoisen kohdalla, niin ehkä tuleekin toinen tyttö. Ehkä sitten np-ultrassa, kun pikkuisen näkee, niin tulee asiaan jotakin selvyyttä.:)

Vaunuista Ihanaa, kun vaunuista on ollut puhetta, mekin saimme heti uusia tuttavuuksia vertailuun. Kiitokset! :)

Uusiäippä78 todella harmi, että kätilö runnoi. Ei sellainen kuulu asiaan. Siitä tuli mieleen esikoisen np-ultra, jossa oli siis kaksi kätilöä ja se vanhempi myös painoi todella lujaa ja se myös sattui. Silloinhan neiti nosti pienen kätensä ilmaan ja protestoi meidän kummankin puolesta. Se on edelleenkin minusta aivan loistava reaktio ja vauva tuntui heti tutummalta ja vieläkin läheisemmältä.:)

Luckygirl & Vekara 11+6
 
Hellou,

Kävin joskus helmikuussa muutaman viestin kirjottamassa, mutta laiskuus iski ja palasin vasta nyt. Saa lisätä listaan:
LA 12.10 Vilja85 / 28 / 1. / -

Mulla on ollut kyllä ihailtavan helppo alkuraskaus, ei pahoinvointia ollenkaan. Turvotusta joo ja pissalla saa juosta koko ajan, yölläkin. Väsymys alkaa helpottaa myös nyt. Ultrassa ja verikokeissa käyty ja molemmissa tulokset normaalit, jee :)

MUTTA kysymys kuuluu, onko teillä muilla jo vatsaa näkyvissä? Mulla nimittäin pömpöttää siihen malliin, että on TODELLA vaikea peitellä sitä töissä ja näin.. Tietty itsestä pienikin masu tuntuu sikspäkin jälkeen isolta :D Pitää varmaan loman jälkeen kertoa pomolle kun kohtahan tuo näkyy kaikille..

Vilja 12+3
 
Kiitos uudesta pinosta :). Täälläkin on turvotusta ja mahaa havaittavissa, tällä hetkellä tosin näytän siltä kuin olisin saanut yhtäkkiä 5kg painoa lisää :/. Eli aika karua. Mun naamakin on jotenkin turvonnut, huomasin kuvista, että leuka on kadonnut johonkin?? Miellyttävää todella.

Välillä on ollut kipuja vatsan seudulla, muutamana yönä olen herännyt koviin nipistyksiin. Välillä oon ottanut särkylääkettä kipuun, niin oon saanut nukuttua. Verta tai muita oireita ei ole, eiköhän liity kohdun kasvuun. Mystinen viikko 12+0 taitaa olla tänään, riippuen uskooko neuvolan laskuja vai varhaisultraa :). Ens maanantaina myös Np-ultra <3.

Allergiaoireet on täälläkin aivan järkyttävät. Kieli ja nielu kutisee, nenä ja silmät vuotaa... Pakko kohta ottaa allergialääkettä, ilmeisesti cetirizin on sallittu raskaana oleville? Edellisessä raskaudessa ei tainnut olla kuin yksi sopiva lääke..
 
Heipä hei kaikille!

Kiitokset uudesta pinosta ja onnea ultrakuulumisille!

Meillä oli eilen nt- ultra, kaikki oli mainiosti<3 Vauva oli n. 6,5 cm ja turvotus oli 1,1mm eli normaali. Ultraus kesti puoli tuntia, ei meinannut saada turvotusta mitattua, kun aina meni jotenkin sellaiseen asentoon. Minulle tehtiin 4D ultra ja oli hienoa, miten selkeästi kaikki näkyi, jalat, kädet, sormet pystyi laskemaan. Olo on kyllä todella kiitollinen ja onnellinen!

Minut voisi päivittää myös listaan, kun en siellä jostain syystä vielä ole! Odotan kolmatta lasta, olen 26v. naimisissa, laskettu aika 12.10
 
Ai niin tännehän on tupsahtanu uusiakin joten tervetuloa :flower:

En oo muistanu kertookaan, että maanantaina sain eka kerran dopplerilla :heart: kuulumaan. Viimeks tänään joten ei tuo vuoto ainakaan vielä mitään vaikuttanu. Meno on kovaa ja ihan hetkellisesti jäi vissiin vähän hengähtämään, että kerkesin kuulla :D Eilen puolen yön aikaan kuno lin nukkumaan menossa ois voinu kuunnella vaikka kuinka pitkän. Kaveri ollu käyny jo untenmaille omaan koloonsa lähelle häpyluuta :)
 
Kiitos Dolly uudesta pinosta! Kyllä se tais nyt päivitys sulle napsahtaa kun kukaan muu ei sitä pääse muokkaamaan ;) hihii.

Tähtitomu onnea sykkeiden löytämisestä! On varmasti mukava tarkistaa tilannetta välillä, kun kerta noita inhottavia vuotoja on. Tsemppiä, ei oo varmasti mukavaa.

Tervetuloa kaikille uusille :) ja onnea ihanille ultrakuulumisille.

Meilläkin oli tänään nou propleem-ultra. Kaikki oli hienosti, turvotusta. 1mm, eli normaali on. Siellä se huiskutteli ja polskutteli. Pituutta reilut 6cm. Kyllä on nyt onnellinen olo :heart: LA aikaistui päivällä, mutta sitä ei tohon listaan tarvitse vaihtaa :)

Willarose 12+0
 
  • Tykkää
Reactions: Tähtitomu
Moi vaan kaikille! Onnea uusille ja pahoitteluni menetyksen kokeneille :hug:

Himppasen on ollut taukoa tästä kirjottamisesta itselläkin tänne. Meillä kolmella kaikki ok, tänään rv 10+0. Vilja85, minulle mahaa ei ole tullut yhtään, olen edelleen painon ja ulkonäön suhteen samanlainen kuin ennen raskauttakin. Vaikea uskoa, että tuolla mahassa noita kaveruksia köllöttelee kaksi :) <3 Pahoinvointia tai väsymystäkään ei ole, olen treenannutkin melkein joka ilta nyt. Ruokahalusta sen verran, että mikään ei oikein maistu. Ei tee mieli raskasta/rasvaista, eikä tee mieli kyllä mitään "pupun ruokaakaan". Katselen vain jääkaappiin ohimennen ja mietin, että mitä hittoa söisin, kun mitään ei tee mieli...onko muilla tätä samaa?

NP-ultra meillä on vasta puolentoista viikon päästä, joten vielä on odoteltavaa. Itse en osaa "pelätä" tai jännittää tuota ttts:ää, tulee jos tulee ja sitten otetaan vastaan se, mitä tulee. En halua stressata tai murehtia turhaan.

Hankinnoista sen verran, että niitä ajattelimme alkaa tekemään vasta ru:n jälkeen. Ei mitään kiirettä siis.
 
onko nenäpäässä sulle kerrottu ettei tuolla ultrassa lasketa sitä riskilukua. Turvotukset toki katotaan mutta lukuja ei lasketa. mnä kävin verikokeissakin joka sekin oikeestaan on turhaa kun ei niillä mitään tee.

Mahan kasvuun piti kertoman, että mullakin on paino kyllä pysyny samassa vaikka syön kun hevonen. Jotain muutosta tossa mahan alueella kuitenki on tapahtunu kun en voi enää normi farkkuja pitää. Tosin en tiiä tekeekö tuo istukan sijainti sen että ne vaan tuntuu huonolta jalassa.
 
Viimeksi muokattu:
Jep, mähän tajusin myös ettei kukaan muu pääse tuota listaa muokkailemaan, joten meikäläiselle se nakki napsahti :LOL: Noo tokihan mä päivittelen aina kun vaan koneelle pääsen :) Ens kuussa lahjoitan vuoroni eteenpäin ;)

Onnea kaikille ultrakuulumisista! Suurin osa taitaakin olla jo np-ultrassa käynyt ja seuraavaksi jännäillään sitten sitä rakenneultraa :heart: Vielä 1,5kk siihen!

Tähtitomu Mulla myös vuotoja ollut viikolta 11 lähtien, nykyään n. kerran viikossa vuotelee ruskeaa tuhrua. Pelästyttää joka kerta (vaikka tiedänkin mistä johtuu) ja olenkin niin onnellinen tosta dopplerista, jonka viime viikolla hommasin! Olenkin nyt kuunnellut joka päivä pientä jumputusta :heart:

Maha alkaa olla täällä jo todella näkyvä, tai siis ihan selvä raskausmasu jo! Ei jää kenellekkään epäselväksi, että vauvahan täältä on tulossa ;) Viime viikolla vasta kerroin töissä ja esimieheni (nainen) kommentoi, että kyllä hän on jo kuukauden verran arvuutellut että näinköhän ois :D Sain ystävältäni onneksi lainaan kasan vaatteita, joihin tulen mahtumaan koko raskauden ajan, joten nyt on enemmän kuin kaksi mahtuvaa vaatekertaa, ihanaa!!

Vatsakipuja on täällä ollut viimepäivinä. Olen ollut esikoisen kanssa talvilomalla tämän viikon ja ollaan menty pää kolmantena jalkana joka päivä ja nyt se sitten kostautuu. Toissayönä heräsin niin että koko vatsaan särki. Missään asennossa ei ollut hyvä olla, kunnes keksin laittaa vatsan alle tueksi tyynyn, sain loppuyön nukuttua. Eilen aamulla jouduin kuitenkin turvautumaan särkylääkkeeseen, kun niin inhottavasti juili :( Tänään aamupäivällä oltiin pojan kanns puistossa ja yhtäkkiä iski aivan järkyttävä väsymys, meinasin nukahtaa pystyyn! Ei muuta kun kotiin ja päikkäreille.. Kai se on vaan alettava uskomaan, ettei sitä ole yhtä voimissaan kuin ennen ja pitäisi muistaa myös levätä. Vaikeaa tuntuu olevan :headwall:

Hankinnoista Muutaman pienen bodyn olen ostanut kirppikseltä ja ne isoimmat, eli vaunut saapuivat eilen :heart: Ovat kyllä hienot ja kyllä noilla kelpaa kärrytellä menemään. Esikoinenkin ylpeänä työnteli :D

Dolly 14+4
 
Ruokahalusta, mulla myös vaihtelee mitä tekee mieli. Perunamuusia olen himoinnut, vaikka en koskaan ennen ole siitä oikein välittänyt, samoin kaikki perus ruskeat kastikkeet lihalla. Salaattia en nyt halua enkä oikein muitakaan kasviksia, vaikka ne on oikeesti mun suosikkeja. Eri hedelmät maistuis, kuten luumut, persikat, nektariinit... perus banaani, apelsiini ja omena ei maistu. :-D
 

Yhteistyössä