***JOULUN ODOTTAJAT*** Elokuu

Tuitsu: Ei mullakaan mitään erityistä shoppailtavaa ole..
Mikäs siinä kahvitella teidän kanssa välillä, vaihteluksi tälle foorumille.

Vauvan liikkeistä.. Meidän vauvat alkaa olla jo aika isoja ja kohdussa ei välttämättä ole niin paljon tilaa potkia ympäriinsä kun ennen, selittäiskö tää sen että Tuitsun vauva vaan "muksii"..

Mä en osaa verrata sillätavalla omiin raskauksiin, mutta kyllähän se loppua kohden tahti hiljenee hiukan kun tila käy ahtaaksi.
Kannattaa reippailla paljon ulkoilmassa, sillä ainakin istukan verenkierto
pysyy "puhtaana" ja vauvakin saa puhdasta verta ja happea, ei verisuonet pääse kalkkeutumaan. Eikä ne nyt muutenkaan pienestä heikkene..

Alkuperäinen kirjoittaja Tuitsu:
Mulla on kaikkia kauheita kuvitelmia mitä on voinu sattua A) se on halvaantunut ja ei siksi potki B) se on ollut ilman ruokaa kun mun istukka ei toimi ja ei jaksa potkia C) se tekee kuolemaa ja kuolevat ei potki... :ashamed: :ashamed:
Heeeei, mä olen vasta 24. viikolla, ja nyt on alkanut hiljenemään. Mitäköhän mun pitäis kuvitella :eek: !!! Tää meidän vauva liikkuu öisin(?!) kaikkein eniten, mikä taas on suoraan verrannollista mamman totaalisen väsymyksen ja unenpuutteen tasoon... Koskas ne sikiön vrk -rytmit alkoivatkaan hahmottua...? Milläs tuolle masuasukille opetetaan, että yöllä nukutaan eikä jammailla :/ ?

Alkuperäinen kirjoittaja Tuitsu:
Pitkät kävelyt on kyllä tuskaa kun rupee selkä kipeytyy ja sitten uutena vaivana, toi rinnan alus eli se kohta missä rintalasta alkaa on iltaisin ihan inhan kipee. kun päivän istuu ja könöttää niin se kipeytyy.
Ja pisteleekanssa välillä minne vaan, taitaa olla vatsalihakset jotka kirskuvat.
Meinasin just avautua samasta vaivasta! Masun (kohdun??) raja näkyy nyt selvästi rintojen alla, ja masu on alkanut painaa rintalastaa. Huomaa erityisesti jos istuu lysyssä. Älä huoli Tui, meidän Pikku on välillä toosi rauhallinen, ja toisina päivinä potkunyrkkeilee innokkaammin. Se on ihan normaalia. Musta on ihan jännä kun niitä liikkeitä voi jo erotella - välillä Pikku punkee ympäri ja välillä tekee haara-perushyppyjä (tuntuu ainakin siltä, kun potkut tuntuu kahdella puolen masua yhtä aikaa :D )

Ja huomisesta - mäkin lähinnä ikkunashoppailen, ehkä saatte todistaa kun ostan ekan 56cm potkarin jos osuu joku oikein ihana kohdalle! Voidaanhan me tehdä hyvin silleen, et treffataan Gustossa ja vaihdetaan nopeat kuulumiset, pyörähdetään kartoittamassa kaupat suht nopeesti ja sit mennään syömään (en liene tässä porukassa ainoa jolla on aina nälkä :D ) ja juoruamaan ja sitten ne jotka haluaa voi jatkaa shoppailua.

Ainiin *muoks* ihana kuulla että Annilla on kaikki hyvin! Otat sitten rennosti myös huomenna :)

Misse81, mulla ei taida supisteluja olla lainkaan, kun en kerran oikein edes tiedä millaisia ne on.. Mutta kävelessä mulla tulee vatsaan kipua, varsinkin jos kävelee hiukankin reippaammin taikka jotain outoja äkkinäisiä liikkeitä (esim. mulla koirin kaa kävelyllä voi tulla jos isompi kiskoo..) Eli ei aina kipuile, mutta usein kuitenkin tuntuu kipua ja ikävältä mahassa. Eilenkin sattui ihan tuosta vatsan päältä, ikävä tunne. Onneks ovat menneet itsestään ohi, huh.

Tuitsu, mäkin olen ollu vauvan rauhallisina päivinä huolestunut, mutta aina se on jossain vaiheessa äitynyt enemmän liikkumaan. Eilenkin vauva oli tosi vilkas ja tänään taas ihan hiljaiseloa.. Kai se riippuu myös siitä minne päin vauva on, eli potkiiko ulospäin vain sisuskaluihin. Niin ja on myös sanottu, että hiljasina päivinä vauva kasvaa! Toivotaan nyt parasta :heart:

Hyvää vointia ja viikonloppua kaikille =)

Margaret 25+1

Tuitsu Mäkin olen huomannu ton saman jutun, että vauvan liikkeet on muuttuneet. Olen ajatellut sen johtuvan vauvan koosta ja yksiön ahtaudesta. Vaikuttaa että lapsi olis aika pitkälle samassa asennossa. Potkut ja liikkeet tuntuu eniten tossa navan vasemmalla puolella. Mut eihän vielä näillä viikoilla vauvan pitäis kiinnittyä raivotarjontaan, vai? (24+6)

Aikuisten lahjomisesta Täällä ilmoittautuu erilainen "nuori". =) Meillä on suvussa tapana ostaa aikuisillekin pieniä muistamisia. Ei mitään suuren suurta mutta kuitenkin. Itseasiassa tämä meidän Pikku on 31. vuoteen eka lapsi meidän äidin puolen lähisukuun. Mun äidillä sisko ja veli, jotka molemmat lapsettomia. Eli mä olen ollu se kuopus aikasta pitkään. :LOL: Jotenki ihana sitte aattona kun kokoonnutaan yhteen, syödään hyvin, ja sitten vaihdetaan ne pienet muistiaiset. Mun 83 vuotias mummukin aina jännityksellä odottaa lahjojen jakoa. Eikä se niinkään ole se, että tuleeko juttu tarpeeseen, mutta se pieni lapsen mielinen jännitys, se kuuluu musta jouluun. Ja jotta tuo lahjojen jako olisi täydellistä, meillä käy vielä pukkikin. :LOL: Mun veljellä on ollut vuosia tapana käydä kummilapsiensa ja ystäviensä perheissä pukkina aattona, vähän niinkuin joululahjaksi. Sitten se aina keikan lopuksi huolehtii että meilläkin on oltu kilttejä, ja että lahjat menee oikeaan osoitteeseen. :LOL: Mun mies oli eka jouluna ekaksi että oho tätä meidän meininkiä, mutta tykkäs kuitenki kovasti. =) Nyt onki kiva nähdä, miten joulut kehkeytyy kun tää neitokainen syntyy. Toivottavasti ei jää ainoaksi lapseksi, ettei tule liiaksi lellittyä tätä kaveria.

Takka meillä on lämmennyt jo toista viikkoa iltaisin. Pitää välillä ihan toppuuttaa rakasta tästä asiasta, koska meillä on siitä syystä välistä turhanki lämmin. Hän luulee ajattelevansa mua, kun pelkää etten mä vilustu kylmästä. Ja mä taas yritän selittää, et tää patteri tässä edessä pitää huolen, ettei kylmä iske ihan heti kättelyssä. Mut tosi on, et ihanan tunnelmallisia on nämä illat, kun takka rätisee, ja kynttilät palaa.

Pitää alkaa pikkuhiljaa valmistautua työiltaan. Mukavaa viikonloppua, ja oikein antoisaa, ja rahat vievää shoppailu reissua teille, jotka olitte shoppailemaan menossa! =)

T: J-P ja tyllerö 24+6.

Moikka uteliaat mammat :D . Vai pitäis se julkkispariskunta paljastaa B) . Kyl tekis mieli kertoa, mut sen miespuolisen tyypin ilme oli niin kireä, kun vilkaisin häntä uudemman kerran, etten yksinkertaisesti voi kertoa, ketkä mahdollisesti odottavat vauvaa tai haluaisivat odottaa. Mut Femedassa siis kävin ja helsinkiläisistä oli kyse... :whistle: Mut mä huudan heti HEP! kun näen lööpin jossain ;) .

Takkaa meilläkin lämmitettiin eilen ekaa kertaa ja itseasiassa lämmityksenkin laitoin päälle vasta pari päivää sitten. Eilen sytytin myös ensimmäisen kynttilän. Tuli jotenkin niin syksyinen olo, ihanan tunnelmainen. Mut kyl oli kylmä lenkillä, vaikka oli takin alla pitkähihainen paita :snotty: . Ei mee enää kauaa, kun vauveleitten vastaanottoaika on lähellä :xmas: . Mä olen jo monta kertaa riemuinnut siitä, että jos tyttö :)heart: ) syntyisi keskenkaiken, niin hän varmaan säilyisi jo hengissä. Musta se on aivan mahtava tieto :hug: .

Misse81, mun supistukset on just tollasia kun kuvailit :wave: . Onneksi ne taitaa alkaa hiukan vähetä, tai siis nyt supistelee jo kotona ja koko maha menee kivikovaksi, mutta se ei satu. Kävellessä sattuu välillä.

Noista kavereista kun puhuitte jälleeen. Mua ottaa vieläkin päähän eilinen. Olin jo viikko sitten sopinut erään uudehkon kaverin kanssa, että hän tulisi vuoden ikäisen tyttönsä kanssa kahville eilisaamuna. Toissailtana hän laittoi viestin, että tuleekin iltapäivällä. Mä sitten olin tietysti siivonnut asunnon kestityskuntoon, leivoin aamulla kiireessä kääretortun, hain kaupasta pakastepullia ( :ashamed: ), keksejä, viinirypäleitä jne. tarjottavaa ja katoin pöydän kauniiksi. Kutsuin kylään myös toisen vuoden ikäisen lapsen äidin lapsineen, koska molemmat äidit tuntevat toisensa. Ja ilmoitin vielä kolmannelle ystävälleni, että tervetuloa tapaamaan uusia naamoja ja kahvittelemaan. Noh, vain tämä kolmas ystäväni saapui paikalle ja kaksi edellistä laittoivatkin viestin, etteivät pääsekään tulemaan (kuulosti lähinnä tekosyiltä ). Oltiin odotettu kuitenkin jo lähemmäs tuntu siinä vaiheessa :kieh: . Vitsi mua masensi ja kiukutti koko eilisillan sitten, että ihan turhaan näin kaiken vaivan ja ohjelmoin päivänä kahvituksen aikataulun mukaan. Senkin ajan olisin voinut käyttää vaikka gradun kirjoittamiseen (jota en ole koko lomalla taas avannutkaan :( ). Juuri aamulla olin iloinnut, että pikkuhiljaa olen saanut uusia ystäviä tästä sisäänpäin kääntyneestä pikkukaupungista ja odotin oikeasti innoissani tapaamista. Paskanmarjat :$ . Päätin, etten taas ihan äkkiä kutsu ketään kylään, en jaksa nähdä vaivaa. Huonoja kokemuksia nimittäin myös omien parhaitten ysävieni suunnalta viime kesältä...Onneksi meillä meni koko iltapäivä mukavasti sen yhden ystäväni ja hänen puolivuotiaan vauvansa kanssa. He toivat mukanaan ihania vanhan roosan värisiä ruusuja ja pari valokuvaa ystäväni pojasta. On vaan niin masentavaa, että tässä kaupungissa on tasan yksi hyvä ystävä, vaikka tunnen muuten jo jonkun verran ihmisiä. Oman ikäiset ihmiset täältä tuntuu puuttuvan vaan lähes kokonaan :headwall: .

Menipäs pitkäksi paatokseksi.

Anni76, onneksi pienelläsi oli kaikki hyvin :hug: . Jumppaamaan ehtii ensi vuonnakin. Lepäile nyt.

tivoli 24+0 (ja tyttö muutamaa päivää pidemmällä )

Niinpä se noissa jouluissa on, että jokaisella omat mieltymyksensä. Toiset tykkää isoista sukujouluista ja lahjoista, toiset ei. Mutta mun mielestä tärkeää olis, että kunkin perheen toivetta kunnioitetaan. Me haluttais viettää jouluaatto keskenämme, mutta se tuntuu olevan mahdottomuus. Kaikki ei tunnu ymmärtävän sitä, vaan haluaa viettää sen sukujoulun. Monet itkut on itketty ja inhoan joulua suorastaan.

Sama vähän tuohon vierailuun vauvan synnyttyäkin. Mä haluaisin olla kotona mahdollisimman pitkään ihan vaan rauhassa ja opetella taas sen imettämisen. Mutta jos vanhat merkit pitää paikkaansa, ovet käy kun marketissa. Väitän tuon ekan raskauden 3 kk kauheuden johtuvan osaksi tuosta rauhan puutteesta. Aargh! Nyt tulee itku tästäkin. Mutta mä en tiedä miten asia pitäis sanoa, ettei kukaan loukkaannu. Mutta mä ihan oikeasti varmaan sekoan, jos meno on samanlaista kuin ekalla kerralla.

No nyt mä täällä tihrustan joulun takia itkua ja siihen päälle vielä tätä synnytyksen jälkeistä trafiikkia. Mä oon varmaan oikeasti tosi outo ja erakko, kun haluan sen yksityisyyden ja oman tilan. Mä ahdistun jos tunkee liian lähelle ja liian usein.

Vaatteiden lainailusta. Oli kyse mistä tavarasta vaan, mä en kyllä mielelläni ota lainaan mitään. Vauvanvaatteita otin, jos sain ne omaksi. Ei huvita varjella pukluilta toisten vaatteita ja miettiä, keneltä mikäkin on. Tulihan noita vaatteita saatua vähän liikaakin, mutta en ilennyt sanoa, etten halua. Mieli olis välillä tehnyt, mutta enpä sanonut.

Ja mulla on kans täällä rauhallinen tapaus. Oli tuo isovelikin, enkä sitä mitenkään stressaa. Joka päivän tasaisesti kuitenkin muksii.

Juu eikä edelleenkään tartte käydä yöllä vessassa kertaakaan, ei supista, ei vihlo, ei mitään oireita. Mutta kyllä ainakin tuo maha on kasvanut, että kai siellä jotain on.

Itkupilli ja rv 24+3 vissiinkin olis...

Tivoli, inhottavaa käytöstä kavereiltasi. Mun motto on aina se että se mitä sovitaan se myös pidetään! Ja odotan sitä myös muilta.
Sellasten kavereiden kanssa ei pidemmän päälle jaksa olla missään
puuhissa. Surullista myös jos lapset on odottaneet innolla. Inhottava selitellä sitten pienimmille sellaista käyttäytymistä.

Kurjia kavereita Tivoli, ja oliko Jajepoo joka valitti samasta aiheesta taannoin :( Luulen että tuollaisilla ihmisillä ei paljoa ole ystäviä, ei kai kukaan pitkään tuollaista käytöstä pitkään katsele.

Samaan hengenvetoon täytyy kommentoida Nobodylle, että itse ainakin olen päättänyt olla totaalisen itsekäs ja ottaa omaa aikaa vauvan kanssa niin paljon kun tarvitsee. Toisaalta vaikea sanoa vielä kun ei ole kokemusta, että haluaako sitä että tulee vieraita kylään vai tuntuuko mukavammalta köllötellä kolmistaan kotona :heart: Lähipiiristä löytyy molempia ääripäitä - yksi hyvistä ystävistäni katosi puoleksi vuodeksi vauvan syntymän jälkeen, ja sanoi suoraan että ottaa sitten itse yhteyttä kun jaksaa. Eikä siitä voi loukkaantua, tottakai pienokainen on etusijalla. Toiset taas laittelee viestiä viikottain että voidaanko nähdä, tuutko kylään tai saako vauvan kanssa tulla kyläilemään - nämä kamut sanoo että kotona on tylsää ja alle 3kk vauvan kanssa on tosi helppo liikkua.

Moi!!

Kirjotatte niin hirveetä tahtia että meinaa totaalisesti tippua kärryiltä.. :whistle:

Supistuksia ainaki on monilla ja kävelytahti hidastuu, (hidasta dressman kävelyä ) No onneksi ollaan ainaki melkein kaikki samas venees, myötätuntoa löytyy ja vertaistukea onneksi on aina tarjolla.

Appiukko on täällä käymäs ja voi jessus... tänään ei yhtään oo sellanen venyvä luonne jota sen kans tarvii.. Pieniä juttuja joo mutta kun ne ärsyttää!! Ja kun hän sitten vielä tietää sen oikein hyvin ja sen verran on viiskymppinen mieskin lapsen kengis että nauttii suorastaan siitä että saa mut ärsyyntymään. Ihmetteli esim tuossa kun poika jotain tinttaili (ylläri kun pitkä viikko taas takana ) et ei heillä lapset oo koskaan tuolleen.. Joo meinasin sanoo et juu ei varmaan sun aikana ku silloin harvoin ku et ollu töissä, olit kännis tai tekemäs omia juttujas. Ja jos siitä aikaa jäi yli niin lapset pelkäs sua. Perkele. Mut eihän tuo mun ukkokulta uskalla mitään sanoo vaik näin että ajatuksia oli miehel pääs tuhat ja yx. Huoh! Anteeksi purkaus. :ashamed: Ärsyttää vaan miehenki ikuinen lapsellisuus, aikuisia kun ollaan ja omissa oloissa ollaan oltu jo ties kuinka kauan niin en voi ymmärtää sitä et niitä omia vanhempia pitää pelätä..

No joo ja mukavempiin aiheisiin kun ei tää elämä nyt niin peestä oo, aina on joku kuitenki jolla on asiat on huonommin.. Eli hmm. Kaikki hyvin navassa :D

Hei tuli tässä tällänen mieleen et kuinkahan moni netissä muuten vaan pörräilijä tulee kyylimään sinne helsinkiin kahvilaan et mimmosia ootte? Eipä sillä varmaan niin väliä, tuli vaan mieleen. Hauskaa päivää teille jotka pääsette sinne =)

Nyt tarttee lähtee ostamaan pojan sänkyyn patjaa. Yhtään ei huvita.

heippa taas :wave:

maukkis ja jorma 26+6

maukkis kirjoitti kuinkahan moni netissä muuten vaan pörräilijä tulee kyylimään sinne helsinkiin kahvilaan et mimmosia ootte? Eipä sillä varmaan niin väliä, tuli vaan mieleen.

Yksityisyyden säilyttämiseksi teidän kaikkien Hesassa huomenna tapaavien tulee pukeutua naamankin peittävään burkhaan (joka on armollinen vaate myös jokaiselle raskaanaolevalle vartalolle). Sitten vuokraatte jonkun kabinetin jossa vasta annatte kaavuillenne kyytiä. :LOL:

harmittaa kun en ehdi huomenna paikalle, ehkä lokakuussa jos on onni myötä. pitäkää hauskaa! ;) olette oikeasti tosi mahtavaa porukkaa!

Anni kiva kuulla, että vauvalla kaikki oli hyvin. Lepäile, voi olla että ihan hormonaalista tuo kohdunsuun vuotelu.

vierailijoista haluaisin olla laitoksellakin rauhassa, täällä myös yksi jonkinlainen erakko. Olen aina kunnioittanut sitä, jos kaverit ovat sanoneet haluneensa olla rauhassa vauvan kanssa. Toki toivotan vanhemmat ja mieheni vanhemmat tervetulleeksi laitokselle mutta kaikki muut saisivat pysyä poissa, en vain tiedä miten tämänkin sanoisi kohteliaasti kaikille ihanille sukulaisille :headwall: kun en uskalla mainita nyt niistä vauvanvaatteistakaan yhtään mitään.

No niin nyt on neuvolassa käyty ja olihan se paino noussut enempi kuin 4 kg :ashamed: (samalla väännän uutta fatzerin levyä naamaan)

Elikkä painoa tullu viime käynnistä 710g/vko pikkusen kauhistuttaa kun nyt jo nuin suuri viikko nousu, että mitä se lopusta on kun siellä se on kuitenkin vielä enemmän.
verenpaine oli 134/81
hemppa oli 114 eli oli kuin olikin pudonnut 139
sf-mitta oli 23 niinkuin monella muullakin täällä
vauvan syke oli +150

Neuvola täti sanoi että tässä vaiheessa sikiöllä monesti on korkea syke ja sitten se alkaa pikku hiljaa laskemaan, paitsi tytöillä saattaa olla koko raskauden ajan korkea syke eli tuon yli 150.Meidän esikolla oli koko ajan yli 150 paitsi viimisellä viikolla laski 135 niin ja meillä oli tyttö.

Ja tuosta sf-mitasta se sano että alimmalla käyrällä menevät ovat monesti noin 2kg vauvoja ja keskikäyrällä noin 3kg ja ylä käyrällä 4kg.
Mulla meni esikosta koko raskauden ajan yläkäyrällä ja neiti oli 3880 ja synty viikolla 38. Ja nyt mennään taas yläkäyrällä.
Tietenkään tuo ei nyt täysin pidä paikkaansa, se on vain meidän terkan oma juttunsa.

Lahjoista ollut puhetta, meilläkin kyllä aikusetkin saavat jouluna ainakin sen yhden lahjan, mutta ei meillä ole mitään semmoista että jokainen ostaa jokaiselle jotakin, mutta kyllähän siittä hyvä mieli tulee kun saa avata sen yhdenkin paketin. Ja joulupukki käy myös meillä aina tietenkin, kävi aina vaikka nuorin oli 15v ja nyt on taas paljon pienokaisia ympärillä (aivan ihanaa seurata niiden iloa)
Nyt kun tämä joulu vietetään oman pienen perheen kesken niin mies saa toimia joulupukkina.Mulla harmittaa kun en pääse viettään suku joulua, koska silloin näkee kaikkia serkkuja niitäkin joita ei muuloin näe ja on se vaan niin ihana se tunnelma, mutta eiköhän meillä tule ihana ja ikimuistoinen joulu täällä kotosallakin =)

Joku kyseli vuokrasängyistä, ei nyt ole mitään kokemusta asiasta, mutta tuli vain mieleen että voisko äitiyspakkaus toimia vauvan sängynä sielä alakerrassa? Tai sitten matkasängy nehän ei kovin kalliita ole.

Minttuliina ja joulutähti 23+4

Huomisen päivän tapaamisesta innostuksen saaneena, kyselen:
Ketkä olis kiinnostuneita tapamaan täällä Oulussa kahvittelun, aterioinnin ja miksei shoppailunkin merkeissä?
Jos miettis tapaamis aikaa joskus kun kaikilla olis äitiysloma alkanut niin olisi aikaa, tai no minulla nyt on aina aikaa kuhan neitokaisen voi ottaa mukaan.

Täällä kanssa yksi, joka kyllä arvostaa sitä, että toiset antaa/lainaa tavaroitaan ja vaatteitaan lapsellemme, mutta silti siinä on aina se ahdistus, että entä jos menee rikki ja sitten vielä se kun joillakin, ei todellisila ystävillä, on tosiaan tapana odottaa vastapalveluksena rahaa miltei puhkikuluneista vaatteista... Olen huono sanomaan, etten voi niitä ottaa vastaan, etten vain loukkaisi, mutta... Huoh! Ompa ongelma... Arvostan kuitenkin kierrätystä ja ekologisuutta, mutta antamisen tulisi olla reilua (hinnat kohdillaan) ja lainaamisessa ymmärtää riski, että vaatteetkin voivat tahriintua tai mennä rikki pahastikin.

Takkaa ei meillä ole vielä ehditty käryttämään, mutta se on varmaan edessä viikonloppuna. Ihanaa kun tulee syksy!!

Vieraista... Itse tykkään, että synnärille saa tulla, mutta vasta sitten kun sinnekin pyydetään. Koti olisi hyvä rauhoittaa pariksi viikoksi, ellei itse pyydä apua (äitini oli viimeksi täyttänyt sairaalassa ollessani jääkaapin ja siivonnut ja silittänyt kun isäntä ei ollut voinut töiden vuoksi. En laittanut pahakseni sillä meillä on hyvät välit.) Itse kielsin ekana päivänä vieraita tulemasta, koska olin valvonut 4 vuorokautta ja olin muutenkin ihan sekaisin. Rakas anoppini kuitenkin (arvasin sen kyllä...) tuli ukkonsa ja aikuisen lapsensa kanssa heti kun vain ovet avattiin:) Eikä se jäänyt siihen vaan he olivat siellä joka päivä ja kotiinkin silti tulivat. Sanoivat kyllä, ettei tarvitse tarjota mitään, mutta olen sen verran vanhanaikainen, ettei vieraat poistu kahvitta ja pullatta meiltä... Että sellasta..

Pistelyistä ja tuntemuksista... Täällä on iskiaskipuja, suppareita ja vihlontaa aika ajoin rankastikin, mutta jotenkin sitä on varmempi omista tuntemuksistaan kuin ekan kanssa, eikä osaa edes huolestua. Kuuntelee vain kehoaan ja yrittää levätä sen sitä pyytäessä.

Mukavaa viikonloppua!
T: Ankkavaappuja:)

Alkuperäinen kirjoittaja Mauahtavaa:
aijuu siitä viel et onko tosiaan jossain sairaalas silleen et vain tunnin kestää vierailuaika? Kun s.joella ainaki saa käydä ihan koska vaan mut se yx tunti on "varattu" isovanhemmille. Tai ainaki näin on ollu.
TYKSissä ainakin on niin, että lapsen isä saa olla osastolla klo 10-20 vaikka koko ajan. Vierailuaika on sitten illalla 18-19, sunnuntaisin on ton lisäksi sitten vielä oisko 14-15 tai 13-14. Mut siis sunnuntaisin on kaksi tunnin vierailu aikaa ihan kenelle vaan, ei tarvii olla isovanhemmat. :D

Pikaseen piti tänne taas nenä laittaa, tarkemmin lukemaan ja kommentoimaan toisella kertaa.

:wave:

Niin saas nähdä mitä pervoja sinne tulee kyyläämään meitä, onneksi Kampissa on varman Helsingin massiivisin turvakameravalvonta, ettei saada muutenkaan olla yksin.. ;)
Mä muuten sitten tarjoan teille arvon naiset kahvit siinä Gustossa! ;)

Hei toi muutes voiki nolla niin että s.joellaki 18-19 on se vierailuaika joka ensisijaisesti on mummojen yms aikaa. Noh. Itellä on ainkai käyny ihan muinaki aikoina, kämppikseltä kyselly että sopiiko että ollaan huoneessa ja sit päiväsalissa on kuitenki mukavempi olla vieraiden kanssa, varsinki jos on leikkiviä lapsia heillä mukana. Kaikkee mäki pähkin.. huomenna kuitenki vasta tasan 3kk laskettuun aikaan. Eiku siis jo. Eiku öö.. Apuva. Iski jännitys päälle :D

Alkuperäinen kirjoittaja Porsche:
:LOL: :LOL: Toi mun vika lause kuulostaa siltä että mä olen ite se itse pervo. No sitten näätte miten pervo olen :p
Porsche tarjoaa päiväkahvit :LOL: Joo eikun tosi luksusta, jee :) Kiitos jo etukäteen! Mun huvittaa kauheasti ajatus siitä että joku ulkopuolinen a) lukisi juttuja meidän pahoinvoinneista ja suonenvedoista, ja sitten vielä b) vaivautuisi uhraamaan omaa aikaansa järjestäytymällä Kamppiin kyyläämään kun viisi siunatussa tilassa olevaa rouvaa jatkaa keskustelua samaisista aiheista :D Jos joku todella jaksaa vaivautua niin ehkä voidaan tarjota hänellekin kahvit *reps*

Vielä roikun täällä vähän aikaa, nyt kun on aikaakin.
Semmonen tuli mieleen kun sähköpostia selailin vanhoja posteja sieltä.
Kuin moni on kysellyt näiltä ennusta elliltä ja madam mammalta(vai minkä nimisiä nyt olikaan)että koska tulee lapsia ja tyttöjä vai poikia?

Minä kyselin silloin viime talvena kun ei oltu edes yritystä aloitettu että miten on niin mulle toinen ennusti että tyttö tulee marraskuussa 2007 ja toinen ennusti että tyttö tulee joulukuun olikohan 9 päivä (päivä saattaa olla väärä, mutta joulukuun alusta kuiten ja poika vielä 2011 elokuus.

Kaikkea sitä pitää aina kokeilla :LOL:
Eihän nuo totuuden torvi ole, mutta aika hauskan läheltä liippaa nyt.

Mä olen lueskellut näitä teidän juttuja "alusta asti", mutta nyt vasta sain aikaiseksi rekisteröityä. (Työ ) kiireiden vuoksi en varmaan jaksa kovin aktiivinen kirjoittelija olla, mutta tulinpahan silti kaapista ulos. :D

Oon 32-vuotias ensisynnyttäjä Helsingistä. Laskettu aika 8.12.

Kovasti olisin kiinnostunut myös treffamaan/tutustumaan muihin mammoihin ja olen salaa haaveillut huomiseksi suunnittelluista Kampin treffeistä. Sen verran sosiaalinen ja tungetteleva mä olen, että saattaisin änkeä mukaan kysymättä, mutta nyt on syysflunssa ja pikku mahapöpö päällä, että pare pysyä neljän seinän sisällä... Mutta ehkäpä joskus toiste?!

Tervetuola mukaan joukkoon kimallus !

On niin paljon tullut taas tekstiä että ei osaa kommentoida juuri..pitää vissiin ottaa noi muistilaput käyttöön niinkuin moni muukin on tuumannut.

Täällä kans "VAIVAINEN" mamma.. esikoista kun odotin niin olin elämäni kunnossa mutta nyt on ihan toisin. Hirveitä vatsakipuja ollut koko raskausajan,eikä loppua näy! Olen onneksi ihan kotiäitinä niin ei tarvitse töissä ahertaa,on kyllä tossa 5v tytössäkin tekemistä ihan kivasti.

Moni on odotellu äitiyspakkausta innolla, mä en sitä ottanut. Kelalla tekivät erikseen päätöksen tosta pakkauksesta,olen nyt sit kohta neljä viikkoo oottanu päätöstä äitiysrahasta,aika erikoista toimintaa. Ehkäpä ne päätöksen saa tehtyä ennen äitiyslomaa!

Pitäkäähän lystiä Kampissa, maanantain lööpeistä sitten luetaan mitä kivaa olette siellä keksineet :D

täälä myös yksi joka ilmottautuu tähän joulukuun pinoon, lukenut olen kaikkia teijän juttuja. ei vain ole ollut sopivaa saumaa tänne kirjoitella.

olen 25v, vantaalainen joka odottaa kolmatta lastaan. laskettu aika 2.12.
2tyttöä löytyy löytyy jo täältä pyörimästä.
ikää heillä on 2v 4kk ja 1v3kk että touhuamista täälä kyllä riittää.
eipä tällä kertaa mitään sen kummosempaa ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja Porsche:
:LOL: :LOL: Toi mun vika lause kuulostaa siltä että mä olen ite se itse pervo. No sitten näätte miten pervo olen :p

:LOL: Se riski on teidän kaikkien suhteen pakko ottaa.
Enää siis yksi yö tapaamiseen :D . Huisia. Virittäydyin tunnelmaan lukemalla uusimmasta odotus-lehdestä niistä 3 naisesta jotka ystävystyivät vastaavassa tilanteessa esikoisia odottaessaan (joku niistä muistaakseni joskus mainitsi) ja porasin hysteerisesti kun sen yksi niistä joutui rv 32 autokolariin ja istukka repesi :snotty: .

Uudet tervetuloa :flower: !

Tivoli: Tollaset oharit kavereilta on kyllä niin syvältä :headwall: . Etenkin kun ehtii leipoa ja nähdä vaivaa. Pitäis ajoissa ilmoittaa, jos kerran ei kyläilemään pääsekään. ÄRSYTTÄVÄÄ |O !
Oliko se pariskunta muuten Jani Sievinen ja Mari Samuelsson?

Misse: Mulla on kyllä joka päivä harjoitussuppareita (ainakin niiksi niitä luulen), koska en osaa kävellä rauhallisesti ja niitä tulee aina kun pingon bussipysäkille hiki hatussa :whistle: . Onneks ne loppuu heti kun rauhoitun.

Maukkisko se sairaalavieraista kyseli? Mä toivoisin tietysti, että LÄHEISIÄ ihmisiä (=hyviä ystäviä, perhettä) tulisi käymään, oletettaen etten ole revennyt 20 cm tai jotain muuta yhtä mielenkiintoista :eek: . En oo koskaan ollut sairaalassa potilaan ominaisuudessa ja täällä ei kuulemma ole perhehuoneita, joten uskon, että oon vieraista vaan kiitollinen. Kotiinkin toivon vieraita tottakai jossain vaiheessa, mutta tuskin alan ensimmäisenä kotiintulopäivänä pullia pyörittämään, joten jos joku sitä odottaa, niin kannattaa muutama kuukausi ainakin odottaa :whistle: ...

Tuitsu, Tracy, Porsche ja Anni: Pääasia mullekin se teidän näkeminen on, mutta jos nyt sattumalta Helsingin paremmista shoppailuvalikoimista jotain löydän, niin enköhän sitten nopeasti nappaa matkaan. Mutta kahvittelu ja syöminen on aina sijalla 1 :p .

ON: Olin tänään sokerirasituksessa ja kariesbakteeritestissä. Sokerirasituslitku oli jääkaappikylmää, joten se ei ollut ollenkaan niin kamalaa kuin ounastelin. Väliajat katselin aamutv:tä ja Serranon perhettä, joten se reilu 2h meni aika kivuttomasti =) . Ens viikolla saan tulokset. Toivottavasti niissä ei ole mitään... :/

Edelleenkään en voi yhtyä liikkeettömään, rauhalliseen vauveliin vaan pahasti pelkään, että ADHD-tapaus tämä on :heart: .

Nyt menen syömään Fazerin sinisen lontoon rae-versiota, jotta naamani kukkisi huolella huomisessa tapaamisessa :ashamed: ja lukemaan me naisia, kun mieskulta on työpaikan iltariennoissa eikä varmaankaan ole odotettavissa kotiin seuraaviin 8 tuntiin :whistle: .

Kuullaan tässä! Ai niin, ottiko Tracy team leaderin vastuullisen tehtävän harteilleen?

Yhteistyössä