**Joulun odottajat** TOUKOKUU

Huomenta kaikille!

Ensinnäkin onnea Nipsuliina, Tuitsu, ja katherine, kun olette saaneet nähdä pienokaisenne uä:ssä! Katherinelle peukutan paljon!! Toivotaan, ettei tuo hyvinhyvin minimaalinen poikkeama niskaturvotuksen normaaliarvosta ole yhtään mitään!

Nyt mun on pakko vähän huokailla taas... melkein koko eilisillan alamahaa "kirveli" ja vihloi :'( Ja yöllä heräsin ihan hirvittävään selkäkipuun, oli toispuoleinen. Mua alkoi tietenkin hirveästi pelottaa, että mitähän tämä. Ja tuntuu, että oikeastaan alamahalla tuntuvaa painontunnetta lukuunottamatta kaikki alkuraskauden oireet on väistyneet, rinnat ihan samankokoiset kuin aiemmin, ja mahaa mittailen jatkuvasti, että kasvaako se ollenkaan :ashamed: Pelottaa ihan kamalasti! Onko muilla tuollaisia vihlomisia ja "kirvellyksiä" ollut?

- Asrai ja tiitiäinen rv14+5 -
 
Huomenta.

Täällä vietän vapaapäivää, sain sellaisen vaikka huomenna onkin jo viimeinen koulupäivä. Ja kummasti taas koneelle kovaa kyytiä kun lapset ei oo kotona, heidät vein hoitoon kuitenkin kun on toisex viimeinen hoitopäivä.

Ihania ultrauutisia ja (anteeksi jos nyt muistan väärin kun en lunttia kirjoittanut) Katherinelle piti viel lisäx sanoo että hyvä toisaalta että tarttuvat asiaan vaikkei olisi niin tarpeellistakaan =)

Uusikin hmm, Pinja? Menikö oikein? No on kuitenkin hyvin tervetullut joukkoomme :flower:

Shamandalie: Onko jo pinonhoidon jatkaja löytynyt? Ajattelin vaan että voinhan mäkin sen pestin ottaa vastuulleni taas. Sullakin anoppi pahemmasta päästä. No arvaas kenen anoppi teki eilen ylltätyshyökkäyksen tai siis kyläilyn.. :whistle:
Huokaisu. :D No kyllä mä kärsin sitä jonkin aikaa mutta tässä nyt hormonihuuruissa kun on niin pieneimmätkin asiat välillä saa ärsyyntymään. Poika huuteli pari kertaa Äitiiiii!(ja jotain asiaa perään) ja todella omituista oli että anoppi vastas sille takas et mitä, jne.. Meinasin vetää kielen väärään kurkkuun molemmilla kerroilla. Noh sain pidettyä pokkani ja vaan vastasin sitten ihan normaalisti pojalle välittämättä anopin vastauksesta. Ja tytölle tuumas kun se joi lattialla tyynyn päällä maitoa pullosta et onko sut sinne jätetty yksin, voi raukkaa ja plaaplaa.. En nyt osaa kuvata tilannetta silleen et vastais todellisuutta. Siinä tuumasin sit että ei jätetty vaan tyttö on päässyt sinne kun viihtyy siinä makoillen ja maitoa juoden. Anoppi kommas takas tyypilliseen typerään tyyliinsä jotain ääliömäistä.
Joo eikä noissa tilanteissa normaalisti mitään ookkaan mutta kun.. kuulun niihin joilla hormonit sekoittaa tunnetiloja aikas pahasti ja suutun välillä tosi pienistä asioista. Anoppitarinoita piisaa mutta en viitsi teitä niillä häiritä ja jos pahimpia alan muistelemaan niin alkaa itteeki suunnattomasti veetuttamaan. Anteeksi tää vuodatus :ashamed: Helpotti. Ihanaa että ootte olemas.

No niin ja takas aiheeseen vauva jota kasvattelen napani alla. Aamulla vedin ekaa kertaa mammafarkut jalkaan kun ainokaiset sopivat normaalit farkut on pesussa. Ja johan oli mukavat kun ei purista tms. Ja hassua miten maha näytti hurjan paljon suuremmalta, vaihdoin verkkarit sit kuitenki jalkaan.
Ei kyl tää nyt yrittää ees koneellisen tai kax pestä pyykkiä kun vapaata kerran on, sit saa vähä löhötä hyvällä omalla tunnolla.

Hui. Rv:t 13+4, lauantaina alkaa jo viidestoista viikko :whistle:
 
Asrai Täällä kans maha eilen aikas kipee illalla, sitä kouristeli melkien pari tuntia niin et ihan tuskanhiki nousi otsalle. Vähän siinä alkoi pelottaakkin. Pian alkaa niitä harjoitussupistuksiakin jo tulemaan et niihin kannattaa varautua. Oma vatsakipu loppui kauheeseen spurttiin pöntölle, jostain syystä tuli nopeesti ohi menevä ruikuntamisen tarve, vaikka tähän asti on ummetus ollu se vaiva. Olihan tyhjä olo. Anteeksi ku tälläsiä kerron. No en kuitenkaa usko että ootte niin herkkänahkaisia :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 21:46 Mötkylä kirjoitti:
Pakko kommentoida, vaikka en ehtiny tämän päiväsistä lukemaan ku viimesen sivun kirjotukset, että mä YRITIN kans tehdä viikonloppuna tota sormustestiä. Siis laitoin sormuksen kaulaketjuun ja sit hieroin sitä käsieni välissä. Mä en ymmärrä miten se sormus muka ees vois alkaa heilumaan puolelta toiselle, tottakai se pyörii koska ketju on kierteellä hieromisen jälkeen. Jos olen vain tyhmä, niin korjatkaa ihmeessä! Eli siis testin mukaan työttö tulossa :D
HUomenta kaikille :wave: !
Se sormustesti, josta mä puhuin, oli hieman erilainen. Hius kaulaketjun sijasta, ei hierota käsien välissä vaan nimenomaan odotetaan, että käsi rauhoittuu ja heiluminen loppuu, ennenkuin testi edes alkaa.
No, niistä on varmaan monia versioita.

Huomenna mulla alkaa 13. viikko. Mullakin on tissit omasta mielestäni palautunu ennalleen, mutta pahoinvointi kyllä jatkuu, joten oireettomuudesta ei voi puhua.

Ampparillekin kovasti onnea ultrakuulumisista =) . Meillä onkin nyt sama la.

Mihin Tracy75 on kadonnut?????

 

huomenta

tervetuloa pinja

onnea kaikille ultrassa käyneille :flower:

aattelin kuitenkin itsekkin mennä sinne np ultraan. onhan se kiva nähdä että kaikki kunnossa.

pelko valtasi toissa iltana. meidän ja miehen suvussa kaksosia. tyhmää johdattelua, mut kun tuo hb laski noin rajusti ja maha kasvanut hirveästi niin tuli mieleen ettei siellä oliskin kaks. eihän siitä alku raskauden ultrasta näe, ku ei kunnolla edes mittoja saanut. kertokaa joku jos kokemuksia esim. mistä on epäilty että oliskin kaksi mahassa?

mä sain taas illalla migreeni kohtauksen, mutta johtui ihan siitä että menetin töistä 2/3. eli palkkaa en enää saa paljon mitään. ja sekin tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta. nyt vaan mietin et tipunko minimi äitiysrahalle. otaa päähän tosi paljon. eli stressi on näköjään yksi joka laukaisee mulla tuon migreenin

mut täytyy jatkaa visiin töitä. vaikka ei huvittaisi

lilleriina+ tonttu-ukko 10+4
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 08:44 Mauahtavaa kirjoitti:
Asrai Täällä kans maha eilen aikas kipee illalla, sitä kouristeli melkien pari tuntia niin et ihan tuskanhiki nousi otsalle. Vähän siinä alkoi pelottaakkin. Pian alkaa niitä harjoitussupistuksiakin jo tulemaan et niihin kannattaa varautua. Oma vatsakipu loppui kauheeseen spurttiin pöntölle, jostain syystä tuli nopeesti ohi menevä ruikuntamisen tarve, vaikka tähän asti on ummetus ollu se vaiva. Olihan tyhjä olo. Anteeksi ku tälläsiä kerron. No en kuitenkaa usko että ootte niin herkkänahkaisia :D
Voi Mauahtavaa, kiva kun vastailit tähän, helpottaa tietää, että muillakin samanlaista. Ihan tyhmää edelleen pelätä tällä tavalla, mutta onkohan se niin, että "pessimisti ei pety"? Tosin mä romahtaisin, jos jotain meidän tiitiäiselle kävisi, enkä häntä saisi syliini :'( No, pitää uskoa, että kaikki hyvin. Ja voihan noi vihlomisetkin olla niitä löystymiskipuja (hitto mikä sana :D ). Ja herkkänahkaisuutta ei ainakaan täällä havaittavissa :D

lilleriina, Voi että miten kurjaa, kun noin kävi töittesi kanssa! :hug: Mulla laukesi elämäni eka migreenikohtaus hirmuisen stressin alla noin pari vuotta sitten, toisen kohtauksen sain stressaantuneena ja väsyneenä. Eli mullakin tosiaan vaikuttaa stressi, onneksi ei sen enempää noita kohtauksia ole tullut. Ja joillakinhan valitettavasti raskauden aikana voi migreeni pahentua :ashamed:
 
Huomenta kaikille pitkästä aikaa!! :wave:

On tullut palstaa luettua joka ikinen päivä, mutta täällä töissä tää kirjoittaminen on aina hieman hankalaa.. :whistle:

Ensinnäkin kiitos teille aktiivisille, jotka kerrotte omia tuntemuksianne. On niin helpottavaa lukea kun saa tietää, ettei ole ainut joka ajattelee ja tuntee hassuja juttuja. Itse olen kärvistellyt ihmeellisten pelkotilojen kanssa nyt jo useita viikkoja, oli helpottavaa huomata, etten ole ainut stressaaja. :)

Sitten omaan röllykkään..: Hyvin on sujunut stressistä huolimatta. Nyt taas ruoka maistuu ja pahaolo on kadonnut melkeen kokonaan. Paino tippuu edelleen, mutta ei hätää kun BMI oli 25. On vielä varaa tippua. Sydänäänet kuului eilen neuvolassa ja ensi viikolla maanantaina olis np-ultra. Jänskättää jo hieman.. :D Mies on edelleen täpinöissään ja onnellinen ja mukana raskaudessa 110%.. :D

Kaikille paljon onnea hyvistä uutisista (ultrat ja sydänäänet) ja jatkakaa edelleen omien olotilojen kertomisia! Ne ovat todella terapiaa. :) :heart:


elmeri ja hattis 12+2
 
Moikka kaikille B)

Ensinnäkin Onnittelut kaikille mukavia ultrauutisia saaneille ja sydänääniä kuulleille :flower: Ja sitten tervetuloa mukaan uudet, teitä on varmaan muitakin kuin Pinja, kun viime kirjoittelustani on jo tovi aikaa, vaikka päiväittäin juttuja luenkin =) Ja :hug: vielä kaikille, jotka tuntuvat sitä tänä hieman harmaana aamuna tarvitsevan.

Oltiin aamulla nyt uudelleen np-ultrassa. Kolme viikkoa sitten tiitäinen oli vielä aivan liian pieni, mutta hurjasti se oli kasvanut. Pituutta oli hteensä melkein 10 senttiä, pää-perämitta oli nyt 67,3milliä, eli vastasi viikkoja 12+4. Kaikki tarvittavat elimetkin löytyi. Hemmo makoili mittauksen ajan paikallaan mallikkaasti ja sitten pienen mahan painelun jälkeen hemmo todellakin ähti liikkeelle. Ensin se venytteli koko pituudellaan ja sitten alkoi pyöriä ja potkia. Teki varmaan viis kuperkeikkaa. Sain nyt myös uuden lasketun ajan, kun vanha oli 19.11. Tuo 8.12 oli vain viimeksi tehty arvio. Uusi laskettuaika on nyt sitten 10.12. Niskaturvotusta oli 0,7mm, mutta kävin nyt vielä samalla siinä seerumiseulassa. Sieltä pitäisi kuulua parin viikon päästä jotain, jos todennäköisyys downiin on alle 250. Jos tuo todennäköisyys on suurempi, ei sairaalalta ilmoitella mitään.

Rakenneultraan on aika sitten heinäkuun loppupuolella 23. päivä. Silloin on jo kesälomakin takan, huokaus...

Aurinkoisempaa päivänjatkoa! B)
 
moikka!

olipas ihania ja selviä ultrakuvia. vau. onks noi sillä 3d-ultralla otettuja? meilläpäin kun ollaan juuri kuultu siitä mutta ikinä ei ole käyty.

asrai, eiköhän ne voi olla ihan kasvukipuja, niinkuin itsekin epäilit. mutta kyllähän sitä säikähtää joka kolotusta. tutulleni pissatulehdus teki alavatsakipuja.ja juuri alkuraskaudessa, lääkärit epäilivät että jotenkin se kohdunkasvu alussa teki sen.

itse lähden tässä valmistautumaan sinne neuvolaan. jännittää. nuo gynentutkimukset kun on niin inhottavia!!! ja kun tytärkin jää eka kertaa hoitoon muulle kuin miehelleni. sekin tässä jännittää.

voikaa hyvin!!

kinka 10+3 (illalla 9+4 arvaan)
 
Mirsu
noniin. Käytiin eilen yksityisellä np-ultrassa, meijän kunnassa kun ei sellasta hienoutta tarjota. Siellähän se pomppi ilosesti, mutta niskaturvotusta oli erí kulmista katottuna 3.2-3.5. Paniikkihan siinä sit tuli. Se laitto äitiyspolille lähetteen ja sinne pitäs nyt sit mennä kun vaan saa ajan. On tosi epätodellinen olo, ei sitä osannu aatella että vauvalla vois olla joku hätänä kun muuten kaikki on menny hyvin. Tietysti hirveesti pelottaa mitä sieltä tulee ja mietityttää mihin kaikkiin tutkimuksiin haluaa mennä. Oikeestaan tää on kun jotain pahaa unta. Mut asiat täytyy (kai) ottaa sellasina kun ne tulee.. Kertoilen kyllä mitä ne äitiyspolilla sit sanoo. Niin ja vauva vastas eilen 11+3 rv, menkoista laskettu oli 12+1.
 
Voi Mirsu :hug: , hurjasti tsemppiä!!! Toivotaan, että kaikki on kuitenkin hyvin! Suurin osahan niistä kuitenkin on "vääriä hälytyksiä". Ymmärrän kuitenkin täysin huolesi, kun itsekin tässä jo viimeiset 8 viikkoa olen asian tiimoilta panikoinut (eli suunnilleen koko ajan, mitä olen tiennyt olevani raskaana). Tulosten odottaminen on kaikkein kurjinta, kun aika tuntuu varmasti vaan matelevan... Uskotaan kuitenkin, että kaikki olisi hyvin :heart: .
 
Hellou hellou!

Ihanista uutisista :flower: Nipsuliinalle, Tuitsulle, Katherinelle ja Riinuskalle! Mirsullekin peukkuja että kaikki on hyvin, niinkuin Schätzen
sanoi suurin osa on vääriä hälytyksiä, niin toivottavasti sinullakin! :)

Asrai täälläkin vatsan kouristeluja, kuuluu varmasti asiaan.
Nyt olen parina päivänä huomannut et mun kaikki suorat housut
kiristää alavatsalta ja nappi on ihan irtoomassa liitoksistaan.
Vatta on kyl alkanu pyöristyy ihan selkeesti. Kohta joutuu ostamaan
uusia työvaatteita, eihän näillä tällä menoa mennä kun pari viikkoa jos
sitäkään.. Tietääkö kukaan mistä saisi suht asiallisia jakkujen kanssa
sopivia housuja/hameita?? Mun tarvii perehtyy tarjontaan, täs
on vielä reilusti tehokasta työaikaa jäljellä :D Sit mä ootan et pääsen
7/24 hillumaan verkkareissa kotonani..

Burberry 13+0 :)
 
Voi että, pahoitteluni myös Mirsulle! :hug: Mutta vielähän ei ole ns. kirkossa kuulutettu mitään, pelkkä niskaturvotus sinällään ei vielä kerro koko totuutta!

Tuntuu helpottavalta, kun saa purkaa tänne. Kävin äsken asioilla kaupungilla (mm. hakemassa poliisilaitokselta varsinaisen ajokorttini) ja pyöräillessä tuntui inhottavaa kiristystä oikealla alamahalla :\| Mutta monellahan näitä tuntuu olevan ja itseasiassa mulla tais olla ekat kymmenen viikkoa menkkamaista juilintaa ihan joka päivä. Tää on vähän erilaista, mutta onneks ens viikolla on neuvola, niin tulee ainakin liuskakokeella tarkastettua tuo pissiitin mahdollisuus. Pissiittioireita ei kyllä ole ollu...
 
Vau, taas on tullut ihania ultrauutisia, onnea! :flower: mirsulle tsemppiä, kyllä siellä varmasti kaikki on kuitenkin hyvin!

Pi pa re, mä olen identtinen kaksonen. Mä en ole ikinä kuullut että identtinen kaksonen ei voisi itse saada kaksosia, mutta käsittääkseni sen ei pitäisi olla niin vahvasti periytyvää kuin epäidenttinen kaksosuus (=irtoaa kaksi munasolua). Mä olen käynyt itse vaikka minkälaisissa kaksostutkimuksissa, joiden yhteydessä olen tästä kysellyt, ja mulle on sanottu että jos on itse identtinen kaksonen, niin todennäköisyys saada itse kaksoset (tod. näk. identtiset) on hieman korkeampi kuin tavallisesti, en kyllä tiedä mihin se perustuu. Mutta ultraa tässä odotellaan, sittenhän sen näkee :)

pinja kyseli vessassa ramppaamisesta - päivisin mä en sitä niin huomaa, olen aina juonut runsaasti vettä joten se on aiemminkin aiheuttanut vähän ramppaamista. Mutta ennen en juuri koskaan käynyt yöllä vessassa, nyt se on joka öinen toimenpide :eek: Siinä sivussa mieskin aina herää vaikka hiljaa yritän hipsiä, saapahan oman osuutensa näistä vaivoista :LOL:

Onko kukaan tullut kysyneeksi että onko taipumus raskausmyrkytykseen periytyvää? Mä kysyin neuvolassa, mutta ne eivät tienneet, käskivät kysyä neuvolalääkäriltä, mutta se on vasta heinäkuussa. Mun äidillä oli aikanaan raskausmyrkytys, joten mietin vain että onkohan sillä mitään vaikutusta...

Mukavaa päivänjatkoa kaikille! Nelma rv 10+1
 
Nelma:

Raskausmyrkytystä tutkitaan parhaillaan (mm. perinnöllisyyttä tai sitä, onko mahdollisessa riskiryhmässä). Itse pääsin mukaan Predo tutkimukseen, koska kuulun riskiryhmään verenpainetaudin vuoksi. Ensi viikolla (ma 4.6) on ensimmäinen tutkimuskerta, joten voin kysyä sitä silloin! :) Kerron sitten mitä tohtorit sanoivat.
 
Kirjottelempa minäkin taas vaihteeksi...

Nelma; mulla oli ekassa raskaudessa lievä raskausmyrkytys ja ainakin silloin mulle sanottiin että se on periytyvää, mutta ainakaan äidilläni ei ole sitä ollut.

Omaa napaa; viime maanantaina oli eka neuvola ja tänään lääkäri. Kaikki ok,sydänäänet 168 mikä onkin yleistä vielä näillä viikoilla. Kohdun koko onkin sitten toinen juttu, eli lääkärin mukaan se on suuri viikkoihin nähden mutta ultrassa se sitten selviää 2vkon päästä. Meilläkin siis suvussa kaksoset (äiti). Mutta toisaalta lääkärikin meinas että kun on jo useampi raskaus takana,tämä siis 4jäs, niin kohtu voi alussa kasvaa nopeemmin. Kohdun reuna on tuossa luun ja navan puoli välissä.

eipä tässä taaskaan enempää kerkeä.. :whistle:

Ja onnea vielä kaikille jotka ovat vauvansa jo ultrassa nähneet
:flower:

Maikka+nelonen 11+3
 
:wave: Täällä ollaan...Kiitos huolenpidosta Sätseeni :) Viime päivinä jalat on tuskin koskeneet maata kun on ollut kaikkea hässäkkää...Ihan mukavaa hässäkkää tosin, töissä korkeasesonki ja kaverin häät polttareineen. Huomenna lähden työmatkalle Lontooseen, kivaa. Olen käynyt nopskaan kurkkimassa ja hihkunut täällä itsekseni mutta en ole ehtinyt kommentoimaan :ashamed:

ON: tosi hyvä olo. Kaikki ikävät oireet hävisi jo 1.5 viikkoa sitten, nyt on vaan hurja nälkä koko ajan, ja masu kasvaa! Uutta on myös se, että neuroottisuus on melkein kadonnut ja mieli on innokkaan odottava. Ihanaa. Eilen olin neuvolalääkärissä ja oli tosi liikkistä nähdä ultran ruudulla Papu uiskentelemassa ja heiluttelemassa :heart: Se on jo melkein 5 cm pitkä, hurjaa... Sain alunperin Kättäriltä np ultran 12.06. - siis melkein 15:lle viikolle!! Lääkärikin sanoi et se on liian myöhään. Onneksi sain aikaistettua aikaa, se on nyt viikon päästä.
 
Heissan piiiitkästä aikaa! =)

Minäkin taidan kuulua siihen porukkaan joka aktiivisesti päivittäin lueskelee porukan kuulumisia, mutta itse ei tule kauheasti kirjoiteltua. Mukana olen fiilistelly niin hyvissä uutisissa, kuin niissä surullisemmissakin. Meillä on alkanu Toljanterin kanssa ilmeisesti se aktiivinen raskauden keskikolmannes, kun ei enää paha olo ole joka päiväistä kauraa, ja töiden jälkeen jaksaa duunata muutakin kuin isontaa kuoppaa sohvassa. Takana on neuvola sekä lääkäri neuvola. Toissa päivänä kuunneltiin sydän ääniä, ja sieltä ne kuului ihanasti. Edellisestä kerrasta olikin useita viikkoja, (alku-ultrassa) joten sydän äänten kuuluminen sai kyllä taas tunteet pintaan, ja nyt alkaa olla odotus vieläkin konkreettisempaa.
Minä asustele Oulussa, ja tämä meidän varakas teknologia kaupunkimme ei tarjoa kuin sen yhden, eli rakenneultran, ja nyt haluasinkin udella niskapoimusta. Nirsu Ensinnäkin voimia jännittämiseen, on varmasti vaikeaa yrittää olla rauhassa, kuin noin iso juttu mielen päällä. :hug: Sellaista vaan kysyisin, että tehän olitte käyneet niskapoimussa yksityisellä. Meillä kun neuvolassa saatiin niskapoimu seulan tulokset, ja olimme viitearvojen ulkopuolella, joten neuvolan mukaan meidän ei tarvitse/emme saa ilmaista np ultraa. Kysyin aiheesta myös yksityiseltä ultria suorittavalta lääkäriasemalta jossa kävimme au:ssa ja hekin sanoivat verikokeiden tulosten olevan aika luotettavia. Eli mitenkä teillä oli, oliko teillä verikokeet viitteen puitteissa, vai oliko jo niissä poikkeavaa? Kun olemme mieheni kanssa nyt kahden vaiheilla, että käydäkkö vai eikö käydä, siinäpä pulma. Mitenkäs muilla on tämän aiheen tiimoilta kokemukset? On se väärin että näinkin tärkeässä asiassa on kuntakohtaiset erot.
Kivaa kevään toisiksi viimeistä päivää kanssa sisarille.

T: Jennipenni ja Toljanteri 11+5
 
pikasena käyn taas purkautumassa.

soitin tk ja kysyin niitä verikokeiden tuloksia mitä maanantaina otettiin ja siellä kuulemma oli usea alle normin, mutta ei alkanut tarkemmin selvittään. onneksi sain tivattua huomiselle lääkärin soitto ajan. nyt pelottaa.

np ultran sain 14.6.

mut nyt täytyy alkaa itseä valmiiksi kevätjuhlia varten
 
Tervehdys kaikille. :wave:

Kamala päänsärky tuntuu taas tekevän tuloaan, alkoi koulussa särkeä päätä niin et meinas oksu tulla. :x Kun tultiin kotiin niin nukuin hetken ja se auttoi. Ainakin hetkeksi. Nyt kirjoittelen äkkiä ja sit pois koneelta ettei ala uudestaan...

Riinuska81, Pinja, Katherine ja Amppari katsokaa et oon päivittänyt teidän tiedot oikein. =)

Ja vessassa täälläkin juostaan vieläkin normaalia useammin, Pinjako sitä kyseli. Tosin nyt olen alkanut juoda vettäkin enemmän, että sekin vaikuttaa...

Tuitsun kaveri jo näyttäkin ihan vauvalle. :D Saas nähdä saadaanko me perjataina joku hyvä kuva, alkaa jo vähän jännittää ja vuoden takainen tapahtuma tulla flashpackina... :ashamed:

Mauahtavaa: Muita vapaaehtoisia ei ole vielä ilmaantunut, just tänään ajattelin et pitääkin taas peräänkuuluttaa... Mutta jos haluat, niin saat ottaa homman vastuullesi. Me kun lähdetään jussin jälkeen reissuun enkä tiedä koska pääsen koneelle, niin siksi en itse jatka tällä kertaa tätä hommaa...

Toivotaan Mirsu parasta että ois väärä hälyytys. :hug:

Asraiko sanoi ettei ole virtsatulehduksen oireita? Oon kuullut et raskausaikana on yleistä et se ois oireeton, mut voin muistaa väärinkin. Toivottavasti tulehdusta ei kuitenkaan ole. =)

ON: Sama meininki kuin ennenkin. =) Huomenna sokerirasitukseen ja perjantaina ultraan. Jaiks. :eek:

:wave:
 
MIRSU: :hug: älä huoli! Usko että kaikki on hyvin! =9 ) se auttaa jo paljon. KOska oot menossa jatkotutkimuksiin? Minä itse huomenna naistenklinikalle. Meillä oli se mitta 2,3mm yhdestä kulmasta katottuna!! Muakin jännittä ihan sikana ja en voi uskoa todeksi JOS jotain on................ :'( vialla...

Kukas se kertoili että oli ollut mittaa 3,6 ja tyttö syntyi täysin terveenä? :attn:
Se lukee jollain aikaisemmalla sivulla.. joten peukut pystyyn nyt ja menoksi! tsemppiä!!!

ASRAI: tollasia vatsakipuja mullakin ollut KOKO raskauden ajan, mut helpottaakohan yhtään kun ollaankin menos jatkotutkimuksiin ;) no höpsis, ne on ainakin täysin normeja kipuja! =)

SCHÄTZHEN: piinaan sua...koska ultra sulla onkaan? Kun jo niin "pitkällä" oot.. :)

no mä meen nyt auttaa miespoloa maalaamisessa ja vingun taas myöhemmin tätä pelkotilaa , joka sieltä ultrasta jäi matkaan...

katherine ja päivänsäde 12+0 ?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 18:35 katherine kirjoitti:
Meillä oli se mitta 2,3mm yhdestä kulmasta katottuna!! Muakin jännittä ihan sikana ja en voi uskoa todeksi JOS jotain on................ :'( vialla...


SCHÄTZHEN: piinaan sua...koska ultra sulla onkaan? Kun jo niin "pitkällä" oot.. :)
Joutuuko 2,3 mm:stäkin jatkotutkimuksiin???? :eek: Mä luulin, että se raja on 3 mm...

Mulla on ens perjantaina vasta se np. Täällä kun ei siis tosiaan itse voi vaikuttaa aikaan. Olisin ehdottomasti halunnut heti 12. viikolle, mutta minkäs teet :ashamed: .

Hienoa, että Tracy75:kin kävi "ilmoittautumassa" =) . Ei tartte olla enää huolissaan ;) . Hauskaa Lontoon matkaa!!!

Katherine vielä: säkö siis uskallat maalata? Mä luin jostain, et joskus jonkun äiti oli saanut keskenmenon maalatessaan enkä siis ole uskaltanut olla maalausurakkaa lähelläkään. Mies-parka on yksin joutunut urakoimaan :ashamed: .

Pää- ja mahakipuisille pikaista paranemista :hug: !<br><br>
 
moksa
Moi!
Vieläkö mahtuu mukaan?
Siirtyisin tuolta marraskuisista teidän suureen joukkoon koska laskettu aikani siirtyi 28.11---> 4.12.
Ensimmäinen odotus, ikää 30 vuotta ja synnärinä todennäköisesti Kätilöopisto Helsingissä.
Olimme maanantaina ekassa ultrassa siinä uskossa että viikkoja on 13+5, mutta vauva osoittautuikin 6pv nuoremmaksi. Tietysti heti kysyin että voiko tämä tarkoittaa että vauva on kasvanut tavallista hitaampaa, mutta tässä vaiheessa sellaiset erot ei kuulemma näy. Toisaalta lasketun ajan muuttuminen ei yllättänyt koska hän on saanut alkunsa hyvin hämärissä olosuhteissa... :LOL: Emme siis ehtineen vielä yrittämään lainkaan...

Odotus mennyt tosi hyvin tähän asti, muutama viikko sitten loppui etova olo. Pelkäsin ettei kaikki ole edes kunnossa kun ei mitään oireita enää ole. Niskapoimu oli 1.2mm ja kaikki raajat ja tärkeimmät elimet löytyi. Ainoastaan istukka on kiinnittynyt lähes eteisistukaksi, mutta kätilö oli sitä mieltä että varmaankin nousee. Rakenneultrassa kuulemma sitä istukan paikkaa vasta virallisesti selvitellään. Kertoi asiasta siksi ettei pelästy mahdollisia verenvuotoja... Onneksi ei vielä ole sellaista ilmennyt!

Oli mieletöntä nähdä pieni ihminen köllöttelemässä sisälläni! Hyvää odotusta teille kaikille, nyt alan lukemaan ketjua taaksepäin ja katselemaan millaisia fiiliksiä muilla on!

Moksa ja vauva 13+1 =)
 
koppis
:wave: Minulla ikää jo hurjat 35. Kolmatta odotellaan ja laskettu aika on 2.12. Kuukautisten perusteella se oli 9.12., mutta lääkäri "muutti" vaavin viikon vanhemmaksi. Pahasta olosta kärsin nyt jo jotain seitsemättä viikkoa, mutta jospa se tästä kohta laantuisi. Nyt siis menossa vk 13+3. Jännityksellä odottelen niitä ekoja pienen liikkeitä.
 

Yhteistyössä