Lolakuun Lutuset 2014 Toukokuussa!

Hippimamma, sanat ei riitä eikä niitä edes löydy. En voi kuvitellakkaan teidän surua :( Voimia teille kovasti tulevaan <3

Kiitoksia kaikille uinti kommenteista :) Meillä on äidillä "kesäasunto" Alanyassa kun sisko asui siellä hetken ja tehdään aina joka alkukesä "kesän startti" matka sinne. Lämpö on vielä tähän aikaan siellä hallittavissa :)
Venetsia, täällä kovasti myös toivon tuota että olis ymmärtänyt poistua musta, mur.

Malttamaton, mulle voisi päivittää pojan, ei enään lupaus, niin selvästi aarteensa näytti :)

Täällä liikkeet tuntuu ja näkyykin jo tosi selvästi ja välillä kun on pystyasennossa potkut tuntuu juurikin tuolla alavatsalla. Välistä tuntuu sitten kyljissä molemmin puolin. Myös kuperkeikat ja muu möyrintä tuntuu ja näkyykin välistä. <3
Selkäkivuista, suosittelen myös liikkeellä oloa, ei pötköttelyä. Myös kunnon raskaustukivyö on loistava.
Mulla oli esikoisen kanssa aivan järkyt kivut kun on kolarissa nuoruudessa mennyt selkä ( kolme alinta välilevyä joista yksi leikattu). Nyt olen niin kiitollinen että ei juurikaan ole ollut mitään ja uskon että iso ansio on nykyisten patjojen. Monesti illalla selkä tuntuu tosi hurjalta mutta aamulla kun herään, kaikki on taas ok.
Esikon kanssa muutenkin koko raskaus oli haastava, saatiin paketti kaikilla herkuilla ja silloin niin totesin ettei ole mun laji.
Nyt joudun pyörtämään, pahoinvoinnin jälkeen vointi ollut tosi kiva ja voin jopa sanoa nauttivani raskaudesta <3
Mukavaa pyhäpäivää kaikille :)
 
Viimeksi muokattu:
Katsokaa lista nyt läpi ja laittakaa päivityspyynnöt mulle, niin saadaan kesäkuun lista ajantasalla olevaksi, kun tehdään uusi pino!

***Lokakuun lutuset 2014 toukokuussa!***

la/ nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala /sukupuoli

25.09.
malttamaton/ 33 / 4. / ls / Tyttölupaus

28.09.
Sunniva / 24 / 3. / pkks / Tyttölupaus
dolly04 / 29 / 2. / kos / Poikalupaus

1.10.
senya / 21 / 1. / js / Poikalupaus
venetsia / 24 / kaksoset /

2.10.
-inna- / 19 / 1. / sas / Tyttölupaus
kasenja / 37 / 1. / -

4.10.
addoda / 24 / 2. / hys / Tyttölupaus
iita_82 / 31 / 2. / kys

5.10.
jayy / 19 / 1. / nkl / Poikalupaus

6.10.
lullaby89 / 25 / 1. / k-sks / Tyttölupaus

7.10.
emma77 / 36 / 2. / -
korventyttö / - / 3. / tays
cubula / -/ 1. / - /

8.10.
gisa / - / 2. / koks / Poikalupaus

9.10.
grill / 23 / 1. / satks
popcorn2 / 24 / 1. / -

10.10.
chocolatebox / 40 / 2. / nkl / Poikalupaus

11.10.
maijac / 24 / 1. / hys
#exec / 30 / 1. / kos

12.10.
ntikesäheinä / 30 / 1. / hys / Tyttölupaus
Vilja85 / 28 / 1. / - / Poikalupaus
toive3<3 / 26 / 3. / kys

13.10.
ninni12345/ 30 / 2 / ls
tähtitomu / - /1. / tays

14.10.
ankkurinappi / 31 / 1. / kys


15.10.
uusiäippä78 / 35 / 2. 3. & 4. / Poikalupaus x3
pumbuliini / 23 / 1. / tyks / Poikaolo

16.10.
luckygirl / 34 / 2. / jorvi
willarose / 24 / 2. / hys / Poikalupaus

17.10.
pipa88 / 26 / 1. / oys

18.10
beanna/ 27 / 1. / jorvi

19.10
Bola74 / 39 / 3. / seks

20.10.
koruharakka / 30 / 2. / -

23.10.
koiruuZ / 33 / 2. / ps tyttöolo

29.10.
jebatu/ 33 / 1. / k-hks

30.10.
nenäpäässä / 30 / 2. Ja 3. / -
Elli / 38 / 4. / k-hks

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

synnytyssairaaloiden lyhenteet :
Js = jorvin sairaala
sas = salon aluesairaala
kos = kätilöopisto
nkl = naistenklinikka
ps = porvoon sairaala
lus = länsi-uudenmaan aluesairaala
ekks = eteläkarjalan keskussairaala
hys = hyvinkään aluesairaala
ias = iisalmen aluesairaala
k-hks = kanta-hämeen keskussairaala
k-pks = keski-pohjanmaan keskussairaala
kaks = kainuun keskussairaala
k-sks = keski-suomen keskussairaala
koks = kymenlaakson keskussairaala
kys = kuopion yliopistollinen sairaala
las = loimaan aluesairaala
lks = lapin keskussairaala
lpks = länsi-pohjanmaan keskussairaala
ls = lohjan aluesairaala
mks = mikkelin keskussairaala
oas = oulaskankaan aluesairaala
oys = oulun yliopistollinen sairaala
phks = päijät-hämeen keskussairaala
pkks = pohjois-karjalan keskussairaala
ras = raahen aluesairaala
sks = savonlinnan keskussairaala
seks = seinäjoen keskussairaala
satks = satakunnan keskussairaala
tays = tampereen yliopistollinen sairaala
tyks = turun yliopistollinen sairaala
vks = vaasan keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Tässä kun tota listaa katsoo, niin on kyllä poikavoittoista. :O Mutta vielähän ne neitokaiset ehtii, kun monella vielä käymättä tai ei ole halunnut ottaa vielä selville. Ihailen kyllä sitä kärsivällisyyttä, ei mulla olisi riittänyt!

Tää typerä vatsatauti ei näköjään halua jättää mua. :stick: Aamulla olo oli jo vähän parempi, kunnes söin aamupalaa. Loppupäivän oon mennyt mehukeitolla ja soijajogurtilla sekä vedellä. Alkaa vaan mietityttää, mitä vauva tykkää näin köyhästä ruokailusta. Oma olo alkaa olla heikko, varmaan jo sen vuoksi ettei saa syötyä mitään kunnollista. :x

Missä vaiheessa se äitiyspakkaus muuten sitten tulee, jos sellaisen aikoo ottaa? Kelaneuvola mulla on viikon päästä. Mutta että pistääkö ne sen tulemaan sitten vasta lähempänä laskettua vai täh? Oon ihan pihalla kaikesta näin ensikertalaisena..

senya ja jäbä 22+1
 
Kai ne pistää sen äitiyspakkauksen tulemaan melko pian, kun sitä on hakenut? ihanaa päästä hypistelemään sitä sitten! :)

Malttamaton mut voi laittaa tuolle listalle kun en siellä vielä ole ikä:26, 1. lapsi, oys. LA: 17.10
 
Moikka!

RU käytiin tiistaina, ja kaikki pitäisi olla kunnossa. Ihmeen selkeä kuva pienestä ruudulle piirtyi. Mies otti/ vaati päivän vapaaksi töistään - ei olisi kuulemma tuota ihan pienestä syystä suostunut missaamaan. Kieltämättä minustakin oli mukavampi mennä yhdessä.

Onko muut käyneet perhevalmennuksessa? Minä sitten lahjakkaasti unohdin sen ensimmäisen kerran kokonaan, ja mitä huhuja olen kuullut niin oma tuttavapiirini niitä aika turhina ovat pitäneet?

Liikkeistä tämä kaveri on nyt oppinut kunnon potkut! Viime yönä mietin jo että miten tämä rauhoittuu, tai jää minun nukkuminen väliin. Muutaman "hyvän yön monotuksen" jälkeen kyllä rauhoittui. Muuten vähän supistellut, mutta ei ole tuntunut mitenkään ikävältä - sellaista mahan "kramppimista".

Miten meni helteet? Itse koin ne melko haastavana, tukala olo eikä oikein missään ollut hyvä olla. Onneksi alkuraskaus oli pahoinvointeineen (ja rajuine puglimisineen) jo takana päin. Henkilökohtaisesti pidän enemmän tästä viileästä ilmasta, vaatteilla saa kyllä itsensä pidettyä lämpimänä mutta viilennyskeinot olivatkin aivan toista ainakin tässä asunnossa.

Maha kasvaa sen verran että ainakin vaatteista huomaa. Erityisesti shortsit ovat auttamatta kutistuneet.. T-paidat vaihtuivat seuraavaan kokoon ja alusvaatteet pitänee kanssa uusia ainakin tälle vuodelle.
 
#Exec: itse koin perhevalmennuksen esikoisen kohdalla aika turhaksi tiedollisesti, mutta mitä sieltä sain, niin muutaman ihan korvaamattoman ystävän. Siellä huomattiin, että tultiin juttuun ja sovittiin kahvittelutreffit, kun jäätiin äippälomalle. Se odottelu aika oli niin tylsää olla kotona ja vaan odotella, yksi meistä kuitenkin sitten sai vauvan muita 4 vkoa aiemmin ja oli niin ihana päästä jo tutustumaan ihan siihen vastasyntyneen elämään etukäteen. Heillä hengailtiin päivät ja hoideltiin vauvaa yhdessä, vuorotellen käytiin sitten synnyttämässä ja elettiin tosi tiiviisti yhdessä. Lapset oppivat jakamaan ja leikkimään keskenään ja saimme sitten 2. lapset samaan aikaan ja nyt meillä kaikilla on 3. Kolmannet syntyivät eri aikoihin, kun toisien vauvat aina aiheuttivat vauvakuumeen uudestaan. Lapset ovat edelleen todella hyviä ystäviä ja me äidit. Toisista äideistä kotona on korvaamaton apu, kun tulee hölmöjä kysymyksiä, toiselta voi aina kysyä jos tietäisi ja monesti kotona saattaa tulla äkkiä jotain lääkärikäyntejä ym ja toiselle on helppo tiputtaa toiset lapset hoitoon siksi aikaa. Olen ainakin niin tyytyväinen, että silloin perhevalmennukseen menin ja löysin sieltä nuo ystävät :heart:
 
Hippimamma osanottoni suruunne. Voimia kovasti :hug:

Me ei taideta ottaa sitä äitiyspakkausta kun se on ehkä liian poikamainen minun mielestä ja tyttö meille tulossa. Makuupussi ja vaatteita meillä on tallessa muutenkin varastossa. Ostetaan sitten sillä rahalla jotain jos tarvitaan :)

Painon noususta en oo tarkasti perillä, ehkä n.4kg. Maanantaina on neuvola niin siellä sitten selviää tarkemmin.

Harmittaa kun minulla ei oo oikein äitikavereita. Yksi ystävä saa elokuussa vauvan, mutta meillä on välimatkaa 300km :/ Muut ystävät ovat lapsettomia. Ihanaa olisi kyllä tuollainen tilanne kun malttamaton sinulla :) Pitänee sitten syksyllä lähteä vauvan kanssa johonkin kerhoon tutustumaan uusiin ihmisiin.

Mies lähti reissuun kaverinsa luokse ja esikoinen lähtee kohta mummolaan viikonlopuksi. Minä sitten jään tuon pienemmän poitsun kanssa kotiin :) Harmittaa kun tuota vettä sataa niin pitää keksiä tekemistä sisällä. Toki voishan sitä lähteä vaikka shoppailemaan viimesetkin rahat :D
 
Mulle voisi päivittää synnäriksi KOS.

Äitiyspakkaus postitetaan mun mielestä aika pian hakemuksen saapumisesta. Me meinattiin aluksi että otetaan, mutta nyt jäin miettimään, että jos otettaiski vaan se rahana. Esikoisen kanssa kun sen kumminkin otti ja olihan se fiilis ihana, kun pääsi niitä hypistelemään, mutta nyt voitaisiin sillä rahalla ostaa turvakaukalo ja vaatteet ostan oman mielen mukaan kirppiksiltä :)

Helteistä selvittiin muuten hyvin, mutta töissä kun joutui istumaan päivät pitkät niin jalat turposi kyllä järkyttäviksi! Neuvolasta kirjoittivat sitten mulle tämän viikon saikkua ja duunit loppuukin nyt, niin ei tarvitse miettiä miten sitä kesän pärjää tuolla.

Sunniva Suosittelen myös lähtemään vauvan kanssa rohkeasti tutustumaan muihin alueen äiteihin. Itse ainakin koin, että seura päivisin oli kultaakin kalliimpi ja tällä kertaa moni ystäväni onkin kotona lapsen/lasten kanssa, joten seuraa löytyy :heart:

Liikkeistä Liikkeitä tuntuu jo paljon ja pitkin päivää reippaasti! Edelleen ne vaan tuntuu kaikista vahvimpina tuolla ihan alhaalla ja rakenneultrassa selvisi, että istukkani kiertää takaa eteen(?). Sillä oli ihan joku hieno nimikin, mutta en nyt muista. Liekkö tämä sitten pehmentää noita iskuja tuohon ihan eteen.. Ja liikkeet eivät kyllä vielä hirveän hyvin tunnu ulospäin, mutta kerkiihän tuo vielä :)

Kohta hakemaan poikaa päiväkodista. Hän on siellä tänään viimeistä päivää ja nyt jäädään sitten kotiin :heart: Syksyllä alkaa sitten kerho.

Aurinkoista viikonvaihdetta itse jokaiselle mamille!

Dolly 22+5
 
Pitkästä aikaa kuulumisia tännekin :)

Liikkeitä on alkanut tuntua kutakuin päivittäin. Hauskaa tömpsymistä ja muljahtelua <3 Ekat potkut käteen tuntui juuri Popcornin mainitsemasta mahakummun alkukohdasta muutama päivä sitten ja juuri äsken tuntui vähän alaviistoon navasta.

Rakenneultraa joudun odottamaan vielä piiiitkät 2viikkoa! On vasta 17.6.

Painoa on tullut n.3kg, mutta viimeisen viikon aikana maha on pompsahtanut selvästi näkyviin. Ei tosin niin selvästi, että töissä oppilaat olis mitään huomanneet :) Huomenna onkin sitten todistustenjako ja lomalle lompsis!

Jebatu +maha-asukki, 18+2
 
Mulla on painoa tullu aika paljon, noin 8 kiloa. Painoindeksi on silti viel normaalipainoisen puolella, niin ei neuvolassa oo sanottu mitään... Luulen, et 10 kiloa viel tulee :D, mut yritän kuitenkin syödä terveellisesti ja liikkua, niin saa nähdä nyt sitten.
Mulla tää kesäinen aika on helpompaa, tulee paljon enemmän liikuttua, kun kylmillä ilmoilla. Edellinen lapsukainen syntyi tammikuun lopussa, niin siinä joulu- ja tammikuussa tuli liikaa kiloja.. mielestäni en syöny paljoa, mut vastaavasti liikuntakin oli varmaan ihan nollissa.

Rakenneultraa odottelen kovasti. Kiva lukea täällä noita iloisia ultrakuulumisia. Oma on tosiaan vasta 19.6. Onneks ens viikolla on neuvola, niin pääsee niitä sydänääniä ainakin välillä kuulemaan, viime neuvolakäynnistä on jo yli kuukausi.

Huomenna sit loppuu koulut, nuorimmainen päättää nyt eskarin, keskimmäinen alakoulun ja vanhin seiskaluokan.

Elli ja Nillestiina 18+1
 
Heipä hei kaikki!

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista kaikille!

Hippimamma pahoittelut ja voimia teille!

Minä jouduin kaksi viikkoa sitten sairaslomalle, kun koski selkään ja alapäässä oli inhottavaa paineen tunnetta. Ultrasivat ja ottivat kokeita. Kaikki kokeet oli ok, vauva voi hyvin, vastasi viikkoja ja oli kasvanut hyvin. Minulla on kohdunkaulakanava vain 2,6 cm joka mitattiin ultralla. Tämän lyhyen kanavan vuoksi sekä yhden aikaisemman ennenaikasen synnytyksen takia sitten jouduin sairaslomalle. Teen myös fyysistä työtä, joten kantelut ja rasitukset pois. Eli lääkäri sanoi tarkalleen: en saa imuroida, nostella, kannella, matkustaa minnekkään kovin kauas ja niin, yhdyntäkielto tuli myös.
Minä olen normaalisti kova siivoilemaan ja lenkillä tykkään käydä sekä lapsia on ennestään kaksi niin niiden kanssa touhuan normaalisti paljon ja ajelen autolla ym. Nyt pitäisi sitten vaan pötkötellä ja öllöttää...

Mutta tietysti tehdään kaikkemme, että kanava ei nyt lyhenisi enempää ja mitään kovin paljon ennenaikaista ei tapahtuisi. Kirjan lukua ja kevyitä kotihommia ja netissä notkumista. Eniten harmittaa lasten takia, kun äiti ei voi lähteä pyörälenkille eikä mitään muutakaan mikä saattaisi vähänkään rasittaa:(

Mies onneksi on huomioinut hyvin, siivoaa ja käy kaupassa minun ohjeiden mukaan ja hoitaa enemmän lapsia. Miehellä nyt työt vaan lisääntyi mutta ei ole valittanut kertaakaan vaan ymmärtää tilanteen. Toisin kuin minä voivottelen kun ei voi tehdä sitä eikä tätä... Pieni aikahan tämä on elämästä ja jos tällä saan terveen lapsen syliin niin olen kyllä kiitollinen!

Toivottavasti kaikki menisi hyvin ja aika kuluisi ja äkkiä!

Miten teillä muilla, onko mitattu sitä kohdunkaulakanavaa? Minä katselin aikaisempia neuvolakortteja ja aina minulla on ollut se 3cm alkuun ja lopummalla vasta 1-2cm. ei ole siis yli 3cm ollut koskaan, mittaukset on tosin tehty käsin, joka ei niin tarkka ole kuin ultralla tehty mittaus.

Onko muilla ollut kovottelusupistuksia? Nehän kai on ihan normaalia, mutta minua pelottaa koko ajan jos yksikin tulee, että nyt se kanava vaan lyhenee..

Kiitos jos jaksoitte lukea!

Niin ja minua ei siis näkynyt listassa ollenkaan? Minut voisi laittaa mukaan olen 26v. odotan kolmatta lasta 20+5 ja sairaala kys
 
Mä oon miettinyt tota kohdunkaulakanavaa varmaan pääni puhki ja otan kyllä torstaina neuvolassa puheeksi. Kun on supistellut kuitenkin aikalailla. Ja nyt tän vatsataudin aikana varsinkin.
Otin tänään puheeksi sen lääkärissä käydessäkin huolen siitä, mutta vakuutteli kaiken olevan varmasti ok, koska olen niin nuori ja eihän se nyt vielä voi lyhentyä. Justjoo. :stick:

Mutta tänään tuli kauan odotetut parvorokon vasta-ainetulokset ja jee, oon sairastanut sen lapsena huomaamattomasti! :D Ei siis huolta tartunnasta ja pääsen vielä vikaksi kuukaudeksi omalle työpaikalle! Ainakin niin pitkään, kun kunto kestää. Saa nähdä mitä helteet sitten taas alkaessaan tekee.. Jos niitä helteitä nyt on edes tulossa.

Oon kauheasti miettinyt tota 3D/4D -ultraa. Onko monet käynyt sellasessa joskus. Tai tietäisi pääkaupunkiseudulta hyvää, ja mitä maksaa?
Tosin menin juuri ostamaan uuden puhelimen vedoten lomarahoihin, joten en tiedä olisko meillä varaa sellaiseen. Mutta mieli tekisi kurkata pojua!

senya ja jäbä 22+2
 
toive3<3 kovasti sulle jaksamista öllöttelyyn!

Kohdunkaulakanavasta täytyypä kysyä sitä, ja varmaan selviää maanantain RU:ssa.

Mitä ne kovottelusupistukset on? sellaista pientä pistoa? sentapaista on ollut vähän.. entä muut supistelut, miltä ne oikein tuntuu?

mulla vähän kyllä tuntui jo työnteko mahassa tänään töissä.. aiemmin en ole huomannut mitään..Oon töissä palvelukodissa ja työ on fyysisesti hyvin rankkaa, paljon nostoja, kyykkimistä yms..sekä alimiehityksellä vedetään aina välillä. onneksi pääsee parin päivän päästä kesälomalle! :)

Pipa88 ja Papunen 20+0
 
Mulla on ollut yskä ja kamala flunssa nyt reilun viikon ja maha on tosi pieni ja jossain todella alhaalla. Eilen aivastin ja tuli pissaa housuun, yök!!! Ei oo koskaan käyny noin! Onkohan tuo meidän kaveri jossain tuolla niin alhaalla jotenkin painamassa, välillä tuntuu sellanen hassu paine?
 
senya: mä olen käynyt 4D:ssä Felicitaksessa Tapio Kurjella esikoisesta ja keskimmäisestä, kuopuksesta kävin Femedassa Brunolla. Molemmista tykkäsin, Felicitaksessa vastaanottoaika 45 min oli tosi paljon pidempi kuin Femedassa 20 min. Femedessa tuli vähän liukuhihna meininki, kun lääkäri printtasi ns valmiin paperin mihin täydensi painoarvion ym vaan. Mutta Bruno kyllä otti kivasti lapset huomioon, tarkoitus olikin heille näyttää tulevaa pikkuveljeä. Selitti rakenteet tyylillä: "näettekö miten pikkuveli vilkuttaa teille?" ja lisäsi meille hiljempaa "molemmissa käsissä 5 sormea". "Pikkuveljestä näkee, että on poika, koska näkyy .... teille on näkynyt ihan eri jutut". Kannattaa soittaa ja kysyä hintoja ja ajankohtia ym, koska ainakin kuopuksen aikana oli joku sääntö, että jos menee rv 18-22, saa ultrasta kelavähennyksen. Mutta se on aika lähellä rakenneultraa ja myöhemmin vauva vähemmän Alienin näköinen ja syntämäpainoarvio paikkaansa pitävämpi. Musta molemmissa hinta oli 200-250€.

kohdunkanava: mulla katsottiin ultralla, kun kävin näytillä sen voimakkaan paineen tunteen takia ja lääkäri naureskeli ettei meinaa mahtua edes kuvaruudulle eli pituus 6cm. Ensi viikolla onkin jo neuvolalääkäri taas, mutta ehkä siirrän ja myöhäistä sitä kun just paikat katsottu ja se pahin paineen tunne loppui helteisiin.

pipa88: kovottelusupistukset ovat niitä harkkasupistuksia eli jotain tehdessä masu kovettuu ihan kovaksi. Kipua ei varsinaisesti tunnu, mutta kyllä ne mulla ainakin on vähän epämiellyttävän tuntuisia ovat kaikissa raskauksissa ovat olleet. Ei kipeitä, mutta ahdistavia. Ja jossain vaiheessa alkaa sukkapuikkopistelyt, joita ei kannata säikähtää. Muistaakseni n rv 30 paikkeilla mulla aina alkaneet. Ne tuntuvat siltä, kun joku kirjaimellisesti tökkisi terävillä sukkapuikoilla kohdunsuulle. Niitä muistan, että esikoisen raskaudessa säikähdin, mutta olivatkin ihan normaaleja.

toive3<3: tsemppiä oleileiluun! Voin kuvitella, että tekee tiukkaa. Itse olen kanssa sen tyyppinen, että aina käytännössä touhuan jotain joten voin uskoa, että tekee tiukkaa olla vaan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Madde84
Hei vain kaikille! En ole nyt tänne ehtinyt kirjoittelemaan, mutta nyt ajattelin tulla kertomaan meidänkin kolmen kuulumisia. Melkein päivittäin olen käynyt kyllä puhelimella lukemassa teidän kuulumisia, mutta en ole alkanut kirjoittelemaan sitten puhelimella tänne.

Heti alkuun pahoitteluni ja osanottoni Hippimammalle :hug:

Supistuksista: Niitä on riittänyt ja tässä nyt seuraillaan tilannetta, että miten etenee. Kunhan "eivät" työtään tee tuolla kohdunkaulalla yms. niin ei hätää. Muuten synnytänkin tuplat etuajassa, reilusti etuajassa.

Liikunnasta: Täällä treenataan edelleen ihan samalla tavalla kuin aina ennenkin. Ei muutoksia suunnitelmissa, ei mitään mikä estäisi treenaamisen. Kyllähän tietysti itse ottaa "herkemmin" ja varovaisemmin, mutta melkein päivittäin tulee jotakin kuntoilumuotoa harrastettua.

Senya: 4D-ultrakuvia ainakin itse olen saanut mukaani jo normaaleilta ultrakäynneiltäkin, eli ei ole tarvinnut erikseen lähteä otattamaan niitä...jotenkin olin kuvitellut, että jokaisessa synnytyssairaalassa on nykyisin sellaiset laitteet...taidan olla väärässä.

Painosta: Painoa oli tullut n. kilon verran verrattuna aikaan ennen raskautta, eli ei vielä juuri mitään.

Rakenneultraan on vielä aikaa pari viikkoa, mutta kun tässä tosiaan on näitä kontrolleja kahden viikon välein, niin eipä sitä sillä tavalla edes odota. Ultra noiden muiden ultrien joukossa.

Hankinnoista: Ostin itselleni kesäksi yhden äitiysmekon. Saa nähdä koska sinne saan täytettä, mutta ainakin tällä hetkellä se pysyy vielä vaatekaapissa...

Liikkeistä: Jatkuva meno ja meininki on lapsosilla päällä. Ei hirveästi tarvitse arvuutella, että onko tuolla mitään liikettä, kun tuntuu välillä siltä, että koko maha vaihtaa paikkaa aivan toisaalle... :D

Nyt en pysty tarkistamaan nimiä, mutta ihanaa lomaa sinulle, ken olitkaan Turkkiin lähdössä lomailemaan! Nautihan ja viettäkää oikein mukava loma! Samoin te kaikki muut, olitte sitten lomailemassa Suomessa tai ulkomailla, niin pitäkäähän lippu korkealla! Niin mekin täällä teemme:

Nenäpäässä ja kaksoset, rv 18+2



PS. Malttamaton, ihana vauvamassu sinulla! Minäkin pikkuhiljaa jo MALTTAMATTOMANA odottelen, että koska saan oikean virallisen ensimmäisen "masukuvan"...
 
Viimeksi muokattu:
heh, mullakin on lirahtanut pikkuisen pissaa housuun pari kertaa, kun oon aivastanut, tosi ÄLLÖÄ! Lantiopohjan lihaksia pitäisi jumpata, mutta en oikeen ikinä muista tehdä sitä säännöllisesti...täytyisi alkaa muistamaan!!

Sulonen masukuva sulla malttamaton :)

Kokeilin tänään paria mekkoa serkun lapsen ristiäisiin, mutta en voinut ostaa, alkoi ahdistaa kun näytti niissä niin leveältä, toisella puolella maha ja toisella pylly. :D
Yhden äitiys kietaisumekon oon ostanu Äitiysmekko Noppies Lago -
ja se näytti päällä ihan kivalta. :)

Välillä saattaa olla, että maha on ollut kovettunut, mutta se ei ole ollut hirveän huomattavaa. Joskus pari kertaa yöllä pissalle kömpiessä maha on tuntunut oudolta..oon miettinyt että jostuiskohan se siitä jos on selälleen maannut pitkän aikaa..
 

Yhteistyössä