Onnea ihania ultrakuulumisia saaneille!
Dolly04 Ihanaa, että sait ystävältäsi vaatteita. aivan mahtavaa! Minulla on se tilanne, että olen ystäväpiirini lyhyin ja rintavin, joten jos saisin vaatteita joulukuussa vauvan saaneelta ystävältäni, ne eivät minulle sopisi, sillä hän on paljon pidempi ja luonnostaan todella laiha. Huomasin muuten tänään, etten voi minäkään tehdä samoja juttuja kuin ennen raskautta: kävimme neidin kanssa keskustassa hoitamassa asioita ja reissu kesti kaksi tuntia, josta osa meni bussissa istumiseen. Olin silti sen verran kuitti, että otin mielelläni päiväunet samaan aikaan neidin kanssa.
Ruokahimoista Olen himoinnut ruokia, joita en pahemmin muuten syö, kuten piimää, kuivattuja luumuja ja salmiakkia. Kummassakin odotuksessa mieli teki appelsiineja, perunamuussia ja maitoa murojen kera. Esikoista odottaessani minulla oli veriappelsiinihimo, söin niitä kilokaupalla ja ostin kaikkea mahdollista, jossa oli veriappelsiinia. Syön paljon hedelmiä normaalisti ja nyt ne ovat maistuneet erityisen hyvin, kuten omenat, viinirypäleet, mandariinit ja tuoreet luumut. Ihan alkuraskaudesta vedin liharuokia kaksin käsin ja himoitsin riisiruokia, nyt monet tutut suosikkiruoat tökkivät ja ateria jää kesken tai syömättä. Yksi ruokalaji on jäänyt tehokkaasti pois: kananmuna. Normaalisti söisin munakasta tai keitettyä kananmunaa ainakin kerran viikossa, mutta nyt plussan jälkeen olen syönyt kananmunaa ainoastaan kinkkupiirakassa, jonka täytteeseen tulee kananmunia.
Nukkumisesta Nukuin viimeksi mahallani hieman ennen plussaa. Se tuntui sen verran pahalta, että vaihdoin heti asentoa, enkä ole kokeillut sen jälkeen. Normaalisti nukun mahallani, joten muutos on iso. Nukun nyt kyljelläni tai selälläni, päiväunet nukun oikealla kyljelläni.
Mahan kasvamisesta Ehdin jo panikoida, kun maha ei ole pahemmin kasvanut. Pientä kumpua olen itse huomaavanani, muttei mitään paljastavaa. Juuri nyt en ota asiasta paineita, sillä pahoinvoinnin myötä painoni on pudonnut ja esikoisesta massu alkoi näkyä rv 14+6, joskin olen muistellut, että silloin ihmiset taisivat huomata mahani lähinnä, koska tiesivät, että odotan. Jouduin silloin paljastamaan opettajalle, koska tunnilla olisi ollut sen verran fyysisiä harjoituksia, joita odottava ei olisi saanutkaan tehdä ja samalla vieressä olleet opiskelutoverit kuulivat odotuksesta. Olen käyttänyt äitiyshousuja jo tovin, koska istuessa vanhat farkut osuvat ikävästi masuun ja painavat niin, etten voinut pitää niitä enää. Esikoisesta sama tuntui jo ennen plussaa!
Luckygirl & Vekara 12+0 POKS!