**Joulun odottajat** TOUKOKUU

Tervetuloa Moksa ja Koppis =) :flower: !
Moksa: "neuroottinen" asenteesi sopii hyvin tähän porukkaan :D - itsekin olen miettinyt, että jos ultrassa laskettu aika myöhästyisi paljonkin, voiko se tarkoittaa sitä, että sikiön kehityksessä on jotain vikaa...
No kun luet ketjua, niin tulet huomaamaan, ettet ole huoliesi kanssa yksin :LOL: .

Onko kukaan muu jäänyt koukkuun uuteen Muotitalo-sarjaan :ashamed: ? Pahoinvoinnin "ansiosta" olen joutunut just siihen aikaan aina levähtämään sohvalla ja nyt siihen on muodostunut riippuvuussuhde :kieh: . Noloa....
 
Tervetuloa moksa ja koppis :flower: !

Ja terkkuja helteisistä Tukholmasta ja Tallinnasta! Parhaille tyttökavereille on nyt kerrottu, ja eilen yksi työkaveri kysyi, olenko raskaana, kun en laivamatkalla juopotellut. Hänelle kielsin asian.

Kuulin maanantaina, että veljelleni on tulossa esikoinen, myös joulukuussa :heart: , joten vanhemmillani on hämmentävät paikat edessä loppuvuodesta. Heillekin tulevat pienokaiset ovat ensimmäiset lapsenlapset :) . Olen ihan superiloinen, että veljeni ja hänen puolisonsa ovat nyt meidän kanssa odottajia. Ja miehen puolen kaveripiiristä tuli raskausuutinen marraskuulle. Ihana vuosi.

Nt-ultra-aika on ensi viikon keskiviikkona, veljeni puolisoineen kävivät siinä maanantaina.

tivoli 10+1 (10+4)
 
koppis
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 19:37 koppis kirjoitti:
:wave: Minulla ikää jo hurjat 35. Kolmatta odotellaan ja laskettu aika on 2.12. Kuukautisten perusteella se oli 9.12., mutta lääkäri "muutti" vaavin viikon vanhemmaksi. Pahasta olosta kärsin nyt jo jotain seitsemättä viikkoa, mutta jospa se tästä kohta laantuisi. Nyt siis menossa vk 13+3. Jännityksellä odottelen niitä ekoja pienen liikkeitä.
Niin, ja synnytyssairaalana tulee olemaan kys. Siellä en olekaan kahta ekaani synnyttänyt, joten uusi kokemus tulee olemaan.
 
moro likat.

onnea VieläNimetön hyvästä ultranäkymästä ja tervetuloa sakkiin :flower:

Onnea myös Nipsuliinalle, Tuitsulle, katherinelle, Ampparille ja Riinuskalle ihanista ultranäkymistä
:flower:

Pinja:todellakin joudun ramppaamaan vessassa aikas tiuhaan tahtiin.. monesti tuntuu että nyt pissattaa ihan kauheesti, ja sit ku meen pissalle niin pikku liru vaan tulee.

Lilleriina: olen kuullut että jos odottaa kaksosia mahan kasvu näkyy jo paljon aikasemmin ja kuulemma pahoinvonti on voimakkaampaa. mutta voihan nuo kaks oiretta olla ihan yhtä vauvaa odottavallakin. Harmillista tuommonen yhtäkkinen palkan pudotus.. toivottavasti et kuitenkaan ihan minimiäitiysrahalle jää. en usko ainakaan.

elmeri olen sulle melkein kade, tippuispa munkin paino, mutta ei. Nousee kovaa tahtia. nyt jo tullu uskokaa tai älkää 6 kiloa! :eek: :ashamed:

Mirsu: :hug: toivotaan ja rukoillaan että se turvotus ei ole vakavaa. :heart: Lohdutuksena tiedän muutamia joilla ollu niskaturvotusta mutta ihan terve vauva syntyny.

Nelma: minäkin olen identtinen kaksonen, että terve vaan "kaima". :D
Mä olen siis kuullut että identtiset kaksoset ei ole periytyvää, että ne voi syntyä kelle vaan . mutta jos suvussa on tavallisia kaksosia niin se on periytyvää. en oo kyllä sata varma, mutta jostain kuullut. en muuten tunne yksiäkään identtisiä.. on ne kait sen verran harvinaisempia.

ihanaa Tracy75 että että olosi on niin energinen ja onnellinen..ihanaa kuulla tällaisia uutisia välillä :D

tervetuloa Moksa ja Koppis! :heart:

ON: tänään kävin neuvolassa kaikki oli ihan ok. paitsi hemoglobiini oli tippunu 113. määräsi heti rautakuurin. minkälaisia hemppa-arvoja teillä muilla on? joko syötte rautaa? Ei mikään ihme että olen ollut niin väsynyt viimeaikoina.. tuntuu että vois vaan nukkua ja nukkua. no toivottavasti nyt hemppa nousee ja tuo väsymyskin kaikkoais.
No eipä mulla muuta kuin ihanaa ja leppoisaa kesää kaikille!

:heart:

Pi pa re ja kidneypapu 13+5

 
Mirsu
Saan varmaan huomenna tietää koska pääsen äitiyspolille, alustavasti ne sano että sais jo maanantaille ajan. Oon nyt lueskellu paljon juttuja turvotuksesta, ja suurin osa on vääriä hälytyksiä. Kuulostaa oudolta, että alle 3mm joutuu jatkotutkimuksiin, kun mulle se kokenut gynekologi sano että siinä ja siinä on laittaako lähetteen, mutta laitto sit kumminkin. Se vaan sano, että sikiö liikkuu niin vilkkaasti, että se sulkee kromosomihäiriöt jotakuinkin pois pelistä. Jotenkin sitä täytyy vaan itteensä tsempata. Onneks kuitenkin kaikki oli muuten kehittynyt ihan normaalisti..
 
Mauahtavaa pikana
Tulin lukaisemaan kuulumisenne, tervetuloa vaan uudet :wave:

Pistän huomenna Kesäkuun pinon pystyyn ja vapautan shamandalien vastuustaan. Siirretään sitten päivittäjän pesti taas heinäkuulla jollekkin muulle.
Palaan huomenna paremmalla ajalla....
 
mitenkähän tää nyt toimiikaan.. piti kirjautua ennen kun pääsi kirjoittamaan.

Niskaturvotuksesta, tutulleni kävi niin että sitä turvotusta oli ensin 3,6 ja ä-polilla n viikon päästä yli 4 ja silti terve tyttö syntyi.

näin eilen vauvamme! oli aika hassu tilanne, menin lääkärihuoneeseen, niin lääkäri onnittelujen jälkeen sanoi että harmi kun meidän ultra on lainassa osastolla, ettei päästä vauvaa kattoo, niin mulle kauhee pora pääsi siitä.. siisihan yhtäkkiä aloin itkee hillittömästi. mutta kuinka ihana lääkäri, hän lupasi ottaa minut vastaan illemmalla kun ultra vapautuu, ja mä pääsin sinne ultraan. auttoikohan se itku??? kyllä siellä pienoinen on. ja tänään kuitenkin sitten varasin sen ajan sinne nt-ultraan, vaikka mietin etten mene. nyt vaan täytyy rukoilla että kaikki olisi ok. ja haluan sen tarkemman lasketun ajan, kun kaksi raskautta mennyt jo niinkin pitkälle että 41+3 ja 41+5

mutta nyt nähään tuleeko tää tänne..
:wave: kinka 10+4
 
Hei!

Hiukkasen oli keskustelupalsta kokenut muutoksen, mahdankohan osata enää edes kirjoittaa viestiä..Mukava kuitenkin tässä et noi aiemmin kirjoitetut viestit näkyy kun kirjoittaa omaa viestiään.. helpottaa kummasti =)

Tänään oli se np-ultra. Kaikki oli hyvin ja pieni köllötteli siellä tyytyväisenä. Turvotustakin oli vain 1,0. Pelkäsin niin ettei kaikki ole kunnos, mut kun näki pienen ja se alkoi "vilkuttaa" niin kyllähän siinä sitten liikuttui.. Aivan ihana kokemus muutenkin ja täällä leijutaan yhä pää pilvissä.. La pysyy samana vaikka sikiö vastasikin muutamaa päivää enemmän kuin viikkoni on.. :heart:

viivero 12+2
 
Kirjoitanpa minäkin hiljaiselon jälkeen taas... Kauhea väsymys on vaivannut, enkä ole saanut aikaiseksi kirjoittaa, vaikka olen kyllä jatkuvasti lueskellut teitä täällä ja eläytynyt tunnelmiin. Tämä on niin ihana palsta. Onnittelut kaikille, joilla np-ultra on onnellisesti takana ja tsemppiä Mirsu, toivotaan että oli väärä hälytys!

Välillä on outo epäusko vallannut mielen, mikä näyttää olevan muiden tekstien perusteella normaalia neuroottisuutta =) Senkään vuoksi en ole oikein jaksanut kirjoitella. Tänään tuli taas iloinen ja hyvä fiilis, kun kävin lääkärineuvolassa ja näimme ultrassa nyt jo 3,4-senttisen vauvamme. Sorruin jopa ensimmäistä kertaa lastenvaateliikkeisiin hypistelemään...

Kiva uutinen oli myös se, että yksi hyvä ystäväni on myös raskaana, ja lasketut ajat ovat erittäin lähellä toisiaan. Täällä taitaa Tivolilla ja Nelmalla ainakin olla sama la kuin mulla.

Ootte varmaan muutkin huomanneet, että täällä on jo helmikuun ketju! Tässähän tuntee itsensä hyvin "vanhaksi" odottajaksi. Alkaisi vain maha näkyä, niin pääsisi tunnelmaan...

Soleil 10+2
 
Heippa!

Ensinnäkin, onnea hirveesti kaikille ultrassa käyneille! Ja Misrulle paljon tsemppiä, että olisi väärä hälytys :hug:

Mullakin np-ultrasta kuulumisia: Eli eilen siellä kävin. Kaikki oli hyvin, pieni venytteli ja uiskenteli niin kovasti että ihan vieläkin hymyilyttää :heart: Kokoa pienellä oli 5,1 cm, vastasi kuulemma hyvin viikkoja. Niskaturvotusta oli 1,2 eli ei hätiä ainakaan sen suhteen. Siiten kun hoitaja tarkisti seerumiseulonnan tuloksia, niin sanoi että kaikki muuten ok ja normaalia, mutta ne yhdet luvut oli ihan vähän alhaisia, ja se joskus yhdistetään sydänvaivoihin, joten sitten rakenneultrassa lääkäri tutkii asian paremmin. Mutta hoitaja sanoi että kaikki oli kuitenkin niinkuin pitääkin, mutta "liikavarovaisuuden" vuoksi kattovat sitä tarkemmin sitten.. Hyvä mieli kyllä siitä, et kaikki näytti olevan kunnossa, mutta siltikin pieni pelko, että jos toisella olis sydämessä jotakin vikaa.. Rakenneultrakin on vasta rv21, 30.7. Siihen on yyyyli pitkä aika!

Tänään oli mulla sitten valmistujaiset. Outoa ajatella etten enää kesän jälkeen palaakkaan kouluun.. Mutta ihana huokaista, ettei pitkiin aikoihin ainakaan tartte opiskella yhtään mitään. Tänään oli myös lääkärineuvola. Kaikki oli hyvin, kohtu oli kasvanut ja vastas viikkoja, sydänäänet kuului jne. Hb vaan oli laskenut, ekassa neuvolassa oli 122, nyt oli 119. Neuvolantäti sanoi, että parin-muutaman viikon päästä voin alottaa raudan syömisen. Kannattaa kuulemma kuitenki alkuraskaudes olla syömättä lisärautaa, se on liitetty joskus keskenmenoihin.

Mutta ei mulla tällä erää muuta, täytyy tehä iltapuuhia vähän nyt. Mukavaa illanjatkoa ja huomenna alkaa taas viikonloppu! =) P.s. yritän huomenna kans saada leitettua profiiliin ultrakuvan.
 
:eek: no jopas oli muuttunut sivusto!

MIRSU tosiaan meilläkin tytöllä oli niskaturvotusta yli 3,mutta täysin terve on. tälläkin oli hieman,mutta terve on lääkärin mukaan silti näillä käkymin. minä tuudittautuisin tuohon että jos lääkäri sanoo vilkkauden olevan hyvä merkki.on varmasti vaikeaa,mutta koita ajatella että vauva on varmasti terve.

pari kommenttia on tullut tästä vatsan kramppailusta,mulla on kans ollu parina päivänä sellaisia kohtauksia että mahaa alkanu vääntää niin et tuskanhiki tulee,ja äkkiä vessaan ruikilille.mut jos ei pääse niin menee ohi kun kävelee tai jtn....inhottavaa kun täytyy tuollaista säikkyä!

me ei olla vieläkään kerrottu kellekkään kun mies haluis oottaa saako yhen työpaikan,et jos saa niin sit ois kiva kertoa.mut jos ei saa niinku nyt näyttää käyvän,niin eikö me kerrota sit ollenkaan?!! olen hieman malttamaton.....siskolleni kerrottiin ja vannotettiin pitämään salaisuus. mut tuntuu että mun maha alkaa jo näkyä,kai tuo kohtu työtää ton kaiken muun mahantäytteen ylemmäs niin näyttää isolta.käytiin just eilen terveyskeskusessa tytön kans ja se hoitaja yhtäkkiä kysy että odotanko mä! olin et hä,joo. se muistutti pitää hanskoja pihahommissa.hetki meni et muistin et olenhan mä raskaana,kun pitää salailla niin ei meinaa itekkään muistaa! :) taitaa mun maha näyttää siltä et oisin pidemmällä ku oonkaan,sen verran turvottaa...kohta ei voi enää salailla.

mut eipä muuta,meijän kissa saivihdoin pentunsa,kolme kappaletta.sen synnytystä seurailessa tuumasin et onneks meille on tulossa vaan yks... :LOL:

ja meidän vanhin kissa on siirtymässä rauhallisempaan paikkaan piakkoin,vanhuuttaan..... :'(


menninkäinen ja vellu rv 13+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja mmiilia:
Heippa!

Ensinnäkin, onnea hirveesti kaikille ultrassa käyneille! Ja Misrulle paljon tsemppiä, että olisi väärä hälytys :hug:

Mullakin np-ultrasta kuulumisia: Eli eilen siellä kävin. Kaikki oli hyvin, pieni venytteli ja uiskenteli niin kovasti että ihan vieläkin hymyilyttää :heart: Kokoa pienellä oli 5,1 cm, vastasi kuulemma hyvin viikkoja. Niskaturvotusta oli 1,2 eli ei hätiä ainakaan sen suhteen. Siiten kun hoitaja tarkisti seerumiseulonnan tuloksia, niin sanoi että kaikki muuten ok ja normaalia, mutta ne yhdet luvut oli ihan vähän alhaisia, ja se joskus yhdistetään sydänvaivoihin, joten sitten rakenneultrassa lääkäri tutkii asian paremmin. Mutta hoitaja sanoi että kaikki oli kuitenkin niinkuin pitääkin, mutta "liikavarovaisuuden" vuoksi kattovat sitä tarkemmin sitten.. Hyvä mieli kyllä siitä, et kaikki näytti olevan kunnossa, mutta siltikin pieni pelko, että jos toisella olis sydämessä jotakin vikaa.. Rakenneultrakin on vasta rv21, 30.7. Siihen on yyyyli pitkä aika!

Tänään oli mulla sitten valmistujaiset. Outoa ajatella etten enää kesän jälkeen palaakkaan kouluun.. Mutta ihana huokaista, ettei pitkiin aikoihin ainakaan tartte opiskella yhtään mitään. Tänään oli myös lääkärineuvola. Kaikki oli hyvin, kohtu oli kasvanut ja vastas viikkoja, sydänäänet kuului jne. Hb vaan oli laskenut, ekassa neuvolassa oli 122, nyt oli 119. Neuvolantäti sanoi, että parin-muutaman viikon päästä voin alottaa raudan syömisen. Kannattaa kuulemma kuitenki alkuraskaudes olla syömättä lisärautaa, se on liitetty joskus keskenmenoihin.

Mutta ei mulla tällä erää muuta, täytyy tehä iltapuuhia vähän nyt. Mukavaa illanjatkoa ja huomenna alkaa taas viikonloppu! =) P.s. yritän huomenna kans saada leitettua profiiliin ultrakuvan.



mmiilia Minä en osaa enää laittaa niitä yksityisviestejä jos niitä ees enää voi laittaa ku nää uudet sivut on ihan pyllystä niin laita mulle mailia että voitais vielä kirjotella.... Eli maiggi_87@jippii.fi
 
Kamalat sivut!! |O Kai näihinkin tottuu kun pakko on... :saint: Isäntä jo säikähti kun "huusin" apua kun sain palstan auki... :whistle: Tosiaan, saako täällä enää laitettua yy-viestiä? :eek: Pitääkin pitää itelle taas ihan oppikurssi tän kanssa. :kieh: Aamulla jo kävin juttuja lukemassa mut en päässyt kirjoittamaan...

Tervetuloa moksa ja koppis. Mä yritän osata listätä teidät vielä listaan. :D Tarkastakaa et on oikein. :)

Tivoli kertoi et on joku samaan aikaan odottaja, eikö olekin mukavaa? :) Mulla oli kaverin raskaus 2kk edellä kun esikkoa odotin, ja lapsille tulikin päivälleen 2kk ikäeroa. :D Molemmat syntyi kuun 11. päivä. :D

Pi pa re kyseli raudan syömisestä... Mä en ole aloittanut, saas nähä tarviiko. Esikkoa odottaessa en syönyt ollenkaan... Tänään olin sokerirasituksessa (ja nyt on kyynärtaive kipeä kun on turvoksissa ja mustelmilla... |O ) niin kai ne sitten sen hempan samalla kattoo. Neuvola 12.6, niin siellä sit selvii tulokset.

Onnea mmiilia valmistumisesta. :flower: Voi olla et oot jo kertonut, mut kysyn vielä et miksikä valmistuit? Jos tykkäät kertoa. :)

ON: Kaikki ennallaan, tosin tänään illalla ollut maha sekaisin ja syytän siitä sitä glukoosilitkua. :D Eiköhän tää aamuun mennessä helpota... :whistle: Huomenna sinne ultraan, se on klo 11.40 ja nyt alkaa jo pikkasen jännitys muuttua peloksi... :ashamed:

Nyt nukkumaan.

Shamandalie ja Histamiini 12+3

p.s. Kiitos Mauahtavaa kun otat pestin. :hug: Niin äkkiä taas tää kuukausi on johonkin mennyt, justhan mä aloitin. :D
 
Heipä hei kaikille jouluodottajille!

Löysin tän sivuston ihan sattumalta seikkaillessani verkossa, ja tämähän vaikutti hyvin leppoisalta keskustelu-palstalta. Muutaman kerran oon suomi24:n keskusteluja lukenut, ja välillä on tuntunut että siellä maalaillaan piruja seinille turhankin usein! Ainakin se on tuntunut siltä näin ensiodottajasta, jolle muutenkin kaikki tuntemukset on uusia, ja tulee hermoiltua välillä liiankin kanssa.

No, nyt on pahimmat hermoilut ohi ja pystyn nauttiin odotusajasta, sillä viikkoja on jo huimat 12+3. Kaikki on mennyt paremmin kuin hyvin, raskausoireetkin huomasin siinä vaiheessa kun ne oli jo mesossa ohi: ainoat oireeni ovat olleet väsymys, päänsärky (alhainen hg) ja jatkuva pissahätä.

Niin ja toukan olisi tarkoitus nähdä päinänvalo 17.12. =) Synnytyssairaala on TAYS, ja lapsi on ensimmäinen yhteinen aviomieheni kanssa (miehellä 12v. tyttö ed. suhteesta)

Aiemmissa viesteiisä oli puhetta hemoglobiinista ja rautatableteista, ja vaikka hemoglobiinini oli varsin alhainen (105) kuten myös verenpaineeni 62/100 ei lääkäri antanut "lupaa" syödä rautatabletteja kun vasta tämän viikon tiistaina eli kun rv12 oli ohitettu. Ainoa vaiva alhaisesta hg:sta oi päänsärky, josta oon kylläkin kärsinyt viimeiset 2 vuotta migreenin muodossa. Luojalle kiitos ettei migreeniä ole ilmennyt raskauden aikana!

Loistavaa loppuviikkoa ja aurinkoista kesää kaikille!

Nora79 ja toukka 12+3
 

Yhteistyössä