Lapsettomuushoitoketjussa plussanneet

Laitetaanpa tänne tämän viikon kuulumisia. Hyvin meni aikalailla viikon ajan mutta viime yönä tuli taas isompi määrä ruskeaa verta. Tänään on vähän huono olo ollu ja pistelly tonne vasemmalle. Huoh, tätä tää on ollu koko alkuraskaus. Neuvolan sain kuitenkin varattua, samoin kilpirauhaslabrat.
Iik 7+4

Alkuraskaus on hanurista jos on jatkuvasti huolissaan (+mahd fyysiset oireet 🤢). Muistan kuinka kuumeisesti odotin sitä, että tuntee liikkeitä ja vatsa kasvaa. Onko sulla ultra tulossa ennen nt-ultra @Iik88 ?

Minulla on enää yksi (!!!!) työpäivä ja vauva on pian täysiaikainen. Siis mitä?!

No huoli ei helpota, tiedän henk.koht pari kohtukuolematapausta rv 38+ ja 37+ joten edelleen olen sydän kurkussa heti kun vauva hiljaisempi. Doppleri pelastunut, ilman sitä olisin varmaan ainakin parin otteeseen soittanut itkien synnärille. Vaikka silleen aikuisten oikeasti tajuan kyllä, että riskit hyvin pienet näillä viikoilla ja liikkeet ovat erilaiset, kun alkaa olla ahdasta ja vauva laskeutunut+kiinnittynyt (ja edelleen se edessä oleva istukka).

Muuten vointi erinomainen mutta voimakas kipu tullut tiettyyn kohtaan selkään/kylkeen. Ainakin viimeksi todettiin, että mun vinossa oleva kohtu painaa suonia niin että munuaisallas ei pääse tyhjentymään jolloin se laajenee ja aiheuttaa voimakasta kipua, vähän ikään kuin olisi virtsakiviä. Tällä kertaa en ole käynyt lääkärissä (koska mitään ei ole tehtävissä paitsi synnytys) mutta kipu on aivan samassa kohtaa ja yhtä hlvetillinen, kuin viimeksi näillä viikoilla niin siksi olen aika varma tästä omasta diagnoosista. 😅 Ylihuomenna neuvola niin voin toki kysäistä.

36+1

• Rakkaus
Reactions: Karhurouvanen
Alkuraskaus on hanurista jos on jatkuvasti huolissaan (+mahd fyysiset oireet 🤢). Muistan kuinka kuumeisesti odotin sitä, että tuntee liikkeitä ja vatsa kasvaa. Onko sulla ultra tulossa ennen nt-ultra @Iik88 ?

Minulla on enää yksi (!!!!) työpäivä ja vauva on pian täysiaikainen. Siis mitä?!

No huoli ei helpota, tiedän henk.koht pari kohtukuolematapausta rv 38+ ja 37+ joten edelleen olen sydän kurkussa heti kun vauva hiljaisempi. Doppleri pelastunut, ilman sitä olisin varmaan ainakin parin otteeseen soittanut itkien synnärille. Vaikka silleen aikuisten oikeasti tajuan kyllä, että riskit hyvin pienet näillä viikoilla ja liikkeet ovat erilaiset, kun alkaa olla ahdasta ja vauva laskeutunut+kiinnittynyt (ja edelleen se edessä oleva istukka).

Muuten vointi erinomainen mutta voimakas kipu tullut tiettyyn kohtaan selkään/kylkeen. Ainakin viimeksi todettiin, että mun vinossa oleva kohtu painaa suonia niin että munuaisallas ei pääse tyhjentymään jolloin se laajenee ja aiheuttaa voimakasta kipua, vähän ikään kuin olisi virtsakiviä. Tällä kertaa en ole käynyt lääkärissä (koska mitään ei ole tehtävissä paitsi synnytys) mutta kipu on aivan samassa kohtaa ja yhtä hlvetillinen, kuin viimeksi näillä viikoilla niin siksi olen aika varma tästä omasta diagnoosista. 😅 Ylihuomenna neuvola niin voin toki kysäistä.

36+1
Onpa sulla kyllä jo upeat viikot ja ymmärrän hyvin tuon ihmetyksen, itseäkin ihmetyttää että kohta oot tosiaan jo synnyttämässä😅 Onpa kyllä ihanaa että vauva ei nyt vielä kuitenkaan ole lähtenyt syntymään vaikka niitä merkkejä ja tuntemuksia ollut ilmassa jo useamman viikon, nyt on jo kuitenkin varsin hyvät mahdollisuudet täysiaikaisuuteen🙂👍 Ja jospa pääsisit äitiyslomaakin pitämään, onhan se aivan ihanaa ja jotenkin huikeaa aikaa sekin kun pääsee fiilistelemään rauhassa ja toisaalta niin hassua se ettei sitä synnytyksen ajankohtaa tiedä ja sitten vaan elellään ja sitten joku päivä - tai kaiketi useamminkin yö - se synnytys sitten vaan alkaakin🤩🤩🤩🤩🤩

Itseasiassa nythän sulla on jo äitiysloma alkanut eikös vaan, miltä tuntuu🤩?

Kuulostaa kenkulta toi munuaishomma mutta hyvä jos aiemmin tutkittu ja nyt tietää että lienee sama vaiva kyseessä👍

Mulla kanssa ollu jotain ihme mahakipua vasemmalla puolella (ei musta ehkä liity raskauteen vaan vähän sellasta ”umpisuolityyppistä” kipua mutta siis vasemmalla ja on siis ihan kunnon kipua jatkuvana, toissayön valvoin melkein kokonaan kun sattui ja se vaan koveni ja päätin jo että lähden saman tien Jorviin kun lapset herää ja mietin että pystynkö edes ite ajamaan vai pitääkö mennä taxilla tai ambulanssilla mutta sitten nukahdin tunniksi ja sinä aikana se kipu oli vaimentunut taas ”siedettäväksi” niin soittelin sitten vaan raskaana olevien päivystykseen jossa eivät olleet huolissaan, eilen yritin mennä tk-päivystykseen mutta aika ei sitten riittänyt jonottamiseen ja nyt sitten eilen illalla tuon jatkuttua 2 vrk päätin että tänä aamuna lähden heti päivystykseen niin heti 25 min tuon ”päätöksen” jälkeen kipu alkoi laantumaan ja on nyt aamulla lähes kadonnut tai ainakin tosi vaimeaa ehkä 10% aiemmasta. Niin nyt en taas tiedä mennäkö nyt sit kun jos tää loppuukin, nyt just on niin hankala mennä kun en haluais olla töistä pois kun just oltiin flunssan takia ja lapset ja itse ollaan edelleen flunssasia niin jotenkin ei houkuta näitä muutamia aamupäivän tunteja viettää siellä päivystyksessä, kun mulla nyt just sattumalta tää viikkoa vain iltavuoroa töissä😬 No mutta siis vauva on koko ajan liikkunut tosi hyvin ja jotenkin musta tuntuu että tää kipu ei raskauteen liity vaan johonkin muuhun ja nyt kun jos tää kipu on lähes poistunut niin ehkä uskallan olla menemättä😬 Muuten menisin illalla mutta en millään viitsi väsyneitä flunssaisia lapsia lähteä enää iltakymmeneltä raahaamaan päivystykseen eikä tässä nyt mitään hoitokuvioita viitsi alkaa järjestelemään. Niin tuli vaan tuo sun munuaisallasmaininta just sopivaan saumaan kun mietin että voishan mullakin olla joku tuon tyyppinen että kohtu siellä jotain suolta tms painaa🤷‍♀️ Olen kuitenkin puoliflunssainen ja töissä kuitenkin ollut ihan hyvin että kuitenkin ihan toimintakykyinen tämän kivun kanssa. No mut jospa se kipu nyt vaan menisi menojaan eikä tarttis sitä enää miettiä🫣

Karhurouvanen 28+0

Hmm, muuten en varmaan menisi (koska onhan tuo lasten mukaan ottaminen, jonottaminen jne aina hiton raskasta), toisaalta pääsiäinen tulossa joten nyt olisi helpompi päästä... Onko teillä toimivaa työterveyttä? Ja hei, viimeinen kolmannes sulla!! Hui!

Äsken neuvola, seuraava 39+0 ja terkkari totesi, että hyvin todennäköisesti saat perua sen, kun vauva tosiaan erittäin matalalla. Välillä kun liikkuu tuntuu suurin piirtein siltä, että pieni käsi on tulossa läpi. 😂 Vaikka jotenkin olen nyt saanut päähäni, että tämä varmasti yllättää kaikkia ja tulee käynnistyksen seurauksena rv 42. 😄
Aika pieni kaveri taitaa olla, sf-mitta hipoo alakäyrää (sf 31cm) että siinä mielessä saisi kyllä pysyä vielä hetken. Terkkari ei ollut kuullutkaan tuosta munuaisongelmasta mutta totesi että minulla on harvinaisen vino/toispuoleinen kohtu että sinänsä kuulostaa loogiselta. Mulla siis vatsakin ihan selvästi oik. puolella, ei tarvitse olla ammattilainen nähdäkseen sen.

Mitä muille kuuluu?

36+3 (ja esikoinen syntyi 36+4 🤭)

• Tykkää
Reactions: Karhurouvanen
Hmm, muuten en varmaan menisi (koska onhan tuo lasten mukaan ottaminen, jonottaminen jne aina hiton raskasta), toisaalta pääsiäinen tulossa joten nyt olisi helpompi päästä... Onko teillä toimivaa työterveyttä? Ja hei, viimeinen kolmannes sulla!! Hui!

Äsken neuvola, seuraava 39+0 ja terkkari totesi, että hyvin todennäköisesti saat perua sen, kun vauva tosiaan erittäin matalalla. Välillä kun liikkuu tuntuu suurin piirtein siltä, että pieni käsi on tulossa läpi. 😂 Vaikka jotenkin olen nyt saanut päähäni, että tämä varmasti yllättää kaikkia ja tulee käynnistyksen seurauksena rv 42. 😄
Aika pieni kaveri taitaa olla, sf-mitta hipoo alakäyrää (sf 31cm) että siinä mielessä saisi kyllä pysyä vielä hetken. Terkkari ei ollut kuullutkaan tuosta munuaisongelmasta mutta totesi että minulla on harvinaisen vino/toispuoleinen kohtu että sinänsä kuulostaa loogiselta. Mulla siis vatsakin ihan selvästi oik. puolella, ei tarvitse olla ammattilainen nähdäkseen sen.

Mitä muille kuuluu?

36+3 (ja esikoinen syntyi 36+4 🤭)
No voihan rähmä, miten en hoksannut tota työterveyttä!!!!! Kiitos vinkistä, sinnehän toki mun olis ainakin pitäny mennä, sinnehän olis voinu mennä vaikka kesken työpäivän pyörähtää! No täytyy nyt kattoo pääseekö/lähenkö vielä tänään kun kipu tosiaan tuntuu aika lailla kadonneen mitä tässä nyt muutaman tunnin oon hereillä ollut👍 Ai nytkö se on mullakin kolmas kolmannes🤩🤩🤩🤩🤩

Oi siis onpa sulla jännää, ihmetyttää kyllä tuo että miten seuraava neuvolakin on sulla noin ”monen viikon päästä”🫣 Toisen lapsen raskaudessa v 2023 mulla oli kyllä tuossa vaiheessa jo joka viikko neuvola! No mutta hyvä jos kaikki hyvin ja siellä nyt äitiyslomaa viettelet🤩

Yhteistyössä