JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

Huomenta! Yö meni kerrankin ihan ok. Vessassa käsin 2 kertaa vain normaalin 5-7 sijasta ja kylkeäkin tuli käännettyä harvemmin.. Ihana fiilis ku tuntee et on oikeesti jopa nukkunu yöllä! =)

Onnea Kengurumeininki! :flower:

Mä oon aina pitäny kaikkia babyshowereita ihan hömppänä, mut vitsit ku olin väärässä. Mun ystävät järjestivät mulle mun tietämättä sellaiset. Ihan kuule kotoa vietiin side silmillä autoon ja autosta yhden ystäväni luo, missä siis vasta mulle valkeni mikä on homman nimi. =) Ihan mahtava yllätys oli ja ihania lahjoja tuli vauvalle ja äidillekin paljon. Oli tosi kiva nähdä kaikki parhaimmat ystävät samalla kertaa ku varmasti vähän vähenee tämä yhdessä olo vauvan myötä...

Minky 37+2
 
Heippa taas!!

Kiitos papana synnytystarinastasi ja onnea vielä uudestaan =) :flower:

Niin shamandalielle tuli huikkimaan että en ainakaa kadehdi joulukuun päivitysvuoroa joten ollos hyvä vaan mun puolesta. Syntyneille vauvoille kehittelet sellasen kivan pinoamissysteemin kans jookos kookos :)

Tuolta muilta sivustoilta luin että mmiilia ois saanu pojan viime yönä, mutta saa tulla ite kertomaan sitten siitä kun kykenee :)

Hei muutes sätseen, se mun ennuste oli että vauvasadetta näkyvissä eikä toisin päin :D

Minkyn yllärikutsut kuulosti tosi ihanalta :heart:

Hula: Olikos se jotain cediral tai jotain sinne päin se öljy jota voi laittaa ja hieroa sitä välilihaa. En oo koittanu mut uskon kyl et vois vaik toimiakki mut pitäisköhän se aloittaa jo aiemmin että sais täyden hyödyn irti?? Siitä ei tietoo..

Joo-o, meen taas sekunniksi tekeen jotain muuta.. :wave:
 
papanalle ja kengurumeiningille PALJON ONNEA :hug: :flower:

Minäkin haluan jo oman kullannupun ulos :whistle: Mutta taitaa haluta tämä meidän pienokainen viettää vielä jonkun aikaa lämpimässä ja syntyä joulukuun puolella :)

Täälläkin yksi jouluihminen :xmas: Eilen siivosin ja laitoin samalla kyntteliköt ja tähdet ikkunoihin :D. Pipareita jouduin jo leipomaan toisen erän eli nyt niitä on yhteensä tullut tehtyä yli 300 :p. Hieman jännitetään missä tänä vuonna joulua vietellään.. Jos Heppu suostuis syntymään viikon sisällä ja kaikki menisi hyvin, lähdetään jouluksi Kuopion suuntaan.. Mutta katsellaan, onhan tässä vielä jouluun aikaan :)

Minustakin välillä tuntuu, että minulla on jatkuva jano. Voisin vain juoda koko ajan :x

Kukas kertoikaan siitä, että vauva innostuu suihkussa :whistle: Meillä aivan sama juttu :) Myllerrys alkaa samantien, kun suihku menee päälle :D

Eilen mietin koko päivän kummiasiaa :| Kummit ollaan muuten päätetty, mutta minulla on kaksoispikkuveljet. Molempien kanssa ollaan tosi lämpimissä väleissä ja jommankumman haluan kummiksi. Mutta nyt ongelma onkin siinä, että miten päätän kumman haluan :whistle: Toisen kun haluan sitten joskus tulevaisuudessa toisen lapsemme kummiksi :whistle:

Mutta nyt lähden ulos, kun aurinkokin alkoi pilkistää :)

Veeruska & Heppu Huoleton 39+4
 
Lämpimät onnittelut vauvautuneille :heart:

Minky; mulla oli sisätutkimus ma:na, ja vieläkin (pe:na) on havaittavissa hieman ruskeahkoa vuotoa :ashamed:

Juu ja vatta on sekaisin täälläkin.. Miks se tuntuu nyt olevan niin yleistä..??

Supistellut on tosi runsaasti, mutta kivuttomasti. Välil tuntuu, että vatta on "jatkuvasti" kovana pinkeenä pallona.

Margaret 38+1
 
Huomenta!

Oottepa te ahkeria kirjoittajia.

ONNEA KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE!!!!!!!!!!!! =)

Eilen neuvolassa terkkarin kuunnellessa sydänääniä, äänet kuulosti kuulemma siltä että on just tulos ulos, et on vähän hermostunut siellä, lapsivesi voi tulla kuulemma piankin ulos. Mä olin tietenkin ihan toiveissani ja eilen illalla vielä kun supisteli ja selkä poltteli niin toivoin et yön aikana olisi jo lähtö sairaalaan, mutta yhtenä kappaleena täällä vielä kirjoitellaan.
:(

Joku kirjoitteli janon tunteesta. Mul on koko raskauden ollut mieletön jano oon päivän aikana juonut useita litroja vettä ja maitoa menee litra päivässä.

En muista enään mitä muuta mun piti kirjoitella, mutta nytten koiran kanssa ulos kun on niin kivan näköinen ilma =)
 
rillukka: Meillä on vauvaa varten kaikki kunnossa, ainoastaan petivaatteet sitten joskus laitetaan. Niitä en vielä viiti laittaa, saavat vielä olla laatikossa muovin alla. :) vauva vaan puuttuu. |O :D

Onnea Kengurumeininki pojasta. :flower: :heart: Voi kun itsekin pääsis teille muille sitten kertoilemaan noin helpon synnytyskertomuksen. :) Hienoa et meni helposti. :)

Kiitos papana kertomuksesta. :hug: Tippa linssissä lueskelen, aina niin ihania nuo vauvauutiset ja kertomukset tapahtuneesta... :) Onnea teillekin vielä. :hug: Ja sinä se oot meitä aatellut, pitää muidenkin vielä loppuhässäkkään hommata puhelimeen netti niin pääsee ainakin tänne muiden tiedonjanon sammuttamaan. :D Kun sitä tulospalveluakaan ei ole saatavilla... :D

Hula: Meillä mies ei oo mukana tavallisilla nla käynneillä, jos nyt ei satu vapaa olemaan (tässä raskaudessa ollut kaks kertaa mukana...). Mutta ultrissa on ollut, samoin oli nyt nla lääkärissä kun mä sitä ressassin etukäteen sen lääkärin takia. Tuli sitten henkiseksi tueksi. Ja tänään on tulossa tonne ä-polille mukaan. Ollaan puhuttu, että tulee jos töiltään pääsee, ja on kuitenkin jo muille ilmoitellut, sekä pomolleen että alaisilleen että jos häntä ei kiinni saa, niin sitten on joku muu joka hommat hoitaa. Periaatteessa muut kuin omat lääkärikäynnit pitäis olla omaa aikaa, mutta mies on esimiehensä kanssa sopinut että kun kuitenkin tulee aina joskus ylitöitä ja puhelimet soi ruoka- ja kahvitauoillakin, niin tasoitellaan niillä sitten. Että perheasiat menee työasioiden edelle ja että isännän pitää kuulemma olla vastaamassa tekemisistään. :D Eli erikoiskäynneillä on mukana, ja saa ne töissä aina sovittua niin että joku tietää missä hän on, ja tietää sitten hoidella hänelle kuuluvia kiireellisimpiä asioita, jos ne ei voi odottaa. :) Tsemppiä Hula vielä koulutöiden kanssa. :hug:

Minky: Sulla on ihania ystäviä. :) Muista kertoa se heillekin. :)

Maukkis: Mä voin koittaa kehitellä jotain erikoisuutta siihen miten nuo syntyneet sitten listaillaan. :D Jos eka viesti ois lasketut ajat ja ne mitä ekalla nyttenkin on, ja sitten toinen viesti syntyneet? Taitaa niin nytkin olla.. :whistle: Koitan jotain tänään kehitellä, siirtykää sinne sitten kun siirrytte. :D

Asraille taas :hug: . Olisi kyllä jo sun vuoro lähteä synnyttämään... :hug:

( . ): Neuvolassa käyty. Kovin tarkasti ei nyt katsonut, sydän äänet kuunteli ja painon otti (tietty just sen minkä ois voinu passata :D) ja verenpaineen. Kaikki muuten ok, mut pissassa leukkarit +++. Tosin mitään oireita ei mihinkään ole eikä viikko sitten lääkärikään mitään mistään sanonut et jotain ois, joten tuli terkka siihen tulokseen et johtuu runsaasta valkkarista ja siitä et oli melko niukka näyte ja aamuinen vielä... Kun ei kerran mitään oireita ole. :eek: Ei turvotuksia kummemmin, ei kutinoita missään eikä päänsärkyä tms. Tänään sitten aika klo 12 siellä äippäpolilla, katsoo sitten mitä ne siellä sanoo... Jos ne jotain voinnista kysyy, niin mä alan varmaan itkeä. Ei taas tälle aamulle riitä kerta eikä kaks minkä tirautin ennen neuvolaan lähtöä. :ashamed: Ja neiti ei tahallaan mitään tee, mut tuntuu vaan siltä... :ashamed: Juoksee karkuun kun pitäs pukea, pissas meidän sänkyyn ym. :ashamed: Eihän tuo sitä tahallaan tehnyt, mut eipä se auta... Aamulla herätessä olin väsyneempi kuin illalla nukkumaan mennessä, enkä päässy edes ilman miehen apua ylös kun oli selkä ja häntäluu niin kipeä... :ashamed: Alkaa olla melkoisen väsynyt olo... :/ Mä voisin jäädä sairaalaan tälle reissulle, mut tuskin ne sisään ottaa ainakaan siks et tekis viikonloppua vasten jotain... :'( Auttaiskohan jos sielläkin vähän tirauttais... :kieh: Eikä kyllä suurempia ponnisteluja vaadi et siihen pystyisin... :whistle:

Anteeksi taas kauhee valitus... :ashamed: Poistun täältä nyt enempää valittamasta ja koitan väsäillä sitä ensikuun listaa...

Shamandalie ja Torsti 38+4 :heart:
 
Shamandalie, :hug: Kiitos sulle taas tsempityksistä! Mä oon niin lapsellinen, että oon hurjan kateellinen niille, joiden vauvat on jo syntyneet :ashamed: Ja jotenkin tuntuu, että mun kroppa pettää mut, jos tää ei lähde itsekseen syntymään :'( Tsemppiä sulle sinne äitipolille! :hug:

Mä en olis ikinä uskonut, että nää päivät lasketunajan jälkeen voi olla henkisesti näin raskaita.
 
ONNEA PAPANA JA KENGURUMEINKINKI :heart: :heart: :heart:

Täällä myös yksi jouluihminen tai sitten tää johtuu näistä hormoneista koska en mä oo aikasemmin näin paljon joulujuttuja miettiynyt ja tehnyt.
Täällä kans kynttelikkö jo ikkunassa. Jos viikonloppuna sais partsille jouluvalot. Oon jopa miettinyt kuusen hankkimista. Aikasemmin ei olla oltu joulua kotona mut nyt vähän mietitty jos oltais ja varsinkin silloin jos en ole vielä synnyttänyt.Tosin tästä ollaan heti kuultu miehen suvun puolelta kun ei ehkä olla tulossa jouluaatoksi...ärsyttää tommonen...nyt ei vain jaksais tänä jouluna mitään hössötyksiä ja kauheeta mölyä ja stressiä ympärilleen....mut katellaan nyt onhan tässä vielä aikaa jouluun. Mieluiten lähtisin mummon luokse mun suvun kanssa viettämään joulua mutta ei uskalleta enää lähteä niin loppuvaiheessa sinne saakka tai jos nyytti on ihan vastasyntynyt. Siellä oon joulut yleensä viettänyt ja siellä on jotenkin niin ihana ollut viettää joulua.....

Noita kestoliivisuojia vois itsekkin harkita käyttöön kun niitä kuulemma menee. Tosin itse kyllä varmaan ostan kaupasta mielummin kun rupeen väkertämään itse.

Mauhtavaa kyselit tätä Hulalta mutta mun mielestä tota Ceridalia voi käyttää välilihan öljyämiseen. Itse en ole tätä tehnyt mutta välillä öljynnyt Ceridalilla vatsaa ja tää öljy käy melkein mihin vain....

Eilen oli kyllä kummallinen päivä noiden supistusten suhteen. Pari päivää vatsa ollut hieman sekasin. Eilen aamulla nipisteli hieman vatsaa. Sit joskus iltapäivällä alkoi tulla vatsaan sellaisia kipeitä kouristuksia, tuntu mun mielestä samanlaiselta kuin vatsataudissa ennen kuin alkaa tulla ulos tavaraa...Näitä kipeitä supistuksia tuli parin tunnin ajan säännöllisesti noin vartin välein. Sit loppu vähäks aikaa ja illalla tuli silloin tällöin pari. Yöllä heräsin pariin supistukseen. Kipu ei oo kovin kova mutta kuitenkin niin että vähän kipristää. Tänään ei oo ollut mitään....kummallista, aikasemmin ei oo tullut näin paljoa kipeitä supistuksia. Aluksi epäilin vatsatautia mutta ei se sitä ollut....no katsellaan tuleeko tänään....ja täällä kans noita kovia vihlasuja alapäässä päivittäin. Ens viikolla neuvolalääkäri sit kuulee onko tapahtunut jotain, ihme on jos mitään muutoksia ei ole tullut.

Nyt lopetan tän kirjottamisen....mukavaa perjantaita kaikille. Puhaltelen täältä supistuksia teille joilla laskettuaika jo ylittynyt tai lähenee.... :whistle:

Misse81 36+0
 
Asrai: :hug: Täällä ainaki ihan liianki hyvin muistissa nuo lasketun ajan jälkeiset 11 päivää joina odoteltiin tytön syntymistä niin lujaa. Se on oikeesti erittäin hermoja raastavaa, surullista ja vaikka mitä. Ja tuo tunne että kroppa pettää jos ei synnytys ala niin ihan sama mitä ite ajattelin silloin ja varmasti myös nyt tulee sama mieleen jos tässä käynnistykseen asti lähdetään. Jaksamista ja mieti että enää viikko niin vauva on sylissä. Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän.. :)

Misse81: juu kiitos tarkennusinfosta, itse asiassa hulalle itsekkin vastasin kun kyseli välilihan hieromisesta mutta tulihan se vastaus näinkin :) Ite en oo ajatellu tuota hierontaa harrastaa.

Shamandalie: Joo täs vois vähä ennakkoon hypätä uuteen pinoon kun on aika kiitettävästi jo näitä sivuja tässä pinossa. :)

Jippii, meidän kuukausi alkaa huomenna :wave:
 
ihania nuo synnytystarinat aina vaikkei ne aina ni kivuttomia ookkaa :heart: alkaa ni oma synnytys jänskättää :xmas:
tässä oon 1.ässää treenannu.tein joulusiivouksen (pesin jääkaapin :D ) ja vielä aattelin petikamppeet viiä ulos.aattelin kohta lähtä poikien kans sitte käymään kaupassa ostaan pojalle vaippoja ja jugurtteja vkolopuksi...laitoin miehelle viestiä että säästänkö viimesen ässän kynttilän valoon illax ;) :whistle: saa nähä mitä tuo tuumaa...no sille ei tarvi siittä kyllä kahta kertaa mainita :snotty:
mahan kurasuuesta väki puhunu.mullahan oli sillon IHAN kuralla 4-5 päivää :x :x :x mutta paino ei onneksi ollu tippunu...se kun on edelleen siellä rv 27 paikkeilla.sanoi terkka siihen vaan että on kyllä omituista kun mainittiin tuosta kuran lentämisestä ja supisteli HIRVEENÄ.oli kuin maha olis ollu tulessa koko ajan :( mutta nyt se vessassa laukkaminen rauhottunu.huh.muistakaa juua PALJON nestettä ettettä kuiva!
asraille ISO voiman rutistus!
ite siksi täällä tuskailen oloni kanssa kun mulla laskeutuu aina niin aikaste että tuntuu kuin se pää ois jo polvissa tulossa :ashamed: vaikka vkoja vähän....
 
Mauahtavaa näinhän se olikin... :headwall:

Jospa nyt yrittäis saada persuksen ylös täältä sohvalta ja yrittää vaikkaa alkaa siivoamaan ja suunnitelmissa tehdä täälläkin riisipuuroa kun olette siitä niin paljon puhuneet että pakko oli eilen sitä kaupasta ostaa =)

Jakselkaa :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Asrai:
Shamandalie, :hug: Kiitos sulle taas tsempityksistä! Mä oon niin lapsellinen, että oon hurjan kateellinen niille, joiden vauvat on jo syntyneet :ashamed: Ja jotenkin tuntuu, että mun kroppa pettää mut, jos tää ei lähde itsekseen syntymään :'( Tsemppiä sulle sinne äitipolille! :hug:

Mä en olis ikinä uskonut, että nää päivät lasketunajan jälkeen voi olla henkisesti näin raskaita.
Ei kiittämistä. :hug: Ja henkisesti nuo ylipäivät on kaikkein vaikeimpia, vaikka se on epätodennäköistä et vauva laskettuna päivänä syntyisikään. Mut miks sit suoraan ei laiteta sitä et tavoiteaika ois vaik 43 viikkoa niin ei tarttis yliajalla kärvistellä. |O

Nyt siellä on valmiina jonkinnäköinen pino ens kuulle, joten sinne sitten vaan seuraavaksi. :wave: Parannusehdotuksia otetaan vastaan ja parhaani mukaan sitä sitten rukkailen. :D
 
eilen just suihkussa aattelin että pittää kysyä onko teillä muilla sammaa kun suihkussa on niin vaavi saa semmosen hermoilun...
tuosta janon tunteesta...mulla sammaa että juon vettä HIRVIÄT määrät pitkin päivää.uskosin että 2-3litraa ja maijot päälle...mutta eihän tuo veen juonti pahaksi oo.saa kuonat liikettä.vaikka välillä tuntuu että vois "muutaman" vessassa reissun jättää välliin :whistle: tuntuuko teillä häntäluussa niin ku ois p.aska tulossa tai semmonen painon tunne?
mää luulen että mulla painaa jo vauvan pää siellä...mut nyt pittää lähtä jatkaan hommia!
perjantaita kaikille ja KOVASTI voimia sitä tarvitseville!!!!! :hug:
itekki katoin nuita ketjun sivumääriä :whistle: :whistle: :whistle:
 
Papana03 ja kengurumeininki!!!!! Ihanaa, mielettömän suuret onnittelut pienistä prinsseistä..... :heart:

Asrai: Ymmärrän tuskasi kyllä todella... kun itse on ihan tulisilla hiilillä jo nyt... Mä varmaan joudun hourulaan, jos menee yliaikaiseksi paljon. Sulla on kyllä maltti riittänyt... Koita jaksaa vielä hetki... :hug:

Joku kyseli janosta: Janottaa koko ajan ihan simona... Mutta mulla onkin ekstrakehoitus juoda paljon tän turvotuksen takia... Sitten se vaan tulee pissana ja hikenä takas... paitsi, ett meikäläisen hikoilu on alkanut vähenemään. iltaisin on ennemminkin kylmä. Varpaat on kyllä yhtä hikiset kuin ennenkin... :ashamed:

Tuitsu: Ai, sulla oli eilen muutakin elämää kuin olla koneella... Ei kai! :LOL:

Shamandalie: :hug: Ymmärrän sua, kun mikään ei mene niinkuin pitäisi. Meidän neitikin järjestää ihania yllätyksiä välillä... Silloin menee kyllä valitettavasti tällä naisella aika helposti hermo... :kieh: Varsinkin nyt, kun odottaa koko ajan jotain tapahtuvaksi... ja epiä, jos sä pääset ennen mua sinne synnäril...Tahtoo kanssa... =)

(.): Täällä ei mitään uutta. Viideltä heräsin ja menin sitten seiskalta uudelleen nukkumaan... Herätessä oli niin kauheen huono olo... Ja tietty aamu alkoi taas vessareissulla... maha taas toimii. Ei supistele, ei... Sen neuvolalääkärin ei olis pitänyt sanoa mitään silloin 3 viikkoa sitten neuvolassa... Hyvältä näyttää, paikat auki ja pehmeet ja vauva kiinnittynyt, voi tulla ihan koska vaan... Joo, niinpä, tai sitten ei...Taidetaan mennä täällä yli lasketun ja vain ja ainoastaan sen takia, ett näytti niin hyvälle!!!!! :D Mun tuuria...

Koitetaan nyt vauvautua kaikki viikonloppuna joilla olis jo semmoinen aika... Eiks niin... :D

Riikkuli 38+5 (esikoinen syntyi juuri näillä raskausviikoilla)
 
Ekaks onnea kovin paljon kaikille vauvautuneille. Paljon ootte kaikkee höpissy, mutta mulla tulee ainakin ihan sairaasti valkovuotoo. Joutuu pitään yölläkin pikkuhousunsuojaa. Välillä oikein lurahtelee, mutta kyllä se on valkovuotoo, ei punerra tms.

Janosta ootte puhunu, mulla kans koko ajan ihan sairas jano, varsinkin iltasin. Voisin juoda maitoo litroittain, mies ei kerkee kaupasta kantaan samaan tahtiin.

En muista puhuko joku painontunteesta, kun vauva painaa alas. Mulla on kävely aika tuskaa jos pikkukaveri on hereillä kun se painaa päätänsä alaspäin. Oikein sillain vihloo häpyluuhun ja nivusiin, mutta hyvä että on alhaalla.

Neuvolassa tosiaan kävin. Kaikki ok, paino oli kuulkaa laskenu 100g :D Eikös joku joskus sanonu, että se vois ennustaa synnytystä?? ;) Toivotaan. Mä oon jo niin lähtökuopissa ja terkkakin epäili ettei mee ainakaan paljoo yli. Mua on muutama yönä supistellu jo lupaavasti tunnin ajan tiheesti, mutta sitten ne on aina lopahtanut. Ite toivosin että synnytys lähtis käyntiin päivällä. Yöllä on niin kamalaa itekseen kärvistellä kun ei viiti miestäkään herättää. Kyllä tää tästä, ite odotan joulua ihan älyttömästi ja toivon että vauva syntyis ennen sitä!

Koittakaahan kaikki jaksella! Varsinkin Asrai, jolla pitkiä päiviä..

Mirsu ja maha 38+5
 
Limatulppaa vai valkovuotoa...!!?? Mistä sen tietää...??

Ei heikkohermoisille; Lorahti äsken housuun oikeen kunnon klimppi vaaleaa "räkää", ei ole ennen semmoista tullut, ja pyyhkiessäkin limaa piisasi! Ihan vaaleeta se kyllä oli... Ja viikko vielä sovittuun sektioon.. Mahtaako vauva haluta aikasemmin ulos...

Margaret 38+1
 
Margaret: kuulostaa limatulpalta, mutta ei se välttämättä tarkoita että vauva pyrkisi jo ulos.

Hula: Itsekseni minäkin polilla olin. Mies oli joitakin kertoja neuvolassa yms. mukana kun esikoista odoteltiin, nyt tämän kakkosen aikana käynyt ultrat ja yhden neuvolan mukana.

Eilen tuli sitten käveltyä hiukan liikaa, yöllä tuntui että häpyluu on halkee, sen verran särki |O

Huomenna tulis 38 täyteen, uskaltaisko sitä alkaa odottelemaan synnytystä? :whistle:

 

Yhteistyössä