mm ja papana onnea hurrrrjasti pikkuisista!!!! :flower: :flower: :flower:
täälläkin tahtoo kans jo vauvan....!
oon nyt sen verran tööt että alotan omallanavalla....eli nyt moneen päivään tänään on ollu sellanen olo taas että mietityttänyt josko se lähtö pian tulis.....eilisen oli ihan kammottavat liitoskivut,neuvolassakin kauhistelivat miten oon jaksnu sinne kävellen raahautua kun sekävely oli niin tuskasta.....siis aina kun toisen jalan nosti niin toinen meinas mennä alta,mut jos tarpeeks vauhdikkaasti käveli niin kesti.tais pakkanen vaan ennestään pahentaa,sisällä lämpösessä väheni kipu.....ja siis viime yö meni hyöriessä ja tänään taas ollu kipua alavatsalla,sellasta outoa,ja sit supistuksia,aamulla tuli pitkästä aikaa kipeä supistus( jesjesjes...... ) ja kivuttomampia tullu pitkin päivää,olo muutenki ollu sellanen vaikea,vauvan pääkin paino alas jokusen tunnin,nyt taas tainnu vähän nousta..... mutta ollu sellanen olo kuiteski että ens yö jänskättää.
neuvolassa ok,paineet oli eka hurjat,ku olin just sinne kivuissani yrittäny kiirehtää,joten kun olin rauhottunu niin olivat ok.
sf-mitta pysyny kolmatta viikkoa 37:ssä,ja meillä kans oli opiskelija,ja tädit sitte taas hokemaan miten on ihana maha opiskelijan kannalta,kun ei yhtään ylimäärästä ( eikö muka?!
taitaa olla kaikki kilot pakkautunu reisiin ja pakaroihin sit...
),melkein silmällä näkee missä on peppu ja selkä.....ja siinä kun jalat koukussa makoilin niin tosiaan otti vauvan peppu kii mun kylkiluihin,ja naureskelivat että taitaa tällä äidillä olla närästys tuttu juttu.....mutta seistessä toi maha on kyllä aika alas,olo on silloin ihan helppo,istuminen se vaikeeta on!
pää ei ollu vieläkään ihan alhaalla.
ultralla kattoivat ja mittasivat vauvan päänympäryksen että oisivat painoarviota siitä tehneet,niin kone ei näyttänytkään enää edes numeroita,vain että valmis!
anoppiki meinas että on maha niin laskeutunu että ei kauaa mee,tuskin yli lasketun.3. tai 4.joulukuuta kuulostaa oikein mukavalta...... ellen jo ens yönä lähe,on tätäki kirjotellessa tullu lyhyin väliajoin supistuksia,kivuttomia tosin.mutta mullahan se esikoisen synnytys käynnisty just tälläsillä.......
mites muuten,ootteko muut huomannu että supistuksen aikaan verenkierto jotenki muuttuis,tai siis mulla alkaa aina pistelee nenänpäätä..!
joulusta ootte jutelleet,mulla se vähän aiheuttaa päänvaivaa.....yleensä ollaan menty anoppilaan iltapäivästä ja loppuilta mun vanhemmilla.......mutta nyt,ensinnäkin,mä en halua pienen vauvan kanssa lähteä kyläreissuille ollenkaan ekoina viikkoina,kun pienen limakalvotkaan ei heti kestä ottaa kaikkia pöpöjä vastaan.....joten joulusta en tiedä,jos pian jo vauva tulis,niin uskallan ainakin omien vanhempieni luona joulua viettää,mutta anoppilasta taidan tänä jouluna kieltäytyä kokonaan.......siellä muutenkin meno on se että joulun tarkoitus on ne lahjat,ne jouluruuat on sit se pakkoperinne,ja kokoajan telkusta huutaa ties mitä hömppää......siis lapsetkin saa sen käsityksen että lahjat on ne juttu,ja varsinkin kun niitä on niin älytön kasa!ja kaikki kerralla,ei ehdi edes pukkia kiittää kun jo seuraava pitää hakea.......se hälinä on jotain ei-vauvalle sopivaa,enkä mielellään tota isompaakaan päästäis sinne lahjojenjakoon,ehkä vois käydä hakemassa lahjat sitte rauhallisemmalla hetkellä.......me vaan asutaan niin lähellä anoppilaa että taitavat pitää itsestäänselvänä että tullaan......ja ovat varmaan vielä innoissaan että sitten saavan vauvankin kylään.
ja kun mulla on muutenkin siellä aina sellanen olo että en oo heitä lahjonu tarpeeks,kun ei mulla oo varaa kaikille ostaa jtn edes parinkympin lahjaa,kun omastakin perheestä pitäis edes parillekymmenelle lähimmäiselle lahjat hankkia.......tänä vuonna päätinkin etten osta mitään ellen sattumalta löydä jotain josta tulee heti olo että se tykkäis tosta.
ja mä kans oon sitä mieltä että jokasella on oikeus viettää joulu niinkuin itse haluaa,varsinkin pienen vauvan kanssa!sehän on tosi hyvä tekosyy isovanhemmillekin....
meillä mun sisarusparvi on aina jouluna kasaantunu mun vanhemmille,mutta kun mun veli sai lapsia,ne alko viettää joulut kotonaan oman perheen kesken vaan.eka meitä muita tietenkin harmitti kun ei saatu kaikki yhdessä joulua viettää,mutta he päättävät kuitenkin itse missä ovat ja minkälaisen joulun haluavat lapsillensa opettaa.mäkin itse inhoan miten joulu on nykyään niin paljon materiaa,itelle se tunnelma on tärkein,se yhdessäolo.
joo,ei kukaan taida tota jaksaa lukea!
:ashamed: mutta siis mä onneksi olen vapaa jouluruokastressistä,kun mun äiti tekee ne aina alusta asti ite ja on ihan huippu siinä!
ja mun joulukoristelu on jääny ulkojouluvaloihin,edes tavallista siivousta en jaksa tehä,pyydän sit synnärillä että porukat kävis sillä aikaa tekee pikku siivoukset.
kun enhän mä taivu siivoo jokasen leikin jälkiä....
mut jops.vedelkää te muut joulutorttuja,mä oon kohta pelkkää suklaata itekkin....kunnon ruokaa ei tee mieli,pelkkiä herkkuja..... :ashamed:
menninkäinen 39+0