***JOULUN ODOTTAJAT*** Elokuu

Kirjoitit äsken tuosta sun ystävästä. Nyt vasta huomasin sen...

Mulla kans yläaste- ja lukio-aikainen ystävä on kommentoinut mun molempia raskauksia ikävästi. En enää jaksa ollakaan tekemisissä. Ekaa odottaessani sanoi tympeästi jotenkin: "Ai mä luulin, että inhoat lapsia kun et oo jo aiemmin tehnyt." Siis ei mitään onnittelua. Vastasin sitten, että en inhoa, vaan oon kärsinyt lapsettomuudesta. Nyt tästä uudesta sanoi ivallisesti, että: "Mites sä nyt vielä toisenkin teet, kun ekanki kanssa oli alussa niin vaikeaa?" No joo olinhan mä, niinkuin oon täällä kertonutkin, väsynyt ja ulalla ekat 3 kk.

Asiattomasti turhan ivallisia kommentteja, jotka pahoitti mielen. En tiedä sitten olisko itellään jotain ongelmia, sen ainakin tiedän että oli masentunut esikoisensa kanssa. Edelleen puhuu, miten esikoinen ei oo niin tärkeä kuin toinen lapsi.

menninkäinen ihanasti sanottu tuo "antees kun oon täällä taas,täällä on vaan jotenkin sellanen positiivinen ja innostava ilmapiiri AINA,että tulee joka kerta tuli pyllyn alle että iik ihanaa nyt on syksy ja kohta tulee vauva....! " Yhdyn täysin edelliseen! Iik!

Jajepoo sano sukulaisille että ovat tervetulleita Hesburgeriin juhlimaan jos on pakko :D Sanoo nim. Ei-yhtään-sukulaista-omissa-häissä :saint: Musta on muutenkin törkeää vaan ilmoittaa että siivoa ja leivo ja pidä meille juhlat me tullaan nyt kylään - itse en ainakaan kehtaisi *grr*

Nobody: Mä en voi ainakaan ilmoittautua oireettomaksi...Mutta, ei kannata toivoa vaivoja - nauti ihmeessä energisestä olosta! Kipeät häpyluut/häntäluut on täysin yliarvostettuja :) toisaalta meidän poppoossa ei taida olla ihan hirmuhirmu kiepitä odottajia (yksi työkaveri joutui makaamaan sairaalassa vuodelevossa 6kk esikoista odottaessaan :/ ) - ja nyt kun kirjoitan tätä niin tajuan että ehkä ne sairaimmat ei hypi täällä kommentoimassa niinkuin me onnekkaammat :ashamed:

Äh. En taida tänään olla fiksuimmillani... Heippa :wave:

Moikka! No nyt mä sitten joudun lääkärille tästä vuotelusta... :( Soitin neuvolaan tänään kun ei vaan meinaa loppua, vaan taas parin päivän vuodottoman päivän jälkeen alkoi uudelleen tiputtelemaan ilman mitään "rasitusta". Nyt oon just lähdössä sinne eli ainakin kohta pitäisi selvitä mikä on ongelma. Toivottavasti tosiaan selviää, ärsyttää tää epätietoisuus! Lauantaina klo 12.15 käy hyvin ne treffit siellä kahvilassa, hitsi että jänskättää minkälaisia psykoja te ootte!! :LOL: Pitäkää peukkuja että kaikki olis hyvin tänään siellä lääkärissä... :|

Anni76 peukut myös täältä!

MrsNobody ai kauheeta millaista kommenttia olet saanut, mikäköhän katkera ämmä oli kyseessä? tuli mieleen eräs 'tuttavani' joka äskettäin sanoi että näytän enemmän läskiltä kuin raskaana olevalta.

tivoli mä olinkin jostain syystä satavarma, että sä saat tytön
:) hieno homma! ja tosiaan kiinnostais tietää mikä julkkispari oli kyseessä :kieh:

söin just 3/4 litraa lakritsijäätelöä kun joku taannoin mainitsi syövänsä tätä herkkua, siitä asti himoinnut ja nyt pääsin kauppaan.

sätseeni täällä vasta niitä unia nähdään, näin omasta isästäni unta että oli haarukkamurhaaja :LOL: ja arvaa oliko kiva herätä täydessä paniikissa ja käydä pimeässä asunnossa vessareissulla...

Alkuperäinen kirjoittaja Jajepoo:
Joo no kun sepä se, että ei pitäisi toisten päätöksiin sekaantua ja kyllä jokaisen perheen pitäisi saada järjestää elämänsä siten, miten itse haluaa ja omaan tyyliin sopii.
Miehen suku järjestää kaikenmaailman "kissan ristiäisiäkin" ja sitten suututaan, jos ei paikalle joku pääse, mutta tosiaan, mä en ole mikään juhlien järjestäjä ja kuitenkin kyse on mun/meidän perheestä, lapsista ja kodista, joten eikö se pitäisi olla meidän asia, kuinka ja milloin mitäkin järjestetään.
Täällä sama homma... Mut laitettiin emännöimään lokakuussa meidän tupareita, arvatkaa hypinkö riemusta seinille :x ? Miehen sukulaiset juhlii tosiaan ihan kaikkea mahdollista nimipäivistä kissanristiäisiin. Eikä siinä vielä kaikki, aina on ostettava kasa lahjoja päivänsankarille/-sankareille... AIKUISILLE IHMISILLE, for god's sake... Itse en lahjoista välitä, enkä niitä pahemmin ostele kuin lapsille. Ajattelinkin ensi jouluna näpäyttää koko miehen sukua, ja hankkia jokaiselle vaikka vuohen (siis lahjoitus kehitysmaahan :D ). Mä oon niiiiin kyllästynyt siihen kaikkeen lahjavouhotukseen ja materiaan!!! Ehkä niistä joku sortuis jopa ajattelemaan kuinka älytöntä se niiden touhu on... Mä en tosiaan haluais kymmenettä paria tohveleita, yhtään mariskoolia, torkkupeittoa, sarjakuvamukia, MITÄÄN!

Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Täällä sama homma... Mut laitettiin emännöimään lokakuussa meidän tupareita, arvatkaa hypinkö riemusta seinille :x ? Miehen sukulaiset juhlii tosiaan ihan kaikkea mahdollista nimipäivistä kissanristiäisiin. Eikä siinä vielä kaikki, aina on ostettava kasa lahjoja päivänsankarille/-sankareille... AIKUISILLE IHMISILLE, for god's sake... Itse en lahjoista välitä, enkä niitä pahemmin ostele kuin lapsille. Ajattelinkin ensi jouluna näpäyttää koko miehen sukua, ja hankkia jokaiselle vaikka vuohen (siis lahjoitus kehitysmaahan :D ). Mä oon niiiiin kyllästynyt siihen kaikkeen lahjavouhotukseen ja materiaan!!! Ehkä niistä joku sortuis jopa ajattelemaan kuinka älytöntä se niiden touhu on... Mä en tosiaan haluais kymmenettä paria tohveleita, yhtään mariskoolia, torkkupeittoa, sarjakuvamukia, MITÄÄN!

Ihan pakko kommentoida, tän jälkeen lupaan poistua.

Me miehen kanssa jokunen vuosi sitten päätettiin, ettei ostetan joululahjoja aikuisille. Kerroin asiasta molempien vanhemmille/sisaruksille hyvissä ajoin. Ei mun mielestä kukaan siitä loukkaantunut, osa ihan helpottui kun joku sanoi ääneen tuon. Edelleen jotkut noista ostavat lahjoja toisilleen, mutta me ei. Meillä vaan meni hermo siihen aikuisten lahjojen vaihtamiseen. Kun ei kertakaikkiaan keksi mitään ja sitten tulee ostettua just jotain tohveleita tai muuta tosi kekseliästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiiuska:
sätseeni täällä vasta niitä unia nähdään, näin omasta isästäni unta että oli haarukkamurhaaja :LOL: ja arvaa oliko kiva herätä täydessä paniikissa ja käydä pimeässä asunnossa vessareissulla...
:LOL: Tuo oli kyllä paha. Olis mielenkiintoista tietää, mitä sun päässä liikkuu, kun mun unet liittyy johonkin aiheeseen, mitä on juuri keskusteluissa sivuttu ;) ...

Annille tsemppiä =) ! Tule sitten kertomaan, mitä lääkäri sanoo.

Hyvää shoppailupäivää kaikille mukaan pääseville. Sovitaan se marraskuun päivä sitten kuun alkuun/puoliväliin. Ettei meillä alkukuun/marraskuun lopun odottajilla vaihdu tuo synnäri Helsinkiin... =)
Olin äsken Tyksissä käymässä, kun työterveyslääkäri laittoi lähetteen jatkuvan heikkovointisuuden takia. Kaikki näytti olevan ainakin vauvalla kunnossa ja kaveri painoi 1137g. Aika isäntä jo mielestäni (viikot 26+5).
Kukaan muu ei vielä ole hehkuttanut (tai en ainakaan ole huomannut), että meidän vauvat alkaa olla jo niin isoja, että selviäisivät tehohoidolla, vaikka syntyisivät heti. Ihan mieletön ajatus minusta!!! Sukupuolesta vaivihkaa kyselin tänään uudelleen (kun näkyi rakenneultrassa vko 20):"Että eikös vauva ole poika?". Lääkäri vastasi, että kyllä siellä jotain kellukkeita näyttää olevan :LOL:

Sätseen en tajua itsekään mistä tuo uni tuli kun isäni on maailman kiltein mies. :D

sukulaisista mäkin välillä kypsyn heihin. Nyt olen vähän harmissani siitä, että eräs sukulainen lupasi toimittaa mulle tuttunsa vauvanvaatteita ja vähän vihjaili, että mun pitäisi maksaa niistä..toki maksan, muttakun en haluaisi ottaa sellaisia välttämättä vastaan jos ovatkin ihan kauheita ja nuhjuisia ja sopia jostain maksuista etukäteen näkemättä kuteita...hyväähän nuo tarkoittavat mutta en haluaisi pikkuista pukea johonkin mistä en itse pidä. ja sitten en kehtaisi sanoa niille suoraan että ovatpas nämä karseita ja rumanvärisiä rättejä ja onko tuo tahra kakkaa vaiko puklua vaan itku kurkussa kukkaro kevyenä poistuisin kera vaatekasan joka päätyisi ties minne tunkiolle.
njoo, on mullakin ongelmat B) toiset tarkoittavat hyvää ja mä vaan valitan |O

hapikko oon tuota samaa itsekseni salaa hehkuttanut =)

hauskaa loppuviikkoa kaikille

t. K & kellukkeet :D

Alkuperäinen kirjoittaja hapikko:
Kukaan muu ei vielä ole hehkuttanut (tai en ainakaan ole huomannut), että meidän vauvat alkaa olla jo niin isoja, että selviäisivät tehohoidolla, vaikka syntyisivät heti. Ihan mieletön ajatus minusta!!!
Huomasin saman tiedon eilen minun odotukseni-kirjasta :D . Ehkä ne kriittisimmät ajat alkaa todellakin olla jo historiaa.

Kiva ilmaisu tuo kellukkeet :LOL: .

Mun on ylipäätään vaikea suhtautua ihmisten intoon tarjota tavaroitaan "lainaan" tai lahjoituksena. Etenkin lainaamisen kanssa on aina se ongelma, että kuluuhan ne käytössä ja sitten tulee sellainen olo, että pitääkö nyt sitten maksaa jotain "vuokraa" tavaran tai vaatteen lainasta. Varsinkin työkaverit innokkaasti mainostaa kaikkea, mitä voivat sitten sukupuolesta riippuen lainata. Mutta mitä jos se meneekin rikki... |O
Ja jotenkin tuntuu aina, että vaikka äitiysvaatteitakin kaverit on tarjonnu, kun ei ne niitä enää tartte, niin täysin ilmaiseksi en ole pystynyt niitä ottamaan, koska kai ne jotakin vastinetta odottaa. Olen siis aina maksanut jotain. Sekin on ärsyttävää jos joku käskee määrittämään itse hinnan: myyjän tehtävähän se on. En halua ketään loukata "aliarvioimalla" tavaran/vaatteen arvoa ja toisaalta yhtä vähän huvittaa maksaa 50? sellaisesta, minkä olisi saattanut saada 5?:lla.

Ah mikä paatos :headwall: .

Kiiuska ja Schätzen: Lainaamisesta samaa mieltä! Sanon aina ei kiitos - jos ehdin - kun on käynyt niinkin että ihmiset roudaa mulle kysymättä tavaraa lainaksi, enkä ole vielä keksinyt miten voin sitten enää kieltäytyä |O Kaikkien edellä mainittujen "harmien" lisäksi otan hirveän stressin siitä että ylipäänsä muistan mitä on lainassa keneltäkin, sitten en suunnilleen uskalla käyttää lainatavaroita ollenkaan vaan säilytän niitä kaapissa ja sitten joudun vielä raahaamaan lainatavaran takaisin lainaajalle *huoh* Helpompaa ostaa ihan omaksi :)

Tracy tulen saamaan myös fantastisen kaunista vauvanvaatetta lainaksi ainakin kolmelta kaverilta (mihin siis enää tarvitsen sukulaisen rakkaudella keräämää pakettia...äääh) ja mua kanssa stressaa hirveästi etten muista mitä on keneltäkin ja stressiä pienentääkseni ajattelin valokuvata jokaisen vaatekasan jotta sitten muistaisi keneltä mitäkin on. :whistle: myös Sätseenin tavoin otan painetta siitä että jos jotain meneekin rikki. Ja tavallaan haluaisin mielummin vähemmän, uutta ja kaunista kuin kasan puolikuntoista ja haalistunutta tavaraa nimittäin jos onni mulla käy, olen haaveillut kolmesta lapsesta (salaa tunnustan tämän teille) ja kiva olisi, että myös pikkusisarukset saisivat käyttää hyväkuntoisia vaatteita enkä sitten taas heti joutuisi uusille vauvanvaateostoksille. jos nuo käytetyt ovat jo kahdella kolmella olleet, ei niistä enää paljon varmaan iloa ole sen jälkeen kun poikani prutkauttaa niihin pari kertaa ja joudun liottamaan loputkin värit pois :) ja sille ei oikeasti mitään voi, että ihmisten värimaailma on niiiiiiiiiin erilainen ja maku kuosien suhteen varmaan dramaattisen erilainen verrattuna sukulaisiinikin (olen suvun outo lintu ja varmasti ainoa, joka täällä myös kirjoittelee) :kieh:

ja yksi tuttu mua kovasti ärsyttää, yrittää myydä mulle jo ennestään käytettyä (ennen heidän tyttöään parilla lapsella ollutta tavaraa) aika kovalla kermankuorimahinnalla...

ymmärrän myös sen näkökannan, että kiva on, jos on paljon vaatetta mistä valita mutta sitten tulee säilytystilankin puute vastaan. Jotkut ilmeisesti antavat lainaan sillä perusteella vielä vaatteita, että haluun ne takaisin jos nyt satun itse saamaan vielä joskus neljännen lapsen, muuten saat pitää ne :/

Heissan!

mirame: Mulla samat sf-mitat kuin sulla eli 23 viikolla oli mukamas jo 23 cm. Onneksi mulla oli samalla kertaa lääkäri, joka laski ultran mitoista vauvan täysin keskikokoiseksi. En millään usko, että tämä kolmas muksu nyt olisi joku jätti, kun esim. isoveljensä painoi syntyessään nippa nappa 3 kg.

kengurumeininki: Mitäs tykkäsit äitiyspakkauksesta? Ja muut tietysti kanssa, jotka olette sen jo hakeneet!! Mekin saatiin pakkaus tänään ja minusta varsinkin haalari on aivan ihana! Itse kaipaisin pakkaukseen muutaman ihan pienen vaatteen, joita voisi käyttää ihan heti.

Mulla takana kauhean raskas työviikko ja sen takia on varmaan jonkin verran supistellut, mutta onneksi vain vähän. Huomenna sokerirasitukseen. Eiköhän siellä taas käry käy, kuten kahden muunkin muksun kohdalla..

Ainiin, käyttääkö teistä joku nestemäistä rautaa???? Mitä merkkiä ja suositteliko lääkäri/terkkari sitä? Mulla käytössä rautatabletit ja niitten takia maha ihan sekaisin.

T. polka + vauveli 26+

Kukkuu pikana.

Toivottavasti annn masukilla kaikki ois hyvin =)

Polka: maltofer on hyvää, sitä käytin tyttöä oottaes ja oli parempaa ku tabletit.

Meinaako muut rajoittaa sairaala vierailijoita? Kun ite ajattelin näin että jos kaikki menee hyvin niin olisin vaan vuorokauden sairaalas, ei täs oo ku vartin matka ku vauhdilla ajaa ja normaali vauhdilla 20minsaa sairaalaan. Mutta jos se ei onnistu niin oon ajatellu kieltää uteliaita vauvan katsojia odottamaan siihen asti että ollaan kotona. Tytön aikaan kielsin jo osaksi mutta nyt ajattelin olla pahis (anopin mielestä ainaki..)
Noh toivottavasti kaikki menis hyvin ja pääsis lyhemmällä sairaala-ajalla veke.

Luen viel juttujanne vähä tarkemmin ja sit alkaaki iltatoimet jo painaa päälle.. Meil on tänään ollu hirvee järjestely päällä, tytön huone on nyt melkein valmis ihan vaan siihen tarkotukseen, sänky puuttuu ja hienosäätö niin prinsessan oma paikka on valmis ja tulokkaalle saadaan tilaa hyvissä ajoin ettei tyttö sit päättele mitään kamaluuksia vauvasta kun häädetään seinän toiselle puolelle nukkumaan :D

Eiku heiny.. :wave:

Joopa, joo - terveiset vaan täältä "sairasvuoteelta"... eli saikulla ollaan koko ensi viikko! Onneksi vauvalla kaikki hyvin, vuotelun syytä ei vaan meinata löytää mut tulee siis kohdunsuulta -ei kohdusta. Hirmuisesti vauvan sydän sykki ja hyvin oli kasvanut, joten sen puoleen ei paniikkia. :) Lääkäri haluaa että lepään ensi viikon ja katsotaan josko se auttaa tuohon vuotamiseen. Mitään en saa nostaa/kantaa/jumpata tms. eli hyvästi mammajumppa. :| Kaiken kaikkiaan kuitenkin tärkeintä että pienellä kaikki on hyvin!!

Iltaa. Juu terveisiä vaan Annille sinne "sairasvuoteelle", koitahan levätä ja rentoutua. Kateeksi käykun itekin on ihan poikki kaikesta ihan pienestä nykyään ja tekis vaan mieli maata sohvalla ja lukea sisustuslehtiä. Selkä on tullu kipeeksi parin päivän ajan, ja se alkaa mennä sillain notkolle vatsan painopisteen tultua niin eteen ja rasittuu ja alkaa särkeä v.mäisesti. :/

Tavaroiden lainailusta mulla kanssa mielipide että ei kannata ottaa vastaan mitään, ainakaan lasten kamaa. Lapselle omat tavarat ja tarvikkeet niin ei tarvi miettiä missä kunnossa niitä palauttelee.
Ja muutenkin ystäviltä ja kavereilta lainaaminen oli se mitä hyvänsä vaikka rahaa saattaa pilata pahimmassa tapauksessa koko ystävyyssuhteen. Jostain olenkin joskus lukenut että ystävältä ei koskaan saa lainata, ainakaan rahaa. (yleisin syy ystävyyden rikkoutumiselle!)

Mauahtavaa ihan loistava idea laittaa tässä vaiheessa tytölle huone kuntoon. Ei osaa sitten yhdistää muutosta tulevaan pikkuveljeen :)
Voi muuten käydä niin että isosysteri alkaa "syyttää" vauvaa kaikesta mahdollisesta jos kokee jäävänsä ulkopuolelle.
Meillä ei onneksi enää tarvii kikkailla, tytöillä on huone yläkerrassa meidän makkaria vastapäätä ja vauvalle tulee sitten oma huone alakertaan. Aluksi varmaan vauva nukkuu meidän huoneessa, mutten usko sen harmittavan tyttöjä pätkääkään. Muuten kun siinä jos yöllä ei saa kiljumiselta nukuttua. sitten voin aina lähteä vauvan kanssa lakertaan ja jättää yläkerran rauhaan. Alhaalla meillä on onneksi kodinhoitohuoneet sunmuut.

Olettekos kukaan muuten vielä lämmittäneet takkaa? Ne keillä takka on?
Me ei vielä olla mutta muutamana aamuna on ollu aika viileä, vielä kun lattialämmitystä ei turhaan viitsi säätää ihan lämpimälle, vie sähköa ihan kamalasti. Meillä on varaava vuolukivitakka joka lämmittää koko talon aika lämpimäksi joten eiköhän kohta saa nauttia siitäkin.
Joku muuten täällä visio kun saa istua uudessa nojatuolissaan takan ääressä ja imettää vauvaa, sama visio täälläkin silmissä :heart:
kukas se nyt olikaan en jaksa selata :ashamed:

Mageeta nähdä teistä muutamia ylihuomenna, mitenköhän mielikuva
pitää paikkansa minkä täällä on luonut, ;) saas nähä sitten. :D

Täytyy lähteä ottaa kohta mukava asento taas sohvalta, alkaa kattomaan bb-talon sekoilua, on muuten nuorta porukkaa tänä vuonna.
Ja sit kun voittaja selviää ajatella että meidän vauva on jo luultavasti syntynyt!! :xmas: Ihanaa...

Porsche: Juu, ollaan takkaa jo parina iltana lämmitelty, kun on myös tuo varaava niin säästää sähköä... =)
Anni76: Koita nyt levätä ja ihana kuulla, että pikkuisella kaikki hyvin.
Mulla on ihana tilanne mun hyvän ystävän kanssa noista vaatteista. Ollaan vaihdeltu äitiysvaatteita keskenämme lainausmielessä ja meidän tytöillä on 5kk:tta ikäeroa. Sain Hirmuisesti vauvanvaatteita lainaan, kun tytöt olivat pieniä. Nyt heillä on poika, joka on alkuvuodesta syntynyt, niin eilen juuri hän sanoi, että poikien vaatteita saa sitten lainaan, jos poika tulee... =) Ja sekin on ihanaa, että hän tajuaa realiteetit, ettei ne vaatteet välttämättä tule ihan yhtä ehjinä takaisin... itse kanssa tykkään laitan kiertoon vaatteet, kun joku kaveri alkaa vauvoja saada, jos heille vaan kelpaa kerran tai kaksi käytetyt... Ihan ihanimmat suosikkibodyt ja potkarit aion säästää omille lapsille muistoksi...
Omaan napaan ei ihmeempiä... Pikkuinen on ollut vilkkaalla päällä ja innoissani odotan lauantaita, kun vihdoin pääsen kampaajalle... =)
Riikkuli25+4

Mulla kävi tänään 4kk pikkuinen poika kylässä. Olin ihan sulaa vahaa sen edessä... Äkkiä Joulu! Tahtoo oman vauvan syliin! :heart:

Takkaa en ole vielä polttanut, mutta kynttilöitä! On ihanaa olla kynttilän valossa ja juoda teetä! =)

Onko kukaan vuokrannut koskaan vaavinsänkyä? Olen miettinyt olisiko se hyvä vaihtoehto, kun en haluaisi pinnasänkyä makkariin ja yöksi tarvitsisin jonkun sängyn päivällä vauva voisi nukkua omassa huoneessaan. Minusta ei ollut kallis kun maksoi 65e/4kk. Kun Vauvan ensisängyt maksaa 200-300e ja ei ole tarkoituksena enempää lapsia tehdä...

Ystävistä oli täällä puhetta. Olen täällä huokaillut ja tuskaillut erästä ystävää. Hänellä on 3 lasta (kaikki eri isistä) ja nyt ilmoitti odottavansa neljättä. Hän ei ole jaksanut huolehtia edellisistäkään kunnolla, en muista koskaan kuulleeni häneltä positiivista sanaa lapsistaan aina ne vaan valvottaa, on tottelemattomia, sotkee, ei syö, kitisee jne... edelliset on tehnyt pitkillä väleillä 5-8v mutta nyt väliä tulee 1½v. Huokailen, en osaa iloita hänen raskaudestaan, kun pelkään, että nyt nuorimmainen jää oman onnensa nojaan vauvan synnyttyä ja isommat jatkaa hunningolla... vanhin jo saanut syytteen rikoksesta. En tiedä mitä tekisin...? Kaverini on ihan onnessaan, kun olemme yhtä aikaa äitiyslomalla ja vauvojen ikäero noin 3kk. :/

Ketä julkkiksia siellä oli Tivoli? Kyllä sä voit meille kertoo, ei me kerrota kelleen... Kuiskaa ihan hiljaa...

Nyt äkkiä teetä keittämään ja katsomaan bb: sekoja...

Pinkeiju+kantoliinakissa+pikku keiju, joka potkii kantoliinassaan kannettavaa kissaa...mustiksia jo nyt, vaikka toinen vielä omassa yksiössään.... :LOL:

Pakkaus oli aivan ihana kokonaisuudessaan! Nuo meitin yksi ja kaksi vuotiaat sisäänajoivat jo makuupussin tappelemalla siitä, mutta hyinhän tuo kesti rajummankin menon. Se naisten kortonki jäi meitä miehen kanssa ihmetyttämän, lähinnä sen paikalleen asetus.. Olis tietysti voinut olla useampi kokeilu kappale, jos vaikka ekaa ei osaa laittaa paikoilleen.

No nyt unta yrittämään. Täällä kärsitään unettomuudesta ja poikaakin yritän vierottaa unitutista niin eipä ole tänäkään yönä tarvinnut ainakaan liikaa nukkua. Onneksi on netti.

Ei ole täälläkään nukuttu ei. Heräilin tunnin välein milloin suonenvetoon milloin vessahätään milloin masuasukki aloitti kunnon tömistelyn. Suonenvedot on äityneet ihan karseaksi vaivaksi. Ei niitä saa millään loppumaan, ja tekevät tooooosi kipeää.

Thank god it's friday, huomenna nukun ainakin kahdeksaan! :LOL:

Jajepoo: :hug: Tuli mieleen, että missä päin asut? Koitin tuolta etusivulta urkkia, mut sun kohdalla ei ollut synnäriä et ois vähääkään voinut olla salapoliisina täällä. :D Ajattelin, että jos vaan aikaa ja energiaa riittää, niin olisi kiva vaikka tavata ja vaihtaa ajatuksia. Eipä näitä odottavia (ja niitä juttuja jaksavia) ystäviä/kavereita juuri ole...

Anni76 säikytti sun sivun ensimmäinen kirjoitus. :eek: Onneksi pienellä kaikki hyvin ja toivottavasti lepo auttaa. :hug: On varmasti vaikeaa olla tekemättä juuri mitään, koita saada aika kulumaan vaikka elokuvien tai jonkun parissa. :hug: :)

Kiiuska: ihana tuttava sulla. :headwall: Mä oisin varmaan todennut et näytät sinäkin läskiltä etkä oo ees raskaana... :whistle: :snotty: Taas huomaan, kuinka onnellisessa asemassa mä olen... Hävettää ihan... :ashamed: Mies on innolla odotuksessa mukana, ja ystävä kyselee kuulumisia vähän väliä... Ja jo ennen kuin raskaus alkoi näkyä, tämä taputteli mahaa ja kyseli miten pikkuinen voi... Ja mä vaan totesin ettei näiden ihrojen alla taida mitään olla, niin toinen puuskahti et läskiä tai ei, niin onhan se kuitenkin vauvamaha... (Ja kaveri itse on normaalipainon alarajoilla, et vois hyvinkin karsastaa tällästä valasta... :ashamed: ) Haarukkamurhaaja... :D:D (Hyvä nyt nauraa kun ei oo ite mitään kovin omituista unta lähiaikoina nähny ;))

Aikuisten "lahjomisesta oli puhetta... Me ollaan myös sovittu mun vanhempien, miehen vanhempien ja molempien sisarusten kanssa että aikuisille ei jouluna lahjoja ostella. Synttäreinä saa halutessaan jotain pientä antaa... (mä sain viimeks äidiltä lorupussin, kun kouluun piti tehä. :D Oli siis ommellut mulle sen pussin. :)) Lapsille sitten pari pakettia per "lahjoja" maksimissaan, ja niistäkin neuvotellaan aikuisten kesken etukäteen mille on tarvetta... Mun mielestä ei ole järkeä vaihtaa tavaroita keskenään, aikuiset voi varmaan itse hakea alennusmyynnistä joulun jälkeen mitä tarvii. :D

Mauahtavaa: mä olen suunnitellut toimivani sairaalavierailujen kanssa samalla tavalla kuin tytönkin kanssa: Eli siis mikäli vointi sallii, niin sairaalaan saa kaikki haluavat tulla, kunhan vähän keskenään sopivat ettei kaikki tule samalla päivällä. Mutta sitten kun kotiudutaan, niin sitten kukaan ei itseään kylään kutsu (vaikka muutenkin se on harvinaista), vaan me sitten pyydetään käymään kun siltä tuntuu. Tähän päädyin siksi, koska sairaalassa vierailu aika on kuitenkin vaan tunti päivässä (sunnuntaina kaksi kahdessa osassa) niin sen jaksaa paremmin jos vaan synnytys menee ok, kuin sen että kotiin tullaan pidemmäksi aikaa. ;) Ja vaikka ei kukaan kotiin tulevista vieraista varmaan mitään pitopalvelupöytää odota, niin kuitenkin mulla on sellainen olo että pitää olla ja laittaa. (Tai siis voihan mieskin laittaa, mut onhan silläkin hommaa sitten mun ja lasten kanssa ;)). Tosin kun tytön kanssa kotiuduttiin, niin ehdotin miehelle että jos hänen vanhempansa kutsuttaisiin kylään... Mulla vointi oli mitä mainioin, oisin halunnut lähteä ulos, mut satoi vettä niin en viittinyt. ;) Ja sitten appi ei ollut käynyt sairaalassa kertaakaan, kun osastot on niin ylhäällä, ja hän lonkkavikaisena pelkää hissejä... Appivanhemmat sitten kävi jo kotiutumis päivänä, mutta ite keittivät kahvinsa. :D Olipas pitkä selostus, mut pitää puolustella valintoja. :LOL:

Täällä kans yöllä taisteltu pohjekrampin kanssa... :| No, johtunee ihan siitä kun edelleen kuljen ilman sukkia ainakin kotona, ja mulla aina olleet pohkeet herkästi nokkiinsa ottavaa sorttia. Ja nyt kun on ilmat ihanasti viilenneet... :) Koitan nyt opetella käyttämään sukkia, ja aion jo pussilakanaan laittaa ohuen peiton sisälle, saa sen sitten yöllä pelkästään jalkojen päälle jos vaikka se auttaisi... :)

Niin, tässä mä kovasti siivoilen. :headwall: No, ei mulla enää ole kuin pölyjen pyyhintä ja imurointi, sitten on hommat valmiina kodin osalta. Aamulla ennen kun vein tytön, ehdin vaihtaa lakanat, tiskata sun muuta. :) Kun saan täällä höpötykset höpötettyä, aion ottaa spurtin ja siivota valmiiksi. Sitten onkin kahviaika, ja mulla on nauhalla odottamassa eilinen BB ja kaksi jaksoa CSI:tä... :p Jos vaikka sämpylän tekisi siihen kahvin kaveriksi, ois sitten kivampi nukahtaa sohvalle kun on vähän jotain syönyt. :LOL:

Mulla olisi tänään koulupäivä, mutta pidän nyt omaa lomaa... :ashamed: Mä taas vähän puolustelen: meidän ryhmässä on yksi, joka on enemmän poissa kuin paikalla, ja koskaan siitä ei mitään sanomista ole tullut. :headwall: Ja sitten kun joku, joka on aina paikalla, on pois, tulee kauheat sanomiset ettei täältä valmistu jos ei viiti käydä. :headwall: :headwall: Okei, voihan se sitten sille paljon poissaolevalle joo vaikuttaa valmistumiseen, mutta mä ajattelin hyvällä omalla tunnolla olla tänään pois, siivota, lukea kokeisiin, tehdä päättötyötä ja rentoutua, ja sitten pyydän poissaolotunneista lisätehtäviä. ;) (Koskaan niitä ei anneta, jos ite menee pyytämään. :D ) Ehkä mun valmistuminen ei kaadu kuuden tunnin poissaoloon... :whistle:

Mutta, nyt tää lähtee heilumaan rätin kanssa, kun alkaa jo kahvituttaakin pikkasen. :D

Hyvää viikonloppua kaikille, ja pitäkäähän shoppailijat huomenna hauskaa. :wave: Laittakaa Helsinki sekaisin. :LOL: :D

Shamandalie ja Torsti 25+4 :heart:

Moikka!
Tulin vain nopeasti piipahtamaan täällä ja kysymään teiltä että onko teillä joka päivä noitta ns harjoitussuppareita, mulla kovettuu vatsa kivikovaksi päivittäin? Entäs tuntuuko teillä kävellessä pistelyä/kipua vatsassa. Eilen kävelin pienen aikaa kaupungilla ja alkoi saatua vatsaan oikealle puolelle navan viereen. Kotiin pääsin hitaasti löntystellen. Mietin vain että onkohan ihan normaalia vai pitäiskö ottaa neuvolaan yhteyttä.
Kommentoin muiden juttuja paremmalla ajalla!
Viikonloppuja!

Misse81 23+0

Alkuperäinen kirjoittaja Misse81:
Moikka!
Tulin vain nopeasti piipahtamaan täällä ja kysymään teiltä että onko teillä joka päivä noitta ns harjoitussuppareita, mulla kovettuu vatsa kivikovaksi päivittäin? Entäs tuntuuko teillä kävellessä pistelyä/kipua vatsassa. Eilen kävelin pienen aikaa kaupungilla ja alkoi saatua vatsaan oikealle puolelle navan viereen. Kotiin pääsin hitaasti löntystellen. Mietin vain että onkohan ihan normaalia vai pitäiskö ottaa neuvolaan yhteyttä.
Kommentoin muiden juttuja paremmalla ajalla!
Viikonloppuja!

Misse81 23+0
Mulla supistuksia ei tule päivittäin, ja oon alkanut tunnistamaan olotilan joka enteilee supistuksia, joten siinä vaiheessa oon sitten himmannut tahtia, istunut ja jättänyt portaiden kävelyn joksikin aikaa. Ja toisinaan mulla on kävelyn yhteydessä tuota pistelyä ja kipuilua, ja ohi menee kun vähentää vauhtia ja lepää. Molemmissa (supisteluissa ja kipuiluissa) mulla samanlaiset alkuoireet, joten aika hyvin nyt ne pystynyt välttämään...

Hitto kun taas stressaa, milloinkohan sitä voisi olla hyvällä mielellä. Jos ei päässä kiristä niin sitten jotain muuta kivaa aina. Toi lapsi on niin kauheen hiljanen. vaihtelee kylkeä ja työntää itteään ja kinttujaan välillä jonnekkin, mut miksi se ei enään potki sillain kun joskus kk sitten. hirveitä riehukohtauksia jossa potkittiin ylos ja alas ja rakkoon ja kaikkialle,,,

Pitänee hakea suklaata, jos tulisi vähän enemmän eloa. Pääasia kuitenkin että liikkuu säännöllisesti. VAI MITÄ. VAKUUTTAKAA MUT!
Mulla on kaikkia kauheita kuvitelmia mitä on voinu sattua A) se on halvaantunut ja ei siksi potki B) se on ollut ilman ruokaa kun mun istukka ei toimi ja ei jaksa potkia C) se tekee kuolemaa ja kuolevat ei potki... :ashamed: :ashamed:

Hirveetä ruikutusta. sori kaikille. Välillä vaan ahistaa toi vaikka kaikki on varmasti ihan hyvin. Tää koskaan ollut mikään superi vilkas ja nyt on varmaan tuolla yksiössäkin vähän jo ahdasta.

Mulla ei pahemmin supistele, kiitos sairasloman. Pitkät kävelyt on kyllä tuskaa kun rupee selkä kipeytyy ja sitten uutena vaivana, toi rinnan alus eli se kohta missä rintalasta alkaa on iltaisin ihan inhan kipee. kun päivän istuu ja könöttää niin se kipeytyy.
Ja pisteleekanssa välillä minne vaan, taitaa olla vatsalihakset jotka kirskuvat.

Eilen mittasin taas mahan ympäruksen 107 cm.

Onko muita jotka ei halua kauheesti vieraita sairaalaan. Haluun perhehuoneen ja olla ainakin ekan päivän ihan keskenämme.Miehen suku on vähän semmoista että tuppaavat sukulaislastenkin kanssa suurinpiirtein kurkkimaan synnärin ovesta että joko saa tulla! :LOL:

Snoopy ja Shamandalie: täällä kanssa kramppailee, ärsyttävintä yöllä...

Ja yksi mikä on kivaa, pissalla ei tartte käydä pakosti joka yö. kun menee myöhään (bb jälkeen..) nukkuun ja käy silloin pissimässä, voi seuraava ollaki vasta aamulla seittemän jälkeen.
Taitaa toi kohtu vihdoinkin ruveta nousemaan!

Huomisesta! Mä oon nyt vähän kahen vaiheilla kun mulla ei oo kauheesti shoppailtavaa kun mulla on niin sikana taas kaikkea jo. MUT haluaisin kauheesti tulla kattoon mimmosia friikejä te ootte... Pitäiskö valita ryhmänjohtaja (ehdotan tracyä) ja pistää y-viestinä kännynumerot hälle, jos joku ei löydä tai jotain muuta sekoilua tulee.
Ja mua voi huudella ihan Tuitsuna, se ei kauheesti heitä mun oikeesta nimestä. se kun on lempinimi.

Nyt lähen käymään duunissa tekeen pari tietsikka hommaa, lupasin tulla jos tarjoovat mulle lounaan.

Palaillan

Tui ja Tirppa (koomassa?) rv 26+3

Yhteistyössä