***JOULUN ODOTTAJAT*** Syyskuu

Mikä on yllättänyt raskaudessa? Mut on yllättänyt se, miten paljon tätä pientä voi rakastaa ilman että se on edes sylissä vielä :heart: :heart: Samoin se, miten fyysisesti kuormittavaa tämä masun kasvattaminen on - mäkin kuvittelin että lenkkeilen ja järkkäilen bileitä kavereille ainakin viikolle 38 asti, ja oli yllätys että kävely hidastui taapertamiseksi jo viikon 20 kieppeillä. Ja otan paljon mielluummin päikkärit kuin sosialisoin kamujen kanssa jossain rapujuhlissa viikonloppuna :)
Yllättävää on ollut myös se, miten rennosti olen osannut ottaa - olen perusluonteeltani tosi positiivinen, mutta luulin että raskauden myötä iskisi kauheat pelot ja huoli. Alkuraskaudessa sitä pelkäsi sitä että siellä ei olekaan ketään tai joku menee pieleen, mutta viikon 13-14 jälkeen on ollut tasaisen seesteinen ja jopa vähän euforinen olo :saint:
 
Moi!!

Voi tuore pulla.. :p Älkää ny ees puhuko. Tarttee lähtee aineskauppaan (tai pakastealtaalle ) Tuli hirvee nisun himo!!

Äiskä73: Tuosta mantelihommelista kans kyselin joku aika sitte täällä et onko joku koittanu, mut tais kadota muun tekstin sekaan kun ei muistaakseni kukaan kommannut sitä. Mut nyt siis tiedän varmaksi et se toimii. Vois koittaa ostaa paketillisen, vaikken kyl niin kauheesti mantelin mausta tykkää mut mieluummin se kuin jatkuva polte ja pikkuoksut kurkussa. :$

Kattoiko joku eilen illalla fakta kanavalta viis vajaa seittemän alkanutta synnytyssairaala dokumenttiä? Voi apua ku sai taas vollottaa :'( Kukas se sanoikaa olevansa vähemmän itkuinen nykyään? Tuo dokumentti ois ehkä saanut jopa sun silmät kostumaan. Oli ihan onnellisiakin tapauksia mut sit oli näitä vähemmän ihania juttuja, esim sikiöltä puuttui osa päästä, narkkariäiti, jne. Oli tosi siististi tehty, eli ei näytetty kuinka paikat repee tms. Se oli tosi positiivista. Mutta tulipa vollotettua taas.

Lajittelin just 50-56 senttiset vaatteet omaan laatikkoonsa ja huh kun niit on kertyny. Kaikki toki käytettyjä kun en uutena viitti niin pieniä ostaa. Tällaset on tuota kokoluokkaa :
-5 trikoopaitaa
-6 pitkähihaista ja 2 lyhythihaista bodya
-6 housut
-5 potkuhousut
-2 unihaalaria (tai semmosta)
-3 puolipotkarit
-1 vuorellinen plyyshiasu (napillinen paita ja puolipotkarimalliset housut)
Lisäksi on sit noita ohuita tumppuja naaman raapimista estämäs neljät, kahdet toppahaalarit ja sit monet 60sentin vaatteet jotka jo pestyjä on paremmin tuota 56cm kokoa mut niitä en ala luetella. Pieniä sukkia on varmaan liikaakin ja talvilakkia pari, kypärämyssyjä ja muita ohuempia lakkeja muutamia. Villa(väli)haalari, ja muuta pihalla käytettävää tumppua yms. Tuos sanoinki miehelle et jos ykski yrittää tuoda jotain minivaatetta niin täytyy käskee viemään kauppaan takas ja tuomaan vaik paketti vaippoja mieluummin. Mussa elää pieni hamsteri vissiin ku tuota vaatetta on kertyny liikaaki :ashamed:

Johan riittää jaarittelut, postilaatikolle seuraavaksi ja jotain pöperöä laittamaan. Jos vaik unohtaisin tuoreen pullan tuoksun..

:wave:
 
Maukkis ei ole ainoa hamsteri, mä kävin eilen kirppiksiä kiertämässä jo heti aamuvarhaisella, ja mukaan tarttui jos jonkinmoista minivaatetta :whistle: . Mites muut, harrastatteko kirpputoreja, vai hommaatteko kaikki uutena? Itse olen ostellut sekä että. Kavereiden ja sukulaisten pikkuvaatteet on kaikki laitettu jo kiertoon tai jemmaan seuraavaa varten, joten sieltäkautta ei itselle tule hankittua juuri mitään... Te, jotka ette tiedä sukupuolta; millaisia vaatteita/ tekstiilejä teidän on tullut hankittua? Itse ole pitäytynyt suht neutraaleissa väreissä (beige, keltainen, valkoinen) mut löytyy kyllä sinistä, punaista ja vihreääkin. Kaipa se sama on minkäväristä vaatetta sitä kiskoo pienen päälle, kun pesukone saa jauhaa kuitenkin tauotta... ;)

Mikä yllättänyt raskaudessa? Hmmm... Mikä ei ole yllättänyt raskaudessa! Mulle tätä esikoista odottaessani on yllättänyt lähestulkoon kaikki! :LOL: Niin hyvässä kuin pahassa. Yllättävintä on ehkä tuo huolen määrä. Itse aina ihmettelin, kun jotkut odottavista äideistä vaikuttivat niin ylivarovaisilta, mutta välillä tuntuu että itse olen oikea neurootikko! :p Kuvittelin myös Tracy75n tavoin, että niin sitä jatketaan menemistä ja tulemista kuten ei-raskaanakin, mutta niin siinä vaan kävi, että kotona oleilu ja lepääminen usein voittavat kaikki muut aktiviteetit... Ei vaan jaksa niinkuin ennen... :| Tahtoa kyllä olisi, mutta fyysiikka asettaa uudet rajat tätä nykyä. Tätä ei valitettavasti useat lapsettomat kaverit vaan ymmärrä... :ashamed: Onko muilla vastaavia ongelmia?

:wave: lumienkeli! Teretulemast takasi!

 
Voi ihana miten syvällisiä keskusteluja ootta käyneet! Luin tosi mielelläni kaikkia juttuja läpi ihan ajatuksella. Nyt kun on kotona on aikaa lueskella teidän juttuja kaikessa rauhassa.

Huomaa että h-hetki alkaa lähestyä kun jutut menee syvällisiksi, pohdinnoiksi äitiydestä ja odotuksista tulevaa kohtaan..
Maukkiksen kysymys oli hyvä!

Voisin itsekin listata muutaman asian:
1. Miten onnellinen olen koko raskauden ollut (edellisissä raskauksissa
olin paljon stressaantuneempi)
2. Miten raskaus on lähentänyt meidän parisuhdetta, mä koen että olen
rakastetumpi kun koskaan mun elämässä ikinä aikaisemmin.Nyyh..
3. Että kaikki raskaudet voi olla erilaisia sukupuolesta riippumatta,
vaikka 3-tyttö raskautta kaikki niiiin erilaisia!
4. Miten vatsassa olevaan vauvaan voi olla jo näin rakastunut, vaikkei ole edes nähnyt pientä.
5. Miten hyvässä henkisessä tasapainossa olen, ja miten oma äiti ja isäsuhde on saanut oman paikkansa vihdoinkin mun elämässä.

Sit se lista mihin olen varautunut ja miten:
1. Nukkumaan huonosti seuraavat 3. vuotta :kieh:
2. Itsehillintä tulee olemaan koetuksella kun vauva itkee eikä edes
ÄIDINRAKKAUS tehoa.. ;) Se on turhauttavaa kun yrität tehdä kaikkesi ja toinen vaan huutaa.
3. Olen valmistanut tyttöjä olemaan hiukan omaaloitteisempi
mm. lajittelemaan omat pyykkinsä pyykkikoreihin, käyttämään astianpesukonetta, tyhjentämään astiat, käymään suihkussa, pesulla ilman mun ohjausta jne..

(Vanhempi tyttö jo sanoikin että äiti ei enää hoida meitä kun vauva syntyy :/ ) Ja sitten taas keskusteltiin..
Mun mielestä on toisaalta ihana olla tyttöjen äiti kun tyttöjen kanssa tulee niin paljon juteltua niitä "syvällisiä", äiti ja tytär keskusteluja.
Poikien äitinä olo on varmaan erilaista, ja omalla tavallaan ihanaa.
Mut mut on varmaan ajateltu paremmaksi äidiksi tyttölapsille kun olen luonteeltani mutenkin syvällinen ja tykkään pohtia syntyjä syviä.
Voin kuvitella että poikien äidiltä vaaditaan taas ei asioita (?) en tiedä.

No joo eiköhön tässä taas tullu pohdintoja kerrakseen! ;)

Schätzen onko siinä uudessa vauva lehdessä jotain ihan spesiaali
hyvää luettavaa? Pakko varmaan käydä ostamassa kyseinen lehti sitten..

Tracylle piti vielä sanoa että juu kyllä mä taisin saikulle päästä enkä joutua ;) , mutta tän viikon jälkeen on loppurutistus edessä työsaralla joten sitä odotellessa... :wave:

Porsche 28+6
 
http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=652

tuossa vielä linkki siihen kissaverkkoon niin ei tarvi lähtee noita vanhoja kahlaamaan läpi :)

Ja kuka se kaipaili maksalaatikkoa... itsellä ainakin sellainen mentaliteetti ollut tässä että tuskin se maata kaataa jos kerran pari syöt jotain sellaista mitä ei suositella. Ja jos alatta miettimään niin ei siinä maksalaatikossa sitä oikeeta maksaa ole juuri kuin nimeksi ja hajuksi että tuskin siitä yhestä kerrasta mitään a-vitamiinimyrkytytstä tulee.

Nimimerkillä graavikalaa ja homejuustoa syönyt hyvällä omallatunnolla :whistle:
 
Porsche:
Schätzen onko siinä uudessa vauva lehdessä jotain ihan spesiaali
hyvää luettavaa? Pakko varmaan käydä ostamassa kyseinen lehti sitten..
Muhun kolahti ne synnytysjutut. Itkin melkein kaikissa :'( . Se oli siis synnytysextra. Alusta loppuun luin koko lehden, joten mun mielestä siinä oli kyllä oikein hyviä juttuja =) .
 
Schätzchen kysyi neuvolakäyntien määrää... Mulla on nyt rv 27+0, ja käyntejä on 7 kpl, näistä kaksi on ultraa. Eli neuvolassa varsinaisesti oon käynyt 5 kertaa. Et ei kovin monta kertaa... Mut mulle th sanoi, et katsotaan sitä käyntiväliä yksilöllisesti, ja mulla kun ei kummempia oo ollut niin ei oo niin useesti tullut käytyä. Nyt viimeksi kysyi haluanko lääkärineuvolan seuraavaksi, ja koska mitään mulla ei nyt ole ollut (supisteluja juurikaan ym) niin seuraavaksikin on th neuvola, ja jos jotain tulee niin soittelen niin varataan sitten lääkäri. Ja seuraavaksi menen tämän kuun lopulla neuvolaan.

Sokerirasituksesta: mulla on sovittu niin, että kun tulokset menee neuvolaan, niin jos niissä on jotain häikkää niin th soittaa mulle, muuten saan kuulla arvot seuraavassa neuvolassa. Nyt siis kauhulla odottamaan et soiko se puhelin, kun tänään olin rasituksessa... Nyt on sitten kyynertaipeessa kiva mustelma ja kaiken kukkuraksi vielä siinä alla kova patti, joka on kipee kun käden laittaa koukkuun. :| Toisella kertaa ei meinannut osua suoneen ja joutui vekslaamaan edestakaisin neulaa... :x Kolmannella kertaa löytyi taas ihan kivasti, vaikka samaan kohtaan joutuikin pistämään... En antanut katsoa jos oikeasta kädestä saisi otettua, koska ennenkään siitä ei oo verta saatu niin nyt on sitten vaan toinen taive kipeänä. ;)

enkuli tervetuloa. :wave: Ja jos siellä taustalla vielä joku on, niin tulkaa jo ihmeessä mukaan odottajiin ennen kuin tulee ekat synnytyskertomukset. ;)

Mötkylä: mulla kans silleen etten kovasti oo ehtinyt miettiä tulevaa vauvaa enkä synnytystä, koulu ja perhe vienyt kaiken ajan ajatuksineen... Vaikka on toinen tulossa, niin nyt kun tuli kerran puheeksi, niin ehkä synnytys asteen verran enemmän jännittää kuin esikoisen kanssa. Ehkä siksi kun tietää vähän odottaa mitä on tulossa, ja siksikin kun esikoisen synnytys oli helppo, ja ohi ennen kuin ehdin kunnolla edes tajuta. :ashamed: :D Mutta sillä mielellä koitan olla loppuun saakka, et en suunnittele synnytystä muuten, kuin että olen mahdollisimman pitkään kotona. Muuten sitten sairaalassa on asiantunteva henkilökunta, niin en kovasti koita miettiä. Avoimin mielin ja katsotaan mitä tulee. :) Ja se mitä Schätzchen meinasi kiireestä vauvan kanssa, ei välttämättä kaikilla pidä paikkansa. Ja jos siinä vielä on mies mukana niin sitten senkään vertaa. En siis tarkoita että ei jollain niin olisi, mutta mä en ole kokenut vauva-aikaa niin raskaana kuin olen antanut itselleni kertoa. Jokainen kokee kaikki eri tavalla, ja kai se sitten on hankalampaa jos odottaa vaaleanpunaista (tai vaalensinistä. :D) aikaa vauvan kanssa, tiedä häntä. Mä olen päässyt suihkuun aina halutessani, jos mies ei ole ollut kotona, on tyttö ollut sitterissä ja katsellut. ;) Tosin silloin on vähemmän aikaa suihkussa, mut kuitenkin. Ja ihan varmasti kaikki vauvan kanssa selviää. :)

Asraille jaksamista töihin. :hug: Ja hae ihmeessä saikkua jos siltä tuntuu, tärkeintä nyt on sun jaksaminen ja vauvan hyvinvointi. :hug: :)

Tänään pitäisi illalla mennä käymään vanhempien luona vähän parantelemassa vaatteita.. Isännän housut kaipaa lyhennystä ja mun takin hihat... Jos ois itellä ompelukone, niin ne ois jo tehty, mutta ei niin ei. ;) Pääsi taas viikonlopulla itku, kun ei tahdo mitkään vaatteet päälle mahtua...
:ashamed:

Mutta nyt vois mennä tiskaamaan ja aloittelemaan ruokaa, ennen kuin muut tulee kotiin... :)

Shamandalie ja Torsti 27+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
Mä olen päässyt suihkuun aina halutessani, jos mies ei ole ollut kotona, on tyttö ollut sitterissä ja katsellut. ;) Tosin silloin on vähemmän aikaa suihkussa, mut kuitenkin. Ja ihan varmasti kaikki vauvan kanssa selviää. :)
Sä oot nyt mun idoli :saint: . Juuri tuolla tavalla mäkin olen tulevaisuuteni ajatellut - jos on letti rasvassa, niin pesen sen ja vauveli saa kyllä ilomielin katsella. Mutta eihän se nyt hyvänen aika siihen kuole, että sen laskee kymmeneksi minuutiksi sitteriin.

Ummetusasiaa... Eli kaikki, jotka syövät samalla, ei kannata välttämättä lukea :ashamed: ... Viime viikkoina vatsa ei ole toiminut oikeastaan juuri ollenkaan. Kun yritän jotain saada ulos, tuntuu että joko se vauva syntyy sieltä tai päästä katkeaa verisuoni :ashamed: . Onko muilla vastaavaa vaivaa? Activia-jogurttikaan ei ole lunastanut jos ruoansulatus vaivaa, activia auttaa - lupaustaan. Täytyy tehdä reklamaatio...



 
Sätseeni koklaa ummetukseen mustikoita (tasapainoittaa ripulia ja pehmentää kovaa vatsaa), luumuja ja apteekissa on myynnissä jotain mallasuutetta (kuulostaa pahalta ;) ) jota voi turvallisesti ottaa raskausaikana. Toisaalta ummetuksessa on se hyvä puoli, että ravinto ainakin ehtii imeytymään.

Lumienkeli nouse ite ylös (alan kuulostaa mieheltäni)! tämmöinen pontso kuin mä nyt olen ei ole hyvä kampeamaan ylös toista yhtä pontevaa, mahat kolahtaa yhteen :D Olen muuten saanut ukoltani uuden lempinimen: Newman (Seinfieldin paksu posteljooni)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Schätzchen:
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
Mä olen päässyt suihkuun aina halutessani, jos mies ei ole ollut kotona, on tyttö ollut sitterissä ja katsellut. ;) Tosin silloin on vähemmän aikaa suihkussa, mut kuitenkin. Ja ihan varmasti kaikki vauvan kanssa selviää. :)
Sä oot nyt mun idoli :saint: . Juuri tuolla tavalla mäkin olen tulevaisuuteni ajatellut - jos on letti rasvassa, niin pesen sen ja vauveli saa kyllä ilomielin katsella. Mutta eihän se nyt hyvänen aika siihen kuole, että sen laskee kymmeneksi minuutiksi sitteriin.
Voi kiitos. :heart: :) :flower: Ja jos hiuksia ei saa pestyä, niin ehtii ne sitten myöhemminkin. :D On sitten rasvassa jos on, kaikki kuitenkin huomion kiinnittää vauvaan eikä äidin hiuksiin. :LOL:

Kiiuskan vinkkiä mustikoita ummetukseen... Mulla ainakin mustikka kovettaa, joten kannattaa ummetuksesta kärsivien ehkä varovasti koittaa ettei vaan mee pahemmaksi jos ei kuitenkaan auta pehmentävästi. ;)

Mä tässä välissä sain jo jotain aikaiseksi... :D Ruoka valmiina, ja jälkiruoka jääkaapissa jähtymässä (keitin siis vettä ja lisäsin siihen mansikkakeiton kuiva-aineet... :ashamed: Kaapissa ei nyt ollut muuta mistä ois jotain hyvää saanut aikaiseks, joten kai tuokin isännän ja tytön yllättää. En sitten tiedä onko positiivinen yllätys. :D ) ja tiskit tiskattua... Nyt vois hetkeks mennä torkkumaan sohvalle niin saa sitten muun perheen kotiutumaan nopeesti... ;) :D
 
Mikä on yllättänyt raskaudessa? Vastaan minäkin tähän vaikka en ensimmäistä odota. Ensimmäinen raskaus oli kuin unelmaa,vielä samalla viikolla kun synnyttämään lähin niin tein suursiivouksen, lenkkeilin reippaasti jne. Mutta nyt tässä toisessa raskaudessa on kaikki tullut yllätyksenä, vatsakivut,supistukset,yölliset vessareissut, unettomuus.. Mutta on tämä sen arvoista!

Snoopy kyseli kirppiskamppeista,täällä yksi äippä joka ostaa kirpparilta niin paljon kuin mahdollista. Mitään en ole toistaiseksi uutena ostanut,on tullut vastaan tosi hyviä löytöjä kirpparilta ja huuto.netistä.

Sätseen minä kärsin myös ummetuksesta,aloitin rautakuurin niin taitaa siitä johtua. On muuten inhottava vaiva! Ja sitten kun lisätään tämä närästys vielä niin johan on!

Onko ketään kenellä on todettu refluksia? Onko minkäänlaista lääkitystä ollut ennen raskautta? Mitenkäs raskausaika on sujunut? Itelläni on kyseinen vaiva ja on välillä ollut yhtä hel...ä! Hirveet kivut ja närästys! Mietin että kuinka jaksaa vielä kolme kuukautta..
 
Hei taas!!

Kiiuska: Mä käärin vauvan ensi viikkoina aina nukkuun sellaseen kapalon tyyliseen, viihtyi kyllä hyvin. Ja sit kun alkoi liikutella enemmän raajojaan, ostin unipussin, sellasen vuoratun ja kummasti taas vaikutti unenlaatuun. Suosittelen!! Ei se peitto tahdo pikkuisen päällä pysyä.

Sätseen: Täällä kans väännetään rautakankee pihalle aina silloin kun jaska haluaa ulostautua :$ Jessus et sitte kun sen saa pihalle niin olo on lähes ontto.

Kuulostaa tutulta tuo vauvan kanssa suihkuun. Sama täällä. Siinä se istuu ja katselee ku mamma suihkuttelee ja nyt jos tarvii päästä suihkuun niin laitan tytölle ammeen pohjalle muutaman sentin vettä ja siinä se sit samalla polskii tai sit ihan vaan istuksii lattialla nakuna vetellä leikkimäs. Vessassa käynti tapahtuu ovi auki, aina pelko päällä et jos joku vieras sattuu tulemaan, meillä ku on aina ovet auki (paitsi öisin ) siitä on sit helpompi huudella pienelle et täällä ollaan tms jos äidin ikävä yllättää. Ei se vauva onneksi pilalle mee vaikka jonkin aikaa onki pois käsien ulottuvilta :D

Snoopy: kiva kuulla etten oo ainoo kirppishamstraaja. Ei paljo viitti laittaa uusiin rahaa kun noit ihan pieniä löytää 50sentillä tai allekkin kirppariltaja hyvä kuntoisiahan ne yleensä on ku käyttöikä on niin pieni. Ite just laitoin noita pieniä 50-70 sentin vaatteita kirppiskuormaan ja hinnat on 0,05-0,50e paikkeilla. Mitäpä niistä sen enempää pyytämään ku ovat jo arvonsa eestä meillä palvellu. Joistain seteistä tai söpöstelyvaatteista tms pyydän sit enemmän mut max 2euroa.

Ajattelin väsätä luumukiisseliä tälle illalle, tarttee vaan helvetisti kermaa et sen saa syötyä. Tiedä sit kompensoiko se kermamäärä luumun vatsaa pehmittävän vaikutuksen.. :whistle: Noh, pullanhimo meni onneksi ohi. Se vaihtui pinaattilettuhimoon, onneksi jääkaapis oli viel puol pakettia. :p

Hei taas :wave:
 
Tervetuloa uusille!

Joku puhui sitä että on ikävä kun ei voi halia kunnolla lasten kanssa, oi sitä mullakin on ikävä, maha on koko ajan tiellä, tyttöäkin jo ärsyttä se kun ei voi äiti sylissä kunnolla istua.

Neuvola käynneistä: mulla on ollut 2 neuvolaa ja 1 neuvolalääkäri ja 1 ultra ja toinen neuvolalääkäri on 2.10, joten ei niitä kovin useesti täälläkään ole.

Täällä on hirvee flunssa, nenä ihan tukossa :headwall:

Yöllä on alkanut kauheat suonenvedot jalassa, sitten muistin että niinhän siinä kävi esikonkin raskaus aikana, että alkoi suonta vetämään loppua kohti mentäessä.

Ummetus täälläkin, osaksi johtuu tuosta raudasta, pitää varmaan kokeilla jotain muuta kuin tuota retaferia, minkä hintainen se juoma on?

Täällä on ollu nuita blondi juttuja, vaikken itse blondi olekaan niin sattuu ja tapahtuu sitä täälläkin :LOL:
En tiiä onko edes kovin hauskaa, aloin keittään itselleni teetä ja hoksaamatta olin laittanu väärän levyn päälle, jonku ajan päästä mies kysy että mitä sinä poltat tuolla, katoin vaan viattomasti että en mitään ku keitän vettä itelle ja katsoin keittiön suuntaan. Koko keittiö oli ihan savunen ja menin kattomaan että mitä ihmettä, pottukattila siellä oli ihan nokinen ja loput potut palo siellä :ashamed:
No hoidin asian ja laitoin uudelleen veden kiehuun, tällä kertaa oikean levyn, no join teen rauhassa ja kun menin noin 20 min kuluttua keittiöön touhuaan niin ihmettelin ku levy huoku lämpöä, sehän oli edelleen levy päällä.
Sen jälkeen sanoin miehellekin jo että tarkistaa aina levyt, etten minä tällä menolla vielä polta koko kämppää. Semmosta tänne.

Milloin Lumienkeli sulle sopii parhaiten tapaaminen?
Ilmoitakaahan muutkin innokaat lähtijät mukaan, että saadaan oikein iso porukkaa kasaan =)
 
tk82: refluksia ollut ja on, itse asiassa sehän on kuulemma sama asia kuin närästys...
Mulla oli omepratsolia ja esomepratsolia, ranitidiini ei auttanut yhtälailla kuin nuo ekat. Ekan neuvolalääkärin yhteydessä kysyin voiko jotain käyttää kun oli ollut oireilua reilummin juuri vkon verran, ja lekuri kirjotti ranitidiinia. Muistelin että oli kovat varotukset ja katoin kaikki eri ranitidiinivalmisteiden selosteet, kaikissa käskettiin välttämään raskauden aikana! Sen sijaan omepratsolilääkkeissä joissain oli että ei ole todettu haittoja, vaikkei toki suositeltu kuten mitään muutakaan lääkettä raskauden aikana. Kyseinen lääkäri oli erittäin outo muutenkin, meni luotto häneen. No, en hakenut Zantacia ja olen tosi pitkään selvinnyt nyt ilman mitään, vähän kuin tottunut tilanteeseen. Viime viikkoina kun tuli oikein kova polte, olen ottanut Antepsinia, joka tekee siis vain suojaavan kalvon, mutta sekin on helpottanut. Muutoin sitten vaan kärsitään... Ja tilannehan tietty vain pahenee kun koko ajan mahalla on vähemmän tilaa ja työntää tavarat ylös, jami!

Joku muukin valitteli superhypermegapinkeyttä, sitä myös täällä koko viime viikon ajan. Tuossa flunssan kourissa kun olisi pitänyt mennä pötkölleen, ei siitä tullut mitään, parempi olo oli pystyssä tai istuessa. Sellainen olo kuin olisi jouluna syönyt itsensä monena päivänä tuhannen tukkoon ja ahistaa ja meinaa revetä ja närästää! Etenkin jos vähänkään syö jotain. Ja syödä taas tekee koko ajan muuten mieli...

Mulle yllätyksenä raskaudessa tuli kaikki nuo vaivat! Oksuolon olen ymmärtänyt kuuluvan monilla alkuun, mutta kaikki mahaoireilut, selkä- ja pääkivut ym, sekä yllättävän aikaisessa vaiheessa liikunnan pakkorajoitus (kun ei vain pysty!) tuli yllärinä. Fysioon kului sievoinen summa rahaa, ties mitä sitten vielä edessä.

Toki koko raskaus on näin esikoista odottaessa uutta ja ihmeellistä, ja sitä myöten onneksi sitä kivaa ja jännää on kuitenkin enemmän kuin vaivoja, tai ainakin ne vaivat voi ottaa kevyemmin (paitsi sillon kun pari kk joka päivä pää kipeänä ja lisäksi selkäongelma pahana, suorastaan v..utti).
Nyt kuitenkin olo on ihan mainio ja kaikki on kivaa!

Unohdin taas varsinaiset kommentoitavat ja leffakin alkaa, täytynee jatkaa joskus.

Voikaa paksusti, hahhahhaa!!!

AINIIN, sehän se oli, kiitos kun vinkkasitte että Kelan sivuilta voi tarkistaa päätösjuttuja, mulle oli kolmessa päivässä annettu päätös erityisäitiys-, äitiys- ja vanh.vapaista + pistetty ä-pakkaus tilaukseen, positiivisen nopeaa toimintaa Helsingissä! Ainoa vain että kolmatta kertaa piti tehdä tuloselvitys kun olikin palkat väärin (Kelan täti puhelimitse oli neuvonut väärin grrr) ja sitä myöten pitää tehdä oikein valitus = oikaisupyyntö kun kerta päätös oli jo valmis. No, eiköhän luvut kohta täsmää, pääasia että oli tullut myöntävä päätös erityisäit.rahoista! Itse olisin saikulle jäänyt jollain verukkeella jos ei olisi tuota er.ä.vapausmahdollisuutta osunut kohdalle, ihan jo Asrain ja muutaman muun tapaan töissä olevan kovan stressin ja fyysisten rasitusten takia (niilläpä ei erityisäit.vapaita saa, joka on musta tosi kummallista). Mutta näin, meni taas sekavaksi, palataan. :wave:

25 tasan
 
Heips kaikki!

Mulla oli tänään ylimääräinen neuvola, koska verenpaine on ollut jonkin verran liian korkea. Taas se oli eka mittauksella vähän yläkantissa, mutta toisella mittauksella normaali. Terkkari suositteli, että jos vain on varaa, niin ostaisin oman mittarin. Olen sitä hiukan harkinnutkin, kun mun verenpaine on niin herkästi heittelevää laatua. Onneksi pissakokeet ja turvotusjutut ihan normaalit, joten ei ainakaan viittaa raskausmyrkytykseen. Mittaako teistä joku kotona verenpainetta ja kuinka usein suunnilleen?

Mulla tuli rautatabuista niin kauhea ripuli (teillä toisilla taas päinvastoin), että olen nyt ollut viikon syömättä niitä, kun halusin tietää, että johtuiko se noista obsidaneista. Aion huomenna hakea apteekista jotain toista merkkiä, josko sopisi paremmin.

Vauva liikkui taas tänään ultrassa ihan superpaljon. Terkkari sanoi, että sillä taisi olla varpaatkin välillä suussa! Ainakin varpaat ja sormet huitoivat siinä ihan vierekkäin. Oli se taas niin liikuttavaa katsottavaa. Voi että, vajaan 3 kk päästä meillä on VAUVA! Onko teillä muilla välillä jo ajatukset synnytyksessä? Mulla aina välillä. Eniten jännään nyt tota tunnin ajomatkaa sairaalaan. Ja sit toisekseen mä toivon, että ei tarvis tehdä epparia, vaikka luultavasti se sitten on parempi tehdä, jos kätilö niin arvelee. Mun tokassa eli tähän asti viimesimmässä synnytyksessä ei tarvinnut tehdä epparia ja alapää toipui ihan huippuvauhtia. Heti pystyi esim. istumaan ihan normaalisti. Joo, mutta eipä nyt synnytyksestä vielä enempää.

Mä alan laittelemaan noita vauvan vaatteita sun muuta vasta kun jään äippälomalle. Eipä siihen enää ookaan kuin 5 viikkoa!

T. polka ja pikkuinen rv 28
 
Hei vaan taas pitkästä aikaa. en olekkaan kirjotellu tänne yli viikkoon. Menikin uusia juttuja lukiessa aika monta tuntia. Tervetuloa uudet!
Hitsi ku käy aina samallailla, kun on pois täältä jonkin aikaa ja kun lukee paljon kerralla, pää jotenki tyhjenee, eikä muista mihin pitikään kommentoida.. joten ehkä on parempi mennä nyt tutimaan ja tulla huomenna uudestaan pää selvempänä.. good night!
 
No jos Schätzeniä itketti samat jutut odotus lehdessä niin mun on pakko sitten lukea se uusi vauvakin.

Kiva kuulla että suunnitelette toista tapaamista, Ouluun?

Tänään kävin taas Kampissa, mun oli pakko käydä Pikkukengurussa katsomassa jotain sisustustavaraa vauvan huoneeseen, mitään en kuitenkaan löytänyt. Mut mä hehkutin miehelle että tossa pöydässä me istuttiin ja tossa käytiin syömässä.. :D :D
Käytiin kattomassa muuten extemporee Medusan sinetti Tennarissa ja se oli hyvä. Vauvakin eli mukana ainakin potkuista päätellen, taisi olla hyvät leffatehosteet sen mielestä.

Mitäs Annille kuuluu? Joko oot takasin töissä?

Tosta raskausajasta mun on vielä sanottava kun tosi monella tuntuu just olevan toisessa raskaudessa eniten niitä ongelmia,
ihan sama oli mullakin, johtuuko se sitten siitä että väli ekan ja tokan kanssa oli niin pieni. Nyt kolmannessa raskaudessa kroppa on kyllä sillätavalla palautunut että mitään alapään ongelmia paineen tunteesta, verenpurkauksiin ei ole kyllä ollut. Tokassa raskaudessa oli lisäksi krooninen virtsatientulehdus putki ja armoton väsymys.
.. täytyy koputtaa puuta että nyt ei ole ollut mitään kun tää selkäkipu
joka johtuu täysin työn toimenkuvasta.. :saint:

Siitä puheen ollen tää lähtis nyt ottamaan sänkyyn hyvän asennon ja
lukemaan sitä vauvaa, kerron huomenna Schätzen itkettikö samat jutut meitä. ;) :wave:
 
Minttuliina: Mulla riippuu paljo siitä onko miittinki lapseton vai lapsellinen. Minä saan aika hyvin järkättyä aikaa. Pitää vaan suunnitella isännän töiden mukaan. Siis jos päätämme sen lapsettomaksi tapaamiseksi.

On ollut puhetta tuosta raudasta. Minä syön obsidania. ( tulikohan se oikein.. ) Ja mulla se saa vatsan löysälle! Onneksi.. :ashamed: Koska muuten ei oikein kulje!! you know what i mean... :whistle:

Neuvolassa olen käynyt vissiin 4 "oikeaa" käyntiä. Ja onkohan nyt sit kolme vai neljä ylimääräistä käyntiä. Kun on ollut noita suppareita ja kipuiluja. Huomenna taas ylimääräinen neuvolalääkäri.

Juu refluksia on. Minulla on todettu vatsalaukuntähystyksessä todettu että ruokatorven päässä oleva läppä on löysä ja se päästää vatsahapot helpommin nousemaan ylös ruokatorveen ja näin ollen tuo torvi tulehtuu sit helposti. Mulle ei tuohon vaivaan ole lääkkeitä raskaana ollessa. Siis no rennie tietenki.. my best friend!! Ja tuo tauti ei ainakaan helpota raskaana ollessa.

Kiiuska: ryökäle!! ensin tiputtaa jutuillaan mut lattialle eikä tuu jeesaa kaveria! :eek: :D :D no aikansa siinä meni ennen kuin tää pontso könysi ylös!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Porsche:
Tokassa raskaudessa oli lisäksi krooninen virtsatientulehdus putki ja armoton väsymys.
Piti tuosta kysymäni Porsche; oliko sulla raskausaikana samat oireet virtsatientulehduksessa kuin "normaalisti"? Pissahätä mut mitään ei tule, kirvelyä, vatsakipua...? Ja mitenkä sitä hoidettiin?
 
Lumienkeli mulla on kans tähystys tehty ja sama vaiva kun sulla. Mulla ennen raskautta lääkkeenä nexium,koska niin pahan on koko ajan. Nyt menee rennietä ja gavisconia. Ei auta kun hetkellisesti.Oli tossa kuukaus sitten paha ruokatorven tulehdus ja söin kuurin lääkettä jota ei suositella raskaana ollessa. Saas nähdä kuin loppuaika menee.
 
Snoopy joo sellanen samanlainen. Mulla ei ole koskaan ennen eikä sen jälkeen ollut virtsatietulehduksia kun silloin raskausaikana, mutta varmaan hyvin samanlaiset oireet. Eli muistan että se alkoi aina kirvelyllä sitten tuli koko ajan pissahätä mut mitään ei tullut, ja pahimmillaan en pystynyt pissata ollenkaan ilman käsisuihkua kun se sattui niin paljon. Söin monta lääkekuuria putkeen raskausviikoista 30-> Se oli kiusallista!

Sullako on se riesana Snoopy?
 

Yhteistyössä