Lämpimästi tervetuloa mukaan uusille keskustelijoille!
Dragonfly77 Oikein paljon onnea! Ihana uutinen! Paljon onnea odotukseen ja minäkin toivon, että piipahdat aina välillä kertomaan kuulumisiasi.
Dolly04 Ihanaa, että esimiehesi lupasi tehdä parhaansa, että työsi jatkuu. Se oli varmasti aivan mahtavaa, koska tiedät tehneesi hyvää työtä.
Raskauden julkisuus Olemme miehen kanssa sopineet, että koska miehen suku tietää (kiitos vain, puhelias anoppi), niin minukin äitini saa kertoa, kun juttelee omien sisarustensa kanssa ja siellä kysytään kuulumisiamme. Ystäville aiomme kertoa kuitenkin vasta np-ultran jälkeen, mutta siihen ei ole enää kauan, koska ultra on 7.4. Facebookissa en aio asiaa julkistaa, paljastamme siellä vasta vauvan syntymän.
Ikäerosta Meillä neidin ja Vekaran ikäero tulee olemaan n, 2v2kk. Neiti on vilkas tapaus, joten olen ehtinyt miettiä jo moneen otteeseen, että miten arjen puuhat järjestyvät, kun vauva syntyy. Kiire tulee olemaan. Olen toki pohtinut neidille jotakin kivaa kerhoa, jossa hän tapaisi ikätovereitaan ja saisi kivaa tekemistä. Yhden olen löytänyt, joskin se vaatii äidin läsnäoloa koko ajan, vaikka vauvaikäiset sisarukset ovat tervetulleita.
Kun kuulen, että joku saa vauvan pienellä ikäerolla, ajattelen samaa kuin ajattelen omasta perheestäni: kiire tulee olemaan ja voimavaroja vaaditaan. Uskoisin, että kaikki vanhemmat ovat omalta kohdaltaan asian pohtineet, joten muiden tulisi onnitella ja antaa tukeaan. Minusta kuitenkin jokainen vauva on pieni ihme, josta pitäisi muidenkin iloita perheen puolesta, eikä voivotella ja pahimmassa tapauksessa kritisoida. Se ei kuulu asiaan.
Sektioäidit Onko teillä sattunut suunnilleen sektioarven kohdalle uudessa odotuksessa? Minulla on nyt kahdesti sattunut oikein tuntuvasti ja paikansin kivun sektioarven kohdalle. Ajattelin, että vauvan kasvaessa ja kohdun kasvaessa ja noustessa osutaan sektioarpeen, kiinnikkeisiin ja siksi sattuu ja kunnolla. Minua on vain hämännyt suuresti, että varhaisraskaudenultrassa lääkäri sanoi vain, että kutinaa voi tulla, muttei kipua, kun nimenomaan kysyin asiaa. En odottanut, että lääkäri osaisi ennustaa juuri minun kehoni toimintaa, mutta odotin ihan yleisesti, että kipua voi olla.
Ihanaa viikonloppua kaikille!
Luckygirl & Vekara 11+1